ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם ✔זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה ✔בחודש שעבר הסברתי מהו "תרגול למבוגרים" בעזרת שתי ההכרות הראשונות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה
בחודש שעבר הסברתי מהו "תרגול למבוגרים" בעזרת שתי ההכרות הראשונות של מבוגר אמתי, שהן "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש". מה שכתבתי הוא שלהיות מבוגר פירושו להיווכח שדי לך במה שהחיים מציעים לך ברגע זה, ושאין לך צורך לחפש דבר - מה טוב יותר במקום אחר. ככל שתשוקתך תגבר כך יחסר לך דבר - מה, וייגרם לך סבל. ולכן מבוגר פשוט מפסיק להשתוקק ליותר ממה שיש לחיים להציע כאן ועכשיו.

כל זה טוב ויפה, אבל האם לא עלה בדעתכם שאולי מדובר ברעיונות חלולים שאין להם נגיעה למציאות שבה אנחנו חיים? ובכן לו אלה רעיונות חלולים מוטב שתפסיקו לקרוא את הפרק הזה לאלתר ומוטב שאני לא אבזבז את זמני בכתיבתו. אבל כמובן שאני מנסה לא להעלות רעיונות בלבד כי אם לשפוך מעט אור על מה שאני מכנה "תרגול למבוגרים". "תרגול" הוא חיי היום - יום ולעולם לא "רעיון", וזאת למרות שלעתים "רעיון" יכול לעזור לנו לברר עם עצמנו את עניין ה"תרגול". עלינו להיזהר לבל נסתפק בהעלאת רעיונות אודות "תרגול" - עלינו לממש את ה"תרגול"1, להגשים ולגלות אותו בחיינו. אחרת ה"תרגול" שלנו אינו אלא רעיון חלול.

מדוע אם כך, מושגים כמו "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש", "להיווכח שתמיד יהיה לך מספיק אם לא תדרוש מהחיים יותר משהם מציעים לך ברגע זה" נשמעים לנו כרעיונות חלולים? האין זאת כיון שלמרות שייתכן שאנחנו מבינים בשכלנו שהמציאות של חיינו די לה במה שהיא, עמוק בתוכנו אנחנו מרגישים "שעדיין דבר - מה חסר"? אני חושב שאפילו אחרי שנים של תרגול הדרך הבודהיסטית אנחנו עדיין מרגישים ש"דבר - מה חסר". אנחנו עדיין רוצים דבר - מה טוב - יותר, קצת יותר ממתקים, אושר והארה. וכך אם נהיה כנים עם עצמנו, ייתכן שנגלה שבמקום להסתפק במה שיש לחיים להציע לנו ברגע זה, אנחנו לא מסופקים במה שיש לנו ואנחנו משתוקקים ליותר, גם אם לא ברור לנו בדיוק מהו הדבר שחסר לנו. מדוע זאת?

הרושי סאוואקי קודו אומר:

"חסר דבר - מה בזאזן? מה חסר? דבר אינו חסר מצידו של הזאזן, זהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב 'דבר - מה חסר'! "

"דבר - מה חסר - פשוט שב זאזן. דבר - מה חסר - תרגל זאזן בגופך. דבר - מה חסר - הגשם הזאזן בגופך. "

ועדיין, מדוע חסר דבר - מה? אם פירושו של "תרגול למבוגרים" הוא אכן להפסיק להשתוקק ליותר ממה שיש לחיים להציע לנו ברגע זה, כיצד אנחנו יכולים בכלל לחשוב שדבר - מה חסר? לכל הפחות בזמן שאנחנו בזאזן עלינו לחוש שאיננו חסרים דבר, שיש לנו כל שאנו צריכים?! הרושי סאוואקי עונה על כך באומרו "שזהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב 'דבר - מה חסר'! " אין שום דבר שגוי בזאזן שאנחנו מתרגלים, אלו רק מחשבות - השווא המלוות את התרגול שמנסות לשכנע אותנו "שעדיין דבר - מה חסר". ובעצם עבור כולנו, בני - אדם השוגים במחשבות - שווא, תמיד חסר דבר - מה. זה אך טבעי. מאידך אל - לנו לשכוח שאנחנו בו - בזמן בודהה. להיות בודהה פירושו להיות מחובר למציאות המוחלטת בה דבר לעולם אינו יכול להיות חסר. ובעוד אנחנו חושבים שעדיין דבר - מה חסר, משהו בנו מבין בשלמות שאין ביכולתנו כלל וכלל להשתוקק ליותר ממה שיש לנו. אנחנו בו - בזמן בני - אדם השוגים במחשבות - שווא ובודהות, ילדותיים ומבוגרים בו - בזמן. אני חושב שלכולנו יש את המבנה המפוצל הזה בתודעתנו, ואני לא חושב שניתן לוותר על צד אחד לטובת האחר.

