ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - מדיטציה - שיטת הסַטִיפַּטְהָאנַה הבּוּרמזית
בודהיזם - מדיטציה - שיטת הסטיפטהאנה הבורמזית שיטת ... נראים כה פשוטים וברורים לאחר שמיעה או קריאה ראשונית, עדיין ההסבר המדוייק לגבי אופן התרגול נותר ברובו די מעורפל. אפילו בחלק מהמדינות הבודהיסטיות הבנה אמיתית והתרגול עצמו נותרו הרחק מאחור ... בדרך (ariya-mgga), שם ההגשמה הסופית של שחרור מובטחת. כאשר המכובד או נרדה שאל אותו הוא נשאל בחזרה: מדוע אתה מחפש מחוץ להוראותיו של הבודהה? האם אין הדרך האחת סטיפטהאנה נלמדה על ידו? . או ... בורמזית אלא כיוון שבבורמה החיו את שיטת התרגול העתיק הזו בכשרון ובמרץ רב. תלמידיו של המכובד או נרדה הפיצו את אופן השיטה כמו גם במדינות בודהיסטיות אחרות ורבים הרוויחו מכך בהתקדמותם ...
מה אתה מחפש להסביר לימוד אמת הישגים קורסים טכניקה אימון
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 2
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 2 מאפיינים של הטקסטים הבודהיסטים הכתבים הבודהיסטיים בעלי מאפיינים כה בולטים עד ... רייס דיוויס ציין לפני כמאה שנה מספר מאפיינים אשר ככל הנראה תרמו לשינון הכתבים הבודהיסטים: 1. פורמולות - תבניות בהם ... על פי אורכם. 5. רשימות ממוספרות - בדרך כלל של מאפייני הדרך והמציאות כפי שהבודהה לימד אותם. 6. חלוקה לקבוצות - ... ניתוח הדרגתי - הצגת נושא מורכב בתמצות וניתוח מפורט בשלבים. 8. שאלות ותשובות - הבודהה הציג נושא באמצעות שאילה מנוסחת ... כגון מיקום האירוע, הזמן והמשתתפים (מסומנים בקו תחתי): כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בחורשת המנגו של גיואקה קומארבהצה אשר בראגגהא. אז הלך גיואקה קומארבהצה אל הבודהה ולאחר שסיים לברך את הבודהה בכבוד, התיישב במקום ראוי. לאחר שהתיישב, פנה אל הבודהה במילים אלו... (שוורץ, 2006, 79) (26) כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בראגגהא בחורשת ולובנה, אזור האכילה של הסנאים השחורים. באותה עת המכובד ראהולה שהה במנזר אמבלטהיקה. ערב אחד, הבודהה חזר מהתבודדות והלך אל המכובד ראהולה במנזר אמבלטהיקה... (שוורץ, 2006, 71) (27) כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה במנזר ניגרודהרמה בקפילבטהו ... לא היה בשימוש על ידי פרוש, ברהמין או כל אדם אחר. השקיאנים מקפילבטהו ניגשו אל הבודהה, הביעו מחוות כבוד והתיישבו במקום ראוי, לאחר שהתיישבו, פנו אל הבודהה בדברים אלו... (שוורץ, 2006, 64) ... אלו בדרך כלל תיאורים בעניין הלימוד אשר חוזרים בנוסח מדוייק. כאשר משבחים את הבודהה קיימים מספר נוסחאות לתיאור ... וטהור מעבר לכל ספק. (שוורץ, 2008, 7) כאשר משבחים את הדהמה, תורת הלימוד של הבודהה, הנוסח הידוע הוא: הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, חסרת זמן, ... לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. (שוורץ, 2008, 7) כאשר הבודהה מתאר אדם שמגשים שחרור הוא משתמש ... נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. (29) (שוורץ, 2004, 7) בסיום השיחות של הבודהה עם הנזירים הסוטה מסוכמת במשפט: כך אמר הבודהה. והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. (שוורץ, 2004, 26) בסיום השיחות של הבודהה עם אנשים מהשורה שאינם נזירים, ... שאבד, כאילו הודלקה מנורה בעלטה כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. אני לוקח מחסה בבודהה, אני לוקח מחסה בדהמה, אני לוקח ... באיזון נפשי ומודעות. (שוורץ, 2004, 103) מאפיין החזרתיות מאוד בולט בטקסטים הבודהיסטים שלעיתים נראים כעמוסים בפסקאות ... אשר נטו לשנן רשימות מילים מתוך הריגוודה בתבניות שונות, החשיבות בטקסטים הבודהיסטים היא של המשמעות ולא הצליל או ... (שוורץ, 2008, פסקה 249, ע. 161) חזרתיות מלאה מופיעה לאורך כל הטקסטים. בדברי הבודהה אין ניסיונות לתמצות כאשר מגיעים ... טקסטים נרחבים וכוללים חזרות שנראות לעיתים גם מתישות. בשיחה רשת כל הדעות (30) הבודהה מסביר על אמונות שונות של משוטטים ... והמשתתפים. נורמן (Norman, 1997) מצא מקרים של חזרתיות בהן דיווחו קבוצת נזירים לבודהה על ארוע שקרה להם בפירוט כה רב ... משמעות משותפת או קשר אסוציאטיבי. רשימות ממוספרות משובצות לאורך כל הלימוד של הבודהה. אופן ההצגה האנליטי - מתמטי מאפיין ...
