ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
זיגמונד פרויד / משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 1
... פרויד משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 1 משה הוא הספר האחרון שפרויד כתב. הספר מורכב משלוש מסות. ופרויד נלחם בכתיבתו ... למקור אחר בכלל. שנים התלבט בדמות ובפרסום. למסה הראשונה קרא משה מצרי הוא יודע מה הקושי לשבור מסורת של עם ומתנצל על זה בפתיחת המסה. ... תגרם לסקנדל שיסיט את תשומת הלב מהנאמר. לא ברור כלל אם משה, האיש שנתן לעם את החוק והדת, היה אכן דמות היסטורית או יציר אגדה. העובדה הראשונה שפרויד בודק הוא שאלת השם משה את הסיפור על התינוק בתיבה שנסיכה מצרית משתה אותו מהמים ולכן נתנה לו את השם משה. פרויד פוסל מיד. אין לשאר שהנסיכה ידעה עברית כדי להשתמש בשם משה כסמל למשייתו מהמים. אם השם עברי, הרי שהפרוש הקרוב ביותר לעברית הוא הפועל מושה זה השולה מן המים ולא הנשלה מהם. משה איננו שם עברי. המלה מוסה במצרית משמעה ילד. במצבות זיכרון מהזמן ההוא ... למקרא. ייתכן ששמו המלא היה דומה לשם תחותמס שמרכיב בתוכו קרבה לשם משה. פרויד מצטט את אוטו רנק תלמידו שכתב את לידתו של גיבור רנק מביא דוגמאות ... הוא מוצא את אביו ונוקם בו. כך הוא סיפורם של סרגון מייסד בבל. משה, כורש ורומולוס. אדיפוס, פרסאוס, הרקולס גילגמש ואחרים. ופרויד מסביר. ... ההורים לרוב בני מלוכה ומי שמוצא את הילד מפשוטי העם. סיפורו של משה שונה לכאורה אפילו הפוך. הניגוד החברתי בא להראות את טבע הגיבור. משפחתו של משה צנועה אם לא ענייה. המשפחה שהוא מתגלגל אליה היא מלכותית. חוקרים הניחו ... פרעה שיהודים מגדלים אותו. למצרים לא היה עניין לספר את סיפורו של משה. האגדה נוצרה בעם היהודי. גיבור זר לא התאים לעברים והם הפכו את הסיפור. ... בבדיקה אפשר להגיד שהמשפחה הנוטשת, היא הבדויה. והאחרת היא האמיתית. משה הוא מצרי. האגדה שהיא שינתה אותו ליהודי. אם בדרך כלל במיתוסים מתעלה הגיבור מעל מוצאו הנחות, חיי משה הפוכים. הוא יורד ממעמדו אל מעמדם הנחות של בני ישראל. פרויד יודע שעל ... לעם את דתו. אין להניח שלעם הזה לא הייתה איזו צורה של דת קודמת. אך משה נתן את מה שמוכר עד היום כדת משה. האם אפשר לדחות את הסברה שמשה הביא את הדת המצרית? בני ישראל לפי המסופר ... של אל השמש היה דסקית עגולה שממנה יצאו קרניים שסופן ידי אדם. אם משה היה מצרי בן דת אתון אפשר יהיה להסביר את ההבדל בין הדת המקומית מרובת ... היה אל המתים. הקרבה בין הדת היהודית לדת אתון היא סימן נוסף. משה נתן לעמו גם את מנהג המילה. אמנם בתורה יש סיפור מוקדם יותר לברית. ... אותם מצרים בדרך מסוימת. שאיפתו הייתה לנתק אותם מהמצרים האלילית. משה לא היה יהודי אלא מצרי מדת אתון. זו ההסתברות הסבירה ביותר. אם משנים את התקופה ומזיזים אותה לתקופת אחינתון הרבה שאלות מקבלות תשובה. משה היה אציל מצרי. נסיך. שחזה בהתמוטטות דת אתון, ושלטון אחנאתון וחיפש דרך ... דת שהוא מאמין בה. העברים קיבלו אותו. ארץ כנען התאימה לתכניתו של משה להקים מדינה משלו. לשאלה המתבקשת, ואם זו טעות, או למה להזיז מאורע ... דתו של אתון לא נעלמה. היו קבוצות שהמשיכו להאמין בה. יש לזה תיעוד. משה היה יכול להיות בן אחת מאותן קבוצות שהמשיכו להאמין באל היחיד. לא נמצאו ... היו מתועדים, כי התיעוד המצרי מפורט למדי. השאלה המתבקשת, האם משה קיבל רשות ממלכתית לצאת בראש שבט העבדים. ליהודים יש מסורת סיפור מיתוס משה באגדות שמחוץ לתורה. מסופר שכשהיה ילד ושיחק עם פרעה הושיט יד וניסה להוריד ממנו את כתרו, סיפור התקשר למיתוסים אחרים. משה מתואר כאיש קצר רוח. הוא הורג בחמת זעם משגיח על העבדים. הוא שובר בכעס ... שתיאור האל כקפדן, חסר רחמים קנא ונוטר הוא למעשה השלכת דמותו של משה? בסופו של דבר מי שהוציא את העם ממצרים בעיני העם היה משה ולא אל בלתי נראה. משה מתואר ככבד פה והיה צריך את אהרון, המתואר כאחיו, ולא ברור מניין הגיע ... לא יוכר כאל חדש. השותף השני לא רצה להשכיח את מצרים ואת המנהיג, משה. בקדש איחדו את המסורות השונות של השבטים קרובי המשפחה ויצרו מסורת אחת. ...
