ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 1
בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 1 פירות הפרושים Smmaaphala Sutta דברי השרים (Rjmaccakath) כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בראגגהה, בחורשת המנגו של גיווקה קומארבהצה (1), יחד עם קבוצה גדולה של כאלף מאתיים וחמישים נזירים. באותה העת, המלך אגאטסטו ודהיפוטה (2) של מגדהה ישב על גג ... קומארבהצה ישב ושתק בקרבת המלך אגאטסטו. המלך שאל אותו: גיווקה ידידי, מדוע אתה שותק? וגיווקה אמר: הוד מעלתך, יש את הנעלה, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, אשר מתגורר בחורשת המנגו שלי יחד עם קבוצה של אלף מאתיים וחמישים נזירים. ובנוגע לאדון גוטמה המכובד נפוצו דיווחים טובים: האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון (7), מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. מן הראוי שהוד מעלתך יבקר את הבודהה. יתכן ויוכל להביא שלווה לרוחך. אם כך גיווקה ידידי, הכן את פילי הרכיבה. בסדר גמור הוד מעלתך! השיב גיווקה ודאג שיכינו חמש מאות פילות ואת הפיל המלכותי האישי של המלך, ... לאחר שהגיע רכוב על פילו עד היכן שהתאפשר, ירד והמשיך לצעוד ברגל אל הביתן המרכזי. כאשר הגיע שאל את גיווקה: גיווקה, היכן נמצא הבודהה? הנה אדוני, זהו הבודהה, מי שיושב מנגד לעמוד האמצעי אל מול קהילת נזיריו. המלך אגאטסטו הלך אל עבר הנעלה ונעמד במקום ראוי. כאשר עמד שם וסקר את קבוצת הנזירים אשר ישבו בשקט מוחלט שלווים כאגם רגוע, הוא חשב לעצמו: לו הנסיך אודאייבהדה (8) היה שליו כקבוצת הנזירים הזו. (הבודהה אמר): האם מחשבותיך הולכות בעקבות אהוביך, הוד רוממותך? אדוני, בני, הנסיך אודאייבהדה יקר לי מאוד. הלוואי והיה שליו כקבוצת הנזירים הזו! והמלך אגאטסטו קד בפני הבודהה, בירך את קבוצת הנזירים בכבוד בידיים צמודות, התיישב במקום ראוי ואמר: אדוני, ברצוני לשאול את הנעלה דבר מה, אם יואיל לענות לי. שאל נא כל שחפץ ליבך, הוד רוממותך. אדוני, ... כפרי של חיי הפרישות, אשר נעלה ומושלם משני אלו? אני יכול, הוד רוממותך. הקשב נא בתשומת לב, אני אדבר. כן, אדוני, השיב המלך אגאטסטו לבודהה והבודהה אמר: הוד רוממותך, הנה קורה שטטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק (29). הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדוות, המארות (30), והברהמות שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים (31) והאנשים, לאחר ...
להתווכח על המחיר בעל משמעות רגוע נותני שירות מוחלטות דחפים מיניים שתיקה דחייה
בודהיזם - השיחה על החקירה המעמיקה
בודהיזם - השיחה על החקירה המעמיקה השיחה על החקירה המעמיקה Sammasa Sutta Sayutta Nikya, Dukkha Vagga 66 (S II 107) כך שמעתי: בפעם אחת הבהגווה שהה בעיר ...
