ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - ההצגה הארוכה על קמָה ✔ההצגה הארוכה של קאמה Mahkammavibhanga Sutta Majjhima Nikya 136 כך שמעתי... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בודהיזם - ההצגה הארוכה על קמָה
ההצגה הארוכה של קאמה

Mahkammavibhanga Sutta

Majjhima Nikya 136

כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה ברָאגַ'גַהָא, בחורשת הבמבוק, שמורת הסנאים.

באותה עת המכובד סַמִידְהִי התגורר בביקתה ביער. אז המתבודד פּוֹטַלִיפּוּטַה, בעת ששוטט והתהלך לשם התעמלות, הלך אל המכובד סמידהי והחליף עמו ברכות. לאחר שהסתיימה שיחת הנימוסין, הוא התיישב לצידו ואמר למכובד סמידהי:

"החבר סמידהי, כך שמעתי ולמדתי משפתיו של הפרוש גוטמה עצמו: 'פעולות גופניות הן לריק, פעולות מילוליות הן לריק, רק פעולות מנטליות הן אמיתיות. וישנו ההישג הזה כאשר נכנסים בו לא מרגישים דבר. '"

"אל תדבר כך, החבר פוטליפוטה, אל תאמר זאת. אל נא תסלף את דברי הבודהה. אין זה דבר טוב לייצג את הבודהה באופן בלתי הולם. הבודהה לא יאמר זאת: 'פעולות גופניות הן לריק, פעולות מילוליות הן לריק, רק פעולות מנטליות הן אמיתיות. אך, חבר, ישנו ההישג הזה כאשר נכנסים בו לא מרגישים דבר. '"

"החבר סמידהי, כמה זמן עבר מאז יצאת לפרישות? "

"לא זמן רב, חבר, שלוש שנים. "

"אם כך, מה נאמר על נזירים ותיקים כאשר נזיר צעיר חושב שיש להגן על המורה כך? מה אדם מרגיש, החבר סמידהי, לאחר שעשה פעולה רצונית בגוף, דיבור, ותודעה? "

"לאחר שעשה פעולה רצונית בגוף, דיבור ותודעה, אדם מרגיש סבל, החבר פוטליפוטה. "

אז, מבלי להסכים או לדחות את מילותיו של המכובד סמידהי, המתבודד פוטליפוטה קם ממושבו ונפרד לשלום.

זמן קצר לאחר שהמתבודד פוטליפוטה עזב, המכובד סמידהי הלך אל המכובד אננדה והחליף עמו ברכות. לאחר שהסתיימה שיחת הנימוסין, הוא ישב לצידו ודיווח למכובד אננדה את כל שיחתו עם המתבודד פוטליפוטה. לאחר שסיים לדבר, המכובד אננדה אמר לו: "החבר סמידהי, יש לדווח על השיחה הזו לבודהה. בוא, הבה ניגש אל הבודהה ונספר לו על כך. כפי שהבודהה יסביר לנו, כך עלינו לזכור. " - "כן חבר, " השיב המכובד סמידהי.

כך, המכובד אננדה והמכובד סמידהי הלכו יחד אל הבודהה, ולאחר שחלקו לו כבוד, התישבו לצידו. המכובד אננדה דיווח לבודהה את כל השיחה שהייתה בין המכובד סמידהי והמתבודד פוטליפוטה.

לאחר שסיים לדבר, הבודהה אמר למכובד אננדה: "אננדה, אינני זוכר אפילו שראיתי אי פעם את המתבודד פוטליפוטה, כל שכן, כיצד הייתה יכולה שיחה זו להתקיים? למרות ששאלתו של המתבודד פוטליפוטה היתה צריכה להחקר, אדם מוטעה זה השיב עליה באופן חד צדדי. "

כאשר דבר זה נאמר, המכובד אוּדָאיִין אמר לבודהה: "אדון נכבד, ייתכן שהמכובד סמידהי דיבר כך בהתייחס [לעיקרון]: 'כל מה שמורגש הוא סבל. " [i]

אז הבודהה פנה אל המכובד אננדה: "ראה, אננדה, כיצד אדם מוטעה זה אודאיין מתערב. ידעתי, אננדה, שאדם מוטעה זה אודאיין יתערב עכשיו שלא לצורך. מלכתחילה המתבודד פוטליפוטה שאל בעניין שלושת סוגי ההרגשות. האדם המוטעה הזה, סמידהי, היה משיב נכונה למתבודד פוטליפוטה, אם כאשר נשאל כך, הוא היה מסביר: 'החבר פוטליפוטה, לאחר שעשה פעולה רצונית בגוף, דיבור, ותודעה [שתוצאתו] מורגשת כנעימה, אדם מרגיש הנאה. לאחר שעשה פעולה רצונית בגוף, דיבור, ותודעה [שתוצאתו] מורגשת ככואבת, אדם מרגיש כאב. לאחר שעשה פעולה רצונית בגוף, דיבור, ותודעה [שתוצאתו] מורגשת כלא - כאב - ולא - הנאה, אדם מרגיש לא - כאב - ולא - הנאה. ' אך מי אלו המתבודדים השוטים, חסרי הדעת מכתות אחרות, שיוכלו להבין את ההצגה הארוכה על קאמה של הטטהאגטה? עליך להקשיב, אננדה, לטטהאגטה כאשר הוא מציג את ההצגה הארוכה על קאמה. "

