ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






פנג שווי - מבוא לפנג שווי ובתי מגורים - הדברים הקטנים שעושים לנו טוב
... מגורים - הדברים הקטנים שעושים לנו טוב במסגרת הלהיט התורן, תפס הפנג שווי מקום בעשרת הגדולים, כאשר למעשה מדובר בתורה שהחלה להתפתח לפני יותר מ - 5000 שנה בסין העתיקה. המסטרים הסינים מאז ועד היום מתייחסים לפנג שווי כאל תורה מתמטית עמוקה ורצינית, שלצערנו המערב לא עשה עימה חסד. עודף פרסום והעליה על הגל של הפנג שווי, מבחינת תוכניות טלוויזיה וכתבות יצר מהפנג שווי גימיק ולא הראה את עומק החכמה של תורה זו. למעשה, הפנג שווי היא תורה החוקרת את היקום ועל כן מתאימה לכל אדם באשר הוא. תוך חישוב מפורט של מספר משתנים כמו, הבית עצמו, ... את הבית - נדע על האדם וזה הפנג שווי: ניתוח מורכב של הבית ומכאן, ניתוח של בעליו. מטרותיה של תורת הפנג שווי רבות הן, אולם באופן כללי, אם נתייחס לבית מגורים, ניתן להגדירן כ - שיפור במערכות היחסים, שיפור במצב ...
השפעה אמונה יחסים מסגרות כיווץ למידה חיוביים איך להתעלם
ערב ראש השנה - כְּרֻם זֻלּוּת, לִבְנֵי אָדָם
... למקורם, ה יתברך. ה יתברך, הכל יכול, הכל שלו, הכל ממנו, אין קיום כלל ללא החיבור אליו יתברך. כל תורה, כל לימוד והשגה, צריך שתהא מקושרת אליו ית, שכן זוהי מהות קיומה. על כך על האדם להתפלל ולהתחנן, להיותו מסוגל לראות מקורה של חכמה, לתחבר למקור זה. היינו להפוך תורות לתפילות. הפיכת התורה, הידע, לתפילה, עושה כלשון ר נחמן, שעשועים גדולים בשמים. שעשועים בשמים נוצרים בגין תורות אלו הנהפכות לתפילות, ענינם המלכת הקבה בעולם. על כן כל תפלה, כל תורה ההופכת לתפילה, עושה שעשוע גדול וחדש בשמים. ממליכה את הקבה בעולמו. הידיעה שהכל מאיתו ית היא הממליכה את הקבה ... אומר ר נחמן כל עבודתינו בימים אלו להקים התפילה, להעלותה. התפילה נפולה, עלינו להקימה. ימים אלו אינם ימים של תורה, ימים אלו הינם ימי תפילה, ימי הפיכת תורות לתפילות. או ר נחמן התפילה הינה, מלכות, מלכות בית דוד. הקמת ...
ישראל שינויים מזלזל שנה טובה אלוהים גאולה הישגים רבי נחמן מברסלב
בחירה חופשית - רצון חופשי - מבוא
... על פי הגישה הביולוגית, חוסר איזון כימי במוח הוא האחראי להתפתחות מחלות הנפש. לעומתן, קמה במאה ה - 21 תורת הבחירה הרציונלית בפסיכופתולוגיה. על פי תורה זו, האדם מפתח את ההפרעות הנפשיות באופן רציונלי, כיוון שהן עוזרות לו להסיח את דעתו ממצבי לחץ או דיכאון, ... חוקר את חתירתו של המין האנושי לחופש, ואת בריחתו מכך כאשר הדבר ניתן בידיו. בחירה חופשית במדע עד גילוי תורת הקוונטים על ידי איינשטיין ונילס בור, שלט במדע זרם הדטרמיניזם המתנגד לקיומה של בחירה חופשית. לפי תפיסתם, האדם הוא תוצר ... לעשות משהו. גם זרם הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, אשר