ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
... אשר נהגו להעביר אדמה בתוך סלים מיד ליד לאורך דרכים ארוכות, כך גם המסורת הבודהיסטית עברה מפה לאוזן, ממורה לתלמיד ומורה למורה על פני הזמן. הסבר נוסף הוא שהמונח טיפיטקה נוצר כאשר הועלו הטקסטים על כתב בסרי - לנקה ... לשלושה קבצים: 1. סל קוד המשמעת, הוינאיה (Vinya Pitaka) סל הוינאיה כולל את ההוראות אותם נתן לנזירים ולנזירות שהיו תלמידיו הכוללים קוד התנהגות אתי. כללים אלו ניתנו בהדרגה בתגובה לאירועים שונים שארעו בעיקר בחלק השני של 45 שנות הלימוד ... וכללי המשמעת) שלימדתי אתכם, אננדה, הם יהיו המורה שלכם כשאלך. (פאריניבאנה 3.2) הבודהה לא העניק סמכות יורשים לאף אחד מתלמידיו, והצהיר בפירוש שכל שהיה ללמד הוא לימד, ולאחר מותו על תלמידיו לפעול לפי הוראותיו ולהמשיך בדרך כמו גם להבטיח שתהיה זמינה לדורות הבאים. הבודהה רצה להבטיח שאכן הסנגהה, מסדר קהילת ... כך המסורת פיתחה אמצעים לדיוק ובקרה בהעברת הטקסטים אשר יבחנו בהמשך. מסורת השימור והלימוד הבודהיסטית השיחות של הבודהה עם תלמידיו נשמרו באמצעות העברה אוראלית במשך תקופה של למעלה מ - 2500 שנה. הבודהיסטים המוקדמים היו מעוניינים לשמור על דברי המורה הגדול שלהם, הבודהה. אותן שיחות של הבודהה עם תלמידיו הנם טקסטים שונים בתכלית מהספרות האוראלית הנפוצה, וכוללים בין השאר גם טיעונים לוגיים מורכבים אשר מחייבים דיוק מוחלט. שוני ... התנאים כדי לאפשר ולהדריך אותם בדרך זו. אך פונקציה נוספת של הסנגהה היא כארגון הפצה, לאחר שהבטיח כי מספר מתלמידיו מבוססים בלימוד הבודהה שילח 60 נזירים לכל עברי הארץ היו במטרה ללמד את הדרך לכל מי שמעוניין להקשיב. כדי ליצור העברה נאותה של הלימוד היה על הנזירים לדעת בעל פה טקסטים רבים וכמו כן ללמד את תלמידיהם החדשים שמעולם לא פגשו את הבודהה את הדברים כהלכתם. לשם כך כפי שמדגיש גומבריץ (Gombrich, 1988) היה על קהילת ... מתייחסים לתהליך הלימוד כלימוד שבעל - פה הכולל דיבור ושמיעה. קולינס (Collins, 1992, p.124) מציין את המילים: vaceti (לגרום לתלמיד לדקלם), uddisati (מלמד, מדקלם), Sunati (מקשיב), ugganhati (תופס בזיכרון), adhiyati ו - pariyapunati (למידה באמצעות שינון), sajjayati (מדקלם), ו ... המורה, הבודהה, ולדקלם אותם בדחיפות הייתה במטרה לשמור על הלימוד מעיוותים והמצאות, כמו גם בעלת מטרות פדגוגיות של חינוך התלמיד ויצירת קשר שלו עם הלימוד. קיימים איזכורים רבים של נזירים כשומרי - הוינאיה (vinaya-dhara), שומרי סוטות הלימוד (dhamma-dhara), ושומרי ... מותו של הבודהה ולאחר שהסתיימה האסיפה הראשונה, המשימה של שימור טקסטים המאוגדים, הניקאיות (Nikya) ניתן בידי נזיר בכיר (thera) ותלמידיו, אשר מהם נוצרו מספר קבוצות של בהנקים, משננים. הקבוצות השונות של הבהנקים אשר הופקדו על כל ניקאיה מאוזכרות בבירור ... אינו מציין שהטקסטים האלו מבוססים על שמועות בלבד אלא מביעים שאלו מבוססים על עדות אישית. מימיו של הבודהה ואילך תלמידיו העבירו את תורתו לאחר ששמעו אותה מפיו ומפי מתלמידיו המרכזיים כפי שזכרו אותה, על פי מידת הבנתם ולפי ניסיונם האישי. לא ידוע כמה שוני חילחל בעת ההעברה ועד ... דבר מה כל עוד הנארטיב המרכזי והמטרה של העברה המסר מושגת. כך במקרה של הסוטות, השיחות של הבודהה עם תלמידיו, שם המקום היכן שניתנה הדרשה, זהות המאזינים, ופרטים כדוגמת אלו לעיתים יכולים להיות שונים בגרסאות שונות. גם כאשר הטקסטים ...
