ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 1
זן בודהיזם זאזן - חלקים מלך מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 1 (חלקים מלך מאת הרושי סאוואקי קודו) תורגם מיפנית לאנגלית על ידי גס הסש ... אל החתול למאכל. לו הייתי אני במקומו של העכבר הייתי אומר לעצמי, בני - אדם ארורים, לא אתך לכם לשחק בי! ופשוט יושב זאזן. 2. לך שחושב שיש משהו בלהיות אין אתה תמיד נתלה באחרים. אם מישהו אוכל ציפס אתה רוצה ציפס גם כן. אם מישהו מוצץ ... קבוצתית ומבלבלים את השיגעון הזה עם חוייה אמתית. אתה מוכרח להפוך שקוף לעצמך ולהתעורר מהשיגעון הזה. המשמעות של זאזן היא להיפרד מהקבוצה ולהתחיל ללכת על שתי רגליך. אחד אחד, בני אדם הם עדיין נסבלים, אך כשהם מתחילים ליצור קבוצות, הם הופכים לטיפשים. הם נופלים לטיפשות קבוצתית. הם כל - כך נחושים להפוך לטיפשים שהם מקימים מועדונים ומשלמים דמי חבר. זאזן פירושו להיפרד מטיפשות קבוצתית. 3. לך שמותש לחלוטין ממריבות עם בת - הזוג שלך השאלה אינה מי צודק ומי טועה. אתם פשוט ... תהפוך את עצמך לדבר פרט לשד. זה שאינו שייך לך ממלא את כל היקום. המקום שבו מחשבות אישיות מסתיימות הוא המקום בו תורת הבודהה (בודהה - דהרמה) מתחילה. בעולם מדובר תמיד ברווח או הפסד, עודף או חסר. לעומת זאת בזאזן אין מדובר בכלום. הוא אינו טוב לדבר. לכן זהו הדבר הגדול והמכיל - כל ביותר שיש. דוגן אומר: הפרחים שמעטרים את שמי ... ברוסים, אך לאחר התבוסה שלנו, הבנתי שלא היינו צריכים לעשות את אשר עשינו. בכל מקרה מוטב לא לצאת למלחמה כלל. ראה גם: זן בודהיזם זאזן - חלקים מלך מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 2. www.bendowa.net zenblog1 תרגומים סאווקי-קודו ל%d6%b0ך%d6%b8 ...
נקודות מבט אמת כישלון נחישות בו זמנית אישה הורות תסביך גדלות
בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 2
בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 2 החלק הבינוני על מוסרית (Majjhimasla) בעוד, רבותיי, שישנם פרושים ... חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה , בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! אדוני, יצר רע גבר עלי (54). הייתי כה טיפש, מבולבל ומלא זדון, שלמען כתר המלכות קיפחתי את חייו אבי, אדם טוב ומלך צדיק. אנא מהבודהה שיכיר במעשי הרעים למען שארסן את עצמי בעתיד לבוא! (55) אכן, הוד רוממותך, יצר רע גבר עליך, ... ללכת. אני עסוק ויש לי מטלות רבות. הוד רוממותך, עשה מה שעליך לעשות. והמלך אגאטסטו שמח ונהנה מדברי הבודהה, קם ממקומו, ברך את הנעלה בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את צד ימינו כלפיו. לאחר שהמלך אגאטסטו עזב, הבודהה אמר: נזירים, המלך אבוד, גורלו חתום (56). אם הוא לא היה מקפח את חייו של אביו, אדם טוב ומלך צדיק שכזה, אז ממש בזמן שישב כאן הייתה עולה בו עין הדהמה (57) הטהורה ללא רבב. כך אמר הבודהה. והנזירים שמחו ונהנו מדבריו. (1) הרופא המלכותי. השיחה בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 55) על ... אביו האציל בימביסארה כדי לזכות בכתרו. (3) Uposatha: כאן מיוחס ליום צום ברהמיני. מאוחר יותר במסגרת הבודהיסטית יום האופוסטהה הוא יום הווידוי של הנזירים. (4) kattika: קטיקה, אמצע אוקטובר עד אמצע ... שורש (לדוגמה, חמדנות, שנאה ואשליה). pacaya משמעו תנאי. (14) kamma: קמה, במקרה זה אין הכוונה למובן הבודהיסטי של פעולה מכוונת או פעולה רצונית. (15) בהתאם לחמישה חושים חיצוניים. (16) של מחשבה, דיבור ... לידה מחדש כניגנטהה. (21) גם צורת המילה הזו וגם משמעותה מעורפלים (pauv, pavut). (22) ההשקפה הבודהיסטית בנוגע לפעולה (קמה) נדחית כאן. (23) אגיטה בעל הבגד השעיר (הוא לבש גלימה משיער אדם). ... מעשים טובים אלו אינם מובילים לשחרור, אלא לאושר עתידי (זמני) בעולם הזה