... - האמנים סאצן קונגה נינגפו (1158-1092), סונם צמו (1182-1142), דראקפה גייאלצן (1216-1147), סאקייה פאנדיטה (1251-1182) וצוגיאל פאקפה (1280-1235). גלוג
נזירי אסכולת הכובעים הצהובים בוויכוח פילוסופי מסורתי. - בודהיזם טיבטי גלוג (עברית: המוסריים). במאה ... מלומדים הודים ומתורגמנים טיבטים הוזמנו כדי לתרגם מסנסקריט לטיבטית את מלוא היקף לימודי הבודהה. על - פי המקורות לא ידעו הטיבטים אם יוכלו להסתגל לסגנון
הנזירי, שהיה כה זר להם עד לאותה עת. סופר ששבעה גברים הסכימו לקחת על עצמם את נדר
הנזירות והפרישות למשך שנה אחת. הניסוי צלח, ועם השנים התהוו שתי קהילות שוות - ערך: הקהילה האדומה והקהילה הלבנה. האדומה -
נזירים בגלימות אדומות, והלבנה - יוגים שלבושם הלבן היה עשוי מכותנה. כן הופיעה קהילה נרחבת ביותר של ... במערות ובמקומות אחרים, ונחשפו עם חלוף מאות שנים. לאחר מות לאנגדהרמה התפוררה הממלכה הטיבטית לעשרות ממלכות קטנות. מצב זה נמשך 400 שנה, ובהן הבודהיזם
הנזירי של מרכז טיבט חדל להתקיים במשך 200 שנה. גל הלימודים השני - סארמה לקראת סוף המאה ה - 10 החל גל ... טיבטיים ידועים, כמו קרמאפה, קאלו רינפוצה ואחרים, הפיחו השראה ברבים, וכך החל שילוב הבודהיזם הטיבטי במערב והתפשטותו בחברה. רעיונות שונים, כמו להיות
נזיר בודהיסטי, לנהל חיי פרישות או לערוך מסע למקומות נידחים ואקזוטיים בעולם כדי לפתח את התודעה ... במרחב תרבותי מסוים, יהיה חייב להסתגל אליו - אחרת לא ישתלב במרקם וייעלם. הלימודים במסגרת המערבית בטיבט היו שלוש אפשרויות לתרגל בודהיזם, ליטול את נדרי
הנזירות, לתרגל כחילונים, ולהתפתח כיוגים.
הנזירים והנזירות חיו בנפרד במנזרים ומילאו אחר חוקי התנהגות קפדניים, החילונים חיו חיי משפחה ... ואלה יצמצמו מאוד את הזמן הדרוש לתרגול. שתי קבוצות, שבעבר היו נפרדות - היוגים והחילונים - התמזגו במערב זו עם זו. בטיבט נאבקו היוגים נגד הממסדים
הנזיריים על החסות והתמיכה של הציבור החילוני שעבד, אף היו צריכים לסמן את עצמם בסימני זיהוי, כמו גלימות לבנות ותסרוקות מוזרות, כדי להתבדל
מהנזירים לובשי הגלימות האדומות. במערב, מן הסתם, אין הדבר הכרחי. השימוש בעזרים טקסיים אקזוטיים בתרגול ...