ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אמפיריציזם ✔פילוסופיה של המדע - מבוא ✔פילוסופיה של המדע הוא ענף בפילוסופיה העוסק ביסודות, הנחות ובמשמעויות הפילוסופיות... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פילוסופיה של המדע - מבוא
פילוסופיה של המדע הוא ענף בפילוסופיה העוסק ביסודות, הנחות ובמשמעויות הפילוסופיות של המדעים. ענף מגוון זה מתייחס לכל המדעים, מדעי הטבע, כגון פיזיקה וביולוגיה, מדעי החברה, כגון פסיכולוגיה וכלכלה, ומדעי הרוח. יש הרואים בפילוסופיה של המדע אפיסטמולוגיה ואף מטאפיזיקה של המדע הממשי. הפילוסופיה של המדע שואפת לענות ולהסביר שאלות, כגון טבעם של קביעות ומושגים מדעיים, האופן שבו הם נוצרים, כיצד המדע מסביר, חוזה, ומשתמש בטבע באמצעות טכנולוגיה, כיצד אפשר להחליט על הדיוק של מידע, הניסוח והשימוש במתודות מדעיות, אופני החשיבה שבהם משתמשים על מנת להגיע למסקנות, והמשמעויות של המתודות והמודלים המדעיים לחברה ככלל, ולמדעים עצמם.

יש הסוברים כי לכל המדעים יש פילוסופיה מסוימת המונחת בבסיסם, גם אם הם יכחישו זאת: "אין מדע ללא פילוסופיה, יש רק מדע שהפילוסופיה שלו לא נבחנה כראוי".

תוכן עניינים:

1 אמפיריציזם

2 ריאליזם מדעי

3 אינסטרומנטליזם

4 קונסטרוקטיביזם חברתי

5 אנליזה וסינתזה

6 רדוקציוניזם

7 אינדוקציה

8 יכולת הפרכה

9 עקביות

10 תערו של אוקאם

11 תומאס קון

12 ביקורת על הפילוסופיה של המדע

13 תורמים חשובים לפילוסופיה של המדע

14 נושאים בפילוסופיה של המדע

אמפיריציזם:

מושג חשוב בפילוסופיה של המדע הוא האמפיריציזם, או התלות בראיות. אמפיריציזם הוא הדעה כי הידע מגיע מהחוויות שלנו בעולם. מבחינה זו, קביעות מדעיות מגיעות מנסיוננו ומתצפיותינו. כאשר אנו חוזרים עליו מספיק פעמים, המידע שמגיע מהתצפיות והניסויים שלנו הוא ה"ראיות" שלפיהן הקהילה המדעית בונה את התאוריות אשר מנסות להסביר את חוקי העולם.

תצפיות מחייבות תפיסה של המציאות, ולכן הן בעצמן פעולות קוגניטיביות. כלומר, התצפיות עצמן קבועות בתוך ההבנה שלנו של האופן שבו העולם פועל, כאשר ההבנה שלנו משתנית, גם התצפיות כשלעצמן עשויות להשתנות.

כמו כן, המדענים משתמשים במטאפורות יסודיות כדי לבנות את תצפיותיהם למבנה מושגי ברור, על ידי דדוקציה ואינדוקציה, וגם מטאפורות אלה קבועות בתוך הבנתם את העולם.

ריאליזם מדעי:

ריאליזם מדעי הוא השקפה הגורסת כי היקום מתנהג באמת כפי שהוא מתואר על ידי תאוריות מדעיות. ריאליסטים חושבים כי ישים כמו אלקטרונים או שדות כוח חשמליים באמת קיימים. הריאליזם מניח שקיים עולם בלתי תלוי בנו ושערך האמת או השקר של טענה על העולם נקבע על ידי התאמה של תוכן הטענה למה שקיים בעולם (הנחות אונטולוגית). עוד מניח הריאליזם שבני אדם יכולים לדעת אם טענות על העולם הן אמיתיות או שקריות, באמצעות מחקר מדעי (הנחה אפיסטמולוגית). לבסוף, לפי הריאליזם, יש לפרש מונחים תאורטיים כגון 'אלקטרונים' ו - 'דנ"א' המתייחסים לאובייקטים בלתי ניתנים לצפייה כפשוטם, כלומר כמתייחסים ליישים שאכן קיימים בעולם (הנחה סמנטית).

ישנן מספר גרסאות של ריאליזם מדעי, השונות זו מזו בהתחייבויותיהן המטאפיזיות. ריאליזם נאיבי מניח שכל הישים המתוארים בתאוריות מדעיות אכן קיימים. גרסאות מתוחכמות יותר של ריאליזם בוחרות להאמין באופן סלקטיבי בקיומם של ישים מסוג מסוים, אך לא באחרים. ריאליזם חלקיקים (אנגלית: entity realism) הוא ההשקפה שחלקיקים בלתי נראים, כגון אלקטרונים ופוטונים, המאכלסים תאוריות מדעיות, אכן קיימים וההוכחה לכך היא שמדענים מצליחים לשלוט בתופעות שהם מזהים עם חלקיקים אלה ולבצע עליהן מניפולציות באופן שיטתי. ריאליזם חלקיקים מזוהה בעיקר עם הפילוסופים איאן האקינג וננסי קרטרייט. ריאליזם מבני (אנגלית: structual realism) מזהה את המציאות עם מבנים מתמטיים המאכלסים תאוריות שונות. ריאליזם מבני מזוהה עם הפילוסוף ג'ון וורל.