או באחר. זו בדרך כלל המטרה של בודהיזם פופולרי, כלומר, החסידים הבודהיסטים שאינם מתרגלים ומכוונים לשחרור מלא אך מבצעים מעשים טובים יזכו באושר עתידי אך זמני בעולם ... במובן הארצי, כלומר, מלכים או שליטים. (32) Patimokkh: קוד כללי ההתנהגות של הנזירים כפי שחיבר אותו הבודהה לאורך שנות הקמת מסדר הסנגהה של הנזירים והנזירות. הפטימוקהא כולל 227 כללים לנזירים ו - 311 כללים לנזירות ונכלל בקנון הבודהיסטי של התהרוואדה תחת קובץ הוינאיה בחלק הסוטוויבהנגה (suttavibhanga). (33) שמות המשחקים במקור מופיעים בהערה לסוטה 1 פסקה 1.14. (34) dhamma: תורה כלשהי, אין הכוונה לתורת הלימוד של הבודהה המכונה בפשטות דהמה. (35) Parimukha sati upahapetv: ככל הנראה המשמעות לאחר שביסס בעצמו קשב, ... הגהאנה. (39) ptisukha: פיטי - תחושת התעלות. סוקהה - תחושת שמחה או אושר. (40) בזה מסתכמת התשובה של הבודהה לשאלה הראשונה בפיסקה 39. (41) Uppala, paduma, parka: שלושה סוגים שונים של לוטוס, בדרך כלל ... את הרעיון שההכרה (via) מתגלגלת מחיים לחיים. כיוון שהחניך Sti האמין ברעיון של מעבר ההכרה מחיים לחיים הבודהה גער בו קשות (MN 38). הכרה מקשרת חדשה (paisandhi) מופיעה בעת ההתעברות, אשר תלויה בזו הקודמת ... כמו הגוף הפיזי. הגוף יציר התודעה (manomay) הוא מה שנתפס בטעות כנפש או נשמה. (46) Iddhi: למרות שהבודהה מזכיר את הכוחות האלו כאן, כעקרון הוא לא עודד לפתח את התרגולים האלו. (47) הפרשנות לא נותנת ... נוספים ראה סוטה 15 בקובץ הסוטות ארוכות (DN 15.22). (53) כל הפירות הקודמים הובילו לזה, הייחודי לדרך הבודהיסטית. יש 13 פריטים או קבוצות והרשימה בכללותה או עם כמה השמטות חוזרת בכל סוטה בחלק הראשון של ... ארהנטיות (97-98). (54) Accayo: לעיתים מתורגם כחטא אך עדיף להמנע מהקשרים דתיים כאשר זה נוגע לכתבים הבודהיסטים . (55) זהו הביטוי בו משתמשים נזירים כאשר הם מתוודים. (56) Khatya bhikkhave raja, ... בעלי תוצאה מיידית (בעולם הבא) שאי אפשר להמנע מהם. על פי הפרשנות, הוא לא הצליח לישון עד שנפגש עם הבודהה. (57) פתיחת עין - הדהמה (dhamma-cakkhu) היא הביטוי לכניסה - לזרם, כניסה למסלול וודאי ...
פחד להשתגע חוסר מנוחה נשים גירושין מטפל רצון לסקס אובדן שליטה כישוף
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1 רה לשונית, בדומה למושג טקסט. המונח סוטה מעוגן בתרבות ההודית לטקסט אוראלי, ומיוחס בהקבלה לטקסטים שהיו אוראליים במקור והועלו על כתב. ... הקאנון לא נוצר בבת אחת אלא נערך בהדרגה במאות לאחר מותו של הבודהה. קשה לומר אילו מהטקסטים ששוננו באסיפה הראשונה מייד לאחר מותו של הבודהה נכנסו לקאנון ואילו הושמטו, אך נראה שרוב התוכן מהאסיפה המקורית זהה או דומה במידה רבה. במסורת התהרוואדה המונח המיוחס למונח קאנון הוא אחד משלוש ... (tipitaka), שלושת הסלים 3. בודהווצה (buddhavaca), דברי הבודהה. המילה פאלי לא הייתה במקור שם שפה אלא מונח שמשמעותו קו, גשר, מעבר וכך גם טקסט. היא אינה מופיעה במקור בכתבים, אלא רק במאה הראשונה לספירה במסגרת האטהקטה (14) (atthakatha), כתבי הפרשנות הבודהיסטים, שם נמצא התייחסות לשפת כתבי המקור במונח פאלי - בהאסה (pli-bhsa) בניגוד לרפרנסים אחרים המצוינים בכתבי הפרשנות. לכן המונח פאלי מיוחס באופן חד ... אדמה בתוך סלים מיד ליד לאורך דרכים ארוכות, כך גם המסורת הבודהיסטית עברה מפה לאוזן, ממורה לתלמיד ומורה למורה על פני הזמן. הסבר נוסף הוא שהמונח טיפיטקה נוצר כאשר הועלו הטקסטים על כתב בסרי - לנקה 400 שנה אחרי ... דעת החוקרים חלוקה - קולינס (Collins, 1990, p. 89) מציין שהבודהיזם התהרוואדי לא התגבש סביב הטיפיטקה אלא היה זה שיצר אותו. ברגע שתהליך חיבורו של הקאנון הסתיים במאה החמישית קבלת הקאנון הפאלי הפכה למאפיין בסיסי ... קולינס בעצם מנסה לערער על הטענה בה יש זיהוי