ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - הניבאנה הסופית - 2
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 2 הצגת מראת הדהמה (dhammdsadhammapariyy) 2.8 אננדה, אין זה דבר יוצא דופן שמי שנולד כאדם ... ומהי מראת הדהמה באמצעותה הוא יכול לדעת זאת? הנה, אננדה, התלמיד האצילי הזה בעל אמון בלתי ניתן לערעור [13] בבודהה באופן זה: כך הוא המכובד - ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, בעל הבנה ומוסר, הנעלה אשר הלך מעבר, יודע את העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים ... ער וטהור מעבר לכל ספק. הוא בעל אמון בלתי ניתן לערעור בדהמה באופן זה: הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. הוא בעל אמון בלתי ניתן לערעור בסנגהה באופן זה: הסנגהה של הבודהה מאומנים כראוי, הסנגהה של הבודהה מאומנים ביושרה, הסנגהה של הבודהה מאומנים בחריצות, הסנגהה של הבודהה מאומנים במיומנות, כך הם ארבעת הצמדים, שמונה סוגי בני - האדם, [14] הסנגהה, תלמידיו של הבודהה, ראויים למתנות, ראויים לאירוח, ראויים לנדבות, ראויים לכבוד. הם מהווים שדה חסד בלתי ניתן לשיעור בעולם. והוא בעל מוסר ... האופל, יעדים מרושעים ויעדים מצערים. אני נכנס לזרם, חסר יכולת ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת. 2.10 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בנאדיקא בבית הלבנים, נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא ... רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. 2.11 ולאחר שהבודהה שהה בנאדיקא בבית הלבנים ככל שחפץ... הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל וסאלי והתגורר שם בחורשת אמבפאלי. 2.12 אז הבודהה פנה אל הנזירים ואמר: נזירים, על נזיר להיות בעל קשב והבנה מלאה, זהו דברנו אליכם! וכיצד על נזיר להיות ... את מיטב הכרכרות ונסעה מוסאלי אל הפארק. לאחר שנסעה כמה רחוק שניתן, היא המשיכה ברגל עד מקום המצאו של הבודהה. שם ברכה אותו בכבוד והתיישבה במקום ראוי. כאשר התיישבה, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה. וכאשר הייתה כך שמחה, אמבפאלי אמרה: אדוני, אנא מהמכובד שיקבל ממני ארוחה מחר יחד עם קהילת הנזירים שלו. והבודהה הסכים בשתיקה, ומשראתה את הסכמתו, אמבפאלי קמה ממקומה, ברכה אותו בכבוד, ועזבה תוך שהיא שומרת את ימינה כלפיו. 2.15 בני הליצהבים מוסאלי שמעו שהבודהה הגיע לוסאלי והתגורר בחורשתה של אמבפאלי. הם הכינו את מיטב הכרכרות ויצאו מוסאלי. וחלק מצעירי וסאלי היו בכחול, [18] ... נקשו באצבעותיהם ואמרו הוכשנו על ידי אשת המנגו, [20] אשת המנגו הונתה אותנו! והמשיכו אל חורשת אמבפאלי. 2.17 משראה הבודהה את הליצהבים ממרחק, אמר: נזירים, מי מביניכם שלא ראה את ישויות השלושים - ושלוש, שיביט על להקת הליצהבים! הביטו ... לגבי ישויות השלושים - ושלוש! 2.18 כך הליצהבים נסעו בכרכרותיהם כמה רחוק שניתן והמשיכו ברגל עד מקום המצאו של הבודהה, ברכו אותו בכבוד והתיישבו במקום ראוי. כאשר התיישבו, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותם בשיחת דהמה. וכאשר היו ... הלילה כבר כמעט והסתיים, אמבפאלי, לאחר שדאגה להכנת ארוחה ממזון מובחר קשה ורך בביתה, בישרה למכובד שהארוחה מוכנה. לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, הוא לקח את גלימתו וקערתו והלך עם קהל נזיריו אל משכנה של אמבפאלי שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. והיא שרתה את הבודהה ואת קהל נזיריו עם מזון מובחר קשה ורך עד שהיו מרוצים. כאשר הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, אמבפאלי התיישבה