אימון אישי - הקוד האתי של המאמניםאימון אישי - הקוד האתי של המאמנים מקצוע האימון אימון - על כל תחומיו, הוא מקצוע שמהותו מומחיות בניהול תהליך שינוי משמעותי ובר - קיימא. התהליך מוגדר בזמן, והוא מושתת על מערכת יחסים מקצועית, ועל בסיס של פתיחות ושל אמון בין המתאמן למאמן. האימון ממוקד תוצאה מעשית, ועיקרו הנחיית המתאמן למימוש עצמי מיטבי ... השגת מטרתו. המאמן יוצר מרחב שבו המתאמן יכול לעצב את חזונו בתחומים אותם בחר לקדם, ולפעול להגשמתו. האתיקה של המקצוע תהליך האימון מטבעו, מביא לחשיפה אישית של המתאמן ועל כן נדרש אמון מלא של המתאמן במאמן. הקוד האתי נועד למסד מערכת של יחסי אמון במאמנים ובמקצוע האימון. הקוד האתי משמש תעודת זהות נורמטיבית למקצוע האימון ומאפשר מעבר מתפיסה אינטואיטיבית אישית לתפיסה מוסכמת של אחריות וכללי התנהגות להם מחויבים המאמנים. הקוד האתי וייעודיו הקוד האתי הוא מערכת ערכים, כללים ועקרונות מנחים שייעודם: לקבוע נורמות של התנהגות במקצוע האימון. להוות קו מנחה להתנהגות המאמנים בארץ. להוות כלי לקבלת החלטות הקשורות למהלך האימון. לתת למתאמן מידע על כללי ... לאופי ולשיטת האימון. המאמנים יעשו כל שביכולתם לשמור על הערכים והעקרונות שבמסמך זה, וכתוצאה מכך ישמרו ויקדמו את ערך מקצוע האימון. הצהרה כללית חוקי המדינה קודמים לכללי הקוד האתי של המאמנים. לכן, ישמרו המאמנים, בעבודתם ובחייהם האישיים, על קיום ... המאמנים רואים ביושרה בסיס חיוני לעבודתם ולהתנהגותם. בעבודתם פועלים המאמנים ביושר, כנות, והגינות מתוף מודעות לכוח ולהשפעה שמערכת היחסים המקצועית מקנה להם. 3. מקצועיות בעבודתם, ישאפו המאמנים לפעול על פי סטנדרטים גבוהים של ידע ומיומנות מקצועית, מתוך הכרה ברב גוניות המקצוע, בגבולותיהם, יכולותיהם, ניסיונם המקצועי ולקיחת אחריות אישית לעשייה המקצועית. בעבודתם, יפעלו המאמנים לקידום רווחתם של המתאמנים על פי שיקולים מקצועיים. הקוד האתי - מטרות וכללי התנהגות 1. כבוד האדם א. מטרות 1. לטפח סביבת אימון המאפשרת למתאמן להפיק את המרב מתהליך האימון. 2. כיבוד הזכות לסודיות ופרטיות של המתאמנים ושל עמיתים למקצוע. 3. אי שימוש לרעה בכוחו וסמכותו של המאמן ביחסיו עם המתאמן. ב. כללי התנהגות 1. מאמן יפעל תוך גילוי ... מאמן המשתמש בשירותי סופרוויזר, חייב לקבל בתחילת תהליך ההתקשרות עם המתאמן, את הסכמת המתאמן לחשיפת עניינו. 10. בכל התייעצות מקצועית בין מאמנים בסוגיות של אימון, לא יחשוף המאמן את זהות המתאמן ואף ימזער עד כדי מינימום את שאר הפרטים ... האימון. 22. מאמן לא ישתמש לרעה בכוחו או בהשפעתו מתוקף תפקידו כלפי המתאמן, להשגת תועלת אישית שאינה בתחום תפקידו המקצועי. 2. יושרה א. מטרות 1. יצירת הלימה בין הצגת המאמן את עצמו לבין יכולותיו והכשרתו. 2. לקיחת אחריות אישית ומקצועית לפתרון מצבים מורכבים של יחסי מאמן - מתאמן. 3. מניעת שימוש לרעה ביחסי מאמן - מתאמן. ב. כללי התנהגות 1. מאמן יצהיר אמת בלבד בכל הנוגע להשכלתו ונסיונו הכללי והמקצועי. באופן הצגתם לא תהיה משום הטעיה. 2. מאמן יסכם מראש עם המתאמן את תנאי ההתקשרות. 3. מאמן ייקח על ... המצב למתאמן, והמשך התהליך יקבע על פי שיקול דעת משותף. 5. נאמנות כפולה היא מצב שלמאמן ולמתאמן יש קשר מקצועי / עסקי או אחר בנוסף לקשר מאמן - מתאמן. במצב זה שעלול לפגוע בתהליך האימון, יחליט המאמן האם לקיים ... לאחר שיידע את המתאמן על כך. 7. מאמן יפסיק תהליך אימון שלפי דעתו המיקצועית, אינו מקדם את המתאמן. 3. מקצועיות א. מטרות 1. שיפור מתמיד של יכולות מקצועיות. 2. קידום המתאמן ורווחתו בדרך של שיתוף פעולה והתייעצות עם גורמים מקצועיים נוספים. 3. זהוי והבנה של גורמים משפיעים, של גבולות בקשרי אימון ושל ישום נכון של מחויבויות המאמן. 4. זיהוי ... האימון ונקיטת דרכי פעולה. ב. כללי התנהגות 1. מאמן יפעל לשפר באופן מתמיד את היכולת, הידע, המודעות העצמית והמיומנות המקצועית שלו. 2. מאמן יציג תעודות הסמכה והכשרה מקצועית על פי בקשת הלקוח. 3. כאשר הדבר נידרש מבחינה מקצועית, ישתף המאמן פעולה עם בעלי מקצוע אחרים במטרה לשרת את הלקוח בצורה מיטבית, וזאת תוך שמירה על כללי הסודיות. 4. תהליך אימוני במקביל לתהליך טיפול ...