ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






כיצד לפתח חשיבה המצאתית? כיצד לעלות על רעיונות חדשים?
... לפתח חשיבה המצאתית? כיצד לעלות על רעיונות חדשים? רוב כל ההמצאות והפיתוחים שיש לנו בעולם הם פיתוחים שנבנים על בסיס של טכנולוגיות קיימות, רוב ככל התגליות הן ... על תגליות מדעיות עליך כמובן לשבת במעבדת מחקר במשך שבועות חודשים ושנים ואולי יצא מזה משהו. אבל אם אתה עוסק ביזמות ואתה רוצה להמציא ולחדש כל מיני רעיונות גם כאלו שאינם מהפכנים אבל שיכולים אולי לתת פתרון לצרכנים זה יחסית די קל. אין זה אומר שכל רעיון שיעלה לך בראש יהפוך להצלחה כלכלית, זה תלוי בהמון גורמים ובעיקר כמובן ברצון של הצרכנים לשלם עבור המוצר, אבל זה אומר שתוכל להמציא הרבה רעיונות חדשים די בקלות ואחר כך לבחון אותם בפרמטרים כלכליים כאלו ואחרים. כדי לפתח חשיבה המצאתית עליך להתחיל לחשוב בצורה ... מולך. חשיבה מופשטת על הדברים שאתה רואה מולך זה אומר לנסות לראות את הדברים שמולך לא ברמה הפרקטית וכמוצר מוגמר בתבנית סופית אלא לנסות להתחבר לרעיון שעומד מאחוריהם, לפתרון שאותו המוצר מציע, לדבר הפנימי והעמוק יותר שעומק מאחורי המוצר הסופי לרעיון של היזם והממציא של המוצר שמולך. כדי לקבל רעיונות להמצאות חדשות עליך לנסות למצוא מכנים משותפים בין הרעיונות שעומדים מאחורי מוצרים ודברים שונים ועל ידי זה לנסות לחבר ביניהם. כדי לבצע אינטגרציה בין מספר מוצרים שירותים פטנטים וכל כיוב, עליך לנסות למצוא מכנים משותפים ונקודות השקה בין המוצרים השונים ורצוי מאוד לעשות זאת ברמת הרעיון שעומד מאחורי המוצר הסופי, כי שם הסיכוי שתהיה התממשקות בין מספר מוצרים שונים גדול יותר וגם שם ההתממשקות תהיה רלוונטית ... מספק? עכשיו קח מוצר אחר ושאל עליו את אותן השאלות בדיוק. נסה למצוא נקודות חפיפה ומקומות שבהם מוצר אחד יכול להשלים את המוצר השני. אם מצאת הנה לך רעיון למוצר שירות חדש. נמצא אם כן שעל ידי חשיבה מופשטת על הדברים שסביבנו ועל ידי הניסיון למצוא מכנה משותף בין דברים שונים על ...
יכולות שכליות מטרות מיומנות חשיבה לשאול שאלות פיתוח המוח אחד את השני פיתוח החשיבה פיתוח השכל
כיצד תצמיח לך רגליים ותעלה על רעיונות כיצד להצליח?
... תצמיח לך רגליים ותעלה על רעיונות כיצד להצליח? כאשר אתה מתמודד עם קושי כל שהוא וכאשר ברצונך ...
איך להתמודד עם חרדה צריך לנסות אידיאל יכולות כסא גלגלים קשיים אנשים מצליחנים תחושת פחד
אמונות, דפוסים ומציאות
... את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו ... מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת פוליטיקה ... מלאכותיים, המוצבים בפני התפיסה, אמונה המבקיעה אוטומטית רעיונות שגויים ומגבילים: העצמי שלנו אינו מוגבל ואנו יוצרים את מציאות חיינו - כדי להבין את עצמנו אנו יכולים לחוות ... כדאי שאנו נזהה את האמונות שלנו. אנו חייבים להכיר בכך שכל רעיון, שאנו מסכימים לקבל כאמת הוא אמונה שבה אנו דבקים. אם כן כדאי שנאמר: זה לא בהכרח נכון גם אם אני מאמין בה כדאי ... את האמונות שלנו. עלינו להיות נכונים לנסות. אנו איננו הרעיונות שלנו וגם לא מחשבותינו. אנו - העצמי שחווה אותם. כשאנו חושבים מחשבות מגבילות הן חלק מאתנו ומחוברות אלינו לנצח, איננו מעלים על דעתנו להסירן. רעיונות מגבילים מושכים מצע מגביל דומה וממלאים את ההכרה שלנו בפסולת. אנו לקחנו חלק בהתפתחות של סביבת ילדותנו. ... ופתוחה לערוצים פנימיים של זוהר ועוצמה, העומדים לרשותנו. לרעיונות יש מציאות אלקטרומגנטית. אמונות הן רעיונות חזקים בנוגע לטבעה של המציאות. רעיונות מולידים רגש, דברים דומים נמשכים זה לזה, כך שרעיונות דומים מתקבצים יחד ואתם מקבלים את אלה שמתאימים למערכת הרעיונות המסוימים שלנו. עלינו להאמין שאנו יצורים לא מוגבלים מטבענו ושנולדנו בבשר כדי להגשים כמיטב יכולתנו את השמחה ...
