ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
🔔 הרשם לקבל עדכוניםערוץ WhatsAppערוץ YouTubeהקבוצה Facebook
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!

ספר מומלץ

ספר מומלץ

ספר מומלץ
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
בודהיזם - סוטרת קַלַמָה
בודהיזם - סוטרת קלמה השיחה עם אנשי קלמה Kalama Sutta Anguttara Nikya, Tika Nipata, Mahavagga, o. 65 הבודהה נדד בשלבים בארץ בשם קוסלה עם מספר רב של נזירים. הוא הגיע לעיר של אנשי קלמה בשם קאספוטה. כאשר בני קאספוטה שמעו שהבודהה הגיע, הם הלכו אליו ושאלו אותו: אדוני, נזירים וברהמינים שונים מגיעים לקסאפוטה, הם מסבירים את תורתם ומדברים בטובתה בעוד הם ...
שקרנים סבלו של האחר נמנע לטובה או לרעה יחסים איזון להאשים שיחה עם אנשים
בודהיזם - השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה - מצבי הכרה
בודהיזם - השיחה עם פוטהפאדה - מצבי הכרה השיחה עם פוטהפאדה מצבי הכרה Pohapda Sutta הנווד פוטהפאדה (Pohapdaparibbjakavatthu) כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בסוואטהי בחורשת גטה, בפארק של אנאטהפינדיקה. באותה עת הנווד פוטהפאדה היה באולם הדיונים ליד עץ האפרסמון (1), בפארק האולם הבודד של המלכה מליקא (2), יחד עם קהל גדול של כשלוש מאות נוודים. והבודהה, לאחר שהתעורר בשעה מוקדמת, לקח את ... נשים, גיבורים, רכילויות, שיחות על אלו שעזבו למקומות אחרים, פטפוטים, הערכות בענייני קרקעות וימים, דיבורים על קיום ואי - קיום. אך כאשר פוטהפאדה ראה את הבודהה מגיע ממרחק, הוא קרא את אנשיו לסדר, ... ומדבר בשבחי השקט. אם יראה שהחבורה הזאת שקטה, בוודאי ירצה לבוא ולבקר אותנו. בו ברגע, שקטו הנוודים. החידלון העליון של התפיסה (Abhisanirodhakath) כאשר הגיע הבודהה, פוטהפאדה אמר לו: בוא אדוני המכובד, ברוך הבא אדוני המכובד! סוף סוף האדון המכובד סטה מדרכו כדי לבוא לכאן. שב נא, אדוני, המושב מוכן. הבודהה התיישב על מושב מוכן ופוטהפאדה לקח שרפרף נמוך וישב לצידו. ואז הבודהה אמר: פוטהפאדה, על מה דיברתם כעת? לאיזו ... לחלוטין. מדוע הם טועים? התפיסות מופיעות ונעלמות עקב סיבות ותנאים. יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול ויש כמה תפיסות שנעלמות עקב תרגול. מהו אותו תרגול? , אמר הבודהה והמשיך: פוטהפאדה, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם ... אשר נובעת מתוך הנתקות, והוא הופך להיות מודע לאותה תחושת התעלות ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול, אמר הבודהה. ושוב, נזיר ששקטו בו החשיבה וההרהור, על ... בבסיס האפסות, והופך להיות מודע לתחושה אמיתית ועדינה של בסיס האפסות. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול, אמר הבודהה. פוטהפאדה, מהרגע שבו נזיר השיג שליטה ... להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. משום כך הצהרתי זאת. כך הדבר אדוני, כך הדבר, הוא שהלך - מעבר. וכעת שהמכובד יעשה כראות עיניו. והבודהה קם ממקום מושבו והלך לדרכו. ברגע שהבודהה עזב, הנוודים לעגו לפוטהפאדה ונזפו בו ... הפרוש גוטמה? ציטה בנו של מאלף הפילים ופוטהפאדה (Cittahatthisriputtapohapdavatthu) לאחר יומיים - שלושה, ציטה, בנו של מאלף הפילים, הלך עם פוטהפאדה לראות את הבודהה. וציטה ברך את הבודהה בכבוד והתיישב