... ומתפתחים עימו, איך הדינמיקה הזו פועלת? במסגרת בחינת הדינמיקה הזו,
התורה כיוונה ביום השני (בתמונה המלאה והמקורית בשנית) לנתון המופשט הזה: האדם זקוק לשולחן מסודר בשביל לעבד עליו את המידע, הוא זקוק למרחב מסודר - למסגרת מוגדרת, והלכה למעשה הוא עשה את ... שלו מחבילת המידע: מכוח החופן הזה נוצרה מסגרת וירטואלית המכונה בלשון
התורה רקיע שמבדיל בין המידע שמתחת לחופן לבין המידע שמעליו, בלשון
התורה: בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע. חפנתי גלגל מערימת המידע ובו ברגע נוצרה מסגרת המחלקת את כל ערימת המידע לשניים - לשני נתחים: מתחת למסגרת הזו מככבת הרשימה ... התמונה השלמה והמלאה שהתודעה האנושית כה התרחקה ממנה, והינה בה מחבר
התורה ופרש אותה מחדש לפנינו. זוהי גם בשורתו הטובה ששיגר אלינו וסיפוק נגלה על פניו... הסיפוק נגלה על פניו, אך לא כל כך על פני... התמונה המלאה עודנה רחוקה ממני שנות אור... לא זיהיתי בה ... שנוצר עקב החופן שלי מהערימה) תאפשר לי לשלוט בערימת המידע המלאה. מחבר
התורה לא מאבד זמן ומטפל בנקודת התורפה הראשונה בפתח היום השלישי, היינו בתמונה המקורית שהורחבה עבורי בשלישית. וכך הוא פותח: התודעה האנושית קולטת את המידע על ידי הבאת חוליותיו אל מקום ... אל הנתח הגדול ביותר, ואנו מגייסים למען נטייה זו את הרעיון והסברה
והתורה והתאוריה והאמונה... דוגמה, אני רוצה לפתוח עסק ולהתפרנס ממנו, ואני מודע לזאת שעלי להשקיע סכום התחלתי מסויים בשביל לפתוח ולהריץ את העסק. נניח יש לי מאה אלף דולר בכיס וזהו למעשה ... בידו את מפתח השליטה עי הזיקה למידע הזה. זהו גם תפקידה של התוכנית
והתורה והאידיאה והאמונה והתפיסה והסברה... לקנות בתשלום זעיר יחסית את הגישה למלוא חוליות המידע שבערימה הגדולה... ברעיון קטן אחד אני קונה את כרטיס הכניסה הנכסף לשרשרת המידע האין - סופית, ובנוסף לכך אני מאיץ את זרימת כל חוליות המידע הקרובות לרעיון
לתורה לתיאוריה לתוכנית - שרקעתי בערימת המידע... הכל במחיר זעיר אחד, ברעיון קטן אחד בעל מספר חוליות מידע רצופות. זוהי משמעות הזיקה למידע ותכליתה שנגלתה לי בתחתית התמונה המורחבת של היום השלישי, ואומנם אני מייצר את הזיקה הזאת דרך מעט החוליות של הרעיון
והתורה והתיאוריה שבניתי... אולם לא כל רצון הוא רעיון תקני ולא כל משאת - נפש היא תוכנית ולא כל מחשבה היא
תורה מסודרת המייצרת חוליות מידע רצופות שבסמוך להן נוצרת זיקה זו למידע... אינני מבין איך התודעה שלי יכולה לשלוט במלוא סל המידע דרך הזיקה למידע, בתהייה הזו סיימתי את היום השלישי, וכך ... ממני להבין איך אני שולט בערימת המידע השלמה מתוך התמונה הזו... מחבר
התורה הכין איפוא עבורי את ההגדלה מס 2 לתמונה המקורית (יום שני), שתשליך אור על נקודת השליטה בערימת המידע: ויאמר אלהים, יהי רקיע בתוך המים, ויהי מבדיל בין מים למים: זו למעשה האימרה ... ולא זוהתה) עם לידת הגלגל. אני הולך כברת דרך עם הדוגמה של הגלגל, ומחבר
התורה הולך לאורך כל הדרך עם הארץ כדוגמה לכל דבר, דרכה מבאר את התמונה המקורית שנגלתה לעיני התודעה האנושית כאשר נפגשה לראשונה עם המידע, היינו עם המידע המוקרן מהארץ, מהחומר... חזון ...