מטרות הגייה לקחת אחריות מהווה חסרונות מול יתרונות התבודדות פרקטיקה היקשרות
בודהיזם - האסיפה הגדולה
בודהיזם - האסיפה הגדולה ישויות באות לראות את הבודהה Mahsamaya Sutta מהאסמיה סוטהI.כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר בין בני שבט השקיאן ביער הגדול אשר בקפילבטהו, יחד עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, כולם ארהנטים. וישויות שמיימיות מעשרת מערכות - עולם הגיעו תדיר לבקר את הבודהה ואת מסדר נזיריו. II.וכך עלה בדעתן של ארבע ישויות ממשכני - הטוהר: (1) האדון המכובד מתגורר בקפילבטהו, יחד עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, כולם ארהנטים. מה אם ניגש אליו וכל אחד ... - הטוהר והופיעו לפני הבודהה. לאחר מכן הן קדו בפניו ונעמדו במקום ראוי, ואז אחת מהן דיקלמה את הפיוט הבא: גדולה היא האסיפה כאן ביער היכן שהישויות השמיימיות נפגשו. ואנו כאן על מנת לראות את האחווה הבלתי מנוצחת. ... מי ששם את מבטחו בבודהה לא ילך בדרך היורדת: לאחר התפרקות הגוף הוא יחבור לישויות השמיימיות. התכנסות קהל הישויות השמיימיות (devatsannipt) I.אז הבודהה אמר לנזיריו: נזירים, לעיתים קרובות הישויות השמיימיות מעשרת מערכות - עולם באות לראות את הטטהאגטה ומסדר נזיריו. כך היה עם הבודהות הנעלים של העבר, וכך יהיה עם אלו של העתיד, כפי שזה ... אמרו הנזירים, והבודהה אמר: I.אספר לכם עליהן בשיר: לאיזה עולם כל אחת שייכת. אך אלו החיים שלווים ונחושים כמו אריות במערות - הרים, אשר התגברו על פחד מסמר שיער ואימה, תודעותיהם לבנות וטהורות, בלתי ... ולאוהבי מילתו הבודהה הסתובב ואמר: המוני - ישויות קרבות. הביטו ונסו להכירן, נזירים על פי מה שאציג לכם את שמותיהן בשיר! I.שבעת אלפים יקהות מעולם קפילה בעלי כוחות ויכולות אדירים בהירים למראה, עם פמלייה ... לצפות בנזיריו של הבודהה . I.מנבהסה, מוסאלי, ומטצהקה הגיעו נאגות, קמבלות, אסטרות פייאגות עם קרוביהן. מימונא הגיע דהטרטהה בליווי מזהיר אראבנה גם, מנהיג הנאגות האדיר, (3) הגיע אל מקום המפגש ביער. ובעלי שתי ... חולקים את שלוות הבודהה. I.גם האסורות, אשר פעם הכתה בהם ידו של אינדרה, (6) וכעת שוכני ימים, מיומנים בכישוף אחיו הקורנים של ואסבה הגיעו הקאלקנגות, איומים למראה דאנבגהסס, וופציטי סוציטי ופהאראדהה גם ... לצפות בנזיריו של הבודהה. I.