בונה אמון כסף יכולת שינוי הרגלים חוסר וודאות התעלמות אוטומט אמת
כיצד להחליט החלטה נכונה
... והקשבה לתשובות עמיתים, או באמצעות מחקר. מתי משתמשים בכובע זה? כאשר אנו זקוקים למידע לצורך מתן מענה לשאלה, בחירת ההסבר הנכון, הערכת רעיון, פתרון בעיה, קבלת החלטה וכד. הכובע האדום - חשיבה רגשית (חיבור לרגשות ולאינטואיציה). הכובע האדום עונה על השאלות: מה אני מרגיש בקשר לעניין כרגע? מהי תחושת הבטן שלי? האינטואיציות ... מכוונת אותנו לחשוב באופן ביקורתי (שלילי) ולהפעיל את ההיגיון כדי להצביע על חסרונות, נקודות תורפה, השלכות שליליות, או סכנות הכרוכות ברעיון או תכנית מסוימת. השימוש בכובע זה חשוב מאד, מאחר והוא נועד כדי להפעיל שיפוט ביקורתי ולמנוע מאיתנו לעשות שגיאות ולפעול בפזיזות. מתי משתמשים בו? כשרוצים לקטול רעיון, לנמק מדוע לא כדאי לקבל הצעה מסוימת, או לשכנע מדוע תכנית מסוימת אינה כדאית, למשל: החוק לא מאפשר לעשות זאת, כוח האדם לא מספיק לייצר.. זהו כובע יעיל ביותר במקום שבו אנו רוצים לצפות סיכונים ולמנוע אותם. יחד עם זאת, יש להימנע משימוש יתר בכובע השחור כי הוא עלול לקטול רעיונות יצירתיים עוד לפני שהם עלו ובכך לחסום את הדרך להגיע לפתרון המיטבי. הכובע הצהוב - חשיבה חיובית (חיפוש היתרונות והתועלת) הכובע הצהוב עונה על השאלות: מה היתרונות? מה התועלת ... חיובית לצורך הערכה, אינו סתמי אלא מחייב הנמקה וביסוס של ההערכה, תוך שימוש בהיגיון. מתי משתמשים בכובע הצהוב? כאשר רוצים לבחון את תרומת הרעיון, או את ההיתכנות של פתרון: האם וכדאי לקבל את הרעיון? האם כדאי לבצע זאת? למשל: השימוש באנרגית השמש ייתן לפרויקט תו תקן ירוק המנהל יאהב את הרעיון. כל רעיון יצירתי ראוי למעט חשיבה של הכובע הצהוב. החשיבה החיובית אינה טבעית כמו חשיבת הכובע השחור, היא דורשת לעיתים מאמץ מכוון, מה עוד שיתרונות אינם תמיד גלויים לעין וצריך להשקיע מאמץ כדי לחפשם. הכובע הירוק - כובע היצירתיות (חיפוש רעיונות ופתרונות) הכובע הירוק עונה על השאלות: מה עוד? (רעיון, היבט, הצעה, הסבר, פתרון, מסקנה) אילו אלטרנטיבות ניתן להציע? האם קיימים כיווני חשיבה שלא העלינו? חבישת הכובע הירוק מכוונת אותנו לחשיבה יצירתית ופעילה, בשני כיוונים: א. חשיבה בונה: להזיז דברים, לגרום למשהו שיקרה. האם ניתן לעשות זאת בדרך שונה? ב. הצעת כיוון חדש: להגות רעיונות, חלופות, פתרונות, המצאות חדשות. הדגשת החידוש! למשל, האם תוכל למצוא לכך הסבר אחר? אנו זקוקים כאן למספר רעיונות חדשים חשיבה יצירתית מטבעה אינה הגיונית, היא כוללת קפיצות מחשבתיות, והיא נובעת לעתים קרובות מגירויים אקראיים, הבאים מכיוונים בלתי צפויים, ומטבעה היא מתעלמת מאילוצים. שלושה ... מתי משתמשים בו? הכובע הירוק שימושי ביותר כאשר מחפשים הסבר לתופעה, פתרון לבעיה מעבר לפתרונות הקיימים, או כשדיון נתקע כי נדמה שאין עוד רעיונות, כשצריך קצת פרובוקציה כדי להניע את הדיון הלאה. הוא שימושי גם בתהליכי חקירה. באמצעות הכובע הירוק ניתן להציע גם רעיונות ניסיוניים, שאין לנו מושג אם יצליחו. הכובע הכחול - חשיבה על חשיבה (בדיקת תהליך החשיבה) הכובע הכחול עונה על השאלות: לצורך ניתוח מצב ותכנון: מה המטרה? למה הגענו? היכן אנו ...
