... במסגרת תהליך אבחון הפרעת קשב, ומסייע להתאים את
הטיפול לכל אדם באופן אישי. הפרעת קשב יכולה לבוא לידי ביטוי בכל תחומי החיים. היא עלולה להפריע בלמידה, בעבודה, ביחסים בין אישיים ובפעילויות
הטיפול העצמי. אף על פי שהתפקוד האקדמי עלול להיפגע בעקבות הפרעת קשב, היא אינה מוגדרת על ידי המדריך האבחוני DSM כלקות למידה. זאת משום שהתפקוד בתחום זה לא בהכרח מושפע מהפרעת ... אלא סביר יותר להניח שהאנשים אצלם אובחנה ההפרעה
טופלו, או פיתחו דרכי התמודדות עם ההפרעה כך שהתסמינים שלה הפכו למורגשים פחות. סיבה נוספת לאחוז הנמוך של המאובחנים המבוגרים היא שהפרעת קשב והיפראקטיביות נחשבה עד לפני עשור בערך ... על ההפרעה ולהסתירה, מונעים ממנו להכיר בצורך
בטיפול ובחשיבותו. עם זאת, כיום יש עלייה בקרב מבוגרים הפונים
לטיפול בקשיים שנוצרו בעקבות ההפרעה, כדי לשפר את איכות חייהם. תסמינים עיקריים (תסמיני הליבה) התסמינים הנובעים באופן ישיר מהבעיות הנוירולוגיות של ADHD מתחלקים למספר קבוצות ... הראשוניים - מכיוון שמדובר בהפרעה משמעותית, העדר
טיפול עלול לגרום נזק לתפקודו או בריאותו של האדם. לכן, ככל שהאבחון נערך בשלב מוקדם יותר, קיימות פחות השפעות משניות והיעילות של המערך
הטיפולי גדלה. לכן חשוב להבדיל בין הקשיים הנובעים ישירות מהפרעת הקשב לבין הקשיים המשניים את התסמינים הישירים של הפרעת הקשב ניתן להפחית באופן זמני על ידי
טיפול תרופתי ולשפר עד רמה מסוימת על ידי אימון ותרגול מתאימים. עם זאת, בשני המקרים אין אפשרות לריפוי מלא וקבוע. ההשפעה של התרופות חולפת עם תום זמן הפעולה שלהן, והשיפור בעקבות ... מצבים כאלו מראש, על ידי איתור מוקדם ומתן מענה
טיפולי מתאים. במקרה של איתור בשלב מאוחר יותר בחיי האדם, יש לבדוק האם נוצרו בעיות רגשיות משניות ולתת להן מענה הולם. חלק זה יתמקד בתסמיני הליבה בלבד ויתר הגורמים יפורטו בהמשך. ... עלולה להגיב בדחייה והתרחקות במקרים אלו. מבחינה
טיפולית, יש הממליצים להתערב כאשר קיים חוסר שקט תנועתי ברמה שמפריעה למהלך השיעור, אך כאשר רמת הפעילות אינה מפריעה לזולת, גם אם היא גבוהה מאוד, הדבר אינו דורש
טיפול. ההבדל בין היפראקטיביות לאימפולסיביות היפראקטיביות ואימפולסיביות הן תופעות שונות, אשר יכולות להופיע ביחד או לחוד. כלומר, עבור אדם מסוים הנטייה להתנהגות היפראקטיביות יכולה ... הדימוי העצמי והמוטיבציה להצלחה גם לאחר אבחון
וטיפול מתאימים. שונות ותנודתיות בתפקוד המאפיין הקליני הבולט ביותר בכל המחקרים על הפרעת קשב הוא השונות הרבה. השונות בין אנשים בעלי הפרעת קשב בולטת יותר במבוגרים בהשוואה לילדים ... ולשאוף לתת מענה מתאים לכל הצרכים במסגרת המערכת
הטיפולית. יכולת ארגון וניהול עצמי בחלק ניכר מהמקרים אנשים בעלי הפרעת הקשב מראים גם פגיעה בתפקודים ניהוליים, הכוללים בין היתר יכולות כגון תכנון וארגון, וויסות התנהגות ועיכוב ... בזמן נמנע מהם המענה למקור האמיתי של הבעיה. ללא
טיפול מתאים, מצב זה יכול לגרור אחריו תחושות של תסכול, כעס, חוסר אונים ופגיעה בהערכה העצמית. במקרים רבים אנשים עם הפרעת קשב מצליחים הרבה יותר כאשר עוזרים להם בהתארגנות ומיקוד. ... שיוצר התלמיד מעלות את הסיכוי לכך שהוא יאותר
