... אישי - טיפים לחיים טובים ומאושרים - 15 אם הלקוח היה מתנגד באופן מוחלט
למוצר שלך, הוא אפילו לא היה טורח לנמק עבורך את הסיבה. ברגע שהוא מסביר לך את הסיבה וככל שהוא מפרט את מצבו יותר, כך זה אומר שהוא בעצם מנסה לשכנע אותך לשכנע אותו שאף על פי הטענות שלו,
המוצר אכן משתלם לו... אם היו נוסחאות מוחלטות איך להצליח בעולם היחסי, המשחק היה מתבטל, בגלל שהעולם רחוקים מהמהות מתאפשר המשחק... כשלקוח אומר לך
שהמוצר יקר מדי, תמיד רצוי לשאול אותו בידיוק למה הוא התכוון, דהיינו לשאול אותו למה אתה אומר שזה יקר? מה התועלת שתפיק מכך? קודם כל, אתה גורם לו להרגיש
שהמוצר לא ב - א - מ - ת יקר, אלא זה רק לדעתו, מה שגורם למחשבה להיראות פחות מחויבת כי אם אתה ... בעיה תנסה למצוא את המקום הנכון לדחוף מילה כמו סבל, אבל מצד שני, אם תקצין, הלקוח עלול להבין שאתה עושה עליו מניפולציה... כשאתה מפרט ללקוח מה היתרונות של
המוצר שלך, מומלץ להציג לו את המהות של היתרונות, לדוגמה אם אתה מוכר להורה
מוצר שעוזר לילד שלו להתמודד עם בעיות קשב וריכוז, במקום להגיד לו
שהמוצר שלך יפתור את בעיית קשב הריכוז, תציג לו את המהות פתרון בעיית הקשב של הילד, שהיא הצלחה גדולה ... ירגיש טוב, דהיינו שהמציאות תהיה כרצונו, ומה זה ייתן להורה שהמציאות תהיה כרצונו של הילד? שהמציאות תהיה כרצונו של ההורה שירגיש טוב. אבל אם תגיד להורה
שהמוצר שאתה מוכר לו, יגרום לו עצמו להרגיש טוב, הוא עלול לאבד אחיזה במחשבה שהוא בא לטובתו של הילד שלו ועלול לגרום לו להרגיש אגואיסט, ואז אתה עלול לאבד אותו. כשאתה בא למכור למישהו
מוצר, תצמיד לו את המחויב לאפשרי. נניח שאחד היתרונות
במוצר שלך זה שהוא מותאם אישית לצרכיי הלקוח, המהות של מותאם אישית לצרכיו היא שזה יעזור לו לפתור את הבעיה האישית שלו. אבל, עדיין לא כל לקוח יצליח לחבר את זה לתכלית שהיא פתרון הבעיה. לכן מומלץ להצמיד לו את שני הדברים בקשר של סיבה ותוצאה.
בהמוצר מותאם אישית לצרכים שלך ויעזור לך לפתור את בעיית ה... אם במקרה, האמת האובייקטיבית היא, שאין ...