ישנם מספר טיעונים בעד ונגד ריאליזם על גרסאותיו השונות. טיעון מפורסם בעד ריאליזם הוא "טיעון הנס", אשר לפיו ההצלחה הכבירה של המדע לתת חיזויים מדויקים היא בבחינת נס, אלמלא היו מניחים שהישים התאורטיים אכן קיימים. טיעון זה מזוהה עם הפילוסוף הילרי פטנאם (פטנאם חזר בו מטיעון זה וכיום הוא מחזיק בעמדה של ריאליזם פנימי, שהיא, למרות שמה, עמדה אנטי - ריאליסטית). מנגד, יש הטוענים שהצלחת המדע אינה כה מפתיעה, משום שאמצעי המדידה שבהם משתמשים המדענים כבר כוללים את הנחות היסוד התאורטיות שלה, לכן התוצאות שתתקבלנה בוודאי יהיו בהתאם למה שציפו משום שאין באפשרות המכשירים לספק תוצאות אחרות, כל תוצאה שתתקבל תהיה בגדר המצופה ובהתאם להנחות היסוד.

טיעון אנטי - ריאליסטי נוסף הוא טיעון "האינדוקציה הפסימית", אשר לפיו מכיוון שכל תאוריה שנחשבה אמיתית בעבר נתגלתה כשקרית, אנו יכולים להניח בהסתברות גבוהה שהתאוריות הנוכחיות יתגלו כשקריות. טיעון זה מזוהה בימינו עם הפילוסוף לארי לאודן. ישנן מספר אסטרטגיות להתמודד עם טיעון זה. יש המנסים להפריד בין תאוריות מדעיות בשלות לבין תאוריות בלתי בשלות, ולטעון שרק תאוריות מדעיות בלתי בשלות התגלו כשקריות, ואילו תאוריות בשלות היו קרובות לאמת. האתגר, כמובן, הוא להגדיר בשלות של תאוריות באופן נפרד מהיותה של תאוריה קרובה לאמת, ולא - אנו מניחים את המבוקש. גרסאות של ריאליזם כגון ריאליזם מבני מנסות אף הן להתמודד עם טיעון האינדוקציה הפסימית, בהצביען על מבנים מתמטיים, כגון משוואות מקסוול, המאכלסים תאוריות מדעיות, ונוטים להשתמר גם כאשר תאוריות מתחלפות, גם אם הפרשנות שלהם משתנה.

אינסטרומנטליזם:

האינסטרומנטליזם טוען כי התפיסות, התאוריות והרעיונות המדעיים שלנו הם מכשירים נוחים על מנת להסביר, לחזות ולשלוט בחוויות שלנו. האיסטרומנטליסט יכול להכחיש את קיומם של ישים תאורטיים או להיות אדיש לשאלה האם ישים אלה קיימים או לא. לאינסטרומנטליסט, אלקטרונים ושדות חשמליים הם רעיונות נוחים למימוש מטרות מסוימות שאולי אינם קיימים באמת. אינסטרומנטליזם מבוסס בעיקר על הפילוסופיה של הפרגמטיזם, המזוהה בעיקר עם הפילוסוף האמריקאי ג'ון דיואי, שהושפע על ידי פילוסופים קודמים כמו ויליאם ג'יימס וצ'ארלס סנדרס פירס.

קונסטרוקטיביזם חברתי:

נושא לעניין בקרב היסטוריונים, פילוסופים וסוציולוגים של המדע הוא המידה שבה התאוריות המדעיות מושפעות על ידי הרקע החברתי והפוליטי שלהן. הקונסטרוקטיביסט החברתי יטה לפקפק בקיומה של מציאות אובייקטיבית המתקיימת בנפרד מהמציאות האנושית. ניתן להבחין בארבע טענות המזוהות עם קונסטרוקטיביזם חברתי, בסדר עולה ברמת הקיצוניות שלהן:

המדע הוא מפעל חברתי: טענה זו כשלעצמה היא טריוויאלית. מה שנתון במחלוקת הוא האם המדע שונה ממפעלים אנושיים אחרים כגון דת או אמנות, בהתיימרו לגלות את האמת על הטבע.

מדענים וגופי מחקר בוחרים את נושאי המחקר שלהם לפי אינטרסים חברתיים: למשל, ההתמקדות בפיזיקה גרעינית בארצות הברית בתקופת המלחמה הקרה נבעה מהאינטרס של הממשלה בפיתוח נשק גרעיני. טענה זו פותחת שדה שלם למחקר היסטורי וסוציולוגי, אך היא כשלעצמה אינה שנויה במחלוקת בקרב פילוסופים.

עובדות מדעיות הן תוצאה של משא ומתן (אנגלית: negotiation) בין מדענים: לרוב, נתונים ומידע המופקים מניסויים אינם חד משמעיים, וניתנים לפרשנויות שונות. הקונסטרוקטיביסט החברתי יפקפק במעמדן האובייקטיבי של עובדות. הוא ייטה לטעון שמספר הפרשנויות האפשרי של נתונים אמפיריים הוא רחב מאוד, ושאינטרסים חברתיים של המדענים משחקים תפקיד מכריע בבחירת הפרשנות שתזכה למעמד של עובדה. המתנגד לקוסטרוקטיביזם חברתי ייטה לטעון שמספר הפרשנויות האפשרי של הנתונים הוא מצומצם, ושהטבע משחק תפקיד מכריע בבחירת הפרשנות הנכונה.

