ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - ביסוס הקשב - 1
בודהיזם - ביסוס הקשב - 1 השיחה הארוכה על ביסוס הקשב Mahsatipahna Sutta מהאסטיפטהאנה סוטההקדמה (uddeso) I.כך שמעתי. [1] פעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו בעיר מסחר בשם קמאסדהמה ושם פנה הבודהה אל הנזירים: נזירים! אדוני, הם השיבו. והבודהה אמר: נזירים, זוהי הדרך האחת [2] לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמת כאב ועצב, להגעה אל הדרך הנכונה, ...
עצבות חיצוניות נשימה שתיקה כף הרגל אימונים קשב איך להתאמן
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1 השיחה הארוכה על הניבאנה הסופית שנתו האחרונה של הבודהה Mahparinibna Sutta מהאפריניבאנה סוטה1.1 כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בראגגהה על הר בשם פסגת הנשרים. [1] באותה עת מלך מגדהה, אגאטסטו ודהיפוטה, [2] רצה לתקוף את הוגינים ... אני אהרוס אותם ואביא לחורבנם! הברהמין וסקארה (vassakrabrhmao) 1.2 והמלך אגאטסטו אמר לראש שריו, הברהמין וסקארה: ברהמין, לך אל הבודהה המכובד, ברך אותו בכבוד בשמי עם ראשך לרגליו, שאל אותו אם הוא חש בטוב ואינו חולה, אם הוא חי ... הוגינים ומכריז: אני אכה את הוגינים החזקים והעוצמתיים, אני אשבור ואשמיד אותם, אני אהרוס אותם ואביא לחורבנם! וכל מה שהבודהה ישיב, דווח לי בדיוק, מאחר וטטהאגטות לעולם אינם משקרים. 1.3 מצויין, אדוני, אמר וסקארה ולאחר שדאג לרתום את הכרכרה המלכותית, יצא ברכיבה מראגגהה אל פסגת הנשרים, והגיע רחוק עד כמה שניתן ברכיבה, ואז המשיך ברגל אל המקום בו הבודהה היה נמצא. הוא החליף ברכות עם הבודהה, התיישב במקום ראוי, ואז מסר את הודעת המלך. הגורמים המונעים את דעיכת המלכות (rjparihniyadhamm) 1.4 באותה עת המכובד אננדה עמד מאחורי הבודהה ונופף במניפה. והבודהה אמר: אננדה, האם שמעת אם הוגינים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה? אדוני, שמעתי שאכן הם עושים זאת. אננדה, כל ... אדוני, שמעתי שכך הדבר. אננדה, כל עוד אספקה ראויה מעין זו... יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.5 לאחר מכן הבודהה אמר לברהמין וסקארה: ברהמין, פעם, כאשר הייתי במקדש סארנדדה בוסאלי, לימדתי את הוגינים את שבע העקרונות האלו למניעת דעיכתם, ... המכובד, עלי להפרד, אני עסוק ויש עלי מטלות רבות. ברהמין, עשה כראות עיניך. אז וסקארה, כשהוא שמח ומרוצה מדברי הבודהה, קם ממקומו ונפרד לשלום. הגורמים המונעים את דעיכת מסדר הנזירים (bhikkhuaparihniyadhamm) 1.6 זמן לא רב לאחר שוסקארה הלך, הבודהה אמר: אננדה, לך אל הנזירים אשר נמצאים בסביבת ראגגהה וזמן אותם אל אולם האסיפות. טוב, אדוני, השיב אננדה ועשה ... ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: אדוני, מסדר הנזירים מוכן ומזומן, כעת שהמכובד יעשה כפי שהוא מוצא לנכון. והבודהה קם ממקומו, הלך אל אולם האסיפות, התיישב על מושב שהוכן עבורו, ואמר: נזירים, כעת אלמד אתכם שבעה דברים שיתרמו ... עוד הנזירים שומרים על ששה דברים אלו ויראו שהם עושים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.12 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בפסגת הנשרים, נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא ... רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. 1.13 ולאחר שהבודהה שהה בראגגהה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל אמבלטהיקא. טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך לשם מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 1.14 הבודהה התגורר בפארק המלכותי באמבלטהיקא, [8] ושם נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה כאשר מוטמע מוסר בריכוז, ... רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. 