ניסיון אישי למה לא כדאי מודעות המצאות להחליט החלטה רגש חיובי סיכון היגיון
פילוסופיה של החינוך - מבוא
... פמיניסטי 5 תחומים משיקים 5.1 תורת ההוראה 5.2 פסיכולוגיה חינוכית 5.3 סוציולוגיה חינוכית הגדרת התחום: פילוסופים מכל התקופות והאסכולות העלו במשך השנים שאלות ורעיונות הקשורים לחינוך. יחד עם זאת, בעוד שתחומים כמו אתיקה, אסתטיקה ואפיסטמולוגיה הוגדרו ועמדו כתחום עצמאי כבר בעת העתיקה, ... שנלמדו היו טקסטים נוצריים, או טקסטים ידועים של פילוסופים מקודשים כמו אריסטו או הנאופלטוניסטים. הסכולסטיקה ניסתה, בין השאר, לשלב בין התאולוגיה הנוצרית על רעיונותיה השונים לבין הפילוסופיה היוונית המאוחרת. השיטה הסכולסטית השפיעה מאוד על החינוך באירופה של ימי הביניים, ועד לתקופת ... העיקרית. השיטה הסכולסטית הצמיחה פילוסופים חשובים רבים, ביניהם ניתן למנות את גון דנס סקוטוס, ויליאם איש אוקאם, ואת תומאס אקווינס. פילוסופים אלו העלו רעיונות פילוסופיים חשובים, שחלקם מקובלים עד היום על הוגי דעות רבים. למרות זאת, בתחום הפילוסופיה של החינוך כמעט ולא נשאר סימן וזכר לשיטה הסכולסטית, ורעיונותיה אינם מיושמים כמעט בשום מקום. אקווינס, שנחשב לפילוסוף הנוצרי החשוב ביותר ימי הביניים, פיתח גישה בפילוסופיה של החינוך, ... פי עיקרון זה, תפקידו של המורה אינו להעביר עובדות לתלמידיו, שכן העובדות משתנות כל הזמן (בתקופתו של אקווינס טרם דובר על חוקי טבע נצחיים), אלא להעביר עקרונות ורעיונות כלליים יותר. אקווינס הציג את גישתו בחיבורו המורה (De Magistro), שדיבר על הקשר בין הוראה לבין אלוהים וחוקי הדת הנוצרית. ... שהציג אקווינס היה קשור קשר הדוק לדת ולאלוהים. במאה ה - 20 חוקרי חינוך ופילוסופים (ביניהם ניתן למנות את רוברט האצינס ומורטימר ג. אדלר) העלו מחדש את רעיונותיו של אקווינס, ללא הפן הדתי. לפרניאליזם החילוני הייתה השפעה רבה על הגישה החינוכית במערב. בפרט יש לציין את אוניברסיטת ... הטאבולה ראסה, על פיו הילד מגיע לעולם כלוח חלק, ומעוצב עפ החינוך שנותנים לו. תפיסה זו אומצה והורחבה לאחר מכן על ידי גון לוק ופילוסופים אחרים, והיא אחד מהרעיונות הבסיסיים ביותר באמפיריציזם. חינוך בפילוסופיה של העת החדשה: מילטון: בשנת 1644 פרסם המשורר הבריטי גון מילטון מאמר באורך 8 ... בשיטת החינוך והלימוד המקובלת אז. מילטון הציע להחליף את תוכנית הלימודים הדתית והשיטה הסכולסטית המקובלת, בתוכנית לימודים מודרנית יותר, ומותאמת לעידן המודרני. רעיונותיו של מילטון, הושפעו רבות מתנועת הרנסאנס, והם שונים דרסטית מרעיון הלימוד הסכולסטי שהיה מקובל באוניברסיטאות עד אז. על פי מילטון, לחינוך יש שתי מטרות: להתאים את האדם לחברה, על ידי לימוד ... ומבנות את התפיסה שלו. דוגמה שהביא לוק: אם אומנת תשכנע ילד שגובלינים ורוחות רפאים מופיעות בלילה, הוא תמיד יקשר בין הלילה לבין דברים שליליים, גם כאשר יגדל. רעיון האסוציאציות של לוק השפיע רבות על התפיסה החינוכית במאה ה - 18. מלבד זאת, לוק טען שהשפה משפיעה באופן מכריע על התפיסה של