ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
זיגמונד פרויד / משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 1
... פרויד משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 1 משה הוא הספר האחרון שפרויד כתב. הספר מורכב ... לחשוב ולהרגיש. האם רצה לנתק את השמיות המוכרת ולחבר את הדת היהודית למקור אחר בכלל. שנים התלבט בדמות ובפרסום. למסה הראשונה קרא משה מצרי הוא יודע מה הקושי לשבור מסורת של ... הכנסייה תצא נגדו. הוא חושש שפרסום מאמר על הולדת הדתות המונותיאיסטיות תגרם לסקנדל שיסיט את תשומת הלב מהנאמר. לא ברור כלל אם משה, האיש שנתן לעם את החוק והדת, היה אכן דמות היסטורית או יציר אגדה. העובדה הראשונה שפרויד בודק הוא שאלת השם משה את הסיפור על התינוק בתיבה שנסיכה מצרית משתה אותו מהמים ולכן נתנה לו את השם משה. פרויד פוסל מיד. אין לשאר שהנסיכה ידעה עברית כדי להשתמש בשם משה כסמל למשייתו מהמים. אם השם עברי, הרי שהפרוש הקרוב ביותר לעברית הוא הפועל מושה זה השולה מן המים ולא הנשלה מהם. משה איננו שם עברי. המלה מוסה במצרית משמעה ... יהודי דווקא. חוקרים לא נכנסו לנושא כי פחדו להתמודד עם היחס למקרא. ייתכן ששמו המלא היה דומה לשם תחותמס שמרכיב בתוכו קרבה לשם משה. פרויד מצטט את אוטו רנק תלמידו שכתב את ... על המים. התינוק ניצל על ידי חיה או אישה מפשוטי העם. בהתבגרו הוא מוצא את אביו ונוקם בו. כך הוא סיפורם של סרגון מייסד בבל. משה, כורש ורומולוס. אדיפוס, פרסאוס, הרקולס ... בילדותו של הגיבור יחס מיוחד לאביו המשתנה בהשפעת יריבויות. ההורים לרוב בני מלוכה ומי שמוצא את הילד מפשוטי העם. סיפורו של משה שונה לכאורה אפילו הפוך. הניגוד החברתי בא להראות את טבע הגיבור. משפחתו של משה צנועה אם לא ענייה. המשפחה שהוא מתגלגל ... מלכותית. חוקרים הניחו שלאגדה היה נוסח אחר, הפוך. בן שנולד לבת פרעה שיהודים מגדלים אותו. למצרים לא היה עניין לספר את סיפורו של משה. האגדה נוצרה בעם היהודי. גיבור זר לא ... המקור מיוחסת והאחרת נחותה. האחת מציאותית השנייה בדיונית. בבדיקה אפשר להגיד שהמשפחה הנוטשת, היא הבדויה. והאחרת היא האמיתית. משה הוא מצרי. האגדה שהיא שינתה אותו ליהודי. אם בדרך כלל במיתוסים מתעלה הגיבור מעל מוצאו הנחות, חיי משה הפוכים. הוא יורד ממעמדו אל מעמדם הנחות ... להנהיג שבט שכנראה רחשו לו בוז. צריך לזכור שמשה היה זה שנתן לעם את דתו. אין להניח שלעם הזה לא הייתה איזו צורה של דת קודמת. אך משה נתן את מה שמוכר עד היום כדת משה. האם אפשר לדחות את הסברה שמשה הביא את ... אנך אתון הוכרח לחזור לתבי ולשנות את שמו לתות אנך אמון. סמלו של אל השמש היה דסקית עגולה שממנה יצאו קרניים שסופן ידי אדם. אם משה היה מצרי בן דת אתון אפשר יהיה להסביר ... על העולם הבא. החיים אחרי המוות. בדת המצרית רבת האלילים אוזיריס היה אל המתים. הקרבה בין הדת היהודית לדת אתון היא סימן נוסף. משה נתן לעמו גם את מנהג המילה. אמנם בתורה ... שמנהיג יהודי ששאף להביא קיום לאומי עצמאי יביא אתו מנהג שייעשה אותם מצרים בדרך מסוימת. שאיפתו הייתה לנתק אותם מהמצרים האלילית. משה לא היה יהודי אלא מצרי מדת אתון. זו ההסתברות הסבירה ביותר. אם משנים את התקופה ומזיזים אותה לתקופת אחינתון הרבה שאלות מקבלות תשובה. משה היה אציל מצרי. נסיך. שחזה בהתמוטטות דת ... והכיר את העברים. הוא הציע להם לייסד ממלכה חדשה. להעניק להם דת שהוא מאמין בה. העברים קיבלו אותו. ארץ כנען התאימה לתכניתו של משה להקים מדינה משלו. לשאלה המתבקשת, ואם זו טעות, או למה להזיז מאורע מהתאריך המקובל שלו עונה פרויד. דתו של אתון לא נעלמה. היו קבוצות שהמשיכו להאמין בה. יש לזה תיעוד. משה היה יכול להיות בן אחת מאותן קבוצות ... ואין שום אזכור של תקופת מגפות. יש להניח שאם היו דברים שכאלה, היו מתועדים, כי התיעוד המצרי מפורט למדי. השאלה המתבקשת, האם משה קיבל רשות ממלכתית לצאת בראש שבט העבדים. ליהודים יש מסורת סיפור מיתוס משה באגדות שמחוץ לתורה. מסופר שכשהיה ילד ושיחק עם פרעה הושיט יד וניסה להוריד ממנו את כתרו, סיפור התקשר למיתוסים אחרים. משה מתואר כאיש קצר רוח. הוא הורג בחמת זעם ... מעשה של קוצר רוח שאיננו מסופר. האם אפשר יהיה לקבל את ההשערה שתיאור האל כקפדן, חסר רחמים קנא ונוטר הוא למעשה השלכת דמותו של משה? בסופו של דבר מי שהוציא את העם ממצרים בעיני העם היה משה ולא אל בלתי נראה. משה מתואר ככבד פה והיה צריך את אהרון, ... בקדש נמצאה פשרה בין שני מרכיבים. שותף אחד רצה שהאל יהוה לא יוכר כאל חדש. השותף השני לא רצה להשכיח את מצרים ואת המנהיג, משה. בקדש איחדו את המסורות השונות של ...
אלוהות אמת חברים בורא קשה להאמין לכתוב תמונה קדושה
זיגמונד פרויד / משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 2
... פרויד משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 2 זיגמונד פרויד משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 1. פרויד מניח שאדם מכובד כמו משה לא יצא לבדו. הייתה אתו פמליה. ... הלויים המקוריים. טענת המסורת שמשה היה לוי אינה נכונה. הלויים היו אנשיו של משה ונשאו שמות מצרים לאורך זמן. הם ... המילה. לא ניתן להפריד את המנהג מן הקשר למצרים, קבלתו הייתה ויתור לאנשי משה, שלא רצו לוותר על סמל היותם ... את הים. מתן תורה התרחש לאורה של התפרצות וולקנית. תיאור זה עושה עוול לאיש משה שהוציא את העם ממצרים. את הפיצוי למשה התירו על ידי הרחבת שמו של יהוה עד מצרים ואת פועלו של משה לעבר הירדן המזרחי. כך התמזג עם אישיותו של מייסד