ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - האסיפה הגדולה ✔ישויות באות לראות את הבודהה Mahsamaya Sutta מַהָאסַמַיַה סוּטַּהI.כך שמעתי... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת בחיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - האסיפה הגדולה
ישויות באות לראות את הבודהה

Mahsamaya Sutta

מַהָאסַמַיַה סוּטַּהI.כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר בין בני שבט השַקְיָאן ביער הגדול אשר בקַפִּילַבַטְּהוּ, יחד עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, כולם אַרַהַנְטִים. וישויות שמיימיות מעשרת מערכות - עולם הגיעו תדיר לבקר את הבודהה ואת מסדר נזיריו.

II.וכך עלה בדעתן של ארבע ישויות ממשכני - הטוהר: [1] 'האדון המכובד מתגורר בקַפִּילַבַטְּהוּ, יחד עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, כולם אַרַהַנְטִים. מה אם ניגש אליו וכל אחד מאיתנו ידקלם בפניו פיוט? '

III.כך, אותן ישויות, בזריזות בה אדם חזק מותח את זרועו הכפופה, או מכופף אותה שוב, נעלמו ממשכני - הטוהר והופיעו לפני הבודהה. לאחר מכן הן קדו בפניו ונעמדו במקום ראוי, ואז אחת מהן דיקלמה את הפיוט הבא:

'גדולה היא האסיפה כאן ביער

היכן שהישויות השמיימיות נפגשו.

ואנו כאן על מנת לראות את

האחווה הבלתי מנוצחת. '

אחת אחרת אמרה:

'הנזירים בעלי התודעות המרוכזות הינם ישרים:

כפי נהג על מושכותיו, על חושיהם הם שומרים. '

אחת אחרת אמרה:

'בריחים ומחסומים שבורים

אבן המפתן מנופצת

בלתי מוכתמים, האדונים ללא רבב הולכים

כמו פילים מאולפים היטב. '

אחת אחרת אמרה:

'מי ששם את מבטחו בבודהה

לא ילך בדרך היורדת:

לאחר התפרקות הגוף

הוא יחבור לישויות השמיימיות. '

התכנסות קהל הישויות השמיימיות

(devatsannipt)

I.אז הבודהה אמר לנזיריו: "נזירים, לעיתים קרובות הישויות השמיימיות מעשרת מערכות - עולם באות לראות את הטַטְהָאגַטַה ומסדר נזיריו. כך היה עם הבודהות הנעלים של העבר, וכך יהיה עם אלו של העתיד, כפי שזה כעת עימי. ועתה אפרט בפניכם את שמות קבוצות הישויות, אציג אותן, ואלמד אתכם. הקשיבו היטב ואני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים, והבודהה אמר:

I."אספר לכם עליהן בשיר:

לאיזה עולם כל אחת שייכת.

אך אלו החיים שלווים ונחושים

כמו אריות במערות - הרים, אשר התגברו על

פחד מסמר שיער ואימה, תודעותיהם

לבנות וטהורות, בלתי מוכתמות ורגועות. [2]

ביער קַפִּילַבַטְּהוּ המכובד ראה

חמש מאות מהאַרַהַנְטִים שלו ואף יותר מכך

אוהבי מילתו. להם הוא אמר:

'נזירים, הביטו המוני - ישויות מתקרבות! '

והנזירים התאמצו בלהיטות לראות.

I.עם ראייה על - אנושית אשר כך הופיעה

חלקם ראו מאה ישויות, חלקם אלף.

בעוד כמה מהם ראו שבעים אלף

ואילו אחרים ראו סביב ישויות אינספור.

והוא - אשר - יודע - בתבונה היה מודע

לכל מה שהם יכלו לראות ולהבין.

ולאוהבי מילתו הבודהה

הסתובב ואמר: 'המוני - ישויות קרבות.

הביטו ונסו להכירן, נזירים

על פי מה שאציג לכם את שמותיהן בשיר! '

I.שבעת אלפים יַקְהוֹת מעולם קַפִּילַה

בעלי כוחות ויכולות אדירים

בהירים למראה, עם פמלייה נהדרת באים

ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים.

שש אלפי יַקְהוֹת מההִימָאלַיַה

בעלי כוחות ויכולות אדירים

בהירים למראה, עם פמלייה נהדרת באים

ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים.

מפיסגת סָאטַה עוד שלושת אלפי יַקְּהוֹת

בעלי כוחות ויכולות אדירים

בהירים למראה, עם פמלייה נהדרת באים

ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים.