השקפות אידאולוגיות ותרבויות מעצבות את תוכנן של תאוריות מדעיות: טענה זו מערערת על הקביעה שהידע המדעי חופשי מערכים. הדוגלים בגישה זו ינסו להראות, למשל, שתפישות סטריאוטיפיות על תפקידי נשים וגברים בחברה מוצאות את דרכן לתאוריות פסיכולוגיות וסוציולוגיות אובייקטיביות לכאורה. טענה זו הופכת לשנויה הרבה יותר במחלוקת ביחס למדעי הטבע. פילוסופים, היסטוריונים וסוציולוגים קונסטרוקטיביסטים מנסים להראות שגם תאוריות במדעי הטבע מושפעות מאידאולוגיות חברתיות. המאמר הנחשב לפורץ דרך בתחום זה הוא מאמרו של ההיסטוריון פול פורמן שפורסם בתחילת שנות השבעים, שבו טען כי תורת הקוונטים ויתרה על רעיונות מסורתיים כגון סיבתיות, כמענה לעוינות לרציונליות המדעית והאהדה לרעיונות מיסטיים ורוחניים ששררו ברפובליקת ויימאר בשנות העשרים.

ראו גם: פוסטמודרניזם.

אנליזה וסינתזה:

אנליזה היא הפירוק של תצפית או של תאוריה למושגים פשוטים יותר על מנת שנוכל להבינה. אנליזה הכרחית למדע, כמו לכל מעשה רציונלי אחר. בלתי אפשרי, לדוגמה, להסביר את התנועה של קליע ללא הבדלה בין כוח המשיכה, זווית הירי והמהירות ההתחלתית. רק לאחר אנליזה זו ניתן לנסח תאוריה מתאימה של תנועה.

השימוש המסיבי באנליזה החל במאה ה - 17 עם ההסברים שפיתחו גלילאו גליליי ואייזק ניוטון לתנועה בליסטית על ידי פירוק התנועה לרכיבים. דבר זה היה מנוגד בתכלית לתפישת השלמות המדעית של אריסטו (שבה מהות הדבר לא נפרדת מהדבר עצמו, ולכן אי - אפשר להסביר דבר אחד באמצעות דבר אחר) ששלטה בכיפה המדעית באירופה (בגלל הכנסייה הקתולית) עד לתחילת הרנסאנס.

ג'ורג' ברקלי ודייוויד יום תקפו קשות את האנליזה, אך היא שרדה בזכות היותה אחד הכלים החזקים והשימושיים במדעי הטבע.

רדוקציוניזם:

לרדוקציוניזם במדע עשויות להיות כמה משמעויות. סוג אחד של רדוקציוניזם הוא האמונה, כי ניתן ליישם את החקירות המדעיות בכל תחומי המחקר. מאורע היסטורי יוכל להיות מוסבר באמצעים פסיכולוגיים וסוציולוגיים, אותם ניתן להסביר על ידי הפיזיולוגיה האנושית, שאותה ניתן להסביר על ידי פיזיקה וכימיה. המאורע ההיסטורי עבר רדוקציה למאורע פיזיקלי. אפשר לומר כי המאורע ההיסטורי לא היה אלא המאורע הפיזיקלי.

דניאל דנט המציא את המונח "רדוקציוניזם תאוותן" על מנת לתאר את ההנחה כי ניתן להפעיל רדוקציה שכזו. הוא טוען כי רדוקציה כזו היא "מדע גרוע", המחפש הסברים נאים, במקום הסברים שמועילים לחזות תופעות טבעיות.

כנגד הרדוקציוניזם התאוותן ניתן לטעון, שכמות המידע הגלומה במערכת סגורה גדולה יותר מכמות המידע שניתן להפיק מבחינה של כל אחד ממרכיביה, וזאת מכיוון שבחינה של מערכות מסוימות מחייבת חוסר התייחסות לחלק מהמידע שנמצא בהן, מכיוון שלא ניתן לבחון את כל המידע, וצריך להשתמש במדגם קטן, שייתכן שהוא אינו מייצג. לפיכך, אנליזה של המערכת לעולם לא תוכל לתת את המידע הגלום בה, ולכן הרדוקציה אינה אפשרית. ניתן לחשב את כמות המידע שנאבדה באנליזה על ידי תאוריית המידע, שהיא אחד מהמרכיבים של תאוריית הכאוס.

אינדוקציה:

השיטה המדעית מתתבססת על הסקה אינדוקטיבית או אינדוקציה - כלומר הסקת כלל מתוך תופעות נצפות, או מציאת הכלל האוניברסלי מתוך הפרט. חשיבה אינדוקטיבית טוענת כי אם מצב מסוים קיים בכל המקרים הנצפים, אפשר לומר שהמצב הזה קיים בכל המקרים. לפיכך, לאחר שעושים כמה ניסויים התומכים בחוק, אפשר לטעון שהחוק מתקיים בכל המקרים.