הדת החדשה, חתנו של יתרו המדייני, שלו הושאל השם משה. משה המתואר כמהיר חמה ... מצהיר עליו כעל עמו ועל עצמו כאלוהיו. עמים אימצו להם אל חדש אך לא להיפך. משה הוא שירד אל היהודים, עשה אותם ... מושבה צבאית יהודית. במקדשה עבדו את האל יהו, אך גם את האלה ענת יהו. אלוהי משה לא התאים לשבט שיצא לכבוש לעצמו ... והקדושה של חיים במדבר. מאות שנים אחר כך עיבדו הכוהנים בסיפורם וחיברו את משה לאיש שהביא את תקנות החיים. כך ... אלא שבבדיקת העובדות וירידה לעומקי הכתוב אפשר לראות את שרידי המאבק בין דת משה ודת מאוחרת יותר, כשפולחן יהוה ... כולן להסתיר את הדת שנולדה במצרים. האמונה באל אחד. פרויד מסביר שתורתו של משה לא התקבלה מיד, אלא הלכה והתחזקה ... בין התאוריה ושאלת המונותיאיזם היא תקופת החביון. התקופה שאחרי המעילה בדת משה הסגפנית לא הורגשה. האיחוד שהתרחש ... המידע האמיתי לא נעלם באמת. עם היהודים נטש את דת אתון שהובאה על ידי משה ועבר לעבוד אל אחר. העובדה הזו עד כמה שניסו לטשטשה חוזרת ומוכיחה את עצמה. דת משה לא נעלמה לגמרי, היא רחשה מתחת לפני השטח. צברה מספיק כוח כדי לאחד את האל יהוה לאלוהי משה. להעיר את דת משה שניתנה מאות שנים קודם לכן ... אל סיפורים מעברם הגדול. אל חלום שלא נגוז. אצל היהודים הייתה זו מסורת משה שגלגלה מיתוס לאורך הדורות. אם ... הייתה התקדמות, אך גם חלקים שהפכו טרגדיה דרשו התייחסות. זיגמונד פרויד משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק ...
חשיבה המצאתית פנטזיה דמיון מיניות להמשיך רצון למין אנושיים הימנעות
פרשת בא: מנהיג בשעת מבחן
... ביותר, היציאה ממצרים, מעבדות לחירות. איך ראוי שמנהיג יתנהג בשעה כזו? לקראת השינוי המשמעותי הזה: וילכו ויעשו, בני ישראל: כאשר צוה ה את - משה ואהרן, כן עשו. כן עשו. האמנם, כן עשו כאשר צוה ה את - משה ואהרן? ה מנחה את משה ואהרון, מנהיגי העם המתהווה, לשלבי ההתארגנות לקראת היציאה ממצרים. ראשית הוא מנחה אותם להעביר את תוכן האמירות אל כל עדת ... ומרורים. דבר ה נחתם בתיאור נרחב של שני נושאים: א. מכת בכורות וסימן לבני ישראל להצלה ב. הלכות חג הפסח כולל חמץ ומצה. לאחר שהושלמו דברי ה, פונה משה המנהיג אל העם כדי להעביר את דברי ה אליו: ויקרא משה לכל זקני ישראל. את דבריו פותח משה בזבח הפסח: ויאמר אלהם משכו וקחו לכם צאן למשפחתיכם ושחטו הפסח. משה ממשיך בהנחיות לסימון בתי בני ישראל בדם כדי לא להיפגע ממכת בכורות. משה מסיים את הנחיותיו בקביעה לזכירת זבח פסח לעתיד. קריאה זהירה מעלה שני הבדלים בין דברי ה לדברי משה. א. ה הנחה לפנות אל כל עדת ישראל, ואילו בהעברת המסר כתוב: ויקרא משה לכל זקני ישראל. ב. ה, כמפורט לעיל, העביר מסר מקיף ביותר. בדברי משה לא מופיעים דיני המצות. גם מקומם של ההיבטים