זהו הזמן המתאים, אדון נכבד, זהו הזמן, המרומם, שהבודהה יציג את ההצגה הארוכה על קאמה. כאשר ישמעו אותה מפי הבודהה, הנזירים יזכרו אותה. "

"אם כך הקשב, אננדה, ושים לב היטב למה שאומר. "

"כן אדון נכבד, " השיב המכובד אננדה. הבודהה דיבר כך:

אננדה, ניתן למצוא ארבעה סוגים של אנשים שקיימים בעולם. מהם הארבעה? הנה אדם כלשהו הורג יצורים חיים, לוקח מה שלא ניתן, מתנהג בצורה לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, דובר שקר, מדבר בצורה זדונית, מדבר בגסות, מרכל. הוא חמדן, בעל רוח מלאת שנאה, ובעל השקפות שגויות. לאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות, ביעד עגום, בתופת, אפילו בגהינום.

אך הנה אדם כלשהו הורג יצורים חיים, לוקח מה שלא ניתן, מתנהג בצורה לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, דובר שקר, מדבר בצורה זדונית, מדבר בגסות, מרכל. הוא חמדן, בעל רוח מלאת שנאה, ובעל השקפות שגויות. לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח, אפילו בעולם שמיימי.

הנה אדם כלשהו נמנע מלהרוג יצורים חיים, מלקחת מה שלא ניתן, מהתנהגות לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, מאמירת שקר, מדיבור זדוני, מדיבור גס, מרכילות. הוא אינו חמדן, תודעתו ללא שנאה, והוא בעל השקפות נכונות. לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח, אפילו בעולם שמיימי.

"אך הנה אדם כלשהו נמנע מלהרוג יצורים חיים, מלקחת מה שלא ניתן, מהתנהגות לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, מאמירת שקר, מדיבור זדוני, מדיבור גס, מרכילות. הוא אינו חמדן, תודעתו ללא שנאה, והוא בעל השקפות נכונות. לאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות, ביעד עגום, בתופת, אפילו בגהינום.

הנה, אננדה, באמצעות התלהבות, מאמץ, מסירות, התמדה, ותשומת לב נכונה, פרוש או ברהמין כלשהו משיג ריכוז מנטלי שבעזרת תודעתו המרוכזת כך, עם העין השמיימית, אשר מטוהרת ועולה על זו האנושית, הוא רואה את האדם הזה כאן שהורג יצורים חיים, לוקח מה שלא ניתן, מתנהג בצורה לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, דובר שקר, מדבר בצורה זדונית, מדבר בגסות, מרכל. הוא חמדן, בעל רוח מלאת שנאה, ובעל השקפות שגויות. והוא רואה שלאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות, ביעד עגום, בתופת, אפילו בגהינום. הוא אומר: 'אכן, ישנם מעשים רעים, יש תוצאה להתנהגות רעה, כיוון שראיתי כאן אדם שהרג יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, וראיתי שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגהינום. ' הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שהורג יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות מופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום. אלו שיודעים זאת יודעים נכונה, אלו שחושבים אחרת טועים. ' כך הוא דובק בעקשנות למה שהוא עצמו היתוודע, ראה וגילה, תוך שהוא עומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות. '

אך הנה, אננדה, באמצעות התלהבות, מאמץ, מסירות, התמדה, ותשומת לב נכונה, פרוש או ברהמין כלשהו משיג ריכוז מנטלי שבעזרת תודעתו הוא רואה את האדם הזה כאן שהורג יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות, והוא רואה שלאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח, אפילו בעולם שמיימי. הוא אומר: 'אכן, אין מעשים רעים, אין תוצאה להתנהגות רעה, כיוון שראיתי כאן אדם שהרג יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, וראיתי שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. ' הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שהורג יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. אלו שיודעים זאת יודעים נכונה, אלו שחושבים אחרת טועים. ' כך הוא דובק בעקשנות למה שהוא עצמו היתוודע, ראה וגילה, תוך שהוא עומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות. '