הבעיה של מבוגר אמתי היא כיצד שני הצדדים האלו מתייחסים זה לזה. האם ברצונך לחיות את חייך תחת הנהגתו של הצד הילדותי שלך, שטוען תמיד שעדיין דבר - מה חסר? מבוגר אמתי יעדיף לשבת מעוגן במציאות בה "עדיין דבר - מה חסר", מגשים הזאזן בגופו בו - בזמן שמחשבותיו משתוקקות "לדבר - מה נוסף".

הרושי סאוואקי אמר גם: "זאזן פירושו לשבת איתן בו - בזמן שדבר - מה חסר. "

ישנו קואן מפורסם, שביפנית נקרא בדרך כלל, "הקואן של הסימנייה מו". הוא מספר על נזיר ששאל את רבו: "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו (מו)? " הרב עונה: "מו (לאו)! "2

המילה "קואן" פירושה "מקרה - פומבי", בדרך כלל חילופי דברים בין מורה לתלמיד, או אמרה או מעשה אחר של רב - זן ששימשה מאוחר יותר כדוגמה לביטוי של האמת. בעת החדשה הפכה המילה "קואן" לשמש לתיאור שאלה אחת מתוך תכנית - לימודים שעל תלמידי - זן הלומדים תחת מורה קואנים "לענות בהצלחה". התלמיד ייכנס אל "חדר הדוקוסאן" כדי להיפגש בארבע - עיניים עם המורה. ראשית הוא יכריז על הקואן שלו, ואז המורה יבקש את תשובתו. התלמיד הכין מבעוד מועד הצהרה או מעשה שיבטאו את הבנתו. אם המורה מאשר את הבנתו התלמיד "יתקדם" אל "הקואן הבא", אם המורה אינו מאשר את הבנתו, על התלמיד "לנסות שוב" בפעם אחרת. במקרה של "הקואן של הסימנייה מו", לתלמיד סיכוי טוב "לענות בהצלחה" אם רק ישאג "מוווווווווווווווווווו! " בקול עמוק מעומק ההרה שלו, כדי להראות שהוא "הפך לאחד עם מו". כדאי לשים לב לעובדה שביפן קוראים לקואן "הקואן של הסימנייה מו" ולא "הקואן מו". בעצם מדובר בלהפוך לסימנייה "מו", ולא להפוך "לכלום מוחלט" או "ריק מזרח אסייתי" כפי שחשבו פילוסופים אחדים. כקואן מודרני למו אין משמעות אחרת אלא "מוווווווווווווווווווו! "

קואנים אחרים ידרשו מהתלמיד לסטור למורה או לעשות כאילו הוא משתין עליו. התשובות לקואן יכולות להיות תמימות ומשעשעות כמו משחק ילדי - גן. לא בדיוק מה שייחשב "כתרגול למבוגרים", אבל קואנים משמשים במסורות זן מסוימות כאמצעי למטרה ולא כמטרה בפני עצמה. כאמצעי למטרה אני חושב שקואנים משמשים אותנו היטב כדי להשתחרר מכלא המחשבות המרובות בתודעתנו. והשחרור הזה מתבצע תוך התיילדות מלאכותית של עצמנו, חזרה למעין מצב תינוקי - בזן זה נקרא "להפוך לאידיוט מושלם". במסורות מסוימות, "להפוך לאידיוט מושלם" נחשב כשלב הכרחי לתרגול זן.