החברתיים - ערכיים של חג הפסח אינו בנמצא. <> הפער בין מקור המסר האלוהי להעברתו על ידי משה המנהיג ניכר. איך מסבירים זאת פרשנים שונים? אבן עזרא מבין בפער שני שלבים של העברה: ואמר להם כל אשר צוהו השם מתחלה בעשר, לחדש הזה, והזקנים אמרו כן אל כל ישראל. חזקוני מתמקד בעניין קהל היעד: ויקרא משה לכל זקני ישראל ולעיל כתיב דברו אל כל עדת ישראל, אלא מצות הלקיחה היתה לכל ישראל ומצות השחיטה לא היתה רק לזקנים אבל לא להדיוטות פן יקלקלו בשחיטתן. פרשנים אחרים מציעים לזהות כאן עניין של כבוד לזקנים: אמר להזקנים שהם יאמרוהו לישראל... זה אמר משה לכל ישראל כמו שנהג בכל מצות התורה ויחד דבורו אל הזקנים מפני כבודם וכל ישראל שמעו. וודאי הובחן שכל הפרשנויות האלה ... על - מררים יאכלהו. שבעת ימים מצות תאכלו אך ביום הראשון תשביתו שאר מבתיכם כי כל אכל חמץ ונכרתה הנפש ההוא מישראל מיום הראשן עד יום השבעי. בדברי משה אין כל התייחסות למצות ולחמץ, בשלב זה. אמרנו בשלב זה, כי גם משה מדבר על המצות, אבל מתי? לאחר ויהי בעצם היום הזה הוציא ה את בני ישראל מארץ מצרים על צבאתם. משה מעלה את נושא המצות והחמץ לאחר צאת בני ישראל ממצרים, יש לשים לב, שהפעם פונה משה לא אל זקני העם בלבד, אלא אל כל העם: ויאמר משה אל העם זכור את היום הזה אשר יצאתם ממצרים מבית עבדים. רק בעיתוי זה מפרט משה, שבעת ימים תאכל מצת וביום השביעי חג לה. מצות יאכל את שבעת הימים ולא יראה לך חמץ ולא יראה לך שאר בכל גבלך. מה קרה בין המסר הקודם של משה למסר הנוכחי? ברור, יציאת מצרים. אנו מכוונים את תשומת הלב לטרום היציאה. העם טרוד בהתארגנות מהירה. הכל נעשה בחיפזון: ... ממצרים עגת מצות כי לא חמץ כי גרשו ממצרים ולא יכלו להתמהמה וגם צדה לא עשו להם. ברשותך, נחזור שוב לפער שנתגלה בין דברי אלוהים למסר שהעביר משה. משה פונה רק אל זקני העם, אינו מזכיר את המצות ואת ההיבטים הערכיים. האם מתואר כאן מנהיג ששגה? נשאל אחרת, האם לבני ישראל היה מושג לפני ההתארגנות המהירה ליציאה מה הן מצות? האם העם בכלל היה מסוגל להקשיב למנהיג בעת המהומה? לדעתנו, משה נהג באופן הטוב ביותר בהתאם לנתונים. הוא לא פנה אל כל העם אלא רק אל הזקנים, מנהיגי הקבוצות השונות. העם לא היה פנוי נפשית להתכנסות המונית כדי לשמוע דבר תורה. המסר יעבור באופן אינטימי יותר, על ידי מנהיגי הקבוצות השונות. משה אינו מזכיר את המצות. וכי יש טעם לדבר על דבר שלא קיים עדיין? תיאור תפקודו של משה הוא דוגמה למנהיג שבוחן היטב את הנתונים ובהתאם להם הוא מתנהג. לטובת העם. האם יש תיאור מוצלח יותר למנהיג בשעת מבחן? ... הכל מראש, ואין נסתר ממנו, גם בעתיד. אבל, האדם אינו אלוהים, לכן צריך שיבחן היטב את הנתונים כדי שיקבל את ההחלטה הראויה ביותר. כך מתואר פועלו של משה.