אך הנה, אננדה, באמצעות התלהבות, מאמץ, מסירות, התמדה, ותשומת לב נכונה, פרוש או ברהמין כלשהו משיג ריכוז מנטלי שבעזרת תודעתו המרוכזת כך, עם העין השמיימית, אשר מטוהרת ועולה על זו האנושית, הוא רואה את האדם הזה כאן שנמנע מלהרוג יצורים חיים, מלקחת מה שלא ניתן, מהתנהגות לא הולמת ביחס לתענוגות חושים, מאמירת שקר, מדיבור זדוני, מדיבור גס, מרכילות. הוא אינו חמדן, תודעתו ללא שנאה, והוא בעל השקפות נכונות, והוא רואה שלאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח, אפילו בעולם שמיימי. הוא אומר: 'אכן, יש מעשים טובים, יש תוצאה להתנהגות טובה, כיוון שראיתי כאן אדם שנמנע מלהרוג יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, וראיתי שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. ' הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שנמנע מלהרוג יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. אלו שיודעים זאת יודעים נכונה, אלו שחושבים אחרת טועים. ' כך הוא דובק בעקשנות למה שהוא עצמו היתוודע, ראה וגילה, תוך שהוא עומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות. '

אך הנה, אננדה, באמצעות התלהבות, מאמץ, מסירות, התמדה, ותשומת לב נכונה, פרוש או ברהמין כלשהו משיג ריכוז מנטלי שבעזרת תודעתו המרוכזת כך, עם העין השמיימית, אשר מטוהרת ועולה על זו האנושית, הוא רואה את האדם הזה כאן שנמנע מלהרוג יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות, והוא רואה שלאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות, ביעד עגום, בתופת, אפילו בגהינום. הוא אומר: 'אכן, אין מעשים טובים, אין תוצאה להתנהגות טובה, כיוון שראיתי כאן אדם שנמנע מלהרוג יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, וראיתי שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגהינום. ' הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שנמנע מלהרוג יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות מופיע ביעד אומללות... אפילו בגהינום. אלו שיודעים זאת יודעים נכונה, אלו שחושבים אחרת טועים. ' כך הוא דובק בעקשנות למה שהוא עצמו היתוודע, ראה וגילה, תוך שהוא עומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות. '

הנה, אננדה, כאשר פרוש או ברהמין אומר: 'אכן, ישנם מעשים רעים, יש תוצאה להתנהגות רעה, ' אני מסכים איתו על כך. כאשר הוא אומר: 'ראיתי כאן אדם שהרג יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, ואני רואה שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום, ' גם על כך אני מסכים איתו. אך כאשר הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שהרג יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות מופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום, ' אינני מסכים איתו על כך. וכאשר הוא אומר: 'אלו שיודעים זאת יודעים נכונה, אלו שחושבים אחרת טועים, ' גם על כך אינני מסכים איתו. וכאשר הוא דובק בעקשנות למה שהוא היתוודע בעצמו, ראה גילה, ועומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות, ' גם על כך אינני מסכים איתו. מדוע זאת? כיוון, אננדה, שידיעת הטטהאגטה של ההצגה הארוכה על הקאמה היא אחרת.

הנה, אננדה, כאשר פרוש או ברהמין אומר: 'אכן, ישנם מעשים רעים, יש תוצאה להתנהגות רעה, ' אני מסכים איתו על כך. כאשר הוא אומר: 'ראיתי כאן אדם שהרג יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, ואני רואה שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי, ' גם על כך אני מסכים איתו. אך כאשר הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שהרג יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי, ' אינני מסכים איתו על כך. וכאשר הוא אומר: 'אלו שיודעים זאת יודעים נכונה, אלו שחושבים אחרת טועים, ' גם על כך אינני מסכים איתו. וכאשר הוא דובק בעקשנות למה שהוא היתוודע בעצמו, ראה גילה, ועומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות, ' גם על כך אינני מסכים איתו. מדוע זאת? כיוון, אננדה, שידיעת הטטהאגטה של ההצגה הארוכה על הקאמה היא אחרת.

הנה, אננדה, כאשר פרוש או ברהמין אומר: 'אכן, ישנם מעשים טובים, יש תוצאה להתנהגות טובה, ' אני מסכים איתו על כך. כאשר הוא אומר: 'ראיתי כאן אדם שנמנע מלהרוג יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, ואני רואה שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי, ' גם על כך אני מסכים איתו. אך כאשר הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שנמנע מלהרוג יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי, ' אינני מסכים איתו על כך. וכאשר הוא אומר: 'אלו שיודעים זאת יודעים נכונה, אלו שחושבים אחרת טועים, ' גם על כך אינני מסכים איתו. וכאשר הוא דובק בעקשנות למה שהוא היתוודע בעצמו, ראה גילה, ועומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות, ' גם על כך אינני מסכים איתו. מדוע זאת? כיוון, אננדה, שידיעת הטטהאגטה של ההצגה הארוכה על הקאמה היא אחרת.

