... בדרך כלל נעשה תהליך הקונספטואליזציה כאשר יש דרישה לכך, כתגובה
לאתגר. לדוגמה, אם שואלים אותי מה דעתך על... - כדי להשיב, עלי לייצר קונספט של מה על פי דעתי אני חושב על... (יש סיכוי שאטעה לגבי ... מבחן בבית ספר, כאשר שואלים את הנבחן מה הוא יודע על נושא מסוים, נוצר
אתגר ועליו לנסח את ידיעותיו בנושא זה לידי שפה מילולית. דוגמה פשוטה יותר היא ספר מה קרה לך היום - על המשיב לסקור את האירועים ... פי הבנתו באותו רגע וסביר שישתנה בהתאם לקונטקסט ולנסיבות. כאשר אין
אתגר, אין צורך לבצע קונספטואליזציה, כך שיש ייצוגים לא מילוליים ולצדם ייצוגים מילוליים. מעניין לראות שכמות הייצוגים המילוליים ... - להימנע מלהתקרב לסכנה, מקור הפחד. אחר כך מתחיל חיפוש של פתרון
לאתגר - לבעיה איך להפסיק את הפחד, איך לצאת מסכנה. בכל זמן זה התפיסה הויזואלית ממשיכה למרות שההתמקדות היא בחשיבה מנטלית. לפתע ... זהה (נחש ענף מפותל) עולה השאלה: האם נחש או ענף מפותל? יש כאן
אתגר (שאין לו קשר למערכת המילולית), במקרה זה
האתגר נענה עי הבדיקה שהיא פעולה - הבעיטה, ממנה נצפו שתי תגובות אפשרויות - תנועה של האובייקט ומכאן נחש או אי - תנועה של האובייקט ומכאן ענף. כך
האתגר נפתר, והתגובה לידע החדש עלתה בהתאם. בשדה הויזואלי או השמיעתי, יכולים לעלות בעיות דומות לגבי שפה מילולית ויזואלית או ...