סכום כולל של שש עשרה אלפי יַקְּהוֹת

בעלי כוחות ויכולות אדירים

בהירים למראה, עם פמלייה נהדרת באים

ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים.

I.המוני וֵסָּאמִיטַּה חמש מאות נוספים

בעלי כוחות ויכולות אדירים

בהירים למראה, עם פמלייה נהדרת באים

ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים.

גם קוּמְבְּהִירַה מרָאגַ'גַהַה הגיע

(שמקום מגוריו הוא למרגלות וֵפּוּלַּה):

ומאה אלפי יַקְהוֹת בעקבותיו.

I.המלך דְהַרַטְּהַה, שליט המזרח

אדון הגַנְדְהַבּוֹת, מלך אדיר

הגיע עם פמלייתו. בניו הרבים

את שמו של אִינְדְרַה כולם נושאים

כולם בעלי יכולות אדירים

בהירים למראה, עם פמלייה נהדרת באים

ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים.

המלך וִירוּלְהַה, שליט הדרום

אדון הקוּמְבַּנְדְהוֹת, מלך אדיר

הגיע עם פמלייתו. בניו הרבים

את שמו של אִינְדְרַה כולם נושאים

כולם בעלי יכולות אדירים

בהירים למראה, עם פמלייה נהדרת באים

ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים.

וִירוּפַּקְּהַה, שליט המערב

אדון הנָאגוֹת, מלך אדיר

הגיע עם פמלייתו. בניו הרבים

את שמו של אִינְדְרַה כולם נושאים

כולם בעלי יכולות אדירים

בהירים למראה, עם פמלייה נהדרת באים

ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים.

המלך קוּבֵרַה, שליט הצפון

אדון היַקְּהוֹת, מלך אדיר

הגיע עם פמלייתו. בניו הרבים

את שמו של אִינְדְרַה כולם נושאים

כולם בעלי יכולות אדירים

בהירים למראה, עם פמלייה נהדרת באים

ביער זה עולזים למראה של כאלו נזירים.

ממזרח המלך דְהַרַטְּהַה בוהק

מדרום וִירוּלְהַה, וממערב

וִירוּפַּקְּהַה, קוּבֵרַה מהצפון:

כך השתרעו ביער קַפִּילַבַטְּהוּ

ארבעת המלכים הגדולים בכל הדרם ניצבו.

I.עימם באו צמיתיהם מלאי ערמומיות

כולם נוכלים מיומנים: קוּטֶנְדוּ ראשון

ולאחר מכן וֵטֶנְדוּ, וִיטוּ ווִיטוּצַ'ה

צַ'נְדַנַה וקָאמַסֶטְּהַה אחריו

קִינּוּגְהַנְדוּ ונִיגְהַנְדוּ, אלו

פַּנָאדַה, אוֹפַּמַנְּיַיה, מָאטַלי -

רכב הדֶווֹת, נַלַה

צִ'יטַּסֶנַה מן הגַנְדְהַבּוֹת

רָאגָ'א, גַ'נֶסַבְּהַה, פַּנְצַ'סִיקְהַה

טִימְבַּרוּ עם סוּרִייַבַצַּ'סָא

ביתו - אלו, ועוד, הגיעו בשמחה

אל היער ההוא לצפות בנזיריו של הבודהה.

I.מנַבְּהַסַה, מוֵסָאלִי, ומטַצְּ'הַקַה

הגיעו נָאגוֹת, קַמְבּלות, אַסַּטַרות

פַּיָיאגות עם קרוביהן. מיַמוּנָא

הגיע דְהַטַרַטְּהַה בליווי מזהיר

אֶרָאבַנַה גם, מנהיג הנָאגַות האדיר, [3]

הגיע אל מקום המפגש ביער.

ובעלי שתי - הלידות, [4] בעלי הכנפיים, וחדי - הראייה

ציפורי הגַרוּדַות הפראיים [5]

הגיעו במעוף הנה - צִ'יטְרָא וסוּפַּנָּא.

אך כאן מלכי הנָאגַות בטוחים: המכובד

כפה הפסקת אש. בדיבור עדין

הם והנָאגוֹת חולקים את שלוות הבודהה.

I.גם האַסוּרַות, אשר פעם הכתה בהם ידו של אִינְדְרַה, [6]

וכעת שוכני ימים, מיומנים בכישוף

אחיו הקורנים של וָאסָבַה הגיעו

הקָאלַקַנְג'ות, איומים למראה

דָאנַבֶגְהַסַס, ווֶפַּצִ'יטִּי

סוּצִ'יטִּי ופַּהָארָאדְהַה גם

נַמוּצִ'י האכזר, ומאה בניו של בַּלִי

(שכולם נקראים וֶרוֹצַ'ה) עם חבורת

בני - לוחמים שהתאחדו תחת מנהיגם רָאהוּ

אשר הגיעו לאחל מפגש מוצלח.

