ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תאווה ✔תשוקה או תאווה ✔אחד המניעים והתחושות החזקות ביותר שאנו חווים בדרך כלל היא תחושה שאנחנו עושים... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תשוקה או תאווה
אחד המניעים והתחושות החזקות ביותר שאנו חווים בדרך כלל היא תחושה שאנחנו עושים כמיטב יכולתנו להסתירה, להסתירה עמוק כל כך עד שאפילו את שמה אנו הוגים בלחש: תשוקה. כמה מכם אמרו בקול רם "אני משתוקק", ולאו דווקא לפרטנר מיני. נכון שהמלה לא "יושבת" טוב על הלשון, אך אם היינו משתמשים בה היינו מתרגלים. תשוקה יכולה להיות כל דבר. התשוקה תמיד תתחבא מאחורי ניסוח אחר. כשאנחנו כבר לא ילדים אך עדיין אוספים בולים אנו יכולים להגיד. "אני נורא רוצה את הבול הזה" אנחנו כמעט אף פעם לא נגיד" אני משתוקק לבול הזה" משתוקק עד טירוף שיהיה שלי. אני משתוקק לוואן גוך הזה במכירה שאני מוכן לשלם בשבילו מיליונים (אם יש לי) למדנו שתשוקה אנו חייבים להסתיר. שלא כמו תאווה.

מעניין לחשוב מה הרחיק כל כך את הצורך התשוקתי החשוב הזה ודחק אותו לירכתי מוחנו, לתחתית שפתנו. לנסות להעלים את כל מה שקשור אליה, לתשוקה. אני משתוקק להגיד "אני משתוקק" ואומר בא לי לכתוב על תחושה מוסווה. מתי החלו בני האדם לבלבל ולהתבייש בכלל, בתאוותם ותשוקתם בפרט.

העברית כשפה סיבכה קצת מונחים שהם ברורים יותר בשפות אחרות. תשוקה ותאווה. ההבדל בין תשוקה לתאווה הוא לא ממש ברור בעברית. desire איננו שווה ל lust או passion. לאקאן המציא, או הפך למעשה למלה מרכזית בתורתו את המלה "איווי" מתוך רצון לסמל משהו שמתאווים אליו מעבר ליכולת קבלתו וסיפוקו. לכן קשה לדון במושג הלאקניאני "איווי" בעברית איווי, איווי קרוב מדי בצליל שלו לתאווה שמסמלת תאווה מינית. ובעקיפין הוספנו לתאווה את מה שאנחנו משתוקקים אליו. בעוד שלאקאן השתמש במלה איווי יותר לכיוון עצמאי של תשוקה. צורך. הדוחף הלאה והבלתי ניתן לסיפוק לכל מה שאין. אנחנו מבלבלים לעתים קרובות בין תשוקה ובין תאווה. תאווה יכולה להיות רגעית. תשוקה היא רגש מפעיל לאורך זמן, למעשה לכל החיים. גם אחרי שהשגת את מושא התשוקה. אתה ממשיך להשתוקק.. אתה יכול להתאוות לשוקולד. לאכול פיסה ולהרגיע.

לאקאן שידע להגדיר דברים מסובכים במשפטים קצרים אמר על תשוקה " היחס אל העדר" כלומר היחס אל החסר, האין החשוב ביותר. על משפט זה בנויה חלק גדול מהתיאוריה של. "היחס של היש אל העדרו. היש משתוקק אל האין. ה"אין" עכשיו ו ה"אין" שלא היה אף פעם.

דוגמת השוקולד היא דוגמה טובה. קודם התאווית לשוקולד, אכלת קוביה והתאווה באה על סיפוקה. כעת, אתה יכול להרגיש תשוקה לשוקולד, אתה יכול לקנות חפיסה לאכול את כולה, ולהרגיש בחילה משוקולד וראה פלא, התשוקה, האיווי שזאת המלה האמיתית לעניין זה לא פג. הוא התחלף ואתה עומד ניצב מול איווי אחר, חסר שעוד אינך יודע מהו. הוא כבר איננו שוקולד אבל עוד אינך יודע מה האיווי הבא המתעורר. הבור בבטן לא התמלא, אתה רק עוד לא יודע באיזה טעם לנסות למלא אותו עכשיו. האיווי הוא הצורך עצמו, להיות בעל איווי. זה מה שלא מספק. מה שמשאיר את הבור בבטן. זו התחושה שהמלה געגוע רחוק ובלתי נתפס מנסה להגדיר. הבור שהוא הבדידות, שהוא הצורך בקשר אינטנסיבי ממלא, מה שנקרא לחיות אחד מהמעיים של השני. קשר שיכסה את הצורך הבלתי ניתן לסיפוק, געגוע למשהו שאולי היה ונעלם, אבל ממשיך להפעיל את זכרו המעורפל של הצורך בתוכי וגורם להמשיך להשתוקקות של החסר ולשחזר את אותו אבדן כשעוד היה. ואולי לא היה אף פעם באופן ממשי, אלא התקיים רק בצורך הפנימי שלנו. אהבת הורה שלא קיבלנו היכולה להפוך לאיווי מרכזי, גם אם לא היה אף פעם. כך שלא תמיד הגעגוע הוא אל משהוא מוכר, שיכול להיות מוגדר במלים, שהיה ואיננו. לרוב היא אל משהו שנטוע עמוק בתוכנו שמעולם לא קיבלנו, ולא שוקולד, לא פיקאסו אורגינלי ולא מכונית פאר חדשה לא תרגיע את האיווי. אם נחליף לרגע את המלה איווי במלה צורך ונגיד, יש לי צורך בחברה, אני לא רוצה להיות לבד. אתה יוצא ופוגש אנשים ונמצא בחברה והנה הצורך לא ממש התמלא. זאת לא בדידות ולא ריקנות. זה האיווי שזז למקום אחר מהמקום אותו ניסית למלא. ולכן אני משתדל תמיד להיזהר בלשוני כשאני מדבר על בדידות, שהיא דבר אחד, ולהיות לבד שזה דבר שונה. אני יכול להיות בודד במסיבה ולא להרגיש בודד כשאני לבד בבית. במועדונים, הרעש, הביט, המבטים, כולם גורמים לנו לשכוח לרגע, אך אם רק לשניה נדמה לנו שלא מסתכלים עלינו אנחנו שוב בודדים בתוך ההמון והרעש והאורות. המבט של האחר יוצר אותנו לרגע. מרגיע את האיווי. מכניס אותנו למשחק להיות האיווי של האחר. והתאווה היא לעתים קרובות התאווה של האחר אלי, אלא שזה נושא אחר.