דת יהודית ישות הישארות הנשמה מודעות תשובה שינוי אדיפוס חיים לאחר החיים
זיגמונד פרויד / משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 2
... פרויד משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 2 זיגמונד פרויד משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 1. פרויד מניח שאדם מכובד כמו משה לא יצא לבדו. הייתה אתו פמליה. משפחתו, מקורביו, סופריו ומשרתיו אלה היו הלויים המקוריים. טענת המסורת שמשה היה לוי אינה נכונה. הלויים היו אנשיו של משה ונשאו שמות מצרים לאורך זמן. הם ניצלו מהאסון שפקד את שבט היוצאים. עם הזמן התרבו, התחברו לעם שחיו בתוכו, אך נשארו נאמנים לאדונם, שימרו ... המילה. לא ניתן להפריד את המנהג מן הקשר למצרים, קבלתו הייתה ויתור לאנשי משה, שלא רצו לוותר על סמל היותם מקודשים. הם רצו להשאיר את המנהג כסמל לעברם, לפני שהצטרפו לדת המדיינים. האיסור על הגיית שם האל היא טאבו ... את הים. מתן תורה התרחש לאורה של התפרצות וולקנית. תיאור זה עושה עוול לאיש משה שהוציא את העם ממצרים. את הפיצוי למשה התירו על ידי הרחבת שמו של יהוה עד מצרים ואת פועלו של משה לעבר הירדן המזרחי. כך התמזג עם אישיותו של מייסד הדת החדשה, חתנו של יתרו המדייני, שלו הושאל השם משה. משה המתואר כמהיר חמה ואלים לא שמע את השם יהוה. המדייני העדין, מעולם לא היה במצרים. הוטלה עליו משימה לחבר אגדה שתאחד את ... מצהיר עליו כעל עמו ועל עצמו כאלוהיו. עמים אימצו להם אל חדש אך לא להיפך. משה הוא שירד אל היהודים, עשה אותם לעמו. הם היו העם הנבחר שלו. שילוב האבות הקדמונים משרת מטרה נוספת. הם חיו בכנען. ייתכן שהיו גיבורים ... מושבה צבאית יהודית. במקדשה עבדו את האל יהו, אך גם את האלה ענת יהו. אלוהי משה לא התאים לשבט שיצא לכבוש לעצמו נחלה. האל העדין נעלם. להמון הפרימיטיבי היה קשה לקבל את הדקויות שלו. יהוה הרעשני התאים הרבה יותר לצרכים ... והקדושה של חיים במדבר. מאות שנים אחר כך עיבדו הכוהנים בסיפורם וחיברו את משה לאיש שהביא את תקנות החיים. כך יצרו רצף היסטורי. הפכו את יהוה לאל האבות. אלא שבבדיקת העובדות וירידה לעומקי הכתוב אפשר לראות את שרידי המאבק בין דת משה ודת מאוחרת יותר, כשפולחן יהוה נגמר. עיבוד המסורות נעשו כולן להסתיר את הדת שנולדה במצרים. האמונה באל אחד. פרויד מסביר שתורתו של משה לא התקבלה מיד, אלא הלכה והתחזקה לאורך שנים. כדי להראות שהתהליך אפשרי הוא משווה את תורת המינים של דרווין שהתקבלה בבוז אך תוך דור הפכה ... בין התאוריה ושאלת המונותיאיזם היא תקופת החביון. התקופה שאחרי המעילה בדת משה הסגפנית לא הורגשה. האיחוד