ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - חמש ההפרעות - מושגי יסוד בדהמה
בודהיזם - חמש ההפרעות - מושגי יסוד בדהמה חמשת ההפרעות (paca nvaraa) הן תופעות מנטליות מזיקות המונעות ראייה בהירה של המציאות. תורתו של הבודהה מלמדת את הדרך להסרת הזיהומים המנטליים או הזיהומים המנטליים המופיעים בתודעה. חמשת הפרעות אלו הנן גורמים מרכזיים בעיכוב ההתפתחות ... - אנאגאמי - מאגה (angmi-magga). עייפות ועצלות וחוסר מנוחה נפסקות רק בשלב הארהנטיות (arahatta-magga). בסוטרת פירות הפרישות [viii] מתאר הבודהה נזיר הזונח את חמשת ההפרעות והופך חופשי מהן: לאחר שזנח תאווה לעולם, הוא חי עם תודעה חופשיה מתאווה, הוא ... שזנח ספק, הוא חי כאחד שהתעלה מעבר לספק, לא מבולבל לגבי מצבים טובים ומועילים, הוא מטהר את תודעתו מספק. הבודהה מדמה את חמשת ההפרעות לחוב, למחלה, למאסר בבית כלא, לעבדות ולדרך מדברית. לאחר שהמתרגל מתעלה מעבר להפרעות אלו הוא ...
שלווה לשכוח אהבה נכזבת בית סוהר להתגבר על האקסית התגברות על פרידה למחוק מהראש איך להרגיע הרגלים
בודהיזם - השיחה עם אַמְבַּטְּהַה - יוהרה שהפכה לענווה
בודהיזם - השיחה עם אמבטהה - יוהרה שהפכה לענווה השיחה עם אמבטהה יוהרה שהפכה לענווה Ambaha Sutta הברהמין פוקהרסטי (Pokkharastivatthu) 1.1 כך שמעתי. פעם אחת הבודהה נדד בקוסלה בלוויית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים והגיע אל כפר ברהמינים בשם איצהאננקלה. שם שהה במעבי הגונגל ... מתגורר במעבה הגונגל של איצהאננקלה. ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: האדון המכובד הזה הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור ... מוקפת הים. אך אם יבחר לעזוב את חיי - הבית לטובת חיי חסר - בית, אז הוא יהפוך לארהנט, בודהה ער בשלמות, זה אשר מסיר את המעטה מעיני העולם [6]. אמבטהה, אני הוא מעביר המנטרות ואתה הוא המקבל. 1.6 ... המכובד נמצא כעת? אנו מעוניינים לראותו. 1.8 והנזירים חשבו: זהו אמבטהה, נער ממשפחה טובה ותלמידו של הברהמין הנכבד פוקהרסאטי. הבודהה לא יתנגד לשוחח עם אדם צעיר שכזה. והנזירים אמרו לאמבטהה: הוא נמצא היכן שהדלת סגורה. עלה לשם בשקט, לך לאט אל המרפסת, כחכח בגרונך, והקש על הדלת. הבודהה יפתח לך את הדלת. 1.9 אמבטהה עלה אל המקום, הלך אל המרפסת, כחכח בגרונו ונקש בדלת. הבודהה פתח את הדלת ואמבטהה נכנס פנימה. הצעירים נכנסו, החליפו דברי נימוס עם הבודהה וישבו במקום ראוי. אך אמבטהה צעד הלוך ושוב בזמן שהבודהה ישב ולאחר שהשמיע כמה דברי נימוס מעורפלים, נעמד לדבר מול מושבו של הבודהה. 1.10 והבודהה אמר אז לאמבטהה: ובכן אמבטהה, האם היית מתנהג כך אם היית מדבר עם ברהמינים מכובדים ומלומדים, מורים של מורים, ... אימוניו נובעת רק מחוסר ניסיון. 1.12 אבל אמבטהה היה כעוס ובלתי מרוצה מכך שכונה בלתי - מאומן, ופנה אל הבודהה בקללות ועלבונות. אמבטהה חשב: לפרוש גוטמה יש עוינות כלפי ואמר: המכובד גוטמה, בני שבט השקיה הינם פראים, גסים בדיבורם, ... שהם לא יחלקו כבוד לברהמינים. זו היתה הפעם השלישית שאמבטהה האשים את בני השקיה שהם בזויים. 