מוחלט בין הבודהיזם הקדום לקאנון הפאלי, ולראות בקאנון תוצר של המסורת התהרוודית כדי לבסס את סמכותה בעולם הבודהיסטי. לטענתו זרם המהאוויהארה (Mahvihra) של סרי לנקה פעל במאה הראשונה לספירה לקבלת לגיטימציה דרך זיהוי אוסף הטקסטים שהיו בידיהם עם הבודהיזם המקורי כביכול. כך או כך, המסורת התהרוודית התבססה בעולם הבודהיסטי והתקבלה כזרם המוקדם ביותר ששרד ואיתה גם הקאנון הפאלי, הטיפיטקה. קולינס (Collins, 1990, p. 103) מציין שבתוך העולם התהרוואדי היו חלקים של ... סוטות מרכזיות וקבועות ושוליים רחבים של טקסטים משתנים. באסיפה הבודהיסטית החמישית של הטיפיטקה שנערכה בעיר מנדליי שבבורמה בשנת 1871 נערך הקאנון לאחר תקופה של קרוב ל - 2000 שנה מאז האסיפה הרביעית שנערכה בסרי לנקה. ... לאירועים שונים שארעו בעיקר בחלק השני של 45 שנות הלימוד של הבודהה. הסיבות וההשלכות של כללים אלו כמו גם האופן בו יש לבצעם מתוארים בפירוט בסל הוינאיה. הוינאיה מחולקת למספר חלקים שכל אחד עוסק בסוג אחר של כללים ... 2. סל השיחות, הסוטות (Sutta Pitaka) סל הסוטות נכלל הלימוד בו הבודהה מסביר מאפיינים מעשיים לתרגול שלווה, ריכוז ותובנה בשיחות שונות בהם השתתפו נזירים ואנשים מן השורה. סל הסוטות מחולק לחמישה קבצים של שיחות הנבדלות ... האבהידהמה (Abhidhamma Pitaka) בסל האבהידהמה נכלל הלימוד של הבודהה המתאר את המציאות המוחלטת בעולם ואת הניבאנה (nibbna). התוכן הפסיכו - פילוסופי הזה מתואר לעיתים כחלק החשוב והמעמיק ביותר של הלימוד. סל האבהידהמה ... בין החוקרים מתי בדיוק החל הכתב בהודו, רובם יסכימו כי בראשית הבודהיזם גם אם כתב היה זמין הלימוד נעשה בהעברה בעל - פה והטקסטים הבודהיסטים הועברו בצורה אוראלית, בדומה לטקסטים הברהמינים. אם היו טקסטים כתובים בזמן תחילת הבודהיזם לבטח היו אמורים להיות כללים לשמירה שלהם בוינאיה (vinaya), קוד ההתנהגות של הנזירים. מאחר ולא קיימים כללים מסוג זה אלא רק בדבר לימוד ושימור ... במקרה אחד נכתב שבטקסט מסויים בשם Rjavamsa, נאמר (vuttam) שהבודהה נדד עם 500 נזירים, אך בהקדשה (inscription) נאמר (vuttam) שבעצם היו 20,000 נזירים. הקדשה היא טקסט כתוב בהגדרה ולכן מתחייב שמשמעות הפועל vuttam ... אך המושג לכתוב (likh) לא יתייחס לטקסט אוראלי. הלימוד כתחליף לבודהה הלימוד שנשמר בעל פה היווה תחליף לבודהה עצמו, אלו לא היו רק מילותיו אלא לאחר מותו הן הפכו להיות המורה עצמו. כפי שהבודהה אומר בסוטרת מהאפריניבאנה (Mahparinibbna Sutta), המתארת את ימיו האחרונים ומותו של הבודהה: אננדה (17), יתכן שאחדים ממכם יחשבו דברי המורה הם דבר שעבר, אין יותר מורה אך אין זו ההשקפה הנכונה. הדהמה והוינאיה (הלימוד וכללי המשמעת) שלימדתי אתכם, אננדה, הם יהיו המורה שלכם כשאלך. (פאריניבאנה 3.2) הבודהה לא העניק סמכות יורשים לאף אחד מתלמידיו, והצהיר בפירוש שכל שהיה ללמד הוא לימד, ולאחר מותו על תלמידיו לפעול לפי הוראותיו ולהמשיך בדרך כמו גם להבטיח שתהיה זמינה לדורות הבאים. הבודהה רצה להבטיח שאכן הסנגהה, מסדר קהילת הנזירים, מבוססת דיה כדי להמשיך לשמר ולהפיץ את הלימוד שכונן והצהיר: לא אכנס לניבאנה סופית עד שהחיים הרוחניים ... בכל מקום. (פאריניבאנה 3.8) שמיעה ודיבור היו קשורים לסמכות בבודהיזם המוקדם. השומעים (18) (rvaka) טענו ששמעו ישירות את הדברים מהבודהה עצמו, וקהילת הנזירים - הסנגהה (19) (Sangha) עשתה מאמצים רבים כדי לשמר את המילים האלו. כך המקור והסמכות הראשונה היה הבודהה וקהילת הנזירים נשאה את מילותיו במשך דורות. הבודהה הביע את עמדתו לגבי טקסטים אוראליים וכתובים ביחס לאותנטיות שלהם, לסמכות שלהם וליכולתם להוות כלי הוראה ראוי. בסוטת קלמה (kalamasutta) ה
להגדיר במדוייק פעם ראשונה תקשורת חינוך תרבויות שורש צורות דחוי
מה בין בודהיזם לאימון
