ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
... ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם ... את הצבע שקיבל החומר ששרפנו? מה מזכיר לכם הריח? בשלב זה חשובה הזכרות קצרה שכזו בניסוי שערכנו לפני רגע, ללא שאלות קשות, מבלי להכנס להסברים כלל. כל מה שהתלמידים ראו עולה - המים היו בצבע X, האש שנתה את הצבע ל - Y אחרי כ - 10 שניות. השיחה נשארת קלילה, עולה תמונה קולקטיבית של הניסוי ונוצר זיכרון ... מדען ואז לספר עליה בכתה. בסיום העבודה האמנותית ביוגרפית יקבלו הילדים משימת סיכום מהלך הניסוי, תוצאותיו ומסקנותיו במחברת, או שנכתוב טבלה המסכמת את כל הנל. התלמידים יקריאו בכתה את סיכומיהם ואני אוסיף דבר מה, במידה ולא נכתב. לסיום ניתן לשאול שאלות כמו: מדוע הנושא הזה חשוב לדעתכם? במקום שאלה אני אספר על ... סימפטיה לתהליך הגילוי המדעי דרך התרכזות בילדים: חושיהם, רגשותיהם ומחשבותיהם. זאת בניגוד לאפשרות של יצירת אנטיפטיה למדע דרך התרכזות בהעברת ידע. פיתוח התלמיד על כוליותו באופן אינדוודואלי באמצעות כל הנל. הילד לומד שכל נושא שאנו עוסקים בו בביהס קשור בו עצמו ובבני אדם (דרך האמנות או הביוגרפיה). הוא ...
תמונה התנסות אישית תהליכים ריכוז יכול להיות בעבודה לזכור לפתח
על ידיעת החכמים בעינייני החלומות ופתרונן
... יב, ו) וכתיב וחלמות השוא ידברו (זכריה י, ב). לא קשיא: כאן - על ידי מלאך, כאן - על ידי שד (מסכת ברכות דף נה עמוד ב). במאמר זה נציג בפניך, התלמיד מבקש האמת, את דברי רבותינו בענייני החלומות. נראה היטב כי כל מה שנאמר רק מדעתם הוא ... הרב עובדיה סיפר כי בליל שבת ראיתי בחלום, שהמשיח מגיע לכותל המערבי ויש שם ברחבה מלא אנשים. אומר להם (המשיח): רבותי, אני באתי עכשיו, יש מליון תלמידים שלא לומדים תורה, אשר לומדים בבתי ספר חילוניים. אני רוצה שכל האברכים יתגייסו. מי לה ... כמו שכתבנו לעיל), נאמר לו: והלא גם יוסף הצדיק שחלם על ידי מלאך, אמרו עליו שאין חלומות בלא דברים בטלים, וראה לקמן. על כן כך יתפרש החלום: והתלמידים שלא לומדים תורה - הכוונה לתלמידי מוסדות החינוך של שס, שאינם לומדים תורת חיים אלא רק תורת ספר. ומה שנאמר אני רוצה שכל ...
טוב הוא סוגי חלומות מצווה הוכחות קיום מצוות עונג נידוי משה
חלומות - על חלום שחלם פרויד לאור יחסו של רוטנברג לפסיכואנליזה - חלק 3
... הורות טבעית, אינסטינקטיבית. הידוע על הבן האמצעי, אוליבר, שסבל לפי אבחנת אביו מנוירוזה, מחזק תמונה זו. פרויד הפנה אותו לאנליזה אצל ארנסט זימל בברלין, ובמכתביו לתלמידיו הזכיר אותו בדאגה אין - קץ. גם ארנסט עבר אנליזה אצל פרנץ אלכסנדר. אדם השולח שניים מבניו לטיפול, שבו אמורים הבנים לספר הכל על ילדותם בפני תלמידי האב (המחויבים שלא לספר לו דבר!) הוא אדם שיש לו מעט מאוד ... על היינלה, בנה של סופי, שנפטר בגיל ארבע: מעולם לא אהבתי אדם כלשהו, בוודאי שלא ילד, כפי שאהבתי אותו. דומה שהביטוי החזק ביותר על פרויד האב בא מפי אוסקר פפיסטר, תלמידו השווייצי, שהרבה לשחק עם ילדי פרויד בביקוריו בווינה: אם ... סודי במיוחד. ראינו שמרטין וארנסט טיפלו כבר בימיו בענייני ההוצאה - לאור של אביהם (מרטין היה בנקאי ועורך - דין, ורוזן מזכיר מקרים רבים בהם טיפל בענייני אביו ותלמידיו), וארנסט נעשה עורך הכרכים הראשונים של מכתביו. לא נראה ...