1.15 אז חשב הבודהה: איש צעיר זה מגזים בגידופיו את בני השקיה. אולי אשאל אותו לאיזה שבט הוא שייך? ואמר: אמבטהה, מהו השבט ... טובה, למשפחה טובה, הוא מלומד מאוד, רהוט בדיבורו, איש ספר ומסוגל להתמודד היטב בדיון זה עם המכובד גוטמה! 1.18 והבודהה אמר אז לצעירים: אם אתם רואים את אמבטהה כמי שלא זכה ללידה טובה, לא זכה למשפחה טובה, אינו מלומד, ... אז היו שקטים והניחו לו לדבר איתי. 1.19 אמבטהה זכה ללידה טובה, המכובד גוטמה... נהיה שקטים והוא ימשיך. 1.20 והבודהה אמר אז לאמבטהה: אמבטהה יש לי שאלה יסודית אליך, אשר לא תאהב להשיב עליה. אם לא תשיב, או תימנע ... שמעת מברהמינים זקנים ומכובדים, מורים של מורים, מהיכן באו בני הקנהאיה או מי היה אביהם? לשמע השאלה אמבטהה שתק. הבודהה שאל בפעם השניה. שוב שתק אמבטהה והבודהה אמר: ענה לי כעת, אמבטהה, אין זה הזמן לשמור על שתיקה. אמבטהה, מי שאינו משיב על שאלה יסודית ששואל ... ראשו של אמבטהה, חשב לעצמו: אם האיש הצעיר הזה, אמבטהה, לא יענה לשאלה הוגנת שנשאל בפעם השלישית על ידי הבודהה המכובד, אפצל את ראשו לשבעה חלקים! הבודהה ראה את ואגירפאני, וכך גם אמבטהה. בראותו זאת, נבהל אמבטהה ובטחונו התערער, שערותיו סמרו, והוא חיפש הגנה, מחסה וביטחון אצל הבודהה. הוא התכווץ קרוב לבודהה, ואמר: מה אמר המכובד גוטמה? יואיל נא המכובד גוטמה לחזור על מה שאמר! מה דעתך אמבטהה, האם שמעת מי ... לנערה משרתת מבני השקיה, ובני השקיה הם שליטיו של אמבטהה! זילזלנו בפרוש גוטמה, כי חשבנו שאינו דובר אמת! 1.23 והבודהה חשב: הצעירים הללו מגזימים בהשפילם את אמבטהה על היותו נצר לנערה משרתת. עלי לסייע לו להחלץ. והבודהה אמר אז לצעירים: אל תזלזלו יתר על המידה באמבטהה על היותו נצר לנערה משרתת. קנהה היה חכם רב עוצמה ... בתו מדרופי. כך, אנשים צעירים, אל תזלזלו באמבטהה על היותו נצר לנערה משרתת. קנהה היה חכם רב עוצמה. 1.24 והבודהה המשיך: אמבטהה, מה דעתך, נניח שצעיר ממעמד הלוחמים היה נושא נערה ממעמד הברהמינים, והיה נולד להם בן. האם בנם ... הדברים האלו! 2.2 אך המכובד גוטמה, מהו אותו מוסר, מהו אותו ידע? אמבטהה, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור ... כך שאתה תשאל אותי, ועל ידי כך שאני אשיב לשאלותיך. 32 הסימנים של אדם דגול (Dvelakkhadassana) 2.11 אז ירד הבודהה ממקום מושבו, והחל לצעוד הלוך ושוב, ואמבטהה עשה כמותו. ובעודו צועד לצד הבודהה, חיפש אמבטהה על גופו של הבודהה את שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול. הוא מצא את כולם פרט לשניים. הוא היה בספק ומבוכה ביחס לאותם שני סימנים: הוא לא היה מסוגל להחליט או להיות בטוח בנוגע לאיבר המין המכוסה וללשון הגדולה. 2.12 הבודהה, שהיה ער לספקותיו, הפעיל את כוחותיו העל - טבעיים כדי שאמבטהה יוכל לראות את איבר המין המכוסה שלו, ואז ... חשב: הפרוש גוטמה ניחן בכל שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול, בשלמות ללא אף סימן חסר. אז אמר אמבטהה לבודהה: המכובד גוטמה, האם אוכל ללכת כעת? אני עסוק ויש לי מטלות רבות. אמבטהה, עשה כעת את שאתה מוצא לנכון. ואמבטהה חזר למרכבתו הרתומה לסוסות ויצא לדרכו. הדיווח לפוקהרסאטי אודות הבודהה (Pokkharastibuddhpasakamana) 2.13 באותה עת הברהמין פוקהרסאטי יצא החוצה לשבת בגנו עם מספר גדול של ברהמינים, והמתין במיוחד לאמבטהה אשר ... כלשהי בינך לבין הפרוש גוטמה? כן אדוני. ועל מה היתה השיחה הזאת? ואמבטהה סיפר לפוקהרסאטי כל מה שנאמר בינו לבודהה. 