שהתרחש בקדש לקבלת דת חדשה בין יוצאי מצרים ובין השבטים המקומיים. אלו היו כבר נכדיהם של היוצאים המקוריים, אך ... המידע האמיתי לא נעלם באמת. עם היהודים נטש את דת אתון שהובאה על ידי משה ועבר לעבוד אל אחר. העובדה הזו עד כמה שניסו לטשטשה חוזרת ומוכיחה את עצמה. דת משה לא נעלמה לגמרי, היא רחשה מתחת לפני השטח. צברה מספיק כוח כדי לאחד את האל יהוה לאלוהי משה. להעיר את דת משה שניתנה מאות שנים קודם לכן ונזנחה. את התהליך צריכה להסביר פסיכולוגית ההמון. אנלוגיה לאפשרות הזו אפשר לראות אצל היוונים. באותו זמן בו ... אל סיפורים מעברם הגדול. אל חלום שלא נגוז. אצל היהודים הייתה זו מסורת משה שגלגלה מיתוס לאורך הדורות. אם אצל האחרים המיתוס הוליד שירה, אצל היהודים הוליד דת. כדי להרחיב הלאה עושה פרויד אנלוגיה מעולם ... הייתה התקדמות, אך גם חלקים שהפכו טרגדיה דרשו התייחסות. זיגמונד פרויד משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 3. ...
משכורות פסיכולוגיה להצדיק חלומות חשק מיני קושי חיים צדיקים
פרשת בא: מנהיג בשעת מבחן
... המעבר המשמעותי ביותר, היציאה ממצרים, מעבדות לחירות. איך ראוי שמנהיג יתנהג בשעה כזו? לקראת השינוי המשמעותי הזה: וילכו ויעשו, בני ישראל: כאשר צוה ה את - משה ואהרן, כן עשו. כן עשו. האמנם, כן עשו כאשר צוה ה את - משה ואהרן? ה מנחה את משה ואהרון, מנהיגי העם המתהווה, לשלבי ההתארגנות לקראת היציאה ממצרים. ראשית הוא מנחה אותם להעביר את תוכן האמירות אל כל עדת ישראל. ה מעביר למשה ולאהרון, ... לאכילת מצות ומרורים. דבר ה נחתם בתיאור נרחב של שני נושאים: א. מכת בכורות וסימן לבני ישראל להצלה ב. הלכות חג הפסח כולל חמץ ומצה. לאחר שהושלמו דברי ה, פונה משה המנהיג אל העם כדי להעביר את דברי ה אליו: ויקרא משה לכל זקני ישראל. את דבריו פותח משה בזבח הפסח: ויאמר אלהם משכו וקחו לכם צאן למשפחתיכם ושחטו הפסח. משה ממשיך בהנחיות לסימון בתי בני ישראל בדם כדי לא להיפגע ממכת בכורות. משה מסיים את הנחיותיו בקביעה לזכירת זבח פסח לעתיד. קריאה זהירה מעלה שני הבדלים בין דברי ה לדברי משה. א. ה הנחה לפנות אל כל עדת ישראל, ואילו בהעברת המסר כתוב: ויקרא משה לכל זקני ישראל. ב. ה, כמפורט לעיל, העביר מסר מקיף ביותר. בדברי משה לא מופיעים דיני המצות. גם מקומם של ההיבטים החברתיים - ערכיים של חג הפסח אינו בנמצא. <> הפער בין מקור המסר האלוהי להעברתו על ידי משה המנהיג ניכר. איך מסבירים זאת פרשנים שונים? אבן עזרא מבין בפער שני שלבים של העברה: ואמר להם כל אשר צוהו השם מתחלה בעשר, לחדש הזה, והזקנים אמרו כן אל כל ישראל. חזקוני מתמקד