... שתבין שמולבש פה שכל לא הגיוני. ופה יש הסבר איך להיות אמיתי, כאשר האדם מתבונן לתוכו ושואל, מי אני באמת? ומה אני? ומהו קיומי העצמי?
ולמה אני קיים ברגע זה? ומי הוא המתבונן? ומה זה הקיום הזה? לפני שתבין למה אתה רוצה, תנסה להבין, למה אתה קיים? ועל ידי זה שהאדם לא משקר את עצמו ... הקודם, אלא האדם מבין שקיומו הוא רק אפשרי המציאות בלבד. למשל שואלים אדם, למה אתה קיים? הוא יגיד, מה זאת אומרת, אני כל הזמן קיים, כי
אני קיים עוד מקודם. אבל הוא מתעתע את עצמו, הוא נאחז בזקנים, שאומרים
אני קיים, כי קודם הייתי קיים. אבל זה נקרא שקר. אל תחשוב שאתה קיים בגלל שהיית קיים. זה שאתה קיים כרגע זו רק אפשרות, זה שאתה קיים כרגע זה לא מחייב שהייתי קיים לפני רגע, רק תודה בכך. האדם חי בחוויה שהוא קיים, והוא אף פעם לא מתבונן,
למה אני קיים? הוא חושב שהוא תמיד קיים, הוא חושב שהוא קיים אין סוף זמן. זה לא נכון, מה גורם לך להיות קיים כרגע? למה כרגע אתה קיים? שאלה: איך ... ואז האדם חווה את האלוהים עצמו. האדם אומר אני, ומתכוון לישות מצומצמת, או שהוא מתכוון לגוף או לנשמה מקסימום. אם אתה שואל, מי אני?
למה אני קיים? זה גורם לך להבין שהקיום שלך לא מחויב, לא בטוח שתמיד תהיה קיים. אם אתה מתבונן בזה, אתה מבין שיש מישהו חיצוני שמחייה אותך, יש ... ואם תתבונן בזה מספיק תגלה את המצוי הראשון. ואם תתבונן בזה מספיק תהפוך למצוי הראשון. ואז תחווה את אלוהים עצמו. שאלה: קודם האדם שואל
למה אני קיים כרגע? ואז אני מבינה שהקיום שלי לא מחויב, אז כנראה שיש מישהו חיצוני שמהווה את הקיום שלי, יש למעשה מישהו שחולם אותי. ואז אני מגלה שיש מישהו ראשון, ואז אני מגלה שהראשון זה אני. שאלה: איך מגיעים לזה? אליעד: קודם תשאל,
למה אני קיים? מה גורם לי להיות קיים? אם תחקור, אתה תבין שיש מציאות שעושה שתהיה קיים. בסך הכל הספר מסביר לאדם את חוויית הקיום שלו. בסוף תבין ...