2.15 אז פוקהרסאטי קרא: ובכן, אתה ממש מלומד קטן, ממש גאון, ממש מומחה גדול בשלוש הוודות! כל מי שמתנהג ... ממש מלומד קטן... ! הוא היה כה כועס וזועם עד שהפיל את אמבטהה בבעיטה ורצה לצאת מייד לפגוש את הבודהה. 2.16 אך הברהמינים אמרו: מאוחר מדי אדוני לצאת לפגוש את הפרוש גוטמה היום. עדיף שהמכובד פוקהרסאטי יצא לפגוש אותו ... איצהאננקלה. הוא נסע במרכבתו עד למקום בו המרכבה לא היתה יכולה לעבור ומשם המשיך לצעוד ברגל למקום בו היה הבודהה. לאחר שהחליף דברי נימוס עם הבודהה, התיישב במקום ראוי ואמר: 2.17 המכובד גוטמה, האם לא בא לראותך תלמידנו אמבטהה? ... מתנה נעלה, כזו שאין אפשרות לבטל. [2] ביטוי לתיאור ברהמין מלומד. [3] להרחבה בנושא הסימנים האלו (מסורת טרום - בודהיסטית), ראה סוטה 30 בקובץ הסוטות הארוכות. [4] ראה סוטה 17 בקובץ הסוטות הארוכות. [5] ראה סוטה 17 בקובץ הסוטות ... כעשב, אך כאן משמעותה טיק, סוג של עץ חזק המשמש לבנייה. [9] שדון: pisca, שחור: Kaha. [10] איום טרום בודהיסטי מעניין שאף פעם לא מתממש. [11] yakkha: שד מפנתיאון האמונות ההודי הטרום בודהיסטי. השד הזה מזוהה על ידי הפרשנות עם אינדרה, והוא מוכן (כמו ב - MN 35.14) לבצע את האיום מילולית. כך שאחד מהאלים הקדומים נראה תומך באמונה הבודהיסטית החדשה. בטקסטים מאוחרים של מהאיאנה נמצא בודהיסטווה בשם זהה. [12] Isi: יתכן שאפשר לזהות אותו עם קרישנה (סנסקריט ka לעומת פאלי kaha). [13] Dakkhia janapada. [14] ...
תורה מה זו אהבה מבוכה רוחני בגדים רוחניות להאשים תאוות
בודהיזם - וויכוח עם ספקן - 2
בודהיזם - וויכוח עם ספקן - 2 המשל על סוגד האש בעל השיער הסבוך (aggikajailaupam) I.אם כך, נסיך, אציג בפניך ... ראיה יוכלו לראות צורות, באותו אופן, קספה המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. ואני, קספה המכובד, שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי קספה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! קספה המכובד, אני מעוניין לבצע קורבן גדול. ... זו הוא הראה את יכולות הדיון שלו בוויכוח עם פאיאסי. [2] זה אינו אותו מקום כמו חורשת סימספא היכן שהבודהה נתן את המשל המפורסם של עלי העצים של סימספא (SN 56.31) אשר היה בקוסמבי. [3] בדומה להשקפותיו של אגיטה ... וכך גם וסבנה, מלך היקהות. [13] הסיפור הזה מופיע גם בסיפור הראשון בסיפורי הגאטקה (jtaka, סיפורי חייו הקודמים של הבודהה גוטמה). [14] קנביס - צמח חד - שנתי ששמו המדעי Cannabis sativa, הגדל באסיה. מסיביו מייצרים אריגים וחבלים משובחים ... לבגד ולמתוח את הבד כלפי מטה. [17] חלוקה: ויאבטה, vyvata. [18] המכובד גבמפטי היה אחד הנזירים הראשונים במסדרו של הבודהה. הוא נהג לבלות את מנוחת הצהריים שלו בעולמות השמימיים הנמוכים.
