ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






משחררי הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1
... הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1 מתוך: זמן יהודי חדש: תרבות יהודית בעידן חילוני. עורך ראשי: ירמיהו יובל. ירושלים: כתר, 2007. הקדמה בין הסוציאליזם, תנועה כלל - עולמית שמחוללה היה יהודי שהתכחש לעמו, לבין הציונות, תנועה שקמה כולה למען יהודים, עומדת משנה שהיא ספק תיאוריה מדעית ספק תנועה חברתית ופוליטית, השואפת אף היא לתיקון העולם בדרכה שלה, ומקיימת דיאלוג בלתי - פוסק עם התרבות כולה מזה ועם היהדות מזה. הכל בכל יש בדיאלוג השני: מאפיינים יהודיים, התכחשות ומרד נגד היהדות, ניכוס והזרה הדדיים, ומעל לכל תזכורת כי פעולה לשינוי העולם מחייבת תיקון פנימי תחילה. להלן יידונו כמה היבטים בקשר בין היהדות והפסיכואנליזה: יחסיהם של פרויד וממשיכיו עם היהדות, יחסם של יהודים וישראלים לפסיכואנליזה ודרכי חשיבה יהודיות בפסיכואנליזה. א. פרויד היהודי בבואנו לדון בצד היהודי של הפסיכואנליזה, עלינו לברר תחילה עד כמה קשורה היא באישיותו ובתולדותיו של מייסדה. להמחשת הבעיה הנה ... אף נרציזם כפרויד. כיצד, אם כן, ניתן לדעת בדיוק היכן מסתיים החותם האישי של מייסד פסיכואנליזה (שבו טבועה, מן הסתם, עובדת היותו יהודי) והיכן מתחיל המדע האובייקטיבי? זאת ועוד: טיעוני ad hominem (טיעונים לגופו של הטוען ולא לגופו של ... פרויד עצמו כתב במאמרו האוטוביוגרפי, בפשטות, כך: נולדתי ב - 6 במאי בפרייברג שבמוראביה, עיירה קטנה בצכוסלובקיה של ימינו. הורי היו יהודים. גם אני נשארתי יהודי. ומאמרו ההתנגדויות לפסיכואנליזה מסתיים כך: ולבסוף, רשאי המחבר, ככל שהוא מבליג על רגשותיו, להעלות את השאלה, אם אישיותו שלו כיהודי, שלא אבה מעולם להסתיר את יהדותו, לא היה לה שום חלק באנטיפתיה של העולם הסובב כלפי הפסיכואנליזה. טענה ... כך שאין אנו יכולים שלא לשער, כי עובדה זו לא נשארה נטולת - השפעה לגמרי. אולי גם לא מקרה הוא, שנציגה הראשון של הפסיכואנליזה היה יהודי. כדי להכריז על האמונה בה נצרכה מידה רבה של נכונות ליטול על עצמו את גורל הבדידות שבאופוזיציה, גורל שהיהודי מנוסה בו יותר מאדם אחר. במילים כדי להכריז על האמונה בה מהדהד מושג הכרזת האמונה המונותיאיסטי שפרויד, ... להמונים של מארקס כסיסמה (אם כי פחות מתלהמת) בפי המייחלים לחילונו של העולם. מאומה מכל אלה לא הפריע לפרויד לקבל את לאומיותו היהודית באותה טבעיות בה מקבל אדם את הוריו ושפתו. כבר בכתביו המוקדמים, שעסקו בנושאים קליניים, יהדותו היא מוצהרת. חוץ מהיינה, דומה שאין עוד הוגה יהודי שעשה שימוש כה פשוט וכה נטול תסביכים ביידיש בכתביו. שפה זו, שהורחקה ואפילו נרדפה בידי אחותה העברית בשנות תחייתה של זו האחרונה בארץ - ישראל, הייתה מאוסה לא - פחות על היהודים המתבוללים שהתאמצו לדבר גרמנית יפה בדיאלקט הבווארי או השוואבי של מחוז מגוריהם, ושהיידיש הייתה בעיניהם ... האישיות, מופיעות לא אחת התלבטויות הכרוכות ביהדות ובאנטישמיות. ספרו שובה - הלב הבדיחה ויחסה ללא - מודע גדוש בדיחות עממיות יהודיות לצד החידודים הווינאיים המתוחכמים, וכן דיון בייחודו של ההומור היהודי. דו - פנות זו ביחס אל היהדות נעשתה מורכבת יותר במקרים הבודדים שבהם עסק פרויד בנושאים יהודיים מובהקים. הררי פרשנות נכתבו על שתי עבודותיו המפורסמות על משה. האחת מאמר בעילום שם (!) על משה של ... האמונה, מתקנאים באותם חוקרים, המשוכנעים בקיומו של עצם עליון! . ומצד שני, ספר זה, לצד הפגיעה הברורה שהוא פוגע ביודעין ברגשות כל יהודי דתי, גם רווי שוביניזם לאומי: נאמן לגישתו הלמארקיסטית (משנה ביולוגית