1.15 ולאחר שהבודהה שהה באמבלטהיקא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל נאלנדא, וכך עשו. ובנאלנדא הבודהה התגורר בחורשת המנגו של פאבאריקה. שאגת האריה של סאריפוטה (sriputtashando) 1.16 אז הגיע המכובד סאריפוטה לראות את המכובד, ברך ... אדוני, שמעולם לא היה, לעולם לא יהיה או כעת נמצא פרוש או ברהמין אחר אשר טוב או ער יותר מהבודהה. דיברת בעזות מצח בקול של שור, סאריפוטה, שאגת את שאגת האריה של הוודאות! כיצד זאת? האם כל הבודהות הארהנטים ... והאם תפסת במחשבתך את כל הבודהות הארהנטים אשר יופיעו בעתיד... ? לא, אדוני. אם כך, סאריפוטה, אתה מכיר אותי כבודהה ארהנט, והאם אתה יודע: המכובד הוא בעל מוסר כזה, כך היא תורתו, כך היא חוכמתו, כך היא דרכו, כך ... שבעת גורמי ההתעוררות כפי שהם באמת. כל הבודהות הארהנטים של העתיד יעשו בדיוק כך, ואתה, אדוני, אשר עכשיו הארהנט, הבודהה הער בשלמות, עשית בדיוק כך. 1.18 ובעת ששהה בנאלנדא, בחורשת המנגו של פאבאריקה, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות ... חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. . הסכנות באי - מוסריות (dussladnav) 1.19 ולאחר שהבודהה שהה בנאלנדא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל פאטליגאמה, וכך עשו. 1.20 בפאטליגאמה נפוצה השמועה: הבודהה הגיע לכאן. והחסידים מפאטליגאמה הגיעו אל המכובד, ברכו אותו בכבוד, התיישבו במקום ראוי ואמרו: אנא מהמכובד שיסכים לשהות במקום במשכן המנוחה, והבודהה הסכים בשתיקה. 1.21 משראו את הסכמתו, קמו ממקומם, ברכו אותו בכבוד ומשעברו לימינו הלכו אל משכן המנוחה וכיסו את הרצפה, הכינו מקומות ישיבה, מילאו את קערת המים ואת מנורת השמן. ולאחר מכן הלכו אל הבודהה, ברכו אותו בכבוד, עמדו במקום ראוי ואמרו: הכל מוכן במשכן המנוחה, אדוני. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון. 1.22 אז הבודהה התלבש, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם הנזירים שלו אל משכן המנוחה, שם רחץ את כפות רגליו, נכנס פנימה ... מול העמוד המרכזי. והנזירים, לאחר שרחצו את כפות רגליהם, נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המערבי ופניהם פונות מזרחה, כשהבודהה מולם. והחסידים של פאטליגאמה, לאחר שרחצו את כפות רגליהם נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המזרחי ופניהם מופנות מערבה כשהבודהה מולם. 1.23 אז המכובד פנה אל החסידים של פאטליגאמה: בעלי - בית, ישנן חמש סכנות לאדם עם מוסר קלוקל, ... התפרקות גופו, הוא מופיע בעולם טוב, ביעד שמיימי. אלו חמש ההטבות לאדם עם מוסר טוב, המצליח במוסר. 1.25 אז הבודהה הדריך, עורר השראה, עודד ושימח את חסידי פאטליגאמה עם שיחת דהמה אל תוך הלילה. לאחר מכן הוא שחרר אותם ... התמקמו, שם גם הם גרמו לתודעתם של הפקידים המלכותיים בעלי מעמד תואם לבחור את המקומות הללו כמקום מגוריהם. 1.27 והבודהה, עם העין השמיימית שלו, העולה ביכולתה על זו האנושית, ראה את אלפי הישיות השמיימיות ששכנו בפאטליגאמה. ולאחר שקם עם ... ודאגו שיכינו ארוחה ממזון מובחר קשה ורך. כאשר הכל היה מוכן, הם דיווחו למכובד: אדון גוטמה, הארוחה מוכנה. לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנם של סונידהה ווסקארה, שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. וסונידהה ווסקארה שרתו את הבודהה ואת קהל נזיריו עם מזון מובחר קשה ורך, עד שהיו מרוצים. וכאשר הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, הם התיישבו על מושבים נמוכים במקום ראוי. 1.31 לאחר שהתיישבו, הבודהה הודה להם במילים אלו: בכל מקום בו החכם עושה את ביתו עליו להאכיל את המנהיגים הישרים של החיים הרוחניים. ... למענו הישויות ידאגו, יהיה תמיד מאושר. לאחר מכן קם המכובד ממקומו והלך לדרכו. 1.32 סונידהה ווסקארה הלכו בעקבותיו של הבודהה, ואמרו: השער בו יעבור היום הפרוש גוטמה יקרא שער גוטמה, והמקום בו הוא יחצה היום את הגנגס, יקרא מעבר גוטמה. וכך השער בו המכובד יצא דרכו נקרא שער גוטמה. 1.33 לאחר מכן הבודהה הגיע לנהר הגנגס. באותה עת הנהר היה מלא עד שעורב יכל לשתות ממנו. מספר אנשים חיפשו סירה, אחרים חיפשו רפסודה, וכמה קשרו יחד קני סוף ובנו רפסודה כדי להגיע אל הצד השני. אך הבודהה, בזריזות בה אדם חזק מותח או מקפל את זרועו, נעלם מצד אחד של הגנגס והופיע בגדה השניה עם קהל ... בונים גשר או רפסודה - אותם החכם כבר עבר. [סוף קטע דיקלום ראשון] החלק על אמיתות האציליים (ariyasaccakath) 2.1 והבודהה אמר לאננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל קוטיגאמה. טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך אל קוטיגאמה מלווה בקבוצה גדולה של נזירים, ושם שהה. 2.2 לאחר מכן המכובד פנה אל הנזירים ואמר: נזירים, ...
