... גאונות
ומחוננות מה זה אינטליגנציה ומה ההבדל הכל כך משמעותי בין גאון
למחונן? בניגוד למה שאפשר לחשוב ההבדל הוא לא בכמות ה IQ זה טעות משמעותית במאמר זה אני יסביר איך אדם בעל IQ מתחת לממוצע לדוגמה 90 IQ יכול להיות גאון בעוד אדם בעל 140 IQ יכול להיות רק
מחונן ולא גאון במאמר זה נסביר למה
מחוננות היא למעשה שלב בין גאונות לכישלון ולמה יש מקרים חריגים בהם אדם יכול להיות גאון עצום ולמעשה מפגר כלומר ... מבחן אינטליגנציה חשוב שהוא יהיה מבחן אינטליגנציה שממוקד לתחום מסוים. דבר שני חשוב להבין שהמטרה בחיפוש אנשים
מחוננים אמור להיות בשביל להפוך את אותם אנשים לגאונים כלומר
המחוננות היא לכל היותר פוטנציאל לגאונות אם יעשו שם עבודה נכונה אחרת
המחוננות תהפוך מהר מאד לבינוניות ולבסוף לכלשון אפשר לחשוב על
המחוננות בתור משל של ריצות קצרות בעוד הגאונות זה ריצה ארוכה כלומר גם הגאון צריך לדעת איך לרוץ מהר ריצות קצרות ... מוריד מעט את המהירות והטמפרטורה שנמדדת במבחן ה IQ אבל החום במערכת של הגאון הרבה יותר גדולה בקלוריות מאשר אצל
המחונן. כלומר אצל
מחונן יש הרבה מאד סוגי אינטליגנציה אבל הם בדרך כלל מסוגלים לרוץ מהר מאד ולווך קצר מאד כלומר אי אפשר לבנות על
מחוננות לטווח הארוך המטרה היא לעזור לכל
מחונן להפוך לאדם שמסוגל לרוץ ריצות ארוכות ובכך הוא מוריד את כמות ה IQ הכללית אבל הוא מתמקד בתחום אחד שהופך להיות ... היא להפוך אותם לטובים ביותר בתחומם לטווח הארוך כלומר אנו מעדיפים להשקיע בגאון שרץ 20 קמש ריצה ארוכה מאשר
מחונן שרץ ב 35 קמש ריצה קצרה כי אנו יודעים שלמרות
שהמחונן שיש לו יכולות מצוינות במתמטיקה יש לו מגבלה מסוימת שתגרום או גורמת לו שהוא בסופו של דבר ירוץ הרבה פחות מ 20 ... האינטליגנציה לטווח קצר ומה היא גודל האינטליגנציה לטווח הארוך. חשוב להבין שיש מצבים בהם עדיף גאון ויש מצבים
מחונן כאשר ההגדרה הטובה ביוצר
למחונן זה כמות ה IQ רק בתחום אחד של אינטליגנציה כלומר אינטליגנציה לתכנת מחשבים אינטליגנציה למתמטיקה ועוד כאשר ... ותחום אחר שהוא גאון באופן חריג כלומר מומחיות. בכל מקרה הנקודה החשובה היא שמערכת השכלה גבוהה שמתמקדת בחינוך
למחוננות ולא מחנכת לגאונות היא מערכת השכלה גבוהה שהיא מערכת בלי ערכים שאנשים בעלי קוצר ראיה גדול מאד מנהלים את ... את כל האופן בו מקבלים אנשים למערכת להשכלה גבוהה ולקבוע שקבלה ללימודים תתבצע רק על פי מבחן גהונות ולא לפי מבחן
מחוננות דבר שני זה הצורך להבין מה פוטנציאל של כל סוג אינטלגנציה אצל אדם ולקבוע איזה סוגי אינטלגנציה יש להם ... בסך הכל אינטלגנציות בעלי פוטנציאל צמיחה יותר קשה ולעזור לאנשים לבחור תחום לימודים לא על סמך תעודות שבודקות רק
מחוננות אבל לא שמות שום דגש על אנשים שיש להם פוטנציאל להיות גאונים אבל חלשים בסוגי אינטלגנציות אחרות למה לא ...