... את החומר הנלמד. בארבעת שיעורי החזרה אני לא מייבשת את הילדים בדפי עבודה בלבד או פתרון
תרגילים במחברת תקופה. מידי פעם אנו פותרים
תרגילים, אך שיעור שלם כפול כזה הוא לא נעים לילדים וגם אינו אפקטיבי בעיני. ארבעת השיעורים הללו צרכים להביא יותר מכל השיעורים האחרים חדוות למידה ויצירה. ... עם קוביות - לכל זוג ילדים קוביה והם מטילים אותה מספר פעמים כדי לקבל את המספר איתו יעשו
תרגיל כפל או חילוק. שיעור שבו אופים עוגיות - קודם לכן יש לעבוד בקבוצות ולחשב כמה כיתות יש בבית הספר, כמה ילדים בכתה, כמה עוגיות נרצה לתת לכל ילד, כמה ... הוא היה ניגש למספרים אחרים ומלווה מהם מה שהוא זקוק לו. (להדגים זאת מאוחר יותר בתקופה
בתרגיל חיסור ארוך). בסיום הסיפור אני מציירת ארבעה אחים על הלוח. לכל אח חולצה בצבע שונה ועליה הסימן המתמטי שלו. הילדים מעתיקים את הציור למחברתם, זהו ... אנו מעבירים מהאחדות לעשרות, מהעשרות למאות, מהמאות לאלפים. דוגמה לאח מחבר - לכתוב
תרגיל חיבור על הלוח, להראות כיצד מחברים למשל 2456 ועוד 3467. הילדים מעתיקים את הדוגמה בגדול למחברת, עם כל הדרך של העבודה. חלוקת דפי עבודה עם
תרגילים בחיבור. חמש
תרגילים ראשונים הילדים מנסים לעשות כל אחד לבד, בעזרתי כשאני עוברת ביניהם. כאשר מסיימים זאת אני מחלקת את הילדים לקבוצות והם פותרים יחד את חמשת
התרגילים הבאים - זאת בתנאי שמי שלא מבין כיצד עושים
תרגיל שאר הילדים מסבירים לו בקבוצה עד שהוא מבין ואם יש בעיות אני באה לעזור. שיעור t בדיוק כמו שיעור x, רק עם דוגמה לאח המכפיל שאני מסבירה בכתה ועבודה ... דוגמה לאח המחסר שאני מסבירה בכתה ועבודה לבד ובקבוצות. עבור השיעורים הנל יש להכין הרבה
תרגילים בדפי עבודה ולעבוד בעיקר על כפל וחילוק ארוך בשיעורי תרגול חשבון (צרכים להיות לפחות 2 כאלה במהלך השבוע) וכן בשיעור הראשי. חילוק ארוך יש למצוא את ... אני חדה חידות - כמה שווה 2 כפול 2 ? כמה שווה 9 כפול 7? כמה שווה 3 כפול 5? וכו באמצעות
התרגילים על הילדים לגלות מהי החוקיות בלוח המשפחות המצוייר על הלוח, הם מגלים בקלות. ואני מסבירה את החוקיות כדי שמי שעדיין לא גילה אותה יוכל לראותה. לאחר ... סביר באתר. לקבלת הטבלה צרו עימי קשר. - פרטי בסיום המאמר. שיעורי בית בסיום שיעור זה -
תרגיל שצריך עבורו לדעת את סדר פעולות החשבון. לדוגמה: (15:5) - 25 שיעור חזרה על המשפחות (לוח הכפל). להביא לכתה כדור מספוג רך. אני זורקת את הכדור לילד ותוך כדי אומר
תרגיל: 6 כפול 7, על הילד לענות ותוך כדי תשובה לזרוק לי את הכדור בחזרה. כך אני מתמסרת במתמטיקה עם רוב ילדי הכתה. אני רושמת על הלוח את
התרגיל שניתן לשיעורי בית בסיום השיעור הקודם. מבקשת מכמה ילדים שיבואו ללוח לפתור את
התרגיל . כל ילד פותר את
התרגיל באופן אחר, משום שהם עדיין לא יודעים את סדר פעולות החשבון. איזה מוזר אני אומרת. איך נדע מה לפתור קודם - את
תרגיל החיסור או את
תרגיל החילוק ושומעת את ההצעות של הילדים בעניין. מה קודם? ואז אני מסבירה. והנה דוגמה להסבר באופן תמונתי ולא באופן חשיבתי בלבד: תראו ילדים בעולם של ... - פותרים אחרונים ואז כותבים ומציירים במחברת תקופה דף על סדר פעולות החשבון: סדר פעולה
תרגילי חשבון המכילים בתוכם כמה פעולות חשבון נפתור בעזרת סדר פעולות קבוע: סוגריים - תמיד לפני כולם. כפל וחילוק - שני בתור. חיבור וחיסור - אחרונים חביבים. ודוגמה
לתרגיל כאן בסוף. (דוגמאות לכיצד אמור להראות הדף הנל אסרוק ואוסיף למאמרים בקרוב). שיעורי בית - דף עבודה עם
תרגילים של סדר פעולות חשבון. שיעור התבוננות בלוח המשפחות - אנו מנסים למצוא חוקיות לסימני התחלקות. חלק מסימני ההתחלקות אני מביאה כדוגמה לאיך ומה צריך ... במחברת - הילדים יכתבו פירוק לגורמים של כמה מספרים שאומר להם. שיעורי בית - דף עבודה עם
תרגילי חיסור, חילוק וכפל במספרים דו ותלת ספרתיים. שיעור חידה - קבוצה של ילדים יצאה לטיול. הסתדרו הילדים בזוגות - ונשאר ילד אחד בודד. הסתדרו הילדים ... הבאים - 3550, 3930, 2010, 3333, 2942, 5005, וכו שיעור זה יוקדש ברובו לחזרה כתתית על
תרגילי כפל, חילוק, חיבור וחיסור במספרים דו ותלת ספרתיים. הילדים מתבלבלים בעיקר בחילוק ויש לחזור על כך. אני כותבת
תרגיל על הלוח, נותנת לילדים זמן לפתור אותו במחברת התרגול ואז מזמינה ילד לפתור אותו על הלוח ולהסביר לכל שאר הילדים כיצד פתר. שיעורי בית -
תרגילי כפל וחילוק ארוך במספרים דו ותלת ספרתיים. שיעור חידת גפרורים - המשוואה שבציור איננה נכונה. יש לתקנה עי הזזת גפרור אחד (אסור לשנות את סימן ...