בני ... שקם בסוף המאה ה - 19. בבסיסו עומדת ההנחה שהאמת נקבעת על פי תכליות מעשיות, ולא על פי קריטריונים חיצוניים או פנימיים. מייסד הזרם, צארלס פרס, העלה כמה רעיונות חדשניים על ידע והעברת ידע, אולם עיקר התפיסה החינוכית של הפרגמטיזם מבוססת על משנתו של גון דיואי. כתביו של גון דיואי הציגו רעיונות חדשניים על הקשר בין חינוך לחברה, ועל ההשפעה ההדדית שלהם. דיואי טען שהחינוך, במובן הרחב שלו, הוא המניע העיקרי להמשכיות ... שכן בעיות זכויות אדם לא ניתן לפתור באמצעות ההיגיון בלבד. פנומנולוגיה: הפנומנולוגיה היא שיטה פילוסופית שפותחה על ידי הוסרל והורחבה על ידי היידגר ואחרים. הרעיון שעומד בבסיסה הוא ניתוח חוויות או התנסויות, וניתוח הדרך שהן מגיעות להכרה של האדם, ללא דעות קדומות או הנחות יסוד. היידגר, ... היידגר טען שמטרת החינוך הגבוה היא לבחון את הנחות היסוד שעליהן בנוי המחקר בתחומי הידע השונים. פוסט מודרניזם: הפוסטמודרניזם, כזרם פילוסופי, מתבטא בדחיית רעיונות מודרניים כמו קידמה, אידאולוגיה, ואמת מוחלטת. תפיסת עולם זו, שהפכה רווחת מאוד במחצית השנייה של המאה ה - 20, איתגרה את ... וזכויותיו כיציר אנוש מבלי אמונה או סמכות האל. ראשיתו של שינוי בתודעה הציבורית היהודית בנושא חינוך הצעירים התחולל ממחצית המאה ה - 19, וזאת כחלק מהשינויים הרעיוניים והפוליטיים באירופה, כאשר מנהיגים מכל הזרמים תבעו חינוך לצעירים שיכלול גם מדעים ואו מלאכה, וזאת בהסתמכם על מקורות היהדות הקדומים, על ערכה הרוחני של הפרנסה מיגיע כפיים. רעיון החרות וחופש האדם שהודגש בעת החדשה וגם חדר להגויות של החינוך, הוטמע בהדרגה, תוך כדי פולמוס ושיח, במשנתם של הוגים משלהי ... המקובלות, ומסתכל על החינוך ככלי חברתי. על פי החינוך הביקורתי, לעתים קרובות החינוך משמש להנצחה של מצב חברתי קיים. החינוך הביקורתי שם דגש על קשר תרבותי ורעיוני בין המעמד השולט לבין מעצבי המדיניות החינוכית, המוביל להנצחה של תרבות וערכים של המעמד השולט. בנוסף, על פי תומכי החינוך ... קשור קשר הדוק לאנתרופוסופיה, שמטרתה הבנת העולמות העליונים. על כן, לימודים אנתרופוסופיים כוללים לרוב גם לימודים וטקסים רוחניים. בלימוד האנתרופוסופי עולים גם רעיונות מתוך הפילוסופיה המזרחית כגון קארמה, חיבור לטבע, וגלגול נשמות. דגש נוסף שמושם בחינוך האנתרופוסופי הוא על אומנות ככלי ... בבית הספר. חוקרת החינוך הבריטית שרלוט מאסון, בת המאה ה - 19, הייתה מהראשונות שחקרה ותמכה בחינוך ביתי. היא הקדישה את חייה לשיפור החינוך בבריטניה, וגיבשה רעיונות רבים על החינוך הביתי והחינוך בכלל. השיטה שהיא גיבשה מקובלת כיום על רבים מההורים הבוחרים בחינוך ביתי. המחנך האמריקאי גון ... תורת ההוראה בדומה לפילוסופיה של החינוך, גם תורת ההוראה מציגה דרכים שונות לחנך את הילד, אך היא עוסקת בעיקר בתוכניות לימודים פרקטיות, ופחות ברקע התאורטי והרעיוני שמאחוריהן. לעתים קרובות תוכניות לימודים מותאמות לפילוסופיית חינוך מסוימות. הפדגוגיה היא תורת ההוראה לילדים. מרבית הגישות ...
