ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יחסי גומלין בין רגש וקוגניציה - מבוא ✔יחסי גומלין בין רגש וקוגניציה הם ההשפעות ההדדיות בין הרגש לבין תפקודים קוגניטיביים... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨יחסי גומלין בין רגש וקוגניציה - מבוא
יחסי גומלין בין רגש וקוגניציה הם ההשפעות ההדדיות בין הרגש לבין תפקודים קוגניטיביים כמו קשב, תפיסה, חשיבה וזיכרון.

קיים קשר בין רגשות וזיכרון, כך שהרגש יכול להשפיע על תהליך הקידוד והשליפה של מידע מהזיכרון.

בנוסף, קיים קשר הדדי בין הרגש לחשיבה. קשר זה הוא בעל אופי דו כיווני, כך שהרגשות יכולים להשפיע על החשיבה באותה המידה בה החשיבה יכולה להשפיע על הרגש. שני היבטים אלו של החוויה האנושית יכולים לפעול באופן מאוחד או מנוגד אחד לשני.

תגובות רגשיות יכולות להצביע על נזק או תועלת אפשריים לרווחתו של האדם ובכך משמשות לתיעדוף של פעולות ותהליכים קוגניטיביים מסוימים. הרגש יכול לשמש כרמז היוריסטי שממנו ניתן לפרש את התגובה לגירוי, אדם או אירוע מסוימים. משום שהתחושה של הרגש יכולה להיות מעורפלת ישנה נטייה לפרש את משמעותי על פי ההקשר. באופן זה עוררות רגשית בתגובה לנהג שנדחף למסלול יכולה להתפרש ככעס בעוד שעוררות רגשית בתגובה למפגש עם אדם מושך יכולה להתפרש כאהבה.

השפעה נוספת של החשיבה על הרגש יכולה לבוא לידי ביטוי בהפעלה של סכמה בעלת אופי רגשי. כגון סטריאוטיפ שיכול להוביל לדעה קדומה.

תוכן עניינים:

1 איזון קוגניטיבי - רגשי

2 השפעות על יכולת הלמידה והתפקוד האקדמי

3 מנגנונים פיזיולוגיים ועצביים

איזון קוגניטיבי - רגשי:

איזון קוגניטיבי - רגשי מתייחס לא רק לדרך שבה הקוגניציה יכולה לשלוט על הרגש, או על הדרך שבה הרגש יכול לשלוט על הקוגניציה. הוא מתייחס לאופן שבו האינטראקציות והמשובים ההדדיים ביניהם תורמים להתמודדות יעילה מול האתגרים שכרוכים בהסתגלות לסביבה ובעיצובה. איזון זה מאפשר הפעלה של שליטה עצמית בהתאם למצב ולהקשר הנתונים.

כאשר רכיב אחד של המכלול הקוגניטיבי - רגשי נפגע הוא ישפיע על השני ויתעורר הצורך במנגנוני פיצוי. למשל, בעיה במנגנונים רגשיים יכולה לפגוע ביכולת לפרש את הסביבה ולתפקד בה גם עבור אדם בעל יכולות קוגניטיביות גבוהות. עדות לכך היא קשיי ההסתגלות שיכולים להתפתח אצל אנשים מחוננים.

השפעות על יכולת הלמידה והתפקוד האקדמי:

ליחסי הגומלין בין רגש לקוגניציה יכולות להיות השפעות על יכולת הלמידה והתפקוד האקדמי של האדם. כתוצאה מכך הם יכולים להוביל לקשיי למידה. אחת התופעות המוכרות בהקשר זה היא חרדת בחינות. זוהי תגובת דחק המופיעה במצבים בהם ישנה הערכה של הביצועים, אשר יוצרת מצוקה וחרדה הפוגעות בתפקוד של הנבחן.