מיושנת לפיה תכונות נרכשות, כגון זיכרון, עוברות בתורשה), סבר פרויד שכוחותיהם האינטלקטואליים של היהודים והישגיותם העצומה נעשו נורשים מדור לדור. אפילו עוינות לגויים יש בניתוח זה, הנראית כתמונת ראי של ... שכנים לרחוב ברג המפורסם. הערצתו המוצהרת של פרויד לשפינוזה והיינה, כפי שהראו ירמיהו יובל ויגאל לוסין, ביטאה השתייכות לסוג חדש של יהודים שראו עצמם יהודים לא מצד אמונתם אלא מצד המטען התרבותי של עמם ושותפות - הגורל אתו. דומה שפרויד, כבנגמין דיזראלי לפניו, ... אינטלקטואלית ראיתי עצמי כגרמני, עד שהבחנתי בעליית הדעה הקדומה האנטישמית בגרמניה ובאוסטריה הגרמנית. מאז מעדיף אני לכנות עצמי יהודי. ב. ניכוס והגליה: פרויד בעיני יהודים ואנטישמים טבעי אם כן כי גם היחס אל הפסיכואנליזה מושפע עד היום מיחסם של האנשים אל היהדות. מבחינה זאת ... לא נחלה הפסיכואנליזה הצלחה כה גדולה כמו בתרבות האמריקנית, שפרויד תיעב מעומק לבו. קל וחומר שהפסיכואנליזה נקלטה בהתלהבות בתרבות היהודית בארהב. דומה שסופרים יהודים הוקסמו מראיית פרויד כעוד אחד ממעצבי היהדות החדשה, לצד משה מנדלסון והרמאן כהן. בספרות, גיבוריו ה
מחלות נפשיות חוסר וודאות הגזמה דיכאונות שובניזם הקדמה הנאה פסיכודינמיות
משחררי הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 2
... הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 2 משחררי הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1. למתנגדיה האנטישמיים של הפסיכואנליזה לא היה, כמובן, ספק כי היא מדע יהודי. עד היום מופיע פרויד באתרים אנטישמיים רבים באינטרנט (כדוגמת JewWatch) כחלק ממזימה יהודית להשחתת תרבות המערב, לצד הסוציאליזם. פרויד, כפי שכבר נאמר לעיל, היה ער לעובדה זו ואף ... ממנה רווח פוליטי. במכתביו לתלמידיו הוא נקט לא - אחת בנימה האינטימית - חתרנית של אנחנו היהודים מבינים טוב יותר זה את זה. אין ספק שתלמידו לשעבר והיריב הססגוני ביותר שקם לו בימיו, ... מסייעות רבות. המשטר הנאצי הכריז כי הפסיכואנליזה, כמו הקומוניזם, היא עוד חלק ממזימה יהודית להרס התרבות. פרויד ניצל אחרי האנשלוס הנאצי של אוסטריה רק תודות להשתדלות בינלאומית (הוא ... ואחריו. אלכסנדר לוריא, הנוירופסיכולוג הרוסי המפורסם, הבין שסכנת - מוות כפולה מרחפת עליו כיהודי העוסק בפסיכואנליזה ועבר לחקר המוח. עם זאת, האוריינטציה הפסיכואנליטית המובלעת שהמשיכה ... לאחד מאבות המדע הבין - תחומי החדש הקרוי נוירופסיכואנליזה. וריאנט מעניין בתחום זה מייצג יהודי בן - זמננו הידוע כאויבה הקשה של הפסיכיאטריה בכלל והפסיכואנליזה בפרט. תומאס סאס, פסיכיאטר יהודי - אמריקני יליד הונגריה, הוא אחד מראשוני תנועת האנטי - פסיכיאטריה, הרואה בפראקטיקה ... לגויים, שמעט ממנה מבצבץ במשפט ממשה האיש ואמונת הייחוד שצוטט לעיל. סאס משתמש בשוביניזם היהודי של פרויד כעילה לפסילת הפסיכואנליזה כולה כמדע יהודי, ממש כמתנגדיה האנטישמיים! עם זאת, יש לא מעט צדק בטענה שפרויד שיחק משחק כפול ביהדותו, דהיינו, החשיד באנטישמיות את מתנגדיו ונזף במתנגדים יהודיים לפסיכואנליזה (קארל קראוס, תיאודור לסינג) כבוגדים בבן - עמם הנרדף, ובה - בעת התרברב לפני תלמידו הכומר אוסקר פפיסטר כי רק יהודי אתאיסט יכול היה לגלות את הפסיכואנליזה. הפסיכואנליזה, מצדה, לא היססה מלהפוך את האנטישמיות למושא חשוב למחקר. כבר פרויד מנה כמה מניעים לא - מודעים ביסוד שנאת היהודים (כמו פחד הסירוס ושנאת הנוצרי לדתו שלו). הערות אלה היוו לימים בסיס למחקר הפסיכואנליטי ... אל הפתולוגיה האישית, המוצנעת, מהווה כלי יעיל בפירוקן של אידיאולוגיות אלימות מנשקן. ג. יהודים בתנועה הפסיכואנליטית גאוותו