תוצאות הרגשת חופש אמפיריציזם התמקדות לשפר יכולות חשיבה הנשמה האמת האבסולוטית תהליך
Inception - הסרט
... מהסרט עבור מי שטרם צפה בו. הטפיל שההכי מסוכן לאדם, הטפיל שהכי קשה להיפטר ממנו, הוא רעיון. רעיון ששתול בתודעתך.. שמשתלט ... תפיסת קיומך, ועשוי לקחת ממך הכל. גם את חייך (מתוך הסרט). לכל אחד מאיתנו, יש לא מעט רעיונות שהושתלו בתודעה מגיל צעיר. לא רעיונות שלנו. רעיונות שכילדים למדנו להפנים. חלקם מכתיבים התנהגות, תפיסת עצמי, רעיונות שמגדירים את תקרת הזכוכית שלנו... הסרט מראה לנו כי כדאי להשקיע בעריכת שינויים ברעיונות טפיליים אלו, כי רק כך נוכל לפעול במציאות מתוך חופש אמיתי, עצמאות רעיונית והגשמה אישית. במה תבחר י במציאות או בחלום? ... גיבורי העבר בהווה, בשעה שהם מוצגים בדמיוננו, בחלומותנו, בסרטים מעל דפי ספרים וכד. רעיון הקיימות כמוכלות בתוך מודעות חיה, הוא רעיון מתקדם ומשמעותי ביותר. שלב מתקדם מזה הוא ... מה שיכול להיות עוצמתי ביותר. נושא זה ראוי לחקירה מעמיקה. השתקפויות מהתת - מודע הרעיון כי אנו חווים במציאות (כמובן שגם במציאות ... משמעותיים. אט אט המאורעות נחווים עם פחות תוקף, וניתן לראותם כהשתקפות אמונות ורעיונות פנימיים שלהם. רעיון זה כה מרכזי, עד שהפנמתו המלאה מאפשרת לאדם לשנות כליל את מציאות חייו. מדוע? כיוון שנובע מרעיון זה, כי שינוי האמונות, יביא לשינוי במציאות ... לקוב לשוב אל המציאות ולחוותה במלואה, רק לאחר שהסיר את האשמה מעליו.. כל עוד קינן בו רעיון האשמה, העדיף להעביר זמן בחלומות. שלו או של אחרים. רעיון היותו אשם במות אשתו, נולד מתוך כוונתו להוציא ... בחלום... ממש כמו במציאות.. נחווה הדבר כבעל יותר תוקף.. ומכאן הכוח לשנות. בכמה רעיונות דמיוניים אנו בוחרים להאמין? למשל הרעיון שאין לנו ערך, שאנו לא שווים, שאין לנו יכולת ... מכה אנו מחכים שתעיר אותנו מהחלום הרע הזה? לפי העמדה הרוחנית, למעשה, בכדי שנתעורר מרעיונות כאלו בדיוק מגיעות המכות בחיינו. אותם ... לגבי יכולותינו. המתנות שבאתגרים.. מתגלות לנו רק בהמשך הדרך, לאחר שויתרנו כליל על רעיון, עמדה, גישה שלילית וכד שהיא מנת חלקנו בהווה. ... בעתיים של הקשרים אלו), עשוי לעזור באותה מידה. התחברות לאנשים המחזיקים בחלום רעיון נוסף מהסרט, מדגיש את הפוטנציאל הטמון ... שינה הדבר מאום. ומה בכך? הגיע הזמן שגם הכותב האנונימי, והקורא.. וכולנו, נאמץ את הרעיון שהכוח נמצא בידיהם של יחידים. התחלה טובה ...
מתנות כאבים עצמאות מראה מטפל מודעות התקדמות להתעלם
אתאיזם - מבוא - חלק 1
... מרומז (או, אתיאיזם דיפולטיבי), שהוא דחייה לא מודעת של אלים, והוא כולל בין השאר אנשים שמעולם לא פגשו את הרעיון, ובדרך כלל גם תינוקות שטרם למדו על המושג, אם כי יש המסתייגים מסיווג תינוקות תחת קטגוריה של אתיאיזם, בין אם בטענה שדווקא ... ה - 6 לפנהס, פרחה בתת היבשת ההודית אסכולת הצארוואקה, שדגלה בהשקפת עולם מטריאליסטית, באתיאיזם, ואף בדחייה של רעיונות אלוהיים שהופיעו בסביבה זו. היות שעקרונות הצארוואקה לא עלו בקנה אחד עם התפיסה הוודית, הרי שאינה נחשבת לאחת מזרמיה (אם כי ... ההינדואיזם המוקדם אשר חלק מקבוצותיו היו בעלי השקפה כזו ואחרות היו אתיאיסטיות בלבד אך לא דחו באופן מוחלט רעיונות מטאפיזיים. יש שמצאו דמיון בין הצארוואקה לאסכולה הקירינית, שמקורה בעיר