הזדקנות היקשרות להזדקן סכנה חקירה פנימית מחשבה לשאול חומר
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 4
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 4 4.42 אז הבודהה אמר למכובד אננדה: יתכן, אננדה, ... קונדה תורמים לחיים ארוכים, ליופי, לאושר, לתהילה, ללידה בעולם טוב, ולכבוד מלכים. בדרך זו, אננדה, יש להפיג את דאגתו של קונדה. 4.43 לאחר שהבודהה סידר את העניין, הוא אמר את הדברים ... נבלמת הוא המיומן זונח התנהגות רעה. כאשר חמדנות, שנאה, ובורות מתפוגגות, ניבאנה מתגשמת. (סוף חלק רביעי) עצי הסאל התאומים (yamakasl) 5.1. הבודהה אמר: אננדה, הבה נחצה את נהר ... של בני המלה במחוז קוסינארא. (54) טוב, אדוני., אמר אננדה והמכובד בלווית קבוצה גדולה של נזיריו חצה את הנהר והלך אל חורשת הסאל. שם אמר הבודהה לאננדה: אננדה הכן למעני מיטה בין ... נפלה מהשמים, והם התפזרו וכיסו את גופו של הטטהאגטה במחוות הערכה. מוזיקה שמיימית וקולות שיר נשמעו מהשמים במחוות הערכה לטטהאגטה. 5.3. והבודהה אמר: עצי הסאל האלו הנצו לפתע שפע ... ונופף במניפה. והמכובד אמר לו לזוז: זוז הצידה, נזיר, אל תעמוד מולי. והמכובד אננדה חשב לעצמו: המכובד אופבאנה זה זמן רב הוא עוזרו האישי של הבודהה, תמיד לרשותו, בכל דבר שהוא צריך. ועתה בשעתו האחרונה של המכובד הוא אומר לו לעמוד בצד ולא לעמוד מולו. מדוע הוא עושה זאת? 5.5. והוא שאל את הבודהה בעניין הזה. אננדה, הישויות מעשרת ... אין מקום שאפשר לנגוע עם קצה שערה שאינו תפוס על ידי ישות עוצמתית, והן רוטנות: עשינו דרך ארוכה כדי לראות את הטטהאגטה. זה נדיר שטטהאגטה, בודהה ער בשלמות, מופיע בעולם, והלילה ... תודעותיהן כבולות לארץ, הן מתייפחות ומורטות את שערותיהן, מרימות את ידיהן, משליכות את עצמן אפיים מתפתלות, מתהפכות וזועקות: זה מוקדם מידי שהבודהה המכובד ימות, זה מוקדם מידי שהוא - ... יקצור זכויות ואושר לזמן רב. אנשים הראויים לסטופה (thprahapuggalo) 5.12. אננדה, ישנם ארבעה אנשים הראויים לסטופה, מי הם? טטהאגטה, ארהנט, בודהה ער בשלמות, זה אחד, בודהה שקט (66) הוא אחד נוסף, תלמיד של ... הוא אחד נוסף, ושליט עולם מניע - גלגל הוא אחד נוסף. ומדוע כל אחד מאלו ראוי לסטופה? כיוון, אננדה, שבמחשבה: זוהי סטופה של טטהאגטה, של בודהה שקט, של תלמיד הטטהאגטה, של שליט - ... ועמד שם מקונן בעוד הוא נשען על פתח הכניסה: (68) אבוי, אני עדיין חניך ועלי לעשות עוד הרבה! והמורה אשר היה כה מלא חמלה כלפי עומד למות! הבודהה שאל את הנזירים היכן אננדה והם אמרו ... קורא לך. טוב, אדוני, השיב הנזיר, ועשה כך. טוב, חבר, השיב אננדה לאותו נזיר, והלך אל המורה, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. 5.14. והבודהה אמר: מספיק אננדה, אל נא תבכה ... ערך, מבורכת, מכל הלב וללא קמצנות. השגת הרבה זכויות וחסדים, אננדה. עשה את המאמץ, ותוך זמן קצר תהיה חופשי מהנגעים המנטליים. (69) 5.15. והבודהה פנה אל הנזירים: נזירים, לכל אלו ... המלה (mallna vandan) 5.20. בדיוק אז בני המלה מקוסינארא התאספו באולם האסיפות שלהם בעניין מסויים. ואננדה הגיע אליהם ומסר להם את דבריו של הבודהה. 