מצב נוסף העלול להשפיע על יכולת הלמידה הוא חוסר אונים נרכש. זהו מצב פסיכולוגי הנוצר בעקבות חוויות מרובות של היעדר שליטה בהן אין לפרט יכולת לשנות מצב בלתי נעים. במקרים אלו תחושת חוסר האונים נוצרת לאור התפיסה שלא קיימת תלות בין התגובות של הפרט לבין התוצאות שלהן,. במסגרת מערכת החינוך מצב זה עלול להתרחש בקרב תלמידים שחווים כישלונות רבים וחוזרים, חרף מאמצים כנים מצידם להצליח בלימודים. מסיבה זו תלמידים בעלי לקות למידה, הפרעת קשב, או קשיים אחרים העשויים לפגוע ביכולת האקדמית, הם בעלי סיכון מוגבר להגיע למצב של חוסר אונים נרכש במידה שלא יקבלו את הסיוע המתאים בשלב מוקדם ככל הניתן.

כאשר תלמיד נמצא במצב של חוסר אונים נרכש הוא אינו רואה טעם בהשקעת מאמצים נוספים בלמידה, משום שהוא סבור לאור ניסיון העבר שלו שלא תהייה לכך השפעה כלשהי על מצבו. כלומר, הכישלונות החוזרים עלולים להוביל לירידה במוטיבציה בעקבות האמונה של התלמיד שאין ביכולתו להימנע מהם. הירידה במוטיבציה עלולה למנוע אפשריות הצלחה עתידיות או אף להוביל לירידה נוספת בתפקוד האקדמי וצבירת פערים מול קבוצת השווים. במקרה זה עלולה להתרחש תופעה של נבואה המגשימה את עצמה, שבה עצם הירידה בתפיסת המסוגלות העצמית של התלמיד מובילה לירידה בתפקוד בפועל ללא קשר ליכולותיו האמיתיות. זוהי דוגמה למצב שבו חוויה בעלת אופי רגשי מובילה להתגבשות של סכמה קוגניטיבית המשפיעה על ההתנהגות, יכולת הלמידה והתפקוד בפועל.

דוגמה נוספת של השפעת הרגש על התפקוד האקדמי היא חרדת מתמטיקה שיכולה להוביל לקשיים בחשבון.

מנגנונים פיזיולוגיים ועצביים:

הרעיון שהרגש והקוגניציה הם תופעות פסיכולוגיות בעלות בסיס ביולוגי והשפעה הדדית אינו חדש. בעיית גוף - נפש העסיקה אנשי דעת מזה שנים רבות. הפסיכופיזיקה ביחס שבין הגירויים הפיזיים להם נחשף האדם, ובין התחושות הפסיכולוגיות המתעוררות אצלו כתוצאה מהחשיפה לגירויים אלו.

ישנם מספר אזורים במוח הלוקחים חלק ביחסי הגומלין בין רגש לקוגניציה. הבולטים ביניהם הם קליפת המוח הקדם - מצחית והמערכת הלימבית.

מבנים גבוהים של מערכת העצבים כמו קליפת המוח הקדם - מצחית וההסינגוליט קורטקס הקדמי קשורים לתיווך של תפקודים ניהוליים מודעים המצריכים מאמץ קוגניטיבי, כמו תכנון, בקרה, הצבת יעדים ועוד. לעומתם, אזורים נמוכים יותר כמו האמיגדלה וההיפוקמפוס מגיבים לרמזים רגשיים ונחשבים לאוטומטיים יותר.

