ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - אל גַנַקָה מוֹגַלָאנַה
בודהיזם - אל גנקה מוגלאנה השיחה עם גנקה מוגלאנה Gaakamoggallna Sutta Majjhima Nikya 107 כך שמעתי. בפעם אחת הנעלה התגורר ... האמיתי, שברו את כבלי הקיום, והשתחררו לחלוטין דרך ידיעה סופית. כאשר דבר זה נאמר, הברהמין גנקה מוגלאנה שאל את הבודהה: כאשר תלמידיו של אדון גוטמה מתודרכים כך על ידיו, האם כולם משיגים ניבאנה, היעד המוחלט, או שיש חלק שלא ... הצביע על הנתיב הנכון למי שאבד, או החזיק מנורה בחשיכה למען אלו שרואים יוכלו לראות צורות. אני לוקח מחסה בבודהה, בדהמה, ובקהילת הנזירים של הסנגהה. אנא זכור אותי אדון גוטמה כחסיד בעל בית שלקח בו מחסה לכל החיים. [i] ...
פרחים בגידה אשמה התקדמות לזכור הרגשה של התעלות תאוות רוחניות
בודהיזם - שאלותיו של סַקַּה
בודהיזם - שאלותיו של סקה ישות שמיימית מתייעצת עם הבודהה Sakkapaha Sutta סקפנהה סוטה1.1. כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר במגדהה, ממזרח לראגגהה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אמבסנדא, על הר ודייא, במערת אינדסאלה. באותה עת עלה בסקה, אדון הישויות השמיימיות, [1] רצון עז לראות את הבודהה והוא חשב לעצמו: היכן האדון המכובד, הבודהה הער בשלמות, מתגורר כעת? אז, לאחר שקלט היכן נמצא הבודהה, אמר סקה לישויות השלושים - ושלוש: רבותיי, האדון המכובד מתגורר במגדהה, ממזרח לראגגהה, מצפון לכפר ברהמינים בשם אמבסנדא, על ... פנצסיקהה תמשוך [4] תחילה את תשומת אוזנו של האדון המכובד, יתכן ונוכל לאחר מכן לגשת ולראות את האדון המכובד, הבודהה הער בשלמות. שירתו של פנצסיקהה (pacasikhagtagth) טוב, אדוני, אמר פנצסיקהה ולאחר שלקח את הוינא שלו העשוי עץ בלובה צהוב, ... כך שהוא ישמע את קולי והוא נעמד במקום ראוי. אז, לצלילי הוינא שלו, הוא שר את הפיוטים הבאים בשבח הבודהה, הדהמה, הארהנטים והאהבה: [5] 1.5. גברתי, את אביך טימברו אני מברך הו סורייבצסא, [6] ומביע את הוקרתי על כך ... מוקיר כמו עץ סאל הפורח במלואו למען שלום צאצאתו אייחל, כה מתוקה וחסרת דופי. 1.6. כאשר שמע זאת, אמר הבודהה: פנצסיקהה, קול מיתריך מתמזג כה טוב עם שירתך, ושירתך עם צלילי מיתריך, כך שאף אחד מאלו לא מאפיל על האחר. [7] מתי חיברת את הפיוטים הללו אודות הבודהה, הדהמה, הארהנטים והאהבה? אדוני, היה זה כאשר האדון המכובד, התגורר על גדת הנהר נרנגרא, תחת עץ הפיקוס הקדוש טרום ... ניפגש היום. וכך, אדוני, פגשתי את העלמה אחרי זמן לא רב. פנייתו של סקה (sakkpasakama) 1.8. סקה חשב: פנצסיקהה והבודהה מנהלים שיחה ידידותית. וקרא לו: פנצסיקהה יקירי, ברך את הבודהה לכבוד בשמי, ואמור: אדוני, סקה, מלך הישויות השמיימיות, יחד עם שריו וחסידיו, מביעים את הוקרתם לכפות רגליו של האדון ... כולם חפצים באושר: דוות, בני - אנוש, אסורות, נאגות, גנדהבות וכל קבוצת יצורים אחרת שהיא! כיוון שזוהי הדרך בה הבודהה מברך יצורים אדירים שכאלו. לאחר הברכה הזו, סקה נכנס אל מערת אינדסאלה, קד בפני המכובד, ונעמד במקום ראוי, וישויות ... אינדסאלה דרכי המעבר המחוספסים הפכו חלקים, והאזורים הצרים הפכו רחבים, והרחבה האפלה הפכה מוארת, בזכות עוצמתם של הישויות השמיימיות. והבודהה אמר לסקה: זה מדהים, זה נפלא, שקוסייה הנכבד, [10] עם כל המטלות הרבות שיש עליו, מגיע לכאן! אדוני, זה ... שחפצתי לבקר את האדון המכובד, אך כל הזמן הייתי עסוק בענייני השלושים - ושלוש שלא יכולתי להגיע. [11] פעם הבודהה התגורר בסאבטהי בביקתת סללה, והלכתי אל סאבטהי לראות את המכובד. 