פולחן לשנן טקסט חושש לחשוש טענה דימוי תרגול אוצר מילים
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 2
... יוכלו לראות צורות. אני לוקח מחסה בבודהה, אני לוקח מחסה בדהמה, אני לוקח מחסה בסנגהה. יזכור נא אותי המבורך כתלמידו, בעל - בית שלוקח מחסה בו מעתה ועד סוף חייו. (שוורץ, 2004, 177) גם כאשר הטקסט עוסק בחלק לימודי ... וקבוע, שיצרו הוראה קוהרנטית ומובנית. אחת הדוגמאות היא תיאור הגהאנות (jhna), מצבי התודעה הגבוהים יותר הנולדים מתוך ריכוז ושלווה: התלמיד האצילי, מנותק מתאוות חושים, מנותק ממצבים מנטליים מזיקים, נכנס ושוהה בגהאנה הראשונה, בה יש חשיבה (vitakka) והרהור (vicra), הנולדת ... פדגוגי כמו גם מסייעות לשינון וזיכרון. אחד היסודות החשובים והידועים בלימוד אשר הבודהה הכריז עליהם בשיחה הראשונה שהעביר לחמשת תלמידיו הראשונים הוא ארבע אמיתות האציליים (Ariya-sacca): (1) אמת הסבל, (2) אמת מקור הסבל, (3) אמת קץ הסבל, (4) אמת ... מבנית. אחת הסוטות שמדגימות היטב את השימור באמצעות הספרות האוראלית היא סוטת סנגיטי [31] (sangitisutta), המיוחסת דווקא לסריפוטה (Sariputta), תלמידו הבולט של הבודהה. השיחה כוללת רשימות מקובצות בסדר עולה מאחת עד עשר הכוללת סיכום של רוב המושגים הנכללים בלימוד ... כאשר היא מוצגת בכתב, כאשר הלימוד הוא אוראלי בלבד, ללא חזרתיות יש סיכוי גדול הן מצד המורה והן מצד התלמיד לאבד את חוט המחשבה. שאלות ותשובות: השיחות של הבודהה היו עם נזירים ותלמידים אחרים אשר לעיתים הגיעו ושאלו אותובעניין בסויים והוא השיב להם. אך כאשר הבודהה היה מעוניין להסביר דבר מה, הוא ... מצביעה על לימוד מתודולוגי שיצר הבודהה ששיחותיו היו עם אנשים רבים בארועים שונים ועדיין המסרים אחידים ונבדלו בהתאמת הלימוד לתלמיד ולסיטואציה. כתוצאה מאחידות התכנים היו ניסיונות רבים במסורת ליצור טקסטים תמציתיים שכוללים את כל הלימוד אך עדיין במקביל קיים ... על פי רוב. אחת השאלות העולות כאשר דנים בשינון טקסטים היא מה החשיבות שמעניקים לטקסט, במקרה זה, שיחות הבודהה ותלמידיו מהווים בסיס יסודי של הלימוד, וכפי שנאמר קודם לכן, הבודהה העניק את הסמכות של המורה לדהמה, ללימוד עצמו. לכן ... הדרך לשחרור, באמצעות הסברים שונים של תופעות המציאות הכוללים ניתוחים אנליטיים כמו גם דוגמאות ומשלים רבים. כאשר הנזירים או התלמידים משננים את הטקסט יש בזיכרונם הוראות לימוד שימושיות לעצמם כמו גם ללימוד אחרים. מכן גם ברור שהמסורת עשתה השתדלות ... יש יתרונות וחסרונות שנדון בהם בהמשך. קיימים שלושה קבצים אותם משננים הנזירים: (1) קובץ הסוטרות - שיחות של הבודהה ותלמידיו, (2) קובץ הוינאיה - כללי התנהגות לנזירים ושיחות נלוות, (3) האבהידהמה והפרשנויות - הלימוד הגבוה מצגה שיטתית של הלימוד ... לחניכים אחרים. מקובל שנזיר - מורה ידע חלק גדול של טקסטים בעלי אופי של לימוד וישלב אותם בזמן דרשותיו לתלמידיו. כל המשננים האלו בין אם הם מבינים את השפה והתוכן ובין אם לא משתתפים בשינון קבוצתי תדיר או נוכחים ... הוא מצא עניין, יופי ועומק בטקסטים לכשעצמם וגילה שהם מועילים ביותר גם להבנת התרגול האישי שלו וגם ככלי הוראה לתלמידיו. כך, פרה עופר משתמש בשיחות ובמשלים מתוך הטקסטים כאשר הוא רוצה להבהיר עניין מסויים לתמידיו והטקסטים ששינן בעבר כאשר ...
