... החברה, למשל במפגש עם מערכת החינוך. נדרשת השקעה רבה כדי
לשפר דימוי עצמי של תלמיד שעבר חוויה שלילית בבית הספר. לכן השאיפה היא למנוע מצבים כאלו מראש, על ידי איתור מוקדם ומתן מענה טיפולי מתאים. במקרה של איתור בשלב מאוחר יותר בחיי ... משוב שלילי מהגננת. כמו כן, קשיי הקשב עלולים להשפיע על
הדימוי של הילד בעיני הצוות החינוכי בבית הספר. תלמידים עם הפרעת קשב ללא פעלתנות יתר נראים לעתים למורה כבעלי יכולת נמוכה או חסרי מוטיבציה ואיטיים. הפער בין היכולת האמיתית של התלמיד, ציוניו והערכות המורים עלול לפגוע
בדימוי העצמי שלו. אימפולסיביות יכולת התפקוד של האדם מושפעת מתהליכים קוגניטיביים של זיהוי שגיאות (error monitoring process). תהליך ניטור - עצמי (Self-monitoring) של ... שליליות אשר יכולות להתחיל כבר מגיל הילדות ולפגוע
בדימוי העצמי. לאחר מספר שנים שבהן אדם בעל הפרעת קשב השתדל מאוד להצליח וחווה תסכולים קשים, הוא עלול להרים ידיים ולהתייאש, משום שהוא מרגיש שהוא אינו מסוגל להצליח. במקרים אלו קשה מאוד לשקם את
הדימוי העצמי והמוטיבציה להצלחה גם לאחר אבחון וטיפול מתאימים. שונות ותנודתיות בתפקוד המאפיין הקליני הבולט ביותר בכל המחקרים על הפרעת קשב הוא השונות הרבה. השונות בין ... לפחות עוד מצב אחד היוצר תחלואה נלווית. חלק אינטגרלי
מההערכה של אנשים בעלי הפרעת קשב צריך לכלול התייחסות למצבים אלו, גם אם המאבחן לא תמיד יהיה בעמדה שתאפשר לו לאבחן אותם באופן מדויק. התייחסות זו תקיפה בשני הכיוונים. אם נמצא אצל ... לגרור אחריו תחושות של תסכול, כעס, חוסר אונים ופגיעה
בהערכה העצמית. במקרים רבים אנשים עם הפרעת קשב מצליחים הרבה יותר כאשר עוזרים להם בהתארגנות ומיקוד. זאת משום שללא תמיכה חיצונית בתהליכים של ארגון ובקרה הם נוטים להשמיט פרטים חשובים, ... אנשים עם הפרעת קשב ללא היפראקטביות מופיעים לעתים קרובות
ערך עצמי נמוך ומעמד חברתי בעייתי במקצת, אולם ללא דחייה ברורה של בני גילם. לעומת זאת, אצל אנשים עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר יש במקרים רבים קשיים חברתיים מהותיים. קשיים בתחום ... גם בעקבות חוויות של כישלון, תסכול וחוסר אונים, ובעקבות
דימוי עצמי נמוך. באופן זה ילדים בעלי הפרעות קשב חווים מעגלי תקשורת שליליים אשר נוטים להסלים, להגביר התנהגויות בלתי רצויות ולצמצם את הנכונות של הסביבה להפגין כלפיהם ... או עקיפה של הפרעת הקשב, עשויות לפגוע בחיי הרגש וליצור
דימוי עצמי שלילי. ברוב המקרים אנשים עם הפרעת קשב שלא קיבלו את הסיוע המתאים בשלב מוקדם לא ממצים את יכולתם ונוטים להכשל או להגיע לתוצאות בינוניות. כתוצאה מכך הם מאבדים ... וההימנעות מאתגרים גורמת לחוסר מימוש של היכולת ולכן
הדימוי העצמי ממשיך להפגע. להפרעת קשב ישנו אופי התפתחותי וכרוני. משום שהביטויים הראשונים של הסמפטומים מופיעים לרוב בגיל צעיר, ההשפעה שלהם על הפן הרגשי יכולה להופיע כבר ... הנפוצות של מבוגרים בעלי הפרעת קשב היא על דיכאון
וערך עצמי נמוך. הסביבה החברתית יכולה להיות גם גורם מחסן עבור התחום הרגשי. בעיקר בגיל צעיר, בסיס בטוח של קשר עם דמויות משמעותיות, אוהבות, תומכות ומקבלות יכול להקנות אמונה ... שבה עובר מרכז הכובד מההורים לבני הגיל בכל הנוגע לקביעת
הערך העצמי. בסביבות כיתה ד ילדים מודעים לרמת התפקוד שלהם ביחס לבני גילם. לכן, ילד עם הפרעת קשב נמצא בסיכון גבוה לפיתוח
ערך עצמי נמוך בכל הנוגע ליכולותיו הלימודיות.