הנה, אננדה, כאשר פרוש או ברהמין אומר: 'אכן, ישנם מעשים טובים, יש תוצאה להתנהגות טובה, ' אני מסכים איתו על כך. כאשר הוא אומר: 'ראיתי כאן אדם שנמנע מלהרוג יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, ואני רואה שלאחר מותו, הוא הופיע ביעד אומללות אפילו בגיהנום, ' גם על כך אני מסכים איתו. אך כאשר הוא אומר: 'לאחר המוות, כל מי שנמנע מלהרוג יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות מופיע ביעד אומללות אפילו בגיהנום, ' אינני מסכים איתו על כך. וכאשר הוא אומר: 'אלו שיודעים זאת יודעים נכונה, אלו שחושבים אחרת טועים, ' גם על כך אינני מסכים איתו. וכאשר הוא דובק בעקשנות למה שהוא היתוודע בעצמו, ראה גילה, ועומד על כך ש: 'רק זאת אמת, כל דבר אחר הוא טעות, ' גם על כך אינני מסכים איתו. מדוע זאת? כיוון, אננדה, שידיעת הטטהאגטה של ההצגה הארוכה על הקאמה היא אחרת.

כך, אננדה, באשר לאדם כאן שהורג יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום: או שקודם לכן הוא עשה מעשה רע שתוצאתו כואבת, או שאחר כך הוא עשה מעשה רע שתוצאתו כואבת, או שברגע המוות הוא רכש וקיבל השקפה שגויה. משום כך, לאחר מותו הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום. ומאחר והוא הרג כאן יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, הוא יחווה את התוצאה של המעשה הזה או כאן ועכשיו, או בלידה הבאה, או באיזשהו קיום עתידי.

כך, אננדה, באשר לאדם כאן שהורג יצורים חיים... ובעל השקפות שגויות, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי: או שקודם לכן הוא עשה מעשה טוב שתוצאתו נעימה, או שאחר כך הוא עשה מעשה טוב שתוצאתו נעימה, או שברגע המוות הוא רכש וקיבל השקפה נכונה. משום כך, לאחר מותו הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. ומאחר והוא הרג כאן יצורים חיים... והיה בעל השקפות שגויות, הוא יחווה את התוצאה של המעשה הזה או כאן ועכשיו, או בלידה הבאה, או באיזשהו קיום עתידי.

כך, אננדה, באשר לאדם כאן שנמנע מלהרוג יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי: או שקודם לכן הוא עשה מעשה טוב שתוצאתו נעימה, או שאחר כך הוא עשה מעשה טוב שתוצאתו נעימה, או שברגע המוות הוא רכש וקיבל השקפה נכונה. משום כך, לאחר מותו הוא הופיע ביעד משמח אפילו בעולם שמיימי. ומאחר והוא נמנע מלהרוג כאן יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, הוא יחווה את התוצאה של המעשה הזה או כאן ועכשיו, או בלידה הבאה, או באיזשהו קיום עתידי.

כך, אננדה, באשר לאדם כאן שנמנע מלהרוג יצורים חיים... ובעל השקפות נכונות, לאחר מותו, הוא מופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום: או שקודם לכן הוא עשה מעשה רע שתוצאתו כואבת, או שאחר כך הוא עשה מעשה רע שתוצאתו כואבת, או שברגע המוות הוא רכש וקיבל השקפה שגויה. משום כך, לאחר מותו הוא הופיע ביעד אומללות... אפילו בגיהנום. ומאחר והוא נמנע מלהרוג כאן יצורים חיים... והיה בעל השקפות נכונות, הוא יחווה את התוצאה של המעשה הזה או כאן ועכשיו, או בלידה הבאה, או באיזשהו קיום עתידי.

כך, אננדה, ישנו מעשה שאינו בעל יכולת [לתוצאה טובה] ונראה חסר יכולת, ישנו מעשה שאינו בעל יכולת [לתוצאה טובה] ונראה בעל יכולת, ישנו מעשה בעל יכולת [לתוצאה טובה] ונראה בעל יכולת, וישנו מעשה בעל יכולת [לתוצאה טובה] ונראה חסר יכולת.

כך אמר הנעלה והמכובד אננדה היה מרוצה ושמח מדבריו.