חברויות ישראל הבדל מנהיגות התנהגות חברות הטוב ביותר תורה
בשלח, מים, תלונות ושירה גדולה
... אחריהם ומשיג אותם חנים על הים. העם נכנס לחרדה, משה מעודד אותם, ומבטיח להם ישועה מיוחדת שהיא חד - פעמית בעולם. משה מניח את ידו על הים. רוח קדים עזה כל הלילה, שאלוהים מחולל, יוצרת נתיב יבש ... המצרים, מלאי חרדה, מנסים לסגת ולהימלט. ואז, משה, לפי הנחית ה, שוב מניח את ידו על הים, והמים שבים למהלכם הרגיל ומכסים את ... שום מניעה מלשיר והם פותחים בשירה עזה: אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה ויאמרו לאמר אשירה לה כי גאה גאה סוס ורכבו רמה בים. שירת משה ובני ישראל מלאת תשבחות לאלוהים על אשר הציל אותם והטביע את חיל פרעה אשר ירדו במצולת כמו אבן וצללו כעופרת במים אדירים. משה והאנשים שרים באמונה רבה ומצהירים בחגיגיות רבה: ה ימלך לעלם ועד! ולא רק ... אתם נוהגים? העם פונה אל המנהיג: וילנו העם על משה לאמר מה נשתה. אמנם, יש פרשנים שמבקרים את דברי העם ורואים בהם שלילה בלבד, אבל האם זה לא מובן? נראה לי, שדווקא משה מבין את העם ואינו מבקר אותו, להיפך: ויצעק אל ה. מעניין, פרשנים רבים כלל לא מתייחסים לצעקתו של משה, הבודדים רואים בכך תפילה. בכל אופן, גם בתשובת ה אין כל ביקורת לא על פניית העם גם לא על צעקת משה. משה מקבל הנחיה להשליך ענף עץ למים והמים ימתקו, כך עושה משה. יתר על - כן, הכתוב מספר שבהמשך הדרך נמצאו מים רבים: ויבאו אילמה ושם שתים ... תלונה, המנוסחת באופן חריף ביותר, מצד העם כלפי משה ואהרון: וילונו כל עדת בני ישראל על משה ועל אהרן במדבר. ויאמרו אלהם בני ישראל מי יתן מותנו ביד ה בארץ מצרים בשבתנו ... החריפה? הכתוב אינו מספק תשובה. בכל אופן, משה אינו פונה אל ה. ואילו ה, אינו מבקר ואינו מגנה, להיפך, כמו אב רחום שמבין ... נרגן מאוד ומביע תרעומת קשה ביותר: וירב העם עם משה ויאמרו תנו לנו מים ונשתה... ויצמא שם העם למים וילן העם על משה ויאמר למה זה העליתנו ממצרים להמית אתי ואת בני ואת מקני בצמא. משה מאבד את סבלנותו ומביע כעס על פניית העם: ויאמר להם משה מה תריבון עמדי? מה תנסון את ה? גם כלפי ה הוא פונה בחוסר סבלנות: ויצעק משה אל ה לאמר: מה אעשה לעם הזה, עוד מעט וסקלני. ושוב, ה, כמו אב רחום וחנון, אינו מגנה לא את העם, ולא את משה אלא מציע פתרון ומנחה איך למצוא מים. הרבה מים, מים שמגנים, מים שמטביעים ... האירועים ה עוזר, מסייע ואינו מגנה. וידבר ה אל משה לאמר: שמעתי את תלונת בני ישראל. התלונות נשמעות, ה מקשיב. אבל, הן אינן ...
התנהגות סליחה להתנהג ביקורת אכזבות תפילה מחויב שמח
זיגמונד פרויד / משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 3
... פרויד משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 3 זיגמונד פרויד משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 2. תודעת אשמה הלכה והתפשטה בעם היהודי, עד שאחד מבני העם, ... הסביבה. החרטה על רצח משה הייתה מניע למשאלה לשובו של משיח שיביא גאולה. אם משה היה המשיח הראשון, כריסטוס צריך להיות השני, לכן יש מקבילות בסיפור חייו, ולכן יכול פאולוס ... האפשרות של התיאוריה על משה המצרי, עובר פרויד להסביר את התפתחות הפסיכולוגיה של הפרט ולהרחיב אותה לפסיכולוגיית המון. לעם ... חזרה של האירוע היה רצח משה, אחריו כריסטוס. היהודים מחשיבים את עצמם למיוחסים, נאצלים ועדיפים על האחרים. הם מתנהגים כאילו ... שסירבו להכיר במשיח החדש. משה הוא זה שטבע את קו האופי הזה. הוא נתן להם את חוש הכבוד המיוחד. את ההתקדשות. הוא נטע את הכבוד ... חידשו את תביעותיו של משה . שתי רפורמות התרחשו בעם. האחת לפני גלות בבל והשנייה אחריה. יהוה הפך לאל היהודים. האל קיבל ... את המסמל שהביא אותו, את משה הרגו. פאולוס כשעוד היה שמעון התרסי היה יכול לומר בהבחנה ראשונית אנחנו אומללים כל כך כי הרגנו ... פרויד ראה לראשונה את פסל משה של מיכלאנגלו בספטמבר 1901. כבר אז הפסל משך את התעניינותו והוא חזר אליו בכל אחד מביקוריו ...