יכולת הפרכה:

לאור הבעיות הלוגיות הנובעות מן האינדוקציה (העובדה שאירוע התרחש N פעמים איננה מבטיחה שיתרחש ב - N+1), כפי שנטען בפילוסופיה על ידי הפילוסוף הסקוטי דייויד יום, ביקשו ביקש קרל פופר, להציב את ההפרכה כקנה המידה לעשייה המדעית. עקרון ההפרכה הוא הפתרון של פופר לבעיית האינדקוציה - בעוד שלא ניתן להגיע מאף מקרה למסקנה כוללנית (אינדוקציה) הרי שאפשר לשלול טענה או קביעה על ידי הפרכה אחת. כך, למשל, מספיק למצוא ברבור שחור אחד כדי להוכיח שהאמירה "כל הברבורים לבנים" אינה נכונה. על כן, תאוריות אינן נבחנות בהוכחה, אלא בכך שהן אינן מופרכות. לפיכך, על מנת שטענה תיחשב כמדעית, היא צריכה להיות מנוסחת באופן הניתן להפרכה, כלומר שיהיה אפשרי להוכיח שהיא אינה נכונה.

עקביות:

אינדוקציה ויכולת הפרכה, הם הבסיס למבנה כולו, שאם לא כן, נכנסים לרגרסיה אינסופית. זאת בעיקר מכיוון שהקביעות שלנו תמיד מגיעות מצפייה, שהיא פעולה קוגניטיבית ותלויה בהמון הנחות יסוד לא - מוכחות.

קוהרנטציזם, או עקביות, מציעה אלטרנטיבה בכך שהיא טוענת כי ניתן להצדיק קביעות בכל שהן חלק ממערכת קוהרנטית ועקבית. במקרה של המדע, מדובר במכלול האמונות המדעיות של הקהילה המדעית כולה. וילארד קוויין טען לגישה קוהרנטציסטית למדע. תצפית היא נכונה מכיוון שהיא עקיבה עם שאר הידיעות שלנו לגבי העולם.

תערו של אוקאם:

תערו של אוקאם הוא עקרון חשוב נוסף בפילוסופיה של המדע. ויליאם איש אוקאם הציע כי בהינתן שתי תאוריות מדעיות בעלות יכולת ניבוי זהה, יש להעדיף את זאת שמניחה פחות ישויות, כלומר את הפשוטה על פני המסובכת, גם אם לא ידוע איזו מהן היא הנכונה. באופן כללי, יש להשתמש בכלל זה שהרי ניתן לנסח את החוק השלישי של ניוטון כך: "לכל פעולה יש תגובה שווה והפוכה, חוץ מאשר ב - 5 בינואר 1456, שאז כל התגובות יהיו כפולות". [לצטטה] מובן שיש אינסוף אמירות כאלה, ולחוקים מדעיים לא תהיה כל משמעות אם ניאלץ לבדוק כל אחת ואחת מהן, ולכן נעדיף את החוק הפשוט ביותר. עם זאת, המינוח הסובייקטיבי "תאוריה פשוטה" עשוי להפוך לסלע מחלוקת, כפי שניתן לראות גם בפירושים השונים לתאוריה של תורת הקוונטים.

תומאס קון:

עטיפת הספר המבנה של מהפכות מדעיות בהוצאת ידיעות ספרים

תומאס קון היה היסטוריון שהשפיע רבות על ההיסטוריה, הסוציולוגיה והפילוסופיה של המדע. קון דן בספרו "המבנה של מהפכות מדעיות" בתהליך המדעי המורכב מ'פרדיגמות מדעיות' שמתחלפות ובאות, אשר משפיעות על התפתחות המדע: כל דור של מדענים כפוף לפרדיגמה מסוימת ומתקשה להשתחרר ממנה, ולכן רק כשמתחלף אותו דור נפרצת הדרך לעלייתה של פרדיגמה חדשה, וגל של תגליות מדעיות חדשות בעקבותיה. כמו כן, עוסק קון בשאלה כיצד מתפתחת הפרדיגמה הראשונה בתחום מדעי כלשהו, ומהו אופי המחקר בתחום לפני התפתחותה.

ביקורת על הפילוסופיה של המדע:

מדענים רבים נוטים לייחס לפילוסופיה של המדע חשיבות מועטה. גישה זו מתבטאת באי הימצאותם של לימודי פילוסופיה ופילוסופיה של המדע בפרט בתוכנית הלימודים של תארים מדעיים באוניברסיטאות המובילות בעולם. האימרה "הפילוסופיה של המדע מועילה למדענים באותה המידה בה אורניתולוגיה מועילה לציפורים" מיוחסת לפיזיקאי ריצ'רד פיינמן.

פול פייראבנד טען, כי אין אף תיאור של המתודה המדעית שיהיה מספיק רחב על מנת לכלול את כל השיטות שבהם מדענים משתמשים. לפיכך, הוא התנגד לכל מתודה מדעית מוצהרת, כשהוא טוען שמתודה כזאת תחבל בהתקדמות המדעית. פייראבנד טען כי העיקרון היחיד שלא מפריע להתקדמות הוא "הכל הולך".