לעשות סקס שינוי משמעות חלומות תשובה פשוטה אירוע איך עושים כסף העדר חשק למין לזכור
יצירה כדרך חיים
... האותנטית וחולקים עם שותפיהם למסע (רבים ככל שיהיו) את האמיתות שגילו לאורכה. אמיתות שבאופן ברור עובדות קודם כל עבורם. הם אינם מטיפים או משכנעים, ולא מנסים להצמיד את תלמידיהם אליהם תוך הפיכת עצמם לגורואים. מורה כזה מאפשר למי שסביבו להעצים את היכולות הגבוהות שלהם תוך מתן קרדיט להם ולא לעצמו. איכויות כאלה ניתן למצוא רק אצל מי שפועלים מתוך ... במלואם. הטכניקות בדרך האומן סוללות דרכים נגישות ויומיומיות למפגש עם היצירתיות, תוך מעבר דרך המחסומים הכל כך מוכרים שבתוכה. הנתיבים הללו הם תוואי הדרך עבורה ועבור תלמידיה הרבים, והם משמשים כהכוונה בלבד. אין בדבריה ולו שמץ של יומרה לדעת מה נכון עבור שאר העולם. מה שהיא מציעה הן רק המון טכניקות שמאפשרות הקשבה עצמית ובכך נותנות לכל אדם לגעת ... ההתעלות וההתפעלות שחשה היא עצמה כאשר היתה נוכחת בלידה משותפת של תהליכי יצירה: ספק אם אוכל להביע בפניכם את תחושת הנס שאני חשה כמורה, החווה את רגעי הלפני ואחרי בחיי תלמידי היא אומרת התמורה הפיזית, במהלך הקורס, עשויה להיות מדהימה. מה שמביא אותי לחשוב שהארה היא מושג פיזי לחלוטין. לעיתים קרובות קורנות פניהם של תלמידים כשהם מתקשרים עם האנרגיה היצירתית שלהם. אותה רוחניות הטמונה ביצירת אומנות דגולה עשויה להפיח רוח חיים בכיתה לשיקום יצירה. כשאנחנו נעשים יצירתיים יותר, הופכים חיינו ליצירת ...
רוחני ויתור יכולת פנימיות פחד יעילות התורה יחסים
התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 11
... השכיחה ביותר היא השוואת התורה לחיים עצמם. עקיבא, הפורש ממך כפורש מן החיים! קורא בהתלהבות רבי טרפון (קידושין סו 2), ובכך מבטא את היסוד הסימביוטי החזק שביחסי התלמיד והרב. אם יורשה לי להוסיף כאן הסתכלות אישית, יכול אני להעיד כי ... היהדות לרתום צורה פרימיטיבית ילדותית של יחסי - אובייקט למטרה בונה. בנוסף נתנה היהדות לגיטימציה מפורשת למרדנות כמניע בלימוד התורה. אפילו האב ובנו, הרב ותלמידו , אומר התלמוד (קידושין ל 2), שעוסקין בתורה בשער אחד נעשים ... אמת המים לאחוריהם. אמרו לו: אין מביאין ראיה מאמת המים. חזר ואמר להם: אם הלכה כמותי - כתלי בית המדרש יוכיחו. הטו כתלי בית המדרש ליפול. גער בהם ר יהושוע: אם תלמידי - חכמים מנצחים זה את זה בהלכה - אתם מה טיבכם? לא נפלו מפני ... פעם בא עני ועמד על הפתח. הוציאה לו פת. מצאתהו (את בעלה) שנפל על פניו. אמרה לו: עמוד! הרגת את אחי! בתוך כך יצא שופר מבית רבן גמליאל שמת. האגדה על הרב ותלמידיו מסתיימת, למעשה, בשני סיומים מנוגדים בתכלית. הסיום שבשמים ...