היבט נוסף הוא הקשר בין מוליכים עצביים לרגשות וסגנון מחשבתי. למשל, רמות נמוכות של המוליך העצבי נוראדרנלין המאפיינות מצבי רוגע מקושרות ליצירתיות, בעוד שרמות גבוהות של נוראדרנליון המאפיינות מצבי מתח מקושרות לירידה ביצירתיות. בהתאם לכך, מצב רוח טוב יכול להגביר את היצירתיות.
אימון קוגניטיבי יכולת שכלית הפרעת קשב למידה חרדת בחינה הסתגלות להיות גאון איך לשלוט חוויה אנושית פסיכופטים חישכון יחסי גומלין יחסי גומלין בין רגש וקוגניציה קוגניציה
שלמות - מה לעשות כדי להשיג שלמות?
שלמות - מה לעשות כדי להשיג שלמות?
...שלמות? האם קיימת שלמות בחיים וכיצד אפשר להשיג אותה? השלמות קיימת באמת, ואפשר להשיג אותה, כך מסביר אליעד כהן, אך ראשית יש להכיר בעובדה שישנה שלמות ושניתן לממש אותה. לדבריו, אסור להקשיב למי שטוען שהשלמות בלתי ניתנת להשגה, מכיוון שטענה זו נובעת מכך שאותו אדם עצמו לא הצליח למצוא את הדרך אל השלמות. אך זה שהוא לא מצא את השלמות לא אומר שהיא לא קיימת. אליעד כהן מסביר שמי שרוצה להשיג שלמות אמיתית חייב להרגיש רע כל הזמן עד שיגיע לשלמות. מדוע? כי אדם שמחפש שלמות אינו מוכן להתפשר על פחות מ - 100% שלמות. מבחינתו...
פחד מאיבוד שליטה בחלום, פחד להירדם בגלל אובדן שליטה, פחד לא להתעורר מחלום, פחד לא להתעורר משינה, חלום בתוך חלום, המציאות כחלום, האם אני בחלום? אולי הכל חלום? חוסר שליטה בחלום, מורה רוחני ער, מורה רוחני מואר
פחד מאיבוד שליטה בחלום, פחד להירדם בגלל אובדן שליטה, פחד לא להתעורר מחלום, פחד לא להתעורר משינה, חלום בתוך חלום, המציאות כחלום, האם אני בחלום? אולי הכל חלום? חוסר שליטה בחלום, מורה רוחני ער, מורה רוחני מואר
...בחלום, פחד להירדם בגלל אובדן שליטה, פחד לא להתעורר מחלום, פחד לא להתעורר משינה, חלום בתוך חלום, המציאות כחלום, האם אני בחלום? אולי הכל חלום? חוסר שליטה בחלום, מורה רוחני ער, מורה רוחני מואר למה אנשים מפחדים להירדם ומרגישים חוסר שליטה בחלום? אנשים רבים חווים קושי להירדם בלילה, במיוחד בגלל פחד מאיבוד שליטה בזמן השינה. אליעד כהן מסביר שהפחד נובע מכך שבזמן השינה האדם לא נמצא בתודעה הרגילה שלו. במצב הערות, התודעה מרגישה שליטה מסוימת, בעוד שבזמן חלימה התודעה משתנה, והאדם חווה מצב של אובדן שליטה מוחלט...
מניפולציות של מנטורים לכסף, למה קשה להתעשר? איך להתעשר מהר? איך להתעשר בקלות? למה קשה להרוויח כסף? איזה תחום הכי רווחי? שקרים של מנטורים להתעשרות, איך עובדים על אנשים? הגדלת הכנסות, איך לבחור מנטור לכספים?
מניפולציות של מנטורים לכסף, למה קשה להתעשר? איך להתעשר מהר? איך להתעשר בקלות? למה קשה להרוויח כסף? איזה תחום הכי רווחי? שקרים של מנטורים להתעשרות, איך עובדים על אנשים? הגדלת הכנסות, איך לבחור מנטור לכספים?
...של מנטורים לכסף, למה קשה להתעשר? איך להתעשר מהר? איך להתעשר בקלות? למה קשה להרוויח כסף? איזה תחום הכי רווחי? שקרים של מנטורים להתעשרות, איך עובדים על אנשים? הגדלת הכנסות, איך לבחור מנטור לכספים? איך לזהות נוכלים בתחום המנטורינג להצלחה כלכלית? בתחום המנטורינג להצלחה כלכלית, ישנם אנשים שמציגים עצמם כמומחים ומבטיחים לתלמידים שלהם פריצה כלכלית משמעותית. ישנם כמה סימנים ברורים שיכולים לעזור להבדיל בין יועץ אמיתי לבין מי שמנסה להפעיל מניפולציות. אחד הסימנים הברורים ביותר הוא השימוש במונחים כמו מחזור הכנסות...