במקום ראוי. ופוטהפאדה ערך שיחת נימוסין עם הבודהה, התיישב במקום ראוי וסיפר לו את אשר קרה. ... בטוהר ובשלמות של החוכמה כאן ועכשיו, לאחר שהבין והשיג אותה בעזרת ידע - העל האישי שלו. האין זוהי אמירה מבוססת? בהחלט אדוני. אז אמר ציטה, בנו של מאלף הפילים, לבודהה: אדוני, כל אימת שהעצמי הנרכש הגס נוכח, ... ציטה, אלה הם רק שמות, ביטויים, אופני דיבור, תארים בשימוש רווח בעולם, בהם משתמש הטטהאגטה מבלי לטעות במשמעותן. (20) לאחר ששמע את דבריו, אמר פוטהפאדה הנווד לבודהה: מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ... להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! ציטה בנו של מאלף הפילים יוצא לנזירות (Cittahatthisriputtaupasampad) אך ציטה, בנו של מאלף הפילים, אמר לבודהה: מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ... להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. אנא מהנעלה שאקבל מידיו ... ציטה, בנו של מאלף הפילים, הפך לאחד מהארהנטים. (1) Tinduka: אפרסמון הודי. (2) המלכה הראשית של המלך פסנדי של קוסלה. היא והמלך שניהם היו חסידים מסורים של הבודהה. הפארק ניתן מידי הנדבן הידוע ... על פי מילון פאלי - אנגלית של ה - Pali Text Society (1926) - המילית התחילית abhi מיוחסת לכל הצירוף sanirodha שמשמעותו טראנס, ביטוי שלא היה בשימוש בודהיסטי אלא בקרב נוודים מסויימים. sa משמעו תפיסה, זיהוי או הזכרות והוא אחד מחמשת המצרפים (khandha). וולש ובהיקהו בודהי טוענים דווקא שבמקרה זה הכוונה ... 1 (DN 1.3.13) על פי הפרשנות, הנחה זו משקפת את דעתו האמיתית של פוטהפאדה. (16) עשרת האבייאקטאני (avykatni), מה שמכונה הנקודות שלא - הוכרזו או השאלות שעליהן הבודהה סירב להשיב: האם העולם נצחי, האם העולם ...
ידיעה ישירה להיות מודע האמת האובייקטיבית גלגול נשמות דיבורים בני אדם התנגדות גסות
📌 לחץ כאן לכל המידע על בודהיזם
בודהיזם - אל גַנַקָה מוֹגַלָאנַה
בודהיזם - אל גנקה מוגלאנה השיחה עם גנקה מוגלאנה Gaakamoggallna Sutta Majjhima Nikya 107 כך שמעתי. בפעם אחת הנעלה התגורר בסוואטהי בפארק המזרחי, ... והשתחררו לחלוטין דרך ידיעה סופית. כאשר דבר זה נאמר, הברהמין גנקה מוגלאנה שאל את הבודהה : כאשר תלמידיו של אדון גוטמה מתודרכים כך על ידיו, האם כולם משיגים ניבאנה, היעד המוחלט, או שיש חלק שלא משיגים אותו? ברהמין, כאשר הם מודרכים על ... למי שאבד, או החזיק מנורה בחשיכה למען אלו שרואים יוכלו לראות צורות. אני לוקח מחסה בבודהה, בדהמה, ובקהילת הנזירים של הסנגהה. אנא זכור אותי אדון גוטמה כחסיד בעל בית שלקח בו מחסה לכל החיים. (i) פרשנות: לא ניתן לבנות ארמון של שבע ...
בגידה אשם יעוץ מטרות להאשים דיבור חוכמה קהות חושים
🔔 הרשם לקבל עדכוניםערוץ WhatsAppערוץ YouTubeהקבוצה Facebook
ספרים מומלצים עבורך!
ספרים
בודהיזם - שאלותיו של סַקַּה