להירגע רגוע ספק איזון נפשי יועץ שתיקה אמונה שקרנים
בודהיזם - ערנות
בודהיזם - ערנות ערנות Appamdavagga 21 ערנות היא הדרך אל האלמוות חוסר ערנות היא הדרך אל המוות. העירניים לא מתים ...
נזירים טיפש טיפשות שליטה התמדה המוות חכם האושר הגדול
בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 1
בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 1 תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט Language Perception, Ambiguity & ...
החושים איך לפתור בעיות קונפליקט מחיקת לשכוח תקשורתיות שוויון נפש דחוי
בודהיזם - הצדיק
בודהיזם - הצדיק הצדיק Dhammatthavagga 256 אדם אינו צודק כאשר הוא שוקל דברים בחופזה אדם חכם חוקר הן את הנכון ...
חקירות דיבור רהוט דפוסי חשיבה החכם חכם יצורים חיים לקנא צודק
בודהיזם - סיבתיות
בודהיזם - סיבתיות השיחה הארוכה על סיבתיות Mahnidna Sutta מהאנידאנה סוטההתהוות מותנית (paiccasamuppdo) I.כך שמעתי. [1] פעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו, היכן שהיתה עיר בשם קמאסדהמה. [2] והמכובד אננדה ניגש אל הבודהה, ברך אותו בכבוד והתיישב בקירבתו. ובעוד הוא יושב שם פנה אל המכובד בדברים הבאים: אדון נכבד, זה מופלא, זה ... נזירים, הוא מכונה משוחרר בשתי הדרכים [34] ואננדה, אין שחרור אחר בשתי דרכים שגבוה או נעלה מזה. כך אמר הבודהה והמכובד אננדה נהנה ושמח מדבריו. [1] קיים תרגום נוסף לשיחה זו מאת בהיקהו בודהי הכולל גם את הפרשנות. The Great Discourse on Causation: The Mahnidna Sutta and its Commentaries, translated from the Pli by Bhikkhu Bodhi (BPS, 1984). [2] על פי הפרשנות לא היה מקום בעיר בו הבודהה יכל להתאכסן, לכן הוא התגורר מחוצה לה בגונגל: ומכאן הביטוי היכן שהיתה עיר בשם... [3] סבוך כמו קן של ...
שקרים יופי מה זה סבל איך להאמין חופש אמיתי לאחר המוות צורות חושים
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1 רה לשונית, בדומה למושג טקסט. המונח סוטה מעוגן בתרבות ההודית לטקסט אוראלי, ומיוחס בהקבלה לטקסטים שהיו אוראליים ... אך אינם נחשבים כחלק פורמאלי של הקאנון. הקאנון לא נוצר בבת אחת אלא נערך בהדרגה במאות לאחר מותו של הבודהה. קשה לומר אילו מהטקסטים ששוננו באסיפה הראשונה מייד לאחר מותו של הבודהה נכנסו לקאנון ואילו הושמטו, אך נראה שרוב התוכן מהאסיפה המקורית זהה או דומה במידה רבה. במסורת התהרוואדה המונח המיוחס למונח קאנון הוא אחד משלוש אפשרויות: 1. פאלי (pli) 2. טיפיטקה (tipitaka), שלושת הסלים 3. בודהווצה (buddhavaca), דברי הבודהה. המילה פאלי לא הייתה במקור שם שפה אלא מונח שמשמעותו קו, גשר, מעבר וכך גם טקסט. היא אינה מופיעה במקור בכתבים, אלא רק במאה הראשונה לספירה במסגרת האטהקטה [14] (atthakatha), כתבי הפרשנות הבודהיסטים, שם נמצא התייחסות לשפת כתבי המקור במונח פאלי - בהאסה (pli-bhsa) בניגוד לרפרנסים אחרים המצוינים בכתבי הפרשנות. לכן המונח ... סל כמטאפורה לפועלים בהודו העתיקה אשר נהגו להעביר אדמה בתוך סלים מיד ליד לאורך דרכים ארוכות, כך גם המסורת הבודהיסטית עברה מפה לאוזן, ממורה לתלמיד ומורה למורה על פני הזמן. הסבר נוסף הוא שהמונח טיפיטקה נוצר כאשר הועלו הטקסטים ... דקל מאוגדים עליהם נחרטו הטקסטים. לגבי מעמדו של הטיפיטקה דעת החוקרים חלוקה - קולינס (Collins, 1990, p. 89) מציין שהבודהיזם התהרוואדי לא התגבש סביב הטיפיטקה אלא היה זה שיצר אותו. ברגע שתהליך חיבורו של הקאנון הסתיים במאה החמישית קבלת הקאנון הפאלי הפכה למאפיין