על מושב נמוך במקום ראוי. בעודה יישובה, אמרה: אדוני, אני מעניקה את הפארק הזה לקהילת הנזירים עם הבודהה בראשם. הבודהה קיבל את הפארק, ואז הוא הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה, ולאחר מכן הוא קם ממקומו ועזב. 2.20 ובעת ששהה בוסאלי, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות ... חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. השהייה בכפר בלובה בתקופת הגשמים (veuvagmavasspagamana) 2.21 ולאחר שהבודהה שהה בחורשת אמבפאלי ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל בלובה! טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל כפר קטן בשם בלובה, וחנה שם. 2.22 שם הבודהה אמר לנזירים: נזירים, לכו לוסאלי למקום בו יש לכם חברים, מכרים או תומכים, והישארו שם בתקופת הגשמים. אני אשהה כאן בבלובה בתקופת הגשמים. טוב, אדוני, השיבו הנזירים ועשו כך, והמכובד נותר בתקופת הגשמים בבלובה. 2.23 ובתקופת הגשמים הבודהה נתקף במחלה קשה וסבל מכאבים חדים כאילו עמד למות. אך הוא עמד בכל אלו בקשב והבנה מלאה ומבלי להתלונן. ... אם הם חפצים בלמידה, יהפכו לנעלים מכל. [28] [סוף קטע דקלום שני] החלק על הסימנים והרמזים (nimittobhsakath) I. 3.1 והבודהה, לאחר שהתעורר מוקדם, התלבש ולקח את גלימתו וקערת הנדבות שלו, נכנס אל וסאלי לסבב נדבות. לאחר שסיים לאכול בשובו ... הבא מחצלת, אננדה. נלך אל מקדש קאפאלה למנוחת הצהרים. טוב, אדוני, השיב אננדה, ולאחר שהשיג מחצלת הלך בעקבותיו. 3.2 והבודהה הגיע למקדש קאפאלה והתיישב במושב המוכן. אננדה ברך את הבודהה בכבוד והתיישב במקום ראוי, ואז המכובד אמר: אננדה, העיר וסאלי היא מקום נעים, מקדש אודנה נעים, מקדש גוטמקה נעים, ... שלמה, או מה שנותר ממנה. 3.4 אך אננדה נכשל להבין את הרמז העבה הזה, הסימן הברור הזה, ולא ביקש מהבודהה: אנא אדוני, שהאדון המכובד ישאר מאה שלמה, אנא ממנו אשר - הלך שישאר מאה שלמה לטובתם ולאושרם של בני אדם ויצורים שמימיים רבים, עד כדי כך תודעתו הייתה אחוזה על ידי מארה. [33] 3.5 ופעם שניה אמר הבודהה: אננדה, כל מי שמפתח את ארבעת הנתיבים לעוצמה... יכול ללא ספק לחיות מאה שלמה או מה שנותר ממנה. ופעם ... כל מי שמפתח את ארבעת הנתיבים לעוצמה... יכול ללא ספק לחיות מאה שלמה או מה שנותר ממנה. 3.6 אז הבודהה אמר: אננדה, לך כעת ועשה מה שאתה מוצא לנכון. טוב, אדוני, השיב אננדה, ולאחר שקם ממקומו וברך את הבודהה בכבוד, תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו, הלך והתיישב תחת עץ במרחק מה. בקשתו של מארה (mraycanakath) 3.7 זמן ... עכשיו, אנא ממנו אשר - הלך שיגשים ניבאנה סופית עכשיו. הגיע הזמן שהמכובד יגשים ניבאנה סופית. 3.9 בתגובה לכך הבודהה אמר למארה: אל דאגה, רשע. פטירתו של הטטהאגטה לא תתעכב עוד זמן רב. שלושה חודשים מעכשיו, הטטהאגטה יגשים ניבאנה ... - המים הינה חסרת גבולות [37] והיא גורמת לאדמה לרעוד, להטלטל ולהתנער בפראות. זוהי הסיבה השניה. 3.15 גם כאשר בודהיסטה יורד מגן עדן טוסיטה, בקשב והבנה מלאה, אז האדמה רועדת, מטלטלת ומתנערת בפראות. זוהי הסיבה השלישית. 3.16 גם כאשר בודהיסטה יוצא מרחם אימו, בקשב והבנה מלאה, אז האדמה רועדת, מטלטלת ומתנערת בפראות. זוהי הסיבה הרביעית. 3.17 גם כאשר טטהאגטה ...
נאמנות אמונה הרגלים התבוננות קשב להירגע בני אדם התעוררות
האתגר הכי גדול שלך בחיים זה את\ה - אתגרים בחיים
... משמעות. האושר המושלם נמצא בחיבור של כל ההפכים, כאשר האדם חווה את העולם בהפכים הוא מסוגל לגלות את מה שהבודהא כינה דרך האמצע. היא לא בצד אחד, והיא לא בצד השני. היא נובעת מהחיבור בין שני הקטבים המנוגדים, ורק ...