בודהיזם - שאלותיו של סקה ישות שמיימית מתייעצת עם הבודהה Sakkapaha Sutta סקפנהה סוטה1.1. כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר במגדהה, ממזרח לראגגהה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אמבסנדא, על הר ודייא, במערת אינדסאלה. באותה עת עלה בסקה, אדון הישויות השמיימיות, (1) רצון עז לראות את הבודהה והוא חשב לעצמו: היכן האדון המכובד, הבודהה הער בשלמות, מתגורר כעת? אז, לאחר שקלט היכן נמצא הבודהה, אמר סקה לישויות השלושים - ושלוש: רבותיי, האדון המכובד ... המדיטציה, (3) ועל כן עלינו לשמור מרחק. אך אם אתה פנצסיקהה תמשוך (4) תחילה את תשומת אוזנו של האדון המכובד, יתכן ונוכל לאחר מכן לגשת ולראות את האדון המכובד, הבודהה הער בשלמות. שירתו של פנצסיקהה (pacasikhagtagth) טוב, אדוני, ... אלך לעמוד במקום לא רחוק מידי ולא קרוב מידי אל המכובד, כך שהוא ישמע את קולי והוא נעמד במקום ראוי. אז, לצלילי הוינא שלו, הוא שר את הפיוטים הבאים בשבח הבודהה, הדהמה, הארהנטים והאהבה: (5) 1.5. גברתי, את אביך טימברו אני ... כה חזקה אהבתי אליך. אביך, עלמה, כה חכם, אותו אני מוקיר כמו עץ סאל הפורח במלואו למען שלום צאצאתו אייחל, כה מתוקה וחסרת דופי. 1.6. כאשר שמע זאת, אמר הבודהה: פנצסיקהה, קול מיתריך מתמזג כה טוב עם שירתך, ושירתך עם צלילי מיתריך, כך שאף אחד מאלו לא מאפיל על האחר. (7) מתי חיברת את הפיוטים הללו אודות הבודהה, הדהמה, הארהנטים והאהבה? אדוני, היה זה כאשר האדון המכובד, ... ומאחר ואתה מהלל כה גבוהות את האדון המכובד, הבה ניפגש היום. וכך, אדוני, פגשתי את העלמה אחרי זמן לא רב. פנייתו של סקה (sakkpasakama) 1.8. סקה חשב: פנצסיקהה והבודהה מנהלים שיחה ידידותית. וקרא לו: פנצסיקהה יקירי, ברך את הבודהה לכבוד בשמי, ואמור: אדוני, סקה, מלך הישויות השמיימיות, יחד ... השמיימיות, שריו וחסידיו יהיו מאושרים, כי כולם חפצים באושר: דוות, בני - אנוש, אסורות, נאגות, גנדהבות וכל קבוצת יצורים אחרת שהיא! כיוון שזוהי הדרך בה הבודהה מברך יצורים אדירים שכאלו. לאחר הברכה הזו, סקה נכנס אל מערת ... עשו כמותו. 1.9. אז במערת אינדסאלה דרכי המעבר המחוספסים הפכו חלקים, והאזורים הצרים הפכו רחבים, והרחבה האפלה הפכה מוארת, בזכות עוצמתם של הישויות השמיימיות. והבודהה אמר לסקה: זה מדהים, זה נפלא, שקוסייה הנכבד, (10) עם כל המטלות הרבות שיש עליו, מגיע לכאן! אדוני, זה זמן רב שחפצתי לבקר את האדון המכובד, אך כל הזמן הייתי עסוק בענייני השלושים - ושלוש שלא יכולתי להגיע. (11) פעם הבודהה התגורר בסאבטהי בביקתת סללה, והלכתי אל סאבטהי לראות את המכובד. 1.10. באותה עת הבודהה ישב במדיטצייה מסוג מסויים, ואישתו של המלך וסבנה, בהונגטי ... אותו בכפות ידיים צמודות. אמרתי לה: גברתי, אנא קודי בכבוד בפני האדון המכובד בשמי ואימרי: סקה, מלך הישויות השמימיות, עם שריו וחסידיו, מברך בהוקרה לכפות רגלי הבודהה. אך היא אמרה: אדוני, אין זה הזמן הנכון לראות את המכובד, הוא בהתבודדות. אם כך גברתי, כאשר הבודהה המכובד יקום מהמדיטציה, אנא אימרי לו את מה שאמרתי. אדוני, ... מרכבותיו של הוד רוממותך שהקימו אותי מהמדיטציה. 1.11. אדוני, הישויות האלו שנולדו בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש לפני סיפרו והבטיחו לי שבכל פעם שטטהאגטה, בודהה ארהנט ער בשלמות מופיע בעולם, מעמדם של הדוות מתחזק, וזה של האסורה נחלש. (12) למעשה, הייתי עד לכך בעצמי. סיפורו של גופקה (gopakavatthu) אדוני, היתה ממש כאן בקפילבטהו בחורה מבני השקייאן בשם גופיקא ששמה את מבטחה בבודהה, בדהמה ובסנגהה, וששמרה על כללי ההתנהגות המוסריים באדיקות. ... במצב הנחות כגנדהבות. שם הם חיו בהתענגות בחמשת החושים, כמשרתנו ובני - לוויתנו. ובהתייחס לכך גופקה גער בהם: מה חשבתם לעצמכם, רבותיי, שלא הקשבתם לתורתו של הבודהה המכובד? אני הייתי אישה ששמה את מבטחה בבודהה... דחיתי את המצב של אישה... וכך נולדתי בין ישויות השלושים - ושלוש ואני ידוע כגופקה בן הדוות. אך אתם, לאחר שהובלתם את החיים הרוחניים תחת הבודהה, נולדתם במצב הנחות כגנדהבות! זה מראה עצוב בשבילנו לראות את ... מייד, וכך הגיעו לעולמם של פמליתו של ברהמא. אך אחת מהן נותרה מכורה להנאות חושים. 