... יציב וקבוע. המונח לא - עצמי מתייחס לחמשת המצרפים (khandha) שהם כינוי לאוסף התופעות החומריות - מנטליות המכונה אדם. וכך אומר הבודהה:
נזירים , גוף (kya) הוא לא - עצמי. אם הגוף היה עצמי הוא לא היה גורם לעצמו אי נוחות. אז (במקרה והגוף היה ... על פי גורמים וסיבות שאינם בשליטתו, וכל אותן תופעות משתנות לבלי הרף ומעיקות. הראיה הנכונה מנוסחת על ידי הבודהה באופן הבא: לכן,
נזירים, כל גוף (הרגשה, תפיסה או זיהוי, דחף לפעולה, הכרה) שהוא, אם בעבר, בעתיד או בהווה, פנימי או ... גוף (הרגשה, תפיסה או זיהוי, דחף לפעולה, הכרה) שהוא צריך להראות כפי שהוא באמת עם הבחנה נכונה כזה לא שלי, זה לא עצמי, זה לא אני. נגסנה,
נזיר בודהיסט מואר, נשאל על ידי המלך מילינדה היווני מהו אותו דבר אשר מכנים אדם אם הבודהה טוען לחוסר ... השיב שהאופן אינו המרכבה אלא מהווה רק חלק מהמרכבה. האם הגלגלים הם מה שמכונה מרכבה? והמלך השיב לא, הגלגלים הם רק חלק מהמרכבה. וכך שאל
הנזיר לגבי מרכיבים שונים של המרכבה, והמלך השיב שאין הם המרכבה עצמה. אם כך שאל נגסנה, מהי המרכבה? והמלך ...