איך לעשות את התרגילים בצורה נכונה? איך לעשות את התנועה נכון? איך לא לטעות בביצוע התרגיל?
...לעשות את התרגילים בצורה נכונה? איך לעשות את התנועה נכון? איך לא לטעות בביצוע התרגיל? אז ככה, בעיקרון אפשרי לטעות בתרגיל ובביצוע תנועה מסוימת, רק ביחס למטרה של התנועה והתרגיל. או במילים אחרות, אם אין לך שום מטרה מוגדרת לאימון שלך, הרי שאתה לא יכול לטעות בביצוע התרגילים שאתה עושה. יחד עם זאת, אם יש לך מטרה כלשהי לביצוע התנועה שלך, הרי שממילא צריך וכדאי לוודא שהצורה שבה אתה מבצע את התנועה, שהיא תהיה הצורה האידיאלית, עבור השגת המטרה של התרגיל שאתה עושה. אז מהו הדבר החשוב ביותר לכל המתאמנים? הכי חשוב...
הסוד של ההנאה האין סופית - מהו הסוד שאותו *שום* שיטה רוחנית *לא* גילתה?
...האין סופית - מהו הסוד שאותו שום שיטה רוחנית לא גילתה? מי שיתבונן היטב על כל השיטות הרוחניות שיש בעולם ללא שום יוצא מן הכלל, יראה משהו מאוד מעניין, והוא שאין אפילו לא שיטה רוחנית אחת בכל העולם כולו, שמסוגלת להציע לאדם דרך כלשהי כדי להשיג הנאה אין סופית שמתחדשת וגדלה כל הזמן, כאן בעולם הזה כאשר האדם עדיין יכול לבדוק את נכונות הדרך שבה הוא הלך. ומי שיתבונן היטב יראה, כי את כל הדרכים הרוחניות שיש בעולם ניתן לחלק למספר קטגוריות שונות. כי יש שיטות רוחניות שמבטיחות לאדם הנאה רוחנית אין סופית, הנאה שכל...
דחיינות, נטייה לדחות דברים, דוחה דברים, התמודדות עם דחיינות, גורמים לדחיינות, טיפול בדחיינות, דחיינות כרונית, דרכי טיפול בדחיינות, להפסיק לדחות דברים, מס הכנסה, דוחות כספיים, דוחה משימות
דחיינות, נטייה לדחות דברים, דוחה דברים, התמודדות עם דחיינות, גורמים לדחיינות, טיפול בדחיינות, דחיינות כרונית, דרכי טיפול בדחיינות, להפסיק לדחות דברים, מס הכנסה, דוחות כספיים, דוחה משימות
...לדחות דברים, דוחה דברים, התמודדות עם דחיינות, גורמים לדחיינות, טיפול בדחיינות, דחיינות כרונית, דרכי טיפול בדחיינות, להפסיק לדחות דברים, מס הכנסה, דוחות כספיים, דוחה משימות איך להתמודד עם דחיינות? ההרצאה עוסקת בנושא הדחיינות, הצורך לדחות משימות ולהתמודד עם נטייה זו, וכן כיצד אפשר לטפל ולמנוע את הדחיינות. אליעד מדבר על הסיבות לדחיינות, הקשיים הכרוכים בה, והדרכים השונות להתמודד עם המצב. במהלך השיחה ניתנות דוגמאות מעשיות, כמו התמודדות עם משימות עסקיות ומצבים שבהם הדחיינות עלולה להיווצר. מהי דחיינות...
מוטיבציה - מהי *מחלת* המוטיבציה והאושר שבחוסר המוטיבציה?
מוטיבציה - מהי *מחלת* המוטיבציה והאושר שבחוסר המוטיבציה?
...מה גורם לחוסר מוטיבציה בחיים ואיך מתמודדים איתו? אנשים רבים מתמודדים עם מצב שבו הם חשים חוסר מוטיבציה, תחושת ייאוש, תסכול ואיבוד שמחת חיים. חלקם לא הרגישו מעולם מוטיבציה, בעוד אחרים היו בעבר מלאים במוטיבציה וחדווה, אך לפתע איבדו אותה. אליעד כהן מסביר כי אנשים בדרך כלל לא מחפשים מוטיבציה לשם המוטיבציה עצמה, אלא משום שהם חושבים שעליהם לעבוד כמו חמורים. הם הולכים לפסיכולוגים שייתנו להם דרכים לחזור ולעבוד, אך למעשה, התכלית האמיתית איננה המוטיבציה לעבודה, אלא הרצון לחוש תחושה של סיפוק ושלמות פני