1.12. (גופקה אמר: ) פעם כתלמידו של זה - הרואה השם אותו נשאתי היה גופיקא. בבודהה ובדהמה שמתי את מבטחי איתן ושירתתי את הסגהה בשימחה. על שרותי ... מדרגה שלישית, (14) קורן, גופקה הוא שמי. אז ראיתי נזירים לשעבר, אשר הגיעו לא גבוה מדרגת גנדהבות אשר קודם לכן נולדו כבני אדם והובילו את החיים אותם לימד הבודהה. סיפקנו להם מזון ומשקה והמתנו להם בבתינו. (15) האם אין אוזניים להם, שכך בורכו ועדיין לא יכלו לתפוס את תורתו של הבודהה? כל אחד חייב להבין בעצמו את הדהמה המלומדת ומוצגת היטב על ... קהל הישויות וקרא: ראו כיצד אלו במעמד נמוך יותר עוקפות את ישויות השלושים - ושלוש! אז בשמעו את פחדיו של שליטו גופקה אמר לואסבה: אדון אינדרה, בעולם בני האדם בודהה, הנקרא סקימוני, (17) השיג את השליטה בתאווה ותלמידיו אלו, ... את הישויות! אל תיתן אף פעם לתלמיד להטיל ספק שניתן להגשים את האמת על ידי אלו שחיים בעולמות האלו. (18) לו אשר חצה את השיטפון ושם קץ לספקות, הוקרתנו נתונה לבודהה, המנצח, האדון. אפילו כאן הן הגשימו את האמת, וכך חלפו מעבר ... מעמד רם אף יותר. אלו השיגו מקום גבוה מזה בעולמות פמליתו של ברהמא. ואנו הגענו, אדוני, בתקווה שנגשים את האמת הזו, ואם האדון יאפשר לנו נעלה את שאלותינו בפני הבודהה המכובד. 1.13. והבודהה חשב: סקה חי חיים טהורים זה זמן רב. אי אילו שאלות שהוא ישאל ...
קשב נפש מציאת חן ברכות כישלון בחורה המחיר יקר מתנגד למחיר
בודהיזם - השיחה עם קוּטַדַנְטַה - העלאת קורבן ללא דם
בודהיזם - השיחה עם קוטדנטה - העלאת קורבן ללא דם השיחה עם קוטדנטה העלאת קורבן ללא דם Kadanta Sutta הברהמינים ואנשי קהאנומטה (Khumatakabrhmaagahapatik) כך שמעתי. פעם אחת הבודהה נדד דרך ארץ מגדהה בלווית קבוצה גדולה של חמש מאות נזירים והגיע אל כפר ברהמינים בשם קהאנומטה, שם נשאר להתגורר בפארק אמבלטהיקא. כעת, באותה העת הברהמין קוטדנטה התגורר בקהאנומטה, ... גוטמה המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה , טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. ... הפרוש גוטמה, אשר בנוגע אליו נפוצו דיווחים טובים: האדון המכובד הינו ארהנט... בודהה, מואר וטהור מעבר לכל ספק. לכן הם הולכים לראותו. וקוטדנטה חשב לעצמו: שמעתי שהפרוש גוטמה יודע כיצד לערוך בהצלחה את הקורבן המשולש על שש - עשרה צרכיו. כעת, אינני מבין כל זאת, אך ... שקוטדנטה המכובד יבקר את הפרוש גוטמה, אלא שהפרוש גוטמה יבקר אותו. דברי השבח לבודהה (Buddhaguakath) אז קוטדנטה אמר לברהמינים: כעת הקשיבו רבותיי מדוע ראוי שאנחנו נלך לבקר את המכובד גוטמה ומדוע אין זה ראוי מצידו שיבוא לבקר אותנו... (בדיוק כמו בסוטה 4, פסקה 6). ... הלך עם קבוצה גדולה של ברהמינים אל אמבלטהיקה. וכאשר הגיעו, הוא פנה אל הבודהה, החליף עמו ברכות נימוסין, והתיישב במקום ראוי. כמה מהברהמינים ובעלי הבית של קהאנומטה קדו בפני הבודהה, כמה החליפו עמו ברכות נימוסין, כמה ברכו אותו