1.10. באותה עת הבודהה ישב במדיטצייה מסוג מסויים, ואישתו של המלך וסבנה, בהונגטי המתינה לו, כשהיא מברכת אותו בכפות ידיים צמודות. אמרתי לה: ... אנא קודי בכבוד בפני האדון המכובד בשמי ואימרי: סקה, מלך הישויות השמימיות, עם שריו וחסידיו, מברך בהוקרה לכפות רגלי הבודהה. אך היא אמרה: אדוני, אין זה הזמן הנכון לראות את המכובד, הוא בהתבודדות. אם כך גברתי, כאשר הבודהה המכובד יקום מהמדיטציה, אנא אימרי לו את מה שאמרתי. אדוני, האם הגברת קדה בפניך בכבוד בשמי, והאם המכובד זוכר ... מהמדיטציה. 1.11. אדוני, הישויות האלו שנולדו בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש לפני סיפרו והבטיחו לי שבכל פעם שטטהאגטה, בודהה ארהנט ער בשלמות מופיע בעולם, מעמדם של הדוות מתחזק, וזה של האסורה נחלש. [12] למעשה, הייתי עד לכך בעצמי. סיפורו של גופקה (gopakavatthu) אדוני, היתה ממש כאן בקפילבטהו בחורה מבני השקייאן בשם גופיקא ששמה את מבטחה בבודהה, בדהמה ובסנגהה, וששמרה על כללי ההתנהגות המוסריים באדיקות. היא דחתה את מצבה כאישה ופיתחה את המחשבה להיות זכר. אז, ... בחמשת החושים, כמשרתנו ובני - לוויתנו. ובהתייחס לכך גופקה גער בהם: מה חשבתם לעצמכם, רבותיי, שלא הקשבתם לתורתו של הבודהה המכובד? אני הייתי אישה ששמה את מבטחה בבודהה... דחיתי את המצב של אישה... וכך נולדתי בין ישויות השלושים - ושלוש ואני ידוע כגופקה בן הדוות. אך אתם, לאחר שהובלתם את החיים הרוחניים תחת הבודהה, נולדתם במצב הנחות כגנדהבות! זה מראה עצוב בשבילנו לראות את ידידנו בדהמה נולדים במצב הנחות של גנדהבות! וכך בעוד ... נותרה מכורה להנאות חושים. 1.12. [גופקה אמר: ] פעם כתלמידו של זה - הרואה השם אותו נשאתי היה גופיקא. בבודהה ובדהמה שמתי את מבטחי איתן ושירתתי את הסגהה בשימחה. על שרותי הנאמן שעשיתי עבורו ראה אותי כעת, בן - ... נזירים לשעבר, אשר הגיעו לא גבוה מדרגת גנדהבות אשר קודם לכן נולדו כבני אדם והובילו את החיים אותם לימד הבודהה. סיפקנו להם מזון ומשקה והמתנו להם בבתינו. [15] האם אין אוזניים להם, שכך בורכו ועדיין לא יכלו לתפוס את תורתו של הבודהה? כל אחד חייב להבין בעצמו את הדהמה המלומדת ומוצגת היטב על ידי הוא - שרואה. אני, ששירתתי אתכם שמעתי ... את ישויות השלושים - ושלוש! אז בשמעו את פחדיו של שליטו גופקה אמר לואסבה: אדון אינדרה, בעולם בני האדם בודהה, הנקרא סקימוני, [17] השיג את השליטה בתאווה ותלמידיו אלו, אשר נכשלו בקשב כאשר נקראו על ידי המוות כעת השיגו ... את האמת על ידי אלו שחיים בעולמות האלו. [18] לו אשר חצה את השיטפון ושם קץ לספקות, הוקרתנו נתונה לבודהה, המנצח, האדון. אפילו כאן הן הגשימו את האמת, וכך חלפו מעבר אל מעמד רם אף יותר. אלו השיגו מקום ... פמליתו של ברהמא. ואנו הגענו, אדוני, בתקווה שנגשים את האמת הזו, ואם האדון יאפשר לנו נעלה את שאלותינו בפני הבודהה המכובד. 1.13. והבודהה חשב: סקה חי חיים טהורים זה זמן רב. אי אילו שאלות שהוא ישאל לבטח יהיו לעניין ולא חסרות - ... מנוח לדעתך. [סוף קטע דיקלום ראשון] I. 2.1. כאשר כך הוזמן, סקה שליט הישויות, העלה את שאלתו הראשונה בפני הבודהה: באילו כבלים, אדון, [19] יצורים חיים כבולים - ישויות שמיימיות, בני אדם, אסורות, נאגות, גנדהבות וכל יצורים אחרים באשר ... שנאה, פגיעה, עוינות או זדון, הם חיים בשנאה, פוגעים זה בזה, עוינים וזדוניים? זו היתה שאלתו הראשונה של סקה לבודהה, והמכובד השיב: שליט הישויות, אלו כבלי הקנאה ותאוות הבצע [20] אשר כובלים יצורים כך שבעוד הם חפצים לחיות בשלום, ללא שנאה פגיעה, עוינות או זדון, הם חיים בשנאה, פוגעים זה בזה, עוינים וזדוניים. זו הייתה תשובתו של הבודהה, וסקה קרא באושר: אכן כך הדבר, אדוני, כך הדבר, הוא אשר - כך - הלך! באמצעות תשובתו של המכובד ... נזיר עבר אשר הגיע אל הדרך הנכונה אשר נחוצה ומובילה לקץ הנטייה להתרבות. וסקה הביע את שמחתו מתשובתו של הבודהה. ריסון על פי הכללים (ptimokkhasavaro) 2.4. לאחר שסקה הביע את הערכתו, הוא שאל שאלה נוספת: ובכן, אדוני איזה תרגול ... התרגול אותו עבר הנזיר, אשר השיג את הריסון הנדרש על ידי הכללים. וסקה הביע את שמחתו לשמע תשובתו של הבודהה. ריסון החושים (indriyasavaro) 2.5. לאחר מכן שאל סקה שאלה נוספת: ובכן, אדוני, איזה תרגול עבר הנזיר הזה אשר השיג ... את הרחם אותו אני חפץ למצוא. זהו, אדוני, הדבר השני שעולה בדעתי. בעיותי פתורות, בשמחה אחייה על פי חוק הבודהה בשליטה עצמית וקשב, וכולי הבנה מלאה. זהו, אדוני, הדבר השלישי שעולה בדעתי. ובשל כך תופיע בי התעוררות כאחד - ... שידעתי בדהמה, כאשר שמעו זאת הם היו מאושרים וקראו: זהו ואסבה, האדון, אותו ראינו! אך כעת - ראיתי את הבודהה, וספקותיי כולן התפוגגו, פחדיי שככו וכעת אליו הער הנני מביע את הוקרתי, אליו אשר שלף את חץ ההשתוקקות, אל הבודהה, האדון שאין כמותו הגיבור האדיר, בן השמש! [37] בדיוק כפי שהישויות השמיימיות סוגדות לברהמא כך בדומה, היום אנו סוגדים ... כדי לזכות באוזנו של האדון המכובד. מאחר והיה זה באמצעות משיכת תשומת ליבו שהגענו לנוכחותו של האדון המכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות. אני אהיה לך אב, אתה תהיה מלך הגנדהבות, ואתן לך את בהדא סורייבצסא, בה חשקת. ואז סקה, שליט הישויות, נגע באדמה בכף ידו וקרא שלוש פעמים: כבוד למכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות בזכות עצמו! כבוד למכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות בזכות עצמו! כבוד למכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות בזכות ... (km-vacara), הנמצאת מעל זו של ארבעת המלכים הגדולים אך הרחק מתחת לממלכתו של ברהמא, נמוך יחסית על פי הקוסמולוגיה הבודהיסטית. [2] כלי הנגינה וינא (vn) הדומה לקתרוס, כלי מיתר מעין נבל, ידוע כיום במערב יותר בשמו ההודי. בחלק מהתרגומים ...
מתגברים על אהבה איך להיגמל לטפל בהתמכרויות הקשבה מחיר יקר מידי להפסיק לאהוב ידיד קושי נפרדים מאהבה
בודהיזם - עצמי
בודהיזם - עצמי עצמי Attavagga 157 אם אדם יקר לעצמו עליו לשמור על עצמו היטב. החכם שומר על ערנות במשך ...
המחיר יקר מחיר יקר מידי למכור מוצר יקר מוות מוצרים יקרים לעשות רע למה המוצר כל כך יקר למה המוצר יקר
בודהיזם - השיחה עם קוּטַדַנְטַה - העלאת קורבן ללא דם
בודהיזם - השיחה עם קוטדנטה - העלאת קורבן ללא דם השיחה עם קוטדנטה העלאת קורבן ללא דם Kadanta Sutta הברהמינים ואנשי קהאנומטה (Khumatakabrhmaagahapatik) כך שמעתי. פעם אחת הבודהה נדד דרך ארץ מגדהה בלווית קבוצה גדולה של חמש מאות נזירים והגיע אל כפר ברהמינים בשם קהאנומטה, שם נשאר ... הבאים: הפרוש גוטמה... מתגורר באמבלטהיקא. ובנוגע לאדון גוטמה המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור ... את משרתו לסיבה. והמשרת השיב: אדוני, זהו הפרוש גוטמה, אשר בנוגע אליו נפוצו דיווחים טובים: האדון המכובד הינו ארהנט... בודהה, מואר וטהור מעבר לכל ספק. לכן הם הולכים לראותו. וקוטדנטה חשב לעצמו: שמעתי שהפרוש גוטמה יודע כיצד לערוך בהצלחה ... 5). ומאחר שכך, אין זה ראוי שקוטדנטה המכובד יבקר את הפרוש גוטמה, אלא שהפרוש גוטמה יבקר אותו. דברי השבח לבודהה (Buddhaguakath) אז קוטדנטה אמר לברהמינים: כעת הקשיבו רבותיי מדוע ראוי שאנחנו נלך לבקר את המכובד גוטמה ומדוע אין זה ... לבקר את הפרוש גוטמה. כך קוטדנטה הלך עם קבוצה גדולה של ברהמינים אל אמבלטהיקה. וכאשר הגיעו, הוא פנה אל הבודהה, החליף עמו ברכות נימוסין, והתיישב במקום ראוי. כמה מהברהמינים ובעלי הבית של קהאנומטה קדו בפני הבודהה, כמה החליפו עמו ברכות נימוסין, כמה ברכו אותו בכפות ידיים צמודות, כמה הכריזו את שמם ושבט מוצאם, וכמה התיישבו במקום ראוי