ברחוב תודעה עוינות אלוהות סוף הדרך משמעות עצב הגוף
בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 2
בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 2 החלק הבינוני על מוסרית (Majjhimasla) בעוד, רבותיי, שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן ... חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! אדוני, יצר רע גבר עלי [54]. הייתי כה טיפש, מבולבל ומלא זדון, שלמען כתר המלכות קיפחתי את חייו אבי, אדם טוב ומלך צדיק. אנא מהבודהה שיכיר במעשי הרעים למען שארסן את עצמי בעתיד לבוא! [55] אכן, הוד רוממותך, יצר רע גבר עליך, היית כה ... עלי ללכת. אני עסוק ויש לי מטלות רבות. הוד רוממותך, עשה מה שעליך לעשות. והמלך אגאטסטו שמח ונהנה מדברי הבודהה, קם ממקומו, ברך את הנעלה בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את צד ימינו כלפיו. לאחר שהמלך אגאטסטו עזב, הבודהה אמר: נזירים, המלך אבוד, גורלו חתום [56]. אם הוא לא היה מקפח את חייו של אביו, אדם טוב ומלך צדיק שכזה, אז ממש בזמן שישב כאן הייתה עולה בו עין הדהמה [57] הטהורה ללא רבב. כך אמר הבודהה. והנזירים שמחו ונהנו מדבריו. [1] הרופא המלכותי. השיחה בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 55) על אכילת בשר מופנית אליו. [2] ... הוא הרג את אביו האציל בימביסארה כדי לזכות בכתרו. [3] Uposatha: כאן מיוחס ליום צום ברהמיני. מאוחר יותר במסגרת הבודהיסטית יום האופוסטהה הוא יום הווידוי של הנזירים. [4] kattika: קטיקה, אמצע אוקטובר עד אמצע נובמבר. [5] נקרא על שם ... [13] Hetu משמעו שורש (לדוגמה, חמדנות, שנאה ואשליה). pacaya משמעו תנאי. [14] kamma: קמה, במקרה זה אין הכוונה למובן הבודהיסטי של פעולה מכוונת או פעולה רצונית. [15] בהתאם לחמישה חושים חיצוניים. [16] של מחשבה, דיבור ומעשה. [17] חצי פעולה, ... בדמות נחש. [20] nighi-gabbh: לידה מחדש כניגנטהה. [21] גם צורת המילה הזו וגם משמעותה מעורפלים (pauv, pavut). [22] ההשקפה הבודהיסטית בנוגע לפעולה (קמה) נדחית כאן. [23] אגיטה בעל הבגד השעיר (הוא לבש גלימה משיער אדם). אגיטה היה פרוש בעל ... מעשים טובים אלו אינם מובילים לשחרור, אלא לאושר עתידי (זמני) בעולם הזה או באחר. זו בדרך כלל המטרה של בודהיזם פופולרי, כלומר, החסידים הבודהיסטים שאינם מתרגלים ומכוונים לשחרור מלא אך מבצעים מעשים טובים יזכו באושר עתידי אך זמני בעולם הזה או באחר. [29] ... deva שוב, הפעם במובן הארצי, כלומר, מלכים או שליטים. [32] Patimokkh: קוד כללי ההתנהגות של הנזירים כפי שחיבר אותו הבודהה לאורך שנות הקמת מסדר הסנגהה של הנזירים והנזירות. הפטימוקהא כולל 227 כללים לנזירים ו - 311 כללים לנזירות ונכלל בקנון הבודהיסטי של התהרוואדה תחת קובץ הוינאיה בחלק הסוטוויבהנגה (suttavibhanga). [33] שמות המשחקים במקור מופיעים בהערה לסוטה 1 פסקה 1.14. [34] dhamma: תורה כלשהי, אין הכוונה לתורת הלימוד של הבודהה המכונה בפשטות דהמה. [35] Parimukha sati upahapetv: ככל הנראה המשמעות לאחר שביסס בעצמו קשב, או מביא עצמו למודעות. [36] ... ממצבי הגהאנה. [39] ptisukha: פיטי - תחושת התעלות. סוקהה - תחושת שמחה או אושר. [40] בזה מסתכמת התשובה של הבודהה לשאלה הראשונה בפיסקה 39. [41] Uppala, paduma, parka: שלושה סוגים שונים של לוטוס, בדרך כלל משלושת הצבעים שהוזכרו - ... ואחרות מפריכות את הרעיון שההכרה (via) מתגלגלת מחיים לחיים. כיוון שהחניך Sti האמין ברעיון של מעבר ההכרה מחיים לחיים הבודהה גער בו קשות (MN 38). הכרה מקשרת חדשה (paisandhi) מופיעה בעת ההתעברות, אשר תלויה בזו הקודמת (לפרטים נוספים VM ... [45] בדיוק כמו הגוף הפיזי. הגוף יציר התודעה (manomay) הוא מה שנתפס בטעות כנפש או נשמה. [46] Iddhi: למרות שהבודהה מזכיר את הכוחות האלו כאן, כעקרון הוא לא עודד לפתח את התרגולים האלו. [47] הפרשנות לא נותנת הסבר כאן. ... . לפרטים נוספים ראה סוטה 15 בקובץ הסוטות ארוכות (DN 15.22). [53] כל הפירות הקודמים הובילו לזה, הייחודי לדרך הבודהיסטית. יש 13 פריטים או קבוצות והרשימה בכללותה או עם כמה השמטות חוזרת בכל סוטה בחלק הראשון של קובץ הסוטות ... ארצי, abhi), וההגשמת ארהנטיות (97-98). [54] Accayo: לעיתים מתורגם כחטא אך עדיף להמנע מהקשרים דתיים כאשר זה נוגע לכתבים הבודהיסטים. [55] זהו הביטוי בו משתמשים נזירים כאשר הם מתוודים. [56] Khatya bhikkhave raja, upahatya bhikkhave raja. מילולית נעקר והושמד. ... בעלי תוצאה מיידית (בעולם הבא) שאי אפשר להמנע מהם. על פי הפרשנות, הוא לא הצליח לישון עד שנפגש עם הבודהה. [57] פתיחת עין - הדהמה (dhamma-cakkhu) היא הביטוי לכניסה - לזרם, כניסה למסלול וודאי להתעוררות באופן בלתי ניתן לשינוי. ...
