... - על ידי מלאך, כאן - על ידי שד (מסכת ברכות דף נה עמוד ב). במאמר זה נציג בפניך, התלמיד מבקש האמת, את דברי רבותינו בענייני החלומות. נראה היטב כי כל מה שנאמר רק מדעתם הוא וגחמתם, כיצד סותרים ... בחלום, שהמשיח מגיע לכותל המערבי ויש שם ברחבה מלא אנשים. אומר להם [המשיח]: רבותי, אני באתי עכשיו, יש מליון תלמידים שלא לומדים תורה, אשר לומדים בבתי ספר חילונים. אני רוצה שכל האברכים יתגייסו. מי לה אלי כדי שיהיו מורים ... הצדיק שחלם על ידי מלאך, אמרו עליו שאין חלומות בלא דברים בטלים, וראה לקמן. על כן כך יתפרש החלום: והתלמידים שלא לומדים תורה - הכוונה לתלמידי מוסדות החינוך של שס, שאינם לומדים תורת חיים אלא רק תורת ספר. ומה שנאמר אני רוצה שכל האברכים יתגייסו ...
... האמצעי, אוליבר, שסבל לפי אבחנת אביו מנוירוזה, מחזק תמונה זו. פרויד הפנה אותו לאנליזה אצל ארנסט זימל בברלין, ובמכתביו לתלמידיו הזכיר אותו בדאגה אין - קץ. גם ארנסט עבר אנליזה אצל פרנץ אלכסנדר. אדם השולח שניים מבניו לטיפול, שבו אמורים הבנים לספר הכל על ילדותם בפני תלמידי האב (המחויבים שלא לספר לו דבר!) הוא אדם שיש לו מעט מאוד מה להסתיר. גם פרויד בתפקיד הסב, בשנים ... אדם כלשהו, בוודאי שלא ילד, כפי שאהבתי אותו. דומה שהביטוי החזק ביותר על פרויד האב בא מפי אוסקר פפיסטר, תלמידו השווייצי, שהרבה לשחק עם ילדי פרויד בביקוריו בווינה: אם ישאלו אותי מהו המקום הנעים ביותר בעולם, אמר, הייתי משיב: ... ההוצאה - לאור של אביהם (מרטין היה בנקאי ועורך - דין, ורוזן מזכיר מקרים רבים בהם טיפל בענייני אביו ותלמידיו), וארנסט נעשה עורך הכרכים הראשונים של מכתביו. לא נראה כי התכוון להסתיר משהו מפניהם. וכך, וידוי קבל עם ועולם ...
... האמיתות שגילו לאורכה. אמיתות שבאופן ברור עובדות קודם כל עבורם. הם אינם מטיפים או משכנעים, ולא מנסים להצמיד את תלמידיהם אליהם תוך הפיכת עצמם לגורואים. מורה כזה מאפשר למי שסביבו להעצים את היכולות הגבוהות שלהם תוך מתן קרדיט להם ... ויומיומיות למפגש עם היצירתיות, תוך מעבר דרך המחסומים הכל כך מוכרים שבתוכה. הנתיבים הללו הם תוואי הדרך עבורה ועבור תלמידיה הרבים, והם משמשים כהכוונה בלבד. אין בדבריה ולו שמץ של יומרה לדעת מה נכון עבור שאר העולם. מה שהיא ... תהליכי יצירה: ספק אם אוכל להביע בפניכם את תחושת הנס שאני חשה כמורה, החווה את רגעי הלפני ואחרי בחיי תלמידי היא אומרת התמורה הפיזית, במהלך הקורס, עשויה להיות מדהימה. מה שמביא אותי לחשוב שהארה היא מושג פיזי לחלוטין. לעיתים קרובות קורנות פניהם של תלמידים כשהם מתקשרים עם האנרגיה היצירתית שלהם. אותה רוחניות הטמונה ביצירת אומנות דגולה עשויה להפיח רוח חיים בכיתה לשיקום יצירה. ...