בדממה. הסיפור על המלך מהאוויגיטה (Mahvijitarjayaakath) בעוד הוא יושב במקום ראוי, קוטדנטה פנה אל הבודהה: אדון גוטמה, שמעתי שאתה יודע כיצד לערוך בהצלחה את הקורבן המשולש על שש - עשרה צרכיו. כעת, אינני מבין ... בעל תועלת גדולה משלושת אלו? אכן ישנו, ברהמין. מהו, גוטמה המכובד? ברהמין, אם מישהו בלב טהור שם את מבטחו בבודהה, בדהמה ובסנגהה, זה מהווה קורבן מועיל מכל אחד משלושת אלו. אך, גוטמה המכובד, האם יש קורבן בעל תועלת גדולה ... קורבן בעל תועלת גדולה מחמשת אלו? אכן ישנו, ברהמין. מהו, גוטמה המכובד? ברהמין, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור ... חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! וגוטמה המכובד, אני משחרר את שבע - ... ירוק, תנו להם מים צוננים לשתייה, ותנו למשב רוח רענן לבדר אותם. הגשמת פרי הנכנס לזרם (Sotpattiphalasacchikiriy) אז נשא הבודהה דרשה מדורגת על נדיבות, על מוסריות, ועל גן - עדן, בהציגו את הסכנה, הביזוי והשחיתות שבתאוות החושים, ואת התועלת שבפרישות. כאשר הבודהה ידע שתודעתו של קוטדנטה מוכנה, נכונה, חופשיה מהמכשולים, שמחה ושלווה, הוא נשא דרשה קצרה על הדהמה: על הסבל, על ... מושלם בדהמה של המורה מבלי להסתמך על אחרים, אמר: אנא מגוטמה המכובד ומסדר הנזירים שלו שיקבלו ארוחה ממני מחר! הבודהה הסכים בשתיקה. וקוטדנטה, לאחר שראה את הסכמתו, קם, בירך את המכובד, ועזב תוך שהוא שומר אותו מצידו הימני. כאשר ... שיוכן מזון רך וקשה באתר טקס הקורבן, וכאשר זה היה מוכן הוא הודיע: גוטמה המכובד, הגיע העת, הארוחה מוכנה. והבודהה, לאחר שקם מוקדם, הלך עם גלימתו וקערתו בלוויית נזיריו לאתר טקס הקורבן של קוטדנטה והתיישב שם במושב מוכן. וקוטדנטה הגיש לבודהה ולנזיריו את מיטב המזון במו ידיו עד שהיו מסופקים. ולאחר שהמכובד אכל והרחיק את ידו מהקערה, קוטדנטה לקח כיסא נמוך והתיישב במקום ראוי. והבודהה לאחר שהנחה את קוטדנטה בשיחה על דהמה, עורר בו השראה, החדיר בו התלהבות ושימח אותו, קם ממושבו ועזב [8]. ... היא שיניים חדות. רייס דיוויס משער שזהו סיפור מומצא. מלבד כל דבר אחר, ברהמין לא יוועץ מכל האנשים דווקא בבודהה כיצד לבצע קורבן, דבר שהיה אמור להיות המומחיות של הברהמינים. בקובץ הסוטות המקושרות (Sayutta Nikya 3.1.9) מופיע סיפור הרקע כביכול כיצד המלך פסנדי של קוסלה תכנן קורבן גדול (של 500 שוורים ולא 700 וכו), עם הצעות שונות של הבודהה. ואמנם לא בטקסט המקור, אך מתוך הפרשנות אנו מבינים שהמלך לבסוף נמלך בדעתו. יתכן שהבודהה סיפר למלך את הסיפור הזה בהזדמנות ההיא, ולאחר מכן, המקרה הועתק מהמלך קוסלה לברהמין דמיוני עם סמכות מלכותית המתגורר ... שהדת יכולה לגרום לפגיעה אכזרית ואיומה בדרכים שונות. עדיין העמדה היוונית מתייחסת אך ורק לפגיעה בקורבנות אנוש, בעוד העמדה הבודהיסטית כמאה שנים לפני סוקרטס כבר הייתה הרבה יותר רדיקלית בהתנגדות ובביטול האכזריות ביחס לבני - אדם ולבעלי - חיים, ...
בעלי חיים גורל ילדים פחדים הפרעות אכילה בני אדם איך לרדת במשקל עושר
לתת לעצמי בנדיבות
... לענות לטלפונים. הרעיון שהאושר מבוסס על מה שאתה משיג לעצמך, ובא הרבה פעמים על חשבון אחרים, זר לרעיון בסיסי בבודהיזם, הנקרא הוויית הגומלין - כשאתה עובד כדי להועיל לאחרים, אתה מועיל למעשה לעצמך, וכשאתה מועיל לעצמך, אתה מועיל גם ...
איך ללמוד מצוקה טיפולים לקחת אחריות לנהל זמן התמכרות לאוכל הרזיה בתהליך האימון
עבודה, חינוך וחברה - חיפוש רוחני
... ווינפרי מדברת עם אקהרט טולה בפריים - טיים, אובאמה בשלל נאומים נאורים, ביירון קייטי והעבודה, עיסוק גובר והולך במדיטציה ובודהיזם בתקשורת, הרבה יותר יוגה, הרבה יותר טיפולים אלטרנטיביים והתפתחות מרשימה מאד של התחום הירוק - את כל אלה אי ...