מיניות אמונות להשתמש עצב דאגה נשים להאשים שחמט
עיסוי תאילנדי - רקע תרבותי והיסטורי
... אזורים, ניתן לעשות הבחנה נוספת. אחת היא רפואה אשר שורשיה הגיעו בהשפעה הודית - סינית, בעיקר על ידי משלחות בודהיסטיות וקשרי מסחר. ושנייה, רפואה עתיקה אשר הייתה נהוגה וקיימת עוד קודם לכן בחבל הארץ אשר קרוי כיום תאילנד. עוד ... שורשם בהודו העתיקה. בסיס הידע וההשקפה באבחון, צמחי מרפא, ועיסוי מקורם בתרגולים הודים קדומים, והגיעו לתאילנד יחד עם נזירים בודהיסטים מסיונרים אשר הוכשרו כמרפאים. הנזירים המלומדים אשר מקום מושבם היו במנזרים שהוקמו, הפכו את המקדשים גם למרכזי לימוד וריפוי, ... התאילנדית המסורתית הועברה מדור לדור באותה אופן שהועברו הכתבים הדתיים. וכן, כתבים רפואיים קיבלו ערך רב ממש לצד הכתבים הבודהיסטיים. המקדש, או מנזר, היה ועודנו המקום בו העם התאי הלכו כדי לקבל טיפול למכאובם, בין אם פיזי, רגשי או רוחני. כפי שהליכה בדרך הבודהה מסייעת לאדם במסעו הרוחני, כך הרפואה המסורתית הוכרה כתומכת בחיים הפיזיים על כל מרכיביהם. לאנשי תאילנד מסורת ויכולת טבעית ... מרפא ו/או עבודה פסיכו - רוחנית בהתאם לבעיה הספציפית הקשורה ביציאה מאיזון גוף - נפש - רוח. מעבר למקדשים הבודהיסטיים, הרפואה תאילנדית המשיכה להתפתח בדרכה שלה. משום שרוב האוכלוסיה גרה באזורים כפריים הרחוקים ממרכזי הרפואה, דבר הצריך את הפיתוח ... טרם הוקמה ממלכת סיאם, כפי שהן נהוגות כיום אצל השבטים בתאילנד . (Hill Tribes) שבטים אלו אינם מאמינים בדת הבודהיסטית כרוב רובם של אנשי תאילנד אלא הם אנימיסטים. מכיוון שלא היו נתונים להשפעה של המסיונרים הבודהיסטיים, אורח החיים והתרבות שלהם דומה מאוד לאיך שחיו אותם אנשים אשר יישבו את הארץ הזאת לפני אלפי שנים. כדי ...
אנרגיה איך להסביר תרבויות תורה מקצוע רוחני לרמות אוריינטציה
אסטרולוגיה - האם אנחנו מי שאנחנו בגלל שנולדנו כך, או בגלל שהפכנו לכאלה?
... והילד טיילו ברחבי הודו וביקרו בעיקר במקומות הקדושים. מעט לפני שהגיע הילד לגיל שבע הם הגיעו לביקור במנזר ללימודים בודהיסטים. וכששמע ראש המנזר את סיפורו של הילד, הוא הציע לו להישאר. הילד, נשאר במנזר והתבגר שם להיות אחד מהוגי הדעות החשובים ביותר בבודהיזם. הילד לא חזר אל הבית ששלח אותו למות במקום אחר, אך ללא ספק, ילדות זו השפיעה לא מעט על ... בתרגום אחר למפה המקוללת? האם הוריו יכולים היו לבחור באפשרות אחרת? האם אלמלא נסיבות עגומות אלה, עדיין היה מגיע לבודהיזם, לחכמה, להארה? ברצף אירועים אחד אחרי השני האם האירועים נפרדים זה מזה או מכילים בתוכם זה את זה? האם ...