בעניין קהל היעד: ויקרא משה לכל זקני ישראל ולעיל כתיב דברו אל כל עדת ישראל, אלא מצות הלקיחה היתה לכל ישראל ומצות השחיטה לא היתה רק לזקנים אבל לא להדיוטות פן יקלקלו בשחיטתן. פרשנים אחרים מציעים לזהות כאן עניין של כבוד לזקנים: אמר להזקנים שהם יאמרוהו לישראל... זה אמר משה לכל ישראל כמו שנהג בכל מצות התורה ויחד דבורו אל הזקנים מפני כבודם וכל ישראל שמעו. וודאי הובחן שכל הפרשנויות האלה עוסקות בקהל היעד השונה בין המסר במקור ... - אש ומצות, על - מררים יאכלהו. שבעת ימים מצות תאכלו אך ביום הראשון תשביתו שאר מבתיכם כי כל אכל חמץ ונכרתה הנפש ההוא מישראל מיום הראשן עד יום השבעי. בדברי משה אין כל התייחסות למצות ולחמץ, בשלב זה. אמרנו בשלב זה, כי גם משה מדבר על המצות, אבל מתי? לאחר ויהי בעצם היום הזה הוציא ה את בני ישראל מארץ מצרים על צבאתם. משה מעלה את נושא המצות והחמץ לאחר צאת בני ישראל ממצרים, יש לשים לב, שהפעם פונה משה לא אל זקני העם בלבד, אלא אל כל העם: ויאמר משה אל העם זכור את היום הזה אשר יצאתם ממצרים מבית עבדים. רק בעיתוי זה מפרט משה, שבעת ימים תאכל מצת וביום השביעי חג לה. מצות יאכל את שבעת הימים ולא יראה לך חמץ ולא יראה לך שאר בכל גבלך. מה קרה בין המסר הקודם של משה למסר הנוכחי? ברור, יציאת מצרים. אנו מכוונים את תשומת הלב לטרום היציאה. העם טרוד בהתארגנות מהירה. הכל נעשה בחיפזון: וישא העם את בצקו טרם יחמץ משארתם ... את הבצק אשר הוציאו ממצרים עגת מצות כי לא חמץ כי גרשו ממצרים ולא יכלו להתמהמה וגם צדה לא עשו להם. ברשותך, נחזור שוב לפער שנתגלה בין דברי אלוהים למסר שהעביר משה. משה פונה רק אל זקני העם, אינו מזכיר את המצות ואת ההיבטים הערכיים. האם מתואר כאן מנהיג ששגה? נשאל אחרת, האם לבני ישראל היה מושג לפני ההתארגנות המהירה ליציאה מה הן מצות? האם העם בכלל היה מסוגל להקשיב למנהיג בעת המהומה? לדעתנו, משה נהג באופן הטוב ביותר בהתאם לנתונים. הוא לא פנה אל כל העם אלא רק אל הזקנים, מנהיגי הקבוצות השונות. העם לא היה פנוי נפשית להתכנסות המונית כדי לשמוע דבר תורה. המסר יעבור באופן אינטימי יותר, על ידי מנהיגי הקבוצות השונות. משה אינו מזכיר את המצות. וכי יש טעם לדבר על דבר שלא קיים עדיין? תיאור תפקודו של משה הוא דוגמה למנהיג שבוחן היטב את הנתונים ובהתאם להם הוא מתנהג. לטובת העם. האם יש תיאור מוצלח יותר למנהיג בשעת מבחן? וודאי אשאל, אז למה מובאים דברי ה ... לכך שה מתכנן הכל מראש, ואין נסתר ממנו, גם בעתיד. אבל, האדם אינו אלוהים, לכן צריך שיבחן היטב את הנתונים כדי שיקבל את ההחלטה הראויה ביותר. כך מתואר פועלו של משה.