[i] התבטאות זו נעשתה על ידי הבודהה ב - SN36:11/iv.216, בהתייחס לסבל הטבוע בכל התופעות מתוך סיבת ארעיותם. למרות שהאמירה עצמה נכונה, נראה שהמכובד סמידהי מציג אותה בצורה מטעה כאילו כל ההרגשות מורגשות כסבל, דבר שגוי בהחלט.
כאן ועכשיו התבטאות כתות מלכתחילה צורך מוות תוצאות כאב גלגולי נשמות גהנום חיים לאחר החיים בודהיזם הצגה
עבודה סביב זווית הישום של הכוח, שמירה על מתח בשריר בטווחי תנועה שונים, איפה המשקל הכי כבד? מתי השריר הכי מתאמץ? באיזה טווח תנועה לעבוד? איך לשמור על מתח בשריר? סוגים של שמירת מתח בשריר, עבודה בטווחי תנועה שונים
עבודה סביב זווית הישום של הכוח, שמירה על מתח בשריר בטווחי תנועה שונים, איפה המשקל הכי כבד? מתי השריר הכי מתאמץ? באיזה טווח תנועה לעבוד? איך לשמור על מתח בשריר? סוגים של שמירת מתח בשריר, עבודה בטווחי תנועה שונים
...הישום של הכוח, שמירה על מתח בשריר בטווחי תנועה שונים, איפה המשקל הכי כבד? מתי השריר הכי מתאמץ? באיזה טווח תנועה לעבוד? איך לשמור על מתח בשריר? סוגים של שמירת מתח בשריר, עבודה בטווחי תנועה שונים מה המשמעות של עבודה סביב זווית היישום של הכוח? אליעד כהן מסביר את המושג עבודה סביב זווית היישום של הכוח ואת החשיבות של שמירת מתח בשריר במהלך ביצוע תרגילים בחדר כושר. המטרה המרכזית בהרצאה זו היא להדגיש את האופן שבו זווית הפעלת הכוח משפיעה על המאמץ השרירי, ולבחון...
מחשבות - האם ואיך אפשר למשש / לראות / לגעת במחשבות / במה שחושבים?
...באמצעות חוש המישוש? האם ניתן לראות מחשבות באמצעות חוש הראיה? וגם, מאיזה חומר מחשבות עשויות? מהי המהות שלהן? תשובה: כן, אפשר למשש מחשבות ואפשר לראות מחשבות. לא רק שאפשר לגעת במחשבות, אלא שהנגיעה בהן היא הרבה יותר ממשית מאשר כל דבר אחר שבו נוגע האדם באמצעות ידיו. הסבר: על האדם לשים לב לכך, כי מצד המציאות האמיתית, המצב הוא בכלל הפוך והשאלה בכלל צריכה להיות הפוכה. זא מצד האמת במקום לשאול איך אפשר לגעת במחשבה, במקום זה צריך לשאול איך אפשר לגעת במה שחושבים...
חוש המישוש, חמשת החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית
חוש המישוש, חמשת החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית
...החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית האם חוש המישוש הוא מציאות או דמיון? אליעד כהן מסביר בהרצאה שמה שאנחנו חווים באמצעות החושים, ובפרט דרך חוש המישוש, הוא לא בהכרח המציאות המוחלטת אלא ביטוי של המחשבה והדמיון שלנו. אליעד פותח בדוגמה פשוטה ואומר שאם נדמיין אש שורפת לנו את האצבע, נוכל ממש להרגיש את הכאב, אפילו מבלי שנחווה אש במציאות. הוא מדגיש שהמוח שלנו מסוגל ליצור תחושה חזקה ואמיתית, על אף שהדבר מתרחש רק בדמיון...
איך להרגיש פחות רע? איך לא להרגיש רע? אין רע בלי טוב, ברע לזכור את הטוב, הרע כתשלום על הטוב, מה הטוב שיוצר את הרע? אין ארוחות חינם, איך להרגיש יותר טוב? איך להרגיש טוב בלי רע? אין טוב בלי רע, בטוב לזכור את הרע, לא טוב ולא רע
איך להרגיש פחות רע? איך לא להרגיש רע? אין רע בלי טוב, ברע לזכור את הטוב, הרע כתשלום על הטוב, מה הטוב שיוצר את הרע? אין ארוחות חינם, איך להרגיש יותר טוב? איך להרגיש טוב בלי רע? אין טוב בלי רע, בטוב לזכור את הרע, לא טוב ולא רע
...לא להרגיש רע? אין רע בלי טוב, ברע לזכור את הטוב, הרע כתשלום על הטוב, מה הטוב שיוצר את הרע? אין ארוחות חינם, איך להרגיש יותר טוב? איך להרגיש טוב בלי רע? אין טוב בלי רע, בטוב לזכור את הרע, לא טוב ולא רע איך להרגיש פחות רע? איך לא להרגיש רע? כאשר אדם חווה תחושת רע, אחת הדרכים להפחית את התחושה הזו היא להבין את המחיר שהוא משלם. אליעד כהן מציע שכל תחושת רע היא למעשה תוצאה של תשלום עבור משהו טוב שחווינו קודם לכן. כך, לדוגמה, אם אדם מרגיש רע בגלל חובות בכרטיס...