חיות לישון אוייב יש או אין נשלט בזבוז זמן מוסריות קולות
בודהיזם - ארבע אמיתות הנאצלים - מושגי יסוד בדהמה
בודהיזם - ארבע אמיתות הנאצלים - מושגי יסוד בדהמה השיחה הראשונה של הבודהה היתה אודות ארבע האמיתות האלו המכונות אריסצה (Ariya-sacca). התרגום הנפוץ הוא ארבעת האמיתות הנאצלות (באנגלית: Noble Truths) אך כיוון ... כפי שרואים אותן הנאצלים - המוארים. אפשרות נוספת היא לתרגם את המונח ארבעת אמיתות הנאצל כלומר האמיתות אותן גילה הבודהה. האמת הראשונה היא בדבר הסבל (dukkha), וכך מתאר אותה הבודהה: להיוולד זה סבל, להזדקן זה סבל, לחלות זה סבל, למות זה סבל, עצב ומרירות, כאב, מועקה ויאוש גם הם ... מופרד מהאהוב זה סבל, לא לקבל מה שרוצים זה גם סבל. בקצרה, חמשת מצרפי האחיזה [i] הם סבל [ii]. הבודהה לא טען שהחיים הם סבל אלא שהסבל הוא כורח המציאות בחיים. מאחר ונולדנו אנו מועדים למות, מאחר ויש לנו ... ומי שאהוב עלינו, וכמו כן כאשר אנו במצב או בחברה שאנחנו לא אוהבים, גם זה סבל. מעבר לכל זה, הבודהה אומר שהגוף והתודעה הם לכשעצמם סבל ומייצרים סבל בלי הרף - מתוך ההשתנות, חוסר היציבות והארעיות של כל התופעות ... חי אחר מוטבע הפוטנציאל של הסבל בטבע קיומו. קונדה, אחד מחמשת הנזירים הראשונים, שמע את השיחה הראשונה בבאנרס מפי הבודהה ומייד עלתה בתודעתו עין הדהמה - ההבנה שכל דבר שנוצר סופו להעלם. כל מי ומה שנולד סופו למות. הצבעה ... מוקדם מהרצוי ושרוב רובם של החיים רצופים תלאות, כאבים ואכזבות למורת רוחנו. עובדת המציאות הזו של הסבל על פי הבודהה אינה דבר שיש להתעלם ממנה או לקבל אותה כפי שהיא. זו אמת שיש לחקור. התרגול או הפרקטיקה אותה לימד הבודהה היא החקירה העקבית, העמוקה והמדוייקת להבנה מלאה של הסבל באמצעות התבוננות חודרת אל תוך מציאות זו: יש לחקור במלואה ... זו היא ההשקפה שלאדם אמנם יש מרכיב תודעתי הקיים כאישיותו לאורך כל חייו אך במותו נפסק הקיום שלו לאלתר. הבודהה אומר שהשתוקקות זו על שלושת פניה היא הגורם לסבל ועל מי שחפץ בשחרור לזנוח אותה: יש לזנוח את אמת ... ממנה, ניתוק ממנה. אמת זו היא מציאות הניבאנה והיא תוצאה של זניחת מקור הסבל. מציאות זו נחוותה על ידי הבודהה ועל ידי תלמידיו שהשיגו הארה: יש לחוות את אמת הנאצלים של קץ הסבל: כך היתה ההתפקחות... בנוגע לדברים אשר לא נשמעו קודם. קץ הסבל, ניבאנה, הוא המטרה המוחלטת לאלו ההולכים בדרכו של הבודהה. ההגשמה שלה מביאה לשלווה, לשקט ולאושר, לחופש ולשחרור מכל הסבל. שלוש האמיתות הראשונות הן הסבל, המקור לסבל והקץ לסבל. ... כוונה נכונה, דיבור נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, מודעות נכונה, ריכוז נכון. דרך זו, אותה לימד הבודהה, היא הדרך המובילה לחקירה נכונה של הסבל, ולזניחת ההשתוקקות הגורמת לסבל. זוהי דרך הנאצלים אשר הלכו בה תלמידיו של הבודהה שקיאמוני וכל הבודהות שלפניו בעבר, זו הדרך בה הולכים תלמידיו של הבודהה היום וזו הדרך שילכו בה תלמידיו של הבודהה שקיאמוני והבודהות לעתיד. יש לממש את אמת הנאצלים של הדרך הזו המובילה לקץ הסבל: כך היתה ההתפקחות... בנוגע לדברים אשר לא נשמעו קודם. הבודהה אמר שיש לממש את הדרך הזו - לתרגל אותה על כל פניה השונות. כל אדם חייב ללכת בה בעצמו, הבודהה הוא המורה המצביע על הדרך ומלמד אותה אך אין הוא יכול לעזור מעבר לכך, כל אחד חייב לשחרר את ... ההשתוקקות דועכת וכאשר היא מסתיימת ונמוגה ניבאנה נחוות. באופן זה ארבע האמיתות קשורות זו בזו ומציגות את עיקר תורת הבודהה. אמיתות אלו נלמדות ומתורגלות מאז שלימד אותן הבודהה בשיחתו הראשונה דהמהצקהפוואטנה (dhammacakkapavattana) עם חמשת תלמידיו ועד היום ומהוות את תמצית תורתו.
נשמה פרקטיקה הבנה נכונה הגוף להתעלם חופש אכזבות אושר
בודהיזם - רוע
בודהיזם - רוע רוע Ppavagga 116 מהר לעשות טוב ורסן עצמך מלעשות רע. כשאדם איטי בעשיית טוב תודעתו נוטה לרוע. ...