כבוד להקשיב שקוף לשים לב מוטרד להעביר מסרים הצלחה מבחן
בשלח, מים, תלונות ושירה גדולה
... הים. העם נכנס לחרדה, משה מעודד אותם, ומבטיח להם ישועה מיוחדת שהיא חד - פעמית בעולם. משה מניח את ידו על הים. רוח קדים עזה כל הלילה, שאלוהים מחולל, יוצרת נתיב יבש בין קירות מים. המצרים בראשות פרעה, ... לסגת ולהימלט. ואז, משה, לפי הנחית ה, שוב מניח את ידו על הים, והמים שבים למהלכם הרגיל ומכסים את הרכב ואת הפרשים לכל חיל פרעה הבאים ... בשירה עזה: אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה ויאמרו לאמר אשירה לה כי גאה גאה סוס ורכבו רמה בים. שירת משה ובני ישראל מלאת תשבחות לאלוהים על אשר הציל אותם והטביע את חיל פרעה אשר ירדו במצולת כמו אבן וצללו כעופרת במים אדירים. משה והאנשים שרים באמונה רבה ומצהירים בחגיגיות רבה: ה ימלך לעלם ועד! ולא רק האנשים, גם הנשים שרות: ותקח מרים ... המנהיג: וילנו העם על משה לאמר מה נשתה. אמנם, יש פרשנים שמבקרים את דברי העם ורואים בהם שלילה בלבד, אבל האם זה לא מובן? נראה לי, שדווקא משה מבין את העם ואינו מבקר אותו, להיפך: ויצעק אל ה. מעניין, פרשנים רבים כלל לא מתייחסים לצעקתו של משה, הבודדים רואים בכך תפילה. בכל אופן, גם בתשובת ה אין כל ביקורת לא על פניית העם גם לא על צעקת משה. משה מקבל הנחיה להשליך ענף עץ למים והמים ימתקו, כך עושה משה. יתר על - כן, הכתוב מספר שבהמשך הדרך נמצאו מים רבים: ויבאו אילמה ושם שתים עשרה עינת מים ושבעים תמרים ויחנו ... ביותר, מצד העם כלפי משה ואהרון: וילונו כל עדת בני ישראל על משה ועל אהרן במדבר. ויאמרו אלהם בני ישראל מי יתן מותנו ביד ה בארץ מצרים בשבתנו על סיר הבשר באכלנו לחם לשבע כי ... תשובה. בכל אופן, משה אינו פונה אל ה. ואילו ה, אינו מבקר ואינו מגנה, להיפך, כמו אב רחום שמבין וסולח, מציע פתרון למזון: הוא מביא ... ביותר: וירב העם עם משה ויאמרו תנו לנו מים ונשתה... ויצמא שם העם למים וילן העם על משה ויאמר למה זה העליתנו ממצרים להמית אתי ואת בני ואת מקני בצמא. משה מאבד את סבלנותו ומביע כעס על פניית העם: ויאמר להם משה מה תריבון עמדי? מה תנסון את ה? גם כלפי ה הוא פונה בחוסר סבלנות: ויצעק משה אל ה לאמר: מה אעשה לעם הזה, עוד מעט וסקלני. ושוב, ה, כמו אב רחום וחנון, אינו מגנה לא את העם, ולא את משה אלא מציע פתרון ומנחה איך למצוא מים. הרבה מים, מים שמגנים, מים שמטביעים ומים שמרווים צמאים. גם תלונות בוטאו: ... מגנה. וידבר ה אל משה לאמר: שמעתי את תלונת בני ישראל. התלונות נשמעות, ה מקשיב. אבל, הן אינן משפיעות על אלוהים? ניתן לומר שה בודק ...
נכנס לחרדה לקחת אחריות אלוהות מחויבויות מניעות לזרום בלבולים מנהיגות
זיגמונד פרויד / משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 3
... פרויד משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 3 זיגמונד פרויד משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 2. תודעת אשמה הלכה והתפשטה בעם היהודי, עד שאחד מבני העם, ... ובמסווה מצאה מקום לאלי הסביבה. החרטה על רצח משה הייתה מניע למשאלה לשובו של משיח שיביא גאולה. אם משה היה המשיח הראשון, כריסטוס צריך להיות השני, לכן יש מקבילות בסיפור חייו, ולכן יכול פאולוס ... החדשה. כדי להבהיר את האפשרות של התיאוריה על משה המצרי, עובר פרויד להסביר את התפתחות הפסיכולוגיה של הפרט ולהרחיב אותה לפסיכולוגיית המון. ... קדמון והם הרגו אותו. חזרה של האירוע היה רצח משה, אחריו כריסטוס. היהודים מחשיבים את עצמם למיוחסים, נאצלים ועדיפים על האחרים. הם מתנהגים ... הביאה לשנאת היהודים, שסירבו להכיר במשיח החדש. משה הוא זה שטבע את קו האופי הזה. הוא נתן להם את חוש הכבוד המיוחד. את ההתקדשות. הוא נטע את ... חזרו ורעננו את המסורת. חידשו את תביעותיו של משה. שתי רפורמות התרחשו בעם. האחת לפני גלות בבל והשנייה אחריה. יהוה הפך לאל היהודים. האל קיבל ... האל שהתקבל כבר, אך את המסמל שהביא אותו, את משה הרגו. פאולוס כשעוד היה שמעון התרסי היה יכול לומר בהבחנה ראשונית אנחנו אומללים כל כך כי ... ממנו את הולדת הדתות. פרויד ראה לראשונה את פסל משה של מיכלאנגלו בספטמבר 1901. כבר אז הפסל משך את התעניינותו והוא חזר אליו בכל אחד מביקוריו ...