אבל אין ברצוני להמשיך ולדון ביתרונות והחסרונות של "זן הקואנים". אני רוצה להתרכז באפיונים עמוקים יותר של "הקואן של הסימנייה מו". כאשר הנזיר שואל: "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? ", הוא אינו שואל אודות סתם איזה כלב. כאשר הוא אומר "כלב", הוא מתייחס לאותו צד בעצמו שניתן להתייחס אליו בדיוק רב כאל "כלב". הבודהיזם מלמד אותנו שכולנו בודהות, אבל האם באמת ניתן לקרוא בודהה לעצמי, הכלב הזה? הרב לא ענה " מוווווווווווווווווווו! " אלא פשוט "לא! " ישנו הבדל מובהק בין אדם השוגה במחשבות - שווא לבין בודהה. כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא אנחנו רחוקים מאד להיות "בודהות כפי שאנו". הקואן ממשיך בשאלה של הנזיר: "אם כפי שהבודהיזם מלמד אותנו, לכל דבר יש טבע - הבודהה, כיצד ייתכן שרק לכלב הזה, לי, אין? " והרב עונה: "בשל טבע הקרמה. " נכון שכבודהות יש לנו טבע - הבודהה, אבל כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא טבענו הוא "קרמה", ושונה הדבר לחיות את חיינו מסובבים על - ידי הקרמה מלחיות את חיינו כבודהה.

דבר מעניין הוא שבזמן אחר ענה הרב תשובה הפוכה - הנזיר שואל, "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? ", הרב עונה, "כן, יש לו! " - אפילו לכלב כמוך או כמוני אין דרך להימלט מהמציאות המוחלטת שנקראת "טבע - הבודהה". אדם השוגה במחשבות - שווא אינו זהה לבודהה, אבל גם לא ניתן להפריד ביניהם. בודהה מתעלה על האדם, אבל בו - בזמן הוא סוגר וחובק את האדם. הנזיר המשיך ושאל: "אתה אומר שלכלב הזה יש טבע - הבודהה, אבל מדוע אם - כך מתגלה טבע - הבודהה הטהור במצב - קיום כל - כך מכוער? ", כאשר אני מסתכל על עצמי בכנות, כל שאני רואה הן תשוקה, שנאה, מחשבות - שווא - כיצד יכול איזשהו "טבע - בודהה" להתגלות בזה? התשובה של הרב היא מן המפורסמות: "זה נעשה במכוון! "

אדם השוגה במחשבות - שווא אינו אלא אדם השוגה במחשבות - שווא. הבודהה אינו פחות מבודהה. ישות השוגה במחשבות - שווא ובודהה אינן אותו הדבר, אבל כאשר אדם השוגה במחשבות - שווא, בלב הקרמה והאשליה, מוצא מחסה3 ולוקח על עצמו את הנדרים4 וחי חיי תרגול, הישות שטבעה קרמה הופכת לישות שטבעה נדר - ובודהה ובודהיסטווה, מבוגר אמתי מתגלה במכוון. בודהיססטווה או מבוגר הוא ישות השוגה במחשבות - שווא החיה את חייה מנדר לנדר. על - אף שאינם זהים, בודהה ואדם לא ניתנים להפרדה. לחיות מנדר לנדר, לחיות כמבוגר אחראי, ולחיות מסובב על - ידי הקרמה כתינוק מגודל, הן דרכים שונות לחלוטין לחיות את חיינו. מבוגר בוחר "במכוון" להשתמש בקיום הקרמתי שלו כאדם כדי לחיות את דרך הבודהה.

