...
וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים
ומטפלים - 4 יעדי התכנית
הטיפולית התכנית היא אישית ונבנית לילד ספציפי. על ההורה לשאול את המנחה בכל שלב ושלב מדוע תכנית זו מתאימה כרגע לדעתו לילד. ... במשך חודשים רבים (וגם לא שבועות). לכן על
המטפלים והמנחה להיות יצירתיים ומעניינים ולהבין שככל שהילד עולה ברמת התפתחותו כך גם נדרשת מהם יצירתיות וגמישות בדרך בה הם
מטפלים בו, במשחקים, סיפורים ושירים שהם מביאים. יש להתחשב ביכולתו של הילד לשבת באופן רציף ליד שולחן. ילדים רבים על ... אינם מסוגלים לשבת ולהקשיב בתחילת דרכם
הטיפולית. לא יהיה זה הגיוני או מוסרי להושיב ילד כזה על כסא ליד שולחן זמן רב ולנסות להחזיק אותו שם בשעה שברור שהוא אינו ... היטב לשם כך ולפני שקופצים לתוך התכנית
הטיפולית להקדיש זמן לא מבוטל לחשיבה כיצד לעשות זאת. לדוגמה, כמה וכמה ילדים שהכרתי לא התחילו בישיבה ליד שולחן אלא במשחק ... בשקט על הרצפה ולשחק. ילדים שמתחילים תכנית
טיפולית במצב אוטיסטי עמוק יותר על ההורים להחליט עד כמה נכון, מועיל ובאיזו עוצמה להכניס את הילד שלא ברצונו לתוך
הטיפול. ילדים רבים שנכנסים לתוך
טיפול ABA מראים התנגדות עזה, משתוללים, בוכים ומכים את סביבתם ועצמם. הם אינם מסוגלים לקבל הוראות או את העובדה שיש מבוגר ... בעלת עוצמה לא מבוטלת בתקופה הראשונה של
הטיפול (כדאי להגדיר כמה זמן זו תקופה ראשונית, בעיני מדובר בלא יותר ממספר פגישות עד מקסימום מספר שבועות). על המנחה ... כך שהוא הבין את הדרך הנכונה להתנהגות בזמן
טיפול. לאחר שהילד הבין זאת הוא המשיך להגיע
לטיפולים ברצון רב והתקדם יפה. הכוונה
בטיפול אינה בשום אופן לשבור את רוחו של הילד ולשנות את מי שהוא במהותו, אלא לתת לו להבין שיש כאן עוד אדם ושהמילה האחרונה, ... אותו עד תום, ליהנות וללמוד לשחק ולתקשר
בטיפול. תפקיד המטפל הוא להציג ולהציב לילד גבולות של ריסון עצמי ודחית סיפוקים ובה בעת להעניק לילד חופש בכל מקום שהדבר ... לו לעזור ולהוביל. למשל, כאשר ילד נמצא
בטיפול והמטפל נותן לו אפשרות לבחור בין שני משחקים שאפשר לשחק כרגע והילד מתעקש לעשות דבר מה שונה לחלוטין שפורץ את המסגרת ... דרכים שונות לגרום לילד להבין את דרך
הטיפול וחוקיו, יש להקפיד שהדברים נעשים במקצועיות, מהסיבות הנכונות, בגבולות הנכונים, בהיגיון ובהדרכת והסכמת ההורים. חשוב מאד לאורך כך
הטיפול, אך בעיקר בתחילתו, כאשר הילד אינו מכיר את חוקי המשחק, ללמד את הילד מהם החוקים, מה תפקידו כילד ומה תפקיד המבוגר, ... ליהנות ממשחק הולם ביחד. במהלך התקדמות
הטיפול אפשר להרחיב את הגבולות והילד לומד עד לאן הוא יכול למתוח אותם. לאחר שנקבעו היעדים והדרכים להשגתם יתחיל המנחה להנחות את הצוות
הטיפולי. המצב בארץ כיום הוא כזה שרוב הפעמים תמצאו את עצמכם כהורים מכשירים מטפלות לעבודה עם הילד. כדאי לפרסם באתרי ... שסיום קורס כזה אינו אומר שהמטפל יודע
לטפל בילד (הוא יודע את התיאוריה), הוא זקוק להנחיה צמודה. רצוי מאד לסכם עם המטפל שהוא נשאר לעבוד עם הילד לפחות שנה משום ... אותו לכמה חודשים. יש הורים שמחתימים
מטפלים על חוזה לשנה בשל העלות הכספית הגדולה והזמן שלוקח להכשיר את המטפל. כל מטפל מתחייב
לטיפול בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע, להגיע לביתכם
ולטפל בילד על פי ההוראות של המנחה ושלכם, בנוסף
לטיפולים יש גם ישיבה שבועית שהמנחה וכל
המטפלים בשיטה מגיעים אליה. בתחילת הדרך יש לאפשר לילד ולמטפל להתחבר ביניהם וליצור תחושה של אמון, חיבה, אהבה וכבוד הדדי, זאת בנוסף לתכניות
הטיפוליות הראשונות. המנחה צריך לקחת זאת בחשבון ולעזור
למטפלים לתכנן את
הטיפול הספציפי כך שיהיה כתוב על דף נייר באופן מובנה, יהיו בו אופציות שונות למשחק ולאינטראקציה שהילד יוכל לבחור ... האפשר (תלוי במצבו של הילד). בסיום כל מפגש
טיפולי ישאיר המטפל את דף העבודה שלו בקלסר ה