בודהיזם - הכלכל הדגול - חיים קודמים של גוטמה Mahgovinda Sutta מהאגובינדה סוטהI.כך שמעתי פעם
הבודהה התגורר בראגגהה, על פסגת הנשרים. וכאשר הלילה עמד להגיע לקיצו, הגנדהבה פנצסיקהה, (1) תוך שהוא מאיר את כל פסגת הנשרים בזוהר מרהיב, (2) ניגש אל
הבודהה, ברך אותו, נעמד במקום ראוי ואמר: אדוני, ברצוני לדווח לך אודות מה שהבחנתי וראיתי במו עיני כאשר הייתי בנוכחותם של ישויות השלושים - ושלוש. אם כך, אמור לי פנצסיקהה, אמר
הבודהה. אסיפת הישויות השמיימיות (devasabh) I.אדוני, בימים עברו, לפני זמן רב, ביום - הצום של החמישה - עשר בתחילת תקופת הגשמים, בליל ירח מלא כל ישויות ... כאלו זהו הסדר בו הם יושבים, ואחריהם נמצאים מושבינו. והישויות הללו שחיו את החיים הרוחניים תחת
הבודהה, הופיעו לא מזמן בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש, נעלים על הדוות האחרות בבהירות זוהרן והדרן. ומסיבה זו ישויות השלושים - ושלוש היו מרוצות, ... את סיפוקן, אמר לישויות השלושים - ושלוש: רבותיי, האם אתן מעוניינות לשמוע שמונה אמירות אמת בשיבחו של
הבודהה? ובקבלת הסכמתן, קרא: II.מה דעתכם, רבותיי השלושים - ושלוש? בהקשר לדרך בה
הבודהה חתר לרווחתם של הרבים, לאושרם של רבים, מתוך חמלה לעולם, לרווחתם ואושרם של ישויות ובני - האדם - איננו יכולים למצוא מורה אחר
מהבודהה בעל כאלו תכונות, בין אם נבחן את העבר או ההווה. III.אכן מנוסחת היטב היא תורת הלימוד של המכובד, נראית כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולבדוק, ... על ידי החכם כל אחד בעצמו - ואיננו יכולים למצוא מגלה של לימוד מקדם שכזה, בין אם בעבר או בהווה, אחר
מהבודהה . IV.המכובד הסביר היטב מה נכון ומה מוטעה, מה ראוי לגנאי ומה חסר אשמה, על פי מה יש לנהוג ועל פי מה אין לנהוג, מה שפל ומה אצילי, מה דוחה, חסר - דופי ומעורב באיכויותיו, ואיננו יכולים למצוא מגלה של דברים כאלו, בין אם בעבר או בהווה, אחר
מהבודהה. V.ושוב, המכובד הסביר היטב לתלמידיו את הדרך המובילה לניבאנה והם מיזגו, את הניבאנה והדרך, כפי שמי נהר הגנגס ונהר הימונא מתמזגים וזורמים יחדיו. ואיננו יכולים למצוא מגלה של הדרך המובילה לניבאנה, בין אם בעבר או בהווה, אחר
מהבודהה. VI.והמכובד זכה לבני - לוויה, גם מלומדים (3) וגם כאלו אשר לאחר שחיו את החיים, ביטלו את הנגעים המנטליים, (4) והמכובד חי איתם, כולם עולזים בדבר האחד. ואיננו יכולים למצוא מורה כזה, בין אם בעבר או בהווה, אחר
מהבודהה. VII.המתנות שניתנות למכובד מוענקות כראוי, תהילתו מבוססת היטב, ועל אף שכך הדבר, אני חושב, שבני - הלוחמים ממשיכים להיות קשורים אליו, עדיין המכובד מקבל את נדבת המזון שלו ללא יוהרה. ואיננו יכולים למצוא מורה שנוהג כך, בין אם בעבר או בהווה, אחר
מהבודהה. VIII.והמכובד פועל כפי שהוא מדבר, ומדבר כפי שהוא פועל. ואיננו יכולים למצוא מורה שנוהג כך, בכל פרט של הלימוד, בין אם בעבר או בעתיד, אחר