אני שוגה במחשבות - שווא, ואני בודהה. אני תינוק מגודל, ובו - בזמן אני מבוגר אמתי. השאלה היא כיצד שני ה"אני" האלו מתייחסים זה לזה. באותו האופן בו אם אוהבת מושכת את ילדה הבוכה בידו, כך אני המבוגר מורה את הדרך לאני הילדותי באפשרו לו לעקוב אחר כוח - הכבידה של הזאזן. אין כל תועלת לפתח חרדה בניסיון לחנך את עצמי בעצמי, כפי שיכול לקרות להורה צעיר כאשר התינוק שלו לא מפסיק לבכות. כאשר ההורה אוהב את ילדו באופן - טבעי והילד באופן - טבעי הולך בדרך ההורה, ניתן להבין בבירור כיצד הישות השוגה במחשבות שווא, "הכלב שבי", מחוברת בו - בעת אל הבודהה והבודהיסטווה המבוגר, חיה מנדר לנדר.

"זאזן פירושו לשבת ביציבות בה - בעת שדבר - מה חסר. "

"להיות נצפה על - ידי זאזן, מקולל על - ידי זאזן, חסום על - ידי זאזן, להיסחב על - ידי זאזן, לבכות יום - יום בדמעות של דם - האין זו דרך החיים המאושרת ביותר שתוכל לדמיין? "

את ה"אושר" הזה נוכל לטעום רק עם נחישות של מבוגר. למרבה - הצער הוא אינו קיים עבור אלו שתודעתם בת שלוש. אצלי מתקיימים במקביל המבוגר הנחוש ובן השלוש, עבורו תמיד חסר דבר - מה. אבל אין מדובר בפיצול - אישיות או בסתירה פנימית. אם אנחנו מתרגלים בצורה בוגרת אנחנו יכולים לשאוב כוח רב מן המבנה הפנימי שלנו. בגנז'וקואן אומר דוגן זנז'י:

"כאשר תורת - הבודהה עדיין אינה ממלאת את הגוף והתודעה, אתה חושב שאתה מלא בה.

כאשר אתה מלא בתורת - הבודהה, אתה מבין, שצד אחד חסר דבר - מה. "

ילדותי לחשוב שדי - לנו במה שיש כאשר מדובר בתרגול תורת - הבודהה. זהו המבוגר שבנו שמבין "דבר - מה חסר". כאשר אנחנו מרוצים מהזאזן שלנו, זהו סימן בטוח לכך שמשהו בזאזן שלנו שגוי. מאידך, כאשר אנחנו באמת מתרגלים זאזן, אנחנו מבינים שצד אחד חסר. דבר כמובן אינו חסר מצידו של הזאזן. אבל כבני - אדם יש לנו את החסרונות שלנו, את הצד הילדותי שלנו, ככל שהתרגול שלנו הופך להיות בוגר יותר, כך ההכרה בילדותיות ובמחשבות - השווא שלנו מתבהרת. בשל ההכרה הזו אנחנו ממשיכים להתמסר לדרך, מסתכלים על עצמנו מזוויות שונות. אבל כאשר אנחנו מתחילים להיות מרוצים מהתרגול שלנו, מברכים את עצמנו על מה שהשגנו - בעצם חזרנו אחורה לשלב בו אנחנו חושבים שדי לנו ממה שלא ייתכן שלעולם יהיה לנו מספיק - תורת - הבודהה. וזהו רק עניין של זמן עד שנתחיל ליילל ולהתלונן: "עדיין דבר - מה חסר". הדבר היחיד שחסר הוא גישה בוגרת ואחראית לתרגול שלנו.

דוגן מונה שש הכרות נוספות של מבוגר אמתי, אחרי "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש": "ליהנות מן השקט (לא להעסיק עצמך בנושאים שאינם ממין - העניין) ", "להתאמץ לתרגל (לקחת אחריות על חייך) ", "לא לשכוח את הנחישות (מדוע אני מתרגל?) ", "תרגול סמאדהי (להגשים את הזאזן בגוף) ", "לתרגל תבונה (ליישם את ה"תרגול למבוגרים") ", "לא לדבר למעלה - מן - הדרוש (לעלות - כתה מרעיונות חלולים) ". במקום להסביר הלאה את ההכרות האלו, אני רוצה לספר על האופן בו הגעתי לאנטאיז'י לראשונה, ומה חווייתי. המשך יבוא.