גם ונהו (7) עם הסהלים שלו הגיעו האסמות, תאומי הימה והדוות האלו המשגיחות על השמש והירח ישויות - מערכות - עולם, שדוני עננים סקה אדון הוסובים, נדבן קדמון, (8) עשר אלו, עם כפל ... לצפות בנזיריו של הבודהה. I.הסהבהוים קורנים זוהרים, הגיעו לאחר יוקדי - שיא. האריטהקות הרוגות, כדרדרים - כחולים, עם ורונא וסהדהמא, אצוטא, אנגקא סוליה, רוצירא, הואסונסות עשרה אלו, עם כפל עשרות מלוויהם ... לצפות בנזיריו של הבודהה . I.הסמאנות והמהא - סמאנות שניהם בהיותם כבני - אנוש ומעבר לבני אנוש הגיעו הישויות המושחתות - מעונג ומושחתות - תודעה, (9) דוות ירוקות, והאדומות גם פארגות, מהא - פארגות עם פמלייתן ... לצפות בנזיריו של הבודהה. I.סוקות, קרומהות, ארונות, וגהנסות הולכים בעקבות ערותם של האודאטגיהות. ויצקהנות, סדאמטות, הראגגות ישויות אלו מכונות מעורבות בהדרן, ופגונה המרעים, אשר גורם גם לגשם עשר אלו, עם ... לצפות בנזיריו של הבודהה. I.הקהמיות, הטוסיטות והיאמות הקטהקות בליווי פמלייה, למביטקות ראשי הלאמות, וישויות הלהבה, (10) אלו המתענגות בחומרים שיצרו ואלו הלוכדות את עבודתם של אחרים, (11) עשר אלו, עם כפל ... לצפות בנזיריו של הבודהה. I.שישים המוני דוות אלו, ממינים שונים כולן הגיעו מסודרות על פי קבוצותיהן וגם אחרות, כחלק מהמערך. וכך אמרו: הוא שצלח מעבר ללידה, הוא שלא נותר לו כל מכשול, שחצה את השיטפון הוא, ... הם שמעו את דבריו של הבודהה, ונשארו עירניים. ומלוויו של מארה נסוגו מאלו שלא היה ניתן ללכוד אותם בתאווה או פחד. המנצחים, לאחר שהתעלו מעבר לפחד זכו: חסידיו שמחו עם כל העולם! (13) (1) משכני הטוהר הם העולמות ... מתחילות מילותיו של הבודהה, נראה כאילו הן חוברו בצורה לא טובה להקדמה. (3) אינדרה היה בעל שלושה ראשי - פיל. הנאגות היו גם נחשים וגם פילים. (4) ציפורים בדומה לברהמינים הם בעלי שתי - לידות - בהטלת הביצה ... זה רק לאחר תקופת חיי הבודהה. (8) נדבן קדמון: פורינדדה, purindada. הנותן הנדיב בחיים קודמים, שונה בכוונה מהשם פורנדרה המופיע בגרסא הסנסקריטית ופירושו משמיד הערים. רייס דיוויס משער שהשינוי נעשה על מנת להבדיל ... להציג אותו בשם יותר בודהיסטי. (9) מופיעות גם בסוטה 1 פסקה 2.7 (10) ישויות הלהבה - האסבות. (11) הישויות השמיימיות בשם נימאנרטי (nimmnarati) ופרינימיטה (paranimit). (12) השחור: קנהה (kaha), כינוי נוסף ...
מנהיגות חומר רגוע נדיבות התחברות מסודר רמאי טיפשות
בודהיזם - כעס
בודהיזם - כעס כעס Kodhavagga 221 עזוב את הכעס, וותר על הגאווה התגבר על כל הזיהומים. מי שאינו נאחז ...
