... קיום כתנאי נוצרת לידה. אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי להיווצרות קיום? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי לקיום? עליך לומר: עם
היקשרות כתנאי נוצר קיום. אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי להיווצרות
היקשרות? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי
להיקשרות? עליך לומר: עם השתוקקות כתנאי נוצרת
היקשרות. אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי להשתוקקות? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי להשתוקקות? ... הכרה מותנית במנטליות - חומריות ומנטליות - חומריות מותנית בהכרה, מגע מותנה במנטליות - חומריות, הרגשה מותנית במגע, השתוקקות מותנית בהרגשה,
היקשרות מותנית בהשתוקקות, קיום מותנה
בהיקשרות, לידה מותנית בקיום, ועם לידה כתנאי נוצרים הזדקנות ומוות, צער, קינה, כאב, עצב, ויאוש. כך נוצרת כל מסת הסבל ... האם לידה תוכל להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, זהו בדיוק הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של לידה - כלומר, קיום. קיום I.כך אמרתי: עם
היקשרות כתנאי נוצר קיום. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה
היקשרות בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר - כלומר, לא
היקשרות לחושים, לא
היקשרות להשקפות, לא
היקשרות לאמונות ופולחנות, או
היקשרות לאמונה בעצמי - אז, בהיעדרות מוחלטת של
היקשרות, בהפסקה מוחלטת של
היקשרות, האם קיום יוכל להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של קיום, כלומר -
היקשרות. היקשרות I.כך אמרתי: עם השתוקקות כתנאי נוצרת
היקשרות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה השתוקקות בכלל, בשום מקום, ביחס לאף אחד ולשום דבר - כלומר, לא ... השתוקקות לטעמים, השתוקקות לתחושות מגע, השתוקקות למחשבות ותופעות מנטליות - אז, בהיעדרות מוחלטת של השתוקקות, בהפסקה מוחלטת של השתוקקות, האם
היקשרות תוכל להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של
היקשרות, כלומר - השתוקקות. השתוקקות I.כך אמרתי: עם הרגשה כתנאי נוצרת השתוקקות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם ... לאף אחד ולשום דבר, אז, בהיעדרות מוחלטת של הימשכות, בהפסקה מוחלטת של הימשכות, האם לקיחת בעלות תוכל להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה,
היקשרות היא הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של כל לקיחת בעלות. I.כך אמרתי: עם משאלת - תשוקה כתנאי נוצרת הימשכות. וזו ... היא העצמי, או שהעצמי חסר חוויית הרגשה או כבעל יכולת תפיסה וחוויית הרגשה - אז, כאשר הוא נטול אמונות מעין אלו, הוא לא נקשר לדבר בעולם. ללא
היקשרות, הוא אינו מרוגש מדבר. כאשר אינו מרוגש, הוא מגשים ניבאנה בעצמו. (23) והוא מבין: הלידה מוצתה, החיים ... אדון נכבד. אננדה, כאשר נזיר - הבין כפי שהם באמת המקור, הקץ, המושך, הסכנה והמפלט בנוגע לשבע תחנות ההכרה האלו ושני המצבים - הוא משוחרר ללא
היקשרות, אז הוא מכונה נזיר המשוחרר דרך חוכמה. (27) שמונה החירויות (aha vimokkh) I.אננדה, קיימות שמונה חירויות. ...