השווה את המוח האנושי למחשב, לא הותיר כל מקום לבחירה חופשית. גילוי תורת הקוונטים העלה שאלה מחודשת לגבי הדטרמיניזם: אם הצופה משפיע על התצפית, ואם התנהגות המערכת ניתנת לניבוי רק באופן סטטיסטי - ... מכלול הנסיבות, והניבוי הוא סטטיסטי רק כיוון שאיננו יודעים עדיין כיצד לחשב את הסיבתיות בעולם הקוונטים. זה לא אומר שתורה זו חסרת סיבתיות. בחירה חופשית ביהדות תפיסת הבחירה החופשית נחשבת למושג יסוד ביהדות, מכיוון שחלקים גדולים בתורה וכל נושא קיום המצוות ורעיונות התשובה, מושתתים על כך שלאדם יש רצון חופשי ואפשרות להטות את עצמו להיכן שיבחר: ... רבי בחיי בן יוסף אבן פקודה, הרמבם, רבי יוסף אלבו ודון יצחק אברבנאל. הרמבם ניסח עקרון יסוד זה במשנה תורה: רשות לכל אדם נתונה אם רצה להטות עצמו לדרך טובה ולהיות צדיק הרשות בידו, ואם רצה להטות עצמו לדרך ... ואין הקבה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע... ולדעתם דבר זה עיקר גדול הוא והוא עמוד התורה והמצוה, שנאמר ראה נתתי לפניך היום את החיים, וכתיב ראה אנכי נותן לפניכם היום, כלומר שהרשות בידכם וכל שיחפוץ ... מקום לברואיו לעשות כפי מה שיבחרו ושלל ממפעליהם הגזירה וההחלטה בפרטיות, ולכן אמר אל לבו נעשה אדם בצלמנו, פירוש, שהתורה מדברת בלשון בני אדם שאמר נניח מקום לבחירת האדם שלא יהא מוכרח במפעליו ומחויב במחשבותיו, ויהיה בחירי חפשי לעשות ... והררים רמים תלויים בה. אבל צריך אתה לידע ולהבין בדבר זה שאני אומר, כבר בארנו בפ שני מהלכות יסודי התורה שהקבה אינו יודע מדיעה שהיא חוץ ממנו כבני אדם שהם ודעתם שניים, אלא הוא יתעלה שמו ודעתו אחד... וכיון ... האדם על מעשיו כפי מעשיו אם טוב ואם רע, וזה הוא העיקר שכל דברי הנבואה תלוויין בו. - משנה תורה תשובה פה הה בכוונתו של הרמבם פירש הרלבג, שהרמבם רומז לשיטתו אותה ביאר במורה נבוכים שידיעתו של האל אינה ...
לפי מה להחליט רצון למין רציונאליות ייחודיות בעיה נפשית משיכה מינית עקרונות אקראיות
פרשת שמיני - בהקריבם אש זרה
... את המעשה הרע שנעשה בעולם שאחרי כל האותות והמופתים הנוראי שעשו משה ואהרן. אחר שנתן לנו משה רבינו את התורה באותות נוראות כאלו, אעפכ התגברו הערב רב וקלקלו ככ. עכ סברו שעתה שהוקם המשכן וירדה השכינה לישראל ונעשה תיקון ... כדברי מוהרן. וזהו בחי גודל האזהרה שהזהירנו אדמור זצל לעשות מהתורו תפלות כי כל התיקוני והדרכים והעצות הנאמרים בכל תורה ותורה קשה לבא אליהם כא על ידי תפלה ותחנונים. כי אעפ שנאמר בכל תורה עצות גדולות ועמוקות, אף על פי כן גם העצה בעצמה קשה לקיים. עכ צריכין לעשות מהתורות תפלות להתפלל להשי לזכות לילך ולקיים כל הדרכים והעצות שבכל תורה ובפרט בענין זה של היכל הקודש דהיינו לקרב נפשות להשי. שכל מי שרוצה להתקרב להשי באמת מחויב לעסוק בזה ...