לסלוח, למה כדאי לסלוח? מה ההבדל בין לסלוח לבין לשכוח? האם כדאי לסלוח למי שעשה לך רע? האם כדאי לסלוח למי שפגע בך? האם לסלוח למי שהשפיל אותך? לסלוח אבל לא לשכוח, האם לסלוח או לזכור? זיכרון שלילי, לשכוח טראומה, למחוק טראומה
לסלוח, למה כדאי לסלוח? מה ההבדל בין לסלוח לבין לשכוח? האם כדאי לסלוח למי שעשה לך רע? האם כדאי לסלוח למי שפגע בך? האם לסלוח למי שהשפיל אותך? לסלוח אבל לא לשכוח, האם לסלוח או לזכור? זיכרון שלילי, לשכוח טראומה, למחוק טראומה
...למה כדאי לסלוח? מה ההבדל בין לסלוח לבין לשכוח? האם כדאי לסלוח למי שעשה לך רע? האם כדאי לסלוח למי שפגע בך? האם לסלוח למי שהשפיל אותך? לסלוח אבל לא לשכוח, האם לסלוח או לזכור? זיכרון שלילי, לשכוח טראומה, למחוק טראומה למה כדאי לסלוח למי שעשה לך רע? אליעד כהן מסביר שהסיבה המרכזית שבגללה כדאי לסלוח למישהו שפגע בך או שעשה לך רע, היא כדי לא לגרום לעצמך סבל מתמשך. לדוגמה, כאשר אדם מכה אותך, הפגיעה היא רגעית, אבל כאשר אתה שומר טינה וכועס עליו לאורך זמן, אתה למעשה יוצר ומתחזק זיכרון שלילי בראש שלך. לפי אליעד...
סבל, למה האדם סובל תמיד מכך שהוא לא רוצה להרגיש רע
סבל, למה האדם סובל תמיד מכך שהוא לא רוצה להרגיש רע
...תמיד מכך שהוא לא רוצה להרגיש רע מדוע האדם סובל מכך שהוא לא רוצה להרגיש רע? האדם סובל תמיד מכיוון שהוא אינו רוצה להרגיש רע. לכאורה מדובר ברעיון פשוט מאוד, אך דווקא הפשטות שלו יוצרת אצל אנשים בלבול. אליעד כהן מסביר כי שורש הסבל הוא תמיד באי - רצון של האדם להרגיש את מה שהוא מרגיש עכשיו. הסבל הוא תגובה להתנגדות של האדם למצב הנוכחי שלו, במיוחד כאשר מדובר ברגש או בתחושה לא נעימים. אם אדם היה רוצה להרגיש רע, הוא לא היה סובל מכך. הסבל לא נובע מהרוע עצמו, אלא מהרצון של האדם להיפטר ממנו. במילים אחרות, אדם...
דז'ה וו, זיכרון מהגלגול הקודם, גלגולי נשמות, חיים נצחיים, קארמה, דה ז'ה וו, יקומים מקבילים, זיכרון מחיים קודמים, מציאות מקבילה, שחזור גלגולים, תחושת הזמן
דז'ה וו, זיכרון מהגלגול הקודם, גלגולי נשמות, חיים נצחיים, קארמה, דה ז'ה וו, יקומים מקבילים, זיכרון מחיים קודמים, מציאות מקבילה, שחזור גלגולים, תחושת הזמן
...נצחיים, קארמה, דה זה וו, יקומים מקבילים, זיכרון מחיים קודמים, מציאות מקבילה, שחזור גלגולים, תחושת הזמן מהו דזה וו ואיך הוא קשור לגלגול קודם וליקומים מקבילים? אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט את תופעת הדזה וו, תחושת הזיכרון של אירועים שנדמה שכבר התרחשו בעבר, אף שהדבר בלתי אפשרי או לא הגיוני. דזה וו הוא מצב שבו אדם בטוח לחלוטין שהאירוע שהוא חווה ברגע זה התרחש בעבר, אף שמעולם לא היה באותו המקום או באותה הסיטואציה בדיוק. לדוגמה, אדם יושב עם חברו ומדבר, ובאמצע השיחה מרגיש בצורה ברורה שהאירוע כבר קר...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...קיימת הגישה הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים לא מעידים על...