בסיסי של הזרם התהרוואדי. קולינס בעצם מנסה לערער על הטענה בה יש זיהוי מוחלט בין הבודהיזם הקדום לקאנון הפאלי, ולראות בקאנון תוצר של המסורת התהרוודית כדי לבסס את סמכותה בעולם הבודהיסטי. לטענתו זרם המהאוויהארה (Mahvihra) של סרי לנקה פעל במאה הראשונה לספירה לקבלת לגיטימציה דרך זיהוי אוסף הטקסטים שהיו בידיהם עם הבודהיזם המקורי כביכול. כך או כך, המסורת התהרוודית התבססה בעולם הבודהיסטי והתקבלה כזרם המוקדם ביותר ששרד ואיתה גם הקאנון הפאלי, הטיפיטקה. קולינס (Collins, 1990, p. 103) מציין שבתוך העולם התהרוואדי ... של טקסטים, כלומר שהקאנון היה סגור באופן חלקי עם מספר סוטות מרכזיות וקבועות ושוליים רחבים של טקסטים משתנים. באסיפה הבודהיסטית החמישית של הטיפיטקה שנערכה בעיר מנדליי שבבורמה בשנת 1871 נערך הקאנון לאחר תקופה של קרוב ל - 2000 שנה ... קוד התנהגות אתי. כללים אלו ניתנו בהדרגה בתגובה לאירועים שונים שארעו בעיקר בחלק השני של 45 שנות הלימוד של הבודהה. הסיבות וההשלכות של כללים אלו כמו גם האופן בו יש לבצעם מתוארים בפירוט בסל הוינאיה. הוינאיה מחולקת למספר חלקים ... וחלק נוסף שכולל את כללי הנזירות (Bhikkhuni Vinaya). 2. סל השיחות, הסוטות (Sutta Pitaka) סל הסוטות נכלל הלימוד בו הבודהה מסביר מאפיינים מעשיים לתרגול שלווה, ריכוז ותובנה בשיחות שונות בהם השתתפו נזירים ואנשים מן השורה. סל הסוטות מחולק לחמישה ... Nikaya, Samyutta Nikaya, Anguttara Nikaya, Khuddaka Nikaya) 3. סל הלימוד הגבוה, האבהידהמה (Abhidhamma Pitaka) בסל האבהידהמה נכלל הלימוד של הבודהה המתאר את המציאות המוחלטת בעולם ואת הניבאנה (nibbna). התוכן הפסיכו - פילוסופי הזה מתואר לעיתים כחלק החשוב והמעמיק ביותר ... Patthanappakarana) טרמנולוגיה של טקסטים אוראליים למרות שאין הסכמה בין החוקרים מתי בדיוק החל הכתב בהודו, רובם יסכימו כי בראשית הבודהיזם גם אם כתב היה זמין הלימוד נעשה בהעברה בעל - פה והטקסטים הבודהיסטים הועברו בצורה אוראלית, בדומה לטקסטים הברהמינים. אם היו טקסטים כתובים בזמן תחילת הבודהיזם לבטח היו אמורים להיות כללים לשמירה שלהם בוינאיה (vinaya), קוד ההתנהגות של הנזירים. מאחר ולא קיימים כללים מסוג זה ... רק נאמר אלא יכולה להתפרש כ - נכתב (Veidlinger, 2006). במקרה אחד נכתב שבטקסט מסויים בשם Rjavamsa, נאמר (vuttam) שהבודהה נדד עם 500 נזירים, אך בהקדשה (inscription) נאמר (vuttam) שבעצם היו 20,000 נזירים. הקדשה היא טקסט כתוב בהגדרה ולכן ... לומר בפאלית יכול להתפרש לעיתים גם כ - לכתוב, אך המושג לכתוב (likh) לא יתייחס לטקסט אוראלי. הלימוד כתחליף לבודהה הלימוד שנשמר בעל פה היווה תחליף לבודהה עצמו, אלו לא היו רק מילותיו אלא לאחר מותו הן הפכו להיות המורה עצמו. כפי שהבודהה אומר בסוטרת מהאפריניבאנה (Mahparinibbna Sutta), המתארת את ימיו האחרונים ומותו של הבודהה: אננדה [17], יתכן שאחדים ממכם יחשבו דברי המורה הם דבר שעבר, אין יותר מורה אך אין זו ההשקפה הנכונה. ... בהצלחה, יהיו נפוצים, ידועים במרחבים, ומוצהרים היטב בין בני האדם בכל מקום. (פאריניבאנה 3.8) שמיעה ודיבור היו קשורים לסמכות בבודהיזם המוקדם. השומעים [18] (rvaka) טענו ששמעו ישירות את הדברים מהבודהה עצמו, וקהילת הנזירים - הסנגהה [19] (Sangha) עשתה מאמצים ... כל עניין לגופו ואת ההשלכות הצפויות ורק אז להחליט אם הדבר נכון או לא. לכן גם במקרה של הטקסטים הבודהיסטים על אדם מוטלת החובה לבחון את הדברים הנאמרים ולא לקבל אותם באופן עיוור. הבודהה לימד מספר עקרונות על פיהם ... ולכל עניין בתוך הטקסט. לשם כך המסורת פיתחה אמצעים לדיוק ובקרה בהעברת הטקסטים אשר יבחנו בהמשך. מסורת השימור והלימוד הבודהיסטית השיחות של הבודהה עם תלמידיו נשמרו באמצעות העברה אוראלית במשך תקופה של למעלה מ - 2500 שנה. הבודהיסטים המוקדמים היו מעוניינים לשמור על דברי המורה הגדול שלהם, הבודהה. אותן שיחות של הבודהה עם תלמידיו הנם טקסטים שונים ... הנזירים לכונן אסיפות סדירות בהם ידונו בענייני הלימוד כדי שהמסדר והלימוד ישרדו תקופה ארוכה ככל האפשר. בהתאם לכך, המסורת הבודהיסטית נהגה לכנס אסיפות לשינון ועריכה מחודשת של הטקסט לאחר מותו של הבודהה, כדי למנוע שיבושים ועיוותים אפשריים בדברי הלימוד. ... פעולות מנע כתוצאה מאי סדרים בקהילה או פעולות זדוניות של גורמים חיצוניים בעלי השקפות אחרות אשר רצו לפגוע בלימוד הבודהיסטי. במשך ה - 2500 שנה האחרונות קהילת הסנגהה התכנסה שש פעמים, מהם שלוש בהודו, פעם אחת בסרי לנקה ובתקופה ... האסיפות שהקיימה לאורך כל השנים עד היום. האסיפה השניה התקיימה בעיר ליד ווסלי (Vesali) שבהודו בשנת 100 לפי הלוח הבודהיסטי (שנת 443 לפנהס). האסיפה התקיימה כתוצאה מהתנהגות לא נאותה של נזירים משבט ווגי (Vajji) מהעיר ווסלי (Vesali). הנזירים פעלו ... משלחות נשלחו לתשע ארצות שונות עד אינדונזיה כדי להפיץ את הלימוד. האסיפה הרביעית התקיימה בסרי לנקה, בשנת 450 לספירה הבודהיסטית (94 לפנהס). 11 שנים לאחר מכן, בשנת 83 לפנהס, 500 נזירים, שבראשם המכובד מהאדהמרקהיטה (Mahadhammarakkhita) העלו את כל הטקסטים ... על גובה של שישה פילים. האסיפה החמישית התקיימה לאחר שנים רבות בעיר מנדליי שבבורמה (כיום מיאנמר) בשנת 2415 לספירה הבודהיסטית (1871 לספירה הנוצרית). הטקסטים נחרטו על 729 אבני שיש למרגלות גבעות מנדליי. האסיפה השישית התקיימה ברנגון (Rangoon) שבבורמה בשנת 2498 לספירה הבודהיסטית (1954 לספירה הנוצרית). הנזיר המכובד מהאסי סיאדו (Mahasi Sayadaw) והנזיר מינגון סיאדו (Mingun Sayadaw) הובילו את האסיפה תוך שמהאסי ... האסיפה הראשונה. ככל הנראה הבהאנקה היו יותר מאשר שומרי ומשנני הטקסטים, יתכן והיו משננים מקצועיים, כפי שעולה מתוך המושג הבודהיסטי dhamma-bhnka - מטיף הדהמה, היה ניתן להזמין אותם כדי לדקלם טקסט מסויים לטקס או לשם לימוד, ומאחר והם היו ... שמטרתם הייתה לשנן את הטקסטים לאלו שמטרתם לדעת את הטקסטים כדי לדקלם ולהעביר דרשות לימוד. בודהגושה [22] (Buddhaghosa), הפרשן הבודהיסטי הידוע מהמאה החמישית לספירה מציין את פעילותם של הבהנקים, ולכן נראה כי מערכת המשננים המשיכה לפעול במשך למעלה מאלף ... חמש קבוצות אלו התפתחו לחמישה בתי ספר שונים בעלי השקפות מעט שונות ביחס ללימוד. בזמן כלשהו לאחר שהגיע הלימוד הבודהיסטי לסרי לנקה, מלחמה, רעב והרס המנזרים הוביל לדעיכת מערכת הבהנקה, ולכך שחלק מהטקסטים היו ידועים רק למספר מצומצם של ... יותר מכל אלו בשל מאפייניו היחודיים התורמים ללימוד האישי ויכולת ההוראה, ולכן מאבקים אלו נראים כשוליים וחסרי חשיבות. הטקסטים הבודהיסטים הטקסטים הבודהיסטים כספרות אוראלית הספרות הבודהיסטית המוקדמת הנה ספרות אוראלית בעלת מאפיינים יחודיים כגון פורמולות שמסייעות לזיכרון, התורמות הן לפעולת השינון הזיכרון והן לשמירת התוכן ... שם המקום היכן שניתנה הדרשה, זהות המאזינים, ופרטים כדוגמת אלו לעיתים יכולים להיות שונים בגרסאות שונות. גם כאשר הטקסטים הבודהיסטים הועלו על כתב כ - 400 שנה לאחר מות הבודהה, המסורת התייחסה אליהם בחשדנות, כפי שקולינס (Collins, 1990, p. ...