הרצון חסרונות יתרונות עצבות הוראות דיאטה אינטרנט שינוי חוסר פחד
בודהיזם - הכלכל הדגול - חיים קודמים של גוֹטַמַה
... מגיעות, חסרות דופי ומרהיבות אשר הובילו חיים רוחניים, וכעת זוכות ללידה טובה. עולות על כל האחרות בבהירות זוהרן והדרן תלמידיו של החכם הגדול יוצאי דופן הם. בראותן כל זאת, השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן מהללות את הטטהאגטה, ... באיכויותיו, ואיננו יכולים למצוא מגלה של דברים כאלו, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. V.ושוב, המכובד הסביר היטב לתלמידיו את הדרך המובילה לניבאנה והם מיזגו, את הניבאנה והדרך, כפי שמי נהר הגנגס ונהר הימונא מתמזגים וזורמים יחדיו. ואיננו ... מגיעות, חסרות דופי ומרהיבות אשר הובילו חיים רוחניים, וכעת זוכות ללידה טובה. עולות על כל האחרות בבהירות זוהרן והדרן תלמידיו של החכם הגדול יוצאי דופן הם. בראותן כל זאת, השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן מהללות את הטטהאגטה, ... וכך הוא ניהל את ארצותיהם של שבעת המלכים המוכתרים, והוא גם לימד את המנטרות לשבעה ברהמינים מובחנים ושבע מאות תלמידים מוסמכים. [13] II.במשך הזמן דיווחים טובים הופצו בנוגע לכלכל הדגול: הכלכל הדגול מסוגל לראות את ברהמא במו עיניו, לשוחח ... I.וכך גם ששת האצילים השיבו: כלכל נכבד, עשה כפי שאתה מוצא לנכון. II.הוא הלך אל שבעת הברהמינים ושבע מאות התלמידים וסיפר להם על כוונותיו, והוסיף: כך, רבותיי, אתם תמשיכו עם שינון המנטרות אשר שמעתם ולמדתם, ותלמדו אותם אחד את ... לאן שתלך, נלך בעקבותיך. שבעה ימים זה לא יותר מידי, רבותיי. אני מסכים, אדוניי, לשבעה ימים. הפנייה אל הברהמינים ותלמידיהם (brhmaamahsldna mantan) I.לאחר מכן הכלכל הדגול הלך אל שבעת הברהמינים ושבע מאות תלמידיהם המתקדמים, ואמר להם: כעת, מכובדיי, עליכם לחפש מורה אחר ללמד אתכם את המנטרות. בכוונתי לצאת לפרישות מחיי בעל - ... חסר - בית. ועמו הלכו שבעת מלכי בני - הלוחמים המוכתרים, שבעת הברהמינים העשירים ויוצאי הדופן עם שבע מאות תלמידיהם המתקדמים, ארבעים נשותיו שוות המעמד, אלפים אחדים של בני - לוחמים, אלפים אחדים של ברהמינים, אלפים אחדים של בעלי ... חופשי מכעס וזדון. וכך הוא לימד את חסידיו את הדרך לאיחוד עם עולם הברהמא. II.וכל אלו שהיו באותה עת תלמידיו של הכלכל הדגול והתמחו בתורתו בשלמות, נולדו לאחר מותם בהתפרקות הגוף בעולם של אושר, בעולם הברהמא. ואלו אשר לא ... III.האם אתה זוכר כל זאת, אדוני? אכן כן, פנצסיקהה. באותה עת אני הייתי הברהמין, הכלכל הדגול, ולימדתי את אותם תלמידים את הדרך לאיחוד עם עולם הברהמא. אולם, פנצסיקהה, החיים הרוחניים ההם אינם מובילים להתפקחות, לחוסר - תשוקה, לחידלון, לשלווה, ... הבנה נכונה, חשיבה נכונה, דיבור נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, קשב נכון, ריכוז נכון. I.ופנצסיקהה, אלו מתלמידיי אשר התמחו בתורתי בשלמות, באמצעות תבונת - העל האישי שלהם יגשימו, באמצעות הכחדת הנגעים המנטליים בחיים אלו ממש, את ...