בכפות ידיים צמודות, כמה הכריזו את שמם ושבט מוצאם, וכמה התיישבו במקום ראוי בדממה. הסיפור על המלך מהאוויגיטה (Mahvijitarjayaakath) בעוד הוא יושב במקום ראוי, קוטדנטה פנה אל הבודהה: אדון גוטמה, שמעתי שאתה יודע כיצד לערוך בהצלחה את הקורבן המשולש על שש - עשרה צרכיו. כעת, אינני מבין כל זאת, אך ברצוני להעלות קורבן גדול. יהיה טוב אם הפרוש גוטמה יסביר לי את ... אכן ישנו, ברהמין. מהו, גוטמה המכובד? ברהמין, אם מישהו בלב טהור שם את מבטחו בבודהה, בדהמה ובסנגהה, זה מהווה קורבן מועיל מכל אחד משלושת אלו. אך, גוטמה המכובד, האם יש קורבן בעל תועלת גדולה מארבעת אלו? אכן ישנו, ברהמין. מהו, גוטמה המכובד? ברהמין, אם מישהו בלב ... ברהמין. מהו, גוטמה המכובד? ברהמין, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. ... לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! וגוטמה המכובד, אני משחרר את שבע - מאות הפרים, שבע - מאות השוורים, שבע - מאות העגלות, שבע מאות התיישים ושבע ... רוח רענן לבדר אותם. הגשמת פרי הנכנס לזרם (Sotpattiphalasacchikiriy) אז נשא הבודהה דרשה מדורגת על נדיבות, על מוסריות, ועל גן - עדן, בהציגו את הסכנה, הביזוי והשחיתות שבתאוות החושים, ואת התועלת שבפרישות. כאשר הבודהה ידע שתודעתו של קוטדנטה מוכנה, נכונה, חופשיה מהמכשולים, שמחה ושלווה, הוא נשא דרשה קצרה על הדהמה: על הסבל, על המקור, על הקץ ועל הדרך. ובדיוק כפי שבד נקי ממנו הוסרו כל הכתמים, ... על אחרים, אמר: אנא מגוטמה המכובד ומסדר הנזירים שלו שיקבלו ארוחה ממני מחר! הבודהה הסכים בשתיקה. וקוטדנטה, לאחר שראה את הסכמתו, קם, בירך את המכובד, ועזב תוך שהוא שומר אותו מצידו הימני. כאשר הפציע היום, הוא דאג שיוכן מזון רך וקשה באתר טקס הקורבן, וכאשר זה היה מוכן הוא הודיע: גוטמה המכובד, הגיע העת, הארוחה מוכנה. והבודהה, לאחר שקם מוקדם, הלך עם גלימתו וקערתו בלוויית נזיריו לאתר טקס הקורבן של קוטדנטה והתיישב שם במושב מוכן. וקוטדנטה הגיש לבודהה ולנזיריו את מיטב המזון במו ידיו עד שהיו מסופקים. ולאחר שהמכובד אכל והרחיק את ידו מהקערה, קוטדנטה לקח כיסא נמוך והתיישב במקום ראוי. והבודהה לאחר שהנחה את קוטדנטה בשיחה על דהמה, עורר בו השראה, החדיר בו התלהבות ושימח אותו, קם ממושבו ועזב (8). (1) משמעות שמו של הברהמין קוטדנטה היא שיניים חדות. רייס דיוויס משער שזהו סיפור מומצא. מלבד כל דבר אחר, ברהמין לא יוועץ מכל האנשים דווקא בבודהה כיצד לבצע קורבן, דבר שהיה אמור להיות המומחיות של הברהמינים. בקובץ הסוטות המקושרות (Sayutta Nikya 3.1.9) מופיע סיפור הרקע כביכול כיצד המלך פסנדי של קוסלה תכנן קורבן גדול (של 500 שוורים ולא 700 וכו), עם הצעות שונות של הבודהה. ואמנם לא בטקסט המקור, אך מתוך הפרשנות אנו מבינים שהמלך לבסוף נמלך בדעתו. יתכן שהבודהה סיפר למלך את הסיפור הזה בהזדמנות ההיא, ולאחר מכן, המקרה הועתק מהמלך קוסלה לברהמין דמיוני עם סמכות מלכותית המתגורר בממלכת מגדהה השכנה. (2) Purohita: ראש אנשי - הדת (ברהמין) של ... שונות. עדיין העמדה היוונית מתייחסת אך ורק לפגיעה בקורבנות אנוש, בעוד העמדה הבודהיסטית כמאה שנים לפני סוקרטס כבר הייתה הרבה יותר רדיקלית בהתנגדות ובביטול האכזריות ביחס לבני - אדם ולבעלי - חיים, והשיגה תוצאות ממושכות יותר, לפחות על פי מה שנמצא בהודו ובארצות ...