עייפות גראס ליצור דומיננטי ריכוז רצינות מטרות מדע
בודהיזם - לא עצמי - מושגי יסוד בדהמה
בודהיזם - לא עצמי - מושגי יסוד בדהמה אנטא (anatt) - לא - עצמי או חוסר - עצמיות, הוא אחד הנושאים היותר סבוכים בתורתו של הבודהה. הסוטרה השניה אותה לימד הבודהה את חמשת תלמידיו הראשונים היתה בעניין לא - עצמי ובסיומה חמשת התלמידים הפכו למוארים - ארהנטים (arahants). חוסר - ... של כל התופעות בעולם - השתנות מתמדת, סבל, וחוסר - עצמיות. מאפיין זה הנו עובדת מציאות מתוך גילוי של הבודהה ואינו נחשב השקפה או דעה תיאורתית. האמונה שרווחה בהודו בימיו של הבודהה המשותפת להרבה אמונות ברחבי העולם היא שלאדם יש פן גופני ופן מנטלי בו מתקיימת נשמה או רוח באופן קבוע ... אחרים, בגן - עדן וגיהינום, בין אם מופיעה מחדש בגוף אחר, או ממתינה לימות המשיח כדי לחזור למעגל החיים. הבודהה בחן את כל התופעות הפיזיות והמנטליות המרכיבות את האדם ולא מצא כל נשמה או רוח כזו המתקיימת באופן קבוע, ... המונח לא - עצמי מתייחס לחמשת המצרפים (khandha) שהם כינוי לאוסף התופעות החומריות - מנטליות המכונה אדם. וכך אומר הבודהה: נזירים, גוף (kya) הוא לא - עצמי. אם הגוף היה עצמי הוא לא היה גורם לעצמו אי נוחות. אז ... ואין שליטה אמיתית עליהן. כל התופעות האלו משתנות ללא הרף (annica) ומעיקות (dukkha) ולכן לא ניתן לומר שהן עצמי. הבודהה שואל את תלמידיו: והאם זה נכון להתייחס למה שאינו קבוע, מעיק, נתון לשינוי כזה שלי, זה עצמי, זה אני? ... במסלולן על פי גורמים וסיבות שאינם בשליטתו, וכל אותן תופעות משתנות לבלי הרף ומעיקות. הראיה הנכונה מנוסחת על ידי הבודהה באופן הבא: לכן, נזירים, כל גוף [הרגשה, תפיסה או זיהוי, דחף לפעולה, הכרה] שהוא, אם בעבר, בעתיד או בהווה, ... צריך להראות כפי שהוא באמת עם הבחנה נכונה כזה לא שלי, זה לא עצמי, זה לא אני. נגסנה, נזיר בודהיסט מואר, נשאל על ידי המלך מילינדה היווני מהו אותו דבר אשר מכנים אדם אם הבודהה טוען לחוסר עצמיות. נגנסה המשיל את חמשת המצרפים, למרכבה ושאל את המלך בעניין: האם האופן הוא מה שמכונה מרכבה? ...
משיכה חיצוני או פנימי אישיות פנימי או חיצוני שליטה אמיתית תלמיד שינוי להזדהות
זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה
זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה בחודש שעבר הסברתי מהו תרגול למבוגרים בעזרת שתי ההכרות הראשונות של ... במה שהיא, עמוק בתוכנו אנחנו מרגישים שעדיין דבר - מה חסר? אני חושב שאפילו אחרי שנים של תרגול הדרך הבודהיסטית אנחנו עדיין מרגישים שדבר - מה חסר. אנחנו עדיין רוצים דבר - מה טוב - יותר, קצת יותר ממתקים, ... אם לא ברור לנו בדיוק מהו הדבר שחסר לנו. מדוע זאת? הרושי סאוואקי קודו אומר: חסר דבר - מה בזאזן? מה חסר? דבר אינו חסר מצידו של הזאזן, זהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב דבר - מה חסר! דבר - מה חסר - פשוט שב זאזן. דבר - מה חסר - תרגל זאזן בגופך. דבר - מה חסר - הגשם הזאזן בגופך. ועדיין, מדוע חסר דבר - מה? אם פירושו של תרגול למבוגרים הוא אכן להפסיק להשתוקק ליותר ממה שיש לחיים להציע לנו ברגע זה, כיצד אנחנו יכולים בכלל לחשוב שדבר - מה חסר? לכל הפחות בזמן