היהודית של פרויד השפיעה על מרבית תלמידיו הישירים וכמה מהם (קארל אברהם, הנס זאקס, ובעיקר תיאודור רייק) תרמו בכתביהם תרומה גדולה לקירוב מושגים יהודיים (ברכת כוהנים, כל נדרי, התפילין וכיוב) לקהל הקוראים הבינלאומי. מבני הדור השני של ... בצעירותו, התקרב מחדש ליהדות בהיותו בארהב ואימץ אף הוא גרסה חילונית עקבית למסורת היהודית (בעיקר זו של הנביאים ושל חזל), שבה ראה את מבשרת הפלורליזם וההומניזם. בכתבי - העת הפסיכואנליטיים בולט עד היום מספרם של המאמרים שבהם נוטל על עצמו מחבר (בדרך - כלל יהודי) להעביר תחת שבט הפסיכואנליזה מושג, טקס או אגדה יהודיים שריתקו את תשומת לבו. כך, גויס סלוקוור, בתו של האנליטיקאי הנודע הארי סלוקוור, פרסמה ... שביניהם, בין אלה שלבסוף פרשו מהפסיכואנליזה ובין אלה שתיקנו אותה מבפנים, היו אף הם ברובם יהודים. למעשה, ראוי גם אלפרד אדלר (1870 - 1937), יריבו האישי המר של פרויד, להימנות בין אבות ... ולזרם הניאו - פרוידיאני בארהב. אדלר כמעט ולא התעניין ביהדות, אבל גם באסכולה שלו בולטים היהודים (כמו רודולף דרייקורס). גם האסכולה של יונג ראויה להיקרא פסיכואנליטית מכמה בחינות, ולו ... יחסי האובייקט בפסיכואנליזה. וגם כאן, לצד האנטישמיות הידועה של המייסד, בולט מקומם של היהודים בין ראשוני תלמידיו, כגון אניאלה יפה ואריך נוימן (שעלה לישראל). קרבה חלקית לפסיכואנליזה יש באסכולת הלוגותיראפיה של ויקטור פראנקל, פסיכיאטר יהודי מווינה שחי ופעל בארהב, שהיה כאמור ניצול שואה. מבין ממשיכיו - מתקניו היהודיים של פרויד, בתו אנה פרויד (1895 - 1982) ויריבתה מלאני קליין (1882 - 1960) היו נאמנות לזהותן היהודית - חילונית. לקבוצה זו שייכים גם שאנדור פרנצי, שניסה לחולל בטיפול הפסיכואנליטי שינויים ... ההיסטוריה וחקר הספרות. כיום, אוטו קרנברג, הפסיכואנליטיקאי הבולט ביותר כיום בארהב, הוא יהודי וכמוהו היה החדשן המבריק סטיבן מיטשל, ממייסדי הגישה האינטרסובייקטיבית, שנפטר בטרם - עת. ... כלפי ההורים בכתביו של בטלהיים הופיעה לא - אחד במקביל לאמירותיו הארסיות כלפי המורשת היהודית כולה, אמירות שניתן להגדירן ממש כאנטישמיות. אחרי מותו התברר כי לא זו בלבד שנהג להתעלל ... היו מזויפות. בלי להיכנס לחקירה פסיכואנליטית בנבכי נפשו של בטלהיים, קריאתו הגורפת ליהודים להסתלק לחלוטין מיהדותם, כמוה כמיתולוגיה בדבר האם המקפיאה של האוטיסט, מלמדות עד כמה ... על ידי הצגתם הפשטנית. בפסיכואנליזה הצרפתית, שבה האסכולה של זאק לאקאן דומיננטית, אין יהודים רבים, אולם לאור יחסו הכמעט פטישיסטי של לקאן כלפי כתבי פרויד לא ייפלא שרבים מהניתוחים ...
לטפל בחולה נפש פסיכולוגיות מוות אנטישמיות לטפל בחולי נפש ניתוח פחד אזהרה
גויים, יהודים, בעלי חיים, דומם, צומח, חי, מדבר - האם יש או אין להם נשמה?
... יהודים, בעלי חיים, דומם, צומח, חי, מדבר - האם יש או אין להם נשמה? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: גויים, יהודים, בעלי חיים, דומם, צומח, חי, מדבר - האם יש או אין להם נשמה?. הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, האם יש הבדל בין הנשמה של הגויים והיהודים האם מבחינה קוסמולוגית יש לגויים פחות נשמה? ונרחיב את השאלה בנושא הנשמה, אנשים כופרים באחדות של הבורא והם חווים את המציאות בנפרדות, גם דתיים וגם ... אומר שהוא שונה? איך שלא נסובב את זה בן אדם, דומם, וצומח זה אותו דבר. ודתיים יהודים שכופרים באחדות הבורא, טוענים ומשקרים כי יש נשמה לגוי ויש נשמה שונה ליהודי. ואני רוצה לצטט פסוק מספר קהלת אותו כתב שלמה המלך: (פרק ג) יח מרי אני, לי על ברת ני הדם, לברם האלהים, ולראת, הם המה הה להם. יט י מקרה בני הדם ...