צריך לזכור שכחה אמונה באלוהים דחף מיני הסבר שליטה פרויד חומר
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 15
... ברוב הפעמים מוזכר יהושוע בכינוי הצמוד יהושוע בן - נון ולא רק יהושוע כפי שאנו מוצאים בכל השמות (כמה פעמים מוזכר בתורה משה בן עמרם? בתורה אפילו לא פעם אחת!) ועוד נשאלת שאלה מדוע המילה בן מנוקדת בחיריק? יש מספר דעות בענין: יהושוע היה משרת צמוד למשה. יהושוע היה תלמידו של משה. יש הרואים במשה כאילו הוא אביו ושמו של משה היה נון המבטא את הגובה הרוחני הגבוה ביותר שאליו בר אנוש יכול להגיע. לא בכדי התורה מספרת לנו כי משה החליף את שמו של הושע בן נון ליהושע. מסביר רשבם (במדבר יג, יז) כי כך היה דרך האנשים לשנות את שמם של אלה שתחת פיקודם (כך עשה פרעה ליוסף, ונבוכדנצר לדניאל) מכאן כאילו הוא ילדו. משה רבינו היה אביו הרוחני של יהושוע, מכאן נרמז כי משה רבינו נקרא דג. כמו שהדג טהור וכולו במים, כן היה משה רבינו בכל ימי חייו הקשור למידת הנצח וזכה שעל ידו ניתנה תורה לישראל... והוא משה רבינו הדג הגדול הנמצא במקוה המים האדיר, תורת ישראל הנצחית. וכן נמצא כי ערך הביטוי דג גדול בדיוק 50 כמו האות נ שערכה 50. המספר 50 שהוא יום מתן תורה שהוא היום ה - 50 מיציאת מצרים ... זה. נראה כי אפשר לקשר את האות הקודמת, האות נון המזכירה את יהושע בן נון להראות כי האותיות מ - נ - ס כביכול נוטריקון: משה נון סמך, משה סמך את יהושוע בן נון והחדיר בשמו את האות י, שהוסיף אות י לשמו הקודם שהיה הושע כפי שנאמר: ויקרא משה להושע בן נון יהושוע...ובסוף התורה נאמר: ויהושע בן נון מלא רוח חכמה כי סמך משה את ידיו עליו וישמעו אליו בני ישראל ויעשו כאשר צווה ה את משה. (בדברים לד ט) משה הוסיף ליהושוע את אות החכמה, האות י, ורמז לזה כי סמך משה את ידיו... לרמוז לאות י. ס (60) רבוא המושג 60 רבוא, הוא מושג החוזר על עצמו ומבטא שלמות. כמו כן אנו רגילים לומר ששים רבוא אותיות לתורה כפי שרמזו נוטריקון בשם ישראל יש ששים רבוא ... הלוא התורה רחבה מני ים ואין לה גבול... גם עם ישראל נאמר עליו: לא ימד ולא יספר. (הושע ב) אומר האדמור מאוזרוב הרב משה יחיאל אפשטיין בספרו אש - דת: המספר ששים רבוא הנה הם רק שרשים, אשר מהם מסתעף למניין עד אין קץ. (חלק חמישי אות ט) הקצבה היא לכללים, אבל לפרטים - אין קץ בכלל נס הסמך שבלוחות. ... אומר זה האדם הענו. המילה ענו נכתבת ע - נ - ו כאילו האות ע התפרקה נשברה משני החלקים הבונים אותה, האותיות: נו - ו. כמו משה רבינו הענו מכל אדם, זוכה לגלות את שתי האותיות מימין ומשמאל לאות ע, והן האותיות ס (מימין, הרומזת לסוד) ופ (משמאל, הרומזת לפתיחה וגילוי) להראות לנו כי כל הסודות נפתחו לפניו וזכה ...