רוחניות שליטה חיקוי משה יעוץ חומרנות טומאה מה זה אלוהים
פיזיקה / פילוסופיה - מכתב גלוי לאיינשטיין הבא
... האחרונות, ותתחיל בדרך משלך, שבסופה תכריז על הבנה חדשה של חוקי הפיזיקה שתיישב את כל הסתירות הקיימות כיום בין תורת היחסות ותורת הקוונטים במסגרת תורה חדשה. מה תהיה התורה הזאת? לו ידעתי, הייתי רוקד עכשיו בעצמי עם המלכה בשטוקהולם במקום לכתוב באמצע הלילה מכתבים לאנשים שאני לא מכיר. אבל אני בכל זאת יודע משהו על אותה תורה: היא תהיה א) פשוטה, כלומר: מעט הנחות יסוד, שמתוכן נגזר כל השאר בצורה שכל פיסיקאי יאמר: איך לא חשבתי ... בטוח, נמנה על המחנה שלנו, האפלטוניסטים אוהבי היופי. אז תרשה לי לחלוק אתך כמה ניחושים משלי לגבי חלקים מסוימים בתורה הזאת, רעיונות שבאו לי באופן אינטואיטיבי במהלך הרבה שנים של מחשבה ויש לי הרגשה שטמונים בהם רמזים שאולי תמצא ... שאינך בטוח בכך, למקרה ש / אתה מאמין שמישהו יום אחד ימצא דרך לעקוף את הקריסה עי חזרה לאיזו תורה של משתנים חבויים, אביא לפניך הוכחה שהעלנו דולב ואני ושיש לה תוקף של משפט כללי. נניח ש: הנחה א: ... להפתיע. ממה שקראת בעמודים הקודמים הבנת שאני משוכנע שבמרכיב הזה של המציאות הקרוי זמן יש משהו שהפיזיקה - כולל תורת היחסות - עוד לא נגעה בו. אני מאמין שהתחושה של האיש הפשוט, שהזמן אינו סתם מימד אלא התהוות אמיתית של ... ריק, שהיה קיים מלכתחילה, ובתוכו היא קורסת, ואז אנחנו שוברים את הראש בהתמודדות עם הבעיות שהתיאור הזה יוצר מבחינת תורת היחסות וחץ הזמן. אז מדוע לא לחשוב ההפך? אני מתכוון, אולי פונקציית - הגל אינה מתפשטת לתוך מרחב - זמן ... מתברר לנו שבלי להרגיש אנחנו מדברים גם יחסות? ועכשיו הדבר המדהים: התיאור הזה מציע לא פחות מאשר בסיס חדש לתורת השדה המאוחד כי חלקיקים יכולים למשוך וגם לדחות זה את זה פשוט בדרך שבה הם יוצרים את המרחב - זמן שביניהם. במקרה זה תיתכנה שלוש אפשרויות: א) ניבויי תורת ההתהוות יסתרו את ניבויי תורת היחסות. במקרה כזה תצטרך תורת ההתהוות לעוף מייד לפח האשפה, כי הניסויים כבר הוכיחו את היחסות. ב) ניתן יהיה ליישב את ניבויי תורת ההתהוות עם ניבויי תורת היחסות. זו לא תהיה חכמה גדולה. אבל האפשרות המעניינת ביותר היא ג) ניבויי תורת היחסות ינבעו באופן לוגי מניבויי תורת ההתהוות. מחשבה טובה תגידי איפה את נעלמת ולא השארת סימן לאף אדם וקשה לי להמשיך לבד מחשבה טובה חזרי מיד ...
תחושת סובייקטיביות לרצות סקס אסימטרי הערכה לא יראני האדם וחי סובייקטיבי העמדת פנים אין סיבה
לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון
לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון לוגיקה היא תורה העוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא תורת ההיגיון. מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון מילה או מחשבה ותרגומה הלטיני הוא רציו. הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה על מחשבה זו. תקופת אפלטון ... בראשו של אדם. העובדה שהלוגיקה מאפשרת לאדם להבחין בין מציאות ללא מציאות מבין שלל הרעיונות שבראשו, הופכת אותה לבסיס לתורת ההכרה. הכלי העיקרי בו השתמשה הלוגיקה בתקופת אפלטון הייתה הדיאלקטיקה. תקופת אריסטו בהמשך פותחה הלוגיקה על ידי אריסטו לתורה המאפשרת להבחין בין טענות הסותרות עצמן לטענות שקיימת זהות בין הנחות היסוד שלהן למסקנה שלהן וזאת בעזרת התייחסות למבנה ... יכולה להיות אמת ושקר באותו הזמן ויכולה להיות או אמת או שקר ללא אפשרות שלישית. לאחר זאת, פיתח אריסטו תורה שלמה של הגדרות וכללים שמטרתה לזהות חשיבה וטיעון לוגי, כבסיס לידע ולמדע. מטרתו של אריסטו הייתה ליצור כלי שיבדוק ...