אסטרולוגים התאוששות לאחר פרידה לשכוח מהאקסית לא מצליחה לשכוח אותו רצף אירועים להפסיק לחשוב על מישהו למות תינוק
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3 שמונה החירויות (aha vimokkh) 3.33 אננדה, ישנן שמונה חירויות. [43] אילו הן? (1) בהיותו ... מהצהרתו על מנת להמשיך לחיות. כעת, אננדה, הבה נלך אל האולם בעל הגג המשופע ביער הגדול. טוב, אדוני. 3.49 והבודהה הלך עם המכובד אננדה אל האולם בעל הגג המשופע ביער הגדול. כשהגיע לשם, אמר: אננדה, לך ואסוף את כל ... ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: אדוני, מסדר הנזירים התאסף. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון. 3.50 והבודהה נכנס אל אולם האסיפות והתיישב במושב מוכן. ואז אמר לנזירים: נזירים, מהסיבה הזו עליכם ללמוד לעומק את הדברים האלו ... מתעייף, וחי בהתאם לדהמה ולמשמעת לאחר שעזב לידה אחריו, ישים קץ ליגון. [סוף חלק שלישי] מבט הפיל (ngpalokita) 4.1 והבודהה התעורר מוקדם בבוקר והתלבש, לקח את גלימתו וקערתו והלך אל וסאלי לסבב נדבות. לאחר שחזר מסבב הנדבות ואכל, הוא ... אל בהנדגאמה. טוב, אדוני, אמר אננדה, והמכובד המשיך עם קהל רב של נזירים אל בהנדגאמה ונשאר שם. 4.2 ושם הבודהה פנה אל הנזירים: נזירים, בשל חוסר הבנה, אי חדירה של ארבעה דברים, אני כמותכם נדדנו זה זמן רב במעגל ... שגוטמה גילה. את הדהמה שהבין לימד את נזיריו: הוא אשר ראייתו שמה קץ ליגון הולך לניבאנה. 4.4 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בבהנדגאמה, נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ... חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. הקטע על ארבעת הקריטריונים העיקריים (catumahpadesakath) 4.5 ולאחר שהבודהה שהה בבהנדגאמה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל הטהיגאמה... אמבגאמה... לגמבוגאמה... והעביר את אותה דרשה בכל אחד מהמקומות האלו. ולאחר מכן אמר: בוא אננדה, הבה נלך אל בהוגנגרה. 4.6 טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך אל בהוגנגרה מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 4.7 בבהוגנגרה המכובד התגורר במקדש אננדה. ושם הוא אמר לנזירים: נזירים, ... כעת אדבר. כן, אדוני, השיבו הנזירים. 4.8 נניח ונזיר היה אומר: חברים, שמעתי וקיבלתי את הדברים הבאים מפיו של הבודהה המכובד: כך היא הדהמה, כך היא המשמעת, כך הוא לימוד המורה, במקרה זה נזירים, אל לכם לקבל או לדחות ... ובהתאם לכללי המשמעת. אם תחת בחינה והשוואה דבריו אינם מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו אינם דברי הבודהה, הדברים הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר, ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו דברי הבודהה, הדברים הובנו כראוי על ידי הנזיר. זהו הקריטריון הראשון. 4.9 נניח ונזיר היה אומר: במקום כזה וכזה יש קהילה ... או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת... זהו הקריטריון הרביעי. 4.12 והבודהה, בעת ששהה בבהוגנגרה, נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ... חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. סיפורו של קונדה בן הנפח (kammraputtacundavatthu) 4.13 ולאחר שהבודהה שהה בבהוגנגרה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל פאבא, שם התגורר בחורשת המנגו של קונדה בן הנפח. 4.14 קונדה שמע שהבודהה מגיע אל פאבא ומתגורר בחורשת המנגו. והוא הלך אל המכובד, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי, והמכובד הדריך, עורר ... ממני ארוחה מחר יחד עם קהל נזיריו! והמכובד הסכים בשתיקה. 4.16 משראה קונדה את הסכמתו, קם ממקומו, ברך את הבודהה בכבוד ותוך שהוא שומר את ימינו כלפיו הלך לדרכו. 4.17 משהסתיים הלילה קונדה דאג להכנת ארוחה טובה של מזון רך וקשה מלאה בתבשיל חזיר מעודן, [50] וכאשר הייתה מוכנה הוא דיווח לבודהה: אדוני, הארוחה מוכנה. 