כן, נכון, הקשר הראשוני של המלה הוא למין. התאווה למין. ממש מבהילה ומפחידה. להגיד אני חרמן זה בסדר, חינני. אין לזה את העומק המפחיד. להגיד, בא לי עליו נשמע נחמד. להגיד אני מתאווה אליו משאיר אותך יותר עירום מעירום. זה מגלה אותך בתאוותך הגלויה ביותר לכל עומק רובדיך בתוספת תוכן שכל אחד משליך עליה מתאוותו שלו,. התאווה, גלויה בוטה, מונחת לפנינו כמו גופה בסרט מתח. תכף היא תקום ותבצע איזה מעשה מפחיד עד אימה. ותגלה אותך, הרוצח.

מחוללי השפה האנושית, לפחות בעברית ניסו להפריד בין מה שזיהו אצל החיות כתאווה, פרועה, בלתי נשלטת, שכדי להרגיע ולספקה באים בלי צורך להתחבא. אצל החיות הכל מתרחש בנוכחות האחרים. בכל הנוגע לתאווה, היהדות בדרכה מצאה לה פתרון לבושה ולהסתרה, שנאמר, "ילבש שחורים ויסע לעיר אחרת ויעשה מעשיו" ועכשיו כל הדתיים לובשים שחורים כדי שאף אחד בעיר לא ידע מי זה בעל התשוקה הזרה שבא לעירנו. הכל התחיל בבושה, בניתוק מהחיתיות, מניסיון להכיל ציווי מוסרי על צורך קיומי עמוק. אצל האדם נולדה בושה. נולד צורך להסתיר. וככל שמסתירים יותר מסבכים יותר את הצורך המוסתר. עד כדי בלבול. תאווה הפכה למלה גסה. מתארת אנשים גסים. לעולם יכתבו תאוותן כמלת גנאי. למזלנו תשוקה לא מסתדרת כל כך עם ההטיות. אתה לא יכול להגיד תשוקתן. וכעת ישנו בלבול משולש. מכיוון שהתאווה והבושה והתשוקה הולידו את הרומנטיקה, כהצדקה להרגיש בתחושות אלו, ולתת אישור איזה שהוא אחר למלא אחר התאווה והתשוקה האסורה. כך נולדה לא רק מלה חדשה, אלא תחושה חדשה, שהאופי האנושי עודו ממשיך ומנסה לפתח אותה, לשייך אותה אליו ולא תמיד בהצלחה. ההצלחות הגדולות בשדה הרומנטי הן כאשר מושא תאוותך מתחבר באופן לא מודע לאיזה זיכרון של איווי, תשוקה סמויה שגם אתה לא מודע אליה.

תאווה יכולה להתחבר לרגשות נפשיים אחרים ואז, מתקיים משהו שיכול להיות אלים ראו את מקרי האונס, משחקי הסאדו מאזו וכל שעשועי המין הנוספים. התשוקה, שאותה קשה יותר לזהות באנשים, אלא בבור שבעין, במבט הרעב, בעין הריקה, המתה. הבושה מהתאווה והתשוקה. עדיין באים בטענות נגד המשתוקקים. ומכיוון שאהבה, רומנטית, היא מלת עידון למלים עם משמעות גסה כולנו רוצים להרגיש רומנטיים ולא חייתיים ובעיקר מעודנים עד קצה קצות ציפורנינו, כי העידון, הוא נושא אחר הקשור לתשוקה ותאווה, ולא זה המקום לדון בה.. והרי אנו עומדים בושים ונכלמים ותאוותנו בידינו. והכי גרוע, חצי תאוותנו בידינו, אוי לבושה. תחשבו על אוסף המקומות שהמלה תאווה מופיעה בה ותבינו למה בורחים מלהודות בה. אז נעשינו רומנטיים להפליא. כולנו רומנטיים עד שענייני הגוף הטבעיים הפכו לנשלטים על ידי הבלבול הסמנטי.

באמנות, בעיקר הציור תמיד מאפיינים את התאוותן עם שפתיים נפוחות עיניים בולטות. תאווה מצוירת תמיד כמגונה בצורה זו או אחרת. לתשוקה אין לנו כמעט דימוי חיצוני, אומנותי. המבהיר לנו מה מסתתר מתחת למלה, כמו בתאווה. היהודים למשל תמיד תוארו כתאוותנים ולא כבעלי תשוקה. צריך לדעת להבדיל. לראות קריקטורות אנטישמיות ולהבין את הקשר בין תאווה לממון למשל. תאווה ומין.

מה יסביר לנו במדויק את ההבדל בין תאווה לתשוקה. האם הצורך המספק. אם אתה מתאווה לאדם מסוים, קיימת יחסי מין התאווה פגה עד שתתעורר מחדש בהתאם לפיזיונומיה אישית. אצל אחד מהר אצל השני לאט יותר. להגיד אני משתוקק לאדם מסוים מכיל בתוכו תוכן הרבה יותר עמוק. תשוקה היא הכללה של כוליות האדם אני משתוקק לדבר אתו, לחוש במגע שלו, להיות קרוב אליו. שיהיה מה שלא היה לי מעולם ותמיד תמיד התגעגעתי שיהיה לי למעשה אני אומר, שימלא אותי, ועוד יותר בדיוק, שיתן תשובה לאיווי שלי.