איך לפתור בעיות? איך להיות חכם? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? למה להיות מוכר טיפש? למה לא להיות מוכר חכם? למה להקטין ראש? למה לא להגדיל ראש? איך להבין את הלקוח? איך למכור יותר? טיפול בהתנגדויות במשא ומתן, התנגדויות בביצוע עסקה
...לפתור בעיות? איך להיות חכם? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? למה להיות מוכר טיפש? למה לא להיות מוכר חכם? למה להקטין ראש? למה לא להגדיל ראש? איך להבין את הלקוח? איך למכור יותר? טיפול בהתנגדויות במשא ומתן, התנגדויות בביצוע עסקה וכאן אבאר עוד טיפ לאנשי מכירות, איך להצליח למכור יותר טוב? ואיך לדעת יותר טוב לטפל בהתנגדויות של הלקוח? האם באמת כדאי להיות מוכר חכם או מוכר טיפש? ולמה ומתי עדיף להקטין ראש ולא להגדיל ראש? ואיך להיות מוכר חכם באמת? והדרך לכך היא,...
דיבור נכון, לא ברור מאליו, לדבר אמת, תת מודע, זוגיות טובה, אובייקטיביות, סובייקטיביות, פרשנות או עובדה, להטיל ספק בחושים
דיבור נכון, לא ברור מאליו, לדבר אמת, תת מודע, זוגיות טובה, אובייקטיביות, סובייקטיביות, פרשנות או עובדה, להטיל ספק בחושים
...פרשנות או עובדה, להטיל ספק בחושים מה המשמעות של לדבר נכון ואיך זה קשור לאמת? אליעד כהן מדבר על החשיבות של דיבור נכון, כאשר הכוונה בדיבור נכון היא לדייק בצורה מלאה במה שאתה אומר. לדבר נכון פירושו להבחין באופן ברור בין העובדות לבין הפרשנות שלך עליהן. אליעד מסביר את זה באמצעות דוגמה פשוטה: אם ראית מישהו עם סכין, אין זה אומר באופן מוחלט שהוא הרוצח. מה שראית בפועל זו עובדה (אדם מחזיק סכין), אך ההבנה או הפרשנות שלך (הוא הרוצח) זו כבר סובייקטיביות. לדבר...
מרגישה אשמה באונס, איך לסלוח לעצמך? מאשימה את עצמי, שונאת את עצמי, כועסת על עצמי, לא סולחת לעצמי, רגשות אשם, שנאה עצמית, למה לא צעקת? תקיפה מינית, טראומה מינית, כעס עצמי
מרגישה אשמה באונס, איך לסלוח לעצמך? מאשימה את עצמי, שונאת את עצמי, כועסת על עצמי, לא סולחת לעצמי, רגשות אשם, שנאה עצמית, למה לא צעקת? תקיפה מינית, טראומה מינית, כעס עצמי
...את עצמי, כועסת על עצמי, לא סולחת לעצמי, רגשות אשם, שנאה עצמית, למה לא צעקת? תקיפה מינית, טראומה מינית, כעס עצמי מה לעשות כשמרגישים אשמה על אונס? איך לסלוח לעצמך? בהרצאה הזו, אליעד כהן עוסק בשאלה של איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית בעקבות חוויית אונס, וכיצד ניתן לסלוח לעצמך. הוא פותח את השיחה בשאלה אם שמעתם על מישהי שחוותה אונס והאשימה את עצמה. השאלה הזו נוגעת לשאלה הרחבה יותר כיצד אדם יכול להרגיש שהוא היה אחראי, באופן כלשהו, למקרה של אונס. לפעמים...
ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה?
ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה?
...איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה? איך לכתוב מאמר או לבנות הרצאה בצורה פשוטה וברורה? הדרך לכתוב מאמר, לבנות הרצאה, להכין מצגת או ליצור סדנה, מתבססת תמיד על אותו עיקרון פשוט וברור. אליעד כהן מסביר כי אין באמת הבדל מהותי בין כתיבת ספר, מאמר, הרצאה או כל תוכן אחר. ההבדל היחיד נעוץ בצורת הגשת התוכן ובכמות המידע. מאמר קצר או ארוך, סדנה או הרצאה...
חרדה מתסמיני חרדה, חרדה להשתגע, תסמינים של חרדה, התקפי חרדה, טיפול בחרדה, איך לטפל בחרדה? איך לצאת מחרדה? איך להתמודד עם חרדה? תחושת מחנק בגרון, תחושת מחנק בחזה, טיפול בפחדים
חרדה מתסמיני חרדה, חרדה להשתגע, תסמינים של חרדה, התקפי חרדה, טיפול בחרדה, איך לטפל בחרדה? איך לצאת מחרדה? איך להתמודד עם חרדה? תחושת מחנק בגרון, תחושת מחנק בחזה, טיפול בפחדים