4.18 לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנו של קונדה, הוא התיישב שם במקום ישיבה ... שהוכן עבורי, והגש את שאר האוכל הרך והקשה לקהל הנזירים. טוב, אדוני., אמר קונדה וכך עשה. 4.19 אז אמר הבודהה לקונדה: כל מה שנותר מהתבשיל חזיר מעודן עליך לקבור בבור, כיוון שקונדה, אינני יכול לראות אף אחד בעולם הזה ... שהמכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותו בשיחת דהמה, קם ממקומו ועזב. 4.20 לאחר שאכל את הארוחה שקונדה נתן, הבודהה נתקף במחלה קשה שכללה צואה עם דם, וכאבים חדים כאילו עמד למות. אך הוא עמד בכל אלו בקשב והבנה ... המורה לאחר שטוהר, המכובד אמר: כעת אלך אל העיר קוסינארא. [51] הבאת המים לשתייה (pnyharaa) 4.21 לאחר שסטה מהדרך, הבודהה הלך אל מרגלות עץ ואמר: בוא, אננדה, קפל גלימה לארבע למעני, אני עייף וברצוני לשבת. טוב, אדוני, אמר אננדה, וכך עשה. 4.22 הבודהה התיישב על המושב המוכן ואמר: אננדה, הבא לי מעט מים, אני צמא וברצוני לשתות. אננדה השיב: אדוני, חמש מאות ... נקיים, נעימים, קרירים, טהורים, עם גדות יפות למראה. שם יוכל האדון לשתות מים ולהרוות את צמאונו. 4.23 פעם שניה הבודהה אמר: אננדה הבא לי מעט מים... ואננדה השיב כמקודם. 4.24 פעם שלישית הבודהה אמר: אננדה, הבא לי מעט מים, אני צמא וברצוני לשתות. טוב, אדוני., אמר אננדה, לקח את קערתו והלך אל ... פוקוסה בן שבט המלה, תלמידו של אלארה קאלאמה, [52] היה בדרכו על הדרך הראשית מקוסינארא אל פאבא. בראותו את הבודהה יושב תחת עץ, ניגש אליו, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. אז אמר: כמה נפלא, כמה מדהים, אדוני, עד ... כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות, באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובקהילת הסנגהה. יקבל נא אותי הנעלה לקהילת הסנגהה כתלמידו בעל - בית ששם את מבטחו בו מעתה ועד ... לי שתי חבילות גלימות של בד - זהב, מבהיקות ומוכנות ללבישה. כן, אדוני., האיש השיב ועשה כך. ופוקוסה העניק לבודהה את הגלימות ואמר: הנה, אדוני, שתי חבילות גלימות משובחות של בד - זהב. אנא מהמכובד שיקבל אותן ברוב טובו! אם כך, פוקוסה, הלבישו אותי באחת מחבילת הגלימות ואת אננדה באחרת. טוב, אדוני., אמר פוקוסה ועשה כך. 4.36 אז הבודהה הדריך, עורר השראה, עודד ושימח את פוקוסה בן שבט המלה בשיחת דהמה. לאחר מכן פוקוסה קם ממושבו, ברך את הבודהה בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו. 4.37 זמן קצר לאחר שפוקוסה עזב, אננדה סידר חבילה אחת של ... אננדה. [53] שתי גלימות מוזהבות היו מתנותיו של פוקוסה: בוהק גופו של המורה עלה על זה של לבושו. 4.39 והבודהה הלך בלווית מספר גדול של נזירים לנהר קקוטהא. שם נכנס לנהר, התרחץ ושתה, ומשיצא הלך אל חורשת המנגו, שם ... צונדקה, קפל נא גלימה לארבע למעני. אני עייף ומעוניין לשכב לנוח. בסדר גמור אדוני., אמר צונדקה ועשה כך. 4.40 הבודהה אימץ את תנוחת האריה, נשכב לנוח על צידו הימני, בהניחו רגל אחת על גבי השניה, בקשב והבנה מלאה ובציון הזמן להתעורר. והמכובד צונדקה התיישב אל מול המכובד. 4.41 הבודהה הלך אל הנהר קקוטהא עם מימיו הצלולים, הזכים והנעימים שם המורה טבל את גופו היגע. טטהאגטה - מבלי אחד ...
כיעור אכילה הוויה אמון מבחנים תלונה מחשבה רוגע
זן בודהיזם / זאזן - איך ולמה התחלתי לתרגל זן?
