... או ר נחמן, נדר הינו מצווה, על ידי הנדר ושבועה זוכין לאדבקא מחשבתא בעלמא דאתי (זוכין לדבק מחשבתא בעולם הבא). הנדרים בחינתם גבוהה מאוד, הם בבחינת שרשי
התורה, בחינת תשובה שהיא למעלה
מהתורה. כידוע עולם חסד יבנה, מהות הנהגת העולם הינה במידת החסד. מידת החסד ענינה ביטול מידת התאווה. התאווה הינה ... לקרבת אלוקים. בנדור האדם נדר, מבטל את מידת התאוה. הנדר מורה להבנת האדם שהכל מאיתו ית. או ר נחמן, נדר ושבועה ענינם הוא שמגלים שכל הדברים מקבלים חיות
מהתורה. הנדר אינו מצמצם מגביל, הנדר מרחיב, כאשר יודע האדם שהכל תלוי ומכוון על ידו ית עי
התורה וממילא תשוקתו להידבק בו ית, ההידבקות בכל יכול הינה עי צמצום עצמיותו, עי נדרים ושבועות. האדם נודר מחמת שרואה ... הוא נודר ואוסר על עצמו גם את המותר לו, זאת כהגנה מתוך קירבת אלוקים חפצתי. ההבנה שיצרו רוצה להתגבר עליו והנדר כנגדו צריך שינבע מההכרה שכל החיות הינה
מהתורה מאיתו ית. לא כל אדם ראוי ויכול לגלות שהכל מקבלים חיות
מהתורה, על כן לא כל אחד יכול לנדור נדר. כאשר נדרת, מוצא שפתיך תשמור, אשר נדרת קיים. אי קיום הנדר יורה על חוסר ... לקיום הנדר. בהעדר תנאי זה, בטל הנדר מעיקרו. וידבר משה אל ראשי המטות. או ר נחמן ראשי המטות, גדולי הדור הם אלו היודעים שכל הדברים שבעולם מקבלים חיות עי
התורה, כי בוודאי אין שום חיות לשום דבר כי אם ממנו ית. כידוע קודשא בריך הוא ואורייתא חד הם. העוסק
בתורה צריך שייקשר כל עשייתו
לתורה, לקבה. הנדר הינו עשיית
תורה, עשיית מצווה. כאשר האדם נודר בכל עניין, במעשהו נותן קדושה לנידר, בנודרו הינו מקשר הכל לקבה. באופן זה עי הנדר הינו נותן חיות לנידר, כך מוסיף ונותן חיות בעולם. או ר נחמן.. ואפילו מי שעוסק
בתורה , לאו כל אחד זוכה שהוא יקיים כל העולם, כי אם יחידי סגולה. לאו כל אחד זוכה כי הוא בחינה גבוה מאוד למצוא ...