פילוסופיה סלבריטאים נוסחה אמיתות להיות מפורסם אמת ושקר להגדיר סלבריטי
תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2
... - יום בחצריך מאלף - בחרתי הסתופף בבית אלהי, מדור באהלי - רשע. המילה: מאלף מנוקדת בקמץ. (המדרש: יום לימוד תורה עדיף, טוב מאלף עולות... או יום אחד של לימוד תורה שלמד דוד המלך טוב לפני הקבה יותר מאלף עולות שהקריב שלמה המלך בחנוכת המקדש) לאחר הפסקה קלה, ימשיך בחרתי ... רחל בתו ב - אה עם הצאן - לשון הווה. ורחל ב - אה עם הצאן...לשון עבר. וכמובן, הקורא בתורה אשר ישנה את טעמו ויטעים את המילה בצורה לא נכונה - לטעות תחשב לו וטעות לעולם חוזר! נוסיף את ... (שמות לג, ד). וכן: לא אירא מרבבות עם אשר סביב שתו עלי... (תהילים ג, ז). וכן מצאנו במילה מתה. בתורה נמצאו 3 מלעיל: מתה עלי רחל (בראשית מח, ז) בצאת נפשה כי מתה (שם לה, יח) והדגה אשר ביאור ... (תהלים ה) להבין אמרי בינה (משלי א) שובה ישראל.. (הושע יד) ובנוחה יאמר שובה ה... (במדבר י) עוד בקריאת התורה: כאשר המילה נתן סמוכה למילת לך קמוצה באות נ, נתן לך או: נתן לך המילה: נתן היא מלעיל. (יש ...
פיתוח הבדלה תנועה תהילים חכם נכות ענווה ישראל
שבעת ימי הבריאה - יום 2
... בה עוד ועוד... נחזור מספר אלפי שנים אחורה. ויום אחד שמה לב קבוצת אנשים לכל התכונות הללו של מחבר התורה והנגזרות מהטקסט של התורה... הם שמו לב לעקביות המחבר, לנחישות שלו שביקש להחזיר לידם את מפתחות השליטה במציאות ובתודעה ובעניין - מפתחות שאבדו ... וגייסו את הטקסט עצמו לטובת התכונה האנושית שלבשה אותם וגברה עליהם, הם ביקשו להם אל טוב ומיטיב ומצאו אותו בתורה, בחיבור שרק אל יכול לחבר. ב ראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ: בראשית ברא האל הטוב במידת הרחמים ... לא הצלחתי לקלוט את מלוא תוויה ולכן צייר לי אותה בשנית ובשלישית וחיבר עבורי את הרביעית והשביעית ואת כל התורה, אין ספק שהוא טוב ומסור ואוהב ויוצר - כל אך הוא לא ביקש ממני לדון על גב התורה במהותו ולא בזהותו ולא ביכולתו... לא זאת היתה מטרתו ולא זו המשימה שלקח על עצמו... הוא הזמין אותי לארוחה ... לנו לתת דרור בלתי מרוסן לתכונות האלו כפי שאסור לנו להשמין מאכילת הרבה דברים טעימים ומזינים. כך נולדה היהדות והתורה החלופית שאין לה קשר וחצי קשר עם התורה המקורית. כך נולד החמור היהודי ששם על שיכמו את התורה החלופית לאורך כל הדורות מלפני אלפי השנים. לפני מספר שבועות שמעתי מאחד האנשים הקרובים ביותר אלי את הסיפור הבא. ... שני אני לא בשביל לחבק אותם כאן... הסתכלתי עליה ונזכרתי בקבוצה האנושית הראשונה ואת החום שקרן ממנה כאשר דנה בתורה ובמחברה... אני מבקש לעבור אל היום השני: ו ויאמר אלהים, יהי רקיע בתוך המים, ויהי מבדיל בין מים למים. ... הזה נתפס במקור בקרנית התודעה והביא לנצחיות בעליה! הביא להנאתם האין סופית, לשליטתם הבלתי מוגבלת במרחב... כיצד? וכך מחבר התורה מגיב לאין - אונות המשוועת שלי - אני הקורא. הוא חוזר אל אותה הנקודה שהתחברתי דרכה עם הטקסט, מהניצוץ ... ולמידע שלה אין ערך כי נגזר עליה להשאר לעולם בארבע אמותיה ולא לצאת אל הפועל. אם כן, כל תיאוריה, תורה, עיקרון, נוסחה, שיטה, השקפה, הלכה, סברה, הנחה, רעיון, מחשבה, אמונה, הערכה, השערה, תפיסה, או דעה - כל אחת מאלו תייצג בתורה את העשייה האנושית כאשר תפלס את דרכה למבחן המציאות ותעמוד בו, או אז היא תיצור (תרקע) בערימת המידע משטח (רקיע) שעתיד להיכנס תחתיו אין סוף דעות ותיאוריות ותורות ונוסחאות והשקפות וסברות שייגזרו מאותה הדעה או הסברה או התורה... רעיון הגלגל למשל רקע תחתיו אין סוף רעיונות ותיאוריות ותורות ונוסחאות - כמו המנוע והמכונית והמטוס והחללית ומכונת הגילוח ... מעל הרעיון שלו ומכילה את החוליות האין - סופיות שעתידות להפלט מתוכה ולרדת ולהתמקם תחת הרעיון שלו, כל אחת בתורה ובזמנה. אני יכול להגיד איפוא, שהוגה רעיון הגלגל יצר שרשרת מידע אין - סופית שמחולקת לשני חלקים אין - ... ערימת המידע של היקום, כי טבע חוליות המידע להתחבר ביניהן. ולא רק רעיון הגלגל... כי אם כל רעיון, תיאוריה, תורה, עיקרון, נוסחה, שיטה, השקפה, הלכה, סברה, הנחה, מחשבה, אמונה, הערכה, השערה, תפיסה, או דעה, כל תודעה אנושית שעומדת מאחורי ...
השקעה סיפור אימפוטנציה מטרות אין אונות שבעת מרחב למתוח
שבעת ימי הבריאה - יום 1
... לילה, ויהי - ערב ויהי - בקר יום אחד. הדבר הראשון שעובר לי בראש כשאני מתבונן בפסוקים הראשונים של התורה ומנסה להבינם הוא הציניות. כן הציניות שהיא כבר חלק מאיתנו, מחיינו - משפתינו - משפת - גופינו, אנו מפקפקים ... ואותן העיניים ידעו מה זה פאר מתוך הסרטים הרבים שראיתי בחיי... ראיתי נובוריש אחד שתורם קבל עם ועדה לעליה לתורה את מה שמרוויח הפועל שלו במספר שנים... לכל אדם צורך משלו ולנובוריש יש את הצורך להבליט את עושרו. לא ... ובכוחות עצמו יענה עליהן ויתמודד איתן אם וכאשר ירצה ויראה לנכון. את התבונה הזו למדתי ישירות מהפסוקים הראשונים של התורה המככבים בראש דברי, מיד נקרא את המילים ביחד מתוך הספר שנקרא בפינו תורה, ספר שונה ומשונה מכל שאר הספרים שידענו, ספר אשר אין בו מרשם. בכל ספר שכתבנו או שקראנו או שהחזקנו בידינו צפון מרשם למשהו, מוסר השכל או מסקנה או נוסחה, אך בספר התורה אין מרשם ולא מסקנה ולא שום נוסחה, ספר התורה מסתפק בתיאור האדם בשלבי התפתחותו. מחבר התורה מצפה מהאדם שיביט בתיאור המדויק שלו ויעמוד עליו מקרוב, אין בספר הזה ציווי ואף לא המלצה ישירה או עקיפה הנגזרת מהדברים. לא כן הספר שהחזקנו בידינו עד הלום וקראנו לו ספר התורה, הוא מלא בציוויים ומרשמים ונוסחאות... באותו הספר אנו הולכים לקרוא, ואת אותן המילים והאותיות. ישנו בתורה עוד מאפיין משונה: לא כל אדם יכול לעמוד על תוכן המילים הכתובות בה ולראותן כהווייתן בבירור והדבר אינו תלוי ... במישור כמו שהייה או בהייה - אינם עומדים לרשות המטפס על הר. אני מתאר איפוא שני טיפוסים המחזיקים בידם תורה: הראשון זה שהולך במישור ככל ימיו וקורא את אותו הטקסט שקראנו לדורותינו, והשני זה המטפס על ההר ומכוון אל ... עלול