... בין בודהיזם לאימון מספרים על נזיר בודהיסטי ש... ככה מתחיל לו סיפור מעניין שנועד להראות משהו בתהליך אימון. אבל האם יש קשר בין נזיר בודהיסטי לאימון? במשך השנים בהן אני מאמן פגשתי לא מעט אנשים שרואים באימון שלב בדרך הרוחנית אותה הם עושים. ואני ... יכולים להבדיל בין העולם הוודאי - קיר, שולחן, אדם, לבין עולם המחשבות והרגשות. שניהם נראים לנו ודאיים באותה מידה. האימון והבודהיזם, שניהם, עוסקים בדיוק בהפרדה שבין האמת הוודאית לבין המחשבות והרגשות. בין האגו למציאות. הדרך להפריד בין העולם הוודאי לעולם הרגשות והמחשבות בשתי האסכולות היא - שאילת שאלות. הבודהיזם משתמש בתהליכי מדיטציה על מנת להבחין במחשבות וברגשות ועל מנת להגיע לתשובות. האימון מגיע לתשובות בעזרת שימוש במנגנון, שאותו הוא, למעשה, רוצה לפרק - מנגנון המחשבות. אז מה בכל זאת ההבדל? התהליך. בבודהיזם השאלה עצמה היא התהליך, באימון השאלה היא חלק מתהליך, שנועד להביא תוצאה. בעוד נזיר הזן יכול לשבת במשך ימים מול ...
מספרים שאלה אנשים להפריד ניהול בריאות להרגיש גשמיות
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 5
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 5 6.11. אז המכובד ... הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר ... המותנים ארעיים - מה הטעם לכל זה? פולחנות גופתו של הבודהה (buddhasarrapj) 6.13. אז בני המלה הורו ... השמימיות כמו בני המלה של קוסינארא כיבדו את גופתו של הבודהה בריקודים ושירה שמיימית ואנושית... ונשאו את ... הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר ... הגדול אמר לנזירים: חברים, הפסיקו לבכות ולילל! האין הבודהה לא אמר לכם שכל הדברים הנעימים והמענגים ... ולבשו בגדים חדשים, אמרו: אנו נצית את מדורת ההלוויה של הבודהה, אך הם לא היו מסוגלים לעשות זאת. הם הלכו אל ... קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. מדורת ההלוויה של הבודהה לא תדלק עד אשר המכובד קספה הגדול יברך בכבוד עם ראשו לכפות רגליו של הבודהה. אדוני, אם זהו רצונן של הישויות השמיימיות, ... בני המלה מקוטה - בנדהנה היכן שהיתה מדורת ההלוויה של הבודהה, ולאחר שכיסה כתף אחת בגלימתו, עם כפות ידיו ... שלוש פעמים ולאחר שהסיר את הכיסוי מכפות רגליו של הבודהה, ברך אותם בכבוד עם ראשו, וכך גם עשו חמש מאות הנזירים. ולאחר שזה הסתיים, מדורת ההלוויה של הבודהה הוצתה מעצמה. 6.23. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, מה שהיה עור, תחת העור, בשר, גידים, ... ביותר והחיצוניים ביותר נשרפו כליל. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, החל מטר גשם אדיר מהשמים, ואחד נוסף ... בריקודים, שירה, זרי פרחים ומוזיקה. החלוקה של שרידי הבודהה (sarradhtuvibhjana) 6.24. והמלך אגאטסטו ודהיפוטה ממגדהה שמע שהבודהה נפטר בקוסינארא ושלח הודעה לבני המלה מקוסינארא: הבודהה היה בן - לוחמים וגם אני בן - לוחמים. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה. אני אבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני הליצהבי מוסאלי שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני השקיאן מקפילבטהו שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: הבודהה היה מנהיג השבט שלנו. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני הבוליה ... מראמגאמה שלחו הודעות דומות. הברהמין של וטהדיפה שמע שהבודהה נפטר ושלח את ההודעה: הבודהה היה בן - לוחמים, ואני ברהמין. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ואבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני המלה של פאבא שלחו את ההודעה: הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סטופה גדולה לכבודם. 6.25. כאשר שמעו כל זאת, בני המלה מקוסינארא פנו אל הקהל ואמרו: הבודהה נפטר בקהילתנו. לא ניתן אף חלק משרידיו של ...