תשוקה היא אוסף ועושר של תחושות מצומצמות למלה האחת. והתשוקה היא כנראה זו שלאקאן היה משתמש בה אילו היה מדבר עברית ולא צרפתית. תשוקה הרבה יותר קשה לספק. תאווה גדולה ככל שתהיה היא בעלת אפשרות סיפוק. הרבה אנשים ניסו, במלים שונות להסביר תשוקה. את העומק. את הצורך. את הסיבה. את המהות. הקרבה והבלבול יצרו את מונח האהבה. שהכוללת תשוקה, לאדם, לאופיו, לחכמתו, למראהו. בשל געגוע לא מודע אולי לאיזה ותאווה לרצוננו לבצע בו אקט פיזי מיני, שלא קשור בהכרח לאף אחת מהתכונות האנושיות האחרות הכלולות בתשוקה. תשוקה היא זאת המביאה בתהליך אחר לקנאה, הבור שהתרוקן מחדש. האיום על התרוקנות ממה שהיה נדמה שהתמלא. הריקנות שאין לעמוד בה. תשוקה יכולה לעורר תאווה. כחלק ממהותה. תשוקה יכולה לשנות את עצמה למלה אספנות. ואז היא יכולה להפך לאספנות קומפולסיבית. לכסף, לעוד כסף. אנשים עם אלפי דיסקים שאינם שומעים אותם לעולם. בעלי אוספים לדברים מוזרים. האוסף הענק של אוספי אמנות מפורסמים. אנשים בעלי תשוקות גדולות שהפכו את הצורך למלא את האיווי לעידון חיצוני מסוים. מעודן יותר לאסוף בולים, תמונות, מציתים. אך, עדיין לא נפתר הקשר הפנימי בין תשוקה לתאווה. אני יכול לרצוח מתשוקה את זה שהוציא לי את ה - פיקאסו מתחת לידיים. אני לא ממש רוצח אף אחד מתאווה.

הבושה בתאווה, בחייתיות שישנה בבני האדם גרמה לצורך לשנות את המונחים עליהם מדברים. לקלף את המלים המרדדות למשהו שהוא לא יותר עמוק מעובי העור. מילדות מלמדים אותנו שתשוקה היא אסורה. מכל התחושות הנפשיות והגופניות כל מה שיכול להתפרש כתשוקה נאסר עלינו בדרך המפחידה ביותר. ועושה את אותו רגש למשהו שיש צורך להעלים אותו מיד ולהחליף אותו במשהו אחר, פחות תשוקתי. מלמדים ילדים לא לקנא בצעצועים של הילד האחר, לא להשתוקק להיות בעל אותם מוצרים. לא להשתוקק למה שאין לי ויש לאחר. זאת מסורת האדם, ההפרדות מבעל החיים. לבעל חיים יש תאווה מחזורית, המביאה תוצאה לאוויר העולם. האדם הוא יצור מתאווה להנאתו בלבד. תשוקה יכולה להיות כואבת. היא תמיד כרוכה בחסר שאין למלא אותו. וגרוע מכך, האדם הוא תאוותן תשוקתו מבוטאת בדרכים שונות ומשונות. לעתים בישירות חייתית לעתים בעידון ובמסווה. אך את התשוקה חייבים להסתיר. הרבה נספחים נוספו לאותה תשוקה עירומה. החל מתשוקה לאישה יפה, לבול נדיר, לארוחה של שף מדהים. ואנחנו תמיד משתמשים במלים חלופיות. אנחנו ממעטים להודות בתשוקה.. איזה ערך מוסרי עליון אונס אותנו להסתיר תשוקות. מה הפחד מפני הודאה בתשוקה. אנחנו מכירים בעובדת התאווה, התאווה המינית ואפילו נתנו לה צמד מלים מכובדות לדבר עליה, "תאוות בשרים" אך עדיין אלו מלות גנאי לרוב. העידון של התשוקה הוא כמו המכסה על בורות ביוב ברחוב. אנחנו יודעים מה יש מתחתם, אך הסגר מעדן את הריח ומעלים אותו לרגע.

הבושה מפני הדבר עצמו סכסך עלינו את השפה ואת ההתייחסות אל הדברים עצמם. אנחנו לא שמחים בתאוות שלנו ולא גאים בתשוקות. התאווה מבישה יותר מהתשוקה. למרות שכמעט מבלי דעת אנו מיחסים לאנשים תאוות ותשוקות. התשוקה יכולה להפחיד בעומק שלה. במקום בו היא מכאיבה לנו בתוך תוכנו העמוק ביותר.

אנשים יפים תאוותנים בעיננו יותר מאנשים ממוצעים או מכוערים. אנחנו מיחסים להם את מה שאנחנו מרגישים כלפיהם. הם מעוררים אותנו ואנחנו מיחסים להם את התאווה. משהו תת הכרתי אומר לנו שלכאורה היופי מושך יתר ולכן בעל היופי תאוותו יותר גדולה ואולי גם מהנה יותר מינית. כי כיפה הוא גם בעל ניסיון גדול יותר..

אנחנו גם יודעים שזה לא נכון. אנשים מממוצעים יכולים להיות בעלי תאוות גדולות. לא הצלחנו לשים קו גבול בין תאווה לתשוקה.. עכשיו צריך להוסיף לדיון את הנושא המדעי החדש, גנטיקה, ולבלבל עוד יותר בין בחירה גנטית תשוקה ותאווה.
