... עושה דברים בהתלהבות. אבל לאחר שחווה פחדים והיה חלש לעומת חברה דורסנית מבחינה חברתית, הידע הלך הצידה, ובמקומו הגיעו פחדים וחששות לאחר הדברים שקרו, פתאום הגיע
זלזול בידע, כביכול הידע לא עזר ולא עמד לצד האדם. הידע מתחיל להיות מזולזל לאחר ... לא להבין מה קורה איתו, הוא בעבר למד בהתלהבות, אבל מה שקרה לאחר האירועים שהוא עבר בחברה הדורסנית, ולאחר מכן, האירועים הנוספים שהוא עבר בחברה הסגורה, גרמו לו
לזלזל בידע. מהלך נוסף אשר התרחש הוא מהלך הפוך לקודם, וזאת כאשר היה בחברה הסגורה, ... מה שלמד, מהפחד. פחד פסיכולוגי, פחד לא להיות שייך לאיזושהי הבנה, פחד מלשמוע את הדעה הזו, פחד המלווה בחרדות. פחד שגורמים אנשים לא מוסמכים. כל הדבר הזה, גרם לו
לזלזל בידע הקודם, ולנסות לפחות להשקיע בידע הקיים ואם רק כך היה, הייתי אומר, זה ... אמרו לו את זה קודם. הוא היה ממשיך בידע הקודם ולא היה צריך להיטלטל בין המסגרות. לאחר שעזב את המסגרת הסגורה, היה מיטלטל בין המסגרות ולא הראה את הידע השלו, והיה
מזלזל בידע. היה כותב בצורה מקושקשת ולא מושקעת כמו בעבר. לא היה מחפש להתבטא בצורה ... והוא המשיך ככה גם מספר שנים אחרי, ופחדים ליוו אותו לכל מקום. הוא המשיך לפחד, ואנשים מהסביבה לא יכלו לעזור לו, האדם למד דברים הרבה יותר נמוכים מהרמה שלו, בלי
לזלזל בלימודים הנל, הם פשוט לא התאימו לו, אבל הוא לא פצה את פיו, כי לא האמין ...