ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא
... מסוימת על ידי אימון ותרגול מתאימים. עם זאת, בשני המקרים אין אפשרות לריפוי מלא וקבוע. ההשפעה של התרופות חולפת עם תום זמן הפעולה שלהן, והשיפור בעקבות תרגול עדיין לא יכול להשלים את הפער מול הנורמה. בנוסף, בעקבות האופי הכרוני של הלקות, תסמינים אלו אינם חולפים עם הגיל והם ילוו את האדם למשך כל חייו. להבדיל מתסמיני הליבה הראשוניים, אשר יכולים להשתפר רק באופן חלקי או זמני - היכולת להתמודד מול ההשלכות המשניות שלהם היא טובה יותר. ניתן לתת מענה יעיל לקשיים משניים רבים על ידי הקניית אסטרטגיות למידה ופיתוח סגנון למידה מותאם. לדוגמה, את הקושי ... אופן הביטוי של ההפרעה אצל אדם מסוים מושפע ממכלול הגורמים המלא וכולל גם את ההשפעות ההדדיות ביניהן. קשב וריכוז אחד המאפיינים המרכזיים של ההפרעה הוא ליקוי או הנמכה ביכולת הקשב והריכוז. יש המבחינים בין מונחים אלו ויש המתייחסים אליהם כמילים נרדפות לאותה התופעה. פרק זה לא יעסוק בהבחנה בין קשב וריכוז ויתייחס אליהם כמנגנונים זהים. יכולת הריכוז מתייחסת לכלל הפעילויות המוחיות, המצבים הרגשיים והמצבים הסביבתיים, אשר מאפשרים לאדם לקלוט גירויים מסביבתו. הקשב מעורב גם ביכולת לברור חלקים ספציפיים מהקלט החושי מתוך גירויים מתחרים רבים. לדוגמה, ההביטואציה המתרחשת בעקבות חשיפה חוזרת ומתמשכת לגירויי מסוים מפנה את משאבי הקשב לקליטה של ... שבזרם התודעה מתחלפים מהר, המחשבה תועה לכיוונים שונים תוך כדי מעבר אקראי מנושא לנושא. כמו כן, הריכוז מאפשר את האיסוף והמיקוד של האנרגיה המנטלית. בעקבות זאת האדם יכול למקד את המשאבים הקוגניטיביים העומדים לרשותו במשימה מסוימת. בהתאם לכך, הקשב הוא תהליך המווסת היבטים רבים של למידה והתנהגות. הקשב הכרחי לפעולות המודעות והלא אוטומטיות ... העבודה ומשפיע על הקיבולת שלו - המספר הקסום שבע, פלוס או מינוס שתיים. המעבד המרכזי של זיכרון העבודה הוא האחראי להקצאת משאבי הקשב לפי הצורך והוא מעורב גם בהפעלה של יכולות קוגניטיביות גבוהות יותר (כמו עכבה, ותכנון), במיוחד בעת ביצוע סימולטני של שתי משימות או יותר השפעה נוספת של הקשב נובעת מכך שזיכרון העבודה מקושר לזיכרון לטווח קצר שממנו המידע הנקלט מהסביבה מועבר לזיכרון לטווח ארוך לצורך אחסון קבוע ויציב. כלומר, יכולת הקשב מעורבת בתהליכי הקידוד של הזיכרון. מסיבה זו אנשים בעל הפרעת קשב מתלוננים רבות על קשיי זיכרון, גם כאשר לא נראית פגיעה במנגנוני הזיכרון עצמם. רמת הריכוז יכולה להשתנות באופן רציף מריכוז מזערי ועד ריכוז מרבי. הקושי בהכוונה ובמיקוד הקשב פוגע בכל התפקודים הנשענים על יכולת זו והוא יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות אצל אנשים שונים. למשל קושי בשמירה על הריכוז והקשב לאורך זמן, להבדיל מתסמינים אחרים של הפרעת קשב, יכולת זו אינה נחשבת לאחת מהתפקודים הניהוליים. קושי להתמקד בגירוי בודד. מוסחות וקושי להתעלם מגירויים חיצוניים. דבר היכול לגרום למצב של היצף מידע. קושי בתשומת לב לפרטים. קושי זה יכול להוביל בין היתר לטעויות העתקה. בלבול וקושי בחשיבה בהירה. פגיעה ביכולת עיבוד המידע של מספר נתונים בו זמנית. קושי בפיצול קשב לצורך ביצוע של מספר משימות במקביל. אנשים