היוונית - עתיקה קירנה ושהייתה אולטרה - הדוניסטית בעמדותיה. על הייחודיות הרעיונית של אסכולה זו ביחס לרעותיה שבתת היבשת ההודית, וכן, על ההבנה החלקית כביכול, בעולם המחקר, של תפיסותיהן המדויקות, כתבו צאטרגי ... האחרות, טענה להפרכת ההשקפות המטריאליסטיות, וההיכרות שלנו את השקפות אלה נסמכת על טיעונים אלה. דחיית הרעיון של אל אישי בורא עלול להופיע גם בזרמים שונים בגייניזם, או בבודהיזם, ובהודו בפרט. דחיית רעיונות אלוהיים כפי שהיא מתבטאת בדתות או פילוסופיות אלה אינה בהכרח עולה בקנה אחד עם דחיית קונספטים מטאפיזיים, טרנסנדנטאליים, או ... אחרים שנגדעו מזמן, הרבה לפני תקופתו. אף על פי שלא היה אתאיסט (או לא באופן מפורש), הוא בוקר לאחר מכן כמי שרעיונו גרם לכפירה באלים. אפיקורוס (לערך 300 לפנהס) הוא מן המפורסמים שבפילוסופים היוונים שהחזיקו בעמדה אתיאיסטית או עמדה אחרת ... או נטייה להשקפה כזו. מן המפורסמים שבהוגים אלה הם המטריאליסט הברון דהולבאך, זאק אנדריי נייגאון (שהתבסס על רעיונותיו של דהולבאך), וכן מטריאליסטים צרפתיים אחרים. הפילוסוף דיוויד יום פיתח אפיסטמולוגיה סקפטית ששורשיה טמונים באמפיריציזם, ... בעוד שלא שללו את המטאפיזיקה באופן נחרץ, הביעו סקפטיות כלפי האופן בו נאסף ידע לגביה. שני ההוגים המעיטו בערך הרעיונות המטאפיזיים של תקופתם שבבסיס התאולוגיה הטבעית וביקרו את הטיעונים הקלאסיים לקיום אלוהים (כלומר אלו שהועלו על ידי פילוסופים ... ברטראנד ראסל (שאמנם נחשב להוגה אגנוסטי ולא אתיאיסטי) איתגר, בטיעונים שונים, את התפיסות המקובלות לרעיון האלוהות, שזוהו אז באופן מובהק עם התאולוגיה הנוצרית. בעבודתו המוקדמת, לודוויג ויטגנשטיין ניסה להפריד בין השיח המטאפיזי לבין ... מוטיבציה אסלאמית), ומאמצי מכון דיסקברי לשנות את מערכת השעות המדעית בבתי הספר האמריקניים לכזו המתבססת על רעיונות בריאתניים (יחד עם התמיכה לכך בשנת 2005 מצד הנשיא האמריקני דאז גורג ווקר בוש, האיצו אינטלקטואלים חילונים כגון סם האריס ... הוגי התנועה מרבים לעסוק בביקורת הדת באופן אקטיבי. היסטוריה בעוד שהמונח אתיאיזם מקורו בצרפת של המאה ה - 16 רעיונות המזוהים כיום כאתיאיסטיים, נפוצו עוד בעידן הוודות ובעת העתיקה. טיעונים אתיאיסטים לאפיקורוס ניתן הקרדיט על הסברת בעיית הרוע ...
הוכחת אי מציאות הבורא פמניזם קונספט ביולוגיה אנושיות לא מאמינים באלוהים מוחלטות הגדרה
משל ונמשל / שפת המשל - מהי?
... אנו מבינים שהמציאות יותר מורכבת מאשר היכולת של השפה לתאר את המציאות כבר בזמינים יותר קדמוניים היה המשל כלי לתאר רעיונות מופשטים ואפשר לקח לדוגמה את ספר משלי מהתנך שהוא דוגמה מצוינת איך דברים ורעיונות מורכבים אפשר לתאר בצורה יחסית פשוטה דרך משל אבל מה זה המשל? המשל הוא למעשה ממד נוסף לשפה הרגילה זהו ממד שמלביש בו רעיון שאי אפשר לתאר אותו רק דרך האוצר המילים ויש צורך בהבנה יותר עמוקה מאשר קריאה פשוטה של הטקסט כלומר מאחורי המשל מסתתר נמשל שהוא המסר של המשל או הרעיון שרצה לתת המשל עצמו. הרבה פעמים אנו אומרים את המילה אור מה זה אור ברמה המילונית הפירוש די פשוט אבל כאשר אנו מדברים בשפת המשל אנו לוקחים את האור ... סטנדרטיות ומכוון אותם למקומות אחרים מהשימוש הרגיל שלהם למעשה המשל יכול להשתמש בכל מילה ולמעשה הוא מתכוון לרעיון הרבה יותר עמוק