תמימות איך להתגבר טיפשות סבל גורל לחיות ברכות מה זו תודעה
אידאל ומציאות / מוהו נולקה
... שהחזקתי בו כתלמיד אוניברסיטה לבין החיים שמצאתי במנזר הזן. וכפי שכבר כתבתי, הופתעתי בעיקר לגלות את הנזירים ישנים בזמן זאזן. זה עמד בסתירה מוחלטת לרעיונות הרומנטיים שהיו לי אודות תרגול זן. אני מבין שאני לא רע במציאת פגמים של ... ששתי התגובות האלו למציאות אין בינן לבין תרגול - למבוגרים דבר וחצי דבר. כשאנחנו באים לטפל בבעיית השינה בזמן זאזן, תרגול למבוגרים מתחיל בשתי הכרות: ראשית עלינו להכיר בכך שאנחנו ישנים. שנית עלינו להכיר בכך שאנחנו בעצמנו הם הישנים. ... האלו נראות מובנות מאליהן אבל בפועל אין זה כה פשוט. בחודש שעבר התייחסתי למקרה שאירע יום אחד, כשהנחירות בזמן הזאזן של הבוקר היו רמות במיוחד. בזמן פגישת - התה העיר מורנו, הרושי מיאורה: זאזן ושינה אינם אותו דבר. אל תשלו את עצמכם! אחרי הפגישה אמר הנזיר הנוחר: על מי יכול להיות שהוא דיבר? ... בכך. הבעיה מתחילה כאשר מישהו פוקח את עינינו למציאות הזו. האם אנחנו מכירים שרק אנחנו יכולים לקחת אחריות על הזאזן שלנו, ושאם ברצוננו להתעורר, עלינו להתעורר בכוחות עצמנו? מאוחר - יותר הנזיר הנוחר עזב את אנטאיזי, והופתעתי למצוא דברים ... להערה שהתרכזות בנשימה או ספירת נשימות אסורים במסורת של סוואקי - אין זו אמת (ואחי לדרך ידע זאת) בהנחיות לזאזן שלו, שלצערי טרם תרגמתי לאנגלית, הרושי סוואקי מצטט מתוך זאזניוזינקי מאת קיזן זנזי כשהוא דן בשאלה היכן להניח את התודעה בזמן זאזן. הרושי סוואקי כותב: אם תודעתך מוסחת, הנח אותה על קצה אפך או באזור הבטן התחתונה (טאנדן). אתה יכול גם ... שדי השינה השתלטו עלי, או שנלכדתי במחשבות?! אני חוזר על עצמי אבל אני אומר זאת שוב: כשאנחנו ישנים בזמן זאזן, אנחנו הם הישנים. אף - אחד אחר אינו אחראי לכך. זוהי שגיאה גדולה להאשים את שדי השינה או את ... הבין זאת מצוין בשכלו. למרבה - הצער הוא לא תרגל זאת בגופו. למרות שהנזירים באותה תקופה ישנו הרבה בזמן זאזן, הם דנו בהתלהבות רבה בשאלות כמו: מה לעזאזל זה בעצם שיקנטאזה? או מה זה באמת אומר לתרגל את דרך הבודהה? אח הדהרמה הזה במיוחד שאל את השאלות האלו את עצמו ואחרים. לדוגמה כל המאמרים שלו בספר השנה הישן של ... בחודש הבא, בטרם אמשיך לספר על החוויות והקשיים שלי. אני מקווה גם להציע דרכים קונקרטיות לקריאת טקסטים כמו הנחיות לזאזן ודומיו, ואיך להתמודד עם כל מני קשיים בזמן זאזן ובתרגול בכלל. עד אז אבקש את סבלנותכם הרבה. www.bendowa.net/zenblog1/תרגומים/muho/adult-practice/10-אידאל-ומציאות-מוהו-נולקה/
שנאה טיפול קושי להירדם מבוגרים התמודדות הסרת אחריות נזירות התלהבות
בודהיזם - דרך ההיסק והמשל הבודהיסטי
בודהיזם - דרך ההיסק והמשל הבודהיסטי . במקרה זה קיים דימוי לכל מרכיב במשל, האנאלוגיה ברורה ומובחנת על ידי המספר עצמו וכך אין כביכול מקום ... הכרוכות, היחסים בין הדמויות, שיפוט מוסרי וערכי וכדומה. הגדרה על פי דימוי בסוטרת משל טביעת הרגל של הפיל [45] הבודהה אומר שכפי שחלל התחום בקורות ומטפסים, עשב, וטיט מכונה בית, כך גם כאשר חלל תחום בעצמות ושרירים, בשר ועור, ... של בית: חלל התחום בקורות ומטפסים, עשב, וטיט. הגדרה של גוף חומרי: חלל התחום בעצמות ושרירים, בשר ועור. תחילה הבודהה מציג דוגמה שהשומע מבין היטב ומקבל - אכן, בית הוא מבנה העשוי מקורות וקירות היוצרים חלל סגור אותו מכנים ... וכמו כן של שייכות - הבית שלי - בית מיוחס תמיד לבעליו. כדי לפרק את המבנה הקונספטואלי - פסיכולוגי הבודהה מבצע דה - קונסטרוקציה למושג בית ומראה שמבחינה חומרית הבית הוא אוסף של קירות ותו לא. כאשר השומע מבין זאת ומקבל זאת, הוא רואה את הקונסטרוקט של בית באופן שונה מהרגיל - בראייה ריאליסטית מפוקחת. לאחר מכן הבודהה מציג את הקונסטרוקט גוף חומרי, שגם הוא מושג בעל אימפליקציות רבות ומפרק אותו ברמה חומרית ריאליסטית - הגוף עשוי ... תקפות הגיונית ואין העלאת ספק לגבי העניין אלא ההכוונה החוזרת ונשנית לראות את המצב ככזה. זוהי גישה דומיננטית בתורה הבודהיסטית, לראות את מצב העניינים כפי שהוא ולא להסיק לגביו מסקנות מעבר לעובדות הנצפות. קונפליקטים מושגיים בעייתית במסגרת