המתאפיינים בחוסר קשב נוטים לחולמנות, נותנים לזולת תחושה שאינם מקשיבים, נוטים לאבד חפצים ויכולים להיות שכחנים בפעילות יומיומית. הקשיים הראשוניים בקשב וריכוז עלולים לפגוע באופן משני גם ביכולות גבוהות ומורכבות יותר המתבססות עליהם, כגון למידה והתארגנות. במקרים אלו ההישגים הלימודיים לא יהיו תואמים את היכולות של הלומד. אומנם במקרים רבים תכונות אלו יוצרות קושי בכל תחומי הלימודים וההתארגנות לבית הספר, אך יש להן גם השפעות בתחומי חיים אחרים. חוסר תשומת לב עשוי להוביל לעתים ... שנגרמים משום שהאדם פספס מידע שהיה חיוני כדי שיוכל להכין את עצמו לקראת מצב מסוים. לדוגמה, אי הקשבה להודעות שנמסרו בעל פה במהלך שיעור או ישיבת צוות. לצד הפגיעה ביכולת הלמידה של ידע ומיומנויות חדשים, ההשפעה של ההנמכה ביכולות הקשב והריכוז פחות משמעותית עבור תהליכים אוטומטיים שהאדם כבר מיומן בהם והם אינם דורשים מאמץ מכוון ומודע. זאת משום שהידע המאוחסן בזיכרון נהלי יכול לבוא לידי ביטוי באופן אוטומטי ללא צורך בקשב מכוון. משום שהאוטומטיות נרכשת באופן הדרגתי על ידי אימון, יש לתרגול והתנסות חשיבות רבה לקידום יכולת התפקוד במקרים אלו. ההשלכות המשניות של קשיי הריכוז יכולות להיווצר כבר בגיל הרך, והן עלולות לפגוע גם בהיבטים לא אקדמיים, כמו הפן החברתי, הרגשי וההתנהגותי. לדוגמה - כאשר ילד עם הפרעת קשב מתקשה להתרכז ומרחף בשעת הריכוז בגן, ... משוב שלילי מהגננת. כמו כן, קשיי הקשב עלולים להשפיע על הדימוי של הילד בעיני הצוות החינוכי בבית הספר. תלמידים עם הפרעת קשב ללא פעלתנות יתר נראים לעתים למורה כבעלי יכולת נמוכה או חסרי מוטיבציה ואיטיים. הפער בין היכולת האמיתית של התלמיד, ציוניו והערכות המורים עלול לפגוע בדימוי העצמי שלו. אימפולסיביות יכולת התפקוד של האדם מושפעת מתהליכים קוגניטיביים של זיהוי שגיאות (error monitoring process). תהליך ניטור - עצמי (Self-monitoring) של השלכות הפעולה מהווה מרכיב חיוני של יכולת הוויסות העצמי של האדם. אימפולסיביות היא אחת מהמאפיינים המרכזיים של הפרעת קשב והיא נגרמת כתוצאה מקושי לשלוט בדחפים. היא מוגדרת באופן כללי כפעולה ללא מחשבה המתוארת לרוב כפזיזות. אדם אימפולסיבי מבצע פעולות שונות מבלי לחשוב אם ההשלכות שלהן יהיו חיוביות או שליליות, זאת אף על פי שיש לו ידע ויכולת להבין אותן. במחקר נהוג להבחין בין שני היבטים של אימפולסיביות 1.פעולה אימפולסיבית או תנועה אימפולסיבית - חוסר יכולת להימנע מתגובה, הקשור ליכולת דיכוי התגובה (Inhibitory control mechanism). 2.בחירה אימפולסיבית או קבלת החלטות אימפולסיבית - היבט זה משקף יותר תהליכי קבלת החלטות מאשר יכולת דיכוי תגובה של המערכת המוטורית. האימפולסיביות מתבטאת בעיקר בצורת ההתנהלות ובאופן העבודה. עם זאת, קיימת הטרוגניות רבה בקרב אנשים איפולסיביים. מבחינה התנהגותית, ... היפראקטיביות היפראקטיביות היא פעלתנות יתר (היפר=עודף, אקטיביות=פעלתנות). היא עשויה להתפתח כבר בשנים הראשונות לחיים ובאה לידי ביטוי במספר דרכים פגיעה באינהיביציה - יכולת דיכוי התגובה (Response inhibition), אשר מהווה מרכיב מרכזי בתהליכי הבקרה של הפונקציות הניהוליות. פגיעה זו באה לידי ביטוי בקושי משמעותי להימנע או להפסיק פעילות מסוימת, ...