מהבודהה. IX.המכובד חצה את ים הספק, חלף מעבר לכל כיצד ו - מדוע, הוא השלים את משימתו ביחס למטרת החיים הרוחניים הנעלים. ואיננו יכולים למצוא מורה שעשה כך, בין אם נבחן את העבר או את ההווה, אחר
מהבודהה. וכאשר סקה כך סיים להכריז את שמונה אמירות האמת בשבח
הבודהה, ישויות השלושים - ושלוש היו אף יותר מרוצות, שמחות ומלאות הנאה ואושר לשמע האמירות בשבחו של המכובד. I.ואז מספר ישויות קראו: הו, אם רק ארבעה בודהות ערים בשלמות היו מופיעים בעולם ומלמדים דהמה כמו
הבודהה המכובד! אז היה הדבר לרווחתם ואושרם של הרבים, מתוך חמלה לעולם, לרווחתם ואושרם של ישויות שמיימיות ובני - אדם! וכמה אמרו: עזבו ארבעה בודהות ערים ... אפשרי, רבותיי, לא יכול לקרות ששני בודהות ערים בשלמות יופיעו במערכת עולמות אחת. זה לא יתכן. הלוואי
שהבודהה המכובד הזה ימשיך להאריך חיים, לשנים רבות, חופשי מחולי ומחלות! זה יהיה לרווחתם ואושרם של הרבים, מתוך חמלה לעולם, זה יהיה לרווחתם ואושרם של ישויות ... מצויין, ברהמא! נהננו ממה ששמענו. גם סקה, אדון הישויות השמיימיות, הכריז בפנינו שמונה אמירות אמת אודות
הבודהה, אשר גם מהן נהננו. שמונה אמירות האמת (aha yathbhuccava) ואז ברהמא אמר לסקה: כל הכבוד, אדון הישויות השמיימיות. גם אנחנו מעוניינים לשמוע את שמונה ... אדון ברהמא...? (כמו פסקאות 5-12) והברהמא סננקומארה היה מרוצה, מלא שמחה ומלא הנאה ואושר לשמע דברי השבח
לבודהה. II.אז הברהמא סננקומארה, לאחר שקיבל דמות גסה יותר, הופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש בדמותו של הצעיר פנצסיקהה. ובהתרוממו באוויר, הוא הופיע מרחף ... בסיקול רגליים, אמר לישויות השלושים - ושלוש: סיפורו של הברהמין הכלכל (govindabrhmaavatthu) משך כמה זמן
הבודהה המכובד היה בעל חוכמה רבת עוצמה? I.פעם היה מלך בשם דיסמפטי ולו היה שר (6) ברהמין בשם הכלכל. (7) בנו של המלך היה בחור צעיר בשם רנו, ובנו של הכלכל ... כך היציאה לפרישות של כל האנשים האלו לא הייתה נטולת פירות או עקרה, אלא מניבת פירות ורווח. כך אמר
הבודהה, ופנצסיקהה מהגנדהבות היה מרוצה ושמח מדברי המכובד. ולאחר שקד בפניו לברכה, התרחק תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו ונעלם מהמקום. (1) בסוטה 18 ברהמא לובש ... את כל חורשת גטה בזוהרן. זוהרו של ברהמא גדול הרבה יותר וזוהר גדול אף מזה מופיע בעת ההתעברות והלידה של
בודהיסטה. (3) מלומד: סקהא, sekh. מלומדים אשר השיגו את אחד משלושת שלבי הדרך הראשונים ועדיין עליהם להשלים את הדרך ולהגשים התעוררות. (4) מי שביטל את ... נהאטקה, nahtaka. מילולית: שנרחצו, סיימו את לימודיהם והוסמכו. (14) זוהי גם הדרך המומלצת על ידי
הבודהה בסוטה 13. (15) הכלכל חש שהוא חייב להציע דבר מה לברהמא, אך לא ידע מה נכון לתת. (16) כמובן שעולם הברהמא אינו באמת אלמותי, אך בתקופה הטרום -
בודהיסטית (או יותר נכון בתקופה בה אין דהמה ביקום), עולם הברהמא היה היעד הגבוה ביותר אליו היה ניתן לשאוף. (17) בני אדם: פוטהוגנה, puthujjana. בני ...