חוסר וודאות קנאה הצלחה להאמין התבוננות המצאה מעריצות משפחה
תכנון זמן יעיל
... אחת, בתוך המיכל. כאשר התמלא המיכל לגמרי ולא ניתן היה להוסיף עוד אבן אחת, הרים המרצה את מבטו באיטיות אל תלמידיו ושאל: האם מלא המיכל? כולם השיבו אכן. המרצה המתין מספר שניות והוסיף: האומנם? , ואז שוב התכופף והוציא מתחת לשולחן כלי ... לב שפך את החול את תוך המיכל. החול מילא את החלל בין האבנים הגדולות ובין החצץ. פעם נוספת שאל המרצה את תלמידיו: האם המיכל מלא? , הפעם ללא היסוס ובמקהלה, השיבו התלמידים המחוננים: לא! . נכון השיב להם המרצה הזקן וכפי שציפו תלמידיו, הוא נטל את כד המים שעמד על השולחן ומילא בהם את המיכל עד לשפתו. המרצה הרים את מבטו לקהל ושאל: מה אנו יכולים ללמוד ...
למען מטרה עבודה אמת זוגיות פרוייקטים מנהל להילחם ללמוד
הארה - מבוא
... ההודית גאוטמה בודהה זכה להארה בגיל 35, בזמן שישב מתחת לעץ החוכמה. הוא זכה בהארה יחד עם עוררות - מצב פרטי הנקרא בודהי. מאז ועד יום מותו כעבור 45 שנה, ניסה ללמד את תלמידיו את הדרך להגיע למצב זה. לאחר בודהא מספרת המסורת על הארות רבות של נזירים בודהיסטיים, ביניהם תלמידיו של גואטמה סובהוטי, אננדה ומהא קשפא. חלקם מהווים את שושלת האבות הקדמונים שמתחילה בבודהא עצמו ומסתיימת באב התשיעי. יש לציין כי ישנן כיתות בודהיסטיות המאמינות ... בין המוארים מודרניים הללו ניתן למנות את הפאפאגי, את הגורו מהרישי, את ראמאנה מהרישי ואת אושו. מוארים ממדינות המערב החלו להופיע באמצע שנות ה - 90 של המאה ה - 20, חלקם תלמידים של המוארים ההודיים. ביניהם ניתן למנות את אנדרו כהן, עזיז כרישטוף ואת הישראלים שלמה קאלו וטיוהאר. התורות השונות המופצות בשמם של הנאורים המודרניים, מזכירות בדרך ... נניח שיש קשר בין המוארים המודרניים, לבין המסורות של הבודהיזם, ההינדואיזם והזן - בודהיזם, נוכל להבין חלק מתופעת ההארה גם במונחים פסיכולוגיים כפי שהוגדרו על ידי פרויד ותלמידיו. מזווית ההראיה הפסיכואנליטית, האדם הנאור הינו אדם משולל תת מודע וחסר ארכיטיפים ולפיכך הוא חי בעירנות מלאה לרצונותיו, לצרכיו ולמתרחש סביבו. אין הפסיכולוגיה ...