שאנחנו בזאזן עלינו לחוש שאיננו חסרים דבר, שיש לנו כל שאנו צריכים?! הרושי סאוואקי עונה על כך באומרו שזהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב דבר - מה חסר! אין שום דבר שגוי בזאזן שאנחנו מתרגלים, אלו רק מחשבות - השווא המלוות את התרגול שמנסות לשכנע אותנו שעדיין דבר - מה חסר. ובעצם ... - שווא, תמיד חסר דבר - מה. זה אך טבעי. מאידך אל - לנו לשכוח שאנחנו בו - בזמן בודהה. להיות בודהה פירושו להיות מחובר למציאות המוחלטת בה דבר לעולם אינו יכול להיות חסר. ובעוד אנחנו חושבים שעדיין דבר - מה ... תמיד שעדיין דבר - מה חסר? מבוגר אמתי יעדיף לשבת מעוגן במציאות בה עדיין דבר - מה חסר, מגשים הזאזן בגופו בו - בזמן שמחשבותיו משתוקקות לדבר - מה נוסף. הרושי סאוואקי אמר גם: זאזן פירושו לשבת איתן בו - בזמן שדבר - מה חסר. ישנו קואן מפורסם, שביפנית נקרא בדרך כלל, הקואן של הסימנייה מו. הוא מספר על נזיר ששאל את רבו: ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו (מו)? הרב עונה: מו (לאו)! 2 המילה קואן פירושה מקרה - פומבי, בדרך כלל חילופי דברים ... באפיונים עמוקים יותר של הקואן של הסימנייה מו. כאשר הנזיר שואל: ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? , הוא אינו שואל אודות סתם איזה כלב. כאשר הוא אומר כלב, הוא מתייחס לאותו צד בעצמו שניתן להתייחס אליו בדיוק רב כאל כלב. הבודהיזם מלמד אותנו שכולנו בודהות, אבל האם באמת ניתן לקרוא בודהה לעצמי, הכלב הזה? הרב לא ענה מוווווווווווווווווווו! אלא פשוט לא! ישנו הבדל מובהק בין אדם השוגה במחשבות - שווא לבין בודהה. כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא אנחנו רחוקים מאד להיות בודהות כפי שאנו. הקואן ממשיך בשאלה של הנזיר: אם כפי שהבודהיזם מלמד אותנו, לכל דבר יש טבע - הבודהה, כיצד ייתכן שרק לכלב הזה, לי, אין? והרב עונה: בשל טבע הקרמה. נכון שכבודהות יש לנו טבע - הבודהה, אבל כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא טבענו הוא קרמה, ושונה הדבר לחיות את חיינו מסובבים על - ידי הקרמה מלחיות את חיינו כבודהה. דבר מעניין הוא שבזמן אחר ענה הרב תשובה הפוכה - הנזיר שואל, ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע ... מוצא מחסה3 ולוקח על עצמו את הנדרים4 וחי חיי תרגול, הישות שטבעה קרמה הופכת לישות שטבעה נדר - ובודהה ובודהיסטווה, מבוגר אמתי מתגלה במכוון. בודהיססטווה או מבוגר הוא ישות השוגה במחשבות - שווא החיה את חייה מנדר לנדר. על - אף שאינם זהים, בודהה ... ילדה הבוכה בידו, כך אני המבוגר מורה את הדרך לאני הילדותי באפשרו לו לעקוב אחר כוח - הכבידה של הזאזן. אין כל תועלת לפתח חרדה בניסיון לחנך את עצמי בעצמי, כפי שיכול לקרות להורה צעיר כאשר התינוק שלו לא ... הולך בדרך ההורה, ניתן להבין בבירור כיצד הישות השוגה במחשבות שווא, הכלב שבי, מחוברת בו - בעת אל הבודהה והבודהיסטווה המבוגר, חיה מנדר לנדר. זאזן פירושו לשבת ביציבות בה - בעת שדבר - מה חסר. להיות נצפה על - ידי זאזן, מקולל על - ידי זאזן, חסום על - ידי זאזן, להיסחב על - ידי זאזן, לבכות יום - יום בדמעות של דם - האין זו דרך החיים המאושרת ביותר שתוכל לדמיין? את