... הפורש ממך כפורש מן החיים! קורא בהתלהבות רבי טרפון (קידושין סו 2), ובכך מבטא את היסוד הסימביוטי החזק שביחסי התלמיד והרב. אם יורשה לי להוסיף כאן הסתכלות אישית, יכול אני להעיד כי אפילו מחברו של ספר לימוד טוב יכול ... של יחסי - אובייקט למטרה בונה. בנוסף נתנה היהדות לגיטימציה מפורשת למרדנות כמניע בלימוד התורה. אפילו האב ובנו, הרב ותלמידו, אומר התלמוד (קידושין ל 2), שעוסקין בתורה בשער אחד נעשים אויבים זה לזה, ואינם זזים משם עד שנעשים אוהבים ... להם: אם הלכה כמותי - כתלי בית המדרש יוכיחו. הטו כתלי בית המדרש ליפול. גער בהם ר יהושוע: אם תלמידי - חכמים מנצחים זה את זה בהלכה - אתם מה טיבכם? לא נפלו מפני כבודו של ר יהושוע ולא ... על פניו. אמרה לו: עמוד! הרגת את אחי! בתוך כך יצא שופר מבית רבן גמליאל שמת. האגדה על הרב ותלמידיו מסתיימת, למעשה, בשני סיומים מנוגדים בתכלית. הסיום שבשמים מתאר את האל היהודי כאל תבוני, הנהנה בחיוך מניצחונם האינטלקטואלי של ...
... בתוך המיכל. כאשר התמלא המיכל לגמרי ולא ניתן היה להוסיף עוד אבן אחת, הרים המרצה את מבטו באיטיות אל תלמידיו ושאל: האם מלא המיכל? כולם השיבו אכן. המרצה המתין מספר שניות והוסיף: האומנם? , ואז שוב התכופף והוציא מתחת ... את החול את תוך המיכל. החול מילא את החלל בין האבנים הגדולות ובין החצץ. פעם נוספת שאל המרצה את תלמידיו: האם המיכל מלא? , הפעם ללא היסוס ובמקהלה, השיבו התלמידים המחוננים: לא! . נכון השיב להם המרצה הזקן וכפי שציפו תלמידיו, הוא נטל את כד המים שעמד על השולחן ומילא בהם את המיכל עד לשפתו. המרצה הרים את מבטו לקהל ...
... בהארה יחד עם עוררות - מצב פרטי הנקרא בודהי. מאז ועד יום מותו כעבור 45 שנה, ניסה ללמד את תלמידיו את הדרך להגיע למצב זה. לאחר בודהא מספרת המסורת על הארות רבות של נזירים בודהיסטיים, ביניהם תלמידיו של גואטמה סובהוטי, אננדה ומהא קשפא. חלקם מהווים את שושלת האבות הקדמונים שמתחילה בבודהא עצמו ומסתיימת באב התשיעי. יש ... מהרישי ואת אושו. מוארים ממדינות המערב החלו להופיע באמצע שנות ה - 90 של המאה ה - 20, חלקם תלמידים של המוארים ההודיים. ביניהם ניתן למנות את אנדרו כהן, עזיז כרישטוף ואת הישראלים שלמה קאלו וטיוהאר. התורות השונות המופצות ... של הבודהיזם, ההינדואיזם והזן - בודהיזם, נוכל להבין חלק מתופעת ההארה גם במונחים פסיכולוגיים כפי שהוגדרו על ידי פרויד ותלמידיו. מזווית ההראיה הפסיכואנליטית, האדם הנאור הינו אדם משולל תת מודע וחסר ארכיטיפים ולפיכך הוא חי בעירנות מלאה לרצונותיו, לצרכיו ...
... או חוסר - עצמיות, הוא אחד הנושאים היותר סבוכים בתורתו של הבודהה. הסוטרה השניה אותה לימד הבודהה את חמשת תלמידיו הראשונים היתה בעניין לא - עצמי ובסיומה חמשת התלמידים הפכו למוארים - ארהנטים (arahants). חוסר - עצמיות הוא גם אחד משלושת מאפייני היסוד של כל התופעות בעולם - ... עליהן. כל התופעות האלו משתנות ללא הרף (annica) ומעיקות (dukkha) ולכן לא ניתן לומר שהן עצמי. הבודהה שואל את תלמידיו: והאם זה נכון להתייחס למה שאינו קבוע, מעיק, נתון לשינוי כזה שלי, זה עצמי, זה אני? ועל כך תלמידיו משיבים בשלילה, שכן הם רואים זאת מתוך התנסותם האישית, מתוך התבוננות ערה בתופעות הפיזיות והמנטליות. אם כך, כיצד זה ...
