המוסר היהודי בהלכה... כל זאת, יש כאלה אשר מותר להתאכזר אליהם: צדקה לעובר עבירה - מה הדין בעני העובר עבירה? כך נכתב בשולחן ערוך, יורה דעה, סימן רנא, סעיף א: מי שהוא עבריין במזיד על אחת מכל מצות האמורות בתורה ולא עשה תשובה, ... שנתתי פתי לעם הארץ... רבי לטעמיה [לשיטתו], דאמר רבי: אין פורענות בא לעולם אלא בשביל עמי הארץ. וכך פסק שולחן ערוך, יורה דעה, סימן רנא, סעיף ט: היו לפניו עניים הרבה, ואין בכיס לפרנס או לכסות או לפדות את כולם, ... הפרנסין גובין מישראל ומגוים מפני דרכי שלום, מפרנסין עניי גוים עם עניי ישראל מפני דרכי שלום, וכך פסק הרמא בשולחן ערוך (יורה דעה, סימן רנא, סעיף א): ומפרנסים עניי עובדי כוכבים עם עניי ישראל, מפני דרכי שלום. ויש מחלוקת בין ... להם זכויות, שהרי הצדקה מכפרת (ואסור לעזור לגוי שיהיו בידו זכויות ואז אולי יזכה חלילה לרחמי שמיים). וכך פסק השולחן ערוך, יורה דעה, סימן רנד, סעיף ב: שר עובד כוכבים ששלח ממון לישראל לצדקה, אין מחזירין אותו משום שלום מלכות, ... האמנם כך, לא תוכל להתעלם? הבה ונראה ממי יש אפילו חובה להתעלם. השבת אבידה לחילוני שאינו שומר שבת - שולחן ערוך, חושן משפט, סימן רסו, סעיף ב: חייב להחזיר אבידת ישראל אפי היה בעל האבידה רשע ואוכל נבילה לתיאבון. אבל ... מציעא, פרק ב, הלכה ה) ששמעון בן שטח החזיר אבידה לנכרי - זה דווקא לקידוש שם שמיים, וכן כתב השולחן ערוך (חושן משפט, סימן רסו, סעיף א): אבדת העובד כוכבים מותרת [אין להחזירה], שנאמר, אבידת אחיך (דברים כב, ג). והמחזירה ... תשיך זו מצות עשה ופירושו משום דהוה ליה לאו הבא מכלל עשה שלא ישיך לישראל. הלוואה בריבית למומר - שולחן ערוך יורה דעה, סימן קנט, סעיף ב: מומר מותר להלוותו ברבית, ואסור ללוות ממנו ברבית, ודעת הרמא: ויש מחמירין אף ... להלוותו ברבית... ובבי יוד (סס רסח) שהמחלל שבת בפרהסיא אפילו לתיאבון הוי כאוכל נבלות להכעיס. הנה על פי פסק השולחן ערוך אדם האוכל במסעדה לא כשרה (והרי הוא אוכל להכעיס משום שיש לו אפשרות לאכול בהיתר כשרות במסעדה שממול) - ...