... וניסיונות חושיים. עוד הוסיף על פילוסופים שקדמו לו, שישנה אינטרקציה של גוף ונפש, ולא רק שהנפש משפיעה על הגוף, אלא גם הגוף משפיע על הנפש. כתגובת נגד לתפיסות של דקארט, צמח באיים הבריטיים זרם המכונה
אמפיריציזם , על פיו כל ידע הוא אפוסטריורי (ידע הנובע מהניסיון) או בהסקה אינדוקטיבית. תומאס הובס (1588-1679), הוגה דעות ופילוסוף פוליטי אנגלי, סבר כי בני האדם כמו בעלי החיים הם מכונות, ... בנפש האדם, ואין אפשרות לאדם לחוות באופן ישיר את העולם הפיזיקלי. הזרם המטריאליסטי, שבין הוגיו ניתן למנות את פייר גסנדי (1592-1655), גוליאן דה למטרי (1709-1751) וקונדילק (1715-1780), לקח את
האמפיריציזם צעד נוסף אחד קדימה, וטען שאין להזדקק כלל למהות של נפש או שכל, העומדים בפני עצמם ומוטבעים מחוויותיו של האדם, אלא שהאדם הוא מכונה לא פחות מכך שהחיה היא מכונה, ושניתן להסביר את ...