תורמים חשובים לפילוסופיה של המדע:

אמפדוקלס

אוגוסט קונט

גלילאו גליליי

רנה דקארט

פרנסיס בייקון

עמנואל קאנט

אייזק ניוטון

רוג'ר בייקון

צ'ארלס פרס

פייר דוהם

אנרי פואנקרה

ארנסט מאך

רודולף קרנפ

ברטראנד ראסל

קרל המפל

וילארד קוויין

קרל פופר

תומאס קון

מיכאל פולאניי

נלסון גודמן

פול פייראבנד

בס ואן - פרסן

אימרה לקטוש

הילרי פטנם

אלפרד נורת' וייטהד

נושאים בפילוסופיה של המדע:

סיבתיות

בעיית התחימה

דואליזם

אמונה ורציונליות

בחירה חופשית ודטרמיניזם

התקדמות במדע

פילוסופיה של המתמטיקה

פילוסופיה של הפיזיקה

פילוסופיה של הזמן והמרחב

פילוסופיה של הכימיה
הסקה תוצאות תומאס קון קרל פופר סיבה ותוצאה אהדה הוכחה תורה סלבריטי גלילאו גליליי אסטרטגיות חשיבה מדעית מדע פילוסופיה פילוסופיה של המדע
חיפוש רוחני, מורים רוחניים, מדריכים רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית
חיפוש רוחני, מורים רוחניים, מדריכים רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית
...רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית מהם סיפורי מעשיות של רבי נחמן ומה מטרתם? הנושא המרכזי שאליעד כהן מתייחס אליו בהרצאה הוא המשמעות העמוקה של סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, וכיצד סיפורים אלו משמשים ככלי רוחני אפקטיבי לעורר אנשים מתרדמתם הרוחנית. אליעד מציג את ההבנה הרווחת, שאנשים חושבים שסיפורי מעשיות מיועדים להרדים אנשים או לשעשע אותם, אך מדגיש שרבי נחמן עצמו אמר שהסיפורים שלו נועדו לעורר...
יעוץ למאמנים אישיים, איך לייעץ לבן אדם? איזה עצה לתת? איך לייעץ למישהו? יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, בחירה חופשית, פגישה עם אליעד, עצלנות, טיפול נפשי, פגישה אישית, טיפול אישי
יעוץ למאמנים אישיים, איך לייעץ לבן אדם? איזה עצה לתת? איך לייעץ למישהו? יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, בחירה חופשית, פגישה עם אליעד, עצלנות, טיפול נפשי, פגישה אישית, טיפול אישי
...איך לייעץ לבן אדם? איזה עצה לתת? איך לייעץ למישהו? יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, בחירה חופשית, פגישה עם אליעד, עצלנות, טיפול נפשי, פגישה אישית, טיפול אישי איך לייעץ לאדם שמגיע לטיפול או לאימון אישי? כאשר אדם מגיע לייעוץ, בין אם זה אימון אישי, טיפול נפשי או אפילו שיחה עם פסיכולוג, ישנן מספר דרכים שבהן אפשר לגשת לבעיה שלו, ואליעד כהן מסביר בפירוט רב את הגישות השונות, הדילמות שעולות בזמן הייעוץ והדרך לבחור את העצה הטובה ביותר בהתאם לאדם שמולך. ראשית, כאשר מישהו מגיע לייעוץ ואומר שיש לו בעיה, כמו...
חוליגניות / חוליגניזם - מהי מהות החוליגניות? וממה נובעת חוליגניות?
...וממה נובעת חוליגניות? חוליגניות, היא תופעה של התפרעות ושל חוסר סדר, מצד אנשים צעירים בעיקר. והחוליגניות באה לידי ביטוי בכך, שאותם אנשים פורעים כל סדר ויוצרים סביבם נזק רב. והשאלה הנשאלת היא, ממה נובעת תופעת החוליגניות הזאת? והתשובה הפשוטה היא, שאותם חוליגנים מרגישים סוג של חופש, כאשר הם מתנהגים כחוליגנים. כי כאשר אותם אנשים מתפרעים והורסים כל דבר, ומתנהגים בצורה של אנרכיה וחוסר סדר, על ידי זה הם מרגישים שהם חופשיים חזקים ושולטים. וכאשר אותם אנשים רוצים להרגיש שהם אנשים חזקים, על ידי זה הם עושים...
אימון אישי, לימוד אימון אישי, להיות מאמן אישי, לאמן אנשים, אימון רוחני, הבחירה החופשית, האם יש בחירה חופשית? חופש הרצון, חופש הבחירה, קונפליקט רגשי, אימון למאמנים, ייעוץ למאמנים
אימון אישי, לימוד אימון אישי, להיות מאמן אישי, לאמן אנשים, אימון רוחני, הבחירה החופשית, האם יש בחירה חופשית? חופש הרצון, חופש הבחירה, קונפליקט רגשי, אימון למאמנים, ייעוץ למאמנים
...אישי, להיות מאמן אישי, לאמן אנשים, אימון רוחני, הבחירה החופשית, האם יש בחירה חופשית? חופש הרצון, חופש הבחירה, קונפליקט רגשי, אימון למאמנים, ייעוץ למאמנים מהו הקונפליקט בין הרצון לבחירה חופשית? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על הנושא המורכב של הרצון ובחירה חופשית, תוך שהוא מעלה את השאלות המרכזיות: האם יש לנו בחירה חופשית? והאם הרצון שלנו נמצא בשליטתנו? כחלק מהשיחה, הוא הציג את הבעיה שמתרחשת במצבים בהם אדם עוסק באימון אישי. הוא הסביר כי כשעובדים עם אנשים כדי לעזור להם להשיג את מטרותיהם, יש לעיתים תחושת...