שקר היהודים שאלה המקום והזמן מוות בורא אתאיסטים יהודי
ראש השנה תשע"א באומן
... והתחתונה. מרגיש אני את הדופק ממהר, הבטן מתכווצת, הראש מתוח זז מצד אל צד, האם אני מתרגש? חם לי גלי חום חולפים דרכי. לפני חצות אנו באומן. מקום זר, אדמה טמאה, רווית דם יהודים מפוגרומים לאורך ההיסטוריה. קוזקים צמאי דם, עלילות דם, וסתם, תכה ביהודי ותציל את אוקראינה. זכר סבי, אב אבי, יוסף דוד ורעייתו שרה, וילדיהם - דודי: חנה - ריבה ביתה בת השלש ובעלה. נחמיה בן ה 14,ישראל בן ה 12, רוזה - שושנה בת ה 9, ואיטה - יהודית בת ה 7. עם יתר יהודי לבוב - למברג שבפולין שנרצחו ביריות על ידי הנאצים ימש ביער על יד העיר, לרגלי הגבעות. בירידה מהאוטובוס רואה אני פנים ... לציון, יש לוח שיש כהה ועליו מופיע כיתוב עם הרבה שורות בעברית. אני מתקרב לקרוא זעזוע צמרמורת חולף בגווי. על גבי השיש נכתב שרבינו בחר להיטמן באומן בגלל מסירות הנפש של היהודים בעיר זו. השנה ה תשעא בדיוק מאתיים שנה לפטירת רבינו, בגיל 38. חי בתשרי. ארבעים שנה קודם לפטירתו, היה באומן מסירות נפש של 30000 יהודים. גברים, נשים, זקנים, זקנות, נערים, נערות, וטף. במסגרת מלחמות בין האוקראינים, קבוצה של קוזקים באה להתקיף את העיר אומן. בה היה ראש עיר אוהד יהודים. יהודי הסביבה ברחו לעיר המבוצרת מפחד הפרעות של הקוזקים. האחרונים צרו על העיר, ורצו לקבל לידיהם את היהודים. ראש העיר הציע להם את ביתו סופיה לפי הצעתה, במקום היהודים, בתנאי שהקוזקים לא יכנסו לעיר. הם הסכימו קיבלו את הבת והרגו אותה. אך המשיכו במצור עד שבתחבולה הצליחו להיכנס העירה. בנו שער נמוך ומעברו השני שמו צלב. כך שכל מי שיעבור בשער חייב לכופף את ראשו, זאת אומרת מודה בנצרות חו. הם אספו את שלושים אלף היהודים שהיו שם. ואמרו להם שיש להם זמן שלשה ימים. מי שיעבור בשער יחיה. ביום הרביעי יהרגו את אלו שלא השתחוו לצלב. אף לא יהודי אחד עבר בשער, וביום הרביעי האוקראינים - הקוזקים התנפלו על היהודים ושחטו אותם עד לאחרון. פרט למספר בודד של יהודים שהתחבאו במערה בפאתי העיר. אחרי שבוע הסתלקו הרוצחים. הבודדים ששרדו באו לקבור את ההמונים ששרדו כחלקי גופות וחיות השדה וציפורי טרף אכלו את בשרם. הם נקברו בשתי גבעות ללא כל ציון. על גבעה אחת בנו האוקראינים לפני כמה שנים שיכון בגובה עשר קומות מאות דירות. על הגבעה השנייה הצליחו היהודים להסיט את בנין השיכון השני, שלא יבנה על הציון. מצידו האחד של הקיר יש בית כנסת, ומצידו השני אולם גדול מקורה ובו ... השנה. בחג הוא סגור למכוניות. אך לפני החג ולאחריו, חיי מסחר ערים מתנהלים בביתנים המאותרים המוקמים לאורכו. החל ממצרכי מזון כשרים למהדרין הנמכרים בחנויות הנמצאות בבעלות יהודים כל השנה. ועד, מים בבקבוקים של שלשה ליטר, צעצועים, מזכרות, מתנות, כלי נגינה, פרוות שועלים, מעילי שועלים שחורים ועוד ועוד. דוכני ברסלב 5. מציעים ספרים של רבינו, דיסקים, כיפות וכו. פירות ירקות. מאות אנשים מסתובבים בין הדוכנים רובם ככולם גברים יהודים. אפשר לקרוא לאזור עיר הגברים. באתי לאומן לא כדי חפש מציאות, אלא כדי להתחבר לרבינו. לכן חלפתי על פני הסחורות, ...
