... יעשה גם טוב לאנשים אחרים. ונחזור לעניין הרצון. כפי שכבר התבאר, ככל שהרצון של האדם חיצוני יותר, כך קיימות פחות אלטרנטיבות
ליישם אותו. וככל שהרצון פנימי יותר כך קיימות יותר אלטרנטיבות
ליישם אותו. וזה בעצם אומר כי עיקר הרע של האדם נוצר לא בגלל רצונות פנימיים שלו אלא בגלל רצונות חיצוניים שלו, וככל שהאדם יתחבר יותר לתת המודע שלו ... אותו. ומכאן ניתן להבין כי כאשר אדם מתמקד ברצונות חיצוניים, הוא מגדיל את האפשרות לכך שיהיה לו רע, מאחר שיש פחות אפשרויות
ליישם אותם. וככל שהאדם מנסה להגשים רצונות פנימיים יותר שלו, הרי שכמות האפשרויות
ליישם אותם גדלה וכל הוא מגדיל את הטוב בחיים שלו. לדוגמה, אותו אדם הנל שרצה לשתות מיץ תפוזים, אם הוא יזדהה ויגדיר את הרצון שלו לשתות מיץ תפוזים ... כאשר האדם מתבונן יותר ויותר פנימה, אז הוא מגיע לרצונות חשובים יותר ועמוקים יותר שאותם לשמחתנו הגדולה גם ניתן יותר בקלות
ליישם ולהשיג (הדברים החשובים ביותר עבור האדם הם הזמינים ביותר עבורו, כגון: אויר, מים, שמש וכולי) כנל. נמצא אם כן, כי אם אתה רוצה שיהיה לך יותר טוב ... ואם עדיין רע לו, הרי שהוא לא באמת מצא את הרצון הפנימי ביותר שלו, כי ככל שהרצון פנימי יותר, כך אמורות להיות יותר דרכים
ליישם אותו כנל. ולכן, לעולם, אם רע לך, זה נובע אך ורק בגלל שאתה לא מקשר את הרצון שלך לרצון שממנו הוא נובע, כי תמיד אם תלך רמה אחת פנימה יותר, תמיד תראה כי יש דרך
ליישם אותו כדי שיהיה לך טוב. ולפני סיום נאמר כי בעצם ראינו כי כל הפעולות שקורות בעולם מונעות על ידי הרצון כנל. וזה גם מה שגורם לכך כי כוח המחשבה ... שלו לא מתאימה לרצון שלו, וזה נובע רק בגלל שהוא נתקע על רצון חיצוני ולא פנימי, כי ככל שהרצון פנימי יותר, כך יש יותר דרכים
ליישם אותו. ולכן אם רע לאדם על האדם לבדוק ולראות שהרצונות שלו יהיו רצונות פנימיים יותר ולא חיצוניים, כי הרע נובע רק מחמת הריחוק של הרצון החיצוני ...