I.ישויות גבוהות של מים, אדמה, אש, ורוח

הוַרוּנות ומשרתן. סוֹמַה

וגם יַסַה. דֶווֹת הנולדות מאהבה

וחמלה, בלווית פמליה מהוללת

עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהם השונים

בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה

באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה.

I.גם וֶנְהוּ [7] עם הסַהַלִים שלו הגיעו

האַסַמות, תאומי היַמַה

והדֶווֹת האלו המשגיחות על השמש והירח

ישויות - מערכות - עולם, שדוני עננים

סַקַּה אדון הוַסוּבים, נדבן קדמון, [8]

עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהם השונים

בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה

באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה.

I.הסַהַבְּהוּים קורנים זוהרים, הגיעו לאחר

יוקדי - שיא. האַרִיטְּהַקוֹת

הרוֹג'ות, כדרדרים - כחולים, עם וַרוּנָא

וסַהַדְהַמָּא, אַצּ'וּטָא, אַנֶגַ'קָא

סוּלֶיַּה, רוּצִ'ירָא, הוָאסַוַנֶסוֹת

עשרה אלו, עם כפל עשרות מלוויהם השונים

בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה

באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה.

I.הסַמָאנות והמַהָא - סַמָאנות שניהם

בהיותם כבני - אנוש ומעבר לבני אנוש הגיעו

הישויות המושחתות - מעונג ומושחתות - תודעה, [9]

דֶווֹת ירוקות, והאדומות גם

פָּארַגות, מַהָא - פָּארַגות עם פמלייתן

עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהן השונים

בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה

באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה.

I.סוּקּוֹת, קַרוּמְהוֹת, אַרוּנוֹת, וֶגְהַנַסוֹת

הולכים בעקבות ערותם של האוֹדָאטַגַיְהוֹת.

וִיצַ'קְּהַנוֹת, סַדָאמַטּוֹת, הַרָאגַג'וֹת

ישויות אלו מכונות 'מעורבות בהדרן', ופַּג'וּנַּה

המרעים, אשר גורם גם לגשם

עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהן השונים

בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה

באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה.

I.הקְהֶמִיוֹת, הטוּסִיטוֹת והיָאמוֹת

הקַטְּהַקוֹת בליווי פמלייה, לַמְבִּיטַקוֹת

ראשי הלָאמוֹת, וישויות הלהבה, [10]

אלו המתענגות בחומרים שיצרו

ואלו הלוכדות את עבודתם של אחרים, [11]

עשר אלו, עם כפל עשרות מלוויהן השונים

בעלי כוחות אדירים ונעימים למראה

באו בשמחה לצפות בנזיריו של הבודהה.

I.שישים המוני דֶווֹת אלו, ממינים שונים

כולן הגיעו מסודרות על פי קבוצותיהן

וגם אחרות, כחלק מהמערך. וכך אמרו:

'הוא שצלח מעבר ללידה, הוא

שלא נותר לו כל מכשול, שחצה את השיטפון

הוא, חסר נגעים, אותו נראה, האדיר

שחצה בחופשיות מבלי להפר את הכללים

כפי שהירח עובר דרך עננים. '

I.סוּבְּרַהְמָא אחריו, ועימו פַּרַמַטַּה

סַנַנְקוּמָארַה, טִיסַּה, שהיו בניו של

האדיר, גם אלו הגיעו.

מַהָא - בְּרַהְמָא, אשר מושל באלף עולמות

עליון בעולם הבְּרַהְמָא, הופיע שם

מבהיק בפאר ונורא לצפייה

עם כל פמלייתו. עשרה שליטים מטעמו אשר כל אחד מהם

מושל בעולם - בְּרַהְמָא, ובקרבם

הָארִיטַה, אשר מושל במאה אלפים.

I.וכאשר כל אלו הגיעו במערך עצום

עם אִינְדְרַה ומלוויו של בְּרַהְמָא גם

אז הגיע גם מלוויו של מָארַה, וכעת הביטו

בטיפשותו של השחור. [12] כי הוא אמר:

'קדימה, תיפסו וקישרו את כולם! בתאווה

נתפוס את כולם! הקיפו אותם מכל עבר

אל תניחו לאף אחד לחמוק, מי שלא יהיה! '

כך אדון - המלחמה דחק בחייליו האפלים.

