בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 2... התודעתי, היחסים בין האדם לרעיונותיו ולדעותיו, ושאר ההתניות. תהליך פענוח השפה הוא תהליך מאוד דינמי, מהיר, עמוס באינפורמציה ומלא סתירות שבסופו עוברת משמעות מהדובר לראשו של השומע או מהכתב לראשו של הקורא. אנו ... יד לעבר כוס היין שעל השולחן. B. תהליך הבנת שפה 1. התניות ודרישות מה אדם כקורא או שומע שפה צריך לדעת כדי שיוכל להבין אותה? ישנם דרישות ותנאים בסיסיים להבנת שפה באם נשמעת או נקראת. ננסה לתאר כיצד השומע ... התוכן שבה. ההשתנות היא המעבר מאובייקט לאובייקט על פי התניות מסוימות - ברגע אחד אני רואה את הגלידה, לאחר מכן כשאני טועם אותה, אני מרגיש תחושת קור בחלל הפה, טעם מתוק, הנאה, וכך הלאה. התודעה עוברת מתחנה לתחנה: ... ב אוטומטיות התפיסה של שפה התהליך שתואר נכון במקרה שההתניות המקדימות מאפשרות לו לקרות. מתחייב שהאדם יודע לקרוא, כלומר, מכיר את הסימנים של הכתב, ומבין את המשמעות של המילים - יודע מה המילים מייצגות. לאדם ... תגובות לייצוגים אלו בהתאם למבנה הידע, הדימויים וההתניות של האדם. במקרה אחר, אדם שני שלא ראה סוס בחייו, לא ראה, לא שמע ולא היה בקרבת סוס. אחד מן השניים, או שהוא לא יכיר כלל את המילה ולא תהיה תגובה של ... משהו בעל משמעות (לגבי הקולט). הפענוח משתנה בהתאם להתניות שונות היוצרות יחד את הקונטקסט הפנימי. לכן אין אפשרות לתאר או לנתח את תהליך פענוח השפה באופן מודולרי, ההתנהגות של הפענוח היא של לתפוס מה שאפשר ולא ... אחד ובטח בהשוואה בין שני אנשים שונים, וכרגיל בהתאם להתניות המסוימות. 5. קונספטואליזציה לא נכנס לנושא זה כיוון שהוא תהליך נפרד אך נסביר אותו בקווים כלליים. תהליך הקונספטואליזציה אינו הכרחי, התפיסה ביום יום ... ונותנים לכך חשיבות רבה. כאשר חלק גדול ממבנה הידע וההתניות הוא מילולי - קונספטואלי, האדם רואה את העולם דרך פריזמה של קונספטים ודימויים, ונוצר ניתוק מהעולם. IV. רב - משמעות דו משמעות או רב משמעות - נתייחס ... מנטלית. לפתע עולה ההבחנה זהו ענף מפותל (על פי ידע והתניות בדומה לזיהוי הראשון). כעת עולה השאלה: האם מה שנראה הוא ענף עץ מפותל או נחש? . האדם בודק אם ההבחנה שזהו ענף עץ נכונה על - ידי פעולה (בועט לעבר ...