אונס הדחקה רוגע תאוות לכתוב פעילויות מיניות להיות מפורסם דת הורה בעל חיים איומים תאווה תשוקה
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
... יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס מה ... באופן מוחלט אינו יכול להבין את המציאות במלואה. רבי נחמן עצמו סיפר שהוצעה לו עסקה על ידי השטן: להשתחרר מכל התאוות פרט לתאווה המינית, אך הוא סירב ודרש להשתחרר דווקא מהתאווה המינית ולשמור על השאר, מתוך אמונה שזו התאווה המרכזית שמגבילה את ההבנה הרוחנית. מה הקשר בין דחייה ממשהו לבין משיכה אליו מאוחר יותר? אליעד השתמש בדוגמה של אוכל כדי ... הוא מציין כי אנשים שאינם יכולים להשתחרר מחשיבות המין אינם יכולים להבין את המציאות במלואה. סיפורו של רבי נחמן על המאבק בתאווה המינית רבי נחמן מספר על דיאלוג דמיוני שבו השטן מציע לו עסקה: הוא יוכל להיפטר מכל תאוותיו, כל עוד ישמור על תאוותו המינית. רבי נחמן דוחה את ההצעה ומעדיף דווקא את ההפך - להיפטר מהתאווה המינית ולשמור על כל שאר התשוקות. השפעת המשמעויות השליליות והחיוביות על חשק מיני מין הוא אחד הנושאים המורכבים ביותר מבחינה ... והופכים אותו למיני או מישהו מיני והופכים אותו לא - מיני. עכשיו בדת או בהרבה תפיסות רוחניות יש את הנושא של שבירת התאווה המינית התגברות על תאווה מינית, נטרול החשק המיני מה שזה לא יהיה ולכן בעיקרון אם נבין איך עושים את זה נבין איך עושים את זה ולהפך, כאילו יש היגיון ... לו אותם למין? ש: לא, לכבות אותם להחליש אותם. אליעד: ואיך זה יגרום לו להיות מיני? ש: ואז אני שמחויב שהוא יחפש איזושהי תאווה חדשה. אליעד: בוא נהרוג אותו ואז לפני שנהרוג אותו יתעורר בו חשק מיני, בסדר מה עכשיו הקשר לא אל תסביר לי גם אם זה נכון זה לא מעניין אותי כרגע, למה? עכשיו הבאת לי איזו תיאוריה פילוסופית בוא נדכא לו את כל הרצונות ואז הוא יצטרך תאווה חדשה והוא יתחיל להיות מיני. זה פרקטי מה שאתה אומר? ש: לא אני מאמין. אליעד: אני שאלתי שאלה אם זה פרקטי מה שאתה אומר זה ... היא תרצה מין, זה מה שאתה הולך לעשות? ש: אני לא אמרתי את כל התאוות. אליעד: חלק אבל אם זה לא מספיק בשביל שהיא תרצה את התאווה המינית ואם היא במקום תאווה מינית היא תרצה תאווה להרוג אנשים, זאת תהיה התאווה שלה. ש: אתה רוצה לשמוע את התשובה? אליעד: לא מה זה קשור עכשיו, אתה אומר אם נקזז לה תאוות מסוימות פתאום תצמח לה תאווה אחרת, זה מה שאתה אומר? ש: זה לא מחייב נכון כמו שהוא אמר זה מאפשר לא מחייב, אני אסביר לך מה שאני אומר. אליעד: לא, אני לא ... וגם לא בטוח שאתה רוצה להחליש לו את חמשת התאוות האחרות, בהנחה שאתה רוצה להשאיר אותו עם התאוות האחרות ולהוסיף לו את התאווה המינית. ש: זה משהו אחר. אליעד: יפה אז זאת השאלה מלכתחילה. ש: אין בעיה סליחה. אליעד: לא בסדר היה דברים בדיוניים. ש: לא למה. ... גם דרך אחרת. אליעד: אוקי סבבה ואני גם אומר שזאת גם התפיסה שאומרת שיש איזה חמש תאוות עשר תאוות שאם תדכא את כולן פתאום התאווה תצא משם גם היא לא נכונה גם זה לא נכון. ש: למה זה לא נכון? אליעד: כי זה לא נכון עובדתית זה לא נכון, יש לבן אדם תאווה מאוד חזקה להיות א מיני אתה יודע את זה יש לו גם תאווה כזאת, עובדתית שיש אנשים כאלה אז מה זה אומר? עובדתית זה לא נכון. מה אתה אומר? ש: רגע שנייה. אליעד: לא מעניין המשכנו עם ... ידחה אותך. עכשיו ברבי נחמן כשהוא תמיד היה מסתלבט על הרבנים האחרים הוא היה אומר תראה הם אולי אין להם תאוות אבל מה עם תאווה מינית גם אין להם תאווה מינית בכלל? כאילו כי התאווה המינית זה כאילו נחשב לדבר שאין אפשרות להיפטר ממנו מה שזה לא יהיה והוא גם סיפר שכשהוא היה ילד אז הוא כאילו החליט שהוא רוצה ... לא יהיה לי בדיוק הפוך. ש: למה כי אתה חושב שיש לזה איזה משהו מיוחד? אליעד: כן כי זה חלק מהקומבינה כאילו, עכשיו מה זאת התאווה המינית נגיד בשורשה אפשרה להגיד עצם זה שאתה מבדיל בין יש לאין אז במהות אתה מנסה להתייחד עם ההפך ואז אתה מנסה להתייחד עם ... על שלמה המלך כי הוא רצה להגיד שהוא יותר חכם משלמה המלך, אז מה הוא אמר על שלמה המלך? הוא אמר כזה דבר. ש: הייתה לו תאווה גדולה. אליעד: לא, אז הוא אמר שלמה המלך אולי היה חכם מכל אדם אבל עדיין בסופו של דבר היו לו אלף נשים מה אתה צריך אלף נשים אם ... אמר פעם מי שרוצה שיתגלו לו סודות התורה צריך לצעוק שבעים קלין לא פחות זה שבעים פעם כמו יולדת שיולדת בשביל לשבור את התאווה המינית זה מה יש, מה זה אומר לשבור? להבין תבין וזהו ואז תראה שזה לא מחויב, לא מחויב שום דבר לא מחויב. מה אתה רוצה להגיד? ש: ... נחמן ובעצם. אליעד: איזה מהם? ש: הוא לא קיים יחסי מין? אליעד: קיים למה לא קיים. ש: רגע שנייה אז מה המשמעות של לבטל את התאווה זה כאילו לזמן מסוים או בהשוואה לממצאים אחרים. אליעד: רבי נחמן גם לא הייתה לו תאווה לחיות והוא עדיין חיי גם לא הייתה לו תאווה לאכול והוא עדיין אכל, מה זה אומר? שזה לא מחויב אצלך אם שום רצון לא מחויב גם זה לא קיים. מה אתה אומר? ש: שאלה, בהתחלה ששאלת ...
