... מורים - תקופת חשבון - כתה ד יש לזכור שאנו מלמדים תקופה זו בשיעור הראשי ולכן בתחילת כל שיעור יתקיים החלק הריתמי, עליו כתבתי במאמר אחר. לתקופה זו כתבתי 11
שיעורים מובנים, אך התקופה לוקחת כשלושה שבועות - כלומר יש 15
שיעורים בתקופה (במידה ובית הספר פועל 5 ימים בשבוע). ארבעה
שיעורים הם שיעורי חזרה ותרגול שבהם אינני מלמדת דבר חדש. זאת כדי שהילדים יפנימו את החומר ... לא מייבשת את הילדים בדפי עבודה בלבד או פתרון תרגילים במחברת תקופה. מידי פעם אנו פותרים תרגילים, אך שיעור שלם כפול כזה הוא לא נעים לילדים וגם אינו אפקטיבי בעיני. ארבעת
השיעורים הללו צרכים להביא יותר מכל
השיעורים האחרים חדוות למידה ויצירה. ארבעת
השיעורים הנוספים יכולים להיות מאד יצירתיים ועדיין לחזור על החומר. לדוגמה: שיעור ציור בצבעי מים ... הדמיון הטובה עליכם. אני ממליצה לחוש את מצב האווירה אצל הילדים במהלך התקופה. ילדים רבים מתקשים בחשבון ושיעור שהוא יותר נושם ומאוורר מעניק להם את היכולת להמשיך אחר כך,
בשיעורים הבאים, להתאמץ ולהמשיך ללמוד את החומר. בכל
השיעורים אני ממליצה להשתמש בשתי מחברות - מחברת תרגול ובה הילדים מתרגלים באופן חופשי כתיבה ... עובי הדף והיכולת של הצבעים להקלט בנייר באסטטיות ובקלות. במחברת זו כותבים הילדים את הספר שלהם, משום שבחינוך ולדורף אין ספרים. המחנך והילדים כותבים את הספר בעצמם במהלך
השיעורים וכורכים אותו בסוף השנה. שיעור סיפור - האם אי פעם חשבתם מה אומרים חלק משמות המשפחה של ... כמו שיעור x, רק עם דוגמה לאח המחלק שאני מסבירה בכתה ועבודה לבד ובקבוצות. שיעור j בדיוק כמו שיעור x, רק עם דוגמה לאח המחסר שאני מסבירה בכתה ועבודה לבד ובקבוצות. עבור
השיעורים הנל יש להכין הרבה תרגילים בדפי עבודה ולעבוד בעיקר על כפל וחילוק ארוך בשיעורי תרגול ... איננה נכונה. יש לתקנה עי הזזת גפרור אחד (אסור לשנות את סימן השיוויון) vi-iv=ix פתרון: vi+iv=x שיחה והזכרות - פותחים את המחברת בלוח המשפחות (הכפל) שציירנו לפני מספר
שיעורים. חידה - אילו מספרים לא נמצאים בלוח הכפל? מדוע? (2 מופיע, אבל גם הוא ראשוני, 1 אינו ...