שמחה חושים אנושיים יעוץ להסכים השמנה ירידה במשקל העולם הזה
בודהיזם - ארבע אמיתות הנאצלים - מושגי יסוד בדהמה
בודהיזם - ארבע אמיתות הנאצלים - מושגי יסוד בדהמה השיחה הראשונה של הבודהה היתה אודות ארבע האמיתות האלו המכונות אריסצה (Ariya-sacca). התרגום הנפוץ הוא ארבעת האמיתות הנאצלות (באנגלית: Noble Truths) אך כיוון שהאמיתות האלו ... - המוארים. אפשרות נוספת היא לתרגם את המונח ארבעת אמיתות הנאצל כלומר האמיתות אותן גילה הבודהה. האמת הראשונה היא בדבר הסבל (dukkha), וכך מתאר אותה הבודהה : להיוולד זה סבל, להזדקן זה סבל, לחלות זה סבל, למות זה סבל, עצב ומרירות, כאב, מועקה ויאוש גם הם סבל, להיות במגע עם השנוא זה סבל, להיות מופרד מהאהוב זה סבל, לא לקבל מה שרוצים זה גם סבל. בקצרה, חמשת מצרפי האחיזה (i) הם סבל (ii). הבודהה לא טען שהחיים הם סבל אלא שהסבל הוא כורח המציאות בחיים. מאחר ונולדנו אנו מועדים למות, מאחר ויש לנו גוף כזה, אנו נתונים למחלות, לזקנה, ולכאבים ... ומי שאהוב עלינו, וכמו כן כאשר אנו במצב או בחברה שאנחנו לא אוהבים, גם זה סבל. מעבר לכל זה, הבודהה אומר שהגוף והתודעה הם לכשעצמם סבל ומייצרים סבל בלי הרף - מתוך ההשתנות, חוסר היציבות והארעיות של כל התופעות החומריות והמנטליות. אין זו אמירה ... של הסבל בטבע קיומו. קונדה, אחד מחמשת הנזירים הראשונים, שמע את השיחה הראשונה בבאנרס מפי הבודהה ומייד עלתה בתודעתו עין הדהמה - ההבנה שכל דבר שנוצר סופו להעלם. כל מי ומה שנולד סופו למות. הצבעה זו על הקץ ההכרחי לחיים לא שוללת או מתכחשת לאושר, ... רובם של החיים רצופים תלאות, כאבים ואכזבות למורת רוחנו. עובדת המציאות הזו של הסבל על פי הבודהה אינה דבר שיש להתעלם ממנה או לקבל אותה כפי שהיא. זו אמת שיש לחקור. התרגול או הפרקטיקה אותה לימד הבודהה היא החקירה העקבית, העמוקה והמדוייקת להבנה מלאה של הסבל באמצעות התבוננות חודרת אל תוך מציאות זו: יש לחקור במלואה את אמת הנאצלים של הסבל: כך היתה ... שלאדם אמנם יש מרכיב תודעתי הקיים כאישיותו לאורך כל חייו אך במותו נפסק הקיום שלו לאלתר. הבודהה אומר שהשתוקקות זו על שלושת פניה היא הגורם לסבל ועל מי שחפץ בשחרור לזנוח אותה: יש לזנוח את אמת הנאצלים של מקור הסבל: כך היתה ההתפקחות... בנוגע ... ממנה. אמת זו היא מציאות הניבאנה והיא תוצאה של זניחת מקור הסבל. מציאות זו נחוותה על ידי הבודהה ועל ידי תלמידיו שהשיגו הארה: יש לחוות את אמת הנאצלים של קץ הסבל: כך היתה ההתפקחות... בנוגע לדברים אשר לא נשמעו קודם. קץ הסבל, ניבאנה, הוא המטרה המוחלטת לאלו ההולכים בדרכו של הבודהה. ההגשמה שלה מביאה לשלווה, לשקט ולאושר, לחופש ולשחרור מכל הסבל. שלוש האמיתות הראשונות הן הסבל, המקור לסבל והקץ לסבל. לבסוף מוצג האופן לביצוע ... נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, מודעות נכונה, ריכוז נכון. דרך זו, אותה לימד הבודהה, היא הדרך המובילה לחקירה נכונה של הסבל, ולזניחת ההשתוקקות הגורמת לסבל. זוהי דרך הנאצלים אשר הלכו בה תלמידיו של הבודהה שקיאמוני וכל הבודהות שלפניו בעבר, זו הדרך בה הולכים תלמידיו של הבודהה היום וזו הדרך שילכו בה תלמידיו של הבודהה שקיאמוני והבודהות לעתיד. יש לממש את אמת הנאצלים של הדרך הזו המובילה לקץ הסבל: כך היתה ההתפקחות... בנוגע לדברים אשר לא נשמעו קודם. הבודהה אמר שיש לממש את הדרך הזו - לתרגל אותה על כל פניה השונות. כל אדם חייב ללכת בה בעצמו, הבודהה הוא המורה המצביע על הדרך ומלמד אותה אך אין הוא יכול לעזור מעבר לכך, כל אחד חייב לשחרר את עצמו בכוחות עצמו מן הבורות והסבל. באמצעות מימוש הדרך ... היא מסתיימת ונמוגה ניבאנה נחוות. באופן זה ארבע האמיתות קשורות זו בזו ומציגות את עיקר תורת הבודהה. אמיתות אלו נלמדות ומתורגלות מאז שלימד אותן הבודהה בשיחתו הראשונה דהמהצקהפוואטנה (dhammacakkapavattana) עם חמשת תלמידיו ועד היום ומהוות את תמצית תורתו. ...
