... עצים, מים ותירס, אשר הוענק לו על ידי פסנדי, מלך קוסלה, כמתנה מלכותית מתוקף המלכות. והלך המחשבה המרושע הבא ארע ללוהיצה: נניח שפרוש או ברהמין מסויים מגלה
תורת לימוד מועילה (1), משהצליח בכך, אל לו לספר על כך לאיש, שכן מה יכול אדם לעשות עבור זולתו? יהיה זה כאילו אדם שחתך את כבליו הישנים, כבל את עצמו בחדשים. אני מכריז שזה ... אכן כן, המכובד גוטמה. אם כך, לבטח אם מישהו יאמר כך על הברהמין לוהיצה... תהיה זו הבנה שגויה. באותו אופן, לוהיצה, אם מישהו יאמר: נניח שפרוש או ברהמין מגלים
תורת לימוד (3) מועילה, ומשהצליח בכך, אל לו לספר על כך לאיש, שכן מה יכול אדם לעשות עבור זולתו? הוא יהווה סכנה עבור אותם צעירים ממשפחה טובה, אשר הולכים בדרך הדהמה והמשמעת ... בהתאם למציאות וללא פגם. אילו שלושה? ובכן לוהיצה, מורה שיצא קדימה אל חיי חסר - בית, אך לא השיג את מטרת החיים הרוחניים. ומבלי להשיג מטרה זו הוא מורה לחסידיו
תורת לימוד, באומרו: זה לטובתכם, זה לאושרכם. אך חסידיו אינם חפצים לשמוע, הם אינם מעוררים בעצמם את התודעה התרה אחר התעוררות, ומתייחסים בביטול להוראותיו של המורה. הרי שיש ... (4) זהו המורה הראשון הראוי לגנאי... ושוב, ישנו מורה שעזב את ביתו והיה לחסר - בית, אך לא השיג את מטרת החיים הרוחניים. ומבלי להשיג מטרה זו הוא מורה לחסידיו
תורת לימוד, באומרו: זה לטובתכם, זה לאושרכם. חסידיו חפצים לשמוע, הם מקשיבים, הם מעוררים בעצמם את התודעה שתרה אחר ההתעוררות, ואינם מתייחסים להוראותיו בביטול. הרי שיש לגנות ... אדם עבור זולתו? זהו המורה השני הראוי לגנאי... ושוב, ישנו מורה שעזב את ביתו והיה לחסר - בית, והשיג את מטרת החיים הרוחניים. משהשיג מטרה זו הוא מורה לחסידיו
תורת לימוד, באומרו: זה לטובתכם, זה לאושרכם. אך חסידיו אינם חפצים לשמוע, הם אינם מעוררים בעצמם את התודעה שתרה אחר ההתעוררות, ומתייחסים בביטול להוראותיו של המורה. גם מורה ... המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! (1) Kusala dhamma: אין הכוונה
לתורת הבודהה אלא לכל
תורה שהיא או הבנה בקשר לטבע הדברים. (2) Niraya v tiraccna-yoni v. (3) dhamma: אך לא בהכרח
תורת הלימוד של הבודהה. (4) הבודהה חוזר על האמירה של לוהיצה. (5) Naraka: מילה נרדפת ל - niraya, גיהנום. ...