... לאור יום, ולחשך קרא לילה, ויהי - ערב ויהי - בקר יום אחד. הדבר הראשון שעובר לי בראש כשאני מתבונן בפסוקים הראשונים של
התורה ומנסה להבינם הוא הציניות. כן ... את עיני הגם ואותן העיניים ידעו מה זה פאר מתוך הסרטים הרבים שראיתי בחיי... ראיתי נובוריש אחד שתורם קבל עם ועדה לעליה
לתורה את מה שמרוויח הפועל שלו במספר ... אחד ובכוחות עצמו יענה עליהן ויתמודד איתן אם וכאשר ירצה ויראה לנכון. את התבונה הזו למדתי ישירות מהפסוקים הראשונים של
התורה המככבים בראש דברי, מיד נקרא את המילים ביחד מתוך הספר שנקרא בפינו
תורה, ספר שונה ומשונה מכל שאר הספרים ... ספר אשר אין בו מרשם. בכל ספר שכתבנו או שקראנו או שהחזקנו בידינו צפון מרשם למשהו, מוסר השכל או מסקנה או נוסחה, אך בספר
התורה אין מרשם ולא מסקנה ולא שום נוסחה, ספר
התורה מסתפק בתיאור האדם בשלבי התפתחותו. מחבר
התורה מצפה מהאדם שיביט בתיאור המדויק שלו ... מקרוב, אין בספר הזה ציווי ואף לא המלצה ישירה או עקיפה הנגזרת מהדברים. לא כן הספר שהחזקנו בידינו עד הלום וקראנו לו ספר
התורה, הוא מלא בציוויים ומרשמים ונוסחאות... באותו הספר אנו הולכים לקרוא, ואת אותן המילים והאותיות. ישנו
בתורה עוד מאפיין משונה: לא כל אדם יכול ... המשמשים אותנו במישור כמו שהייה או בהייה - אינם עומדים לרשות המטפס על הר. אני מתאר איפוא שני טיפוסים המחזיקים בידם
תורה: הראשון זה שהולך במישור ככל ימיו ... בכפו ובכל רגע עלול הוא להדרדר ולהתרסק על כל הסיכון הנגזר מכך. את סכנת ההתרסקות ומה שבא לפניה אחריה ובעקבותיה - תיארה
התורה בפרוטרוט בפרשת העקדה. ניסיתי לפני ... אדם כזה בפעולה? מה מתבקש ממנו לעשות? להיות ישר? תמים? צנוע? שמח? נעים הליכות? אישית קשה לי להגדיר את מכלול התכונה, אך
התורה התייחסה לתכונה הזאת והגדירה אותה ... הכוח ולאורך זמן, המכשולים האנושיים הטבעיים לא יגרמו לו לעצור או לבהות ולהדרדר... מכשולים אלו פשוט אינם קיימים בקרבתו.
התורה קראה לאיש הזה - העניו ביותר, ואני ... שהולכים לקרוא להלן בצוותא הרבה שותפים, רוב האנשים רגילים ללכת במישור. נותרה שאלה קטנה וקורצת: ולמה לי לטפס ולהסתכן? -
התורה עונה על השאלה האחרונה ומתארת את ... הזה... היא מתארת חיים מהנים ונצחיים על האדמה אשר הוא חי עליה, בזה העולם הפיזיקלי המציאותי שלנו, לא בשום עולם אחר. אתן
לתורה הזאת ולמחברה - יהיה אשר יהיה את ... מבקש לצרף לנו דף שימוש, איך נשתמש בטקסט הזה, איך הוא בנוי. נקודת ההנחה שיוצא ממנה היוצר שלנו היא, שנוצר לאדם צורך
בתורה. לפני כן הוא לא היה זקוק לה, הוא ... שוב לאדם הזה את מפת כוחותיו המקוריים, את הקלסתר שלו שיביט בראי ויכיר את הקלסתר האישי שלו... באופן הזה, חשב מחבר
התורה, יחזור האדם אל עצמו ואל מקורותיו ויחיה, יגלוש שוב במרחב... זאת תרומת מחבר
התורה לאדם וזאת כל
התורה על רגל אחת. אבל לא כל אדם שווה, לא ... מקורותיו... ישנם אנשים שאינם מסתפקים בחוש הראיה שלהם וזקוקים לאביזרי עזר חיצוניים בשביל שיוכלו לראות ולזהות... מחבר
התורה חישב ומצא שבכל אופן, חוש הראיה של ... הוא לא צריך שום אמצעי עזר חיצוניים - תהא הדרדרותו אשר תהיה. אני השתמשתי במוטיב חוש הראיה בשביל להציג את הרעיון, אך
התורה הלכה ישירות אל המונח המקורי שדרכו האדם רואה את התמונה המלאה ומעבד אותה: התודעה , ובלשון
התורה אלהים , היינו המנחה, המורה, המוביל, המנהיג, המכוון, המנווט, המדריך, המנהל... כל אלו מצביעים על מרכז השליטה של האדם, וכל אלו במילה אחת: תודעה, ובלשון
התורה אלהים. המחבר חזר באמצע
התורה והשתמש באותו המונח אלהים באופן ... בשעת עבודתו, וזאת כדי לחזק את ידי המשתמש במונח המקורי שלא ירפה ממנו... עע המונח אלהים בשמות ד, טז. כפי שציינתי, מחבר
התורה חישב ומצא שמספיק לאדם הממוצע את ... הראשונה במספר והמופשטת ביותר. אותה התמונה תתבהר במשפט שבא אחריו בשנית ובקטע הבא בשלישית ובפרק הבא ברביעית וכך עד סוף
התורה... התמונה הראשונה: ברא אלהים את ... רק בעדיפות השניה, זהו המאפיין המובהק של התודעה האנושית: עין גדולה... עד כאן התמונה הראשונה והמושלמת שהציג מחבר
התורה לאדם והציע לו להתבונן בה ולמלא ... (לשים לב לניקוד), זהו מעמד הארץ בראי התודעה האנושית. בשביל להבין את האימרה הזו יש לחזור אל נקודת ההנחה שיצא ממנה מחבר
התורה כאשר כתבה. התייחסתי לנקודה זו לעיל, אחזור עליה בקיצור נמרץ. נקודת ההנחה היתה שנוצר לאדם צורך
בתורה, לפני כן לא היה זקוק לה כי הוא הכיר ... לא כל אדם הדרדר לאותו התהום, היינו לא כל אדם זקוק לאותו הראי... ובנוסף ישנו פער בחדות הראייה בין תודעה לתודעה... מחבר
התורה חישב ומצא, שלמעשה כל תודעה אנושית ...