אמיתות חושים בכוחות עצמך אישיות שאלות מקור הסבל התודעה בכוחות עצמי
בודהיזם - רוע
בודהיזם - רוע רוע Ppavagga 116 מהר לעשות טוב ורסן עצמך מלעשות רע. כשאדם איטי בעשיית טוב תודעתו נוטה ...
יגון תמים רשע המוות חכם בקלות לעשות רע מוות
בודהיזם - דרך ההיסק והמשל הבודהיסטי
בודהיזם - דרך ההיסק והמשל הבודהיסטי . במקרה זה קיים דימוי לכל מרכיב במשל, האנאלוגיה ... המתואר במשל. במקרה האיילים - הסכנות הכרוכות, היחסים בין הדמויות, שיפוט מוסרי וערכי וכדומה. הגדרה על פי דימוי בסוטרת משל טביעת הרגל של הפיל (45) הבודהה אומר שכפי שחלל התחום בקורות ומטפסים, עשב, וטיט מכונה ... כאן באנאלוגיה פשוטה על פניה - הגדרה של בית: חלל התחום בקורות ומטפסים, עשב, וטיט. הגדרה של גוף חומרי: חלל התחום בעצמות ושרירים, בשר ועור. תחילה הבודהה מציג דוגמה שהשומע מבין היטב ומקבל - אכן, בית הוא מבנה ... חומריים, קשרים רגשיים, אסוציאציות של משפחה וכו וכמו כן של שייכות - הבית שלי - בית מיוחס תמיד לבעליו. כדי לפרק את המבנה הקונספטואלי - פסיכולוגי הבודהה מבצע דה - קונסטרוקציה למושג בית ומראה שמבחינה חומרית הבית הוא אוסף של קירות ותו לא. כאשר השומע מבין זאת ומקבל זאת, הוא רואה את הקונסטרוקט של בית באופן שונה מהרגיל - בראייה ריאליסטית מפוקחת. לאחר מכן הבודהה מציג את הקונסטרוקט גוף חומרי, שגם הוא מושג בעל ... אלא כעובדה - המצב הוא כך אין תקפות הגיונית ואין העלאת ספק לגבי העניין אלא ההכוונה החוזרת ונשנית לראות את המצב ככזה. זוהי גישה דומיננטית בתורה הבודהיסטית, לראות את מצב העניינים כפי שהוא ולא להסיק לגביו ... קונפליקטים מושגיים בעייתית במסגרת השפה והלוגיקה אך אין זה אומר בהכרח שהם משקפים קונפליקטים עובדתיים במציאות. שימוש במשל בסוטרת משל המסור (47) הבודהה מלמד כיצד להיות בעל תודעה חובקת עולם, שופעת ונעלת, ... לצורת דיבור עוינת, אך כמובן שההשוואה למסור היא הגזמה ומטרתה ליצור מערך פסיכולוגי ריאליסטי לשם הקצנה והצגת הדברים בפרספקטיבה מסויימת. במקרה אחר הבודהה טוען - אנשים שונים מדברים באופנים שונים - יש דיבור ... כמו שנאה אדירה או ולפעולות נקם. לכן העיצה היא לזכור את משל המסור ולהימנע מתגובה שלילית או חיובית, אלא מתוך שיקול חכם. בסוטרה אחרת משל עקבות הפיל הבודהה מזכיר שוב את משל המסור בהקשר לפגיעה פיזית. הטענה היא: הגוף הזה הוא בעל טבע של מגע עם אגרופים, רגבי אדמה, מקלות וסכינים התוקפים אותו. גם כאן הבודהה משתמש במשל המסור, ומסביר שבאמצעות שמירת המודעות והריכוז, ובאמצעות נחישות ומאמץ, הנזיר יישאר רגוע וחופשי מדאגות למרות הפגיעה הפיזית. מבנה הרטוריקה הבודהיסטית - משל התורה כרפסודה (48) הבודהה משווה את תורתו לרפסודה המשמשת ככלי למטרת מעבר לגדה ... הפעולה נכונה, ולבסוף חזרה על התיזה והוספת מסקנה. I. התיזה - כפי הדהמה כך גם הרפסודה קיימת למטרת מעבר לגדה השנייה ולא למטרת אחיזה. II. המשל - הבודהה מתאר אדם במסע שמגיע לנהר אשר גדתו הקרובה מסוכנת ואילו ... הייתה לי לעזר רב, נניח ואשא אותה על ראשי או על כתפי ואלך אתה לכל מקום. ההשוואה היא לאדם שלומד את התורה כדי להשתמש בה לוויכוחים והתנצחויות. הבודהה מפנה לתלמידיו את השיקול באם האדם משתמש ברפסודה נכונה ... לנטוש אפילו מצבים טובים (49) שלא לדבר על המצבים הרעים. בחלק זה מתבהרת מטרת המשל והשתמעותו לגבי אופן ההתנהגות הרצוי. תורת לא - עצמי במשל במשל זה הבודהה מציג את תורת