הוא להדרדר ולהתרסק על כל הסיכון הנגזר מכך. את סכנת ההתרסקות ומה שבא לפניה אחריה ובעקבותיה - תיארה התורה בפרוטרוט בפרשת העקדה. ניסיתי לפני מספר חודשים לקרוא ברבים את הפרשה הזאת וכתבתי 18 פרקים בנידון אך החלטתי להפסיק ... מה מתבקש ממנו לעשות? להיות ישר? תמים? צנוע? שמח? נעים הליכות? אישית קשה לי להגדיר את מכלול התכונה, אך התורה התייחסה לתכונה הזאת והגדירה אותה במקרה המופתי של משה רבינו, האיש העניו מכל אדם שטיפס אין - ספור פעמים ... הכוח ולאורך זמן, המכשולים האנושיים הטבעיים לא יגרמו לו לעצור או לבהות ולהדרדר... מכשולים אלו פשוט אינם קיימים בקרבתו. התורה קראה לאיש הזה - העניו ביותר, ואני קראתי לו פעם - האיש הגמיש ביותר... (שביכולתו לטפס בקלילות) מתוך הדברים ... לקרוא להלן בצוותא הרבה שותפים, רוב האנשים רגילים ללכת במישור. נותרה שאלה קטנה וקורצת: ולמה לי לטפס ולהסתכן? - התורה עונה על השאלה האחרונה ומתארת את הטיפוס הזה... היא מתארת חיים מהנים ונצחיים על האדמה אשר הוא חי עליה, בזה העולם הפיזיקלי המציאותי שלנו, לא בשום עולם אחר. אתן לתורה הזאת ולמחברה - יהיה אשר יהיה את זכות הדיבור. א ב ראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ. ב ... דף שימוש, איך נשתמש בטקסט הזה, איך הוא בנוי. נקודת ההנחה שיוצא ממנה היוצר שלנו היא, שנוצר לאדם צורך בתורה. לפני כן הוא לא היה זקוק לה, הוא הכיר את עצמו ואת כוחותיו ויכל להשתמש בהם ולהתפתח, לחיות... אולם ... הזה את מפת כוחותיו המקוריים, את הקלסתר שלו שיביט בראי ויכיר את הקלסתר האישי שלו... באופן הזה, חשב מחבר התורה, יחזור האדם אל עצמו ואל מקורותיו ויחיה, יגלוש שוב במרחב... זאת תרומת מחבר התורה לאדם וזאת כל התורה על רגל אחת. אבל לא כל אדם שווה, לא כל אדם הדרדר לאותו המקום לאותו התהום, לכן סביר להניח ... ולחזור אל מקורותיו... ישנם אנשים שאינם מסתפקים בחוש הראיה שלהם וזקוקים לאביזרי עזר חיצוניים בשביל שיוכלו לראות ולזהות... מחבר התורה חישב ומצא שבכל אופן, חוש הראיה של אדם ממוצע מספיק שיהיה מסוגל באמצעותו לראות את עצמו בראי ולזהות את ... שום אמצעי עזר חיצוניים - תהא הדרדרותו אשר תהיה. אני השתמשתי במוטיב חוש הראיה בשביל להציג את הרעיון, אך התורה הלכה ישירות אל המונח המקורי שדרכו האדם רואה את התמונה המלאה ומעבד אותה: התודעה , ובלשון התורה אלהים , היינו המנחה, המורה, המוביל, המנהיג, המכוון, המנווט, המדריך, המנהל... כל אלו מצביעים על מרכז השליטה של האדם, וכל אלו במילה אחת: תודעה, ובלשון התורה אלהים. המחבר חזר באמצע התורה והשתמש באותו המונח אלהים באופן בלשני מובהק המזכיר את הבלשן המקצועי בשעת עבודתו, וזאת כדי לחזק את ידי המשתמש במונח המקורי שלא ירפה ממנו... עע המונח אלהים בשמות ד, טז. כפי שציינתי, מחבר התורה חישב ומצא שמספיק לאדם הממוצע את התודעה שלו בשביל לבחון דרכה את התמונה המלאה שחלקים רבים ממנה אבדו לו ... במספר והמופשטת ביותר. אותה התמונה תתבהר במשפט שבא אחריו בשנית ובקטע הבא בשלישית