חילוניות - מבוא
...לאדם זכות להיות חופשי משליטה דתית וכן מכפייה דתית של הממשל ושנהלי הממשל ומוסדותיו צריכים להתקיים בנפרד מהדת ו/או אמונות דתיות בתוך מדינה שהיא נייטרלית בענייני אמונה. ישנם הוגי חילוניות הביקורתיים כלפי אדיקות דתית וטוענים שדת משתמשת באמונות טפלות במקום בהיגיון ובשיטות מדעיות ובכך מונעת את ההתקדמות האנושית. החילוניות עושה שימוש בפילוסופיה היוונית ובפילוסופיה הרומית, במרקוס אורליוס ואפיקורוס וכן בהוגי הנאורות כדני דידרו, וולטר, תומאס גפרסון ותומאס פיין. ובאנשים בעלי מחשבה לא דוגמתית: אתאיסטים ואגנ
אמון - מבוא
...המבטאת יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה ובמעשה ועם זאת רואים בשירו...
אמונות טפלות - אמונה טפלה - מבוא
...טפלה - מבוא אמונה טפלה (או: אמונה תפלה, על מקור הביטוי ראו להלן) היא אמונה שאין לה יסוד, שאינה מסתמכת על עובדות מוכחות, אמונה בלתי רציונלית. מושג זה משמש גם כשם גנאי לאמונותיו של הזולת. ישנן אמונות טפלות מקובלות המכונות גם אמונות עממיות. חלקן, כגון הפחד מיום שישי ה - 13 או מחתול שחור ניתנות למעקב ולהסבר היסטורי. ישנן גם אמונות טפלות שאדם, או יצור חושב אחר, מגבש בעצמו בשל הסקה לא נכונה ממאורעות חייו. לדוגמה, בניסויים בתחום הפסיכולוגיה של הלמידה, בהם חיית מעבדה אמורה ללמוד בניסוי וטעייה ללחוץ על דוושה...
פרשת "שְּׁמִינִי": זהירות, "אֵשׁ מְזָרָה"
...זהירות, אש מזרה פרשת שמיני פותחת בויהי ביום השמיני קרא משה לאהרן ולבניו ולזקני ישראל [1]. מה קורה ביום השמיני? ביום זה יוצאים אהרון ובניו מאוהל מועד לאחר שנצטוו על שבעת ימי המילואים: ומפתח אהל מועד לא תצאו שבעת ימים עד יום מלאת ימי מלאיכם כי שבעת ימים ימלא את ידכם [2]. בשבעה ימים אלה מוכשרים אהרון ובניו, והם זוכים בייפוי - כוח לשרת את ה בקודש, לאחר שהם עברו תהליך של כפרה [3]. במלים אחרות, היום השמיני הוא בבחינת יום ציון סיום ההכשרה לשירות בקודש. יום ששמחה צריכה לציין אותו, יום בו ראוי לברך על המוגמר...
מידה כנגד מידה - מבוא
...- מבוא מידה כנגד מידה - (גם ידוע כ עין תחת עין), עיקרון מוסרי, הנהגתי ומשפטי שהינו מהמובילים בתורה, ונחשב לעקרון יסוד בהבנת תורת הגמול במקרא. מהותו של עיקרון זה שאלוהים מתנהג וגומל לבני אדם באותו האופן שבו הם מתנהגים, ואף בית דין צריך להתייחס ולענוש את המובאים לפניו, ביחס ישר למעשיהם ובהתאם לאופן שבו התנהגו כלפי האחרים. ענישה של מידה כנגד מידה הייתה מקובלת בתרבויות הקדומות, ונראה ששימשה כאמת מידה ברורה לגילום של מושג הצדק. ביהדות המקור מקורו של המושג ביהדות הוא כנראה במשנה במאמר במידה שהאדם מודד...
חתירה למגע - להגיע לעימות עם מה שמטריד אותנו