להתמודד עם אתגרים בדידות מה זה ערך עצמי לטפל בהתמכרויות חוסר קשב לפתח חשיבה חשיבה של האדם קוגניציה
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
... כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?. הפעם אני רוצה לדון בנושא שהרבה פוחדים לדבר עליו ולדון בו, ... האם הוא כל יכול? לא הוא לא כל יכול, הוא חסר יכולת. וניקח אותי, האם אני כל יכול? אני מדבר ועושה כל מיני דברים אך האם אני כל יכול, לא אני מוגבל, היכולת שלי מוגבלת. אני לא כל יכול. וניקח ציפור שעפה, האם היא יכולה לעוף במהירות לא מוגבלת, לא היא לא יכולה. ואם נתבונן בעין אמיתית נראה האם זה שישות לא מבטאת את היכולת שלה, אולי יש לה אינסוף יכולת? אולי לקיר יש יכולת אינסופית ורק אנחנו לא רואים את היכולת של הקיר, אולי? בשיכלנו אין לנו את התפישה לראות את היכולת של ישות מסוימת, והאם זה אומר שהיא חסרת יכולת? ונשאל את השאלה בצורה הפוכה, האם זה שיש לישות יכולות, האם זה אומר שהיכולות הן בלתי מוגבלות? לא, זה לא אומר. וניקח את אלוהים, זה שאלוהים בהנחה שהוא ברא את העולם, זה רק מוכיח ... כל יכול? זה לדוגמה שאני מדבר, זה לא אומר שאני יכול לשיר, ואולי אני כן יכול לשיר ואני לא רוצה. מה שאני בא לאמר, שזה שאלוהים עושה דברים בהנחה שהוא עושה אותם, זה עדיין לא אומר שהוא כל יכול ויכול לעשות כל דבר. ויש חשיבה של מי שאומר שהוא כל יכול, כי מעצם הגדרתו הוא צריך להיות סך כל הכוחות ודווקא ברגע ... את העולם, זה אומר שהו מוגבל. ונשאל האם אלוהים יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה? ואם הוא יכול לעשות אחרת אז לפי מה הוא בוחר לעשות את מה שהוא עושה? מי מכריח אותו לעשות את מה שהוא עושה? ואלוהים, אם רצונו יכול להתבטל, אז הוא לא מוכרח, והוא לא סיבת הדברים. ומה יגיד החכם? לא, אלוהים יכול להחליט לעשות את מה שהוא רוצה, או לא לעשות את מה שהוא רוצה. אבל זה משחק מילים. ובין כך ובין כך, מעצם העובדה ... בורא את העולם ולא היה לו צורך להיטיב. ואתה לא יכול להוכיח שהוא יכול לעשות כל דבר בעצם העובדה שהוא עשה פעולות. ודווקא כיוון שעשה פעולות, זה מוכיח שהוא מוגבל. ואם האלוהים הכל ... על חיסרון, וכי, אם אתה כל יכול האם אתה לא יכול להשיג את אותה התכלית בדיוק בלי לעשות פעולות? אני אתן דוגמה, אם אני ילביש בובה על היד שלי, ואני יעשה כל מיני ... זה אומר שהבובה יכולה לעשות פעולות? זה שהיא לא יכולה לעשות מעבר למה שהיא עשתה זה ברור. ובכלל זה שמישהו עושה פעולות, האם זה אומר שהוא עושה? אולי הוא רובוט? ... נוספת, שאלוהים הוא כל יכול, ולא רק שהוא יכול להשיג את כל התכליות בעולם בלי לעשות שום פעולה, אלא שמבחינתו אין שום צורך להשיג שום תכלית, כי כבר התכלית ...
צורת חשיבה רוצה להבין סיבה ותוצאה מוכרח לדבר להיטיב סיבת הסיבות לחקור את הרצון
כישלונות. כיצד לקבל את עצמך למרות כל הכישלונות שעשית ושאתה עדיין נכשל?
