... לעולם נבדל. בהזזת עכבר אפשר לפגוש את ההבחנה הזו פנים אל פנים. לסיכום ההבחנות המעשיות האלה שאובחנו על ידי בפועל, אני מגיע למסקנה חד משמעית כי מה שאני רואה מולי
בתורה הוא מידע משתנה, וזה סותר את המופשטת המקורית ביותר בטבע, המידע אינו משתנה. ובעצם, פגשתי עוד פעם אחת בטבע את המודל של המידע ... מידע שלא היה אמור לנהל איתי יחסי גומלין בשום צורה שהיא כי הוא צרור בקליפה סטטית קבועה, כמו המידע הכתוב על אבן וספר ודיסק קשוח... ואני מדבר על המידע המשתנה שהבחנתי
בתורה, בכל פעם שפגשתי בו הקרין לעברי מידע שונה שפרצתי בו דרך אחרת, ולא אין המדובר בשבעים פנים אלא במליארדי פנים של
תורה, הנפוצים כמשבצות אין סופיות על פני המרחב, כאשר כל אחד מהם הוא גוש מלוכד בפני עצמו שמשתנה במלואו ועל כל תכולתו בכל משבצת, ... שונה של כוחות. וכן אני מזהה את האב טיפוס של המשבצות האלו וקורא לו אבן, אבל האבן עצמה לא מקרינה לעברי מידע היוצא מגדר העקומה שמזהה דרכה את האבן. בעצם, גם הקליפה של
התורה אינה רחוקה מהאבן על כל תכונותיה, אך המידע הנמצא בתוך קליפת
התורה מתנהג כגוש של מידע אנושי מלוכד שנע במרחב, פוגש גוש ממינו ומקיים איתו יחסי גומלין במלוא מובנה של המילה. אני שואב מהגוף של
התורה מידע שמשקף בעצם את המידע על עצמי, לכן אני יכול לעשות שימוש במידע הזה ולפרוץ בו את דרכי, להתקדם על פני המרחב, להבין את המציאות, לשפר את רמת המודעות על מיקומי במרחב, להגדיל את מרחב הפוטנציה שלי... מכאן יוצא שגם גוף המידע המלוכד של
התורה הנמצא בתנועה מתמדת קולט את המידע המשתנה שלי ללא הרף, אחרת לא היה מקרין לעברי את המידע שמשקף את זהותי העדכנית במרחב. אם כן יש לגוף המזוהה של
התורה ישות לכל דבר ועיקר, כי לא יתכן קיום גוף של מידע מלוכד ללא ישות. השאלה מי היא הישות הזו, והתשובה מתנוססת לנגד עיני: מחבר
התורה הוא, כי אין ספק שספר
התורה חובר עי ישות. לכן היה מקום לדון בישות מחבר
התורה - דיון שנפתח מהנקודה הזו. ולמעשה לא אמור להיות הבדל בין ישותי כאדם לבין ישות מחבר
התורה, כי שני הגופות שלנו האחראים על המידע המלוכד שבתוכם, מקיימים ביניהם יחסי גומלין ברורים שניכרת בהם התכונה היסודית של תן וקח. ... לא אוכל ליצור מידע משתנה, או לשלוט במידע משתנה, או לנסח מידע משתנה, כי הדבר סותר את המופשטת היסודית ביותר בטבע: המידע כהוא זה אינו משתנה לעולם. בעוד הוא, מחבר
התורה , יצר מידע משתנה, ניסח את
התורה כמידע משתנה, ושלט באופן מרשים במידע המשתנה. ובזאת ניצח אותי. בעודי חוגג את הניצחון הזה, כי עצם הקרב עם שחקן שכזה מסמל ...