השפה והלוגיקה אך אין זה אומר בהכרח שהם משקפים קונפליקטים עובדתיים במציאות. שימוש במשל בסוטרת משל המסור [47] הבודהה מלמד כיצד להיות בעל תודעה חובקת עולם, שופעת ונעלת, ללא גבול, ללא עוינות וללא כוונות רעות. הוא ממחיש זאת ... אך כמובן שההשוואה למסור היא הגזמה ומטרתה ליצור מערך פסיכולוגי ריאליסטי לשם הקצנה והצגת הדברים בפרספקטיבה מסויימת. במקרה אחר הבודהה טוען - אנשים שונים מדברים באופנים שונים - יש דיבור שהוא מתוזמן ויש כזה שאינו מתוזמן, יש כזה נכון ... היא לזכור את משל המסור ולהימנע מתגובה שלילית או חיובית, אלא מתוך שיקול חכם. בסוטרה אחרת משל עקבות הפיל הבודהה מזכיר שוב את משל המסור בהקשר לפגיעה פיזית. הטענה היא: הגוף הזה הוא בעל טבע של מגע עם אגרופים, רגבי אדמה, מקלות וסכינים התוקפים אותו. גם כאן הבודהה משתמש במשל המסור, ומסביר שבאמצעות שמירת המודעות והריכוז, ובאמצעות נחישות ומאמץ, הנזיר יישאר רגוע וחופשי מדאגות למרות הפגיעה הפיזית. מבנה הרטוריקה הבודהיסטית - משל התורה כרפסודה [48] הבודהה משווה את תורתו לרפסודה המשמשת ככלי למטרת מעבר לגדה השנייה ולא למטרת אחיזה. במשל זה ניתן לזהות תבנית בה ... I. התיזה - כפי הדהמה כך גם הרפסודה קיימת למטרת מעבר לגדה השנייה ולא למטרת אחיזה. II. המשל - הבודהה מתאר אדם במסע שמגיע לנהר אשר גדתו הקרובה מסוכנת ואילו הגדה שמעבר בטוחה וחופשייה מסכנות. הוא רוצה לעבור לגדה ... ראשי או על כתפי ואלך אתה לכל מקום. ההשוואה היא לאדם שלומד את התורה כדי להשתמש בה לוויכוחים והתנצחויות. הבודהה מפנה לתלמידיו את השיקול באם האדם משתמש ברפסודה נכונה או לא, והם משיבים בשלילה. V. הפעולה הנכונה - לאחר ... המצבים הרעים. בחלק זה מתבהרת מטרת המשל והשתמעותו לגבי אופן ההתנהגות הרצוי. תורת לא - עצמי במשל במשל זה הבודהה מציג את תורת לא אני או לא עצמי. גם כאן נראה מבנה רטורי דומה למשל הקודם - בהתחלה התיזה, ... שהוא בלתי נתפס בשכל הישר אלא דרך ידיעה תבונית (insight knowledge) של יחסי סיבה ותוצרה או התהוות מותנית. כיוון שהבודהה מנסה לשכנע אנשים פשוטים שאין להם עדיין את הידע התבוני של סיבה ותוצאה או של הידע העל - טבעי ... בו התלהבות ורצון לעשות מאמץ כדי לנטוש את הפגם וסופו למות עם תאווה, שנאה ובלבול, עם הפגם ותודעה מלוכלכת. הבודהה מציג את האופן בו על התלמיד לבחון את עצמו בדרך אינטרוספקציה ומדמה זאת לצפייה במראה. הטענות בדרך ההיגיון מובאות ... אחת הדוגמאות הטובות ביותר לדרך הרטוריקה המשלבת נימוקים רציונליים בשילוב משלים היא בסוטרת השיחה הקצרה עם סצקה - אל הבודהה מגיע אדם בשם סצקה מתלמידיו הבולטים של מורה רוח בולט בשם ניגנטהה במטרה להכשיל את הבודהה בויכוח. הוא טוען שאין אדם שיכול לנצחו בויכוח אפילו בין אלו הטוענים להארה מלאה. סצקה מציב את השאלה הבאה לבודהה: (1) מהן ההוראות שאתה נותן לתלמידיך? הבודהה משיב: (2) חומר הוא זמני, הרגשה היא זמנית, תפיסה היא זמנית, תופעות הן זמניות, תודעה היא זמנית. חומר הוא ... היא לא עצמי. כל התופעות זמניות, כל הדברים הם לא עצמי. סצקה נותן משל בתגובה במטרה להפריך את טענות הבודהה - (3) בדיוק כפי זרעים או צמחים גדלים, צומחים ומתבגרים, כולם עושים זאת בהסתמך על האדמה, בתלות באדמה, ובדיוק ... וחסר. לאדם יש הרגשה... תפיסה... תופעות.. תודעה כעצמי, ועל סמך אלו הוא יוצר מעשים טובים ורעים ונקודות זכות וחסר. הבודהה מתמצת את המשל לידי היסק פורמאלי: (4) האם אתה מסיק כך: גוף חומרי הוא העצמי שלי, הרגשה היא העצמי, תפיסה היא העצמי שלי, תופעות הן העצמי שלי, תודעה היא העצמי שלי? סצקה מאשר את ההיסק כפי שהבודהה תמצת אותו ומבסס את טענתו באמונה הרווחת על ידי הרוב. אולם הבודהה לא מוכן לקבל טענה המבוססת על דעת הרוב ומתעקש שסצקה ינסח טענה המבוססת על היסקו הפרטי ולא על אמונה ... (5) מה לדעת הרוב ולך? אנא תחום את עצמך למסקנות שלך בלבד סצקה מציג את הטענה הרווחת כהיסק פרטי והבודהה מבקש לשאול אותו שאלה בעזרת דוגמה - (6) האם מלך רב מעלה משתמש בסמכותו להוציא להורג את אלו שראויים לכך, לקנוס את אלו שראויים לכך, ולהגלות את אלו שראויים לכך? גם כאן סצקה מסכים שכך הוא המצב. והבודהה שואל שאלה