... של ידע ושל כושר ביטוי. השובע הוא ענן אחר הגורם לגשם של בערות ושל גסות. (אפלטון) לימודים שאינם גורמים לתלמידים לרכוש מידות טובות אינם משביעים את רצוני. (גאיוס סאלוסטיוס קריספוס) פרופסורים נוצרו בעבור בני אדם שלא יבינו דבר בעצמם. ... כמלפני כן, שם לי מגיסטר, אף דוקטור לי שם, וזה שנים עשר אשר סחור סחורולמעלה ולמטה, פנים ואחור, אמשוך תלמידי, רמייה אוליכם - סמוראי שאל פעם את הזן מאסטר האקווין לאן הוא ילך אחרי שימות. האקווין ענה איך אני ... (סולון) על האדם ללמוד לצעוד לפני שילמד לרקוד. (אלכסנדר פופ) מוטב ללמוד מאוחר מאשר לעולם לא. (פובליליוס סירוס) אוי לתלמיד שאינו עולה על רבו. (לאונרדו דה וינצי) אנו לומדים מעט מן הניצחון והרבה מן הכישלון. (פתגם יפני) אין מלמדים ... הארבעה שולחן ערוך כולם מראשם עד סופם כסדר. נחמן מברסלב אמר רבי חנינא הרבה למדתי מרבותי ומחבירי יותר מרבותי ומתלמידי יותר מכולן (גמרא, מסכת תענית דף ז ע א)
... חסרת זמן, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. הנזיר מוצא סיפוק אמיתי בסנגהה - קהילת תלמידי הבודהה. הוא יודע: הסנגהה של הבודהה מאומנים כראוי, הסנגהה של הבודהה מאומנים ביושרה, הסנגהה של הבודהה מאומנים בחריצות, הסנגהה של הבודהה מאומנים במיומנות, כך הם ארבעת הצמדים, שמונה סוגי בני - האדם [i], הסנגהה, תלמידיו של הבודהה, ראויים למתנות, ראויים לאירוח, ראויים לנדבות, ראויים לכבוד. הם מהווים שדה חסד בלתי ניתן לשיעור בעולם. לבסוף, ... לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. כך גם בהארדוואגה הנכבד הפך לאחד הארהנטים. [i] אלו הם ארבעה סוגי התלמידים שהשיגו את ארבעת הדרכים ופירות. השגת הדרך (magga) והשגת הפרי (phala) של כל אחד מהארבעה מכונות זוג.
... כך אתה, כפי שאתה, כך אני. בוא, חבר, הבה ננהיג קהילה זו יחד. כך אלארה קלאמה, מורי, הציב אותי, תלמידו, בעמדה שווה לו והקנה לי את הכבוד הגדול ביותר. אך עלה בדעתי דבר זה: דהמה זו לא מובילה להתפקחות, ... הכוונה היא לתורה הרוחנית אותה אלארה קלמה מלמד. [vi] כאן הכוונה למערכת הכללים ושיטת התרגול של תנועה רוחנית אותה התלמיד לוקח על עצמו ופועל על פיה. [vii] כאן הכוונה היא למצב מדיטטיבי אליו המתרגל נכנס. [viii] חמשת היכולות הרוחניות ... מודעות, sati (4) ריכוז, samdhi (5) חוכמה, pa. [ix] אודקה ראמפוטה (Udaka Ramaputa), מורה רוחני בהודו של אותה תקופה, תלמידו של המורה הרוחני ראמה. [x] ברהמה שהמפטי (Brahma Shahmpati). הברהמה הגדול אשר חולש על כל עולמות הברהמה. [xi] בודהה ...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: תלמיד, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: תלמיד, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לחיים, מאמן עסקי, מאמן אישי טלפוני בתחום תלמיד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331