חכם שקרנים חשיבה צער סבל לשקר רכושנות קמצנות
זן בודהיזם / זאזן - על צמחונות וטבעונות
זן בודהיזם זאזן - על צמחונות וטבעונות הציווי הבודהיסטי הראשון הוא לא ליטול חיים ובניסוח יותר ... ואזהר בכל מילה, יהיו שיבינו אותי לא כהלכה ויצא שכרנו בהפסדנו. אבל אני כן רוצה לומר מספר מילים על האופן שבו צמחונות ככלל וטבעונות בפרט הם תרגול והגשמה של דרך הבודהה. אנחנו לא יכולים לחיות את חיינו מבלי ... - חיים. קשה ללכת ברחוב בלי לדרוך על איזו נמלה. ואם אנחנו דואגים לבריאות הציבור אנחנו מרססים בתי גידול של יתושים. ובכל זאת עלינו לנסות. תרגול והגשמה של הדרך הבודהיסטית הם זריעת זרע ההתעוררות. אם אנחנו מוותרים על ראיית העולם האגוצנטרית שלנו אנחנו יכולים לחמול על כל היקום. ההבנה שלא ניתן לקיים את הציוויים הבודהיסטיים במלואם אין פירושה ויתור על הניסיון ... במלואו זה כאילו שאני לא מקיימו כלל - הרי שזו השתלטות של תפיסת - עולם מדומיינת על התודעה. במציאות כל מה שאנחנו עושים וחושבים נחשב. עלינו לקיים את הציוויים הבודהיסטים מתוך תחושת הענווה שבידיעה שלעולם לא ... נוחותו האישית, את חייו ואת אמונותיו על פני אלו של הזולת (במובן הרחב) באותו רגע זורע את זרע הסבל ואי - הנחת. הצמחונות ככלל והטבעונות בפרט הן תרגול והגשמה של דרך הבודהה, הן זריעת זרע החמלה והשחרור עבור עצמנו ...
להבין אני לא רוצה צמחונות משמעות לוותר אמונות היקום הדרך הבודהיסטית
בודהיזם - קרמה - מושגי יסוד בדהמה
בודהיזם - קרמה - מושגי יסוד בדהמה משמעות המילה קרמה בסנסקריט היא פעולה (פאלי: קמה). כאשר מדברים על קרמה בקונטקסט בודהיסטי הכוונה היא לפעולה רצונית, או פעולה מכוונת. הבודהה מוסיף ואומר כי הכוונה היא עצמה הקרמה - ... אדם פועל בגוף, במילים ובמחשבה. יש אדם עם רכוש רב ויש אדם שאין לו כלל רכוש. הבודהה אמר כי הרכוש היחיד של אדם הוא הקרמה שלו כי ... האיברים, ומהות החיים הרוחניים של הנזיר היא לשים קץ לקרמה. אין במושג הזה במובנו הבודהיסטי התייחסות לגורל, או לאופי דטרמיניסטי ...
מטרת החיים יכולת הורה יעד בודהיזם מטרות מושגי יסוד גורל
בודהיזם - השיחה עם גָ'אלִיַה
בודהיזם - השיחה עם גאליה השיחה עם גאליה Jliya Sutta שני הנוודים (Dvepabbajitavatthu) כך שמעתי (1). פעם אחת הבודהה התגורר בקוסמבי, בפארק גהוסיטה. ושני נוודים, מנדיסה וגאליה, תלמידיו של הפרוש בעל קערת העץ, הגיעו אליו ולאחר שהחליפו ברכות נימוסין התיישבו ...