מהמושג הפשוט של אותה המילה הסטנדרטית. אפשר לחשוב על שפת המשל כהבנה של מוגבלות השפה כמסמך נאמן למקור ובמצורך האנושי לשפה יותר עמוקה כלומר שפה שמשתמשת בממד נוסף מאשר רק ההבנה הפשטנית של המילים והמשפטים כלומר אנו רוצים להבין רעיון חלק משפת המשל נובע מתוך ההבנה שבמציאות הפשוטה עצמה יש שורש או רובד יותר גבוה במציאות וכאשר אני אומר מילה כמו אש אני יכול לדבר על האש הפשוטה ... יותר הבנת הכוונה המקורית של כותבי המשל למעשה לא תמיד כוונת כותב המשל היתה הכוונה של מבין את הנמשל כלומר מתוך הרעיון המקורי שרצה הממשיל לתת היו עוד רעיונות נוספים שאפשר ללמוד ולמעשה הקושי בהבנת דברים מתוך משל הוא חוסר האובייקטיביות של המתבוננים כלומר בשונה ממשפט רגיל שאנו מפרשים אותו באופן פשוט ... לתת מסר ברמה תת הכרתית ולמעשה בדרך אנו מלבישים עוד הרבה מסרים נוספים מלבד הכוונה המקורית כלומר כאשר אנו כותבים רעיונות דרך משל יש יתרון גדול של יכולת לכתוב רעיון מופשט בדרך פשוטה וקצרה יחסית ויש חיסרון שקשה להבין את הכוונה המקורית של המחבר וצריך לעשות מאמץ גדול והרבה התבוננות בשביל להבין את הכוונה ... הטעויות. בסופו של דבר שאני ירצה לדבר על מושג נשגב כמו תודעה ואוצר המילים המילוני לא יספיק לי בשביל לתאר את הרעיון שאני רוצה לתת לקורא שלי אני יזדקק לדבר לקורא בשפת משל שזה שפה שהקורא מצד אחד לא תמיד יבין את הרעיון שאני באמת רוצה לתת לו ומצד שני הוא יכול להבין רעיונות הרבה יותר יסודיים ממה שרציתי לתת לקורא כלומר כאשר משל נכתב בצורה נכונה הוא מכיל מסרים מרבדים מרובים במציאות גם מרובדים שמעל הרובד של כותב ... מהרבה הפשוטה שהתבוננות בשמש זה חושך לעין כלומר אנו לא יכולים להתבונן באור גדול מדי ועד לרמה רוחנית שאנו מבינים רעיונות בפסיכולוגיה שכאשר מקבלים יותר מדי עונג מדבר מסוים זה פועל הפוך ואנו מרגישים רע מאותו העונג כלומר לאותו משל יש אפשרות להשתמש להרבה מאד שימושים שונים ואין למשל שימוש ידוע מראש אבל חשוב להבין שלמשל יש כוונה מקורית טהורה ודרך אותה כוונה יש הולוגרמה הרמונית לרעיונות נוספים ברבדים נוספים במציאות. בסופו של דבר אנו מבינים שהשפה שאנו מדברים יכולה להתפרש אחרת ממה שאנו מתכוונים כלומר כאשר אנו רוצים לתת רעיון בשפה אנו צריכים להבין שכל רעיון מדובר דרך משל ברמה כזאת ואחרת וכל אחד יבין את הרעיון מעט אחרת אבל כאשר אנו כותבים משל בצורה נכונה אנו מצמצמים את תווך הטעויות של מי שיבין את הנמשל כלומר חשוב מאד לדבר בשפה שהקורא יבין את הסימבולים במשל אחרת הוא יקרא את אותם מסרים שכתב כותב השמשל אבל יתבונן בהם בסימבוליות שונה דבר שיגרום לו להבין רעיון אחר מהרעיון המקורי של המשל כלומר בנוסף לכתיבת המשל יש את הסימבוליות שבמשל ויש לחשוב על סימבולים שהקורא יוכל לפרש בשכל שלו באופן שכמה שיותר קרוב לרעיון של כותב המשל ולשם כך יש צורך ללמד כחלק בלתי נפרד מלימוד השפה גם לימוד סימבוליזציה ולעשות את זה באופן מדורג כי דרך סימבוליזציה חודרים עמוק לתוך ... כמו שסימבולים בשפה יש יתרונות יש גם סכנות שמי שמכיר אותם יודע איך להשתמש בהם לשם שטיפת מוח מאד חריפה. כלומר רעיון 1 + 1 הוא רעיון שביסודו טעות שאפשר דרך סימבוליזציה של השפה לשבש לאדם את הרציונל באופן כל כך נרחב עד שהוא = כמו 3 יחליף את ההיגיון הבריא בהיגיון חולה לכן חשוב ...