הערכה עצמית נמוכה יכולה להוביל להימנעות מאתגרים ולחרדת בחינות, אשר מקשים על התלמיד לממש את יכולותיות. בעיה בולטת היא בעיית הארגון, הגורמת לקושי להתמיד בביצוע מטלות וסיומן, ... יכולים להגן על תלמיד בעל הפרעת קשב מפני היווצרות של
דימוי עצמי נמוך ובעיות תפקוד. על המורים להפגין התפעלות מיכולותיו של התלמיד ומתחומי החוזק שלו ובכך לאפשר לו חוויה חיובית של הסתגלות לחוקים ולדרישות של בית הספר. קשר ... מורה המגלה חוסר הבנה עלול לגרום לתלמיד לחוש בושה
וערך עצמי ירוד שקשה מאוד לתקן בהמשך. תלמיד עם הפרעת קשב שאינו מקבל את העזרה הנכונה בשלב מוקדם צובר פערים לימודיים, בעיקר בתחומי לימוד בהם ההתקדמות היא בשלבים. בשונה ממצבים ... רק להשלמה של חומר לימודי אלא גם לביסוס תחושת מסוגלות
וערך עצמי, משום שהם מאפשרים לתלמיד חוויות הצלחה לימודיות ואפשרות להאמין ביכולותיו. עולם העבודה במקרים רבים אנשים בעלי הפרעת קשב מגיעים לגיל הבגרות עם מטען כבד של כישלונות, תחושה ... מוכשר יכול ליצור חוויות הצלחה ולהגן מפני היווצרות של
דימוי עצמי נמוך ובעיות תפקוד משניות. יצירתיות, חשיבה מופשטת וחוש הומור נקודת חוזק אחת כזו היא כושר יצירתיות גבוה. בתחומי היצירה ישנם אנשים רבים אשר הגיע להישגים גבוהים
והערכה ציבורית חרף הפרעת הקשב, ולעתים אף בזכותה. ישנן השערות רבות לסיבות הגורמות ליצירתיות הזו. השערה מקובלת היא שאדם בעל ADHD המוצף במידע שזורם אליו מכל עבר, מסדר את המידע הזה ... ללא בעיות מוטוריות יכולים להצטיין בספורט ולקבל אהדה
והערכה חברתית רבה בעקבות זאת. ספונטניות ונכונות לנטילת סיכונים אימפולסיביות אינה תמיד תכונה שלילית. במקרים מסוימים האימפולסיביות של בעלי הפרעת קשב והיפראקטיביות דוחפת אותם ... מתגובות לא רצויות יכול להתפרש בעיני הזולת כאומץ הראוי
להערכה. הרווח החברתי של נטייה זו יכול לגרום להתפתחות של אישיות מתגרה ומסתכנת. היעדר העכבות בשילוב עם חוסר הסבלנות המאפיין בעלי הפרעת קשב הופך אותם לאנשים אוהבי סיכון. הנטייה ... התנהגות המפריעות לסביבה, קשיי ריכוז, בעיות חברתיות,
הערכה עצמית נמוכה ועוד. על פי משרד הבריאות שני אנשי המקצוע המוסמכים לאבחן הפרעת קשב הם רופא (שהוא נוירולוג או פסיכיאטר) או פסיכולוג. על מנת לקבוע אבחנה של הפרעת קשב לאדם ... שהאדם מקבל צריכים להיעשות באווירה חיובית, ומתוך תמיכה
בערך העצמי. אחד האתגרים בטיפול פסיכולוגי בהפרעת קשב הוא האופן בו היא מחבלת במפגש הטיפולי עצמו, על ידי כך שהיא עלולה לגרום לאדם לאבד את חוט המחשבה ולהפליג באסוציאציות בכל רגע. ... שיפור היעילות, הקפדה על דיוק והשלמת מטלות. שיפור
בהערכה העצמית . יש לבחור ביעדים מדידים, מציאותיים וברי השגה. אמצעי הטיפול
וההערכה של ההתקדמות ישתנו בהתאם ליעדים אלו. עם זאת, גם מערך טיפולי אשר יוביל לשיפור בתפקוד לא תמיד יצליח לנטרל באופן מלא את תסמיני הליבה של הפרעת הקשב (חוסר קשב, ... הפרעת קשב להשפיע על היבטים כמו יכולת הלמידה, ההתנהגות,
הערכה עצמית, כישורים חברתיים והתנהלות במסגרת המשפחה. הורים לילדים עם הפרעת קשב מתמודדים עם אתגרים לא קלים וחווים מצוקה, אך במקרים רבים אין להם כתובת לתמיכה. לכן, על המטפל לאתר ... שיכולים להגן על ילד עם הפרעת קשב מפני היווצרות של
דימוי עצמי נמוך ובעיות תפקוד שונות, הם הורים שמשקיעים בהורות שלהם ומשתדלים לתפקד ברמה גבוהה. עם זאת, לעתים ההורים זקוקים לעזרה לא פחות מהילד, משום שהם הנושאים ... מחסור מצטבר בחוויות הצלחה מוביל להפרעות רגשיות משניות
וערך עצמי ירוד. השפעה זאת נראת גם במקרים של אינטליגנציה גבוהה, משום אף על פי שהיא מאפשרת לפצות על הקשיים בצורה יעילה יחסית, לרוב אין די בכך על מנת להגיע להשגים המשקפים את מלוא ... דורשות טיפול במטרה לאוורר רגשות מודחקים מהעבר, לתקן את
הדימוי העצמי וההרגשה של האדם כיום מול החברה. יש לכך חשיבות רבה משום שהלמידה של יכולות חדשות היא תמיד טובה יותר, כאשר היא נעשית מתוך עמדה של