... של הרגשה. העצמי שלי מרגיש, כיוון שהעצמי שלי נתון לחוות הרגשה. אננדה, כאשר
נזיר לא מאמין שהרגשה היא עצמי, ולא מאמין שעצמי הוא חסר חוויה של הרגשה, ולא חושב שהעצמי שלי מרגיש, כיוון שהעצמי שלי נתון לחוות ... מה שהיה לעשות נעשה, אין עוד חזרה למצב התהוות זה. אננדה, אם מישהו יאמר על
נזיר שתודעתו השתחררה בדרך זו, שהוא מאמין הטטהאגטה קיים אחרי המוות - אין זה יהיה ראוי, או שהוא מאמין הטטהאגטה אינו קיים אחרי המוות - ... לא קיים ולא אינו קיים אחרי המוות - אין זה יהיה ראוי. מאיזו סיבה? מאחר
ונזיר זה משוחרר בידיעה ישירה של דברים אלו: היקף הכינוי והיקף הדרך לכינוי, היקף השפה והיקף הדרך לשפה, היקף התיאור והיקף הדרך לתיאור, היקף החוכמה והיקף התחום לחוכמה, היקף המחזור וההיקף בו המחזור נע. לומר על
נזיר שהוא משוחרר בידיעה ישירה של דברים אלו שהוא מחזיק בדיעה הוא אינו יודע ואינו רואה - אין זה יהיה ראוי. (שבע התחנות של ההכרה) ... ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה? כמובן שלא, אדון נכבד. אננדה, כאשר
נזיר - הבין כפי שהם באמת המקור, הסיום, הסיפוק, חוסר הסיפוק והמפלט בנוגע לשבעת תחנות ההכרה האלו ושני הבסיסים - הוא משוחרר דרך אי - היקשרות, אז הוא מכונה
נזיר המשוחרר דרך חוכמה. (שמונה החרויות) אננדה, קיימות שמונה חרויות אלו. מהן השמונה? כאשר בעל צורה חומרית רואה צורות חומריות. זוהי ... נכנסים ונשארים בהפסקת התפיסה וההרגשה. זוהי החרות השמינית. אננדה, כאשר
נזיר משיג את שמונה החרויות האלו בסדר לפנים, בסדר לאחור, ובשניהם בסדר לפנים ובסדר לאחור, כאשר הוא נכנס אליהם ויוצא מהם כל אימת שהוא ... שחרור מתוך חוכמה, לאחר שהגשים זאת בעצמו בידיעה ישירה, אז הוא מכונה
נזירים המשוחרר בשתי הדרכים. ואננדה, אין שחרור אחר בשתי דרכים שגבוה או נעלה מזה. כך אמר הבודהה והמכובד אננדה היה מרוצה ושמח מדבריו. ...