חוסר דיוקים בפעם הראשונה נזירים מוסר להסביר משמעת טקסים למידה
בודהיזם - השיחה עם לוֹהִיצַּ'ה - מורים טובים ורעים
בודהיזם - השיחה עם לוהיצה - מורים טובים ורעים השיחה עם לוהיצה מורים טובים ורעים Lohicca Sutta הברהמין לוהיצה (Lohiccabrhmaavatthu) כך שמעתי. פעם אחת הבודהה נדד בקוסלה עם קבוצה גדולה של כחמש - מאות נזירים וכאשר הגיע לסאלבטיקא, הוא נשאר שם. באותה עת, הברהמין ... שמע שהפרוש גוטמה הגיע לסאלבטיקא ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: האדון המכובד הזה הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור ... מהמכובד גוטמה שיסעד מחר יחד עם נזיריו בשולחנו של הברהמין לוהיצה בסדר גמור, אדוני, אמר בהסיקה, ומילא את השליחות. והבודהה הסכים בשתיקה. לאחר שבהסיקה הבין את הסכמת המכובד בשתיקה, קם ממושבו וחלף על פני הבודהה תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו. ולאחר מכן חזר אל לוהיצה וסיפר לו על הסכמת המכובד. ומשהתקרב הלילה לקיצו, לוהיצה דאג שיוכנו בביתו מזונות קשים ורכים. ואז שלח את בהסיקה להודיע למכובד שהארוחה מוכנה. והבודהה, לאחר שהשקים מוקדם בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך יחד עם נזיריו לסאלבטיקא. ובהסיקה הספר הלך בקרבת הבודהה ואמר: אדוני, הלך המחשבה המרושע הבא ארע ללוהיצה... אכן אדוני, אלו המחשבות של הברהמין לוהיצה. יתכן שכך הדבר, בהסיקה, יתכן שכך הדבר. הפגישה עם הברהמין לוהיצה (Lohiccabrhmanuyoga) לאחר שהבודהה הגיע למעונו של לוהיצה והתיישב על הכסא שהוכן לכבודו, לוהיצה שירת את הבודהה ומסדר הנזירים במו ידיו, והציע להם מבחר של מזונות קשים ורכים עד ששבעו. משהסיר המכובד את ידו מן הקערה, לקח לוהיצה מושב נמוך והתיישב בצד אחד. והבודהה פנה אליו ואמר: לוהיצה, האם נכון שהלך המחשבה המרושע הבא ארע לך... (כמו בפסוק 2)? אכן כן, המכובד גוטמה. ... גוטמה המכובד, האם יש בעולם מורים שאינם ראויים לגנאי? - 55 הנה לוהיצה, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור ... חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! [1] Kusala dhamma: אין הכוונה לתורת הבודהה אלא לכל תורה שהיא או הבנה בקשר לטבע הדברים. [2] Niraya v tiraccna-yoni v. [3] dhamma: אך לא בהכרח תורת הלימוד של הבודהה. [4] הבודהה חוזר על האמירה של לוהיצה. [5] Naraka: מילה נרדפת ל - niraya, גיהנום.