... שכבר התבאר בהרחבה כאן, כי האהבה העצמית והקבלה העצמית הן קריטיות ביותר כדי להתקדם לכל תחום. ונשאלת השאלה: כיצד בעצם אני יכול לקבל את עצמי למרות כל הטעויות שעשיתי? כיצד אני יכול להאמין שגם אני יכול, למרות כל הדברים שאני זוכר שנכשלתי בהם? כיצד בעצם מבקשים ממני לקבל את עצמי למרות כל החסרונות שבי? והתשובה ... אתה מושלם כפי שאתה ובסוף המאמר גם אתה תשתכנע בכך. מהי בעצם טעות? מהו בעצם כישלון? טעות וכישלון הם מצבים שבהם האדם יכול לבחור בחירה טובה אך הוא בטעות נכשל ובוחר בחירה פחות טובה שיוצרת כמובן כישלון יחסי, ביחס למה היה קורה אילו הוא בחר את הבחירה ... עושה כרגע בחייך, ותראה כי כל הכישלונות הם בעצם מצבים שבהם אתה מתמודד בסיטואציה כלשהי בצורה שונה ממה שאתה חושב שאתה יכול להתמודד. נתבונן בעניין הבא. נניח לדוגמה שמישהו לא לומד למבחן וטועה בו. האם מקרה כזה נתפס ככישלון? תשובה: כן. נניח שמישהו לומד ... תשובה: לא. ולמה בעצם הוא לא מרגיש ככישלון, הרי בשני המקרים הוא לא הצליח בבחינה?! אלא שבמקרה הראשון הוא חושב שהוא היה יכול ללמוד, והוא לא למד, וממילא הכישלון שלו בבחינה היה תלוי בו. וממילא האדם מאשים את עצמו בכישלון. כי הוא עצמו נכשל. אך במקרה השני, ... אם כן, כי כאשר האדם תולה את חוסר ההצלחה שהיתה לו בעבר בו בעצמו, אז הוא ממילא מאשים את עצמו. כי הוא חושב שבעבר הוא היה יכול להצליח יותר, ושלמרות זאת הוא במו מעשיו גרם לעצמו לכישלון. אך כאשר האדם מבין כי בעבר הוא עשה את המיטב שהוא היה יכול, דהיינו הוא ... גרמו לו להיכשל, ממילא הכישלון אינו מעלה ואינו מוריד כחוט השערה. כי הכישלון לא היה תלוי בך וכי אתה עשית את המיטב שיכולת. וכאן מגיעה ההפתעה, והיא כי באמת כל אדם בכל רגע ורגע עושה אך ורק את המיטב שהוא יכול ואינו נכשל לעולם באופן יחסי ליכולות האמתיות שלו באותו הרגע. זא כל אדם בכל זמן נתון לעולם אינו עושה שום טעות אמיתית ביחס לאותו הרגע שבו הוא ביצע את הפעולה. ... אם האדם הגיע למצב שבו הוא גנב מזון כדי לאכול מחמת הרעב שלו, לא יבוזו לו. זא ההכרח לא יגונה. דהיינו אם באמת פעלת ביחס ליכולות האמיתיות שלך, הרי שאסור לך להאשים את עצמך! אך מי שיתבונן בעניין יראה, כי כל אדם לעולם פועל אך ורק לפי היכולות האמיתיות שלו. לא היכולות שהוא חושב שיש לו ושעל פיהן הוא שופט את עצמו, אלא על פי היכולות שבאמת יש לו. וכאשר אנחנו מדברים על יכולות, הכוונה היא בעיקר ליכולות הפנימיות הנפשיות של האדם באותו הרגע שבו הוא נכשל הצליח. נניח לדוגמה שכעסת על מישהו. למה בעצם כעסת עליו? האם הכעס עזר לך? אתה הרי יודע שזה לא הגיוני לכעוס. אז למה בעצם כעסת? תשובה: כי באותו הרגע שכעסת, אלו היו היכולות הנפשיות שלך להתמודד עם המצב באותו הרגע. זה עדיין לא אומר שזה טוב לכעוס, זה עדיין לא אומר שכדאי לך לכעוס גם כרגע, זה רק אומר שאל תאשים את עצמך על זה שכעסת, כי באותו הרגע לא יכולת לעשות אחרת בעיקר מבחינה רגשית. כי אילו באמת יכולת לעשות אחרת, אז מדוע עשית את מה שעשית? ואם זה היה רק בגלל ש... אז זאת בעצמה הסיבה ללמה לא יכולת לעשות אחרת. כי אילו באמת יכולת לעשות אחרת, מדוע בחרת לעשות כפי שעשית? חשוב להבהיר שאין בכך מתן לגיטימציה לטעויות אמיתיות שאתה עושה כרגע ביחס ליכולות האמתיות שיש לך כרגע, היינו החלק של מה שאתה כן יכול לעשות כרגע, אלא יש בכך אך ורק שלילה של רגשות האשמה על דברים שקרו בעבר (כולל מה שקרה ממש לפני שניה). נניח לדוגמה שלא יכולת לאכול ארוחת בוקר בבוקר ומחמת חוסר ברירה אכלת את ארוחת הבוקר רק בצהריים. האם תאשים את עצמך על כך שלא אכלת ארוחת