האושר הזה ... במה שיש כאשר מדובר בתרגול תורת - הבודהה. זהו המבוגר שבנו שמבין דבר - מה חסר. כאשר אנחנו מרוצים מהזאזן שלנו, זהו סימן בטוח לכך שמשהו בזאזן שלנו שגוי. מאידך, כאשר אנחנו באמת מתרגלים זאזן, אנחנו מבינים שצד אחד חסר. דבר כמובן אינו חסר מצידו של הזאזן. אבל כבני - אדם יש לנו את החסרונות שלנו, את הצד הילדותי שלנו, ככל שהתרגול שלנו הופך להיות בוגר ... להתאמץ לתרגל (לקחת אחריות על חייך) , לא לשכוח את הנחישות (מדוע אני מתרגל?) , תרגול סמאדהי (להגשים את הזאזן בגוף) , לתרגל תבונה (ליישם את התרגול למבוגרים) , לא לדבר למעלה - מן - הדרוש (לעלות - כתה ... practice into practice 2. הרב המדובר הוא לא אחר מגושו 3. מחסה בבודהה, בדהרמה ובסנגהה (שלושת אבני - החן הבודהיסטיות) 4. הנדרים הם נדרי הבודהיסטווה www.bendowa.net/zenblog1/תרגומים/muho/adult-practice/6-עדיין-דבר-מה-חסר-מוהו-נולקה/
לזכור יתרונות התמסרות שכחה חסרונות ניסיון בכי מטרה
בודהיזם - שלוש הידיעות
בודהיזם - שלוש הידיעות כן מופיע ברהמא? לא, המכובד גוטמה אם כך, ואסטהה, אף אחד מאותם ברהמינים המלומדים בוודות לא ... שיעזור לאנשי ברהמא! אם כן, ואסטהה, הקשב, שים לב היטב ואני אומר לך. טוב מאוד, אדוני המכובד. אמר ואסטהה. והבודהה אמר: הדרך לעולם הברהמא (Brahmalokamaggadesan) - 75 ואסטהה, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות, והברהמות שבו, את הדור ... לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, ישיג איחוד עם ברהמא - זה אפשרי. ואז, לאור הדברים, אמרו הברהמינים הצעירים ואסטהה ובהרדוואגה לבודהה: מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך ... חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותנו המכובד כחסידים מעתה ועד סוף חיינו! [8] [1] איחוד עם ברהמא היה המטרה העילאית ... היא בעל כוח על עצמו, או בעל שליטה בעצמו. [6] המונח ברהמויהארה (Brahmavihra, המשכנים הנשגבים) הינו מונח טרום - בודהיסטי והם מכונים גם המשכנים חסרי - הגבולות (appama). [7] Pama kata: על פי הפרשנות מתייחס לעולם - החושים (kmaloka). הפרשנות אומרת: כמו האוקיאנוס האדיר המציף ערוץ נחל קטן, הוא מגיע אף אל ברהמא. [8] וואסטהה הפך לחסיד של הבודהה אחרי השיחה המתוארת בסוטה 98 בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 98), והסוטה הנוכחית הינה השנייה בה הוא ביקש להפוך לנזיר ...
משיכה מנוחה שכנים עיוור מושלם גלגול נשמות באיזון נפשי מטרה
בודהיזם - חיבה
בודהיזם - חיבה חיבה Piyavagga 209 הוא המתרגל את שיש להימנע ממנו ואינו מתרגל את שעליו לעשות לאחר שויתר על ...
תשוקה חברויות מקנא לקנא להתמודד עם קנאה מטרה הימנעות לקנא באחרים
בודהיזם - הצמדים
בודהיזם - הצמדים הצמדים Yamakavagga 1 התודעה קודמת לכל התופעות התודעה היא ראש להן, כולן מעשה תודעה. אם אדם מדבר ...
הוא פגע בי מה זו תודעה שמח ומאושר התאמצות התבוננות מוות שליטה עצמית אושר
בודהיזם - זן בודהיסטי. הזן כדרך חיים
בודהיזם - זן בודהיסטי. הזן כדרך חיים תורת הזן היא תורת בודהיסטית שצמחה במזרח בעיקר בסין וביפן. פירוש המילה זן: כאן ועכשיו. הזן גורס כי: הכל משתנה ללא הרף, הכל בר ...