יחסים מיניים הדחקה להיגמל מהתמכרות לפורנו גמילה מסקס שנאה רגשות מיניים אמונה באלוהים משיכה מינית
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 15
... (כמה פעמים מוזכר בתורה משה בן עמרם? בתורה אפילו לא פעם אחת!) ועוד נשאלת שאלה מדוע המילה בן מנוקדת בחיריק? יש מספר דעות בענין: יהושוע היה משרת צמוד למשה. יהושוע היה תלמידו של משה. יש הרואים במשה כאילו הוא אביו ושמו של משה היה נון המבטא את הגובה הרוחני הגבוה ביותר שאליו בר אנוש יכול להגיע. לא בכדי התורה מספרת לנו כי משה החליף את שמו של הושע בן נון ליהושע. מסביר רשבם (במדבר יג, יז) כי כך היה דרך האנשים לשנות את שמם של אלה שתחת פיקודם (כך עשה פרעה ליוסף, ... מכאן כאילו הוא ילדו. משה רבינו היה אביו הרוחני של יהושוע, מכאן נרמז כי משה רבינו נקרא דג. כמו שהדג טהור וכולו במים, כן היה משה רבינו בכל ימי חייו הקשור למידת הנצח וזכה שעל ידו ניתנה תורה לישראל... והוא משה רבינו הדג הגדול הנמצא במקוה המים האדיר, תורת ישראל הנצחית. וכן נמצא כי ערך הביטוי דג גדול בדיוק 50 כמו האות נ שערכה 50. המספר 50 שהוא יום מתן ... נ - ס כביכול נוטריקון: משה נון סמך, משה סמך את יהושוע בן נון והחדיר בשמו את האות י, שהוסיף אות י לשמו הקודם שהיה הושע כפי שנאמר: ויקרא משה להושע בן נון יהושוע...ובסוף התורה נאמר: ויהושע בן נון מלא רוח חכמה כי סמך משה את ידיו עליו וישמעו אליו בני ישראל ויעשו כאשר צווה ה את משה. (בדברים לד ט) משה הוסיף ליהושוע את אות החכמה, האות י, ורמז לזה כי סמך משה את ידיו... לרמוז לאות י. ס (60) רבוא המושג 60 רבוא, הוא מושג החוזר על עצמו ומבטא שלמות. כמו כן אנו רגילים לומר ששים רבוא אותיות לתורה כפי ... אומר האדמור מאוזרוב הרב משה יחיאל אפשטיין בספרו אש - דת: המספר ששים רבוא הנה הם רק שרשים, אשר מהם מסתעף למניין עד אין קץ. (חלק חמישי אות ט) הקצבה היא לכללים, אבל לפרטים - ... האותיות: נו - ו. כמו משה רבינו הענו מכל אדם, זוכה לגלות את שתי האותיות מימין ומשמאל לאות ע, והן האותיות ס (מימין, הרומזת לסוד) ופ (משמאל, הרומזת לפתיחה וגילוי) להראות ...
כסף לשנות להתחבר בכי שקר צדיק פנימיות משה
בשלח - אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה'
... - אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה השירה בעם ישראל מופיעה מס פעמים. שירת משה ובני ישראל על הים, שירת מרים והנשים על ים סוף. בהפטרה שירת דבורה וכו. אומר ר נחמן מצוה גדולה ... אך גם מצרים אחריהם. לאחר שראו בני ישראל את היד הגדולה, היינו שראו את מצרים מת על שפת הים, אזי עלתה מדרגת השמחה ומייד אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה . עדיין לא הגיעו למדרגת הריקוד. השמחה הראשונית, צריך שתהיה שמחה ... הכרת הטוב שאינה תלויה בדבר. בני ישראל הגיעו למדרגת השמחה, אך לא לשמחה של אמת, שמחתם היתה תלויה בדבר, תלויה במשה המנהיג כי זה משה האיש אשר העלנו מארץ מצרים לא ידענו מה היה לנו, קום עשה לנו אלהים. כך אומרים ומבקשים בני ישראל מאהרון. כך רואה אותם משה כאשר יורד מההר, וירא את העגל ומחלת וישלך מידיו את הלחת וישבר אותם תחת ההר. התיקון של המחלת של ...