ללמוד מהווה מסתתר יש מאין פרנסה הקרוב ביותר חופש בעיה
בשלח - אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה'
... - אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה השירה בעם ישראל מופיעה מס פעמים. שירת משה ובני ישראל על הים, שירת מרים והנשים על ים סוף. בהפטרה שירת דבורה וכו. אומר ר נחמן ... להם חומה מימינם ומשמאלם, השמחה גדולה, אך גם מצרים אחריהם. לאחר שראו בני ישראל את היד הגדולה, היינו שראו את מצרים מת על שפת הים, אזי עלתה מדרגת השמחה ומייד אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה . עדיין לא הגיעו למדרגת הריקוד. השמחה הראשונית, צריך ... אמת ענינו שמחה שאינה תלויה בדבר, הודאה הכרת הטוב שאינה תלויה בדבר. בני ישראל הגיעו למדרגת השמחה, אך לא לשמחה של אמת, שמחתם היתה תלויה בדבר, תלויה במשה המנהיג כי זה משה האיש אשר העלנו מארץ מצרים לא ידענו מה היה לנו, קום עשה לנו אלהים. כך אומרים ומבקשים בני ישראל מאהרון. כך רואה אותם משה כאשר יורד מההר, וירא את העגל ומחלת וישלך מידיו את הלחת וישבר אותם תחת ההר. התיקון של ...
עם ישראל ישראלים שמחה צורך בריאת העולם להיות בשמחה רגש של שמחה תחושת שמחה
קבלה - תורת הקבלה - מבוא
... הגיליונות הראשונים של החיבור המרכזי בספרות הקבלה, הוא ספר הזוהר. המחקר האקדמי מייחס את חיבורו לרבי משה די ליאון, וזמן חיבורו נע בין השנים 1280 עד ... פרץ הכהן ר מנחם רקנאטי ר יעקב בן ששת ר יהודה בר יקר ר אשר בן דוד ר ברוך התוגרמי ר אברהם אבולעפיה ר משה בן שמעון מבורגוס ר יוסף גיקטיליה ר יצחק דמן עכו ר משה די לאון ר שם טוב אבן גאון ר מאיר אבן גבאי ... מן הגולה רבנים בעלי שיעור קומה מכל תחומי ההגות היהודית: בתחום ההלכה - ר יעקב בירב מחדש הסמיכה, ר משה מטראני ור יוסף קארו, בתחום הפרשנות והדרשה - ר משה אלשיך ור שמואל אוזידא (בעל מדרש שמואל על פרקי ... - כמו המגיד שדיבר מתוך גרונו של ר יוסף קארו. אחד מן החוגים הבולטים בצפת שעסק בכך היה חוגו של ר משה קורדובירו (הרמק). קבלת הרמק הרמק נחשב כגדול ... עשרים החל בלימוד קבלה אצל גיסו. הרמק פיתח את הקבלה בהרחבה וביסס אותה על רבים מהיסודות של תורת רבו, משה אלקבץ. הרמק היה אחד מארבעת הרבנים שנסמכו בידי ... יותר מרמק לצרכים הפסיכולוגים וההיסטוריים של היהודי באותה תקופה. - יוסף בן שלמה, תורת האלוהות של ר משה קורדובירו, מבוא הארי והקבלה הלוריאנית הארי ... - הגאולה, אשר עם ישראל כקולקטיב מחויב לפעול לקירובה. מקובלי צפת בימי הביניים רבי שלמה אלקבץ | רבי משה קורדובירו | רבי יוסף קארו הארי | תלמידי הארי: ... יוסף אבן טבול, רבי ישראל סרוג (סרוק) רבי אליהו די וידאש | רבי יוסף חאגיז | רבי אלישע נאלדוא | רבי משה באסולה | רבי יונתן סאגיס | רבי אלעזר אזכרי | ... פרץ הכהן שהוא איננו מחשיב את הספירות. גם בספר יוחסין לר אברהם זכות הוא כותב בין השאר שיש הסבורים שר משה די לאון חיבר את ספר הזוהר. פולמוס של ממש כנגד ... ומפי ספרים כמבואר בס מטפחת להגאון מוה יעבץ זצללה שגזר אומר שחלו בו ידיים מזייפים וחשד את החכם ר משה דיליון יעש... באו ונחזיק טובה וחינות לשני ... נזקי הגופות ונזקי הנפשות, ופקדו באזהרה גדולה שלא להביא ספרי קבלה בכל מדינות מלכותם. אחד מתלמידי רבי משה סופר (1839-1762) (החתם סופר), הרב אליעזר ... גם ההתעניינות בקבלה אצל החוקרים - בהם ניתן למנות את רנק, אליהו בן אמוזג, אדולף פרנק, שלמה מונק, שדל, משה שטיינשניידר וצבי גרץ. אצל חלקם לא היה המחקר ... נכבד בעולם האקדמי. שלום העמיד תלמידים רבים וחשובים כמו ישעיה תשבי, רבקה שץ אופנהיימר, יוסף בן שלמה, משה אידל, יוסף דן ויהודה ליבס. תלמידיו של שלום ...