בוקר? תשובה: לא, כי זה לא היה בשליטתך. אבל האם זה אומר שמעכשיו תפסיק לאכול ארוחת בוקר בבוקר? תשובה: ברור שלא. זא אם אני יכול לאכול ארוחת בוקר בזמן ולא להיות רעב אני אעשה את זה. אך אם כבר לא אכלתי מחמת חוסר ברירה, הרי שלא אאשים את עצמי על כך. והרעיון ... וגם אלו שקורות לך ממש כרגע, הן טעויות של חוסר ברירה. גם אם לא למדת למבחן ובגלל זה נכשלת, עליך להבין כי בעבר שלך לא יכולת ללמוד למבחן. למה לא יכולת? בדיוק מאותן הסיבות שבגללן לא למדת. נניח לדוגמה שסתם לא היה לך חשק ללמוד למבחן ושרק בגלל זה לא למדת. אינך אשם בכך, כי מבחינתך לא יכולת לפעול בניגוד לחשק שלך. כי אילו יכולת, אז מדוע בעצם לא עשית אחרת?! זא אתה וכל אדם באשר הוא תמיד עושים ובוחרים את האלטרנטיבה הטובה ביותר שהם יכולים לבחור בה באותו הרגע. אך כל הבחירות כולן של כל בני האדם, הן לעולם הבחירות הטובות ביותר שהם יכולים לבחור ביחס לסך כל היכולות שלהם (בעיקר הרגשיות) באותו הרגע. לא משנה מה הטעות שעשית, הרי שאינך אשם בכך, מעולם לא נכשלת, ומעולם לא טעית באופן יחסי ... כישלון הוא רצף של טעויות או טעות מאוד גדולה. הסיבה שנדמה לך שטעית, היא רק בגלל שאתה שופט את עצמך לפי מה שנדמה לך שיכולת לעשות אחרת באותו הרגע. אך באמת לא יכולת לעשות אחרת באותו הרגע. כי אילו באמת
כחוט השערה להתחיל התחלה חדשה מסקנה חשיבה המצאתית להתמודד עם מצב להיזכר מה הסיבה להאשים את עצמו
אינטליגנציה רגשית - מבוא
... רגשית - מבוא אינטליגנציה רגשית היא יכולת או מיומנות של אדם לזהות, להעריך ולנהל את רגשותיו ואת רגשות האחר. כתחום חדש יחסית במחקר ... לעתים תכופות. תוכן עניינים: 1 רקע היסטורי 2 הגדרת אינטליגנציה רגשית 2.1 אינטליגנציה רגשית כיכולת קוגניטיבית (Ability EI) 2.1.1 מדידת אינטליגנציה רגשית כיכולת קוגניטיבית 2.2 אינטליגנציה רגשית כתכונת אישיות (Trait EI) 2.2.1 מדידת אינטליגנציה רגשית ... סוג אינטליגנציה חדש 3.1.2 הטיה תרבותית בהגדרת המושג 3.2 מדידה 3.2.1 ביקורת על מדדים מבוססי יכולת קוגניטיבית 3.2.2 ביקורת על מדדי דיווח עצמי 3.3 ממצאים 3.3.1 לאינטליגנציה רגשית אין ערך ... של המונח המכנה המשותף של העוסקים בנושא הוא אמונה כי ההגדרות המקובלות לאינטליגנציה לוקות ביכולתן להסביר את תוצאות התנהגותנו באופן שלם. האיזכור המפורש הראשון של המונח אינטליגנציה רגשית ... מאייר ופיטר סאלוביי שיצא לאור בשנת 1990. מחקר זה חקר את ההבדלים הקיימים בין אנשים שונים ביכולת לזהות את הרגשות של עצמם ושל אנשים אחרים ולהתגבר על בעיות רגשיות. עבודתם של מאייר ... שונות, הוא זכה להגדרות ושיטות מדידה מגוונות. ב - 1990 סאלוביי ומאייר הציעו את ההגדרה: יכולת האדם לנטר את רגשותיו ורגשות האחרים, להבחין בין רגשות שונים ולעשות שימוש במידע זה ... עם זאת, ניתן לזהות 3 מודלים מרכזיים להגדרת ומדידת אינטליגנציה רגשית: אינטליגנציה רגשית כיכולת קוגניטיבית (Ability EI): מאייר וסאלובי שואפים להגדיר את האינטליגנציה הרגשית במסגרת ... לנו להבין ולנווט בסביבה החברתית. במחקרי המשך שפרסמו, החוקרים עדכנו את הגדרתם המקורית ל: היכולת לזהות רגשות, לעשות בהם שימוש ככלי עזר לחשיבה, להבין רגשות, ולווסתם באופן המקדם צמיחה אישית. המודל מציע כי אינטליגנציה רגשית מורכבת מ - 4 יכולות מובחנות: תפיסת רגשות - ההיבט הבסיסי ביותר המאפשר עיבוד מידע רגשי. זוהי היכולת לזהות ולפענח רגשות בהבעות פנים, תמונות, קולות וחפצים. הערכה מדויקת של רגשותינו מאפשרת להשתמש במידע רגשי בקבלת החלטות, ותפיסת רגשות האחרים, היכולת להבין ולחוות את רגשותיו של אחר (אמפתיה) מהווה