...מתסמיני חרדה, חרדה להשתגע, תסמינים של חרדה, התקפי חרדה, טיפול בחרדה, איך לטפל בחרדה? איך לצאת מחרדה? איך להתמודד עם חרדה? תחושת מחנק בגרון, תחושת מחנק בחזה, טיפול בפחדים איך להתמודד עם חרדה מתסמיני חרדה? חרדה היא תוצאה של פחד ממשהו עתידי שיכול לקרות נגד רצונו של האדם. במקרים רבים, אנשים חווים חרדה בעקבות תסמינים פיזיים כמו לחץ בחזה, דפיקות לב מואצות, תחושת מחנק, סחרחורת או מועקה כללית. תחושות אלו יכולות להיגרם בשל חוויות עבר שהשאירו חותם רגשי, למשל...
למה הכל השתקפות עצמית? החיים כמראה, מה אחרים חושבים עלי? מה אני חושב על עצמי? למה אנשים לא אוהבים אותי? שיקולים בבחירת בן זוג, למה אני רוצה אותה? למה אני אוהבת אותו? מה הוא חושב עלי? מה היא חושבת עלי?
למה הכל השתקפות עצמית? החיים כמראה, מה אחרים חושבים עלי? מה אני חושב על עצמי? למה אנשים לא אוהבים אותי? שיקולים בבחירת בן זוג, למה אני רוצה אותה? למה אני אוהבת אותו? מה הוא חושב עלי? מה היא חושבת עלי?
...למה אנשים לא אוהבים אותי? שיקולים בבחירת בן זוג, למה אני רוצה אותה? למה אני אוהבת אותו? מה הוא חושב עלי? מה היא חושבת עלי? למה הכל השתקפות עצמית? מה אנשים חושבים עלינו ומה אנחנו חושבים על עצמנו? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מסביר איך לעיתים קרובות אנו מפרשים את העולם סביבנו כמות שאנחנו תופסים את עצמנו. הוא טוען שהמחשבות והתחושות שלנו כלפי עצמנו משפיעות על הדרך בה אנו תופסים את התגובות של אחרים כלפינו. אדם נוטה להאמין שמה שהוא חושב על עצמו, אחרים גם חושבים...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות...
מהי אהבה? במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה?
...זוגיות. מהי אהבה? כיצד תדע שאתה אוהב באמת? האם אתה באמת אוהב מישהו? האם באמת אוהבים אותך? האם האהבה שאתה מקבל היא אכן אמיתית? האם ניתן לגרום לעצמך לאהוב מישהו? איך תוכל לגרום לעצמך לאהוב מישהו? האם ניתן לגרום לילד לאהוב את אחיו? האם ואיך ניתן לגרום למישהו לאהוב משהו? האם אתה בטעות דוחה אהבה? ממה עליך להיזהר שלא לעשות כדי לא לדחות אהבה שאוהבים אותך? איך תגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך תגרום לעצמך להפסיק לאהוב? איך תגרום למישהו לאהוב מישהו אחר? כיצד...
ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים
...עצמית שאלות על החיים פתח דבר מה היא שאלה.? מה היא תשובה? מה הוא ביטחון? מה הוא פחד? מה היא מציאות? מי תופס את המציאות? מה היא מחשבה? מה הוא רעיון? מה היא שפה? מה היא בעיה? מה הוא סדר? מה הוא שקט? מה הוא ריכוז? מה היא תשומת לב? מה היא הקשבה? מה הוא חלל? מה הוא ידע? מה היא למידה? מה היא התנסות? מה היא יצירתיות? האם החיים שלי? מה הוא החושב? מה הוא הרוצה? האם הגוף שלי? מה זו אמת? מה זה כלום? מה הוא כעס? מה היא ודאות? מה הוא הפך? מה היא אהבה? מה היא שמחה...
זוגיות - זוגיות בהעצמה - זוגיות בלימודים
...- זוגיות בהעצמה - זוגיות בלימודים זוגיות בלימודים במערכת החינוך מלמדים אותנו דברים רבים, מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ועוד. לימודים אלה מטרתם לקדם אותנו בחיים ולאפשר לנו את הידע הנדרש כאנשים בוגרים. איך שהוא אותה מערכת חינוך שכחה שיש צורך ללמד הרבה מאד דברים בנוסף. כמו איך להיות אדם, משמעות האני, משמעות האחר, מי אני ביחס לאחר והאחר ביחס אלי. קצרה היריעה מלתאר את כמות החומר הרצוי שנלמד, נפנים ונתנסה בו לפני שאנחנו נכנסים בבגרותנו ליחסים של זוגיות. ספר...
סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?