הנאה סכנה תודעה מוסריות אהבה איך להשיג את המטרה גהינום משמעת
בודהיזם - החיפוש האצילי
בודהיזם - החיפוש האצילי החיפוש האצילי Ariyapariyesan Sutta Majjhima Nikya 26 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בסאווטהי בחורשת גטה, בפארק של אנאטהפינדיקה. באותו בוקר הבודהה התלבש, לקח את קערתו וגלימתו העליונה והלך לסאווטהי לסבב נדבות מזון. באותה העת מספר נזירים הלכו אל המכובד אננדה ואמרו לו: החבר אננדה, עבר זמן רב מאז שמענו שיחה על הדהמה מפיו הבודהה. יהיה טוב אם נוכל לשמוע שיחה כזו, החבר אננדה. - אם כך, ילכו המכובדים אל מעונו של הברהמין רמקה. אולי יזדמן לכם לשמוע שיחה על הדהמה מפיו של הבודהה. - כן, חבר, הם השיבו. לאחר שהבודהה שוטט בחיפוש אחר נדבות מזון בסאוואטהי וחזר מסבב נדבות המזון שלו, ולאחר שסיים את ארוחתו פנה אל המכובד אננדה: ... המזרחי, לארמונה של אימו של מיגארה, לשהות שם את המשך היום. - כן, אדון נכבד, המכובד אננדה השיב. כך הבודהה הלך יחד עם המכובד אננדה אל הפארק המזרחי, לארמונה של אמו של מיגארה, כדי לשהות שם את היום. כאשר הגיע הערב, קם הבודהה ממדיטציה ופנה אל המכובד אננדה: אננדה, הבה נלך להתרחץ במקום הרחצה המזרחי. - כן, אדון נכבד, השיב המכובד אננדה. כך הבודהה הלך עם המכובד אננדה להתרחץ במקום הרחצה המזרחי. כשסיים, הוא יצא מהמים ועמד לבוש בגלימה אחת לייבש את גופו. ... של הברהמין רמקה קרוב לכאן. מעון זה נחמד ונעים. אדון נכבד, יהיה טוב אם המכובד ילך לשם מתוך חמלה. הבודהה הסכים בשתיקה. כך הלך הבודהה אל מעונו של הברהמין רמקה. באותה העת ישבו יחד במעון מספר נזירים ושוחחו בענייני הדהמה. הבודהה עמד בחוץ ליד הדלת והמתין עד ששיחתם תסתיים. כאשר ידע ששיחתם הסתיימה, הוא השתעל ונקש על הדלת, והנזירים פתחו את הדלת בפניו. הבודהה נכנס, התיישב על מושב שהוכן עבורו, ופנה אל הנזירים בדברים הבאים: לשם איזו מין שיחה אתם יושבים כאן יחד? ובעניין מה היתה שיחתכם שהופרעה? אדון נכבד, שיחתנו בעניין הדהמה שהופרעה הייתה אודות הבודהה עצמו ואז הגיע הבודהה. טוב, נזירים. יאה לכם, בעלי - בית שפרשו מתוך אמונה מחיי - בית אל חיי חוסר - בית, לשבת ... מזוהם הביטחון העילאי משיעבוד, ניבאנה. זהו החיפוש האצילי. (החיפוש אחר הארה) נזירים, טרום ההארה שלי, כאשר הייתי עדיין רק בודהיסטה, [iii] לא מואר, גם אני, בעוד הייתי נתון ללידה, חיפשתי אחר מה שגם כן נתון ללידה, בעוד הייתי נתון ... מולי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחד, ובשולחו את ידיו בברכה כלפי, דיבר כך: אדון נכבד, אנא מהבודהה שילמד את הדהמה, שהבודהה ילמד את הדהמה. ישנם אלו עם מעט אבק בעיניים שיאובדו אם לא ישמעו את הדהמה. יהיו אלו אשר יבינו ... האנוש הטבוע בצער, המוכרע על ידי לידה והזדקנות. התרומם, גיבור מנצח, מנהיג השיירה חסר - חובות, ונדוד בעולם. אנא מהבודהה שילמד את הדהמה יהיו אלו אשר יבינו. הקשבתי להפצרת הברהמה, ומתוך חמלה ליצורים החיים סקרתי את העולם בעין הבודהה [xi]. תוך שסקרתי את העולם בעין הבודהה, ראיתי יצורים עם מעט אבק בעיניים ועם הרבה אבק בעיניים, עם יכולות מנטליות חדות ועם יכולות מנטליות קהות, עם ... וצומחים במים מתרוממים החוצה מהמים ונזקפים הרחק מפני המים ולא נרטבים מהם, כך גם כאשר סקרתי את העולם בעין הבודהה, ראיתי יצורים עם מעט אבק בעיניים ועם הרבה אבק בעיניים, עם יכולות מנטליות חדות ועם יכולות מנטליות קהות, עם ... עומד ללא פחד, יושב ללא פחד, שוכב ללא פחד. מדוע? מפני שהוא מחוץ לתחומו של מארה הרשע. כך אמר הבודהה. והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. [i] זיהומים מנטליים, תחלואים מנטליים, רעלים מנטליים (kilesa). גורמים מנטליים מזיקים. הם מכונים כך משום שהם עצמם מזוהמים ומזהמים גורמים מנטליים אחרים בסביבתם. [ii] היקשרות - באנגלית: attachment. [iii] בודהיסטה (bodhisatta), יישות המועדת להארה, בודהה לעתיד. [iv] אלארה קלמה (Alra Kalama), אחד המורים הרוחניים המובילים בהודו של אותה תקופה. [v] כאן הכוונה היא לתורה ... תלמידו של המורה הרוחני ראמה. [x] ברהמה שהמפטי (Brahma Shahmpati). הברהמה הגדול אשר חולש על כל עולמות הברהמה. [xi] בודהה - Buddha, המואר בשלמות, זה שעל ידו תורת השחרור (Dhamma) אשר נעלמה מהעולם, התגלתה שוב, הובנה לעומקה, והוצגה בבהירות ...