תאוותנות, תאוות גופניות, תאוות הגוף, תאוות ניאוף, תאוות נשים, תאוות ממון, תאוות אכילה, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, יהדות, לשבור את התאוות, רוחניות, העולם הבא
... את התאוות, רוחניות, העולם הבא מהן תאוות הגוף ולמה אנשים נלחמים בהן? אליעד מסביר שתאוות הגוף הן בעצם רצונות של האדם שקשורים לגוף. המילה תאווה פירושה רצון חזק, וגוף פירושו צמצום. כלומר, כל רצון מוגדר הוא בעצם סוג של תאוות הגוף. כשאדם מזדהה עם תאווה גופנית מסוימת, הוא בעצם מזדהה עם הרצון המוגבל שלו. אליעד טוען שכל עוד האדם קיים בצורה של רצון, הוא למעשה חווה סוג מסוים של תאוות הגוף. האם יש הבדל בין תאוות גשמיות לרוחניות? לפי אליעד, אין הבדל מהותי בין תאוות גשמיות לתאוות רוחניות. תאווה היא תאווה ללא קשר לתוכן שלה. לדוגמה, אדם שרוצה כבוד או אדם שרוצה אוכל - שניהם חווים חיסרון ורצון מסוים, ולכן שניהם מתאווים. תאווה רוחנית, כמו רצון ללמוד תורה, אינה שונה במהותה מתאווה גשמית כמו רצון לממון או אוכל. שתיהן יוצרות חיסרון וסבל. מדוע השיטות הרוחניות טוענות שתאוות הגוף רעות? אליעד מסביר שהסיבה ... כמו לימוד תורה או שאיפה לעולם הבא, כי אלה נתפסות כיציבות יותר. האם באמת תאוות רוחניות עדיפות על תאוות גשמיות? אליעד טוען שהעדיפות של תאווה רוחנית על פני תאווה גשמית היא רק לכאורה. אנשים חושבים כך כי הם רואים כיצד אחרים סובלים מתאוות גשמיות (כמו תאוות אכילה, מין או כסף), ולכן הם מסיקים שרוחניות היא פתרון עדיף. אך אליעד מדגיש שזו רק אשליה, כי בפועל גם תאווה רוחנית יוצרת את אותו מנגנון של חיסרון וסבל. למשל, אדם שרוצה להתענג על אלוהים או להגיע להארה, עדיין חווה חיסרון ורצון. מה ... של אורי זוהר, שחזר בתשובה ועבר מתאוות גשמיות (כמו כסף או נשים) לתאוות רוחניות (כמו לימוד תורה). הוא מראה שלמעשה לא נפתרה אצלו בעיית התאווה - היא פשוט שינתה צורה. גם מי שחוזר בשאלה, ועובר מתאוות רוחניות לתאוות גשמיות, עובר תהליך דומה, ועדיין נשאר במעגל של תאווה וסבל. מה ההיגיון שמוביל אנשים להעדיף רוחניות על גשמיות? ההיגיון מאחורי העדפת הרוחניות הוא שהאדם רואה שהתאוות הרוחניות פחות ... הן הגשמיות והן הרוחניות, היא באמצעות השכל. כאשר האדם מבין לעומק שהמציאות היא אחת ושאין הבדל בין דבר והיפוכו, הוא משתחרר מכל סוגי התאווה . השכל שמבין את האחדות המוחלטת של המציאות מבטל את ההבדלים בין תאווה רוחנית לגשמית, ומשחרר את האדם מחוויית החיסרון והסבל. איך מתרגלים את השחרור מהתאוות באמצעות השכל? אליעד מדגיש שהתרגול המעשי לשחרור מהתאוות מתבצע דרך התבוננות שכלית מעמיקה. האדם צריך להתבונן ולחקור את השורש של התאווה שלו ולהבין מדוע הוא בכלל רוצה את הדבר הזה. על ידי ההבנה השכלית שהכל אחד, ושהתאווה היא בסך הכל אשליה, האדם משתחרר בהדרגה מכל תאווה שהיא. כל שיטות הרוחניות האחרות, לדבריו, עושות שימוש דומה בשכל, אבל חלקן לא מגיעות מספיק עמוק להבנה מוחלטת של האחדות, ולכן הן ... היא על ידי הבנה עמוקה של האחדות, דרך השכל וההתבוננות, באופן שמבטל את חוויית החיסרון לחלוטין. איך לשבור תאוות הגוף? האם יש הבדל בין תאווה גשמית לרוחנית? למה תאוות הגוף יוצרות סבל? האם חזרה בתשובה פותרת סבל? איך להשתחרר מתאוות לחלוטין? מהי הדרך לשחרור רוחני אמיתי? מה הקשר בין תאווה לחיסרון? ...
טיפול בחשיפה, טיפול קוגניטיבי, שיטות טיפול, אימון למטפלים, לימודי אימון אישי, טיפול בפחדים, פחד טיסה, פחד מגוקים, טיפול בהתמכרות, איך לטפל בפחד? פחד קהל, חרדה חברתית
טיפול בחשיפה, טיפול קוגניטיבי, שיטות טיפול, אימון למטפלים, לימודי אימון אישי, טיפול בפחדים, פחד טיסה, פחד מגוקים, טיפול בהתמכרות, איך לטפל בפחד? פחד קהל, חרדה חברתית
... ולא רק עם הסימפטומים החיצוניים. מה המשמעות של דברי רבי נחמן לגבי שבירת תאווה או פחד? רבי נחמן מברסלב הסביר שכאשר שוברים תאווה או פחד מבלי להבין את השורש האמיתי שלהם, בדרך כלל יופיעו תאוות או פחדים אחרים, לפעמים אפילו חזקים יותר. לדוגמה, אדם שנדמה לו שנפטר ... שהוא מכור אליו כדי שיבין מאיפה נובעת התשוקה. מהי משמעות דברי רבי נחמן על שבירת תאווה? ש: נאמר שאם שוברים תאווה אחת, לפעמים מופיעה תאווה אחרת. למה הכוונה? תשובה: הרעיון הוא שאם לא מטפלים בשורש התאווה או הפחד, אז במקום אחד היא אולי נעלמת, אבל במקום אחר היא מתגברת או הופכת לתאווה אחרת. בדומה לפחד: אם לא מבינים את הסיבה העמוקה, יכול להיות שהפחד יחליף נושא או יחזור אחר כך בעוצמה גדולה יותר. לכן, בין אם מדובר ... בן אדם לדוגמה נגיד יפסיק לעשות איזה משהו זה לא מחויב, רבי נחמן פעם אמר כששוברים תאווה נהיות עוד שתי תאוות. אתה יודע מה זה אומר? ש: שזה כאילו נוגע לפחד. אליעד: אז אני אסביר נגיד יש נגיד צדיקים שחושבים שהם שברו איזו תאווה הם אומרים אין לי תאווה כזאת וכזאת רבי נחמן אומר זה לא שאין לו תאווה יש לו פשוט עכשיו תאווה אחרת יותר גדולה וכשהיא תסתיים התאווה תחזור היא עוד שם רק עכשיו יש לך תאווה יותר גדולה, יש לך תאווה לחשוב שאין לך תאווה למה כי הוא לא טיפל בשורש אתה רוצה לטפל בשורש בבקשה תבדוק למה יש לך את התאווה תטפל בזה וזה יעבור אם לא תטפל בזה זה רק קומבינה מה שנקרא. הבנו את הסיפור? ש: עכשיו צריך ליישם. אליעד: עכשיו צריך ליישם אם זה מה שאתה ...