ראוי בודהיזם בודהה תלמיד ברכות
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 2
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 2 הצגת מראת הדהמה (dhammdsadhammapariyy) 2.8 אננדה, אין זה דבר יוצא דופן שמי שנולד כאדם גם ימות. אך אם ... אננדה, התלמיד האצילי הזה בעל אמון בלתי ניתן לערעור (13) בבודהה באופן זה: כך הוא המכובד - ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, בעל הבנה ומוסר, הנעלה אשר הלך מעבר, יודע את העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם ... ניתן לערעור בדהמה באופן זה: הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. הוא בעל אמון בלתי ניתן לערעור בסנגהה באופן זה: הסנגהה של הבודהה מאומנים כראוי, הסנגהה של הבודהה מאומנים ביושרה, הסנגהה של הבודהה מאומנים בחריצות, הסנגהה של הבודהה מאומנים במיומנות, כך הם ארבעת הצמדים, שמונה סוגי בני - האדם, (14) הסנגהה, תלמידיו של הבודהה, ראויים למתנות, ראויים לאירוח, ראויים לנדבות, ראויים לכבוד. הם מהווים שדה חסד בלתי ניתן לשיעור בעולם. והוא בעל מוסר היקר ... לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת. 2.10 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בנאדיקא בבית הלבנים, נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות ... החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. 2.11 ולאחר שהבודהה שהה בנאדיקא בבית הלבנים ככל שחפץ... הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל וסאלי והתגורר שם בחורשת אמבפאלי. 2.12 אז הבודהה פנה אל הנזירים ואמר: נזירים, על נזיר להיות בעל קשב והבנה מלאה, זהו דברנו אליכם! וכיצד על נזיר להיות קשוב? (16) הנה, נזיר ... שנסעה כמה רחוק שניתן, היא המשיכה ברגל עד מקום המצאו של הבודהה. שם ברכה אותו בכבוד והתיישבה במקום ראוי. כאשר התיישבה, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה. וכאשר הייתה כך ... מהמכובד שיקבל ממני ארוחה מחר יחד עם קהילת הנזירים שלו. והבודהה הסכים בשתיקה, ומשראתה את הסכמתו, אמבפאלי קמה ממקומה, ברכה אותו בכבוד, ועזבה תוך שהיא שומרת את ימינה כלפיו. 2.15 בני הליצהבים מוסאלי שמעו שהבודהה הגיע לוסאלי והתגורר בחורשתה של אמבפאלי. הם הכינו את מיטב הכרכרות ויצאו מוסאלי. וחלק מצעירי וסאלי היו בכחול, (18) עם איפור ... המנגו הונתה אותנו! והמשיכו אל חורשת אמבפאלי. 2.17 משראה הבודהה את הליצהבים ממרחק, אמר: נזירים, מי מביניכם שלא ראה את ישויות השלושים - ושלוש, שיביט על להקת הליצהבים! הביטו היטב עליהם ותקבלו ... בכרכרותיהם כמה רחוק שניתן והמשיכו ברגל עד מקום המצאו של הבודהה, ברכו אותו בכבוד והתיישבו במקום ראוי. כאשר התיישבו, המכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותם בשיחת דהמה. וכאשר היו כך שמחים, ... מובחר קשה ורך בביתה, בישרה למכובד שהארוחה מוכנה. לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, הוא לקח את גלימתו וקערתו והלך עם קהל נזיריו אל משכנה של אמבפאלי שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. והיא שרתה את הבודהה ואת קהל נזיריו עם מזון מובחר קשה ורך עד שהיו מרוצים. כאשר הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, אמבפאלי התיישבה על מושב נמוך במקום ראוי. בעודה יישובה, אמרה: אדוני, אני מעניקה את הפארק הזה לקהילת הנזירים עם הבודהה בראשם. הבודהה קיבל את הפארק, ואז הוא הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותה בשיחת דהמה, ולאחר מכן הוא קם ממקומו ועזב. 2.20 ובעת ששהה בוסאלי, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ... בלובה בתקופת הגשמים (veuvagmavasspagamana) 2.21 ולאחר שהבודהה שהה בחורשת אמבפאלי ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל בלובה! טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך מלווה בקבוצה גדולה של נזירים אל כפר קטן בשם בלובה, וחנה שם. 2.22 שם הבודהה אמר לנזירים: נזירים, לכו לוסאלי למקום בו יש לכם חברים, מכרים או תומכים, והישארו שם בתקופת הגשמים. אני אשהה כאן בבלובה בתקופת ... והמכובד נותר בתקופת הגשמים בבלובה. 2.23 ובתקופת הגשמים הבודהה נתקף במחלה קשה וסבל מכאבים חדים כאילו עמד למות. אך הוא עמד בכל אלו בקשב והבנה מלאה ומבלי להתלונן. הוא חשב: אין זה הולם שאגשים ... שני) החלק על הסימנים והרמזים (nimittobhsakath) I. 3.1 והבודהה, לאחר שהתעורר מוקדם, התלבש ולקח את גלימתו וקערת הנדבות שלו, נכנס אל וסאלי לסבב נדבות. לאחר שסיים לאכול בשובו מסבב הנדבות, אמר ... אדוני, השיב אננדה, ולאחר שהשיג מחצלת הלך בעקבותיו. 3.2 והבודהה הגיע למקדש קאפאלה והתיישב במושב המוכן. אננדה ברך את הבודהה בכבוד והתיישב במקום ראוי, ואז המכובד אמר: אננדה, העיר וסאלי היא מקום נעים, מקדש אודנה נעים, מקדש גוטמקה נעים, מקדש סטמבקה (29) ...