ריכוז מאמץ כאב יצורים חיים סגפנות מרחב חובות הישגים
בודהיזם - התהוות מותנית - מושגי יסוד בדהמה
בודהיזם - התהוות מותנית - מושגי יסוד בדהמה בבסיס תורתו של הבודהה נמצא עקרון התהוות מתוך תנאים. העקרון הזה מעמיד את הקיום עצמו כהתהוות מתמשכת של תהליכים שהקשר ביניהם הוא סיבתי. ... מוחלטת של לידה, הזדקנות ומוות נפסקים, עצב ומרירות, כאב, מועקה ויאוש נפסקים, כך קיים קץ לכל מסת הסבל הזו. הבודהה מציג את הופעת הדברים כמותנים - ברגע שיש את התנאים הנכונים התוצאה מתקבלת, כאשר אין את התנאים התוצאה לא מתקבלת. עם זאת, הבודהה לא מעמיד סיבה מול תוצאה יחידה אלא אומר שתמיד מספר סיבות מובילות למספר תוצאות - אין גורם יחיד לתופעות אלא מספר תנאים. קביעות אלו של הבודהה נובעות מתוך ידע תבוני אישי ואינן מסתמכות על לוגיקה או פילוסופיה. אלו קביעות רציונאליות אשר מבוססות בחוויה וניסיון ולא על חשיבה אינטלקטואלית גרידא. הבודהה מצהיר על עצמו כבעל ידע מובחן וייחודי שרכש בעת התעוררותו המלאה, שלוש ידיעון מתייחסות ליחסי הסיבה והתוצאה: הידיעה מה ... זה האפשרויות והגורמים השונים הידיעה של הדרכים המובילות לכל היעדים. מכאן שלא ניתן לראות בהתניות היסודיות עליהן מבוססת תורת הבודהה בסיס למערכת פילוסופית מתוך התוקף האונטולוגי שלהם. הבודהה מדבר על אפשרויות, נסיבות ותוצאות, ועל התועלת או החוסר התועלת שבכל אחת מהאפשרויות. כך הוא מדריך את תלמידיו לבחור בדרך הנכונה מתוך התועלת שבה בעוד הוא מציג את הנזק שיגרם בלקיחת דרך שגויה. הבודהה מצביע על הדרך ויעדה אך אין הוא יכול להכריח איש ללכת בה, הוא מנסה לעודד ולשכנע תוך הבהרת הכדאיות ...
לעודד קיום בודהיזם מוות הוויה עצב פילוסופיה קיום עצמי
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
גמגום חוזר מה הם השרירים? ליצור מוטיבציה גם כשטוב מסתתר להרים בצורה נכונה איך לטפל בבעיה? ממה נובעת חרדה חברתית? פחדים נפוצים של גברים שמפחדים מנשים הרגשה של כעס עצמי אהבה עצמית שלילית להיות זאת שכולם אוהבים רצון לאהבה סיפוק ושמחה עצבות ביום הולדת אקסהיביציוניזם מה לעשות להחזיר אקסית? החלטה לטווח רחוק העובד לא מקבל החלטות לבד להתמודד עם לקוח ששואל כמה זה עולה להתמודד עם לחץ בגלל גירושין מצליחים בעסקים מוטיבציה לא עובדת לאבד לקוחות לגרום ללקוח לא לנטוש אותך להתמודד עם הצבת גבולות לילדים הדרכת הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז איך לשתול מחשבות בתת מודע? לשנות את התת מודע הפרעות נפשיות מיסטיות ניתוק מהמציאות איך לשכוח אקסים? האם לנתק קשר עם האקס? כושר תוכנית אימון לכל הגוף האם אלוהים מלא כל הארץ כבודו? אלוהים כתשובה לשאלות המסע אל ההארה הארה שנעלמת להיות אלוהים שקרי מילון מושגים בספר להיות אלוהים השקעה בעובדים בארגון כסף מנדלן למה הוא משמעות החיים שלי? מטרת החיים של מטרת החיים תראה את החיובי ליהנות לעבוד במכירות לשכנע מישהו שיש לו בחירה חופשית הוכחה שיש בחירה חופשית תהליך הבריאה חוסר צדק בעולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי מומלץ, רטוריקה, מאמן אישי לימודים בתחום בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 08_11_2025 השעה 10:17:31 - wesi4