סקס ויחסי מין, מבוא לאיך נוצר חשק מיני, ממה נובעת התמכרות לסקס? ממה נובעת תשוקה מינית? ממה נובעת העדפה מינית? איך להיגמל מסקס? א מיניות, התמכרות למין, גמילה מסקס, תנוחות מיניות, תנוחות בסקס, תאווה מינית
סקס ויחסי מין, מבוא לאיך נוצר חשק מיני, ממה נובעת התמכרות לסקס? ממה נובעת תשוקה מינית? ממה נובעת העדפה מינית? איך להיגמל מסקס? א מיניות, התמכרות למין, גמילה מסקס, תנוחות מיניות, תנוחות בסקס, תאווה מינית
... מסקס, תנוחות מיניות, תנוחות בסקס, תאווה מינית למה סקס נתפס כהנאה גדולה כל כך אצל רוב האנשים? אליעד כהן מסביר לעומק את השאלה, למה סקס נתפס אצל רוב האנשים כאחת ההנאות הכי ... כי רבי נחמן דיבר לעיתים קרובות נגד התאווה המינית, אך לא בהכרח נגד סקס עצמו, אלא נגד ההזדהות והתלות בגשמיות. המטרה של האדם, לפי הגישה הזו, היא להבין לעומק את התשוקות שלו, ולא ... גבוהה, אך למרות זאת הוא עדיין נפל לתאווה הגשמית. המסר הוא שכל אחד יכול ליפול לאותה רוח שטות - שהיא התאווה המינית - אך אדם בעל שכל יבין ויראה מעבר להנאה החיצונית בלבד. למה סקס משמעותי גם מבחינה רוחנית? אליעד כהן מסביר שסקס ומשיכה מינית הם ... אותו בכל רגע, הוא לא יהיה תלוי בשום תאווה או התמכרות. כלומר, מודעות מלאה למנגנון הפנימי שמוביל לחשקים ולרצונות, היא שתאפשר לאדם להשתחרר מהתלות בגורמים חיצוניים. לדוגמה, כאשר ...
מחזירים בתשובה, תאוות, אינטרסים, שקרים - למה חוזרים בתשובה? למה יש חזרה בתשובה?
... אליעד, התאוותן והאגואיסט הכי גדול שקיים הוא אלוהים עצמו, שכל מה שהוא עושה זה רק לממש את רצונו. הוא מעולם לא עשה משהו בניגוד לרצונו. אלוהים אף ברא את האדם עם תאווה ורצון להרגיש טוב, ולכן אדם שמבין שהדת שקרית ופועל לפי טבעו ומחפש את האמת אינו פסול בשום דרך. האם יש הבדל בין תאוות של חילוני לתאוות של דתי? אליעד כהן ... יוצא מן הכלל. הוא מביא את דברי רבי נחמן מברסלב שאמר בפירוש שיש שני סוגי תאוות: תאוות של העולם הזה ותאוות של העולם הבא. רבי נחמן מדגיש שגם אדם דתי מונע על ידי התאווה שלו להשיג משמעות, להתקרב לאלוהים, להימנע מגיהנום ולזכות בגן עדן. כלומר, גם שמירת מצוות וההקפדה על אורח חיים דתי היא בסופו של דבר מימוש של תאווה אישית. הוא מבהיר שאין שום הבדל בין חילוני שנוסע בשבת לבין דתי ששומר שבת. שניהם פועלים מתוך התאוות האישיות שלהם. החילוני מתאווה לנסוע בשבת והדתי מתאווה לקבל שכר בעולם הבא או לפחד מעונש בעולם הבא. אפילו האדם הסגפן, שמתענה ומסגף עצמו, פועל מתוך תאווה, כיוון שהוא נהנה מהתחושה של משמעות ומימוש עצמי. מהם האינטרסים האמיתיים של המחזירים בתשובה? אליעד טוען שהמחזירים בתשובה כלל אינם מחפשים אמת, אלא משמעות, ... אדם מביא פילוסופיה, אותו מחבת אם היה איש אמת, היה בודק את הטיעון, אבל הם אינטרסנטים המחזירים בתשובה. הם לא בודקים אם זה אמיתי. מה זה התשובה המטומטמת שזה מתוך תאווה. כמו אדם בבית כלא שעושים לו רע ועוד רע, והוא מצליח לברוח יום אחד, ואז הוא בא מבחוץ ואומר לחבריו שבכלא שאפשר לברוח, ומראה להם דלת צדדית שאפשר לברוח ומה ... שמעניין אותו רק התאוות שלו, מי הוא? אלוהים, של היהודים בכבודו ובעצמו, כל מה שהוא עושה 24 שעות ביממה זה את מה שהוא רוצה אף פעם הוא לא עשה אחרת ממה שהוא רוצה. מתאווה, ועושה, והוא גרם לך שתהיה לך תאווה שתרגיש טוב, ואז אתה נמצא בתוך שקר של דת ומגלה שהדת שקרית, ופועל לפי טבעך, ומתחיל לחפש את האמת, ובודק האם מה שאמרו לי זה אמת או שקר? ואז אתה מגלה שעבדו ... שהחילונים הולכים אחרי תאוותיהם, והם לא חו הולכים אחר תאוותיהם.. והטמטום והשקר נודף להם בצורה חולנית מהשטויות שהם מדברים, ולמה? כי גם אדם חרדי, גם סגפן יש לו תאווה לסגף את עצמו, כי זה נותן לו לספק את התאוות שלו, נותן לו משמעות. ואם נשאל את מי שחזר בתשובה, יותר נכון מי שהפך להיות דתי, כי בעצם הם כפרו באלוהים חיים שהכל ... נחמן אמר בפירוש, גם הם, שהם עושים את מה שהם עושים, גם הם הולכים אחרי התאוות