1. בלשון המקור: Put "practice" into practice

2. הרב המדובר הוא לא אחר מג'ושו

3. מחסה בבודהה, בדהרמה ובסנגהה (שלושת אבני - החן הבודהיסטיות)

4. הנדרים הם נדרי הבודהיסטווה www.bendowa.net/zenblog1/תרגומים/muho/adult-practice/6-עדיין-דבר-מה-חסר-מוהו-נולקה/
איך לחנך המוחלט מטרה בכי תלונות תלונה אין משמעות טבע ריכוז לפתח מוחלט בודהיזם זאזן זן בודהיזם
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל?
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל? בודהיזם. הינדואיזם. בודהה. הארה. נירוואנה. נירוונה. דהרמה. אנאטמן. מדיטציה. בודהיזם טיבטי (דרך היהלום. הארה מלאה). זן בודהיזם. מאיה (אשליה). הדרך המתומנת האצילה. הודו. דתות דהרמיות. פילוסופיה סינית. במאמר זה נעסוק בנקודת האמת שיש בבודהיזם כמו שיש בכל דבר אחר. הרעיון של הבודהיזם הוא די פשוט. הסבל של האדם נוצר בגלל התלות הרגשית שלו בתופעות חולפות. האדם נקשר רגשית לדברים שונים שאינם אמתיים, ורק משום כך הוא סובל. הרעיון הבודהיסטי הוא, אל תיקשר רגשית לשום דבר וכך לא תסבול. ולזה יש המשך: גם לא להקשר רגשית זהו סוג של ... לגמרי מתלות רגשית כלשהי / משתחרר מהאגו לגמרי / משתחרר מהרצון לגמרי, באותו הרגע האדם מגיע להארה והופך להיות בודהה. הארה היינו מצב של נירוואנה ואושר תמידי. נירוונה היינו מצב שבו האדם אינו קשור רגשית לשום דבר, אך אוהב ... מה שיש בה באהבה עצמית אמיתית וללא תנאי כלשהו. מהי הדרך להגיע להארה? איך להגיע אל הנירוונה ולהפוך להיות בודהה? תשובה: בעיקר על ידי מדיטציה. מדיטציה היא התבוננות פנימית של האדם על האני שלו. היינו האדם מסתכל פנימה על ... שהיא גם המהות של כל מה שקיים. כאשר זה קורה, נוצרת אחדות של האדם עם המציאות = הארה = בודהה. אחת מהמדיטציות הידועות היא מדיטציית ויפאסנה. מדיטציית ויפאסאנה היא מדיטציה שעוסקת בעיקר בעניין של שתיקה והעדר דיבור. המעשים של ... ולחשוב. לשתוק = להתחבר לשורש של כל מה שקיים לפני שנוצר הדיבור. זוהי מהותה של מדיטציית ויפאסאנה. בנוסף קיימים בבודהיזם (זן בודהיזם) גם הקואנים. קואן = שאלת התבוננות שהאדם שואל את עצמו כדי לנסות ללמוד משהו על עצמו / המציאות. בבודהיזם וגם בהינדואיזם קיים גם הרעיון של המאיה האשליה של החושים. הרעיון הוא כי המציאות האמיתית היא אינה כפי מה שהאדם חווה ... שונים, למרות שכולם הם בכלל ישות אחת ודבר אחד ממש. אז מה באמת צריך לעשות כדי להגיע להארה ולהיות בודהה? תשובה: צריך לחפש את האמת. דהיינו, האדם צריך לראות שצורת המחשבה שלו היא אכן אמיתית ושהתפיסה שלו את המציאות ... רואה את כל המציאות כישות אחת ויחידה. כאשר זה קורה, האדם משתחרר מהסבל בשלמות, מגיע להארה אמיתית ובשלמות והופך לבודהה אמיתי שאינו רק בודהיסטי אלא הוא באחדות עם כל דבר.
