... - קיום של אילוצים על הנתונים להיות ייחודיים, ללא חזרות מיותרות - כל ערך יהיה ייחודי ויחיד מסוגו. בבוא הארגון
לטפל בנושא איכות המידע עליו לעבוד, למעשה, בשני מישורים: המישור הראשון הינו המישור הארגוני - תרבותי הנותן מענה לאופן שבו הארגון מגדיר את החשיבות של
הטיפול באיכות הנתונים, והמישור השני הינו המישור הטכנולוגי המאפשר את
הטיפול באיכות הנתונים בצורה יעילה וחסכונית לאורך זמן. במישור הארגוני יש
לטפל בנושאים הארגוניים הבאים: סביבת עבודה - אנשים, טכנולוגיה ותהליכים בארגון.
טיפול באיכות הנתונים - זיהוי ותיקון הסיבות לכשלי מערכת הנתונים בארגון. הגדרת תהליכים לניהול שינויים וניהול ... מול הזיהוי והתיקון. בנייה והגדרת תוכנית איכות נתונים בארגון שניתן לקיימה. הגדרת גורם ארגוני שאחראי על איכות הנתונים.
הטיפול במישור הטכנולוגי משלים את המישור הארגוני ומאפשר ביצוע בקרת איכות הנתונים בצורה יעילה. הפעילות במישור ... מוגדרים. החלטה - קבלת החלטות על איכות הנתונים בהתאם לתוצאות הבדיקה. פעולה - הגדרה של פעילות מונעת או פעילות בקרה
לטיפול בנתונים . כדי
לטפל בבעיות איכות הנתונים על הארגון לנהל תהליכי בקרת איכות נתונים בצורה שוטפת. לאופי תהליכי בקרת התהליכים מספר ... בעצמה. גישה זו מתייחסת בעיקר לנתונים ולא לתהליך היוצר אותם. המשמעות היא שמערכת הבקרה לוקחת על עצמה את האחריות
לטיפול בנתונים ומתקנת אותם בסוף הדרך. הגישה השנייה - גישה זו מבוססת על חוקים עסקיים, מנטרת בסיס נתונים, מזהה בעיות ומציפה אותם אל האחראים לצורך
טיפול. בגישה זו האחראים מניעים מעגל של שיפור איכות הנתונים הן במחסן נתונים, הן במערכות המקור או בתהליכים שגרמו לבעיה. לאחר מכן, הם דואגים
לטיפול שורשי בגורם ובכך מונעים שוב את היווצרותן של אותן בעיות. המערכת מהווה חוצץ המונע מעבר של נתונים לא תקינים. ...