שלהם ומה זאת אומרת? ברגע שהתורה גורמת לך להגיש יותר טוב, זה אומר שיש לך תאוות אתה מתאווה, אחדד יותר מזה, גם אם אתה עושה את רצונו של אלוהים, גם זה נקרא תאווה יש לך תאווה לעשות את רצונו של אלוהים. נגיד אדם שפוחד להיות בגיהינום, אז למה הוא שומר את התורה? בגלל התאווה שלו להיות בגן עדן. מה שאני אומר, שבסופו של דבר כולם מונעים מהתאוות שלהם, ואחד התאווה הובילה אותו שיחשוב שיותר טוב שישמור שבת, ויש אחד שתאוותו אומרת לו שיותר טוב לו לנסוע בשבת אבל שניהם מונעים מתאוות, אין הבדל בין התאוות, זא שהמחשבה שאומרת שהחילוני שנוסע בשבת הוא כמו בהמה ההולכת אחר התאוות שלה, לעומת הדתי הקדוש שכופה את יצרו. זו שטות מוחלטת, הוא סתם מטומטם, גם המזוכיסט הולך אחרי התאווה שלו, יש לו תאווה להיות מזוכיסט בשורה התחתונה, אותם מחזירים בתשובה, מה שקורה אצלם, זה שאת האמת הם לא מחפשים, הם מחפשים הרבה מאד דברים, הם מחפשים למלוך, הם מחפשים כבוד, הם ... לא מחפשים, הם מסלפים, ומשקרים ומטעים אנשים אחרים הם אומרים לאנשים אחרים תקשיב, אתה הולך אחר התאוות שלך! כאילו שאותם מנוולים לא הולכים אחרי התאוות שלהם, יש לך תאווה להיות בגן עדן, תאווה לשמור את האלוהים שלך גם מי שמחפש את האמת, יש לו תאווה לחפש את האמת, אז מה השטויות שאסור ללכת אחרי התאוות, ומה רע בכלל ללכת אחרי התאוות? למה בן אדם צריך לעשות הפוך מהטבע שלו? מה הסיפור, אלוהים הוא התאוותן הכי ...
סקס, רוחניות ומיניות, סקס ואושר, משיכה מינית, דחף מינית, רצון מיני, תאווה מינית, חשק מיני, יצר מיני, טנטרה מינית, מין טנטרי, אורגזמה, הנאה מינית, דיכוי מיני, חסך מיני, התנזרות ממין, טנטרה רוחנית
... רוחניות ומיניות, סקס ואושר, משיכה מינית, דחף מינית, רצון מיני, תאווה מינית, חשק מיני, יצר מיני, טנטרה מינית, מין טנטרי, אורגזמה, הנאה מינית, דיכוי מיני, חסך מיני, התנזרות ממין, טנטרה רוחנית איך המשיכה המינית משפיעה על ההתפתחות ...
סקס, מיניות ורוחניות, אנרגיה מינית, קרי לילה, חלום רטוב, חלום אירוטי, סקס בחלום, שפיכת זרע לבטלה, תשוקה מינית, משיכה מינית, תאווה מינית, שמירת הברית, חלומות רטובים, חלומות אירוטיים
... אנרגיה מינית, קרי לילה, חלום רטוב, חלום אירוטי, סקס בחלום, שפיכת זרע לבטלה, תשוקה מינית, משיכה מינית, תאווה מינית, שמירת הברית, חלומות רטובים, ...
התמכרויות, התמכרות מרצון, לבחור להיות מכור, להיות מכור, איך תדע האם אתה מכור? איך לאבחן התמכרות? איך אני יכול לדעת אם אני מכור? האם אני מכור? סוגים של התמכרות, מה ההבדל בין להתמכר לבין לא להתמכר?
התמכרויות, התמכרות מרצון, לבחור להיות מכור, להיות מכור, איך תדע האם אתה מכור? איך לאבחן התמכרות? איך אני יכול לדעת אם אני מכור? האם אני מכור? סוגים של התמכרות, מה ההבדל בין להתמכר לבין לא להתמכר?
... הלחץ הזה הכרחי? ההבנה העמוקה של השורש היא שקובעת האם הוא מכור או לא. למה הכוונה לשבור תאווה יוצר שתי תאוות? אליעד מתייחס לרעיון של שבירת תאוות, וטוען כי כשאתה מנסה לשבור תאווה אחת, אתה בעצם יוצר שתי תאוות חדשות. הוא נותן דוגמה של אדם שנמנע מאלכוהול ... יתמכר. אדם כזה אולי נראה לא מכור מבחוץ, אך בפנים הוא מכור אפילו יותר מאחרים, כי יש לו תאווה חדשה - תאווה להימנע מאלכוהול. כלומר, הוא לא באמת שבר את התאווה, אלא החליף אותה בתאווה אחרת. אליעד מוסיף דוגמה של אדם דתי שלא חושב על נשים בגלל הפחד מהעונש או הרצון להגיע לגן עדן. במקרה זה האדם אינו באמת חופשי מהתאווה, אלא החליף אותה בתאווה חזקה יותר - הרצון לזכות בשכר בעולם הבא. מה הקשר בין הבנת השורש של הרצון ... בחירה חופשית או התמכרות? מהי שליטה אמיתית ברצון? איך מזהים התמכרות נסתרת? האם שבירת תאווה יוצרת תאוות חדשות? איך אפשר לדעת על מישהו האם הוא מכור או לא? איך לזהות ... אני שולט ברצון שלי? מהי שליטה ברצון? איך לשלוט ברצון? במה תלויה שליטה ברצון? כששוברים תאווה נהיה ממנה שתי תאוות, שבירת תאוות, לשבור תאוות, התמכרות מתוך רצון, ...