...הרצאה על סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?. הפעם אני רוצה לתת נקודת מבט, על אחת מהנחות היסוד של התודעה האנושית והיא הקשר של סיבה ותוצאה. סיבה ותוצאה, כל דבר בעצם מביא לאירוע אחר, יש לכל סיבה מסובב אם קורה משהו זה בגלל שרצית את הדבר, ואם לא קרה מה שרצית, זה היה אקראי. כמו לדוגמה, מדליקים אש ושורפים נייר, בעצם, ההנחה היא שבגלל האש הנייר נשרף עכשיו. מי שיתבונן על העניין הזה לעומק, יראה שכל הסיבתיות בעולם, זו סהכ תחושה, אני לא אומר...
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3
...בזמן אמת - חלק 3 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 2. אם זה כך, אם אפילו הכאב האינסופי שלך הוא מסוג הכאבים שלבסוף עוברים, אז ההחלטה שלך להתאבד היא טעות איומה. יכול להיות שאתה, בעצם, פראייר, אפילו מלך הפראיירים, פראייר של המוות שמרמה אותך. בא נחשוב רגע, מה היה קורה אילו היית יכול להסתכל, אחרי מותך, על החלטתך למות? נניח שכבר התאבדת ואתה מסתכל מן המרחק על ההחלטה שלך למות, וגם על האפשרות שהייתה יכולה להיות מאחורי הפינה אילו היית ממשיך...
לא תקלל חרש - פרשת קדושים תהיו
...תקלל חרש - פרשת קדושים תהיו ידוע לכל, בהיחלש האדם, יתגברו קשייו. היינו כשאדם נחלש נפשית ו או פיזית, יופיעו עוד ועוד קשיים. הדרך להתגבר, להתמודד, הינה עי התחזקות. מזהירה התורה, שלא לקלל. התורה נוקטת בלשון לא תקלל חרש, חרש דווקא. ידועים דברי רשי המביא בשם תורת כהנים, למה נא חרש? עונה רשי, מה חרש מיוחד שהוא בחיים אף כל שהוא בחיים, יצא המת שאינו בחיים. מה ענינה של הקללה, קללה שכל מהות ענינה על האדם החי. אין הקללה חלה על המת. או ר נתן, הקללה ענינה הפרדת...
לא לזלזל ברגע
...באופוריה ולא בודק מספיק, ואז הוא חושב שהכל ידוע לו בחיים, וכמובן שמבחינה אובייקטיבית אין כך הדבר, כי עצם כך שהוא הולך באופוריה הוא לא מסתכל על המציאות נכון, ומפסיק לבחון את החלטותיו. הדבר דומה לארנב שעשה תחרות עם הצב. הארנב השוויץ והלך לישון ואמר אקום עוד שעה, והשעה הזו עלתה לו ביוקר ולמרבה ההפתעה הצב ניצח. וניתן לראות לפעמים כשהאדם פתאום מצליח בדבר מה בחייו הוא פתאום מרגיש שהוא לא יכול לטעות יותר, ואז הוא פחות ערני לדברים שקורים לו ואז פתאום השמחה...
משא או מסע - לא כובד המשא מכריע אותנו, אלא איך שאנו נושאים אותו
...היום ורדית, קשה לי שאלתי מדוע? קשה לי נפשית, כל השנה האחרונה לא הולך לי התגרשתי עברתי עיר אחרת עם הבן שלי פתחתי זוגיות עם גבר שחשבתי שאוהב אותי פתאום מסתבר לי שהוא ואני לא שותפים יחד חשבתי לפתוח דף חדש, חיים חדשים עם יציבות ופתאום זה לא מה שתיכננתי נפשית אני לא מסוגלת, אני מתמוטטת, אין לי כוח יותר אין לי את החוזק הנפשי ואין מה לשנות כזאת אני זה האופי שלי אמרתי לה תרגעי על מה את שמה את הדגש בכלל בחיים? יש לך בן נפלא שאוהב אותך? את חיה בריאה ושלמה...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2
...- חלק 2 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 1. טיעוני יסוד להכללת המחקר האקדמי על הטיפול הלא קונבנציונאלי המקור למונח ממוקדות האדם בטיפול הרפואי המערבי והבסיס להתפתחותן של גישות ממוקדות חולה ברפואה המודרנית, מגיע מתיאוריה ממוקדת אדם (Rogers, 1902 - 1987). זו, גישת ייעוץ בפסיכותראפיה הנחשבת לאחת מהגישות המזוריות כיום (Stewart, et al, 2003). עיקרה של גישה זו, הינו בהדגשת חשיבות מערכת היחסים והתקשורת הטיפולית ככלי טיפולי בפני עצמו, בחשיבות הבנת חווייתו...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן רוחני, אימון אישי קשב וריכוז, אימון אישי להצלחה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 22_05_2025 השעה 23:01:53 - wesi4