לשכוח מבחור ללמוד לקחת אחריות לקיחת אחריות לנהוג להפסיק לחשוב עליה להרגיש טוב בלעדיה התאוששות לאחר פרידה
משחררי הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 2
... המערב, לצד הסוציאליזם. פרויד, כפי שכבר נאמר לעיל, היה ער לעובדה זו ואף ידע להפיק ממנה רווח פוליטי. במכתביו לתלמידיו הוא נקט לא - אחת בנימה האינטימית - חתרנית של אנחנו היהודים מבינים טוב יותר זה את זה. אין ספק שתלמידו לשעבר והיריב הססגוני ביותר שקם לו בימיו, קארל גוסטב יונג (1875 - 1961), נפל עמוק למלכודת זו. התקפתו המפורסמת ... נגד הפסיכואנליזה והפסיכולוגיה של אדלר, שפורסמה בכתב - עת נאצי לפסיכותרפיה, גילתה בבירור את האנטישמיות העמוקה שלו, צד שאפילו תלמידיו הנאמנים כיום כבר אינם מנסים להכחישו, ולהתבטאות זו נוספו עם השנים עדויות מסייעות רבות. המשטר הנאצי הכריז כי הפסיכואנליזה, ... מתנגדיו ונזף במתנגדים יהודיים לפסיכואנליזה (קארל קראוס, תיאודור לסינג) כבוגדים בבן - עמם הנרדף, ובה - בעת התרברב לפני תלמידו הכומר אוסקר פפיסטר כי רק יהודי אתאיסט יכול היה לגלות את הפסיכואנליזה. הפסיכואנליזה, מצדה, לא היססה מלהפוך את האנטישמיות ... מהווה כלי יעיל בפירוקן של אידיאולוגיות אלימות מנשקן. ג. יהודים בתנועה הפסיכואנליטית גאוותו היהודית של פרויד השפיעה על מרבית תלמידיו הישירים וכמה מהם (קארל אברהם, הנס זאקס, ובעיקר תיאודור רייק) תרמו בכתביהם תרומה גדולה לקירוב מושגים יהודיים (ברכת כוהנים, ... מרעיונותיה חלחלו לאסכולת יחסי האובייקט בפסיכואנליזה. וגם כאן, לצד האנטישמיות הידועה של המייסד, בולט מקומם של היהודים בין ראשוני תלמידיו, כגון אניאלה יפה ואריך נוימן (שעלה לישראל). קרבה חלקית לפסיכואנליזה יש באסכולת הלוגותיראפיה של ויקטור פראנקל, פסיכיאטר יהודי מווינה ... לחולל בטיפול הפסיכואנליטי שינויים שהתקבלו רק אחרי מותו, ואוטו ראנק, שייסד לבסוף אסכולה נבדלת שלא הכתה שורש. הרדיקאלי שבין תלמידי פרויד, וילהלם רייך, ביקש לחבר את הפסיכואנליזה עם הקומוניזם, תוך הסתמכות על ספקולציות ביולוגיות וקוסמולוגיות פרועות, והשפיע רבות על ... וארצם בתוך ההקשר הכולל של תנועות שחרור הלאום והיחיד מכבלים חיצוניים ופנימיים כאחד. הפסיכואנליזה הישראלית נוסדה על ידי כמה מתלמידי פרויד שעלו ארצה ערב מלחמת העולם השנייה, ובראשם מקס אייטינגון ומשה וולף. המכון הפסיכואנליטי בירושלים (שבימים אלה קם לו ... הדעת המוסרית העלולה לבוא יחד עם גדולה אינטלקטואלית. יחס דיאלקטי זה כלפי הסמכות עבר למעשה מיסוד בנורמות ההתנהגות שבין התלמיד למורה: אפילו האב ובנו, הרב ותלמידו, שעוסקין בתורה בשער אחד, נעשים אויבים זה לזה, ואינם זזים משם עד שנעשים אוהבים זה לזה. תפיסת המרד האדיפאלי כשלב חיוני בהתפתחות הידע מזכירה לא במעט את מה שמצופה מהתלמיד / מטופל לחוש כלפי המורה / מטפל במהלך ההעברה הטיפולית (ובנקודה זו צודקת הגישה הלאקאניאנית שאינה מבדילה בין הטיפול ...