איפה ללמוד NLP? איך ללמוד NLP? NLP למתקדמים, קורס NLP, NLP למקצוענים, מה זה NLP? מבוא לניתוח NLP, שיטות NLP למומחים, מומחה ב NLP, טיפול ב NLP, מטפל ב NLP, למה ללמוד NLP?
איפה ללמוד NLP? איך ללמוד NLP? NLP למתקדמים, קורס NLP, NLP למקצוענים, מה זה NLP? מבוא לניתוח NLP, שיטות NLP למומחים, מומחה ב NLP, טיפול ב NLP, מטפל ב NLP, למה ללמוד NLP?
...ללמוד NLP? איך ללמוד NLP? NLP למתקדמים, קורס NLP, NLP למקצוענים, מה זה NLP? מבוא לניתוח NLP, שיטות NLP למומחים, מומחה ב NLP, טיפול ב NLP, מטפל ב NLP, למה ללמוד NLP? האם כדאי ללמוד NLP באופן רשמי או בצורה עצמאית? עולה השאלה האם באמת יש צורך ללמוד NLP באופן רשמי בקורס או במוסד מסודר, או שאולי אפשר ללמוד NLP לבד, מתוך התבוננות עצמית בלבד. יש אנשים שמאמינים שלימוד רשמי מעניק כלים מסודרים ושיטתיים, כמו בלימודי פיזיקה, כימיה או ביולוגיה, וכך אפשר להגיע להישגים יותר ממוקדים וברורים. לעומתם, אחרים סבורים...
אוצר מילים, כישורי שיחה, כישור שפה, איך לשפר את אוצר המילים? איך לדבר בשפה גבוהה? איך להעשיר את השפה? איך ללמוד אוצר מילים? איך להרחיב את אוצר המילים? לימוד אוצר מילים, הרחבת אוצר מילים, שיפור אוצר המילים, פיתוח כישורי שיחה
אוצר מילים, כישורי שיחה, כישור שפה, איך לשפר את אוצר המילים? איך לדבר בשפה גבוהה? איך להעשיר את השפה? איך ללמוד אוצר מילים? איך להרחיב את אוצר המילים? לימוד אוצר מילים, הרחבת אוצר מילים, שיפור אוצר המילים, פיתוח כישורי שיחה
...שפה, איך לשפר את אוצר המילים? איך לדבר בשפה גבוהה? איך להעשיר את השפה? איך ללמוד אוצר מילים? איך להרחיב את אוצר המילים? לימוד אוצר מילים, הרחבת אוצר מילים, שיפור אוצר המילים, פיתוח כישורי שיחה מה זה אוצר מילים ואיך ניתן להעשיר אותו? אוצר מילים הוא כלל המילים שאדם מכיר ומשתמש בהן בשפה כלשהי, למשל בשפה העברית. כאשר מדברים על אוצר מילים, הכוונה לכמות המילים, סוג המילים, וסגנון הביטוי שאדם משתמש בו כשהוא מדבר או כותב. ככל שאוצר המילים גדול יותר, כך האדם יכול להתבטא בצורה מגוונת, מדויקת ועשירה יותר....
הדרדסים, אמונות טפלות, אמונה טפלה, מהי אמונה תפלה, מהן אמונות תפלות, להיצמד לאמת
הדרדסים, אמונות טפלות, אמונה טפלה, מהי אמונה תפלה, מהן אמונות תפלות, להיצמד לאמת
...תפלה, מהן אמונות תפלות, להיצמד לאמת מה הקשר בין הדרדסים לאמונות תפלות? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בנושא של אמונות טפלות, כאשר הדוגמה המרכזית שניתנה היא מתוך סיפור מהסדרה הדרדסים. הסיפור מתחיל כאשר אחד הדרדסים קם בבוקר ומתחילים לקרות לו אירועים שונים ומשונים. הסיטואציה מובילה את הדרדסים לדון בשאלה האם אמונות טפלות הן נכונות או לא. כיצד הדרדסים השתכנעו שהמשאלות שלהם מתגשמות? הסיפור מתחיל בכך שדרדס מסוים יוצא לטייל, ובטעות נתקל באבן על הרצפה. כשהוא מועד ונופל אחורה, דרדסית מבחינה בכך וניגשת אליו מתוך...
מכחישי קורונה, אויבי העם, חוקי הקורונה, מחדלי הקורונה, הכחשת הקורונה חייבת להיפסק, מסכות הקורונה, סגר הקורונה, מי אשם בקורונה? האם הקורונה היא קונספירציה? ביבי נתניהו והקורונה, כלכלה וקורונה, מענקי קורונה, מלחמת אחים, דיקטטורה
מכחישי קורונה, אויבי העם, חוקי הקורונה, מחדלי הקורונה, הכחשת הקורונה חייבת להיפסק, מסכות הקורונה, סגר הקורונה, מי אשם בקורונה? האם הקורונה היא קונספירציה? ביבי נתניהו והקורונה, כלכלה וקורונה, מענקי קורונה, מלחמת אחים, דיקטטורה
...הקורונה, מחדלי הקורונה, הכחשת הקורונה חייבת להיפסק, מסכות הקורונה, סגר הקורונה, מי אשם בקורונה? האם הקורונה היא קונספירציה? ביבי נתניהו והקורונה, כלכלה וקורונה, מענקי קורונה, מלחמת אחים, דיקטטורה מי הם אויבי העם החדשים בתקופת הקורונה? אויבי העם החדשים, על פי אליעד כהן, הם האנשים המכונים מכחישי קורונה. הוא מסביר כי מכחישי קורונה הם אלה שלפי טענת המדינה והממשלה, גורמים באופן ישיר לקטסטרופה הכלכלית ולמצב הקשה שבו נמצאת המדינה. המצב הכלכלי הולך ומידרדר, ויש כבר יותר ממיליון מובטלים, כשאלה הם רק אלה...