בודהיזם מסירות הגוף טרדות מפרק הבודהיסטים בחורה מיוחד
זן בודהיזם / זאזן - על סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו
זן בודהיזם זאזן - על סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו כל מי שמגיע לאנטאיזי ישמע במוקדם או במאוחר את צירוף המילים הבא: You make Antaiji and you dont count at all ... שלנו. אבל אם הבודהיזם היה דוגל בכך שבשביל להשתחרר כל מה שנדרש הוא החלפה של תפיסת - עולם אחת באחרת הוא לא היה שונה משיטה פסיכולוגית. זה בהחלט נכון שפעולה יכולה ... שלנו. אבל אם הבודהיזם היה דוגל בפעולה בשביל להשתחרר הרי שהוא לא היה שונה מכל תאוריה חברתית פוליטית אוטופית. אבל השחרור לא נובע מפעולה או אי פעולה. ממחשבה או אי ... לאחר. פעולה שמכוונת לבודהה. כשאנחנו פועלים פעולה שמכוונת לבודהה גם תפיסת - העולם שלנו משתנה וגם המציאות משתנה בפועל. הדרך להשתחרר מהסיפורים היא לא להפסיק לספר אותם אלא להפסיק לייחס להם חשיבות (או אולי ... עצמם הוא רק לשבת זאזן. איזה מן סיפור סיפרתי לעצמי כשחשבתי שיש מעט מאד זמן לתרגול כי הלוז לא סדיר? איזה מן סיפור אתם סיפרתם לעצמכם כשקראתם שהיה מעט מאד זמן לתרגול? ...
המציאות שלנו בעולם הבודהיזם מהי מציאות תרגול סיפורים אין שום סיבה עסקים
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 3
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 3 מימדים קוליים וויזואליים ... כדבר מועיל ושומרת על המבנה הארגוני של הלימוד. תועלת נוספת נמצא בהנגשת הלימוד ליצורים שמיימיים - המסורת הבודהיסטית מכירה בכך שנמצאים בעולם גם ... של יישויות בלתי נראות לאדם. כאשר מדקלים את הטקסטים של הלימוד, מאמינים כי יישויות רבות נמשכות לשמוע את דברי הבודהה ולכן רואים בכך פעולה בעלת סגולות ... אחרת יש לאדם רק פיסות מפוזרות של אינפורמציה. רק באמצעות הזיכרון החלקים האלו מתחברים לכדי ידע אמיתי. הבודהה מתאר את שלבי הלימוד המתחילים בכך ... הוא מגשים באמצעות הגוף את האמת העליונה ורואה אותה באופן חודר באמצעות חוכמה. (שוורץ, 2006, סוטרת צנקי 102) הבודהה רואה בשינון חלק בלתי נפרד מהדרך להבנת הלימוד, על החניך לזכור את ששמע ואז לבחון את הדברים במחשבתו ולאור ניסיונו. יש לזכור שבזמנו של הבודהה, לא היו ספרים או חומרים כתובים ... הדרך היחידה להעברת המידע הייתה בעל - פה, וכדי שחניך ילמד היה עליו לזכור את שנאמר ולכן מתוך כורח תלמידיו של הבודהה למדו בעל - פה את הוראותיו. שינון ... מהזיכרון הוא משאב רוחני שמתחבר ישירות כפעולה של הגות, אמונה עיון והרהור. (Graham, 1987, 160) כאשר שאלו את הבודהה מה הדבר שמסייע ביותר להבנת ... הקיום והסבל. מודל תקשורת בהעברה אוראלית כסיכום לכל הניתוח שנעשה אני מציע מודל תקשורת שמתאר את העברת הטקסטים הבודהיסטים במשך ההיסטוריה. יתכן ומודל זה ... כשל באחד הצדדים מפסיק את ההעברה ובכך את התקשורת של הטקסטים. המסורת יצרה מערכת מאורגנת ושיטתית החל מימיו של הבודהה ובהמשך באמצעות תלמידיו. מטרה של ... קהילת הנזירים עצמה ולימוד כל ההולכים בדרך והמתעניינים לרבות גם אנשים בעלי אמונות ממסורות אחרות. הלימוד של הבודהה היה תמיד פתוח לכל, ולכן המסורת ... בכל מקום בו הגיעה, כך שהתקשורת מעולם לא ניסתה להיות מוצפנת או חבויה, אלא פתוחה וזמינה. הטקסטים של שיחות הבודהה ותלמידיו ניחנים במאפיינים ... באופן סכמטי נוכן לייצג את ההעברה של הטקסטים כמערכת תקשורת באופן הבא: על רצף הזמן נוכל לראות את התהליך שהחל בבודהה, המשיך בתלמידיו הראשונים שיצרו ... למניעת רעש. כאשר נוצרו השקפות שהיו רחוקות מידי מהמסר המקורי הן נפרדו ממנו והפכו לזרמים חדשים של המסורת הבודהיסטית (כדוגמת המהאינה). כאשר היה כשל ... הקלטת קול, מדיה דיגיטלית ואינטרנט) הן נוספו במקביל לתמיכה בשימור המסר. כך נוכל להציג את תהליך העברת הכתבים הבודהיסטים על רצף הזמן: טכנולוגיות ... חדשות, יצרו פתח לטעויות ורעש חדש ועדיין המדיום האוראלי נותר בשל מאפיינים ייחודיים שמתאימים