להיות בשמחה אוטומט ציור מתנות להתחבר הערכה פחד מ לתרום
המוסר היהודי בהלכה
... היהודי בהלכה במאמר זה באנו לבאר את תפיסת המוסר של הדת היהודית. ראשית נקדים ונאמר שענייני המוסר של כל חברה בכלל וכל אדם בפרט הם, ככל הנראה, טבועים בנו כיצורי אנוש ואין נימוק ראציונלי לקיומם. רוב רובם של האנשים ... עבודת אלילים במקום עבודת ה בן מות הוא. כיון שבאנו להסביר את המוסר היהודי אשר בהלכה, עלינו לפרט קודם מהו אותו ערך עליון שמקבל על עצמו האדם היהודי , הדתי - חרדי? הערך העליון הזה הוא עבודת ה היינו, לקיים את מצוות התורה שניתנו על ידי האלהים, בכך מקיים האדם את תכליתו שלשמה הוא נברא. כך נאמר במסכת ... לא שמתי. כלומר על פי השקפת העולם התורנית נברא העולם אך ורק כדי שהעם היהודי יקיים את מצוותיו של האלהים. לכן הנביא ישעיה מנבא על אחרית הימים, היא העולם האידיאלי, כך (ישעיהו פרק ב): הדבר אשר חזה ישעיהו בן אמוץ על יהודה וירושלם. ... עוד מלחמה. כלומר, רק אחרי שיכירו כל העמים בעליונותו וסגולתו של העם היהודי ואמונתו ויבינו שרק מציון תצא תורה, רק אז יהיה השלום בעולם. העולם האידיאלי יכול להגיע רק עם נצחון תורת ישראל על דרכי העמים. דבר חשוב נוסף הוא שאעפ שיש ערכי מוסר טבעיים ומשותפים לרוב יצורי אנוש כמו חמלה ונדיבות, האדם היהודי צריך לעשות בהם אך ורק מפני שצווה לעשות כך בחוקי ההלכה, כחלק מעבודת ה, ולא מפני שכך מרגיש מטבעו! כמבואר במסכת מגילה דף כה עמוד א. שם מבואר מה הטעם ... ופרשי: להטיל עלינו עולו להודיע שאנחנו עבדיו ושומרי מצוותיו. הנה, היהודי שומר המצוות אסור לו לבקש רחמים סתם אלא רק באותם עניינים שבהם הרחמים הם גזירת הדת. וכך כתב בשות עטרת פז חלק ראשון כרך ב - יוד, הערות סימן י, הערה ד: ... דבריו המאלפים של פרופסור ישעיה ליבוביץ זל: יש דוגלים בסיסמה של המוסר היהודי הנבואי. אולם היהדות התגלמה בדת, ודבר זה כשלעצמו אינו מאפשר כלל את קיומה של הקטגוריה מוסר יהודי. האמונה הדתית המתגלמת בתורה ובמצוות אינה קטגוריה מוסרית. היא אינה מכירה במצפון האנושי, ואין זה מקרה שאף אחד ממח נביאים וז נביאות שעמדו לישראל לא פנה ... בכלל ניתן המוסר לספציפקציה לפי קיבוצים אנושיים, ואם יש מובן למונח מוסר יהודי. יתכן שמוסר בכלל אינו ניתן לקוואליפקציה על ידי איזשהו שם תואר הנגזר משמו של קיבוץ אנושי, ואולי אף לא משמו של זרם רעיוני, מאיזו שהיא השקפת עולם. אין ... נגד המציאות - זהו המוסר של קאנט. אבל בקריאת שמע אומר אני ואומרים הרבה יהודים: ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם. לא תתרו אחרי לבבכם - זוהי שלילת קאנט, ולא תתרו אחרי עיניכם - זוהי שלילת סוקרטס, וכל זה משום אני ה אלהיכם (יהדות, עם יהודי ומדינת ישראל, עמוד 239). דברי פרופ לייבוביץ עמוקים וקשים. להשקפתו אין ליהודי הדתי מוסר אנושי כלל (שהרי הוא שולל בדוגמת קריאת שמע שלו את שני המובנים היחידים של מוסר). לשומר מצוות יש רק צוויים אלוהיים המכוונים את כל מעשיו, בין ... של שומר התורה והמצווה הוא עבודת ה. כל מי שאינם בקטגוריה זו (כמו לא - יהודים, אפיקורסים וחילונים שאינם שומרי מצוות וכו) לא חלה עליהם מצוות ואהבת לרעך! ולא בכדי סיימה התורה את הכתוב ואהבת לרעך כמוך בצמד המילים אני ה. כאן ראוי ... וכל הגדול בחכמה קודם לחבירו. ותראה, התלמיד החפץ בדעת ובאמת, כי בהלכה היהודית הזכות לפת לחם, או לבגד או לכל עזרה אנושית תלויה לחלוטין בעמידתם של הנזקק והסובל בקריטריון דתי: אם שומר מצוות