מנהיג תודה מחלת הרגשת רווחה ביטחון יכולת יכולת הכלה להיות בשמחה
קבלה - תורת הקבלה - מבוא
... המרכזי בספרות הקבלה, הוא ספר הזוהר. המחקר האקדמי מייחס את חיבורו לרבי משה די ליאון, וזמן חיבורו נע בין השנים 1280 עד למותו של המחבר בשנת 1305. לעומת זאת, המסורת האורתודוקסית הרווחת מייחסת את חיבור ... ר יעקב בן ששת ר יהודה בר יקר ר אשר בן דוד ר ברוך התוגרמי ר אברהם אבולעפיה ר משה בן שמעון מבורגוס ר יוסף גיקטיליה ר יצחק דמן עכו ר משה די לאון ר שם טוב אבן גאון ר מאיר אבן גבאי קבלת צפת בארבעים השנים שלאחר גירוש ספרד התגלו בקרב המקובלים נטיות אפוקליפטיות ... קומה מכל תחומי ההגות היהודית: בתחום ההלכה - ר יעקב בירב מחדש הסמיכה, ר משה מטראני ור יוסף קארו, בתחום הפרשנות והדרשה - ר משה אלשיך ור שמואל אוזידא (בעל מדרש שמואל על פרקי אבות), ובתחום המוסר והפיוט - ר ישראל נגארה, ר אלעזר אזכרי, ר אליהו די וידאש ור ... גרונו של ר יוסף קארו. אחד מן החוגים הבולטים בצפת שעסק בכך היה חוגו של ר משה קורדובירו (הרמק). קבלת הרמק הרמק נחשב כגדול המקובלים העיונים. הוא היה בעל יכולת העמקה, וכישרון הכתיבה שלו העשיר מאוד את תורת ... גיסו. הרמק פיתח את הקבלה בהרחבה וביסס אותה על רבים מהיסודות של תורת רבו, משה אלקבץ. הרמק היה אחד מארבעת הרבנים שנסמכו בידי רבי יעקב בירב ב - הרצח 1538, ולאחר שנים אחדות החל לשמש כראש ישיבה בצפת. עם ... וההיסטוריים של היהודי באותה תקופה. - יוסף בן שלמה, תורת האלוהות של ר משה קורדובירו, מבוא הארי והקבלה הלוריאנית הארי וגוריו רבי יצחק לוריא (1534-1572), המכונה הארי, היה גדול מקובלי צפת במאה ה - 16 ... כקולקטיב מחויב לפעול לקירובה. מקובלי צפת בימי הביניים רבי שלמה אלקבץ | רבי משה קורדובירו | רבי יוסף קארו הארי | תלמידי הארי: רבי חיים ויטאל, רבי יוסף אבן טבול, רבי ישראל סרוג (סרוק) רבי אליהו די וידאש | רבי יוסף חאגיז | רבי אלישע נאלדוא | רבי משה באסולה | רבי יונתן סאגיס | רבי אלעזר אזכרי | הרדבז | רבי שמואל אוזידא השבתאות בעוד קבלת הארי הטילה את הייעוד המשיחי על עם ... את הספירות. גם בספר יוחסין לר אברהם זכות הוא כותב בין השאר שיש הסבורים שר משה די לאון חיבר את ספר הזוהר. פולמוס של ממש כנגד הקבלה הוא המחלוקת סביב ספר הזוהר. ר אליהו דלמדיגו כתב את הספר בחינת הדת, ... מטפחת להגאון מוה יעבץ זצללה שגזר אומר שחלו בו ידיים מזייפים וחשד את החכם ר משה דיליון יעש... באו ונחזיק טובה וחינות לשני מלכים גדולי אדירים, אדוננו המשובח המנוח הקיסר יאזעף השני ואדוננו המהולל הקיסר ... ופקדו באזהרה גדולה שלא להביא ספרי קבלה בכל מדינות מלכותם. אחד מתלמידי רבי משה סופר (1839-1762) (החתם סופר), הרב אליעזר נויזץ, כתב שרבו אמר בפנים רבים מתלמידיו, אילו היה יכולת ביד אדם להעמיד מדרשי רשבי ... - בהם ניתן למנות את רנק, אליהו בן אמוזג, אדולף פרנק, שלמה מונק, שדל, משה שטיינשניידר וצבי גרץ. אצל חלקם לא היה המחקר האקדמי בתחום חף ממניעים זרים, בהם מניעים דתיים ותרבותיים. מגמה זו בולטת במיוחד ... העמיד תלמידים רבים וחשובים כמו ישעיה תשבי, רבקה שץ אופנהיימר, יוסף בן שלמה, משה אידל, יוסף דן ויהודה ליבס. תלמידיו של שלום הכשירו את הדור הבא של חוקרי הקבלה ובראשם רחל אליאור, מיכל אורון, בועז הוס, יונתן ...