בכפות ידיו הוא היכה בקרקע, וגרם

לעמעום איום, כמו ענני סערה המתפרצים

ברעם, ברק וגשם כבד -

או אז, התכווץ חזרה, כעוס, אך חסר ישע!

I.והוא - היודע - בתובנה ראה כל זאת

והבין את משמעות הדברים. ולנזיריו אמר:

"מלויו של מָארַה הגיעו, נזירים - שימו לב היטב!"

הם שמעו את דבריו של הבודהה, ונשארו עירניים.

ומלוויו של מָארַה נסוגו מאלו שלא היה ניתן

ללכוד אותם בתאווה או פחד.

'המנצחים, לאחר שהתעלו מעבר לפחד

זכו: חסידיו שמחו עם כל העולם! ' [13]


[1] משכני הטוהר הם העולמות בהם חיים ה'לא - חוזרים' עד הגשמת הניבאנה הסופית.

[2] רייס דייויס מציין שהקשר בין המשפטים בפסקה הזו מעורפל. לא ברור היכן מתחילות מילותיו של הבודהה, נראה כאילו הן חוברו בצורה לא טובה להקדמה.

[3] אִינְדְרַה היה בעל שלושה ראשי - פיל. הנאגות היו גם נחשים וגם פילים.

[4] ציפורים בדומה לברהמינים הם בעלי 'שתי - לידות' - בהטלת הביצה ובבקיעתה.

[5] הגרודה הפראיים הם אויבי הנאגות.

[6] אִינְדְרַה, אלוף הישויות השמיימיות, הביס אותם.

[7] השם וֶנְהוּ הוא וִישְנוּ בפאלית, ואכן כך מופיע בטקסט הסנסקריטי, למרות שהאל הגדול הזה הגיע למעמד זה רק לאחר תקופת חיי הבודהה.

[8] נדבן קדמון: פּוּרִינְדַדַה, purindada. 'הנותן הנדיב בחיים קודמים', שונה בכוונה מהשם פּוּרַנְדַרַה המופיע בגרסא הסנסקריטית ופירושו 'משמיד הערים'. רייס דיוויס משער שהשינוי נעשה על מנת להבדיל את סקה מהאל הוודי, אך וולש טוען שיתכן שהכוונה היתה להציג אותו בשם יותר "בודהיסטי".

[9] מופיעות גם בסוטה 1 פסקה 2.7

[10] ישויות הלהבה - האָסַבוֹת.

[11] הישויות השמיימיות בשם נִימָאנַרַטִּי (nimmnarati) ופַּרִינִימִּיטַה (paranimit).

[12] השחור: קַנְהַה (kaha), כינוי נוסף למָארַה.