נוספת - (7) כאשר אתה אומר גוף חומרי הוא העצמי שלי האם אתה משתמש בסמכות או כוח כלשהו על הגוף החומרי כגון שגופי יהיה כך, או, שגופי לא יהיה כך? סצקה לא משיב, אך הבודהה מתעקש שהוא מחויב להשיב לשאלה רציונלית קבילה. במקרה וסצקה לא ישיב גם בפעם השלישית הוא מסתכן בכך שרוח תחתוך את ראשו לשבעה חלקים. לבסוף, מתוך פחד, סצקה משיב לשלילה לשאלה הבודהה בעניין היכולת להשתמש בסמכות או בכוח כלשהו על הגוף החומרי. אז הבודהה מוכיח אותו על חוסר העקביות לגבי הטענות הקודמות של סצקה. (8) שים לב כיצד אתה משיב! מה שאמרת קודם ... אחד עם מה שאמרת לאחר מכן, וגם מה שאמרת לאחר מכן לא עולה בקנה אחד עם מה שאמרת קודם. הבודהה ממשיך לשאול גם לגבי הרגשה, תפיסה, תופעות ותודעה ולכולן משיב סצקה בשלילה. ולאחר מכן סצקה מסכים גם על תכונת ... סבל. האם מה שזמני, שהוא סבל ונתון לשינויים יכול להיות מיוחס כזה שלי, זה עצמי, זה אני? - לא. הבודהה שואל האם אדם שמתייחס לסבל כשלי, אני ועצמי יכול להבין את סבלו או להפסיק אותו לגמרי. סצקה מסכים שהדבר בלתי אפשרי. הבודהה מביא משל כדי להדגים את המקרה - (10) כמו אדם שצריך ליבת עץ ומחפש אחת כזו נכנס ליער עם ... מתחת לקליפה שלא נדבר על ליבת העץ. כך גם כאשר נשאלת ונחקרת על ידי אודות טענותיך התגלית כריק וטועה. הבודהה הוביל את סצקה המתנגד להודאה בטעותו ולהסכמה עם כל טענותיו שהציג בתחילה לגבי תורתו. חקירת סצקה הובילה לחשיפת טענותיו ... השאלה העולה בסוטרה הקצרה אודות המשל של עקבות הפיל [51] היא על סמך מה אפשר להלל ולשבח את גדולת הבודהה. נערכת שיחה בין ברהמין בשם גנוסוני (Janussoni) ומשוטט בשם פילוטיקה (Pilotika). המשוטט אמר שהוא אף לא יכול להלל את הבודהה או את חכמתו כי היא למעלה מבינתו ומסביר במשל מדוע למרות זאת יש בו אמונה בגדולת הבודהה: נניח וצייד פילים מיומן היה נכנס לחורשת פילים והיה מוצא שם עקבות גדולות של פיל. הוא היה מגיע למסקנה ... בשלמות, הדהמה מוכרזת היטב על ידו, הסנגהה מתרגלים את הדרך הטובה. והוא ממשיך ומספר על ארבעה טיפוסי אנשים שהגיעו לבודהה כמתנגדים והפכו לתלמידיו לאחר שהסביר להם את תורתו. בעקבות זאת הברהמין ששמע את דברי השבח הולך לפגוש את הבודהה ... פתוח, הולך או יושב, או שוכב. אז הוא מגיע למסקנה: זהו הפיל הזכר הגדול. הנמשל הוא תמצות כל הדרך הבודהיסטית בפרטים בכלל ההארה של הבודהה ודרכו של התלמיד עד להארה. לאחר שהתלמיד החכם נוטש את חמשת המכשילים ומגיע לארבע ... עד שנותרת רק תחושה של שוויון נפש ושלווה. תחושה זו נמשכת כל עוד נשמר הריכוז. מצב התודעה עליו דיווח הבודהיסטווה הוא השמיני מבין מצבי הריכוז, בו התפיסה כמעט ולא מורגשת ולכן אי אפשר לומר שהיא קיימת אך אי אפשר ...
הרגשת הגוף מבולבל להישאר רגוע כאב סמכות תלמיד חכם גלות מסקנות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
האם ההגדרה נכונה? עובדי אלילים הרגשה אישית תרנגול העלאת הביטחון העצמי אינדיקציה להתקדמות פחד מבחורות יפות אושר יוצר פחד לבטל חרדה חברתית לחלוטין ביטחון עצמי לילדים איך להצליח לאהוב? איך לאהוב את המראה שלי? אושר עם סיבה איך הסבל יוצר אושר? מסרים לאקסית פעילויות לדייט שלם עם החלטה אני לא שלם עם ההחלטות שלי איך מתמודדים עם בת זוג מעשנת? התמודדות עם התמכרויות הצבת יעדים לשנה החדשה להתמודד עם חוסר הצלחה למכור לגייס איש מכירות לעבוד עם לקוח שמפר חוזה למה הילד צועק? ocd ילדים שאלות מהתת מודע מורה דרך רוחני ריבוי אישיות הילד שומע קולות בראש איך להוציא אקס מהראש? להחזיר אקס ולפחד להיפגע ניתוח קינסיולוגי שרירי הרחב גבי האם אלוהים עובד? תפישת מציאות אלוהית בן אדם מואר אני מואר רוחנית מה מיוחד בספר להיות אלוהים? הספר להיות אלוהים הוא הספר הכי חכם בעולם להשקיע את הכסף בבורסה איך נוצר רצון לכסף? משמעות החיים לילדים חיפוש משמעות החיים ליהנות בעבודה שלך דמיון מודרך שלילי קארמה האם באמת יש בחירה חופשית? להבין את הבריאה העולם ביחס לאלוהים עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי טלפוני, פסיכותרפיסט, קאוצינג מומלץ בתחום בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות - עכשיו 08_11_2025 השעה 11:51:55 - wesi4