... מחקר ושמיעת דעות נוספות. השלב הסופי הוא ריכוז התוצאות ועיבודן תוך התייחסות לעולם הערכים והאמונות שלי - תהליך שיוביל לתובנה המתאימה בעבורי. את המסע האישי התחלתי בתהליך של אימון אישי
ועסקי שבמהלכו נזכרתי בכל החוזקות שלי וביררתי מהי הדרך לרתום את החוזקות כדי להחליש את החולשות. אל לנו להתעלם מהחולשות, הן חלק ... והתעלמות מהן תוביל להתפרצותן במועד הכי לא צפוי. לאחר מכן בניתי תכנית שיווקית עם עירית שריר, יועצת שיווק מדהימה אשר מלמדת אותך איך להפוך למגנט ללקוחות. בתהליך זה סקרנו את פעילויות
העסק, בחרנו נושאים להתמקדות, בחנו את היתרונות והחסרונות שלנו אל מול המתחרים והגדרנו את לקוחות היעד ואת אפיקי הפנייה אליהם. המסקנה משלב זה ברורה: אין הבדל בין
עסק המוכר כיסאות, מכוניות או קפה, ובין
עסק המוכר טיפולים הוליסטיים, הרצאות, קורסים, ייעוצים בצומתי חיים וערבי חוויה. שניהם
עסקים לכל דבר, בשניהם יש מוצר, וההבדל העיקרי הוא ביכולת למשש אותו (כיסא, מכונית, קפה) או לא (טיפול אנרגטי, ייעוץ, הרצאה). בשניהם יש לקוחות, ספקים, בנקים, מתחרים, שותפים
עסקיים. המפתח להצלחה טמון ביכולת לזהות נכון את הסביבה
העסקית שבה
העסק פועל. אני חייב לקבוע כי אחת הסיבות המרכזיות לחוסר ההצלחה של מטפלים הוליסטיים היא בהכרח ההתעלמות מהסביבה
העסקית ואימוץ גישה הסוברת כי הרוחניות ממקמת אוטומטית את
העסק במישור אחר, גבוה יותר, אשר בו החוקים
העסקיים לא תקפים. קביעה זו מובילה למסקנה ברורה: על
העסק הרוחני להתנהל ולפעול בהתאם לכללים
העסקיים המקובלים בסביבה שבה הוא פועל. לפני מספר חודשים שמעתי במסגרת פסטיבל אדמה בגבעת חביבה הרצאה של טל רשף, מאמן,
שעסקה בדיוק בשאלה זו: האם
עסק רוחני צריך להתנהל
כעסק לכל דבר? במסגרת הדיון שהתפתח היו שטענו שכן והיו שטענו שלא. טל פירט את האני מאמין שלו וטען
שעסק הוא
עסק וככזה הוא חייב למתג את עצמו, לשווק ולמכור את עצמו. עם זאת, כאנשים רוחניים, יש לנו יכולות נוספות שלמגזר
העסקי הרגיל אין, ובהחלט יש מקום לשלב את היכולות הללו
בעסק שלנו. למה הכוונה? כאנשים רוחניים יש לנו יכולות זימון, יש לנו יכולת התכווננות, יש לנו יכולת יצירת מציאות, יש לנו - מתוך המקום ... להפעיל את מרכיבי הסוד ולהגיע למטרות שלנו. מובן שהכל בצורה נקייה ובהתאם לטובתם העליונה של כל הנוגעים בדבר. אין כאן שום מאגיה שחורה או אנרגיה שלילית. דמיינו לרגע איזו עוצמה יכולה להיות
לעסק אשר מצד אחד מציית לנורמות
העסקיות המקובלות ומצד אחר מפעיל כלים רוחניים. לפני כחודש חווינו את מבצע עופרת יצוקה. כתושב הדרום הייתי חייב לקחת פסק זמן כדי לטפל בבנותיי. בתקופה זו היקום סידר לי זמן פנוי. נדמה היה כי המטופלים ידעו שאני זקוק לכך. המבצע הסתיים ובאורח פלא המטופלים חזרו. המסקנה ברורה:
עסק רוחני אשר יפעל
כעסק לכל דבר וישלב כלים רוחניים יוכל לפרוץ קדימה. עופר ברייר, מנטור
עסקי ומומחה למיתוג ולניהול קריירה, טוען שכל אדם - שכיר או עצמאי, עובד בעבודה נורמלית או רוחנית - מחפש שלושה דברים: כסף, ... ממי שאנחנו. בחרנו בייעוד שלנו לעזור לזולת וזהו המוצר שאנו מוכרים ומשווקים. אין זה אומר שבגלל שהתחום שלנו הוא רוחניות אל לנו לגבות כסף או שאנו צריכים להסתפק במועט. אנו חייבים לנהל את
העסק שלנו כמו כל
עסק, ולפיכך להתייחס לנורמות המקובלות בעולם
העסקי. מותר לנו להוסיף את הכלים הרוחניים שהתברכנו בהם כל זמן, שהם משמשים לתועלתם של כל הנוגעים בדבר. אני מזמין את מי שיש לו ...