ויטופל בשלב מוקדם. זאת בעוד שתלמידים בעלי הפרעת קשב ללא בעיות התנהגות עלולים להיות מאותרים רק בשלב מאוחר או כלל לא. דחיית
הטיפול הנגרמת כתוצאה ממקרים אלו עלולה להגביר את הסיכון ליצירת קשיים נלווים ובעיות משניות, אשר פוגעים גם הם ביכולת התפקוד של האדם בנוסף לסמפטומים הראשוניים של הפרעת הקשב, ... שלא ניתן להבטיח את הפיכותן. לכן בהיעדר
טיפול מתאים היבטים אלו עלולים להתעצם עם הזמן ולפגוע בחייו של אותו אדם כבוגר. בהתאם לכך, אחת התלונות הנפוצות של מבוגרים בעלי הפרעת קשב היא על דיכאון וערך עצמי נמוך. הסביבה ... עבור הפרעת קשב למערכת החינוכית יש תפקיד חשוב
בטיפול ומעקב. לא רק זאת, אלא ששיטות הוראה משופרות המתאימות לתלמידים בעל הפרעת קשב יכולות להועיל גם לכלל התלמידים בכיתה. לכן יש לשפר את היכולת של בתי הספר הרגילים להתמודד עם ... עבור תלמיד מסוים האם קיימת בעיה ולהחליט מי
יטפל בה. פסיכולוג חינוכי וקליני המחזיק בידע על נפש האדם והשפעותיה של הדינמיקה הרגשית, יכול לתרום זווית ראייה אובייקטיבית כגורם חיצוני לבית הספר. הפסיכולוג יכול להגיע לאבחנה ולהמליץ על דרכי
טיפול הולמות לתלמיד ולמערכת יחדיו. שיעורי עזר פרטניים לעתים קרובות ילדים עם הפרעת קשב מפיקים תועלת רבה יותר משיעור פרטי מאשר משיעור כיתתי או קבוצתי. זאת משום שבמקרים רבים ... מצליחים שמייחסים את הצלחתם להפרעת הקשב. בפן
הטיפולי, עבור אדם בעל הפרעת קשב, העיסוק בתחומים בהם הוא מוכשר יכול ליצור חוויות הצלחה ולהגן מפני היווצרות של דימוי עצמי נמוך ובעיות תפקוד משניות. יצירתיות, חשיבה מופשטת וחוש ... ונכון של הפרעת קשב הוא חיוני לצורך בניית תוכנית
טיפול מתאימה ומניעת בעיות נלוות בהמשך. זאת בשל הנזקים האפשריים של הפרעת קשב להישגים בלימודים, לתפקוד בתחום החברתי והפסיכו - התפתחותי ונזקים פוטנציאליים לחברה. חייו של אדם הסובל מהפרעת קשב וריכוז אשר לא
טופל משום שלא הוכר ככזה, רצופים כישלונות ותסכולים והישגיו לרוב נמוכים. לכן יש לפנות לאבחון בכל מקרה בו מועלה חשד כלשהו לקיומה של הפרעת קשב. החשד הראשוני לרוב מתעורר בעקבות ... שהוא נשען על יותר מקורות בלתי תלויים זה בזה.
טיפול אנשים רבים עם הפרעת קשב עשויים לחוש לאורך חייהם תסכול ואי - מיצוי יכולותיהם בתחומים שבהם יכלו להגיע להישגים גבוהים. עם זאת, באמצעות
טיפול הולם, הפרוגנוזה של הפרעת קשב עשויה להיות טובה מאוד. ישנה חשיבות רבה למתן
טיפול בשלב מוקדם ככל הניתן, משום שכל דחייה שלו עלולה להיות קריטית, במיוחד כאשר מדובר בילדים. המטרה העיקרית של
הטיפול בהפרעת קשב היא שיפור מרבי של התפקוד לצד הימנעות מבעיות וקשיים משניים שהפרעת הקשב עלולה ליצור. לנוכח מאפייני ההפרעה,
הטיפול היעיל חייב להיות רב - מערכתי ולעסוק בכל המערכות המשמעותיות בחייו של האדם, ובכל הצירים האנושיים הביולוגי, הפסיכולוגי והחברתי. לרוב נדרש שילוב של אנשי מקצוע - רופא (פסיכיאטר או נוירולוג) לצד
טיפול נפשי
(טיפול פסיכולוגי או