בריאות נורמאלי מחלוקות תרפיה עקידת יצחק פחד האני תרבויות
הפרעות אכילה בגברים - מבוא
... בכל בית ספר מערבי קיים צוות רפואי שמורכב מיועצות חינוכיות, מורים וסגל רפואי טיפולי. צוות זה בודק האם בקרב התלמידים קיימת סכנה להפרעות אכילה, לרוב באמצעות מתן בדיקה רפואית בידי רופא מומחה. בנוסף לבדיקה הרפואית, לעיטים נערכת בדיקה נוספת הנעשית באמצעות זימון התלמידים החשודים כלוקים בהפרעות אכילה לראיון עם אחד מאנשי הצוות, שמראיין ושואל שאלות בנושאים הבאים: איך התלמיד מרגיש עם הגוף שלו? האם היה שינוי במשקלו של התלמיד בתקופה מסוימת ואיך הוא בא לידי ביטוי? האם היה לתלמיד קושי באכילה במשך תקופה מסוימת? האם עשה התלמיד דיאטה לצורך ירידה במשקל? האם התלמיד צמחוני או טבעוני? מה הוא סדר הארוחות של התלמיד והאם הוא שומר על תזונה תקינה? בהינתן מתן תשובות חיוביות לחלק גדול משאלות אלו, על הצוות הרפואי או איש ... והקלטות הדרכה. בנוסף לכך מתקיימות הכשרות מורים בנושאי הפרעות אכילה בבני נוער מטעם משרד החינוך, וכאשר קיים חשד סביר לתלמיד הלוקה בהפרעת אכילה, הוריו מוזמנים לשיחה עם יועצת או פסיכולוגית בית הספר. במקרה הצורך, התלמיד יופנה למרפאות מיוחדות שמתמחות בהפרעות אכילה.
הפרעות אכילה בגברים הרגשת ביטחון מבחן נטייה מינית חרדה ויסות רגשי אישיות להצליח בודד
הדרך הרוחנית - העברה אנרגטית - מורה רוחני
... נגמרת. אני לא שולל שום כלי ללימוד, שבו עשו או עושים שימוש מורים שונים. למשל, שימוש בהעברת אנרגיות ממורה לתלמיד נכנס מבחינתי לאותה קטגוריה של הפיכת מים ליין, ריפוי משותקים ועיוורים, תקשור מידע אישי או ניחוש העתיד, סקס טנטרי עם המורה לטיהור הצאקרה, חציית הנהר לשניים ועוד ועוד. בכל המיקרים מדובר בניצול של שני אלמנטים: 1. המיינד של התלמיד עדיין שרוי בעולמו (הדמיוני) הדואלי, ולכן יש מורה ותלמיד, מורה ער ותלמיד ישן, והשפעה כלשהי של האחד על השני. 2. המיינד של התלמיד נוטה לחפש חוויות, להשתלהב מחוויות, ללכת בעקבות חוויות, ולהאמין ליוצרי חוויות, עם עדיפות חזקה וברורה לחוויות לא שגרתיות - ניסים ונפלאות. ככל שהחוויה חזקה יותר ומיוחדת יותר, כך היא נתפסת אצל התלמיד כאמיתית יותר, והוא ילך בעקבותיה יותר. זה בסדר לנצל מציאות פסיכולוגית זו של התלמיד לצורכי לימודו. בעבר הרחוק (לדוגמה: משה, ישוע) ייתכן שזו הייתה הדרך היחידה להוליך בני אדם בדרך רוחנית, וגם כיום ... להתעוררות קשורות למאפייני תקופתנו: בשלות גדולה יותר, ודחיפות גדולה הרבה יותר. המסר שלי, למי שבשל לשמוע אותו הוא: המורה, התלמיד, הדרך, האנרגיות, וכל שאר הניסים בהם אתם חושקים - הכל אשליה הנוצרת על ידי המיינד. לך דרך אשליה זו, התעקש לראות אותה, עשה הכל כדי להתעורר ממנה, ותגלה (בסוף הדרך, בחייך, ולא בגלגול הבא) שאתה המורה, אתה התלמיד, הנס כבר קרה, ולא נותר לך אלא להוסיף אחד סוכר. לסיכום, במה שקרוי Transmission יכולים להשתמש מורים אחרים בבית ...