כישור חברתי חשוב לשימור יחסים בין אישיים חיוביים. שימוש ברגשות - היכולת לרתום את רגשותינו לטובת תהליכים קוגניטיביים שונים כגון חשיבה ופתרון בעיות. על פי המודל, אדם בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה יכול להשתמש ברגשותיו המשתנים לטובת המטלה שמולו. שימוש נוסף הוא בבחירה מבין מספר אפשרויות - היכולת לדמיין כיצד נרגיש כשאירוע מסוים יתרחש מאפשרת לבחור מבין אפשרויות מרובות. הבנת רגשות וידע רגשי - יכולת להבין את שפת הרגש וקשרים מורכבים בין רגשות שונים, להבחין בדקויות כגון ההבדל בין שמח לנלהב, לזהות ולתאר את התפתחות הרגשות במהלך הזמן, כמו למשל כיצד הלם יכול להפוך לצער ואבל. ידע רגשי מתייחס להבנת הגורמים וההשלכות של מצבי רוח ורגשות, התפתחותם והשינויים החלים בהם עם חלוף הזמן. ניהול רגשות - היכולת לויסות רגשי של עצמנו ושל אחרים. הכוונה היא שליטה ברגשות שלנו בהתאם למצב, יכולת לרתום רגשות (אפילו שליליים) להשגת היעדים הרצויים. ניהול רגשות האחר מתייחס ליכולת השפעה , קרי יכולת להלהיב ולהניע או לגרום לזהירות יתר ככלי להשפעה חברתית. מדידת אינטליגנציה רגשית כיכולת קוגניטיבית: כאמור, מודלים תאורטיים שונים הביאו לבניית כלי מדידה שונים של האינטליגנציה ... המסורתי. לפיכך מתודולוגיית הערכת אינטליגנציה רגשית על פי המודל מתבססת על מדדי ביצוע או יכולת בדומה למדידת אינטליגנציה מרחבית או כמותית. החוקרים פיתחו כלי מדידה מבוסס ביצוע - ... (Trait EI): במאמר משנת 2000, פטרידס ופרנהם הציעו כי יש לעשות הבחנה עקרונית בין מודל היכולות למודל התכונות. אינטליגנציה רגשית תכונתית (המכונה גם חוללות עצמית רגשית, emotional self-efficacy) מוגדרת כמכלול של נטיות התנהגות ותפיסות עצמיות בנוגע ליכולת הפרט לזהות, לעבד ולעשות שימוש במידע רגשי. ההתייחסות לאינטליגנציה רגשית כאל תכונה ... שאינו בהכרח מתממש ברגע המדידה, ועל כן היא נמדדת באמצעות שאלוני דיווח עצמי, בניגוד למודל היכולות ששואף למדוד את הביטוי בפועל של נטיות התנהגות. לפיכך, החוקרים טוענים כי יש לחקור ... ההתייחסות לאינטליגנציה רגשית כאל תכונת אישיות מוציאה אותה ממסגרת ההתייחסות של יכולת קוגניטיבית, ויש לכך השלכות מהותיות על ניסוח ההשערות ואופן בדיקתן. מדידת אינטליגנציה רגשית ... לאינטליגנציה רגשית: מודלים אלה מכונים מודלים מעורבים מכיוון שהגדרתם את המושג מכילה הן יכולות קוגניטיביות והן תכונות אישיות, והיא מתייחסת לשילוב ביניהן כהכרחי להגדלת רווחתו האישית של ... המרכיבים שהוצעו על ידי המודל התאורטי. על פי בר און, מטרת המבחן אינה למדוד תכונות אישיות או יכולת קוגניטיבית, אלא להעריך את יכולתו של האדם להתמודדות מוצלחת עם דרישות הסביבה. אינטליגנציה רגשית כמיומנות (גולמן): במודל ...
קבלת החלטות יכולות שכליות עד עצם היום הזה לגיטימיות הצלחה אישית חזקים עובדים יעד
קל להבין וקל לשכוח / שיפור יכולת שכלית וקוגניטיבית
... להבין וקל לשכוח שיפור יכולת שכלית וקוגניטיבית קל להבין וקל לשכוח קבלה עצמית זה הדבר שהכי קל להבין אותו ומצד אחר, הכי קל לשכוח אותו, וכמו שנאמר על בינתך על תישען, כי חשוב מאוד שהאדם יזכיר לעצמו ... את האדם למיומנויות ממגוון צבעי הקשת, והאדם כאשר הוא רוכש מיומנויות שונות בחייו, כך הוא מעמיק את מבטו על החיים כל הזמן בצורה אחרת, וכך מתפתח בחייו לרמות הבנה חדשות בזכות מיומנויות אלה. שיפור יכולת שכלית וקוגניטיבית מיומנות ההעמקה חשובה על מנת שהאדם יחקור נושאים שאותם הוא לומד, ויבין אותם טוב יותר, זה הופך אותו להיות עצמאי בשטח, להבין את הדברים טוב יותר, לגלות ...