[13] רייס דיוויס ווולש הולכים בעקבות הפרשנות המסורתית על פיה המשפטים האחרונים נאמרו על ידי מארה. לחילופין יתכן ופשוט נאמרו על ידי המחבר עצמו.
מהות דיבור שליטה ישויות עירנות פראיירים מנהיג מרמה מחסומים איומים מסירות בודהיזם
למה ללמוד NLP? NLP זה שקר, ללמוד לשקר אנשים, ללמוד איך לרמות אנשים, למה ללמוד לשכנע? יתרונות לימוד NLP, חסרונות ללמוד NLP, ללמוד לעשות מניפולציות, NLP טיפולי, NLP שכנועי, לשתול מחשבות
למה ללמוד NLP? NLP זה שקר, ללמוד לשקר אנשים, ללמוד איך לרמות אנשים, למה ללמוד לשכנע? יתרונות לימוד NLP, חסרונות ללמוד NLP, ללמוד לעשות מניפולציות, NLP טיפולי, NLP שכנועי, לשתול מחשבות
...למה ללמוד לשכנע? יתרונות לימוד NLP, חסרונות ללמוד NLP, ללמוד לעשות מניפולציות, NLP טיפולי, NLP שכנועי, לשתול מחשבות למה אנשים מתנגדים ללימוד NLP ושכנוע? יש אנשים שמתנגדים באופן אינסטינקטיבי ללימודי NLP ולימודי שכנוע. אליעד כהן מסביר שההתנגדות נובעת מכך שהם מאמינים שללמוד NLP או טכניקות שכנוע משמעו להיות שקרן, מניפולטיבי או לא ישר. ההתנגדות הזאת נובעת מכך שהנושא איך לשכנע אחרים נתפס בעיניהם כמשהו שלילי, שמטרתו מניפולציה וניצול אנשים אחרים. לדוגמה...
לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, אמונה מעל השכל, אמונה על פי רבי נחמן, הארה רוחנית, אחדות שקרית, אין הבדל בין יש לאין, חוויה אלוהית, להרגיש שלמות, אושר מוחלט, מורים רוחניים
לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, אמונה מעל השכל, אמונה על פי רבי נחמן, הארה רוחנית, אחדות שקרית, אין הבדל בין יש לאין, חוויה אלוהית, להרגיש שלמות, אושר מוחלט, מורים רוחניים
...בין יש לאין, חוויה אלוהית, להרגיש שלמות, אושר מוחלט, מורים רוחניים איך להשתחרר מהשכל ולהגיע לאמונה מעל השכל? אליעד כהן מסביר באופן מעמיק את הרעיון של לצאת מהשכל ולהשתחרר מהשכל, בעזרת מושגים כמו אמונה, שכל, הבנה, ותחושת השלמות. תחילה, הוא מתייחס לסיפור של רבי נחמן מברסלב מתוך סיפורי מעשיות, שם מסופר על אנשים שרצו להגיע לעץ החיים - מקום שבו אין קונפליקטים והכל שלם ומאוחד. כדי להגיע לשם, אמרו להם שהם צריכים תכונות מסוימות כמו ענוה, יראה ואמונה. אליע
למה מישהו נמשך למראה מסוים? איך נוצרת משיכה מינית חיצונית? איך נוצרת משיכה למראה חיצוני? למה אני נמשך למראה מסוים? למה אני נמשכת למראה מסוים? איך שותלים מחשבות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לחשוב על משהו?
למה מישהו נמשך למראה מסוים? איך נוצרת משיכה מינית חיצונית? איך נוצרת משיכה למראה חיצוני? למה אני נמשך למראה מסוים? למה אני נמשכת למראה מסוים? איך שותלים מחשבות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לחשוב על משהו?
...משיכה למראה חיצוני? למה אני נמשך למראה מסוים? למה אני נמשכת למראה מסוים? איך שותלים מחשבות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לחשוב על משהו? למה אנשים נמשכים למראה חיצוני מסוים? אליעד כהן עוסק בשאלה המרכזית של למה אנשים נמשכים למראה מסוים, למשל למה גבר נמשך לאישה רזה, בעלת עור חלק, או בעלת תווי פנים מסוימים. הוא מסביר שבבסיס המשיכה למראה חיצוני עומדות התניות תרבותיות וסיבות פנימיות, ולא מדובר במשיכה שנובעת מהצורה עצמה בלבד. אליעד מתאר מצב היסטורי...
להתחנחן, להסביר את עצמך יותר מידי, כל המוסיף גורע, להצטדק יותר מידי, לנמק יותר מידי, להתפרס יותר מידי, האם לבקש סליחה? כמה לבקש סליחה? כמה להסביר את עצמך? כמה להתנצל? התרפסות יתר, הצטדקות יתר, התנצלות יתר, למצוא חן יותר מידי
להתחנחן, להסביר את עצמך יותר מידי, כל המוסיף גורע, להצטדק יותר מידי, לנמק יותר מידי, להתפרס יותר מידי, האם לבקש סליחה? כמה לבקש סליחה? כמה להסביר את עצמך? כמה להתנצל? התרפסות יתר, הצטדקות יתר, התנצלות יתר, למצוא חן יותר מידי