פסיכולוגיה חיים אחרי המוות להצביע ייאוש טנטרה קטגוריה רוחניות רגשות מיניים
בודהיזם - השושלת - 1
... תחת עץ פיקוס הודי, ואני הגשמתי התעוררות שלמה למרגלות עץ פיקוס הודי. [4] 1.9 לבודהה המכובד ויפסי היו שני התלמידים האציליים קהנדה וטיסה, לבודהה המכובד סיקהי היו אבהיבהו וסמבהבה, לבודהה המכובד וסבהו היו סונה ואוטרה, לבודהה המכובד קקוסנדהה היו וידהורה וסנגיבה, לבודהה המכובד קונאגמנה היו בהיוסה ואוטרה, לבודהה המכובד קספה היו טיסה ובהארדבאגה, לי יש כעת את צמד התלמידים האציליים סאריפוטה ומוגלאנה. 1.10 הבודהה ויפסי קיים שלוש אסיפות של תלמידים: אחת של שישה מיליון שמונה מאות אלף, אחת של מאה אלף ואחת של שמונים אלף נזירים, ובכל האסיפות הללו כולם היו ארהנטים. הבודהה סיקהי קיים שלוש אסיפות של תלמידים: אחת של מאה אלף, אחת של שמונים אלף ואחת של שיבעים אלף נזירים - כולם ארהנטים. הבודהה וסבהו קיים ... כולם ארהנטים. הבודהה קספה קיים אסיפה אחת: עשרים אלף נזירים - כולם ארהנטים. ואני, נזירים, קיימתי אסיפה אחת של תלמידים, אלף מאתיים וחמישים נזירים, ובאסיפה יחידה זו כולם היו ארהנטים. 1.11 המלווה האישי של הבודהה ויפסי היה הנזיר אסוקה, ... קץ למחזור ההתהוות, והתגברו על כל הסבל. הוא זוכר את לידתם, את שמם, את שבטם, את אורך חייהם, ואת התלמידים והאסיפות הקשורים אליהם: בהוולדם כך, בודהות מכובדים אלה היו כך - וכך, כך היו שמותיהם, שבטיהם, תלמידיהם, לימוד הדהמה שלהם, חוכמתם, שיחרורם. ובכן, חברים, כיצד השיג הטטהאגטה את הידע החודר בעזרתו הוא זוכר כל זאת...? האם ... הקונדנייה. משך חייו היה שמונים אלף שנה. הוא הגשים את התעוררותו השלמה למרגלות עץ פרחי הביגוניה. היו לו זוג תלמידים אציליים קהנדה וטיסה שהיו חסידיו העיקריים. הוא קיים שלוש אסיפות של תלמידים: אחת של ששה מיליון שמונה מאות אלף, אחת של מאה אלף ואחת של שמונים אלף נזירים - כולם ארהנטים. ...
חברות תוחלת חיים קדושה לזכור יעוץ מאבק ישות חרמנות
פסיכולוגיה - מבוא
... הנובעים עקב בורותו של האדם, ובהתאם לכך היא צריכה להיות מטופלת באמצעות הפילוסופיה וידיעת האמיתות של ההוויה בדיאלוג אפלטוני. תלמידו הידוע ביותר, אריסטו (384-322 לפנהס), כתב למעשה את ספר הפסיכולוגיה הראשון (על הנפש). בספרו הוא סיווג את כל ההוויה ... בפסיכולוגיה חברתית ותרבותית ובחקר הפסיכולוגיה של השפה, וקדם בכך בחצי מאה לתורותיו של נועם חומסקי. וונדט העמיד שורה של תלמידים, ביניהם קרפלין (שנחשב אבי הפסיכיאטריה המודרנית), ספירמן, טיצנר, וקאטל. במקביל, עמיתו ומתנגדו הגדול שמעבר לאוקיינוס, ויליאם גיימס האמריקני (עקרונות ... לחלוץ הזרם הקרוי פנומנולוגיה, וטען כי הפסיכולוגיה צריכה לתאר תהליך דינמי ולא לפרק את החוויה ההכרתית למרכיבים ותגובות. בין תלמידיו היו מרטין היידגר מאבות האקזיסטנציאליזם המודרני, אדמונד הוסרל אבי הפנומנולוגיה, וזיגמונד פרויד אבי הפסיכואנליזה. הפסיכולוגיה החל מהמאה ה - ... חדשות: גשטלט, פסיכואנליזה וביהביוריזם. מאז עוסקת הפסיכולוגיה בעיקר בהתנהגות (למשל במסגרת הביהביוריזם), בנפש (למשל בפסיכולוגיה קוגניטיבית) ובשילוב ביניהם. אצל תלמידיו ותלמידי