ובפרק הבא ברביעית וכך עד סוף התורה... התמונה הראשונה: ברא אלהים את השמים ואת הארץ: התודעה האנושית קלטה את השמים ואת הארץ. אם נאפס את התודעה ... בטבעיות רק בעדיפות השניה, זהו המאפיין המובהק של התודעה האנושית: עין גדולה... עד כאן התמונה הראשונה והמושלמת שהציג מחבר התורה לאדם והציע לו להתבונן בה ולמלא באמצעותה את החלקים הרבים שאבדו לו בדרך... התבוננתי ארוכות בתמונה הזאת... ולא איתרתי ... זהו מעמד הארץ בראי התודעה האנושית. בשביל להבין את האימרה הזו יש לחזור אל נקודת ההנחה שיצא ממנה מחבר התורה כאשר כתבה. התייחסתי לנקודה זו לעיל, אחזור עליה בקיצור נמרץ. נקודת ההנחה היתה שנוצר לאדם צורך בתורה, לפני כן לא היה זקוק לה כי הוא הכיר את כוחותיו ויכל להשתמש בהם ולחיות... אולם ובשלב מסויים נוצר ... הדרדר לאותו התהום, היינו לא כל אדם זקוק לאותו הראי... ובנוסף ישנו פער בחדות הראייה בין תודעה לתודעה... מחבר התורה חישב ומצא, שלמעשה כל תודעה אנושית יכולה לזהות את התמונה המלאה ולשוב אל כור מחצבתה באמצעות נתוניה האישיים, ובשבע ... יותר. התמונה השביעית איפוא תספק כל אדם באשר הוא שברצונו לחזור אל כור מחצבתו. בנקודה זו אמורה היתה להסתיים התורה, אולם ישנו וכידוע המשך לתורה... זאת, כי האדם הגיע אל היום השביעי - היינו אל הרמה השביעית המורחבת והבהירה ביותר אך עדיין לא ... המחבר יד ביד עם האדם ולא ויתר על המשימה שלקח על עצמו... וכך נולד אמצעי העזר החדש ועימו המשיכה התורה את מסעה עם האדם. אמצעי העזר החדש הוא הטבע, בלשון התורה יהוה: יהיה אשר יהיה: ימשיך ההווה ויתקיים באופן רציף מנקודת התהוותו ועד לעתיד האין - סוף, זו משמעות הטבע עפ הגדרת התורה, כל דבר אשר יתקיים בהווה - ימשיך ויתקיים עד לעתיד הקרוב והרחוק וכך עד לאין סוף. הגדרה זו של ... עקרונות וחוקים ותורות שהבחין בהם האדם על פני ההסטוריה, כמו עיקרון ההתמדה שהבחין בו לראשונה גלילאו, חוק שימור האנרגיה, תורת האבולוציה של צארלס דרווין... אלה הם התורות והעקרונות הזכורים לי ויתכן וישנם עוד. השאלה היא מי עושה את ההווה? מי ... לבריאתו, ובריאת הדבר זהה לעשייתו בטבע. עשייה זו נעשית איפוא עי התודעה האנושית במרחב הטבעי, בטבע, ועל פי הגדרת התורה דינמיקת הפעולה בטבע היא זו: ימשיך ההווה ויתקיים באופן רציף מנקודת התהוותו ועד לעתיד האין - סוף. התורה לא הגדירה את הטבע כשם תואר כמו גדול, רחב, אין - סופי... או כשם עצם, כמו שולחן, ספר, אבן, ... יהוה אלהים ארץ ושמים - ללא ה הידיעה. נחזור לאמצעי העזר שהוצג בפני האדם בעקבות כישלונו בהפעלת תודעתו... מחבר התורה קרא לאמצעי העזר הזה יהוה וגילה לאדם דרך האמצעי הזה את הדינמיקה הפועלת במרחב, בציפיה שיבחן האדם את הדינמיקה ... תמונה כללית לדינמיקת הפעולה במרחב הטבע. לאחר הפסוק הזה מוצגת וראציה נוספת לתמונה הזו, וכן עד המילה האחרונה של התורה. אנו פוגשים על גב התורה את כל התמונות האפשרויות של דינמיקת הפעולה, היינו את כל הצירופים האפשריים שיכולים להתחבר לתמונה דינמית זו. צירופים אלו ...