שינה איך להחזיר הליכה מודע לעצמי להיות מקובע מורה רוחני תמונה תמונות
הארה - מבוא
הארה - מבוא הארה היא מושג דתי שמקורו בבודהיזם ומתאר את יציאתו של האדם ממחזור הלידה והמוות הניצחי המקובל בדתות הודו. שבירה זו של המעגל הניצחי של גלגול ... (בדרך כלל גם פתאומי ומיידי) המעביר את האדם ממצבו הרגיל למצב תודעתי עליון ונשגב שהינו המושא המרכזי של הדת הבודהיסטית. אדם שעבר הארה מכונה נאור או מואר. ברבות השנים הועתק מושג ההארה ממקורו, אל דתות מזרחיות אחרות כמו ההינדואיזם והגייניזם ובשנים האחרונות הפך מושג זה למקובל מאוד בספרות העידן החדש. הגדרת מצב ההארה בתפיסה הבודהיסטית המקורית מוגדרת ההארה כשחרור האדם מהתאוות, מהמידות הרעות ומהסבל שאלו גוררות. רק מאוחר יותר התחילה הגדרת ההארה לכלול תודעה ... שנמצאו יותר נאורים שהעידו על חוויית הקיום שלהם. שמות שונים להארה מצב ההארה נקרא גם (בוואריציות קלות) נירוואנה בפילוסופיה הבודהיסטית, מוקשה בפילוסופיה ההינדית, סאטורי בזן ופילוסופיה יפנית, או סמדהי בטרמינולוגיות נוספות של יוגה. הארה וביטול האני על פי המקורות הבודהיסטים אין קשר בין הארה לבין ביטול העצמיות או הכנעתה. ביטול האני בהקשר זה מופיע לראשונה כנראה בספרות הזן בודהיסטית החל מהמאה ה - 12 ביפן ולאחר מכן בספרות המיסטית המודרנית. הארה כמונח תאולוגי ההארה היא מונח הקשור בתפיסה ... אפשרית. בדת הגיינית לדוגמה, רק אנשים מאוד מיוחדים נימצאים במצב שיוכלו לזכות בהארה אי פעם וזהו גם המצב בכתות בודהיסטיות מסוימות. הדתות או הכתות המזרחיות שעסקו בהארה ובנאורים, כללו, על פי רב, גם הוראות למאמינים לגבי הדרכים והתרגולים הנדרשים לצורך השגת ההארה. בבודהיזם המוקדם, קיומו של הנאור הינו אחד משלושת עקרונות הדת והדרך להשיג הארה היא דרך שמונת הנתיבים שהיתווה הבודהא, הכוללת בעיקר שליטה מוחלטת על הרגשות, המחשבות והמעשים. בזן בודהיזם ההארה היא אירוע קצר ופיתאומי המכונה סאטורי. בגרסאות מפותחות יותר של הזן בודהיזם ישנו יותר מסאטורי אחד, כאשר כל סאטורי מהווה שלב בדרך אל ההארה. הטכניקה העיקרית המשמשת את הזזן בודהיסטים להשגת ההארה היא שימוש בקואנים, שהינם שאלות פרדוקסוליות שבאמצעותם אמור המתרגל להתעלות מעל הכרתו הנורמאלית ולהגיע אל הבנה חדשה ונאורה. האושואיזם פיתח את התאוריה הזן בודהיסטית וחיבר אותה עם תורת הצאקרות ברפואה ההודית האיורוודית, כאשר לפי אושו ישנם שלושה סאטורי, שכל אחד מהם מתרחש כאשר ... הצאקרה הראשונה מתאחדת עם השנייה, הסאטורי השני מתרחש לאחר שמתרחש הסאטורי הראשון כשהצאקרה השלישית מתאחדת עם הרביעית וכן הלאה. בהינדואיזם - מתרחשת ההארה בהתמזגותו של האטמה (או האטמן, או אטמן) שהוא הגוף הנפשי של האדם, עם הברהמן שהוא כלל ... תרגולי היוגה השונים מכינים ומכשירים את גוף האנרגטי של האדם לצורך התהליך, איך אינם יכולים ליזום אותו. הארה בהיסטוריה בבודהיזם אין ספק שהמואר המפורסם ביותר בהיסטוריה הינו גואטמה שייקמוני המכונה הבודהא. על פי המסורת ההודית גאוטמה בודהה זכה להארה בגיל 35, בזמן שישב מתחת לעץ החוכמה. הוא זכה בהארה יחד עם עוררות - מצב פרטי הנקרא בודהי. מאז ועד יום מותו כעבור 45 שנה, ניסה ללמד את תלמידיו את הדרך להגיע למצב זה. לאחר בודהא מספרת המסורת על הארות רבות של נזירים בודהיסטיים, ביניהם תלמידיו של גואטמה סובהוטי, אננדה ומהא קשפא. חלקם מהווים את שושלת האבות הקדמונים שמתחילה בבודהא עצמו ומסתיימת באב התשיעי. יש לציין כי ישנן כיתות בודהיסטיות המאמינות בהארה לאחר המוות, כמו כת הארץ הטהורה, שחסידיה מאמינים כי לאחר מותם יעברו אל מין גן עדן בודהיסטי בו יוכלו לשקוע במדיטציה ללא