למסורת הלימוד הבודהיסטית אשר אין להם תחליף. טכנולוגיות ... לשגות או לשכוח עדיין הוא ביחסים מתמידים של הזכרות והטמעה תוך העמקת ההבנה בתכני הטקסט. בהקשר של הלימוד הבודהיסטי הערך של מאפיינים אלו הנו בעל ... יכולים להשמר כל עוד תימשך שרשרת אותנטית של קהילת מורים ותלמידים המהווים בקרה מתמדת ומאגרי איחסון לטקסטים הבודהיסטים. סיכום עבודה זו הציגה את המסורת הבודהיסטית האוראלית מראשית הבודהיזם ועד היום כמערכת תקשורת אוראלית ... מאפייניה יחודיים תוך פיתוח מערכות בקרה לשימור ודיוק. מערכת זו קיימת כבר למעלה מ - 2500 שנה ומבוססת על דברי הבודהה והמסר שבלימוד שהציג. העברת מסר זה ... שרובם היו נזירים שהקדישו עצמם למשימת שימור הלימוד במדוייק. בעבודה זו נבחנו שלושת האספקטים של מערכת התקשורת הבודהיסטית - פעילות המסורת הבודהיסטית החל מהבודהה ותמיכתה בלימוד, מאפיינים יחודיים של הטקסטים האוראליים, ומערכת השינון שפועלת בקהילת הנזירים. הבודהה עצמו היה מעוניין בשימור התורה ולשם ... הקלות להבנה ולזכירה בעל - פה מאחר והמדיום האוראלי היה האמצעי העיקרי ללימוד כמו גם להעברת מידע. בנוסף הבודהה יצר מערכת משמעת לקהילת תלמידיו שיכלו לשאת בזיכרונם ולשמר באמצעות הבנתם האישית את הלימוד הלאה במרוצת הדורות. המסורת הבודהיסטית המשיכה לשמר ולפתח את שיטת ... הדרגתי, שאלות ותשובות ומאפיינים פואטיים של משקל וחריזה. הפורמולציה של הקאנון מצביעה על לימוד מתודולוגי שיצר הבודהה, אשר לאחר מותו שימש כמורה עצמו. ... המילוליים ומונעת חוסר הבנות בהיבטים תוכניים בהתאמה. המסורת יצרה מערכות לשמירת האותנטיות בהתאם להוראותיו של הבודהה, ביניהן ארבעת הסמכויות ...
בעיה להתווכח על המחיר מוצא את עצמי הגדרות תואר אקדמי רגישות ראוי מיוחד
זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה
זן בודהיזם זאזן - עדיין דבר מה חסר? מוהו נולקה בחודש שעבר הסברתי מהו תרגול למבוגרים בעזרת שתי ההכרות הראשונות של מבוגר אמתי, שהן תשוקה מועטה ו - הידיעה שדי במה שיש. מה שכתבתי הוא ... בשכלנו שהמציאות של חיינו די לה במה שהיא, עמוק בתוכנו אנחנו מרגישים שעדיין דבר - מה חסר? אני חושב שאפילו אחרי שנים של תרגול הדרך הבודהיסטית אנחנו עדיין מרגישים שדבר - מה חסר. אנחנו עדיין רוצים דבר - מה טוב - יותר, קצת יותר ממתקים, אושר והארה. וכך אם נהיה כנים עם עצמנו, ייתכן שנגלה שבמקום להסתפק במה שיש ... במה שיש לנו ואנחנו משתוקקים ליותר, גם אם לא ברור לנו בדיוק מהו הדבר שחסר לנו. מדוע זאת? הרושי סאוואקי קודו אומר: חסר דבר - מה בזאזן? מה חסר? דבר אינו חסר מצידו של הזאזן, זהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב דבר - מה חסר! דבר - מה חסר - פשוט שב זאזן. דבר - מה חסר - תרגל זאזן בגופך. דבר - מה חסר - הגשם הזאזן בגופך. ועדיין, מדוע חסר דבר - מה? אם פירושו של תרגול למבוגרים הוא אכן להפסיק להשתוקק ליותר ממה שיש לחיים להציע לנו ברגע זה, כיצד אנחנו יכולים בכלל לחשוב שדבר - מה חסר? לכל הפחות בזמן שאנחנו בזאזן עלינו לחוש שאיננו חסרים דבר, שיש לנו כל שאנו צריכים?! הרושי סאוואקי עונה על כך באומרו שזהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב דבר - מה חסר! אין שום דבר שגוי בזאזן שאנחנו מתרגלים, אלו רק מחשבות - השווא המלוות את התרגול שמנסות לשכנע אותנו שעדיין דבר - מה חסר. ובעצם עבור כולנו, בני - אדם השוגים במחשבות - שווא, תמיד חסר דבר - מה. זה אך טבעי. מאידך אל - לנו לשכוח שאנחנו בו - בזמן בודהה. להיות בודהה פירושו להיות מחובר למציאות המוחלטת בה דבר לעולם אינו יכול להיות חסר. ובעוד אנחנו חושבים שעדיין דבר - מה חסר, משהו בנו מבין בשלמות שאין ביכולתנו כלל וכלל להשתוקק ליותר ... חייך תחת הנהגתו של הצד הילדותי שלך, שטוען תמיד שעדיין דבר - מה חסר? מבוגר אמתי יעדיף לשבת מעוגן במציאות בה עדיין דבר - מה חסר, מגשים הזאזן בגופו בו - בזמן שמחשבותיו משתוקקות לדבר - מה נוסף. הרושי סאוואקי אמר גם: זאזן פירושו לשבת איתן בו - בזמן שדבר - מה חסר. ישנו קואן מפורסם, שביפנית נקרא בדרך כלל, הקואן של הסימנייה מו. הוא מספר על נזיר ששאל את רבו: ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו (מו)? הרב עונה: מו (לאו)! 