הרמבם יקר קבלה יהודית אמונה נולד משיח שקר מנהיגות התמודדות
בודהה, משה רבנו, ישו ומוחמד
בודהה, משה רבנו, ישו ומוחמד בודהה משה ישו ומוחמד מחייכים זה לזה בשלווה. הם מודים שלמדו לעשות שלום טיפה מאוחר מדי - אולי אך עכשיו האנושות מוכנה. בוועידה האחרונה הם ציוו ...
למידה לחנך פיתוח טומאה לפתח אחדות קדושה רפואה
התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 6
... התגלויות האל שמתאר התנך, דומה שלא ההתגלויות האוהבות הן הרוב אלא דווקא התגלויות הכעס והענישה. יש והאירציונאליות בפן הזועם של האל בולטת מאוד, כמו בסיפור ההתגלות של משה. האלוהים, כפי שראינו, התגלה אליו מייד לאחר מות המלך רוצח - התינוקות שבארמונו גדל ושניסה לרצוח גם אותו. אם כך, האם יכולים אנו לצפות שבאל זה יתגלו קווי דמיון לאב הארצי המת? הנה תיאור שליחתו של משה למצרים: (שמות ד 19 - 26) ויאמר יהוה אל משה במדין: לך שב מצרים כי מתו כל האנשים המבקשים את נפשך. ויקח משה את אשתו ואת בניו וירכבם על החמר וישב ארצה מצרים ויקח משה את מטה האלהים בידו. ויאמר יהוה אל משה: בלכתך לשוב מצרימה ראה כל המפתים אשר שמתי בידך ועשיתם לפני פרעה ואני אחזק את לבו ולא ישלח את העם. ואמרת אל פרעה: ... הבנים היא העילה לזעם האל, אין בכך כדי להסביר התפרצות פתאומית זו דווקא עתה, לאחר המפגשים הקודמים ביניהם. אולם אם נכונה השערתנו שהתגלות האל קשורה למות אביו החורג של משה, שרצה אף הוא להרגו, ניתן להבין מדוע אירע השינוי ביחס האל דווקא בזמן שמשה היה בדרכו חזרה אל בית פרעה. ואמנם, פרשת היחסים בין משה והאלוהים היא מסכת רוויית אימה ואלימות. האל לא רק ביקש להמית את משה כבר בתחילת שליחותו, אלא הכה בצרעת את אחותו והרג את שני בני אחיו, ובסוף כל פרשת - החיים הזאת, בשל חטא ההכאה בסלע, גזר עליו, חרף כל תחנוניו, כי לא יבוא ... משאת חייו. הבה נקשיב לכמה מהאמירות הסתומות שאומרים הנביאים בחוגיהם הסגורים: הן חושפות לפנינו עולם חשאי שאבד, ושהניתוח הפסיכואנליטי מסוגל להחיותו. הנה, לדוגמה, דברי משה אל אחיו מול גופות נדב ואביהוא: (ויקרא י 3) ויאמר משה אל אהרן: הוא אשר דבר יהוה לאמר: בקרבי אקדש ועל פני כל העם אכבד. וידם אהרן. כמידת הקרבה האינטימית עם האל, כך סכנת פגיעתו. כך ממש אומר האלוהים למשה על ...
המוות הרגשות השליליים לטפל בהפרעות נפשיות שליטה לטפל בהפרעות פסיכיאטריות יהודים אישיות קיצונית נוירוזות
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על משה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משה, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משה, איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, מאמן אישי קריירה, מאמן אישי לדיאטה בתחום משה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 16:10:25 - wesi4