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות ... בטוח אם מה שהוא עושה טוב או לא, ובסופו של דבר לא יכול ליהנות מהחיים. האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם מובילות לאושר אמיתי? נראה כי גם הגישות הרוחניות שמובילות לאי - היקשרות לדברים, כמו בודהיזם, יוצרות תחושת אושר, אך יש בזה צדדים נסתרים. יש אנשים שמצליחים לא להיות מחוברים לדברים ומרגישים טוב יותר בגלל ... מה זה אושר פילוסופי? האם לימודי פילוסופיה תורמים לאושר? מה הקשר בין ניתוח רגשות לאושר? האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם עוזרות להרגיש מאושר? כיצד ניתוחים רגשיים משפיעים על חיינו?
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 1
בודהיזם - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 1 במאמר הזה נדבר על תפישת העולם הבודהיסטית. נסביר את היתרון שלה, ונסביר גם את החיסרון שלה. וממילא נסביר גם מה בודהה לא ידע ולאיזו הארה בודהה לא הגיע. וכאשר מדברים על תפישת חיים כלשהי, בפרט כאשר באים לבאר את החסרונות שלה, אז יש לזכור כי ... שהוא שמע. אך עדיין יתכן שהחכם עצמו אמר דבר אחר והתכוון לדבר אחר. ולכן, בטרם נסביר את החיסרון של הבודהיזם, נגדיר את תפישת הבודהיזם שעליה אנחנו מדברים. כי ההתייחסות צריכה תמיד להיות לדבר מוגדר, דהיינו, לפירוש כלשהו של תפישת העולם הבודהיסטית. ואם מישהו תופס את הבודהיזם בצורה שונה, הרי שאין כאן התייחסות לכל תפיסות הבודהיזם השונות. וכאן במאמר נעמוד על מספר רעיונות בודהיסטים ונתייחס אליהם. והרעיון הבודהיסטי הראשון שאליו נתייחס, הוא אל תפישת החיים הבודהיסטית, שעל פיה הבודהיזם הוא הדרך לשחרור מסבל. כי עפ הבודהיזם העולם הזה הוא מלא בסבל. ושורש הסבל של האדם עפ הבודהיזם, הוא בכך שהאדם נאחז בתופעות משתנות. כי בעולם שלנו הכל משתנה כל הזמן. וכאשר האדם נאחז מבחינה רגשית בתופעה חולפת כלשהי, על ידי זה האדם סובל כאשר התופעה משתנה. ואדם מואר עפ הבודהיזם, הוא מי שהצליח להשתחרר מכל תלות רגשית כלשהי לגבי תופעה משתנה כלשהי. וניתן למצוא עמקויות כלשהן בבודהיזם, לגבי זה שגם האני של האדם הוא תופעה משתנה וכיוב, ועוד רעיונות שונים שאליהם לא נכנס כאן. וכאן נתמקד ... שנוצר על ידי היצמדות לתופעות משתנות. וההארה היא כאשר האדם משתחרר מהתלות הרגשית בתופעות המשתנות. ואם נתבונן על אנשים בודהיסטים, נראה כי כלפי חוץ לפחות חלקם נראים אנשים מאושרים ושמחים. כי כאשר לוקחים בן אדם שכל היום רודף אחרי ... עליו, רואים כמובן אדם לא מאושר, שהוא בעצם חי את חייו מתוך מרדף לא ברור. וכאשר שמים לידו את הבודהיסט, שהוא אולי בדיוק עושה באותו הרגע איזו מדיטציה שמרגיעה אותו וכיוב, אז האדם שנמצא בתוך מרוץ משוגע של החיים, כאשר הוא מסתכל על הבודהיסט הרגוע שנח לו מחוץ למרוץ, הוא בטוח שהבודהיסט הזה מאושר. כי הוא האדם הרגיל נמצא בתוך מרוץ, והבודהיסט נח מהמרוץ. ונראה כאילו שהבודהיסט כבר הגיע לסוף המרוץ. ולכן האדם שנמצא במרוץ, חושב שהבודהיסט הוא אדם מואר ומאושר. וכאשר האדם מתבונן על הבודהיסט והוא רואה מולו אדם רגוע, שמשדר כלפי חוץ תחושה של שלווה, שקט