מודעות רוחניות מאמץ להתלונן אושר שאלה זוהר החיים הרוחניים
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3 שמונה החירויות (aha vimokkh) 3.33 אננדה, ישנן ... יסוג מהצהרתו על מנת להמשיך לחיות. כעת, אננדה, הבה נלך אל האולם בעל הגג המשופע ביער הגדול. טוב, אדוני. 3.49 והבודהה הלך עם המכובד אננדה אל האולם בעל הגג המשופע ביער הגדול. כשהגיע לשם, אמר: ... ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: אדוני, מסדר הנזירים התאסף. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון. 3.50 והבודהה נכנס אל אולם האסיפות והתיישב במושב מוכן. ואז אמר לנזירים: נזירים, מהסיבה ... מתעייף, וחי בהתאם לדהמה ולמשמעת לאחר שעזב לידה אחריו, ישים קץ ליגון. (סוף חלק שלישי) מבט הפיל (ngpalokita) 4.1 והבודהה התעורר מוקדם בבוקר והתלבש, לקח את גלימתו וקערתו והלך אל וסאלי לסבב נדבות. ... עתה נלך אל בהנדגאמה. טוב, אדוני, אמר אננדה, והמכובד המשיך עם קהל רב של נזירים אל בהנדגאמה ונשאר שם. 4.2 ושם הבודהה פנה אל הנזירים: נזירים, בשל חוסר הבנה, אי חדירה של ארבעה דברים, אני ... הדברים הדגולים שגוטמה גילה. את הדהמה שהבין לימד את נזיריו: הוא אשר ראייתו שמה קץ ליגון הולך לניבאנה. 4.4 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בבהנדגאמה, נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. ... מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. הקטע על ארבעת הקריטריונים העיקריים (catumahpadesakath) 4.5 ולאחר שהבודהה שהה בבהנדגאמה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל ... את אותה דרשה בכל אחד מהמקומות האלו. ולאחר מכן אמר: בוא אננדה, הבה נלך אל בהוגנגרה. 4.6 טוב, אדוני, אמר אננדה, והבודהה הלך אל בהוגנגרה מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 4.7 בבהוגנגרה המכובד התגורר ... היטב, כעת אדבר. כן, אדוני, השיבו הנזירים. 4.8 נניח ונזיר היה אומר: חברים, שמעתי וקיבלתי את הדברים הבאים מפיו של הבודהה המכובד: כך היא הדהמה, כך היא המשמעת, כך הוא לימוד המורה, במקרה זה נזירים, ... ובהתאם לכללי המשמעת. אם תחת בחינה והשוואה דבריו אינם מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו אינם דברי הבודהה, הדברים הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר, ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו דברי הבודהה, הדברים הובנו כראוי על ידי הנזיר. זהו הקריטריון הראשון. 4.9 נניח ונזיר ... את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת... זהו הקריטריון הרביעי. 4.12 והבודהה, בעת ששהה בבהוגנגרה, נשא דרשה מקיפה: זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. ... כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. סיפורו של קונדה בן הנפח (kammraputtacundavatthu) 4.13 ולאחר שהבודהה שהה בבהוגנגרה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: בוא אננדה, הבה נלך אל פאבא, שם התגורר בחורשת המנגו של קונדה בן הנפח. 4.14 קונדה שמע שהבודהה מגיע אל פאבא ומתגורר בחורשת המנגו. והוא הלך אל המכובד, ברך אותו בכבוד ... שיקבל ממני ארוחה מחר יחד עם קהל נזיריו! והמכובד הסכים בשתיקה. 4.16 משראה קונדה את הסכמתו, קם ממקומו, ברך את הבודהה בכבוד ותוך שהוא שומר את ימינו כלפיו הלך לדרכו. 4.17 משהסתיים הלילה קונדה דאג להכנת ארוחה טובה של מזון רך וקשה מלאה בתבשיל חזיר מעודן, (50) וכאשר הייתה מוכנה הוא דיווח לבודהה: אדוני, הארוחה מוכנה. 