...מידי, להתפרס יותר מידי, האם לבקש סליחה? כמה לבקש סליחה? כמה להסביר את עצמך? כמה להתנצל? התרפסות יתר, הצטדקות יתר, התנצלות יתר, למצוא חן יותר מידי למה הצטדקות יתר גורמת לכם להיראות אשמים? הרבה אנשים מרגישים צורך להסביר את עצמם בצורה מוגזמת, לנמק כל פעולה או החלטה, ולהתנצל הרבה מעבר למה שנדרש. אליעד כהן מסביר שהסיבה המרכזית לכך היא הצורך הבסיסי של האדם להיתפס כבסדר בעיני אחרים. ככל שהאדם חושש יותר שלא יקבלו אותו או שלא יבינו אותו, כך הוא ירגיש צורך...
בתוכנית אימון ABC, שרירי חזה + יד אחורית / שרירי גב + יד קדמית? איך לפצל את תוכנית האימון נכון?
...את תוכנית האימון נכון? אז בעיקרון, אם אתה עושה תרגילים מבודדים בלבד, אז אין שום קשר בין אימון לאימון, ותעשה מה שבא לך מתי שבא לך. ואעפכ בדכ אנשים משלבים באימון חזה, את התרגיל המורכב של לחיצת חזה, שמערב בעצם גם את שריר היד האחורית שריר הטרייספס, ובדכ באימון גב, אנשים מבצעים פעולות של משיכה, שמערבות גם את שריר היד הקדמית שריר הבייספס. לכן בדכ משלבים את שריר היד האחורית עם שריר החזה ואת שריר היד הקדמית עם הגב. זאת כל התורה כולה, אבל זה לא באמת משנה...
לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע?
לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע?
...של לחיות את הרגע ולהיות נוכחים בהווה, אך אליעד כהן מעלה נקודת מבט שונה לחלוטין על הרעיון הזה ומסביר באופן מעמיק למה לא נכון לחיות רק את הרגע, אף שיש בכך גם יתרונות מסוימים. לדבריו, יש לראות את המציאות בשלמותה, אשר כוללת גם את הרגע הנוכחי וגם את העבר והעתיד. כאשר האדם מתעקש לבחור רק צד אחד, הוא יוצא מהאיזון ומהשלמות. מדוע לא ניתן באמת לחיות רק את הרגע? לפי אליעד כהן, גם אם אדם יטען שהוא חי רק את הרגע, בפועל הוא תמיד מושפע מעברו וממה שהוא מצפה בעתיד...
רגשות מודחקים - שלא לפחד ולהדחיק רגשות - התגלות הרגש האלוהי
...- התגלות הרגש האלוהי כי האדם, הוא גם רק מושלם כאלוהים ממש. ובכל רגע ורגע, יש בתוך האדם רגש מודחק של שלמות אלוהים ממש. ולכן האדם, לעולם לא מאושר בשלמות. משום, שהוא רוצה להעצים ולגלות את הרגש של האלוהים שבו. והאדם לא מרוצה משום רגש שיש בעולם, מלבד הרגש של האלוהים עצמו. וכל רגש שגורם לאדם להרגיש טוב, הרי שזה רק משום שיש בו התגלות של חוויית האלוהים. וגם להפך, שכל רגש רע, הוא משום הסתרת הרגש של חוויית האלוהים. והנה, הרגש הזה של האלוהים ושל השלמות, שכבר...
משחקים בזוגיות, למה הוא מתרחק כשאני מתקרבת? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק? האם הוא משחק בי? האם להיות קשה להשגה? ציפיות בזוגיות, התאמה זוגית, למה היא מתרחקת כשאני מתקרב? למה כשאני מתקרב היא מתרחקת? האם היא משחקת בי?
משחקים בזוגיות, למה הוא מתרחק כשאני מתקרבת? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק? האם הוא משחק בי? האם להיות קשה להשגה? ציפיות בזוגיות, התאמה זוגית, למה היא מתרחקת כשאני מתקרב? למה כשאני מתקרב היא מתרחקת? האם היא משחקת בי?
...מתרחק? האם הוא משחק בי? האם להיות קשה להשגה? ציפיות בזוגיות, התאמה זוגית, למה היא מתרחקת כשאני מתקרב? למה כשאני מתקרב היא מתרחקת? האם היא משחקת בי? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק, וכשאני מתרחקת הוא מתקרב? אנשים רבים מוצאים את עצמם במצב מתסכל של מערכת יחסים חם - קר, שבה אחד מבני הזוג מנסה להתקרב והשני מתרחק, וכשהראשון מתייאש ומתחיל להתרחק, השני לפתע מתקרב חזרה. למשל, אישה שרוצה קשר קרוב ואינטימי יותר עם בן הזוג שלה, וכאשר היא מנסה להיות קרובה אליו, הוא...
האם לספר כשרע לך? האם לשתף שרע לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג חברים? האם לשתף בבעיות שלך? איך ליצור אווירה נעימה? איך לשדר קרבה? האם לספר על בעיות אישיות? תקשורת בין אישית, אומנות הפיתוי