2 המילה קואן פירושה מקרה - פומבי, בדרך כלל חילופי דברים בין מורה לתלמיד, או אמרה או מעשה אחר של רב - זן ששימשה מאוחר יותר כדוגמה ... של זן הקואנים. אני רוצה להתרכז באפיונים עמוקים יותר של הקואן של הסימנייה מו. כאשר הנזיר שואל: ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? , הוא אינו שואל אודות סתם איזה כלב. כאשר הוא אומר כלב, הוא מתייחס לאותו צד בעצמו שניתן להתייחס אליו בדיוק רב כאל כלב. הבודהיזם מלמד אותנו שכולנו בודהות, אבל האם באמת ניתן לקרוא בודהה לעצמי, הכלב הזה? הרב לא ענה מוווווווווווווווווווו! אלא פשוט לא! ישנו הבדל מובהק בין אדם השוגה במחשבות - שווא לבין בודהה. כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא אנחנו רחוקים מאד להיות בודהות כפי שאנו. הקואן ממשיך בשאלה של הנזיר: אם כפי שהבודהיזם מלמד אותנו, לכל דבר יש טבע - הבודהה, כיצד ייתכן שרק לכלב הזה, לי, אין? והרב עונה: בשל טבע הקרמה. נכון שכבודהות יש לנו טבע - הבודהה, אבל כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא טבענו הוא קרמה, ושונה הדבר לחיות את חיינו מסובבים על - ידי הקרמה מלחיות את חיינו כבודהה. דבר מעניין הוא שבזמן אחר ענה הרב תשובה הפוכה - הנזיר שואל, ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? , הרב עונה, כן, יש לו! - אפילו לכלב כמוך או כמוני אין דרך להימלט מהמציאות המוחלטת שנקראת טבע - הבודהה. אדם השוגה במחשבות - שווא אינו זהה לבודהה, אבל גם לא ניתן להפריד ביניהם. בודהה מתעלה על האדם, אבל בו - בזמן הוא סוגר וחובק את האדם. הנזיר המשיך ושאל: אתה אומר שלכלב הזה יש טבע - הבודהה, אבל מדוע אם - כך מתגלה טבע - ה
לקיחת אחריות בשלמות סיכוי חרדות פשוט סלבריטי מכוער שכנוע
בודהיזם - בְּרַהְמָא פונה אל הישויות
בודהיזם - ברהמא פונה אל הישויות השיחה עם גנבסבהה ברהמא פונה אל הישויות Janavasabha Sutta גנבסבהה סוטהיעדם של בני נאדיקא (ntikiydibykaraa) I.כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר בבית הלבנים אשר בנאדיקא. (1) באותה עת הבודהה סיפר אודות הלידות מחדש של חסידים שונים בחלקים שונים של הארץ אשר ... לניבאנה. II.השמועה הזו הגיעה אל אוזניהם של החסידים בנאדיקא, והם היו מרוצים, שמחים ומלאי אושר לשמוע את דבריו של הבודהה. הערתו של אננדה (nandaparikath) I.והמכובד אננדה שמע את דיווחיו של הבודהה ואת שמחתם של בני הנאדיקא. II.והוא חשב לעצמו: היו גם תלמידים ותיקים מבני מגדהה שמתו. ואכן גם הם היו חסידים מסורים של הבודהה, הדהמה והסנגהה, והם שמרו על כללי המוסר בשלמות. הבודהה לא הכריז על יעדיהם. יהיה זה טוב להכריז על כך, הדבר יעצים את אמונם ... העולם: מלכנו הצדיק, אשר העניק לנו אושר רב, כעת מת. החיים שלנו היו קלים תחת שלטון חוק הצדק שהנהיג. והוא היה מסור לבודהה, לדהמה ולסנגהה, ושמר על כללי המוסר בשלמות. כך אנשים אמרו: המלך בימביסארה, אשר שיבח את הבודהה עד יום מותו, כעת מת! והבודהה לא הכריז על יעד לידתו, ויהיה זה טוב להכריז על כך... מלבד זאת, היה זה בארץ מגדהה בה הבודהה הגשים התעוררות. מאחר והמכובד הגשים התעוררות במגדהה, מדוע אין הוא ... יעדי הלידה של אלו אשר מתו שם? כיוון שאם המכובד לא יכריז על כך הדבר יגרום צער רב לבני מגדהה. מאחר שכך המצב מדוע שהבודהה לא יכריז על כך? I.ולאחר שהירהר כך בבדידות בשמם של חסידי מגדהה, המכובד אננדה השכים קום עם עלות השחר, הלך אל הבודהה וברך אותו בכבוד. ולאחר שהתיישב במקום ראוי, אמר: אדוני, שמעתי את שהוכרז בעניין תושבי נאדיקא... (המשך כמו בפסקאות 1-2). II.