בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 2 החלק הבינוני על מוסרית (Majjhimasla) בעוד, רבותיי, שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי ... למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי
בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! אדוני, יצר רע גבר עלי (54). הייתי כה טיפש, מבולבל ומלא זדון, שלמען כתר המלכות קיפחתי את חייו אבי, אדם טוב ומלך צדיק. אנא
מהבודהה שיכיר במעשי הרעים למען שארסן את עצמי בעתיד לבוא! (55) אכן, הוד רוממותך, יצר רע גבר עליך, היית כה טיפש, מבולבל ומלא זדון, ... נאמר, המלך אגאטסטו אמר: אדוני, כעת עלי ללכת. אני עסוק ויש לי מטלות רבות. הוד רוממותך, עשה מה שעליך לעשות. והמלך אגאטסטו שמח ונהנה מדברי
הבודהה, קם ממקומו, ברך את הנעלה בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את צד ימינו כלפיו. לאחר שהמלך אגאטסטו עזב,
הבודהה אמר: נזירים, המלך אבוד, גורלו חתום (56). אם הוא לא היה מקפח את חייו של אביו, אדם טוב ומלך צדיק שכזה, אז ממש בזמן שישב כאן הייתה עולה בו עין הדהמה (57) הטהורה ללא רבב. כך אמר
הבודהה. והנזירים שמחו ונהנו מדבריו. (1) הרופא המלכותי. השיחה בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 55) על אכילת בשר מופנית אליו. (2) גיווקה ... 491-459 לפני הספירה הנוצרית. הוא הרג את אביו האציל בימביסארה כדי לזכות בכתרו. (3) Uposatha: כאן מיוחס ליום צום ברהמיני. מאוחר יותר במסגרת
הבודהיסטית יום האופוסטהה הוא יום הווידוי של הנזירים. (4) kattika: קטיקה, אמצע אוקטובר עד אמצע נובמבר. (5) נקרא על שם הפרח חבצלת ... חוזר על השאלה במלואה. (13) Hetu משמעו שורש (לדוגמה, חמדנות, שנאה ואשליה). pacaya משמעו תנאי. (14) kamma: קמה, במקרה זה אין הכוונה למובן
הבודהיסטי של פעולה מכוונת או פעולה רצונית. (15) בהתאם לחמישה חושים חיצוניים. (16) של מחשבה, דיבור ומעשה. (17) חצי פעולה, במחשבה ... שם לסוג של שד בדמות נחש. (20) nighi-gabbh: לידה מחדש כניגנטהה. (21) גם צורת המילה הזו וגם משמעותה מעורפלים (pauv, pavut). (22) ההשקפה
הבודהיסטית בנוגע לפעולה (קמה) נדחית כאן. (23) אגיטה בעל הבגד השעיר (הוא לבש גלימה משיער אדם). אגיטה היה פרוש בעל אמונה ... aamoli ב - MN56) (28) pua: סגולות או מעשים טובים אלו אינם מובילים לשחרור, אלא לאושר עתידי (זמני) בעולם הזה או באחר. זו בדרך כלל המטרה של
בודהיזם פופולרי, כלומר, החסידים
הבודהיסטים שאינם מתרגלים ומכוונים לשחרור מלא אך מבצעים מעשים טובים יזכו באושר עתידי אך זמני בעולם הזה או באחר. (29) תיאור זה הוא ... בהתאם לקמה שלהן. (31) deva שוב, הפעם במובן הארצי, כלומר, מלכים או שליטים. (32) Patimokkh: קוד כללי ההתנהגות של הנזירים כפי שחיבר אותו
הבודהה לאורך שנות הקמת מסדר הסנגהה של הנזירים והנזירות. הפטימוקהא כולל 227 כללים לנזירים ו - 311 כללים לנזירות ונכלל בקנון
הבודהיסטי של התהרוואדה תחת קובץ הוינאיה בחלק הסוטוויבהנגה (suttavibhanga). (33) שמות המשחקים במקור מופיעים בהערה לסוטה 1 פסקה 1.14. (34) dhamma: תורה כלשהי, אין הכוונה לתורת הלימוד של
הבודהה המכונה בפשטות דהמה. (35) Parimukha sati upahapetv: ככל הנראה המשמעות לאחר שביסס בעצמו קשב, או מביא עצמו למודעות. (36) mett: ... ההפרעות מתפוגגות באופן זמני כתוצאה ממצבי הגהאנה. (39) ptisukha: פיטי - תחושת התעלות. סוקהה - תחושת שמחה או אושר. (40) בזה מסתכמת התשובה של
הבודהה לשאלה הראשונה בפיסקה 39. (41) Uppala, paduma, parka: שלושה סוגים שונים של לוטוס, בדרך כלל משלושת הצבעים שהוזכרו - כחולים, ... דייויס מדגיש שפסקה זו ואחרות מפריכות את הרעיון שההכרה (via) מתגלגלת מחיים לחיים. כיוון שהחניך Sti האמין ברעיון של מעבר ההכרה מחיים לחיים
הבודהה גער בו קשות (MN 38). הכרה מקשרת חדשה (paisandhi) מופיעה בעת ההתעברות, אשר תלויה בזו הקודמת (לפרטים נוספים VM 17.164). (44) ... (במקור עשויות מהחומר בריל). (45) בדיוק כמו הגוף הפיזי. הגוף יציר התודעה (manomay) הוא מה שנתפס בטעות כנפש או נשמה. (46) Iddhi: למרות
שהבודהה מזכיר את הכוחות האלו כאן, כעקרון הוא לא עודד לפתח את התרגולים האלו. (47) הפרשנות לא נותנת הסבר כאן. נוגע ומכה בשמש ובירח ... מילולית אין עוד מזה (thusness) . לפרטים נוספים ראה סוטה 15 בקובץ הסוטות ארוכות (DN 15.22). (53) כל הפירות הקודמים הובילו לזה, הייחודי לדרך
הבודהיסטית . יש 13 פריטים או קבוצות והרשימה בכללותה או עם כמה השמטות חוזרת בכל סוטה בחלק הראשון של קובץ הסוטות הארוכות. בקצרה הם: ... (כלומר, השישי, על - ארצי, abhi), וההגשמת ארהנטיות (97-98). (54) Accayo: לעיתים מתורגם כחטא אך עדיף להמנע מהקשרים דתיים כאשר זה נוגע לכתבים
הבודהיסטים. (55) זהו הביטוי בו משתמשים נזירים כאשר הם מתוודים. (56) Khatya bhikkhave raja, upahatya bhikkhave raja. מילולית נעקר ... קורות, מאחר ורצח אב הוא אחד מהמעשים הרעים בעלי תוצאה מיידית (בעולם הבא) שאי אפשר להמנע מהם. על פי הפרשנות, הוא לא הצליח לישון עד שנפגש עם
הבודהה. (57) פתיחת עין - הדהמה (dhamma-cakkhu) היא הביטוי לכניסה - לזרם, כניסה למסלול וודאי להתעוררות באופן בלתי ניתן לשינוי. רייס ...