5.21. וכאשר שמעו את דבריו של ... וליבם התמלא עצב והם כולם בכו ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם ... - מה הטעם לכל זה? לאחר מכן כולם הלכו אל חורשת הסאל היכן שהמכובד אננדה היה. 5.22. אננדה חשב לעצמו: אם ארשה לבני המלה מקוסינארא לברך את הבודהה בכבוד אחד אחר השני, הלילה יחלוף ... המלה בשם זה וזה עם ילדיו ואישתו, משרתיו וידידיו מברכים את המכובד לרגליו. וכך הציג אותם בדרך זו, ואיפשר לכל בני המלה של קוסינארא לברך את הבודהה בכבוד באשמורת הראשונה של הלילה. ... גוטמה התעתד להגשים ניבאנה סופית באשמורת האחרונה של הלילה וחשב לעצמו: שמעתי מנוודים מכובדים, וותיקים בשנים, מורים של מורים, שטטהאגטה, בודהה ער בשלמות, רק לעיתים רחוקות מופיע ... אך אננדה השיב: די, החבר סובהדה, אל נא תפריע לטטהאגטה, האדון מותש. וסובהדה ביקש בשנית ובשלישית. אך עדיין אננדה סירב לבקשתו. 5.25. אך הבודהה שמע את השיחה בין אננדה וסובהדה, ... להטריד אותי, ומה שאומר בתשובה לשאלותיו, הוא יבין במהרה. ואננדה השיב: היכנס, החבר סובהדה, המכובד מאשר לך לבוא. 5.26. אז סובהדה ניגש אל הבודהה, החליף איתו ברכות נימוסין, התיישב ... שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות, באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובקהילת הסנגהה. אנא ... אחרות חייבים לעבור תקופת ניסיון על תנאי של ארבעה חודשים... אני אעבור ארבע שנים, ורק אז שיאפשרו לי להתנזר ולהתקבל לקהילת הנזירים! אך הבודהה אמר לאננדה: אפשר לסובהדה להתנזר! ... מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. והמכובד סובהדה הפך לאחד הארהנטים. הוא היה החניך האחרון שהוסמך באופן אישי על ידי הבודהה. (76) (סוף חלק חמישי) מילותיו האחרונות של הטטהאגטה (tathgatapacchimavc) 6.1. והבודהה אמר לאננדה: אננדה, יתכן ותחשוב: ... הברהמה. (81) אך, אדוני, מה הוא עונש - הברהמה? לא משנה מה הנזיר צהנה אומר, על הנזירים לא לדבר איתו, להוכיח אותו, או להנחות אותו. 6.5. אז הבודהה הנחה את הנזירים ואמר: יתכן ולאחד הנזירים יש ספקות או חוסר וודאות ביחס לבודהה, לדהמה, לסנגהה, או ספקות ביחס לדרך ... נזירים! אל תחושו אחר כך חרטה, במחשבה: המורה היה מולנו, ונמנענו מלשאול את האדון פנים אל פנים! . לשמע מילים אלו הנזירים נותרו דוממים. הבודהה חזר על דבריו פעם שניה ושלישית, ...
תעדוף מוסיקה הישארות הנשמה בולימיה נזירות זוהר דיאטה מצויין
בודהיזם - השיחה עם סוּבְּהַה - מוסר, ריכוז, חוכמה
בודהיזם - השיחה עם סובהה - מוסר, ריכוז, ... 1.1. כך שמעתי (1). פעם אחת המכובד אננדה התגורר בסאווטהי, בחורשת גטה, בפארק אנאטהפינדיקה, זמן קצר לאחר מותו הסופי של הבודהה (2). באותה עת הצעיר סובהה, בנו של ... המכובד גוטמה שיבח ועם מה הוא דירבן, המליץ, וביסס אנשים. מה היו הדברים האלו? 1.6. סובהה, היו שלוש קבוצות של דברים אותם הבודהה שיבח, ואיתם הוא דירבן, המליץ וביסס אנשים. מהן השלוש? קבוצת המוסר האצילי (5), קבוצת הריכוז האצילי וקבוצת החוכמה האצילית. אלו היו שלוש הקבוצות אותן הבודהה שיבח... קבוצת המוסר (Slakkhandha) אם ... אננדה המכובד, מהי קבוצת המוסר האצילי אשר המכובד גוטמה שיבח...? 1.7. -29 בחור צעיר, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את ... אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו. 1.30. זוהי קבוצה המוסר האצילי אותה הבודהה שיבח... אך עדיין נותר עוד לעשות. זה ... (סוטה 2, פסקאות 75-82) כך הוא מפתח את התודעה במלואה. הוא משיג זאת דרך ריכוז. 2.19. זוהי קבוצת הריכוז האצילי אותה הבודהה שיבח... אך עדיין נותר עוד לעשות. זה ... מוצתה, החיים הרוחניים הושלמו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. 2.37. זוהי קבוצת החוכמה האצילית אשר הבודהה שיבח, איתה הוא דירבן, המליץ, וביסס ... בעוד היא מוסיפה מעט מאוד על סוטה 2. (2) אין התייחסות רבה לסדר הכרונולוגי של האירועים בקובץ השיחות הארוכות. מותו הסופי של הבודהה (פאריניבאנה) מתואר בסוטה 16. (3) ...