גורו בודהא אלוהות מפורסמים לאחר המוות דוד המלך הארה אלוהים
בודהיזם - לא עצמי - מושגי יסוד בדהמה
... השניה אותה לימד הבודהה את חמשת תלמידיו הראשונים היתה בעניין לא - עצמי ובסיומה חמשת התלמידים הפכו למוארים - ארהנטים (arahants). חוסר - עצמיות הוא גם אחד ... לומר שהן עצמי. הבודהה שואל את תלמידיו: והאם זה נכון להתייחס למה שאינו קבוע, מעיק, נתון לשינוי כזה שלי, זה עצמי, זה אני? ועל כך תלמידיו משיבים בשלילה, שכן הם רואים זאת מתוך התנסותם האישית, מתוך ...
הוויה מלכתחילה משיכה מושגי יסוד אני להתייחס תורה גן עדן
לימודים והשכלה - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על לימודים והשכלה
... את בערותנו. (מישל דה מונטן) הרעב הוא ענן הגורם לגשם של ידע ושל כושר ביטוי. השובע הוא ענן אחר הגורם לגשם של בערות ושל גסות. (אפלטון) לימודים שאינם גורמים לתלמידים לרכוש מידות טובות אינם משביעים את רצוני. (גאיוס סאלוסטיוס קריספוס) פרופסורים נוצרו בעבור בני ... ולמוד בנפש צמאה. והריני עומד, אוויל מסכן, וחכם אני כמלפני כן, שם לי מגיסטר, אף דוקטור לי שם, וזה שנים עשר אשר סחור סחורולמעלה ולמטה, פנים ואחור, אמשוך תלמידי, רמייה אוליכם - סמוראי שאל פעם את הזן מאסטר האקווין לאן הוא ילך אחרי שימות. האקווין ענה איך אני ... מברסלב צריך ללמוד לציית כדי לדעת לפקד. (סולון) על האדם ללמוד לצעוד לפני שילמד לרקוד. (אלכסנדר פופ) מוטב ללמוד מאוחר מאשר לעולם לא. (פובליליוס סירוס) אוי לתלמיד שאינו עולה על רבו. (לאונרדו דה וינצי) אנו לומדים מעט מן הניצחון והרבה מן הכישלון. (פתגם יפני) ... מאוד מאוד ביותר מכל הלימודים. וראוי ללמוד כל הארבעה שולחן ערוך כולם מראשם עד סופם כסדר. נחמן מברסלב אמר רבי חנינא הרבה למדתי מרבותי ומחבירי יותר מרבותי ומתלמידי יותר מכולן (גמרא, מסכת תענית דף ז ע א) ...
יכולות מוסיקה אפלטון יכולת מסקנות שולחן ערוך הכללה גסות
בודהיזם - משל הבד
... לראותה כאן ועכשיו, חסרת זמן, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. הנזיר מוצא סיפוק אמיתי בסנגהה - קהילת תלמידי הבודהה. הוא יודע: הסנגהה של הבודהה מאומנים כראוי, הסנגהה של הבודהה מאומנים ביושרה, הסנגהה של הבודהה מאומנים בחריצות, הסנגהה של הבודהה מאומנים במיומנות, כך הם ארבעת הצמדים, שמונה סוגי בני - האדם (i), הסנגהה, תלמידיו של הבודהה, ראויים למתנות, ראויים לאירוח, ראויים לנדבות, ראויים לכבוד. הם מהווים שדה חסד בלתי ניתן ... הסתיימו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. כך גם בהארדוואגה הנכבד הפך לאחד הארהנטים. (i) אלו הם ארבעה סוגי התלמידים שהשיגו את ארבעת הדרכים ופירות. השגת הדרך (magga) והשגת הפרי (phala) של כל אחד מהארבעה מכונות זוג. ...
רצח מצויין רשע להקיא שקרנים הבנה נחישות לקנא
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תלמיד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תלמיד, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תלמיד, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, רטוריקה, מאמן אישי למתבגרים בתחום תלמיד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 28_06_2025 השעה 22:05:48 - wesi4