לא אני או לא עצמי. גם כאן נראה מבנה ... בדימויים ומשלים רבים אולי מהסיבה שהוא בלתי נתפס בשכל הישר אלא דרך ידיעה תבונית (insight knowledge) של יחסי סיבה ותוצרה או התהוות מותנית. כיוון שהבודהה מנסה לשכנע אנשים פשוטים שאין להם עדיין את הידע התבוני ... פגמים בעצמו, מן הסתם יש לצפות שלא תעלו בו התלהבות ורצון לעשות מאמץ כדי לנטוש את הפגם וסופו למות עם תאווה, שנאה ובלבול, עם הפגם ותודעה מלוכלכת. הבודהה מציג את האופן בו על התלמיד לבחון את עצמו בדרך ... ומשלים - השיחה עם סצקה אולי אחת הדוגמאות הטובות ביותר לדרך הרטוריקה המשלבת נימוקים רציונליים בשילוב משלים היא בסוטרת השיחה הקצרה עם סצקה - אל הבודהה מגיע אדם בשם סצקה מתלמידיו הבולטים של מורה רוח בולט בשם ניגנטהה במטרה להכשיל את הבודהה בויכוח. הוא טוען שאין אדם שיכול לנצחו בויכוח אפילו בין אלו הטוענים להארה מלאה. סצקה מציב את השאלה הבאה לבודהה: (1) מהן ההוראות שאתה נותן לתלמידיך? הבודהה משיב: (2) חומר הוא זמני, הרגשה היא זמנית, תפיסה היא ... תפיסה היא לא עצמי, תופעות הן לא עצמי, תודעה היא לא עצמי. כל התופעות זמניות, כל הדברים הם לא עצמי. סצקה נותן משל בתגובה במטרה להפריך את טענות הבודהה - (3) בדיוק כפי זרעים או צמחים גדלים, צומחים ... מעשים טובים ורעים ונקודות זכות וחסר. לאדם יש הרגשה... תפיסה... תופעות.. תודעה כעצמי, ועל סמך אלו הוא יוצר מעשים טובים ורעים ונקודות זכות וחסר. הבודהה מתמצת את המשל לידי היסק פורמאלי: (4) האם אתה מסיק כך: גוף חומרי הוא העצמי שלי, הרגשה היא העצמי, תפיסה היא העצמי שלי, תופעות הן העצמי שלי, תודעה היא העצמי שלי? סצקה מאשר את ההיסק כפי שהבודהה תמצת אותו ומבסס את טענתו באמונה הרווחת על ידי הרוב. אולם הבודהה לא מוכן לקבל טענה המבוססת על דעת הרוב ומתעקש שסצקה ... טענה המבוססת על היסקו הפרטי ולא על אמונה רווחת. (5) מה לדעת הרוב ולך? אנא תחום את עצמך למסקנות שלך בלבד סצקה מציג את הטענה הרווחת כהיסק פרטי והבודהה מבקש לשאול אותו שאלה בעזרת דוגמה - (6) האם מלך רב מעלה משתמש בסמכותו להוציא להורג את אלו שראויים לכך, לקנוס את אלו שראויים לכך, ולהגלות את אלו שראויים לכך? גם כאן סצקה מסכים שכך הוא המצב. והבודהה שואל שאלה נוספת - (7) כאשר אתה אומר גוף חומרי הוא העצמי שלי האם אתה משתמש בסמכות או כוח כלשהו על הגוף החומרי כגון שגופי יהיה כך, או, שגופי לא יהיה כך? סצקה לא משיב, אך הבודהה מתעקש שהוא מחויב להשיב לשאלה רציונלית קבילה. במקרה וסצקה לא ישיב גם בפעם השלישית הוא מסתכן בכך שרוח תחתוך את ראשו לשבעה חלקים. לבסוף, מתוך פחד, סצקה משיב לשלילה לשאלה הבודהה בעניין היכולת להשתמש בסמכות או בכוח כלשהו על הגוף ...
הרגשה אישית קיצוניות ליצור מבוכה בחורה צעירה מוות רגוע הרגשת שוויון
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
ספר מומלץ
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

ספר מומלץ
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

ספר מומלץ
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

💖💖💖
האתר עוזר לאלפי אנשים מידי יום!
גם את/ה מוזמנ/ת - לתרום ולסייע כפי יכולתך!
מידע נוסף כאן...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לזוגיות, מאמן אישי לזוגיות, אימון אישי לחיים בתחום בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 27_07_2025 השעה 21:49:40 - wesi4