... או
תאווה אחד המניעים והתחושות החזקות ביותר שאנו חווים בדרך כלל היא תחושה שאנחנו עושים כמיטב יכולתנו ... לוואן גוך הזה במכירה שאני מוכן לשלם בשבילו מיליונים (אם יש לי) למדנו שתשוקה אנו חייבים להסתיר. שלא כמו
תאווה. מעניין לחשוב מה הרחיק כל כך את הצורך התשוקתי החשוב הזה ודחק אותו לירכתי מוחנו, לתחתית שפתנו. ... לבלבל ולהתבייש בכלל, בתאוותם ותשוקתם בפרט. העברית כשפה סיבכה קצת מונחים שהם ברורים יותר בשפות אחרות. תשוקה
ותאווה. ההבדל בין תשוקה
לתאווה הוא לא ממש ברור בעברית. desire איננו שווה ל lust או passion. לאקאן המציא, או הפך למעשה למלה ... אליו מעבר ליכולת קבלתו וסיפוקו. לכן קשה לדון במושג הלאקניאני איווי בעברית איווי, איווי קרוב מדי בצליל שלו
לתאווה שמסמלת
תאווה מינית. ובעקיפין הוספנו
לתאווה את מה שאנחנו משתוקקים אליו. בעוד שלאקאן השתמש במלה איווי יותר לכיוון עצמאי של תשוקה. צורך. הדוחף הלאה והבלתי ניתן לסיפוק לכל מה שאין. אנחנו מבלבלים לעתים קרובות בין תשוקה ובין
תאווה. תאווה יכולה להיות רגעית. תשוקה היא רגש מפעיל לאורך זמן, למעשה לכל החיים. גם אחרי ... אל האין. האין עכשיו ו האין שלא היה אף פעם. דוגמת השוקולד היא דוגמה טובה. קודם התאווית לשוקולד, אכלת קוביה
והתאווה באה על סיפוקה. כעת, אתה יכול להרגיש תשוקה לשוקולד, אתה יכול לקנות חפיסה לאכול את כולה, ולהרגיש ... והרעש והאורות. המבט של האחר יוצר אותנו לרגע. מרגיע את האיווי. מכניס אותנו למשחק להיות האיווי של האחר.
והתאווה היא לעתים קרובות
התאווה של האחר אלי, אלא שזה נושא אחר. כן, נכון, הקשר הראשוני של המלה הוא למין.
התאווה למין. ממש מבהילה ומפחידה. להגיד אני חרמן זה בסדר, חינני. אין לזה את העומק המפחיד. להגיד, בא לי עליו נשמע נחמד. להגיד אני
מתאווה אליו משאיר אותך יותר עירום מעירום. זה מגלה אותך בתאוותך הגלויה ביותר לכל עומק רובדיך בתוספת תוכן שכל אחד משליך עליה מתאוותו שלו,.
התאווה, גלויה בוטה, מונחת לפנינו כמו גופה בסרט מתח. תכף היא תקום ותבצע איזה מעשה מפחיד עד אימה. ותגלה אותך, הרוצח. מחוללי השפה האנושית, לפחות בעברית ניסו להפריד בין מה שזיהו אצל החיות
כתאווה, פרועה, בלתי נשלטת, שכדי להרגיע ולספקה באים בלי צורך להתחבא. אצל החיות הכל מתרחש בנוכחות האחרים. בכל הנוגע
לתאווה, היהדות בדרכה מצאה לה פתרון לבושה ולהסתרה, שנאמר, ילבש שחורים ויסע לעיר אחרת ויעשה מעשיו ... עמוק. אצל האדם נולדה בושה. נולד צורך להסתיר. וככל שמסתירים יותר מסבכים יותר את הצורך המוסתר. עד כדי בלבול.
תאווה הפכה למלה גסה. מתארת אנשים גסים. לעולם יכתבו תאוותן כמלת גנאי. למזלנו תשוקה לא מסתדרת כל כך עם ההטיות. אתה לא יכול להגיד תשוקתן. וכעת ישנו בלבול משולש. מכיוון
שהתאווה והבושה והתשוקה הולידו את הרומנטיקה, כהצדקה להרגיש בתחושות אלו, ולתת אישור איזה שהוא אחר למלא אחר
התאווה והתשוקה האסורה. כך נולדה לא רק מלה חדשה, אלא תחושה חדשה, שהאופי האנושי עודו ממשיך ומנסה לפתח ... הרומנטי הן כאשר מושא תאוותך מתחבר באופן לא מודע לאיזה זיכרון של איווי, תשוקה סמויה שגם אתה לא מודע אליה.
תאווה יכולה להתחבר לרגשות נפשיים אחרים ואז, מתקיים משהו שיכול להיות אלים ראו את מקרי האונס, משחקי ... המין הנוספים. התשוקה, שאותה קשה יותר לזהות באנשים, אלא בבור שבעין, במבט הרעב, בעין הריקה, המתה. הבושה
מהתאווה והתשוקה. עדיין באים בטענות נגד המשתוקקים. ומכיוון שאהבה, רומנטית, היא מלת עידון למלים עם ... להרגיש רומנטיים ולא חייתיים ובעיקר מעודנים עד קצה קצות ציפורנינו, כי העידון, הוא נושא אחר הקשור לתשוקה
ותאווה, ולא זה המקום לדון בה.. והרי אנו עומדים בושים ונכלמים ותאוותנו בידינו. והכי גרוע, חצי תאוותנו בידינו, אוי לבושה. תחשבו על אוסף המקומות שהמלה
תאווה מופיעה בה ותבינו למה בורחים מלהודות בה. אז נעשינו רומנטיים להפליא. כולנו רומנטיים עד שענייני ... לנשלטים על ידי הבלבול הסמנטי. באמנות, בעיקר הציור תמיד מאפיינים את התאוותן עם שפתיים נפוחות עיניים בולטות.
תאווה מצוירת תמיד כמגונה בצורה זו או אחרת. לתשוקה אין לנו כמעט דימוי חיצוני, אומנותי. המבהיר לנו מה מסתתר מתחת למלה, כמו
בתאווה. היהודים למשל תמיד תוארו כתאוותנים ולא כבעלי תשוקה. צריך לדעת להבדיל. לראות קריקטורות אנטישמיות ולהבין את הקשר בין
תאווה לממון למשל.
תאווה ומין. מה יסביר לנו במדויק את ההבדל בין
תאווה לתשוקה. האם הצורך המספק. אם אתה
מתאווה לאדם מסוים, קיימת יחסי מין
התאווה פגה עד שתתעורר מחדש בהתאם לפיזיונומיה אישית. אצל אחד מהר אצל השני לאט יותר. להגיד אני משתוקק ...