ללמוד מטעויות, למה לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? מניעת טעויות
ללמוד מטעויות, למה לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? מניעת טעויות
...למה לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? מניעת טעויות האם תמיד צריך ללמוד מטעויות? אנשים רבים נוטים להאמין שלמידה מטעויות היא תמיד הדרך הנכונה כדי למנוע את הישנותן, אך אליעד כהן מציג הסתכלות אחרת ומורכבת יותר בנושא. אליעד מסביר כי למרות שלכאורה כולם רוצים ללמוד מטעותם על מנת להימנע מחזרה עליה, יש מצבים בהם דווקא עדיף לא להשקיע בלמידה מטעויות, ויש לבחון...
אמת בלתי תלויה. כיצד לזהות אמת אובייקטיבית ובלתי תלויה?
...אמת אובייקטיבית ובלתי תלויה? אמת בלתי תלויה. פילוסופיה. טאוטולוגיה. עקרון / כלל השלישי מן הנמנע. מתמטיקה. פילוסופיה של המתמטיקה. אקסיומות. פורמאליזם. לוגיציזם. אינטואיציוניזם. משפטי האי שלמות של קורט גדל. קונסיסטנטיות. עקביות. להוכיח דבר והיפוכו. אקסיומה. מובן מאליו. נקודת מוצא. הוכחה ישירה. הוכחה באינדוקציה. הוכחה בדרך השלילה. מושגים מנוגדים. איך לזהות אמת בלתי תלויה ומה היא? אמת תלויה = אמת סובייקטיבית = אמת שנכונה בגלל סיבה כלשהי שהיא אינה היא. ידיעה שהנכונות שלה תלויה בידיעה של דבר אחר = אמת...
אמון - מבוא
...המבטאת יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
.../ פתגמים מפורסמים על חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות...
דליריום - מבוא
...האקדמיה ללשון העברית: הזיה) הוא מצב בלבולי חריף, המתאפיין בירידה קוגניטיבית חריפה עם שינויים תנודתיים במצב ההכרה. הסממן הבולט ביותר של מצב זה הוא ירידה ברמת הקשב, אם כי כל התחומים הקוגניטיביים עלולים להיפגע. זהו מצב שכיח וסיבה משמעותית לתחלואה ולתמותה, בפרט בקרב האוכלוסייה המבוגרת המאושפזת במוסדות רפואיים. ישנן סיבות רבות העלולות לגרום לדליריום, אולם מקובל כי מצב זה מתפתח באנשים המועדים לכך, וכי ככל שהמועדות גבוהה יותר, כך קטן השינוי הדרוש ליציאה מאיזון ולהשראת דליריום. על כן, מודעות לגורמי הסיכ
דמיון מודרך - היפנוזה או חלום?
...או או סוג של חלום? דמיון מודרך היא סצינה בה המטפל גורם למטופל להיכנס אל עולם תת המודע שלו. על ידי סוג של פנייה לתת מהודע אחרי רגיעה ומדיטציה רגעית מגיע המטופל אל מקומות מאוד נסתרים בנפשו - שם נמצאות כל התשובות לבעיותיו. דמיון מודרך נקרא כך כיוון שזהו דמיון של המטופל בלבד אך עם הדרכה של המטפל. בחלום אנו מגיעים לעולמות אחרים ללא מגבלות כלל כאשר במציאות זו ישנם המון מסרים בכל מיני צורות וצבעים - כך גם בדמיון מודרך. אנחנו בעצם מדמיינים דמיונות שמגיעים מתוך תת המודע שלנו - והם בעצם האמת לאמיתה ואי
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
...הילד ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת. היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADHD - ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER ואילו הפרעות קשב...
לצאת מדיכאון כרוני, חוסר חשק, ומוטיבציה, קבלה ודרגות הרצון
...הרצון במסגרת פוסט זה אנסה לנסח ולהסביר מדוע ומתי אנו מרגישים שמחים ומדוע אנו מתרוקנים משמחה, לעתים ללא סיבה הנראית לעין. זאת ועוד - ינסה פוסט זה לכסות את נושא הדיכאון כרוני הנגרם לכאורה על פי המדע המודרני בגלל חוסר איזון כימיכלי במוח ובמערכות שונות, ולהסביר כיצד ניתן להתגבר על הבעיה בעזרת שימוש נכון במודעות התאית. הורמונים הם למעשה חומרים כימיכליים המופרשים מבלוטות במוח, המכלול נקרא המערכת האנדוקרינית. ההורמונים משפיעים על תחושת העייפות, התיאבון, החשק המיני וכו.. סרוטונין הוא מוליך עצבי ממשפח
למה כדאי להיות מסוגל לשלוט במחשבות?