הבדלים אגואיזם אחדות גילוי עתידות אקסטזה רוחנית חברויות מודלים יחודיות
בודהה, משה רבנו, ישו ומוחמד
בודהה, משה רבנו, ישו ומוחמד בודהה משה ישו ומוחמד מחייכים זה לזה בשלווה. הם מודים שלמדו לעשות שלום טיפה מאוחר מדי - אולי אך ...
למידה ישו השקעות ילד אהבה חיוך חינוך לפתח
התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 6
... התנך, דומה שלא ההתגלויות האוהבות הן הרוב אלא דווקא התגלויות הכעס והענישה. יש והאירציונאליות בפן הזועם של האל בולטת מאוד, כמו בסיפור ההתגלות של משה . האלוהים, כפי שראינו, התגלה אליו מייד לאחר מות המלך רוצח - התינוקות שבארמונו גדל ושניסה לרצוח גם אותו. אם כך, האם יכולים אנו לצפות שבאל זה יתגלו קווי דמיון לאב הארצי המת? הנה תיאור שליחתו של משה למצרים: (שמות ד 19 - 26) ויאמר יהוה אל משה במדין: לך שב מצרים כי מתו כל האנשים המבקשים את נפשך. ויקח משה את אשתו ואת בניו וירכבם על החמר וישב ארצה מצרים ויקח משה את מטה האלהים בידו. ויאמר יהוה אל משה: בלכתך לשוב מצרימה ראה כל המפתים ... לזעם האל, אין בכך כדי להסביר התפרצות פתאומית זו דווקא עתה, לאחר המפגשים הקודמים ביניהם. אולם אם נכונה השערתנו שהתגלות האל קשורה למות אביו החורג של משה, שרצה אף הוא להרגו, ניתן להבין מדוע אירע השינוי ביחס האל דווקא בזמן שמשה היה בדרכו חזרה אל בית פרעה. ואמנם, פרשת היחסים בין משה והאלוהים היא מסכת רוויית אימה ואלימות. האל לא רק ביקש להמית את משה כבר בתחילת שליחותו, אלא הכה בצרעת את אחותו והרג את שני בני אחיו, ובסוף ... לכמה מהאמירות הסתומות שאומרים הנביאים בחוגיהם הסגורים: הן חושפות לפנינו עולם חשאי שאבד, ושהניתוח הפסיכואנליטי מסוגל להחיותו. הנה, לדוגמה, דברי משה אל אחיו מול גופות נדב ואביהוא: (ויקרא י 3) ויאמר משה אל אהרן: הוא אשר דבר יהוה לאמר: בקרבי אקדש ועל פני כל העם אכבד. וידם ...
טיפול בחולה נפש רציונאלי לרצוח טוטאלי תינוק פנימיות מיסטיקה יהודית אלוהות
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על משה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: משה, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משה, איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רטוריקה, אימון אישי לזוגיות, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז בתחום משה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 09_08_2025 השעה 23:41:22 - wesi4