תלמידיו של ברנטנו (הוסרל, אלקסיוס מיניון, כריסטיאן פון ארנפלס, ובנוסי) החלו להופיע ניצני תפיסת הגשטלט (בגרמנית: צורה, תבנית, דפוס), אבל היא הגיעה לכלל הבשלה רק אצל מקס ורטהיימר (1880-1943) ותלמידיו קורט קופקה וולפגנג קולר. תפיסה ואסכולה פסיכולוגית זו, אשר צמחה בגרמניה בעיקר כתגובת נגד לגישת הסטרוקטורליזם, טוענת כי העיקרון ... או הפרכה, ועם זאת תגליותיו בעניינים רבים בפסיכולוגיה נחשבות לחדשניות ומשמעותיות, ומשמשות כמצע חשוב והכרחי בכל תחומי הפסיכולוגיה. בין תלמידיו היו כאלו שנשארו נאמנים לתורתו והמשיכו לפתחה בדרכו, בהם אנה פרויד, מלאני קליין, ודונלד ויניקוט, אך תלמידים אחרים דוגמת קרל יונג (פסיכולוגיה אנליטית), אלפרד אדלר (פסיכולוגיה אינדיבידואלית), ויקטור פרנקל ואריך פרום (פסיכולוגיה הומניסטית), פיתחו והרחיבו אותה ...
דמות לטפל הוראות תת הכרתי זיגמונד פרויד הוליסטי לפתור בעיות לטפל בחולי נפש
מורה רוחני - מבוא
... החדש, הוא אדם בעל יכולות הוראה, הנבחן ביושרו, צניעותו ובעיקר בדוגמה האישית של צורת חייו. תפקידו המרכזי להביא את תלמידיו אל הדרך שתוביל למיצוי יעודם האישי, ללוותם ולהדריכם כך שיגיעו בסופו של דבר לרמתו הרוחנית של מורם או אף ... יושר מוסרי רב, ניקיון כפיים ולמעשה כל חייו הופכים להיות דוגמה לאנושות. אדם כזה נבדק בזכוכית מגדלת על ידי תלמידיו, במיוחד בארצות המערב, משום שבהן הספק רב. במדינות אסיה והמזרח, נהוג לכנותו גורו, אך המונח הזה עלול להשמע במשמעות ... ולשמחה. הבחנה בין מורה רוחני לשרלטן היו מקרים של מורים רוחניים שהטיפו שלא בתום לב, וגרמו אפילו למותם של תלמידיהם, או פגעו בהם, אם בצורה שכלתנית, רגשית ואם בצורה של הטרדה מינית, או אפילו פגיעה פיזית, לקיחת רכושם, בהסכמה או שלא בהסכמה. מאחר שהתנהגותם זו הוכיחה כי אינם ראויים לתואר מורה רוחני, עזבו אותם תלמידיהם לרוב, אך לא תמיד. מורים רוחניים שקריים הראו שרלטנות בהתנהגותם ובהשפעתם על תלמידיהם. דבר זה הגדיל את הספק במערב לגבי תפקידו של מורה רוחני אמיתי, ולכן כינו את תנועותיהם כתות. אחרים הצליחו ... או אפילו כלאו אותם למשך מספר שנים, כדי להקטין את השפעתם על העם והחברה, להקטין את פרסומם, את כמות תלמידיהם ולהסיר מהם את הילת המורה המחבר לאלוהים. בשונה ממנהיג רוחני בדרך כלל נהוג לציין ליד שמם של כמרים, רבנים, ... מנהיגים רוחניים, בנוסף להיותם מורים רוחניים. הם החלו לנהל מקומות מפגש ולא רק ללמד בהם. כל אחד בדרכו הוא. תלמידיו של איבנהוב הקימו עימו מרכזים בעולם ובהם נהג לקיים את הרצאותיו, במטרה להקים מקום לחיי שיתוף, שישמש דוגמה לחיי אחווה ושלום, המבוססים על התנדבות. המרכז הגדול מביניהם נמצא בדרום צרפת, ובו מתכנסים אלפי תלמידים, בעיקר בקיץ. אושו, בנה אשראם בפונה שבהודו ואשראם נוסף בארצות הברית המבוססים על תקציב גדול מאוד. האשראם בפונה הוקם ... מולטיברסיטי. המקום מושך אליו מאות אלפי מבקרים כל שנה ונחשב ליעד התיירות העיקרי של העיר. אנדרו כהן הקים עם תלמידיו, מרכזים ללימוד תורתו באירופה וארצות הברית. לגורדייף יש מרכזים ודוגמה מתממשת לתורתו ביודפת ובנאות סמדר, והמרכז בפריז בהנהגתו של ...