או לומד תורה הוא - יקבל נדבה ואם לאו, ... כשתכלה זכות שבידן וייבש לחלוחית מעשה צדקה שלהן, אז ישברו. כלומר אסור ליהודי לקבל צדקה מן הגויים כדי שלא יהיו להם זכויות, שהרי הצדקה מכפרת (ואסור לעזור לגוי שיהיו בידו זכויות ואז אולי יזכה חלילה לרחמי שמיים). וכך פסק השולחן ... או משום שהוא אוהב את הגוי ומרחם עליו אסור. ועיניך רואות עד כמה המוסר היהודי מכוון אך ורק לתכלית אחת והיא עבודת ה. אסור לרחם על גוי גם אם מסכן הוא מאד ואסור להחזיר לו כל אבידה שאבדה לו. רק אם יש קידוש שם שמים (שכתוצאה מהשבת האבידה ישבחו הגויים את אמונת היהודים) מצוה להשיב את האבידה אבל אם לא יצא מזה שבח ליהודים אסור להשיב כל אבידה לנכרי. הלוואה בריבית - דברים פרק כג, כ - כא: לא תשיך לאחיך נשך כסף נשך אכל נשך כל דבר אשר ישך לנכרי תשיך ולאחיך לא תשיך למען ... ב), גזל גוי אסור. אבל הרבית שהוא נעשה לדעת שניהם וברצונם לא נאסר (בין יהודים) אלא מצד האחוה והחסד, כמו שצוה (ויקרא יט יח), ואהבת לרעך כמוך, וכמו שאמר (דברים טו ט), השמר לך פן יהיה דבר עם לבבך בליעל וגו, ועל כן אמר, למען יברכך ... וזהו דין תורה. כלומר, לא רק שאין שום אחווה וחסד כלפי הנוכרים (רק בין יהודים לבין עצמם) אלא מי שירצה לעשות חסד עם הגוי ולהלוותו, מתוך רצון טוב, בלי לקחת ממנו ריבית נשך, עובר על מצוות עשה. הרמבן סובר לעומתו שאין מצווה מפורשת ... מותר להלוותו בריבית ומצוות החסד והאחווה שציוותה התורה שלא לקחת ריבית מיהודי שוב איננה חלה עליו, למרות שיהודי הוא לכל דבר. ושוב רואים אנו שכל החסד והאחווה והרחמים של העולם התורני - הלכתי מכוונים אך ורק לעבודת ה. לא חסד עם אדם משום שהוא נזקק ולא אחווה עם אדם ... עילאי לשיטתה ולכל אחת דרכים אל האושר כטעמה. הנה אחד מגדולי הפילוסופים היהודים, ברוך שפינוזה, אומר כך: אחרי לומדי מהניסיון, כי כל הנעשה תדיר בחיים הרגילים הבל וריק הם... החלטתי סוף סוף לחקור אם יש טוב אמיתי... כלומר אם יש דבר ...
חילונים חמלה האמת של המציאות להתגבר על קנאה דתות מראה נאמנות אנושיות
אלוהים בשואה - איפה אלוהים היה בשואה? אלוהים והשואה - למה היתה השואה?
... מה זאת אומרת. הביטוי לשאלה בכלל הוא, למה היתה השואה. אלוהים עשה את מה שנעשה. והשאלה היא איפה היה האלוהים היהודי בשואה? כיוון שישראל העם הנבחר וכו וכו, אז למה הוא התעלל כל כך ביהודים, בישראל בשואה. ויש משהו שלא סיפרו לאלו ששואלים את השאלה הזו שזה בעצם שיש שני אלוהים יש את אלוהים שבחר את ישראל היהודי, נתן את התורה וכו ויש את האלוהים האמיתי שברא את אלוהים היהודי. והיהודים פוחדים לשאול את השאלה מי ברא את האלוהים כי הם יגלו שיש אלוהים מעליו שאין מבחינתו עם נבחר ולא נבחר, אין הבדל בין גויים לבין יהודים אצלו, אצלו הכל אחד. ואילו האלוהים של היהודים רשע, הוא יש לו הרבה תסביכים ובגלל שהוא רשע יש לו אינטרס שהיהודים יסבלו, וכיוון ששיעמם לו חיפש מישהו להתעלל בו. כמו ילדים שמתעללים בחתולים. ואז הוא תפס קובץ עבדים, ושתל להם מחשבה שהם העם ... התעללות, כי מה העניין אם מישהו כל כך אוהב אותך כל כך טוב אליך, וגם דופק אותך יום אחרי יום שנה אחרי שנה. והיהודים זה העם המטומטם ביותר, לא כולם, אבל נראה שכולם כל כך חכמים, אבל זה ההפך זה כמו שעושים לילד החלש בכיתה ואומרים לו שהוא הנבחר. והאלוהים היהודי אמר ליהודים שהם העם הנבחר, והתעלל בהם. כי כל המלחמות, כמעט כולן נסובו מכך שהיהודים אמרו שהם יותר טובים. והאלוהים האמיתי הוא זה שברא