תכלית בני אדם התודעה לחשוף בודהיזם ספקות שם עסק ריכוז
בודהיזם - שלושת מאפייני התופעות - מושגי יסוד בדהמה
בודהיזם - שלושת מאפייני התופעות - מושגי ... ודוממים נוצרים ונכחדים. אפילו מכשיר חשמלי נוצר, מתקלקל ולבסוף מושלך כאשר המרכיבים מהם הוא עשויים נהרסים ולבסוף הופכים לאוסף חומרים ואבק. הבודהה אומר שכל דבר שנוצר סופו לההרס, כל ... בהתהוות המתמדת של חמשת המצרפים, כלומר, בתופעות המנטליות והפיזיות. האחיזה בתופעות האלו מובילה לסבל. מתוך שני מאפיינים אלו של השתנות מתמדת וסבל הבודהה מסביר לנזירים שלא יתכן שהתופעות ...
אכזבות להתייחס חיצוניות עצבות עצב רחוק או קרוב לבכות פסיכולוגים
בודהיזם - הכלכל הדגול - חיים קודמים של גוֹטַמַה
בודהיזם - הכלכל הדגול - חיים קודמים של גוטמה Mahgovinda Sutta מהאגובינדה סוטהI.כך שמעתי פעם הבודהה התגורר בראגגהה, על פסגת הנשרים. וכאשר הלילה עמד להגיע לקיצו, הגנדהבה פנצסיקהה, (1) תוך שהוא מאיר את כל פסגת הנשרים בזוהר מרהיב, (2) ניגש אל הבודהה, ברך אותו, נעמד במקום ראוי ואמר: אדוני, ברצוני לדווח לך אודות מה שהבחנתי וראיתי במו עיני כאשר הייתי בנוכחותם של ישויות השלושים - ושלוש. אם כך, אמור לי פנצסיקהה, אמר הבודהה. אסיפת הישויות השמיימיות (devasabh) I.אדוני, בימים עברו, לפני זמן רב, ביום - הצום של החמישה - עשר בתחילת תקופת הגשמים, בליל ירח מלא כל ישויות ... כאלו זהו הסדר בו הם יושבים, ואחריהם נמצאים מושבינו. והישויות הללו שחיו את החיים הרוחניים תחת הבודהה, הופיעו לא מזמן בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש, נעלים על הדוות האחרות בבהירות זוהרן והדרן. ומסיבה זו ישויות השלושים - ושלוש היו מרוצות, ... את סיפוקן, אמר לישויות השלושים - ושלוש: רבותיי, האם אתן מעוניינות לשמוע שמונה אמירות אמת בשיבחו של הבודהה? ובקבלת הסכמתן, קרא: II.מה דעתכם, רבותיי השלושים - ושלוש? בהקשר לדרך בה הבודהה חתר לרווחתם של הרבים, לאושרם של רבים, מתוך חמלה לעולם, לרווחתם ואושרם של ישויות ובני - האדם - איננו יכולים למצוא מורה אחר מהבודהה בעל כאלו תכונות, בין אם נבחן את העבר או ההווה. III.אכן מנוסחת היטב היא תורת הלימוד של המכובד, נראית כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולבדוק, ... על ידי החכם כל אחד בעצמו - ואיננו יכולים למצוא מגלה של לימוד מקדם שכזה, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה . IV.המכובד הסביר היטב מה נכון ומה מוטעה, מה ראוי לגנאי ומה חסר אשמה, על פי מה יש לנהוג ועל פי מה אין לנהוג, מה שפל ומה אצילי, מה דוחה, חסר - דופי ומעורב באיכויותיו, ואיננו יכולים למצוא מגלה של דברים כאלו, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. V.ושוב, המכובד הסביר היטב לתלמידיו את הדרך המובילה לניבאנה והם מיזגו, את הניבאנה והדרך, כפי שמי נהר הגנגס ונהר הימונא מתמזגים וזורמים יחדיו. ואיננו יכולים למצוא מגלה של הדרך המובילה לניבאנה, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. VI.והמכובד זכה לבני - לוויה, גם מלומדים (3) וגם כאלו אשר לאחר שחיו את החיים, ביטלו את הנגעים המנטליים, (4) והמכובד חי איתם, כולם עולזים בדבר האחד. ואיננו יכולים למצוא מורה כזה, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. VII.