זן בודהיזם / זאזן - איך ולמה התחלתי לתרגל זן? לפני שהתגייסתי חייתי בעולם אידאלי בו הטוב והרע היו ברורים, הנכון והלא נכון ... לי אז לא זנחתי אותו. באותה תקופה קראתי את הספר עיוור בעזה מאת אלדוס האקסלי. בספר הזה נתקלתי לראשונה בבודהיזם. הבודהיזם של האקסלי לא היה מגובש דיו אבל לראשונה נפתחתי לאפשרות שתהיה אמת שמקורה חווייתי שיהיה לה תוקף גדול יותר מהאמת האינטלקטואלית. לא ידעתי עדיין דבר וחצי דבר על בודהיזם. אבל הנה כמו נדלק אור קטן בחשכה גדולה. במשך מספר חודשים התגלית הזו (שנדמית אולי טריויאלית), הגם שלא ידעתי ... שלא חווייתי מן מפגש מיסטי שכזה לא יכולתי לענות על השאלה הזו. בערך באותו זמן נתקלתי בשני ספרים על בודהיזם. האחד היה הנזיר והפילוסוף מאת מאתייה ריקאר והשני היה מה שלימד הבודהה מאת ראהולה ואלפולה. כשקראתי את הספרים האלה חשתי שהנה התשובה נמצאת בהישג יד. הנה סוף סוף שיטת מחשבה שמאפשרת ... מוסרית (כך לפחות היה נדמה לי). אבל היו לי הרבה שאלות והשגות. למה היוולדות מחדש? למה האלטרואיזם לו נדרש הבודהיסט? מה זאת אומרת הכל ריק? מהי החוויה הזו שעלי לעבור בכדי להוליד את הציווי המוסרי? איך מתעוררים? מה אני ... גדול. אולי רציתי למות בלי למות. כל השאלות האלה אינן שאלות רעות. הן נובעות באופן ישיר מהתפיסה ההינאיאנית של הבודהיזם ומהבנה שהיא אינטלקטואלית בלבד. באותו זמן לזן הייתה קונוטציה שלילית עבורי שכן הייתי שבוי של הדעות הקדומות שלי. אבל בחיפוש אחר חומר קריאה על בודהיזם בעברית נתקלתי גם בזן. קשה לי לומר מה היה הדבר שגרם לי להחליט שמכל המסורות הבודהיסטיות אני אתרגל דווקא זן, אבל בו בחרתי. החלטתי לתרגל בשביל להתעורר ולהיות מואר. לחוות קנשו (הצצה אל טבע המציאות כפי שהוא) וסאטורי (התעוררות פתאומית, הארה). החלטתי לתרגל זן בשביל להפוך לבודהה. כך נפלתי ללא ידיעתי למלכודת אליה נפלו רבים לפני ועתידים ליפול רבים אחרי. זו הסכנה בלימוד מספרים וללא מורה. ... שם. התחלתי לחפש מנזרים באינטרנט וראיתי שרובם גובים כסף עבור השהייה בהם. בשל ההבנה שלי באותה תקופה את תורת הבודהה לא הצלחתי לקבל את הרעיון שניתן לגבות כסף עבור ההוראה שלה. בחיפושי אחר מנזר שלא גובה כסף מצאתי את אנטאיזי. כיון שלא ידעתי הרבה על זן או על בודהיזם היה נראה לי שאורח החיים באנטאיזי מתיישב עם זה שדימיתי להיות אורח החיים במנזר. תירגול, עבודה חקלאית והסתפקות במועט. ... להתמסר ולהיות באמת במערכת היחסים הזו. כשטסתי ליפן עוד דימיתי לעצמי שייתכן שאחליט להפוך לנזיר. לפני הטיסה התחלתי לתרגל זאזן (מדיטציית ישיבה) או לפחות חשבתי שמדובר בזאזן. המטרה שלי הייתה לחוות קנשו. כשהגעתי לאנטאיזי המשכתי בתחילה לתרגל במטרה זו. למציאות יש דרכים משלה ללמד אותנו אם ... כדי החמישה ימים האלה כשכבר כאב לי מכדי לנסות ולהשיג קנשו התחוור לי לפתע שכל הנסיעה אל המנזר, שכל הבודהיזם שלי אינו אלא בריחה מהחיים שלי כאן ועכשיו. שבעצם החיים שלי הם בארץ, במערכת היחסים שלי ושכל מה שאני ... לא חושב שהגעתי לתובנות האלה רק בזכות עצמי. באנטאיזי יש מורה. באנטאיזי נחשפתי לראשונה לדוגן זנזי ולהוראתו הייחודית את הבודהיזם. פתאום במספר קטן של ימים עברתי מהפך של התודעה. אבל זה היה מהפך חלקי וקטן. מדוע אני אומר חלקי ... אתה ממהר? תישאר עוד קצת, תראה מה יקרה. הרגע בו החלטתי להישאר עוד קצת היה הרגע בו הושלם המהפך. הבודהיזם הפך מבודהיזם של בריחה לבודהיזם של שחרור. התקופה הקצרה בה נשארתי באנטאיזי אחר - כך הייתה מאושרת מאד ונטולת מאמץ. חזרתי לארץ מבלי לשכוח ... התרגול הזה החזיר לי את חיי. אין לי ספקות. אני לא מחפש יותר אחר דבר. אני רחוק מאד להיות בודהה, אבל יום אחר יום התרגול הזה מאפשר לי לראות את חיי נכוחה ולחיות את חיי נכוחה. חשבתי שיעברו עוד ... לי משהו לחלוק עם אחרים. לפני שארגיש שההבנה שלי מספקת. גם כעת יש לי ספקות. אבל דרכי היא דרך הבודהיסטווה. אם יש ולו הסיכוי הקטן שאדם אחד ויחיד יתחיל לתרגל בזכות זה שאני חולק את חיי והתובנות שלי, אני ...
אשמה עסקים הסתפקות במועט ניסיון מוטרד ילדה נמשך התעוררות
בודהיזם - ביסוס הקשב - 3
בודהיזם - ביסוס הקשב - 3 הצגת אמת מקור הסבל (samudayasaccaniddeso) I.ומהו, נזירים, מקור הסבל כאמת האציליים? זוהי הכמיהה [74] ... להגעה אל הדרך הנכונה, להגשמת ניבאנה - והיא ביסוס הקשב בארבע בחינות. ומסיבה זו דבר זה נאמר. כך אמר הבודהה, והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו.