האם החשק המיני הוא שורש הרצונות? האם תאוות המין היא שורש התאוות? למה דתיים מפחדים מנשים? למה רבנים מפחדים מנשים? קדושת העיניים, שמירת הברית, דחף מיני בחברה הדתית, האם חשק מיני הוא מולד? האם הרצון לסקס הוא מולד?
האם החשק המיני הוא שורש הרצונות? האם תאוות המין היא שורש התאוות? למה דתיים מפחדים מנשים? למה רבנים מפחדים מנשים? קדושת העיניים, שמירת הברית, דחף מיני בחברה הדתית, האם חשק מיני הוא מולד? האם הרצון לסקס הוא מולד?
... משוחרר מכל הרצונות כולם, מכיוון שכל רצון אחר קשור בשורשו לאותה תאווה ראשונית. אליעד מסביר זאת דרך סיפור על רבי נחמן מברסלב והשטן. השטן הציע לרבי ... רוחני ברמה של משה רבנו ולהיות נשוי, כי זה אומר שאתה עדיין כפוף לתאווה כלשהי. המנהיג האמיתי חייב להיות משוחרר לחלוטין מכל תאווה, במיוחד מהחשק המיני, ולכן משה היה חייב להתרחק מאשתו. האם ניתן לשלוט או לשנות ... בנושא של שליטה בחשק המיני, אליעד טוען שאדם שמצליח לשלוט ב - 100% בתאווה אחת, בהכרח ישלוט בכל שאר הרצונות שלו. אך הוא גם מסביר שאין דבר כזה שורש אמיתי של הרצונות. כל תאווה היא שורש בפני עצמה, אך החשק המיני נתפס כשורש מרכזי רק בגלל הקושי הגדול להתגבר ... הוא מציין גם את הנושא של עמלק, האויב הגדול של עם ישראל, שקשור לתאווה מינית. עמלק נענש כי הוא כביכול הביא לפיתוי מיני של ישראל. זה מדגיש עוד יותר ... לשאלה האם החשק המיני הוא מולד או נרכש, אליעד מסביר שנטייה להגדיר תאווה כמולדת נובעת מחוסר יכולת להבין או להסביר אותה. כשאדם לא מצליח להתגבר על תאווה, הוא מתרץ לעצמו שזה מולד או טבעי, וכך מסיר מעצמו את האחריות לשנות או לשלוט ...
סבל בדרך אל האושר, ריקנות ומשמעות, לחבר את הרגש לשכל, מה לשאול כשאין שאלות, לשקר בשביל האמת
סבל בדרך אל האושר, ריקנות ומשמעות, לחבר את הרגש לשכל, מה לשאול כשאין שאלות, לשקר בשביל האמת
... הוא הופך להיות בן אדם. מה זה נקרא שהוא שובר את תאוות האכילה? הכוונה שאין לו תאווה לאוכל, מה הכוונה שאין לו תאווה לאוכל? יש הרבה אנשים שאין להם תאווה לאכול, אבל אם יביאו להם אוכל טעים, הם ייהנו ממנו. האדם בעולם הגשמי, נהנה מהדבר. אם אין לאדם את התאווה, אז הוא לא נהנה. שאלה: מה רע בהנאה? אליעד: אין רע בהנאה, יש רע בלסבול, אבל ... אז איך זה שאת נהנית יותר מהעוגה? תאוות אכילה, הכוונה לא רק אוכל, הכוונה לכל תאווה . יש שני סוגים של אנשים. האחד, אדם שאומר שזה טוב וזה רע, ולכן נהנה במקום אחד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תאווה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תאווה, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תאווה, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מה יש מחוץ למקום? ליצור מוטיבציה למנהלים להיות בטוח שהבנת את העצה להיות מאוהב סמכות הורית שכל שמעל השכל שיטות לטיפול בחרדה פחד לפרסם סרטון איך להתחיל לאהוב את עצמי כמו שאני? לשפר ביטחון עצמי איך לדעת שאתה אוהב את עצמך? לגרום לבת לאהוב אותי להיות מאושר בלי זוגיות איך ניתוח טקסטים יגרום לך להיות מאושר? איך להתמודד עם משבר זוגי? פחד מבחורה יפה לקבל החלטות קשות לגרום לעובד להחליט התמודדות עם אובדן כלב איך להתמודד עם קונפליקטים? פחד מאיבוד ההצלחה איך להצליח במקום עבודה? איך להשפיע על מישהו לאהוב אותך? איך למכור את מוצר גרוע? להתנהג עם ילד שלא מקשיב להפוך ילד למקובל חברתית אנרגיה רוחנית תלות במורה הרוחני פוסט טראומה ודיסוציאציה איך לטפל באוטיזם קשה? למה לא כדאי לשכוח את האקסים? איך לגרום לאקסים לסלוח? מניעת פציעות באימון להוריד שומן אין בורא ראשון יחיד אלוהים אין סופי המסע אל ההארה אדם מואר איך להבין את הספר להיות אלוהים? רע להיות אלוהים איך ללמוד איך לעשות כסף? להגיע להכנסה פסיבית מטרת החיים בעולם הבא מה משמעות החיים? חשיבה חיובית שלילית איך ליהנות מסבל? של מי הרצון אם אין בחירה חופשית חוויית בחירה חופשית היקום רוצה שאני אעשה היקום מתפשט עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים נוער והורים, הדרכה, מומחה בנושא תאווה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.0625 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 04:50:46 - wesi4