את האלוהים היהודי, הוא רחמן ועושה חסד באמת ורוצה שיהיה ליהודים טוב. והאלוהים האמיתי שרוצה שיהיה טוב, מה שקורה שהייסורים באים על האדם כדי לכפר על עוונותיו ולקרב אותו לטוב. והאלוהים היהודי רצה להתעלל ביהודים, אך זה שמעליו, הפעיל את האלוהים היהודי, שיעשה את השואה כדי לנסות להוציא את היהודים מהשיגעון שלהם. והיהודים הם העם המשוגע כי הם חושבים שהם העם הנבחר. ומה שייך להגיד שהגוי הוא אדם נחות יותר, האלוהים מהווה את הכל כל הזמן. והגאווה של היהודים, בגלל השיגעון הוא נותן להם מכות על הראש, הוא אומר להם צא מהקטע של העם הנבחר. והמטרה שהיתה שואה היתה שהיהודים יבדקו אם באמת הם שונים ונבחרים. והאלוהים נותן מכות עד שיבינו שהם לא העם הנבחר, כי הכל אחד, הם סובלים. וגם הדתיים בכלל אומרים ... היתה מספיק התבוללות, כי ההתבוללות היתה חלקית, והיה צריך שאנשים יקבלו שכל ויבינו שאלוהים אחד והכל אחד, והיהודים הם שיא הגזענות, שיא הגאווה של העם הנבחר, כי היטלר אמר להרוג יהודים עד 4 דורות אחורה, אבל היהודים אומרים להרוג את זרע עמלק גם אחרי 1000 שנה, ולפני 3000 שנה, כי אבא שלו היה עמלק, ולכן אלוהים מכה בהם בראש. ולא רק שהיתה שואה ... לעולם נשק שנוגד נשק צבאי, שזה מה שמחזיק עכשיו את ישראל. אבל אז הם ישלמו בגלל הגאווה. והשואה היתה כדי לתת ליהודים שכל, שיבינו שהם לא העם הנבחר. נכון שאלוהים היהודי נתן לכם את התורה, אבל יש אלוהים שברא אותו, והדתיים זו השאלה שהכי מפחידה אותם לשאול מי ברא את אלוהים. היהודים אכולי שנאה ומחכים שהמשיח יבוא לחסל את הגויים, וזה יהיה סימן עבורם שבא המשיח. מה זו השנאה הזו של יהודים לגויים, השנאה הזו היא העונש שלהם. והשואה היתה לימוד להבין שאין הבדל בין אלוהים לגוי, עד שיכירו באלוהים האמיתי, עד שיקבלו ...
לכפר על עוונות mp3 דת יום אחרי יום מחשבות העם הנבחר איפה אלוהים היהודים
שנאת ערבים - מבוא
... צרפת יצרה במכוון מתיחות אתנית באלגיריה בין הערבים והברברים ובין היהודים למוסלמים. כמו כן חשו הברברים איום על התרבות והמורשת שלהם, שהתקיימה בצפון אפריקה במשך מאות שנים. בישראל: במאמר משנת 2013 כתב משה ... רבה כלפי ערבים. חלק ממנה אפשר להבין על רקע הסכסוך רב - השנים בין יהודים לערבים, אבל הסבר זה אינו יכול להוות צידוק כאשר אותה עוינות מכוונת ללא הבחנה כלפי האזרחים הערבים בישראל. ואין לטעות: עוינות זו ... ושחלק ממטרתו של תהליך השלום הישראלי - פלסטיני היא הפרדה בין ערבים ליהודים: הימין שונא ערבים - אבל חלק גדול מהשמאל הציוני - האשכנזי פשוט נגעל מהם. ביקורת על הביטוי שנאת ערבים: מאידך, במאמר של דר מרדכי ... נפוצה בישראל, וטוען שתופעות רבות שמזוהות ככאלה אינן נובעות משנאה: היהודים רחוקים נפשית מלהיות גזענים כמרחק האור מן החושך. עקרון - יסוד תורני של חסד פועם בלבם של יהודים כטבע ראשון. ניסן מעיר שמה שנראה כלפי חוץ כגזענות או שנאת ערבים היא בעצם שמירה על זהות לאומית ותרבותית: אמנם, אין להתעלם מכך שבין היהודים והערבים בישראל ישנם פערי זהות, הזדהות וחזון גדולים למדי. שני הצדדים מחזיקים בתרבות שונה. ברגע שערבים ייכנסו כדיירים וכבעלי בתים לשכונה של יהודים, השינוי יורגש מיד. הרעש והמוזיקה, המסגדים וקריאות המואזין, דרכי הבילוי, המסיבות והחגים יגרמו לאי - נוחות אצל היהודים. לכן, דרישת היהודים לשמור על צביון הסביבה לא מפיחה ריח של גזענות כי אם צורך קהילתי וזכות להרגיש בבית במדינתם ובשכונותיהם. שנאת ערבים במאה ה - 21: ...