...להיות מסוגל לשלוט במחשבות? למה כדאי להיות מסוגל לשלוט בכוח המחשבה? ברגע שאדם מסוגל לשלוט בכוח המחשבה שלו, החיים שלו טובים יותר מכל כיוון שלא מסתכלים על זה. גם בהווה וגם בעתיד. בהווה המצב שלו טוב יותר, כי הוא בשמחה, הוא יכול להיות שמח בכל זמן נתון ושום דבר לא יכול להשפיע ולשנות את מצב רוחו לרעה. בנוסף גם בעתיד מצבו יהיה טוב יותר, כי ברגע שאדם שמח וטוב לו, יכולת הריכוז שלו עולה, יכולת היצירתיות שלו עולה, הוא חושב בצורה חיובית יותר, רואה תמיד מה הוא כן יכול לעשות, מתמקד בלמצוא פתרונות ולא בלמצוא בעיות...
אשמה - מבוא
...- מבוא רגש אשמה הוא רגש המרגיש אדם המאמין שהתנהג (כולל התנהגות פנימית - מחשבות, רגשות וכו) באופן לא מוסרי. בפסיכולוגיה ובשפה היום - יומית, אשמה היא מצב רגשי שבו אדם מצוי בקונפליקט פנימי בין התנהגותו לבין ערכים מוסריים שהוא מאמין בהם, המכונים גם מצפון. אשמה היא רגש שאינו חולף במהירות. הפסיכואנליטיקאי זיגמונד פרויד תיאר רגש זה כמאבק בין האגו לסופר אגו שהוטמע בילדות. אשמה וגורמיה, יתרונותיה וחסרונותיה היא נושא מחקר בתחום הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה. דיכאון מלווה לרוב ברגשות אשמה. גורמי האשמה: היו הוגים...
מחלות - מדוע הן קורות? בריאות מזווית אחרת
...אחרת הגישה הרווחת למחלות (לפחות בחברה המערבית של ימינו), בין אם הן קלות ובין אם הן קשות, תופסת מחלות כנגרמות על - ידי גורמים שאינם בשליטתנו. לדוגמה, אנשים מייחסים הצטננויות לווירוסים שמסתובבים באוויר, להדבקה, לשינויים במזג האוויר וכיוב. למדנו להשליך את כל יהבנו על רופאים. אנשים רבים מאמינים כי לרופאים התשובה וכי הם ירפאו אותם. הרופאים למדו שנים רבות, התמחו ויש להם ניסיון רב. הם יודעים להסביר מחלות ותופעות גופניות במונחים פיסיולוגיים, אולם לא פעם, גם להם אין תשובות. גם כאשר ישנו וירוס באוויר, לא...
אהבה - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על אהבה
...על אהבה מי שלא חשק לאישה הוא דומה לחמור ופחות ממנו, והטעם כי מהמורגש צריך שיבחין העבודה האלוהית. (רבי אליהו די - וידאש (ראשית חכמה, שער האהבה, פרק ד), בשם רבי יצחק דמן עכו) מי שלא הכיר מעולם את האהבה לא ידע מעולם את הצער. (תומס מארסלדון) בכל יום של חיינו יחדיו קהלת מוחק שורה מספרו. (יהודה עמיחי) סקס בלי אהבה זו חוויה ריקנית, אבל כחוויה ריקנית - היא אחת המשובחות. (וודי אלן) הכניסיני תחת כנפך, והיי לי אם ואחות, ויהי חיקך מקלט ראשי, קן תפלותי הנדחות. (ביאליק) האהבה יכולה לסחוף אותך מעל רגליך ולשאת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אמפיריציזם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אמפיריציזם, האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אמפיריציזם, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
תחושה של שלמות מלאה למה אני נופל בזוגיות רעה? לאהוב מישהו בלי תנאים בצורה נכונה העולם החילוני קושי בחיים טרוליזם איך לגרום למישהו לא לפחד? איך לא לפחד מהאושר? למכור את עצמי בביטחון עצמי לאהוב את עצמך בלי תנאים התאהבות בנשואה אוהב או אויב משחק האושר של החיים להיות שמח במה שיש אהבה זוגית ריצוי זוגי קבלת החלטות והטלת ספק לקבל החלטה בתנאי אי וודאות להתמודד עם משבר בחיים להתמודד עם דחייה בזוגיות להצליח בצורה פשוטה למה לא לרצות להצליח? למה אין לי חשק למכור? איך הלקוח שלך חושב? האם להעניש ילד אוטיסט? ילד שמלכלך הפצה רוחנית קיום בלי מודעות איך לטפל בטראומה? מתפרצת סכיזופרניה האקס יוצא עם מישהי איך להפסיק לאהוב את האקסית? למה נגרמים כאבי גב? זוויות אלוהים לא יעזור לך גם רק אלוהים להגיע להארה רוחנית הארה של מורים רוחניים המלצה על הספר להיות אלוהים להיות אלוהים חלש למה קשה להתעשר? האם כדאי לעשות כסף בהשקעה? בעקבות אובדן משמעות החיים האם ניתן להשיג את מטרת החיים? משמעות חיובית אין חיובי בלי שלילי תחושה של בחירה חופשית בחירה בין חסרונות חידוש העולם העולם מחודש עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטורינג, קואצר לזוגיות, טיפול הוליסטי בנושאי אמפיריציזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 05_10_2025 השעה 21:07:58 - wesi4