האם לספר כשרע לך? האם לשתף שרע לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג חברים? האם לשתף בבעיות שלך? איך ליצור אווירה נעימה? איך לשדר קרבה? האם לספר על בעיות אישיות? תקשורת בין אישית, אומנות הפיתוי
...חברים? האם לשתף בבעיות שלך? איך ליצור אווירה נעימה? איך לשדר קרבה? האם לספר על בעיות אישיות? תקשורת בין אישית, אומנות הפיתוי האם כדאי לשתף אחרים כשרע לך? כשאדם רוצה לגרום לאחרים לאהוב אותו ולהרגיש קרובים אליו, לעיתים קרובות עולה השאלה האם לשתף אותם בדברים רעים שקורים לו. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם משתף אדם אחר בדבר רע שקרה לו, הצד השני חייב לדמיין שזה קורה גם לו כדי להבין את מה שנאמר. לכן, אם מישהו משתף שהוא חולה, הצד השני באופן אוטומטי ידמיין שהוא...
אובדן ושכול, איך להמשיך הלאה? התמודדות עם אובדן ילד, התמודדות עם פרידה, התמודדות עם אבל, התמודדות עם אובדן במשפחה, התמודדות הורים עם אובדן ילד, התמודדות עם שכול, התמודדות עם מוות של חיית מחמד, התמודדות עם נכות
אובדן ושכול, איך להמשיך הלאה? התמודדות עם אובדן ילד, התמודדות עם פרידה, התמודדות עם אבל, התמודדות עם אובדן במשפחה, התמודדות הורים עם אובדן ילד, התמודדות עם שכול, התמודדות עם מוות של חיית מחמד, התמודדות עם נכות
...עם אובדן ילד, התמודדות עם פרידה, התמודדות עם אבל, התמודדות עם אובדן במשפחה, התמודדות הורים עם אובדן ילד, התמודדות עם שכול, התמודדות עם מוות של חיית מחמד, התמודדות עם נכות איך להתמודד עם שכול ואובדן? אובדן ושכול הם חלקים טבעיים מחיי האדם, אך הם מציבים אתגרים רגשיים עמוקים. התמודדות עם אובדן, בין אם מדובר במוות של אדם אהוב, פרידה זוגית, פיטורים, או אובדן בריאות, דורשת גישה מורכבת ורגישה. אליעד כהן מסביר את הדרך להתמודד עם הכאב העמוק הזה, תוך שהוא מציע...
הסוד לשינוי בחיים - כיצד תעשו את זה?
...של כאב ועונג אשר חווינו בעבר. כל פעם שאנחנו חווים שעמום, כעס, חוסר אונים וכד אנחנו מחפשים דרך שתוציא אותנו מהמצב הרגשי הזה של כאב ותוביל אותנו למצב רגשי אחר של עונג. בן האדם מחפש משהו שיביא לו עונג ולו עונג רגעי בלבד. זו יכולה להיות פעילות חיובית כמו: עזרה לאנשים, עבודה על פרויקט מעניין, תחביב, סקס. או פעילות שלילית, שמזיקה בטווח הארוך כמו: אכילה, אלכוהול או אפילו התעללות במישהו אחר שלא בכוונה. מתי בן האדם רוצה ליצור שינוי? מתי אנחנו רוצים לשנות...
דיכאון - כתובנה והבנה לשינוי כאן ועכשיו
...קולה הרך והעדיין כמעט לא נישמע, כל גופה שידר כובד למרות רכות ועדינות אבריה, שידרה סקסיות מופנמת ובעיקר חדות מחשבה ותאור מדוייק של מאפייני מצבה הדיכאוני ועם רצון עז לגלות את שורש הבעיה וזאת למרות התעקשותה לשים את הדגש על ההקשר הזוגי בחייה. ישנם לפחות 5 פרמטרים לזיהוי המקור, לעתים כולן לעיתים חלקם. 1. זה הראשוני והקל לזיהוי - חסר ממשפחת ויטמין b על ניגזרותיו סירוטינין חוסר איזון במערכת הורמונאלית וחסר בפעילות פיזית. 2. ברבדים עמוקים ורחבים יותר בתוך...
עיצוב אמונות - מקצוע חדש... האמנם?
...עמית לביא אני מעצב אמונות. Believe Design L.T.D. מה זה אומר? הכוונה פשוטה מאוד. אני טוען שכולנו מעצבים את האמונות שלנו במהלך חיינו. אבל אנו לעיתים פועלים כאוטומטים ולכן, פעמים רבות אנו נכשלים ולא מאושרים מספיק מחיינו ובחיינו. זה הכל תלוי באמונה. איזה אמונה מזינה אותנו? האם אמונה שאנו לא מסוגלים או אמונה שאנו לא מוצלחים? עלינו לזהות את האמונות שלא עוזרות לנו לגדול ולשנות אותן לאמונות גדולות צבעוניות ויפות שמפרגנות למי שאנחנו, ושמעודדות אותנו להגשים...
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
...וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?. הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? ועוד. זיכרון, השאלה שאנשים שואלים, היא איך בן אדם יכול לשפר את הזיכרון שלו. בני אדם אומרים לפעמים, יש לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי עושה, אבל אני שוכח. הדבר החשוב ביותר שחשוב שבן אדם יזכור זה את התובנות בחיים שלו. אדם הגיע לתובנה מסוימת, והוא רוצה לזכור אותה וליישם, ועכשיו הוא שואל, איך אני אמור לזכור...
מה לעשות אם נראה לך שהכל רע?
...אין שום יאוש בעולם כלל! לפעמים אתה נופל לייאוש, נדמה לך שהמצב שלך רע לגמרי, שהכל רע, שאין שום תקווה, שהכל הולך נגד רצונך. במקרים כאלו אסור לך לייאש את עצמך. עליך לדעת שלעולם המצב אינו רע לגמרי, תמיד בכל מצב בעולם אתה יכול למצוא משהו טוב ואין שום ייאוש בעולם כלל. אם תישאר רגוע ותתבונן על המצב, תמיד תוכל לראות שיכול היה להיות גרוע יותר, מה שאומר שגם כאן יש משהו טוב, בכך שהמצב אינו גרוע יותר. כדי לגרש את החושך עליך להדליק אור. לכן כדי לנצח את הרע עליך...
דליריום - מבוא
...העברית: הזיה) הוא מצב בלבולי חריף, המתאפיין בירידה קוגניטיבית חריפה עם שינויים תנודתיים במצב ההכרה. הסממן הבולט ביותר של מצב זה הוא ירידה ברמת הקשב, אם כי כל התחומים הקוגניטיביים עלולים להיפגע. זהו מצב שכיח וסיבה משמעותית לתחלואה ולתמותה, בפרט בקרב האוכלוסייה המבוגרת המאושפזת במוסדות רפואיים. ישנן סיבות רבות העלולות לגרום לדליריום, אולם מקובל כי מצב זה מתפתח באנשים המועדים לכך, וכי ככל שהמועדות גבוהה יותר, כך קטן השינוי הדרוש ליציאה מאיזון ולהשראת...
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות טקטוניים). התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת על תופעות במציאות. במדעי
מיהו מתקשר אמיתי ומה עניין קבלה מעשית?
...מעשית? עם הניסיון שרכשתי והמחקרים שביצעתי צברתי ידע רב בנוגע לעולם שמעבר ואיך הוא מפיע ויכול להשפיע עלינו מכיוון חוכמת הקבלה, מכיוון הדת והאמונה באלוהים ומכיוון המדע. תפיסתה העקרונית של חוכמת הקבלה היא שעל מנת לברוא את העולם היה רצון לתת שהוא של הבורא ורצון לקבל שהוא של הברואים. כיוון שלברואים יש רצון לקבל הם פיתחו את האגו שלהם בהתאם לרצון זה. האגו הוא הבעיה לכל הבעיות בעולם - האישיות, המדיניות והגלובליות. אם נלמד לשלוט באגו וננצל אותו לטובת הכלל...
לא תקלל חרש - פרשת קדושים תהיו
...לכל, בהיחלש האדם, יתגברו קשייו. היינו כשאדם נחלש נפשית ו או פיזית, יופיעו עוד ועוד קשיים. הדרך להתגבר, להתמודד, הינה עי התחזקות. מזהירה התורה, שלא לקלל. התורה נוקטת בלשון לא תקלל חרש, חרש דווקא. ידועים דברי רשי המביא בשם תורת כהנים, למה נא חרש? עונה רשי, מה חרש מיוחד שהוא בחיים אף כל שהוא בחיים, יצא המת שאינו בחיים. מה ענינה של הקללה, קללה שכל מהות ענינה על האדם החי. אין הקללה חלה על המת. או ר נתן, הקללה ענינה הפרדת החיות הנמשך מבחינת כסדר מבחינת...
שפע - מאיפה מתחילים?
...שכל השאלות האלה הן שאלות מצוינות. אם ננסה לגשת להגדרה של המושג שפע, נמצא כי זהו המצב המהווה את ההיפך ממחסור, זה אומר מצב שבו יש כמות בלתי נדלית של דבר מה מסוים, יש המון, יש מספיק, אף פעם לא יחסר. שפע או באנגלית Abundance או Prosperity מתייחס לאו דווקא לעושר או לכסף. למרות שרובנו מייחסים לו את הנושא של כסף ו או הון, השפה האנגלית מייחסת לו מספר משמעויות. אולי זה בגלל שהיא שפה עשירה יותר... גם המילה Wealth אגב אינה מדברת רק על עושר כספי, כאשר באנגלית...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לחיים, פסיכותרפיה הוליסטית, מאמן אישי קשב וריכוז ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0742 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 11:06:00 - wesi4