לידה מחדש הבנה מלאה הרגשת התעלות ושמחה דרך נכונה תגובה מנטלית יחסים עצב התודעה
קריאה בכף היד - כירולוגיה - מבוא
... ההיסטוריה האזכור הכתוב הראשון לכירולוגיה נמצא בהודו, בכתבים האנגה וידיה בסנסקריט, שהאגדה מייחסת לאלת הים סמודרה. ההודים האמינו כי בודהה זוהה על ידי החכמים לפי סימנים מיוחדים בידיו וברגליו. היוונים והרומאים כינו את התורה בשם כירומנטיה (ניחוש לפי היד ...
פסיכותרפיה מזל ללמד פיתגורס לדעת מה יקרה בעתיד איכות חשיבה מדעית חוזה עתידות
זן בודהיזם / זאזן - תרגול למבוגרים / מוהו נולקה
זן בודהיזם / זאזן - תרגול למבוגרים / מוהו נולקה חלפה שנה מאז הפכתי לאב - המנזר של אנטאיז, י. עד אז לא ... הספקות שלהם ולענות על שאלותיהם. נדמה לי שלמדתי מהם יותר משהם למדו ממני. השנה זו גם השנה העשרים לתרגול הזאזן שלי. אני עצמי נתקלתי בלא מעט שאלות בשני העשורים שחלפו, ולעתים ספקות וקשיים נערמו לפניי כקירות. איני יכול לספור ... החל מהחודש אנסה להרהר אודות הניסיונות והקשיים שלי, בניסיון להבהיר לעצמי ולאחרים מה זאת אומרת לתרגל את דרך - הבודהה. ניתן להבין מדבריי כאילו אני מדבר במשהו קשה מנשוא. כמובן שזהו לא המקרה. בפועל אין דבר קל יותר מזאזן או מתרגול דרך - הבודהה. מהו זאזן, מהו תרגול? פשוט לשבת, פשוט לעשות. לשם מה? ללא מטרה. פשוט עשו זאת. תרגלו את את הדהרמה לשם הדהרמה. ... הכל. התאוריה ממש פשוטה. הבעיה היחידה היא שתאוריה לא תעזור לנו להיות מרוצים מהתרגול שלנו. למרות שתרגול דרך - הבודהה אמור להיות הדבר הפשוט ביותר עלי אדמות, אני חושב שהעובדה היא שאנחנו אף - פעם לא לגמרי מרוצים מהתרגול ... מקווים שהתרגול שלהם יעזור להשיג את המטרה הזו. לכן הם מתאמצים להשיג את מה שהם חושבים שהיא דרך - הבודהה. זה טבעי לחלוטין, אבל זה שגוי מיסודו. לכן אך טבעי שאנשים נתקעים בתרגול ולא משיגים את מטרותיהם גם לאחר ... בעוד שדתות שמלמדות אותנו שלמעשה טוב יש שכר ולמעשה רע עונש הן כמו בית - ספר יסודי. זרם המהיאנה בבודהיזם הוא כמו האוניברסיטה של הדתות, וזן הוא כמו תואר - שני ודוקטורט. המורה שלי, הרושי מיאורה שיניו זל, הוסיף ...
תואר שני מלכתחילה איך לדאוג קושי אוניברסיטה זן בודהיזם השגת מטרה ספקות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
פזיזות להגיע להארה רוחנית לגרום למישהו להימשך סיפורים טיפול במכורים למצוא זוגיות טובה חרדה השרדותית לחיות בלי שום חרדה חברתית חרדה חברתית בגלל מחלת נפש שידור ביטחון עצמי כמה זמן לוקח להפסיק לאהוב? איך לדעת שמישהו אוהב? איך לא לפחד מהאושר? לחשוב כדי להיות מאושר לקחת טלפון מבחורה אקס להשתחרר חושש לקבל החלטה תהליך קבלת החלטות התמודדות עם אסון לא רגיל להתמודד עם דיכאון לחץ יוצר מוטיבציה המחיר של ההצלחה שיווק בצורה נכונה לפעול בניגוד למה שהלקוח מצפה לגדל ילד מכור למה אני אוהב את הילד שלי? מורה דרך רוחנית טעויות של מורה רוחני הורה עם הפרעה נפשית טיפול בהפרעות נפשיות מוזרות להשתנות בשביל האקסית לשכנע את האקסית לחזור אליך בכל אימון פיתוח שריר הגב האלוהים החלש ביותר הוכחות לקיום הבורא הארה רוחנית ושימוש בסמים הדרך היחידה להארה רוחנית להיות אלוהים בכוחות עצמך מה זה להיות אלוהים? כסף פנוי להשקעה שיקולים ברכישת דירה מטרת החיים מטרת החיים של מטרת החיים מפרש פירושים חיוביים תגובות חיוביות חופש רצון בחירה חופשית מלאה לפרש מסרים מהיקום נברא העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לזוגיות, מטפל אישי, קואצ'ינג אישי בנושאי בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 24_09_2025 השעה 06:45:12 - wesi4