ריקוד אמצעי תקשורת לטפל במחלות נפש יהודים רוחני אמיתי מוסריות עבודה פנימית הסכמה
זן בודהיזם / זאזן - אודות החשיבות שבמציאת מורה
... שאפשר. ובכל זאת אם נצפה למצוא בודהה נמצא רק גיהינום. אין מורה שיכול להשתוות לבודהה שבדמיוננו. לסוגים שונים של תלמידים יש סוגים שונים של מורים ובכל זאת יש להם תבחינים. בסוטרת אודאי (Anguttara Nikaya AN 5. 159) הבודהה אומר ... להיות כל דבר, החל ביחסי מין וכלה בשליחויות ושיפוצים בבית) 2. האם המורה מאדיר עצמו ואת השגתו על חשבון התלמיד והשגת התלמיד או שלא? 3. האם המורה מסביר את תורת - הבודהה מבלי לייחס אותה לעצמו ומבלי להסתיר דבר באגרופו הקמוץ או שלא? האם הוא מנסה לסובב את תלמידיו במילים יפות ובביטויים מעוררי השראה או שהוא פשוט מורה את הדהרמה? 4. האם המורה מעודד את הערצתו או שלא? האם המורה מנסה לנהל את חיי תלמידיו או שלא? האם הוא אומר שרק דרכו ניתן להתעורר או שיש לו תכונות מיוחדות שאין לאחרים או שלא? 5. האם המורה באמת רוצה בטובתך או שלא? בסופו של דבר למורה אמיתי אין תלמידים כלל. התלמידים הם אלו שהופכים אותו למורה שלהם. מורה שמסתובב ומחפש עדת תלמידים צריך לעורר את חשדכם מיד. יש מורים וקבוצות שמבקשים כסף לא באופן ישיר עבור עצמם אלא עבור השכרת מבנה ...
מצבי תודעה יחסים מיניים להתנהג להיות כל דבר דואליזם מואר להסיר אחריות הערצה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תלמיד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תלמיד, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תלמיד, איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
כפיפה איך לענות תשובה נכונה? להידבק באוטיזם הרגשת שלמות הצלחה גשמית שרירי הטרייספס רגשות פחד פחד לפתוח עסק תחושת ביטחון עצמי איך לאהוב את עצמי? אלוהים אוהב את המציאות לאהוב את עצמי לבד האושר לא נצחי אושר קרוב הבן זוג לא משתנה מפלצת בזוגיות קבלת החלטות בחיים החלטה בתנאי אי וודאות התמודדות עם אנשים להתמודד עם חרדות ומחשבות הצלחה בחינוך מטרה מוגדרת איך להציג מוצר? טראומות של לקוח לא לגדל ילדים להתנהג עם ילד אוטיסט להיות רוחני שאלות בתת מודע רפואה פסיכיאטרית ptsd עדיין אוהב את האקסית נחמד לאקסית השוואת סוגים של סקוואט שמירה על גב ישר שני אלוהים האם אלוהים יודע מה הוא רוצה מעצמו? תחושה של הארה הארה רוחנית קורית מעצמה נכתב הספר להיות אלוהים לימוד הספר להיות אלוהים איך כסף בא לעולם? לעשות כסף גם בתור שכיר משמעות החיים למצוא את מטרת החיים ליהנות מסקס עם אותו בן אדם ביקורות חיוביות של לקוחות בפייסבוק תפישת הבחירה החופשית טיפול עם בחירה חופשית העולם קדמון או מחודש המפץ הגדול עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצר לזוגיות, מאמן אישי לעסקים, גישור בתחום תלמיד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0780 שניות - עכשיו 02_11_2025 השעה 00:25:37 - wesi4