... שכן מה יכול לעשות אדם עבור זולתו? לאחר מכן לוהיצה שמע שהפרוש גוטמה הגיע לסאלבטיקא ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: האדון המכובד הזה הינו ארהנט,
ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו
הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור ... מישהו ידבר כך על המלך פסנדי, הוא יהווה מקור סכנה לאריסי המלך, לך ולאחרים... (כמו פסוק 13) שלושה סוגי מורים (Tayocodanrah) לוהיצה, יש שלושה סוגים של מורים בעולם
הראויים לגנאי, ומי שמגנה מורה שכזה, הרי שגינויו יאה, נכון, ... עם אישה שדחתה אותו, או לחבק אותה על - אף שסובבה אליו את גבה. אני מכריז שזהו לימוד רע ששורשיו בהיאחזות, שכן מה יכול לעשות אדם עבור זולתו? (4) זהו המורה הראשון
הראוי לגנאי... ושוב, ישנו מורה שעזב את ביתו והיה לחסר - בית, ... את ביתו.. דומה הדבר לאיש שנטש את שדהו וחושב ששדה של אחר זקוק לניכוש. אני מכריז שזהו לימוד רע ששורשיו בהיאחזות, שכן מה יכול לעשות אדם עבור זולתו? זהו המורה השני
הראוי לגנאי... ושוב, ישנו מורה שעזב את ביתו והיה לחסר - בית, ... באומרו: זה לטובתכם, זה לאושרכם. אך חסידיו אינם חפצים לשמוע, הם אינם מעוררים בעצמם את התודעה שתרה אחר ההתעוררות, ומתייחסים בביטול להוראותיו של המורה. גם מורה זה
ראוי לגנאי באמירה: האיש הנכבד הזה עזב את ביתו.. יהיה זה כאילו אדם שחתך את כבליו הישנים, כבל עצמו בחדשים. אני מכריז שזהו לימוד רע ששורשיו בהיאחזות, שכן מה יכול לעשות אדם עבור זולתו? זהו המורה השלישי
הראוי לגנאי... אלו הם שלושת סוגי המורים עליהם אמרתי שהם
ראויים לגנאי. מורים שאינם
ראויים לגנאי (Nacodanrahasatthu) לאחר מכן אמר לוהיצה: גוטמה המכובד, האם יש בעולם מורים שאינם
ראויים לגנאי? - 55 הנה לוהיצה, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט,
ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו
הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור ... על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את הגהאנה הראשונה (סוטה 2, פסקאות 75-76). וכאשר תלמיד של מורה מגיע להישג מצויין שכזה, הרי שמורה כזה אינו
ראוי לגנאי בעולם. ואם מישהו מגנה מורה כזה, הרי שהגינוי אינו ... - 62 הוא משיג את שלוש הגהאנות האחרות (בסוטה 2 פסקאות 77-82) ותובנות שונות (סוטה 2, פסקאות 83-84). וכאשר תלמיד של מורה מגיע להישג מצויין שכזה, הרי שמורה כזה אינו
ראוי לגנאי בעולם. ואם מישהו מגנה מורה כזה, הרי שהגינוי אינו ... - 77 הוא מגשים את ארבע אמיתות האציליים, את הדרך ואת חידלון התחלואים... (סוטה 2, פסקאות 85-97). וכאשר תלמיד של מורה מגיע להישג מצויין שכזה, הרי שמורה כזה אינו
ראוי לגנאי בעולם. ואם מישהו מגנה מורה כזה, הרי שהגינוי אינו ...