המתנות שניתנות למכובד מוענקות כראוי, תהילתו מבוססת היטב, ועל אף שכך הדבר, אני חושב, שבני - הלוחמים ממשיכים להיות קשורים אליו, עדיין המכובד מקבל את נדבת המזון שלו ללא יוהרה. ואיננו יכולים למצוא מורה שנוהג כך, בין אם בעבר או בהווה, אחר מהבודהה. VIII.והמכובד פועל כפי שהוא מדבר, ומדבר כפי שהוא פועל. ואיננו יכולים למצוא מורה שנוהג כך, בכל פרט של הלימוד, בין אם בעבר או בעתיד, אחר מהבודהה. IX.המכובד חצה את ים הספק, חלף מעבר לכל כיצד ו - מדוע, הוא השלים את משימתו ביחס למטרת החיים הרוחניים הנעלים. ואיננו יכולים למצוא מורה שעשה כך, בין אם נבחן את העבר או את ההווה, אחר מהבודהה. וכאשר סקה כך סיים להכריז את שמונה אמירות האמת בשבח הבודהה, ישויות השלושים - ושלוש היו אף יותר מרוצות, שמחות ומלאות הנאה ואושר לשמע האמירות בשבחו של המכובד. I.ואז מספר ישויות קראו: הו, אם רק ארבעה בודהות ערים בשלמות היו מופיעים בעולם ומלמדים דהמה כמו הבודהה המכובד! אז היה הדבר לרווחתם ואושרם של הרבים, מתוך חמלה לעולם, לרווחתם ואושרם של ישויות שמיימיות ובני - אדם! וכמה אמרו: עזבו ארבעה בודהות ערים ... אפשרי, רבותיי, לא יכול לקרות ששני בודהות ערים בשלמות יופיעו במערכת עולמות אחת. זה לא יתכן. הלוואי שהבודהה המכובד הזה ימשיך להאריך חיים, לשנים רבות, חופשי מחולי ומחלות! זה יהיה לרווחתם ואושרם של הרבים, מתוך חמלה לעולם, זה יהיה לרווחתם ואושרם של ישויות ... מצויין, ברהמא! נהננו ממה ששמענו. גם סקה, אדון הישויות השמיימיות, הכריז בפנינו שמונה אמירות אמת אודות הבודהה, אשר גם מהן נהננו. שמונה אמירות האמת (aha yathbhuccava) ואז ברהמא אמר לסקה: כל הכבוד, אדון הישויות השמיימיות. גם אנחנו מעוניינים לשמוע את שמונה ... אדון ברהמא...? (כמו פסקאות 5-12) והברהמא סננקומארה היה מרוצה, מלא שמחה ומלא הנאה ואושר לשמע דברי השבח לבודהה. II.אז הברהמא סננקומארה, לאחר שקיבל דמות גסה יותר, הופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש בדמותו של הצעיר פנצסיקהה. ובהתרוממו באוויר, הוא הופיע מרחף ... בסיקול רגליים, אמר לישויות השלושים - ושלוש: סיפורו של הברהמין הכלכל (govindabrhmaavatthu) משך כמה זמן הבודהה המכובד היה בעל חוכמה רבת עוצמה? I.פעם היה מלך בשם דיסמפטי ולו היה שר (6) ברהמין בשם הכלכל. (7) בנו של המלך היה בחור צעיר בשם רנו, ובנו של הכלכל ... כך היציאה לפרישות של כל האנשים האלו לא הייתה נטולת פירות או עקרה, אלא מניבת פירות ורווח. כך אמר הבודהה, ופנצסיקהה מהגנדהבות היה מרוצה ושמח מדברי המכובד. ולאחר שקד בפניו לברכה, התרחק תוך שהוא שומר את ימינו כלפיו ונעלם מהמקום. (1) בסוטה 18 ברהמא לובש ... את כל חורשת גטה בזוהרן. זוהרו של ברהמא גדול הרבה יותר וזוהר גדול אף מזה מופיע בעת ההתעברות והלידה של בודהיסטה. (3) מלומד: סקהא, sekh. מלומדים אשר השיגו את אחד משלושת שלבי הדרך הראשונים ועדיין עליהם להשלים את הדרך ולהגשים התעוררות. (4) מי שביטל את ... נהאטקה, nahtaka. מילולית: שנרחצו, סיימו את לימודיהם והוסמכו. (14) זוהי גם הדרך המומלצת על ידי הבודהה בסוטה 13. (15) הכלכל חש שהוא חייב להציע דבר מה לברהמא, אך לא ידע מה נכון לתת. (16) כמובן שעולם הברהמא אינו באמת אלמותי, אך בתקופה הטרום - בודהיסטית (או יותר נכון בתקופה בה אין דהמה ביקום), עולם הברהמא היה היעד הגבוה ביותר אליו היה ניתן לשאוף. (17) בני אדם: פוטהוגנה, puthujjana. בני ...