יתרונות מסר ילדים טעות הקדוש ברוך הוא חיסרון השכל תת הכרתי
בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 1
... או צליל) המייצגים דבר מה במציאות כגון מראה, צליל, ריח וכו או מייצגים קונספט. מהו קונספט? הכוונה לרעיון, מחשבה. הפשטה מנטלית, תיאור של דבר שאינו לו מימוש במציאות. B. מובן, השתמעות משתמשים ... והתניות הידע שאנו צוברים מרגע הלידה קובע כיצד נפעל בכל רגע ורגע. כאן נכללים כל האמונות, הדעות, הרעיונות והיכולות המנטליות. הידע כמבנה הידיעות, הוא מערכת מסועפת שבסופה מביאה את האדם לידי פעולה. ... הזיכרון, מכלול הידע של האדם, מכיל סוגי אינפורמציה שונים ורבים - אינפורמציה חושית, מחשבות, רעיונות. ישנו תהליך הלמידה, איסוף אינפורמציה, אך כפי שאנו יודעים האינפורמציה משתנה בכל רגע האדם ... לשמור על זיכרון זה. אנו רואים שיש רגשנות, ורצונות בעד ונגד שמירה של זיכרונות. דוגמה נוספת, ישנו הרעיון אני ישראלי או אני ערבי או אני יהודי, אני מגדיר את עצמי בתוך קבוצה, מפריד אותי מהאחרים, מחלק ... מקבל על עצמי אפיונים מסוימים כמו מסורת וכל השאר. נוצרת תפיסת עולם מחולקת, שבורה, מקוטעת. אחר כך הרעיונות האלו מביאים אותי לידי פעולה - יחס לאחר כשונה, למרות שהאחר יכול להיות בדיוק כמוני והניסיון ... כך, אך הידע מעוור אותי, לא נותן את האפשרות לראות שהתפיסה אני ישראל או אני ערבי או אני ו - הוא, הם רעיונות בלבד, מוגבלים בטבעם. ידע שונה מביא לפעולה שונה - ישנו המצב בו קיימים שני רעיונות הנוגדים זה את זה. אך ברגע שיש לבצע פעולה (הקשורה ברעיונות אלו) מתחייב שהיא תהיה בסתירה עם אחת הרעיונות (או שניהן) - כיוון שפעולה היא אחת - אין בה אמביוולנטיות. כך נוצר קונפליקט בין הרעיונות לפעולה, וכל זאת על בסיס ידע. קונפליקטים אלו יוצרים מבנה חשיבה פרגמנטי, מקוטע, שבור. זיכרונות כואבים וזיכרונות משמחים הסותרים זה את זה, רעיונות ותפיסות שונים שאינם מתיישבים זה עם זה. כל ההרגלים ודפוסי מחשבה מעין אלו יוצרים טבע פרגמנטי ...
לשאול כאבים הדחקה טענה להבין את המושגים פחדים מחמאות מתמטיקה
המגנט המיסטי
... באופן שהראלי? האדם יתחיל לחיות בעולם של הזיות בעולם שמנותק מהקרקע. סביב הקבלה יש הרבה מיתוסים שצריך להבין מה גורם לאנשים לתת לאותם רעיונות כל כך הרבה משמעות קודם כל צריך אפשר להתחיל במשפט מפורסם שמסביר הרבה מאד לית מחשבה תפיסה בך כלל זהו משפט שכתוב בטקסט בשם פתח ... סביר להניח שלמילה אחת יכולים להיות כמה וכמה שורשים ואפילו מכמה שפות לשם התחלה אני הדבר על המילה בראשית ואיך היא נוצרה ועל כמה רעיונות מאוחרים שנוצרו ממנה ברא זה מלשון לברא את היער כלומר לכרות את העצים ולעשות חלל פנוי האמונה הקבלית אומרת שבתחילה הכל היה מלא ... איך אתה מבין את המשל, בספר 1984 דובר הרבה דרך רמז על ביקורת על הדת וראוי להזכיר מספר נקודות שיש להם משמעות לכל אדם, אפשר לחשוב על הרעיון של 3=1+1 כרעיון חסר היגיון שאדם רציונלי לא יעלה בכלל על דעתו אבל למרות הרצון של האדם לחשוב שהוא מסוגל לחשוב באופן רציונלי ונקי מכל סוג של ... הרבה מחשבות של התייחדות אם השם יהוה מה שחשוב להבין הוא שהקבלה והשפה העברית זה יצירת אומנות אחת שקשורים בקשר הדוק למרות שאפשר להבין רעיונות קבליים גם בשפות זרות ולמרות שאפשר ללמוד יהדות בלי ללמוד קבלה אבל בשביל להבין את ההתפתחות של היהדות והקבלה צריך להכיר גם ... שבפירוש ראלי של המציאות אנו צריכים לעצור על מהבנה וירטואלית של המציאות אבל בהחלט צריך להבין שללא מחשבה ראלית ובלי תיאור ראלי של רעיונות וירטואליים כל אותו רעיון ראלי לעולם לא יוכל להיות מוגש במציאות הראלית למעשה אפשר לתאר את המציאות הווירטואלית בתור שק שכאשר יש לשק כיסוי כלומר הוא בעל ...
להגדיר רציונאליות הפרעות אישיות עודף משקל אלוהים אבסולוטיות מודעות תורת הקוונטים
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רעיונות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רעיונות, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רעיונות, איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מגשר, אימון אישי לבני נוער, מאמן אישי להרזיה בתחום רעיונות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 14_07_2025 השעה 10:37:17 - wesi4