התודעה אינטונציה כאב חוש הראיה להמשיך זמן אמת למידה דפוסי חשיבה
אימון אישי - טיפים לחיים טובים ומאושרים - 13
... טרח לבדוק מה יש באותו גן עדן מפורסם שכולם עובדים ככ קשה בשבילו? האם ליהנות מזיו השכינה או ללמוד תורה עם אלוהים = אושר? או שאולי עצם זה שגם בגן עדן, האדם קיים כנשמה / ישות עצמאית שנפרדת מהשלם, ... רצון עצמי? במה יתבטא הקיום שלו? ואם יגור זאב עם כבש כמשל לכך שלא יהיה כל חיסרון, למה שילמד תורה? והאם זה שגן בגן עדן, הוא ימשיך להתקדם במחלקות גן עדן בהתאם לכלי שצברנו בעולם הזה, לא מזכיר קצת ...
החרדים האם יהיה טוב הטוב והרע ליהנות קיום מצוות על מי לכעוס חיסרון גהנום
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תורה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תורה, האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תורה, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
חמור לא משנה את דעתו התנגדות מחויבת טיפול בהתנגדות מתחרים לחוש ביטחון חוויית אלוהות לתת סיבות פחד לנסות חרדת החמצה בזוגיות לא כל חרדה חברתית זה רע ביטחון עצמי ואמונה לגרום למישהו לא לאהוב אותך תגובה לבגידה כמבחן לאהבה האושר של האדם תלוי להתקדם אל האושר רוצה בחורה גבוהה ויפה קשה להשגה בזוגיות לקבל החלטה המורכבת ממספר החלטות איך לקבל החלטות טובות? להתמודד עם מוניטין שלילי באינטרנט להתמודד עם הסרת פרסום שלילי בפייסבוק מה המטרה שלך? הצלחה במשימה איך מנטור מכירות משכנע? לגרום ללקוח לסגור עסקה כאן ועכשיו ילד שעובר התעללות טעויות בחינוך ילדים רצונות סותרים בתת מודע רוחניים ריקניים להתנהג עם חולה הפרעת אישיות פסיכיאטר מוסמך בעד ונגד לחזור לאקס בעד ונגד לחזור לאקסית השריר הנגדי האם לנעול את המפרקים? האם יש אלוהים? איפה היה אלוהים בזמן השואה? הארה סיבתית חוויה של הארה להיות אלוהים זה טוב או רע מילון מושגים בספר להיות אלוהים מה הקשר בין כסף לאושר? כסף והצלחה בחיים אושר ומטרת החיים איך לדעת מהי מטרת החיים? דוגמה שלילית שורש חיובי בחירה חופשית חלקית לשכנע מישהו שיש לו בחירה חופשית הארץ במרכז היקום חורבן העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לחיים, אימון אישי לנוער, קואצ'ינג לילדים בתחום תורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 01_11_2025 השעה 16:37:37 - wesi4