... המפורטת מכולן להבארת המסר... ולכן היה הצורך כאן בלפרט ולאמר כי
התודעה תגיע אל האור, כאשר תבקש הלכה למעשה את האור - לא משהו אחר...
בתודעה יכולות להתגלגל מחשבות שאין להן ולאור קשר, או אז לא נגיע אל האור בהכרח... וירא אלהים את - האור כי - טוב, ויבדל אלהים בין האור ובין החשך -
בתודעתינו נגלה האור - לא במוח. אין זו פעולה מוחית. וירא אלהים את - האור כי - טוב, לא ... להגיע אל האור כי רציתי ליהנות ממנו, זה הטוב שבדבר, ואל הטוב הזה -
התודעה שואפת ומבקשת ומגלה בסופו של יום... מאידך המוח יכול לסתור את הטוב של
התודעה בלאמר לה: והרי זה יותר גדול מהשני, יותר יקר יותר שווה יותר רחב... ולכן יותר טוב. לא! תענה לו
התודעה, קנה המידות שלי אחרים הם. אני שאפת רק אל הטוב כהוא זה כי רק הוא בנמצא, זה תחום ... לא המוח, כי במוח יכולות להתהוות תוצאות שיסתרו את התוצאות שתגיע אליהן
התודעה. ויבדל אלהים בין האור ובין החשך - כאן בנקודה הזאת נולדה שאיפת האדם להאיר את ... אין המדובר בחומר חשוך, המדובר בחומר שעוד לא הואר, אל ההבדל הזה הגיעה
התודעה ברמה הבסיסית. ו... ברביעית ניתן לנסח את הדברים כך: ויקרא אלהים לאור יום, ולחשך ... שבו רואים את המידע המואר ומסמנים אותו, והחצי השני שבו המידע נסתר, אך
בתודעה שלנו עדיין קיים, לכן גם הלילה נכלל עם היום. ולחשך קרא לילה - ואת המידע הנותר ... ושם על ידו נ. צ. ויהי - ערב ויהי - בקר, יום אחד - באופן הזה אני מגלה
בתודעה שלי את עיקרון השלבים עליו נפרשת המלאכה, וזה אותו העיקרון עליו עמדנו לעיל: לא ... - סוף כי למידע שלפנינו אין סוף. אשר על כן: ויהי - ערב - אנו קולטים
בתודעתינו טכניקת עבודה שמתחילה דווקא משעות הערב כאשר עוד רגע קט עתידים לעמוד מול המידע ... - אותו התחלנו וסימננו כבר משעות הערב. זהו יום העבודה המקורי והשלם של
התודעה: יום אחד. ויהי - ערב ויהי - בקר, יום אחד - יום שלם. בחיבור האחרון שלי הייתי ... נחזור לבראשית... ויהי - ערב ויהי - בקר, יום אחד - באופן הזה, עשתה
התודעה האנושית את התמונה האחת ושירטטה אותה, היינו מצאה את הרצף המתאים שייחבר בין כל חלקיה, מיקמה את עצמה בתוכה. מכאן, תפקיד
התודעה האנושית הוא להביא את הרצון האנושי מהכוח אל הפועל עי מיקומו המתאים בתמונה ... הדבר מניח את דעתי, עכשיו אני בשקט. אם כן, התורה לימדה אותנו להגיע עם
התודעה שלנו אל התמונה האחת ותיעדה הלכה למעשה את המסע הזה עג הפרק הראשון של בראשית. זה עתה סיימנו את הפסוקים הראשונים, את היום האחד אליו נסעה
התודעה האנושית והגיעה! הצליחה להגיע אל כל חלקי התמונה האחת ולחברם, פשוט ביקשה את האור, ... כך מגיע היום השני, בשנית... ביום השני מתעדת התורה את הדרך בה מגבשת
התודעה את מסגרת החשיבה שלה, ודרך המסגרת הזאת פורצת את דרכה אל התמונה האחת בשנית... ... הרביעי ברביעית... והחמישי והשישי וגם השביעי המסכם וככל הנראה המהנה...
התודעה האנושית מוכנה ומזומנת להגיע אל התמונה האחת ולפרוץ אליה, היינו אל המסגרת שנגלה דרכה את הרצף... פני
התודעה האנושית אל המסגרת הזאת. התורה לוקחת אותנו ביד ומלמדת אותנו איך לבנות את המסגרת הזאת, איך לחזור אל
התודעה המקורית והיא תעשה את העבודה, היא מוכנה ומזומנת לזאת. את 7 השיעורים המפורטים ... הנדרשים להבנה הבסיסית, כמו המונח אלהים שבלעדיו לא יכלנו לזהות את
תודעתינו, שלנו, איך היא אמורה לעבוד במקור... אילו נתונים היא קולטת ומעבדת... מה בינה ... שבדרך לא דרך מגיע רצוננו דרכו אל יעדו... רעיון המקריות נשבר מידי פעם
בתודעתינו, ובעצם התנדנד לכאן ולכאן, יש מקריות או אין? יש גורל או אין? זיהינו את הכוח הנסתר שיש בגל הנסתר הזה ששובר באחת את רעיון המקריות הכל כך עמוק
בתודעתינו. זיהינו גם את הכוח הנסתר שיש לנו,
בתודעתינו, ולפעמים הצבענו על הכוח הזה - ואפילו שקראנו לו בשם הבלתי מחייב כח רצון, אולם ... ביקשנו להניח את דעתינו באמצעות שברי התמונה שהיגענו אליהם, ולכן דרשנו
מתודעתינו ולחצנו אותה לקיר - להגיע דרך השברים האמיתים האלה אל התמונה האחת, השלמה, ... ללא שום סדר ביניהם, ללא החיבור ההכרחי ביניהם שרק הרצף יכול לעשות ורק
התודעה יכולה לזהות. ביקשנו
מתודעתינו תשובה מיידית: למי שייכים החלקים האלה? מהו מקורם? ובכל אופן, אנא בני לנו דרכם ומיד את התמונה האחת, כך תנוח דעתינו. תפקיד
התודעה האנושית להביא את הרצון האדם מהכוח אל הפועל עי מיקומו המתאים בתמונה הכוללת, כך ... מכל הבא ליד. בנקודה הזו, כאשר הרים האדם ידיים ולא הצליח להשתמש
בתודעה שלו ולמצוא דרכה את מסגרות החשיבה התקניים, המקוריים - שמחברים בעזרתם את חלקי ... ובונים אותה הלכה למעשה... ברגע הקריטי הזה בו עמד האדם למעוד ולוותר על
התודעה שלו - בו ברגע נולד הפרק השני של התורה, וגם כאן אני מזהה את היד העדינה שאוחזת ...