...אותנו לפני כמה ימים קיבלתי אימון טוב מידיד. הידיד הזה לא אוהב אימון ולא מאמין בו. הוא סקפטי לחלוטין לכל העיסוק שלי. אימון עסקי? אם יש לך מוצר טוב, תמכור. אם לא, לא. אימון להרזיה? הכל גנים. אימון אקדמי? אם אתה גאון, אתה מסיים מהר. אם לא, חבל על הזמן. וכך הלאה. דיבורים? זה רק לנשים, והם חסרי תועלת. ואכן הוא ידיד מאוד שתקן. הוא לא אוהב להשוויץ, ולא אוהב להתלונן, מה שמשאיר לו מעט מאוד לומר. אבל פה ושם יש לו משהו מעניין לומר. לפני כמה ימים נפגעתי ממשהו שאישה אמרה לי. היא האשימה אותי במשהו שלדעתי לא היה...
הבחנה חדה = פריצת דרך משמעותית
...חדה = פריצת דרך משמעותית כאשר אדם רוצה להגיע למטרה מסויימת, הוא צריך לבדוק את הדברים לפי מבחן התוצאה. כפי שהתבאר, אחד העזרים כדי להגיע ליותר נקודות במבחן התוצאה ולהתקרב למטרה הוא בדיקת הפעולה בשעת מעשה. כלומר, כאדם עושה פעולה מסויימת או רוצה לעשות פעולה מסויימת אם היא מוטלת בספק אם היא טובה - נובע מכך שהפעולה אינה נכונה ויש לברר איזו פעולה היא הפעולה הנכונה לבצע. לפעמים האדם יכול להירדם בשמירה ולא לקחת בחשבון את התוצאה הסופית. הדבר קורה כי האותו האדם שאנן ולא מסתכל על הדברים מתוך ראייה פרקטית, ואז...
פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 2
...- ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 2 פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 1. איינשטיין, מסתבר, נהג לכתוב יומני מסעות, ורוזנקרנץ תרגם וערך את יומן מסעו האינטנסיבי בארץ - ישראל. בהערות האישיות הללו מתגלה לנו איינשטיין קצת שונה מזה המוכר לנו: הוא מפגין הבחנה פסיכולוגית חודרת, מלא חמלה, אבל לפעמים ציני ואפילו קצת רכלני. הנה תיאור ביקורו בהר - הבית: אחר כך מטה, אל חומת בית המקדש (כותל הדמעות), שם אחים - בני - עמי קהי המוחין מתפללים בקול רם, פניהם מכוונים אל הכותל, תוך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
התמודדות עם זקנה תחושה של שלווה בעיות עם האקס מספר טלפון מהות התשובה אף אחד לא חייב לי כלום להתמודד עם חרדת גירושין חרדה או דיכאון תחושה של כעס עצמי מה זה ביטחון עצמי? רצון לקבל אהבה בלי תנאים איך לא לאהוב את עצמך? חוסר אושר אמיתי יש אושר בלי סבל חוסר רצון מיני להשתנות כדי שהאקסית איך מקבלים החלטות? אלוהים מקבל החלטות התמודדות עם חוסר מוטיבציה להתמודד עם כל הפחדים האם להתמיד לאורך זמן? מוטיבציה ומסוגלות עצמית ניתוח רטורי איך לשכנע ילד? לילד קשה להתרכז בלימודים ילד כעסן איך תינוק מודע לעצמו? קיום בלי מודעות עצמית הפרעת אישיות למה חכמים הופכים למשוגעים? איך להתחבר לאקס? הדחקה של האקסית חדר כושר או קליסטניקס משקולות חופשיות או מכשירים ייעודיים מי חולם את החלום של אלוהים? להיות בקשר ישיר עם אלוהים אתה קרוב להארה הרגשה של הארה להפוך להיות אלוהים האמיתי להיות אלוהים בכוחות עצמך פרויקט נדלן לא מרוויח מספיק כסף אושר ומטרת החיים מה משמעות החיים של אלוהים? איך לא לחשוב שלילי? מגזים בפירושים השליליים פרדוקס הבחירה חופשית למה אנשים בוחרים בחירות רעות? העולם נברא יש מאין הסיבה לבריאת העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי טלפוני, מאמן אישי לזוגיות, קואצ'ר לזוגיות ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 19_11_2025 השעה 09:14:36 - wesi4