4.18 לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנו של קונדה, ... חזיר מעודן שהוכן עבורי, והגש את שאר האוכל הרך והקשה לקהל הנזירים. טוב, אדוני., אמר קונדה וכך עשה. 4.19 אז אמר הבודהה לקונדה: כל מה שנותר מהתבשיל חזיר מעודן עליך לקבור בבור, כיוון שקונדה, ... לאחר שהמכובד הדריך, עורר השראה, עודד ושימח אותו בשיחת דהמה, קם ממקומו ועזב. 4.20 לאחר שאכל את הארוחה שקונדה נתן, הבודהה נתקף במחלה קשה שכללה צואה עם דם, וכאבים חדים כאילו עמד למות. אך הוא עמד ... את המורה לאחר שטוהר, המכובד אמר: כעת אלך אל העיר קוסינארא. (51) הבאת המים לשתייה (pnyharaa) 4.21 לאחר שסטה מהדרך, הבודהה הלך אל מרגלות עץ ואמר: בוא, אננדה, קפל גלימה לארבע למעני, אני עייף וברצוני לשבת. טוב, אדוני, אמר אננדה, וכך עשה. 4.22 הבודהה התיישב על המושב המוכן ואמר: אננדה, הבא לי מעט מים, אני צמא וברצוני לשתות. ... מים נקיים, נעימים, קרירים, טהורים, עם גדות יפות למראה. שם יוכל האדון לשתות מים ולהרוות את צמאונו. 4.23 פעם שניה הבודהה אמר: אננדה הבא לי מעט מים... ואננדה השיב כמקודם. 4.24 פעם שלישית הבודהה אמר: אננדה, הבא לי מעט מים, אני צמא וברצוני לשתות. טוב, אדוני., אמר ... באותו רגע פוקוסה בן שבט המלה, תלמידו של אלארה קאלאמה, (52) היה בדרכו על הדרך הראשית מקוסינארא אל פאבא. בראותו את הבודהה יושב תחת עץ, ניגש אליו, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. אז אמר: כמה ... אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות, באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובקהילת הסנגהה. יקבל נא אותי הנעלה לקהילת הסנגהה כתלמידו בעל - ... לך והבא לי שתי חבילות גלימות של בד - זהב, מבהיקות ומוכנות ללבישה. כן, אדוני., האיש השיב ועשה כך. ופוקוסה העניק לבודהה את הגלימות ואמר: הנה, אדוני, שתי חבילות גלימות משובחות של בד - זהב. אנא ... טובו! אם כך, פוקוסה, הלבישו אותי באחת מחבילת הגלימות ואת אננדה באחרת. טוב, אדוני., אמר פוקוסה ועשה כך. 4.36 אז הבודהה הדריך, עורר השראה, עודד ושימח את פוקוסה בן שבט המלה בשיחת דהמה. לאחר מכן פוקוסה קם ממושבו, ברך את הבודהה בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו. 4.37 זמן קצר לאחר שפוקוסה עזב, ... אדוני, השיב אננדה. (53) שתי גלימות מוזהבות היו מתנותיו של פוקוסה: בוהק גופו של המורה עלה על זה של לבושו. 4.39 והבודהה הלך בלווית מספר גדול של נזירים לנהר קקוטהא. שם נכנס לנהר, התרחץ ושתה, ... בוא צונדקה, קפל נא גלימה לארבע למעני. אני עייף ומעוניין לשכב לנוח. בסדר גמור אדוני., אמר צונדקה ועשה כך. 4.40 הבודהה אימץ את תנוחת האריה, נשכב לנוח על צידו הימני, בהניחו רגל אחת על גבי ...
בלתי אפשרי מצויין לימוד הורים לסבול מחשבה פוקוס סיפור
בודהיזם - ביסוס הקשב - 3
בודהיזם - ביסוס הקשב - 3 הצגת אמת מקור הסבל (samudayasaccaniddeso) I.ומהו, נזירים, מקור הסבל כאמת האציליים? זוהי הכמיהה (74) אשר מובילה ללידה מחדש, ... הקשב בארבע בחינות. ומסיבה זו דבר זה נאמר. כך אמר הבודהה, והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. ...
הגעה שלווה סבל תודעה פנימית חיצוניות שקרנים משיכה מינית ניהול
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רגשי, ייעוץ אישי מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בנושאי בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 10_08_2025 השעה 07:06:26 - wesi4