כל אלו היו מסורים לבודהה, לדהמה ולסנגהה, והם שמרו על כללי המוסר בשלמות. והמכובד לא הכריז על יעדי הלידה שלהם... (המשך כמו בפסקה 4). מדוע המכובד לא מכריז על כך?. ולאחר שאמר זאת לבודהה בשמם של חסידי בני מגדהה, הוא קם ממושבו, ברך את הבודהה בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את צידו הימיני כלפיו. III.מייד לאחר שאננדה הלך, הבודהה לקח את גלימתו קערתו, ויצא אל נאדיקא לסבב נדבות. מאוחר יותר, עם ... יהיו אשר יהיו. ואז הוא תפס במחשבתו את יעדו וגורלו של כל אחד מהם. ובערב, לאחר שסיים את ההתבודדות המדיטטיבית, הבודהה יצא מבית הלבנים והתיישב במושב המוכן בצל מגוריו. IV.אז הגיע המכובד ... דרומה. באירועים כאלו זהו הסדר בו הם יושבים, ואחריהם נמצאים מושבינו. והישויות הללו שחיו את החיים הרוחניים תחת הבודהה, הופיעו לא מזמן בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש, נעלים על הדוות ... חמלה לעולם ולמען רווחתם ואושרם של רבים, פעל לתועלתם של ישויות ובני - האדם, יהיו אשר יהיו אלו אשר ישימו את מבטחם בבודהה, בדהמה ובסנגהה וישמרו על כללי המוסר, לאחר מותם והתפרקות הגוף, ... של סקה ופנה אליהם: פיתוח הנתיבים לעוצמה (bhvitaiddhipdo) מה חושבים רבותי השלושים ושלוש? המכובד הזה, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, יודע ורואה את ארבעת הנתיבים לעוצמה, (20) כיצד לפתח ... חושבים רבותי השלושים - ושלוש? היו שלושה אופנים להשגת ראייה ולהשגת הרגשה נעימה אשר הוכרזו על ידי המכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, אשר יודע ורואה. מה הם השלושה? במקרה הראשון מישהו חי עם ... שתענוג גורם להנאה, כך מתוך הנאה הוא חווה שמחה. אלו שלושת האופנים להשגת ראייה ולהשגת נעימות שהוכרזו על ידי המכובד, הבודהה הער בשלמות, אשר יודע ורואה. III.זה היה משא דבריו של הברהמא ... הוא משיג ידיעה וראייה חיצונית בתכני - תודעה של אחרים. אלו הם ארבעת הבחינות לביסוס הקשב אשר הוסברו היטב על ידי הבודהה המכובד, אשר יודע ורואה, להשגת הטוב. I.זה היה משא דבריו של הברהמא ... נוצרת ידיעה נכונה, (27) מידיעה נכונה נוצר שיחרור נכון. (28) אם מישהו היה מכריז נכונה: הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, ... אומר: דלתות האלמוות פתוחות! , הוא היה אומר זאת בתואם עם האמת הגבוהה ביותר. כיוון שאכן הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו, וכן דלתות האלמוות פתוחות. אלו בעלי אמון בלתי מעורער בבודהה, בדהמה ובסנגהה, ובעלי התנהגות מוסרית משביעת רצון לאציליים, היצורים ... וירולהקה: המלך הגדול של הדרום. (7) שתי הסיבות הן העובדה שוסבנה יצא באמירה באותו נושא ושהוא היה מודע למחשבותיו של הבודהה (!) באותו נושא. זה מתאים גם להצהרותיו של הבודהה במקרים שונים שהוא יודע דברים מסויימים הן באמצעות הידע האישי שלו ... יכולים להיוולד בכל אחד מהמחנות (כמו בסוטה 24 פסקה 1.7), זה טבעי שהדוות ישמחו בהתחזקות מעמדם מהצטרפות תלמידיו של הבודהה. (12) נראה, כפי שרייס דיוויס מציין, שהם היו ככל הנראה המתעדים של ...
אסור ראוי עתיד יעוץ מיוחד בתולים תפילות הרגשה פיזית
בודהיזם - פָּאלִי - שפת הכתבים
בודהיזם - פאלי - שפת הכתבים פאלי (Pli) או פאלית היא השפה של הבודהיזם המוקדם המכונה תהרואדה והיא קרובה באופיה לניבים ההודים מסביבות המאה הרביעית לפני הספירה, זמנו של הבודהה שקיאמוני. הבודהה ככל הנראה לימד בשפה מדוברת, שפת העם, ודרשותיו לא נכתבו אלא שוננו והועברו בעל - פה מדור לדור. הדרשות הועלו על הכתב בסרי לנקה במאה הראשונה לפני הספירה והן מהוות חלק גדול מהקנון הבודהיסטי המכונה טיפיטקה - שלושת הסלים. מבחינה בלשנית פאלי קרובה לסנסקריט, השפה הקלאסית של הודו, והיא חולקת איתה הברות, כללים דקדוקיים ואוצר מילים חלקי. ...
הוויה בודהיזם בודהיסטים אנגלית בודהה עליונות באמצעות הבדל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, קואצ'ר אישי, מאמן למציאת עבודה בנושאי בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8594 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 14:30:30 - wesi4