פיגועים הסבר גורמים תהליך יעוץ ארגון להזדהות טרור
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - 5
... מה זה טוב או רע, ואחר מה זה טוב או רע בי. אם אדם לא יודע מה זה טוב או רע, אז הוא לא יודע מה טוב או רע בו, לדוגמה ניקח בן אדם גרמני במלחמת העולם שהוא חושב שלהרוג יהודים זה טוב, אז בסוף היום הוא אומר לעצמו, היום הצלחתי להרוג אלף יהודים, והוא מתמלא אושר מזה, הוא הצליח להרוג יהודים. בא ניקח בן אדם יהודי, הוא חושב שזה טוב להרוג מישהו שמחלל שבת, צריך לסקול אותו באבנים, או שזה טוב לרגום את עיר הנידחת, או שזה טוב למחוק את זכר עמלק, ואז הוא מצליח להרוג עמלקים, ... אפשרות, זה לא באמת טוב ורע, יש אנשים שחושבים שזה טוב או רע, ויש אנשים בגלקסיה אחרת שחושבים על משהו אחר כטוב או רע. אפילו תיקח בעולם הזה, למשל אדם מחלל שבת, ובאים היהודים ורוגמים אותו באבנים, היהודים חושבים שזה טוב שהרגו אותו, הוא חושב שזה רע שהרגו אותו, זאת אומרת שבאותו הדבר, אחד חושב שזה טוב והשני חושב שזה רע. למשל הרגו את הבן אדם הזה, האם זה טוב או רע? תלוי יש אחד שחשב שזה טוב ויש אחד שחשב שזה רע. גם כשהרגו את היהודים, אחד חשב שזה טוב להרוג אותם ואחד חשב שזה רע להרוג אותם. עכשיו הטוב והרע שלו הוא רק אפשרות, הוא לא מחויב, זה נקרא מחויב המציאות ואפשרי המציאות, מה מחויב? ...
יהיה טוב פרספקטיבה רוצה להיות בריא זה הכל אחד לא לכעוס על עצמי צריך לנסות להבין טוב להיות
למה חב"ד שונה מהציבור החרדי?
... איפה שיש קוקה קולה יש חבד. הבית חבד מספק בית חם ליהודים , עזרה ותמיכה כמעט בכל תחום. וזה כמובן בנוסף לפעילות הדתית הקבועה של קרוב יהודים ליהדות. מה הופך את חבד למיוחדת כל כך? יש מספר רב של מרכיבים היוצרים יחדיו את השוני והבידול של חבד ביחס לחברה החרדית ... לדידם החילוניות היא כר נרחב לפעילות דתית ולקירוב יהודים ליהדות. מה שעומד בבסיס התפיסה הזאת היא האמונה שהעולם מתקרב לגאולה. אסביר: הרבי מלובביץ שינה לחלוטין את השיח הדתי - חרדי ... אלא דווקא הפוך, לצאת לעולם ולהפיץ את היהדות בין היהודים ו7 מצוות בני נוח בין הגויים. ממש 90 מעלות מהתפיסה החרדית הקלאסית. חבד, האינטרנט והשילוב בחברה החילונית כעת נבין קצת יותר ... הם ראו באינטרנט כלי פנטסטי להגיע לקהלים חדשים. הן יהודים והן גויים ולהפיץ את המסרים האמוניים שלהם. זה לא אומר שאין הגבלות, סייגים וכללים על אינטרנט בחבד. יש ועוד איך. אבל זה תחת ...
גוי משיח ישראל שמרנות ריחוק שמירת מצוות תורה לשמור מצוות
עג'מי - סרט
... הסרט עגמי הוא סרט מדהים. אחד המורכבים ביותר שנכתבו ונעשו בארץ. סרט המערב חיי יהודים וערבים בשכונה יפואית. שכונה של בתים קטנים, צפופים ועניים שמולה ים כחול. מרחב התקווה. הסרט מחולק ... אותו. הסרט עוסק בבני אדם אמיתיים. הוא לא שייך לפוליטיקה הבוטה של ערבים נגד יהודים . הפוליטיקה המתקיימת בו קשורה לחיים חסרי התוחלת והתקווה. ללכלוך. לשכונה שחוץ מהמשטרה שהתושבים ... הראשונים המסופרים על ידי הצד הערבי הישראלים נראים אלימים ורצחניים אך בפרקים היהודיים יש הסבר אנושי להתנהגות הזו. ההזדהות נעה מצד לצד, ולמעשה הצופה מזדהה עם כל הדמויות. ולא חשוב ... אלא שהוא מוסלמי והם ערבים נוצרים. כך נעמדת לה עוד חלוקה פנימית. כבר לא רק יהודים ערבים אלא ערבים ישראליים ערבים מהשטחים מוסלמים ונוצרים. צעיר ערבי אחר מאוהב בנערה יהודיה ורוצה לעזוב את עגמי לטובת נווה צדק. עוד עימות בין צורות חיים שונה. האם הוא בוגד. האם החיפוש ... קשור במקריות ובלחץ החיים האלה. מול האימא הערבייה בחלק הראשון מופיעה האימא היהודייה בפרק הזה והלב נשבר על שתי האמהות. אין אחת טובה יותר. שתיהן דואגות לבנים. וכך הולך הסיפור ... גם אם לא מצליחים, לעזור לו. עגמי - טריילר יש שוני רב בהתייחסות בין היהודים לבין עצמם, לערבים לבין עצמם ובמפגש בין הקבוצות. השחקנים מהרחוב מצליחים להיות בדיוק מה שהסרט ...
חיצוניות אין משיכה מינית להתחבר ל אין דחף מיני לעקוב פעילות מינית אגו טיפולים
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יהודים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יהודים, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יהודים, איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג, מאמן אישי לקשב וריכוז, אימון אישי בתל אביב בתחום יהודים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 22_05_2025 השעה 18:31:08 - wesi4