לשמוח החלטה לנהוג יעוץ תאוות בצע שלמות רגוע מה אתה רוצה
בודהיזם - לא עצמי
בודהיזם - לא עצמי לא - עצמי Anattalakkhana Sutta Samyutta Nikya XXII, 59 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בוראנאסי בפארק המשחק אשר באיסיפטנה. שם הוא פנה אל קבוצת חמשת הנזירים: נזירים, גוף הוא לא עצמי (i). אם הגוף ... הושלמו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. כך אמר הבודהה וחמשת הנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. ובזמן שהוראות אלו ניתנו, תודעות חמשת הנזירים, השתחררו לגמרי דרך אי האחזות ...
הרגשה נעימה רוחניים שינויים חוסר תשוקה מרוצים ושמחים תהליך רוחני פנימי או חיצוני
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 5
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 5 6.11. אז המכובד אנורודהה אמר: חברים ... הוכו בצער ויגון, נפשם התמלאה בעצב והם כולם בכו ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם עין - העולם נעצמה! אך אלו שהיו חופשיים מהשתוקקות עמדו בקשב ובהבנה מלאה, ואמרו: כל הדברים המותנים ארעיים - מה הטעם לכל זה? פולחנות גופתו של הבודהה (buddhasarrapj) 6.13. אז בני המלה הורו לאנשיהם להביא בשמים ... באותה עת אפילו בורי השופכין וערימות האשפה של קוסינארא היו מכוסים פרחי עץ - אלמוג עד גובה ברך. והישויות השמימיות כמו בני המלה של קוסינארא כיבדו את גופתו של הבודהה בריקודים ושירה שמיימית ואנושית... ונשאו את הגופה אל צפון ... - האלמוג שם. והנזירים שעדיין לא התגברו על תשוקתיהם בכו ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, ... לעשות כך, אין זה ראוי מצידכם לעשות כך! כעת נוכל לעשות מה שנרצה, ולא נצטרך לעשות מה שלא נרצה! אך המכובד קספה הגדול אמר לנזירים: חברים, הפסיקו לבכות ולילל! האין הבודהה לא אמר לכם שכל הדברים הנעימים והמענגים משתנים, נתונים ... מורכב הינו נתון לדעיכה ולא יתכן שלא ידעך. 6.21. בינתיים, ארבעה מנהיגים מבני המלה, לאחר שרחצו את ראשם ולבשו בגדים חדשים, אמרו: אנו נצית את מדורת ההלוויה של הבודהה, אך הם לא היו מסוגלים לעשות זאת. הם הלכו אל מכובד אנורודהה ... רצונן של הישויות השמימיות הוא זה - המכובד קספה הגדול נמצא בדרכו על הדרך הראשית מפאבא אל קוסינארא בלווית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. מדורת ההלוויה של הבודהה לא תדלק עד אשר המכובד קספה הגדול יברך בכבוד עם ראשו לכפות רגליו של הבודהה . אדוני, אם זהו רצונן של הישויות השמיימיות, שיהיה כך! 6.22. אז המכובד קספה הגדול הלך אל מקדשם של בני המלה מקוטה - בנדהנה היכן שהיתה מדורת ההלוויה של הבודהה, ולאחר שכיסה כתף אחת בגלימתו, עם כפות ידיו זו אל זו בכבוד, הקיף את המדורה שלוש פעמים ולאחר שהסיר את הכיסוי מכפות רגליו של הבודהה, ברך אותם בכבוד עם ראשו, וכך גם עשו חמש מאות הנזירים. ולאחר שזה הסתיים, מדורת ההלוויה של הבודהה הוצתה מעצמה. 6.23. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, מה שהיה עור, תחת העור, בשר, גידים, נוזלי - מפרקים, כל אלו נעלמו ואף לא הותירו שאריות אפר או אבק, רק העצמות (89) נותרו. וכל חמש מאות האריגים, אפילו אלו הפנימיים ביותר והחיצוניים ביותר נשרפו כליל. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, החל מטר גשם אדיר מהשמים, ואחד נוסף שהגיע מעצי הסאל ... מטרה. לאחר מכן בני המלה כיבדו את השרידים במשך שבוע באולם האסיפות שלהם, בעשיית סבכת חניתות וחומה מוקפת קשתות, בריקודים, שירה, זרי פרחים ומוזיקה. החלוקה של שרידי הבודהה (sarradhtuvibhjana) 6.24. והמלך אגאטסטו ודהיפוטה ממגדהה שמע שהבודהה נפטר בקוסינארא ושלח הודעה לבני המלה מקוסינארא: הבודהה היה בן - לוחמים וגם אני בן - לוחמים. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה. אני אבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני הליצהבי מוסאלי שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה , ונבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני השקיאן מקפילבטהו שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: הבודהה היה מנהיג השבט שלנו. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני הבוליה מאלקפה ובני הקוליה מראמגאמה שלחו הודעות דומות. הברהמין של וטהדיפה שמע שהבודהה נפטר ושלח את ההודעה: הבודהה היה בן - לוחמים, ואני ברהמין. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ואבנה סטופה גדולה לכבודם. ובני המלה של פאבא שלחו את ההודעה: הבודהה , היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סטופה גדולה לכבודם. 6.25. כאשר שמעו כל זאת, בני המלה מקוסינארא פנו אל הקהל ואמרו: הבודהה נפטר בקהילתנו. לא ניתן אף חלק משרידיו של המכובד. לשמע זאת ...
הרצון עימות סיפור חיצוניות להתפלל לקיחת אחריות הבדלה נוכלים
זן בודהיזם / זאזן - הדרך שלי לאנטאיז'י / מוהו נולקה
זן בודהיזם זאזן - הדרך שלי לאנטאיזי מוהו נולקה הגעתי לאנטאיזי לראשונה בגיל 22. תרגלתי זאזן במשך שש שנים במספר דוגואים שונים, וכשלא תרגלתי בדוגו, ישבתי יום - יום לבד. בכל - זאת הישיבה היומיומית במשך שעה או שעתיים לא הספיקה לי והתרגול בדוגו נראה לי יותר תחביב מדרך - חיים. הזאזן נקרה בדרכי לראשונה בגיל 16, ובגיל 17 כבר הייתי כמעט בטוח לחלוטין שזהו הדבר אותו אני רוצה לעשות בחיי. היה נדמה לי שזהו הדבר אותו חיפשתי ... לא הצליח בכך, עד שאותו מורה עצמו שהכיר לי את תרגול הזאזן המליץ שאמתין מעט, שאלמד יפנית ושאכשיר את עצמי לאיזו עבודה שאוכל להתפרנס ממנה כשאחזור לגרמניה. עד אותו רגע לא חשבתי כלל על פרנסה, אבל ... קיוטו. במשך שלושת החודשים הראשונים השתתפתי במפגשי הזאזן השבועיים במרכז לזן סוטו בקיוטו ובסששינים החודשיים בסונובה, מחוץ לקיוטו. חיי האוניברסיטה ביפן התגלו כמשעממים ממש כמו חיי האוניברסיטה ... נוספים בסמאדהי של הגשמת העצמי. באוגוסט המקדשים הבודהיסטים ביפן עסוקים מאד בטקסים לכבוד המתים של חברי הקהילה של המקדש. הכהן של המקדש בו שהיתן היה עסוק מאד בעזרה למקדש גדול בקיוטו, ובמשך שבועיים ... ברחבי המקדש עם פעמון, הגם שלא היה את מי להעיר. יושב זאזן במשך שעתיים, מכין את ארוחת הבוקר, מנקה, יוצא לסאמו (עבודה בודהיסטית (סב)), מחמם את האמבט ואחרי ארוחת - הערב עוד שעתיים של זאזן לגמרי לבד. אכן שיעור מאלף למי שהלך למקדש זן כדי שיורו לו זן. סמאדהי של הגשמת העצמי, או כפי שאני קורא לו כיום: תרגול למבוגרים. על אנטאיזי ...
בלי לדעת לשכנע אותי טקסים תואר שני תרגול החלטיות גלקסיות אגו
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים נוער והורים, מאמן אישי קריירה, מאמן למציאת עבודה בנושא בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 10_08_2025 השעה 07:06:26 - wesi4