לפתח את השכל שיפור יכולת חשיבה להפסיק לחשוב על מישהו עובדים לשכוח אותו להוציא אותה מהראש שיפור תפוקה לשפר את המוח
כיצד תשפר את יכולת הריכוז שלך?
... תשפר את יכולת הריכוז שלך? באפשרותך לשפר את יכולת הריכוז שלך על ידי הפיכת המחשבות שלך לדברים ... למקומות אחרים שאינך רוצה לחשוב עליהם וברצונך לשלוט במחשבות שלך, זאת אתה יכול לעשות על ידי גישה נכונה יותר לשליטה במחשבות שלך כפי ...
לחשוב למצוא את עצמך להתרכז שליטה במחשבה חוסר ריכוז לשלוט במחשבות שלך יכולת מחשבות
טיפול התנהגותי קוגניטיבי בשילוב ביופידבק בתופעת חוסר יכולת וקשיים בבליעה. Dysphagia
... התנהגותי קוגניטיבי בשילוב ביופידבק בתופעת חוסר יכולת וקשיים בבליעה. Dysphagia מאת דר יגאל גליקסמן ... קרובה ובצורה הדרגתית החלה לאכול מזון מוצק כשהייתה לבד ועם חברים. לאחר 8 מפגשים טיפוליים חד שבועיים הייתה רמת מתאם גבוהה בין יכולתה של אורלי להשיג תוצאות טובות במכשור ...
טיפולים טכניקות מטפלים הרגשת חנק הרגשת קושי בן זוג מטופל פיתוח יכולות
איך לכתוב מכתב מקדים (נלווה)? - אימון תעסוקתי
... אפשריות: אני בעל ת יכולת עבודה בסביבה ממוחשבת במסגרת תפקידי ביצעתי... יש לי יכולת עמידה בלחץ אני בעל ת הופעה ייצוגית בעל ת יכולת ארגונית גבוהה בעל ת יכולת חשיבה ותכנון לטווח ארוך יש לי יכולת להנהיג ולהוביל צוות בעל ת יכולות בינאישיות גבוהות יש לי יכולת לימוד עצמית גבוהה יש לי יכולת עבודה בתנאי לחץ בעל ת יכולת אבחון, פתירת בעיות וייעול תהליכי עבודה יש לי יכולת עבודה על מספר רב של פרויקטים במקביל בעל ת ניסיון ב... בעל ת ידע רב ב... ניהלתי... הקמתי... יזמתי... בעל ת שליטה מלאה ב... מרבית ... אני מאמין ה שיש לי את היכולת ל ... בעל ת יכולת התמדה ושיתוף פעולה בעבודת צוות תוך יחסי אנוש טובים בעל ת יכולת ביטוי וניסוח גבוהה בכתב ובעפ בעל ת מוטיבציה רבה, נכונות ללמידת דברים חדשים וקליטה מהירה אשמח להוסיף מידע בראיון אישי. או: אשמח ...
דיבור שיפור יכולות קוגניטיביות טלפון אגו אימון תעסוקתי איך לפתח את המוח לשפר את החשיבה יכולות קוגניטיביות
בודהיזם - סוטת צ'נקי
... חקירה מעמיקה. בהארדוואגה, לכל אחד מחמשת הגורמים האלו, יש שתי תוצאות (שונות) בחיים האלו. בהארדוואגה, למרות שניתן אמון איתן בדבר מסוים, עדיין הוא יכול להתברר כריק, חלול, או שגוי, למרות שלא ניתן אמון איתן במשהו, עדיין הוא יכול להתברר כאמיתי, נכון, ולא שגוי. בהארדוואגה, למרות שדבר מסויים מוצא חן הוא יכול להתברר כריק... למרות שדבר מסוים נשמע היטב מאדם אחר... למרות שדבר מסוים נבחן באופן מדוקדק... למרות שיש קבלה של משהו לאחר חקירה מעמיקה, עדיין דבר זה יכול להתברר כריק, חלול, או שגוי, למרות שלא היתה קבלה של דבר מסויים לאחר חקירה מעמיקה, עדיין דבר זה יכול להתברר כאמיתי, נכון, ולא שגוי. בהארדוואגה, אין זה ראוי לאדם חכם אשר שומר אמת להגיע למסקנה מוחלטת, ... חוקר את המשמעות שלה, לאחר שהוא חוקר את המשמעות שלה, הוא (רואה) שהדהמה נכונה על פי הבנה אישית (שלו), מתעורר בו מרץ, כאשר מתעורר בו מרץ, יש לו יכולת (viii), כשיש לו יכולת, הוא מודט, כשהוא מודט, הוא עושה מאמץ עילאי (ix). כשהוא עושה מאמץ עילאי, אז בעזרת תודעה מכוונת ... חוכמה. כך, בהארדוואגה, התעוררות אל אל האמת נוצרת, כך לאדם יש התעוררות אל האמת, זו הדרך שאנו מצהירים בה נוצרת התעוררות אל האמת. אך בזאת עדיין לא יכולה להיות השגה של האמת (x). גוטמה, בדרך זו יש התעוררות אל האמת, כך יש לאדם התעוררות אל האמת, כך אנו ... ביותר לעשיית מאמצים עילאיים. גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר למדיטציה? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר מדיטציה. בהארדוואגה, יכולת היא דבר מסייע ביותר למדיטציה. ללא יכולת זו, לא תיתכן מדיטציה. רק בזכות היכולת תיתכן מדיטציה. לכן, יכולת היא דבר מסייע ביותר למדיטציה. גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר ליכולת? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר ליכולת. בהארדוואגה, מרץ. אם המרץ הזה לא מופיע, לא תיתכן יכולת. רק בזכות שהמרץ מופיע שהיכולת נוצרת. לכן, מרץ הוא דבר המסייע ביותר ליכולת. גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר להופעת המרץ? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר ... - Ahaka, Vmaka, Vmadeva, Vessmitta, Yamataggi, Agrasa, Bhradvja, Vseha, Kassapa, Bhagu. (vi) התעוררות אל האמת - על פי המסורת הכוונה כאן היא שלא יכולה להיווצר תובנה חודרת אל תוך האמת. (vii) בורות - מוהה (moha), אי היכולת להבחין בין טוב ורע, מה נכון ומה לא נכון ולראות את הדרך הנכונה להארה. אי יכולת זו מכונה בורות, אשליה או בלבול. מוהה שווה במובנה עם אי ידיעת ארבעת אמיתות הנאצלים. בנוסף, מוהה כוללת מספר זיהומים - ספק, עייפות ועצלות, חוסר מנוחה, חוסר בושה מלעשות רע, וחוסר פחד מלעשות רע. (viii) יכולת (ussho) - להיות בעל יכולת, מסוגל. על פי מסורת התרגול, יכולת זו מתפתחת דרך הבנה נכונה להתבונן בתופעות בראייה חודרת. הנזיר בשלב זה מוכן להתחיל לתרגל מדיטציה. ...
להתחיל תוצאות שונות חקירות ידיעה שלמה המוצר יקר יקר ללקוח טוב ורע יכולת
בודהיזם - סיבתיות
... קן של ציפור, (3) סבוך כעשב מחוספס, חסר יכולת לצלוח מעבר למצבי השאול, יעדי האומללות, הצער ומעגל הסמסארה. I.אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי להיווצרות הזדקנות ... מוחלטת של חיפוש, האם רצון - להשיג היה יכול להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, חיפוש הוא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל רצון - להשיג. I.כך אמרתי: עם ... מוחלטת של השתוקקות, האם חיפוש היה יכול להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, השתוקקות היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של כל חיפוש. כך, אננדה, שתי תופעות ... - חומריות לא היו קיימים, האם מגע היה יכול להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, מנטליות - חומריות היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל מגע. מנטליות - חומריות ... יצורים מחדש באחר, בטווח זה משתרעת מידת יכולת התיאור , בטווח זה משתרעת מידת יכולת ההמשגה, בטווח זה משתרעת מידת יכולת ההבנה, עד היכן שהמעגל מגיע וסובב עד כמה שניתן להבחין בחיים אלו, קרי, מנטליות - חומריות יחד עם הכרה. הסברים לגבי ... שלי אינו חסר - תפיסה. העצמי שלי בעל יכולת תפיסה. (21) II.כעת, אננדה, זה שאומר הרגשה היא העצמי שלי. צריך להישאל: חבר, קיימים שלושה סוגים אלו של הרגשות - הרגשה ... או שהעצמי חסר חוויית הרגשה או כבעל יכולת תפיסה וחוויית הרגשה - אז, כאשר הוא נטול אמונות מעין אלו, הוא לא נקשר לדבר בעולם. ללא היקשרות, הוא אינו מרוגש מדבר. ... בידיעה ישירה של טווח התיאור ומידת יכולת התיאור, טווח השפה ומידת יכולת לשפה, טווח ההמשגה ומידת יכולת ההמשגה , טווח ההבנה ומידת יכולת ההבנה, עד היכן שהמעגל מגיע וסובב. נזיר זה משוחרר מכל זה דרך תבונת - על, ולחשוב שנזיר משוחרר שכזה אינו יודע ואינו ...
לקיחת החלטה מדיטציה תובנה סיבה ותוצאה נזירים כאב המוות אחרי המוות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יכולת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: יכולת, האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לחיים, אימון אישי להרזייה, ייעוץ נפשי מומלץ בנושא יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4688 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 10:36:39 - wesi4