הפרעות ויגיעו בקלות אל ההארה. בזן בודהיזם עיקר עיסוקו של הזן בודהיזם הינו בהארה ובדרכים אליה, לכן הדת הזו מציגה רשימה ארוכה של מוארים מבין ראשיה. הראשון ביניהם הינו בודהירמה, אותו נזיר הודי שהביא, על פי במסורת, את הדת הבודהיסטית מהודו לסין. בנוסף הזן בודהיסטים מונה נזירים וראשי מנזרים שהגיעו להארה כגון גושו, נאנסן, היקאגיו ועוד. בגייניזם כאמור, ההארה בגייניזם מתרחשת בעיקר לאחר המוות. ... את לידתו של קרישנמורטי שיהפוך לדעתם למורה הנאור של המאה העשרים. מאז שנות שלושים של המאה העשרים חדרו השפעות הינדואיסטיות ובודהיסטיות אל הספרות ופילוסופיה המערבית ובעקבותיהן החל גל של התעניינות ועיסוק במושג ההארה. מגמה זו התחזקה מאוד לאחר תבוסת יפאן במלחמת העולם השנייה שגררה מעורבות רבה של אזרחים אמריקאים בכלכלת יפאן, מה שהביא לחשיפה גדולה של התאולוגיה הזן בודהיסטית, שעיקר עיניינה בהארה. במערב, המורה פטר דנוב זכה להארה בהיותו בן 33 שנים בבולגריה, בשנת 1897 לאחר שהות בת ... בארצות הברית. החל משנות ה - 70 של המאה בעשרים התפרסמו מספר מוארים מודרניים, בעיקר בהודו, שהטיפו לתורות בסגנון בודהיסטי או הינדוהיסטי שנוסחו והותאמו ללומדים מערביים. בין המוארים מודרניים הללו ניתן למנות את הפאפאגי, את הגורו מהרישי, את ראמאנה ... כהן, עזיז כרישטוף ואת הישראלים שלמה קאלו וטיוהאר. התורות השונות המופצות בשמם של הנאורים המודרניים, מזכירות בדרך כלל עקרונות בודהיסטיים וזן - בודהיסטיים אך אינן כוללות את היסוד הסוציואקנומי של הבודהיזם, קרי הפרישות והחיים במסגרת נזירית. ראוי לציין שעיקר המשמעות של ההארה בהפסקת סבב גילגולי הנשמות, הנה חסרת חשיבות בתרבות המערבית ולכן השימוש במונח, הינו בדרך כלל מבולבל ואינו תואם את המובן המסורתי הבודהיסטי. ההארה ופסיכולוגיה אם נניח שיש קשר בין המוארים המודרניים, לבין המסורות של הבודהיזם, ההינדואיזם והזן - בודהיזם, נוכל להבין חלק מתופעת ההארה גם במונחים פסיכולוגיים כפי שהוגדרו על ידי פרויד ותלמידיו. מזווית ההראיה הפסיכואנליטית, האדם הנאור ...
צאקרות שליטה מה זו תודעה פסיכולוגים תרבות המערב מדיטציות סלבריטי תהליך
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך לפתח ביטחון? קבלן משנה האם כדאי להתגרש? לתהליך האימון בעיית בריאות יכולות קריאה פחד לגשת פחד מפני איבוד צריך חוסר ביטחון עצמי חיזוק ביטחון עצמי בזוגיות איך תדע שאתה אוהב? לשכנע מישהו לא לאהוב איך אפשר להיות מאושר? המרדף אחרי אושר להתגרש או ללכת לטיפול זוגי נקמנות בזוגיות לקבל החלטה להשתנות החלטות מצוינות להתמודד עם מוות התמודדות עם טראומה מפחד התמדה ונחישות להשגת מטרות מוטיבציה עצמית לגרום ללקוח להרגיש איתך בנוח מה הלקוח חושב שהוא צריך? פחד לשלום הילדים לתת לילד להסתדר לבד אינסטינקט רוחני שיגעון רוחני להתרפא ממחלת נפש כדורים נוגדי חרדה ודיכאון לשכנע אקסים לחזור לשכנע אקסית להתגעגע אליך איפה לשריר הכי קשה? איך להרים יותר משקל בחדר כושר? למה אלוהים עושה פעולות? להיות אלוהים חלש מורים מוארים הארה מושלמת האם כדאי להיות אלוהים? המלצה על הספר להיות אלוהים רכישת דירה חדשה מקבלן לעשות כסף בלי תואר אקדמי מה התכלית של החיים אחרי החיים? למצוא את משמעות החיים להתמודד עם הסרת פרסום שלילי בפייסבוק מסרים שליליים בחירה חופשית של אלוהים האם אלוהים חושב שיש לנו בחירה חופשית? שיקום מה הסיבה ולמה נברא העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קשב וריכוז, טיפול רגשי, מאמן אישי לביטחון עצמי בנושא בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 23_12_2025 השעה 15:24:17 - wesi4