נפשי, רוגע, שמחה, שלוות נפש וכיוב, אז האדם שנמצא במרוץ ושאין לו את כל הדברים האלו, אז נדמה לו שהבודהיסט הזה הוא אדם מואר ומאושר. ובפרט אם אותו הבודהה בא לאדם ומספר לאדם שהעולם הזה מלא בסבל, ושהסבל נובע מכך שהאדם רודף אחרי דברים שכל הזמן משתנים, והבודהה ... בטוח שהנה הבודהה הזה הוא אדם מואר ומאושר באמת. ואז האדם גם הוא מנסה ללמוד את שיטת הבודהה ואת הבודהיזם. והאדם מנסה גם הוא להשתחרר מהסבל שיש בעולם. והאדם מתחיל להשתחרר מכל התלויות הרגשיות שיש לו. והאדם חושב מקווה ... לא ידע, אז נאמר שבודהה לא ידע ליהנות. כי כל מה שבודהה ניסה להסביר, זה שהעולם הזה מלא בסבל. ושהבודהיזם יראה לאדם את הדרך להשתחרר מהסבל, ושזאת הארה ופסגת חלומותיו של האדם שאליה רוצה להגיע האדם. וכפי שכבר ביארתי ... אז המקסימום שהוא יכול להתחייב עליו, זה לגרום לך לא לסבול כמו כולם. וכאשר האדם סובל, והוא רואה מולו בודהיסטי שדוגל בכך שהאדם צריך להשתחרר רגשית מכל מה שקיים, אז נדמה לאדם שהנה המפתח אל האושר. וכאשר האדם מתחיל לתרגל בודהיזם, והאדם מתחיל לעשות מדיטציות והתבוננות כלשהי, ומתחיל להשתחרר מהתלות הרגשית שלו בכל מיני דברים, אז האדם באמת מרגיש סוג ... התעלות רוחנית. ונדמה לאדם שמי שהוא לא תלוי רגשית בשום דבר, הרי שהוא מאושר. ומי שיתבונן היטב על הרעיון הבודהיסטי הנל, הוא יראה שיש חסרונות מאוד גדולים במה שלימד בודהה. וניתן כאן כמה נקודות להתבוננות על התורה הבודהיסטית. והדבר הראשון שצריך להדליק נורה אדומה אצל מי ששומע את התפישה הבודהיסטית, הוא שהבודהה מגדיר את עצמו באמצעות הסבל. פירושו שהבודהה מצהיר שהוא יעזור לאדם להשתחרר מהסבל. וכפי שהבודהיזם עצמו מוגדר הדרך לשחרור מסבל. וכאשר הגדרת הבודהיזם היא כדרך שמסבירה איך לא לסבול, ממילא ניתן להבין שהדבר הטוב ביותר שאותו יכול הבודהיזם להציע לאדם, זה איך לסבול פחות או אפילו איך לא לסבול בכלל. אבל הבודהיזם לא יכול להציע לאדם את הרגשות הטובים והיפים שיש בתשוקה, התאהבות והיקשרות רגשית, התמכרות, התמסרות לדברים שונים וכיוב. וכפי ... ככ סבל מהעולם, עד שהוא החליט לחשוב שהעולם לא קיים. כי גם הרעיון הזה ניתן להיתקל בו בצורות שונות בבודהיזם, שכאילו העולם שלנו הוא אשליה. למרות שמצד האמת העולם הזה הוא אמיתי לגמרי, ורק מי שסובל כאן, רק הוא ...
אליעד כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים
אליעד כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים
... כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים איך לבחור מורה רוחני מתאים לך? אליעד כהן מסביר איך לדעת אם מורה ... גם את השלמות וגם את חוסר השלמות בו - זמנית. מה הקשר של אליעד כהן לתורת רבי נחמן מברסלב ולבודהיזם? אליעד כהן מספר על עצמו שהוא עבר דרך שיטות רוחניות רבות מאוד, ביניהן בודהיזם, ויפאסנה, יוגה, וכן למד לעומק את תורת רבי נחמן מברסלב. הוא מסביר כי רבי נחמן השפיע עליו יותר מכל ... לא הבטיח הבטחות מוגדרות אלא דיבר על חיפוש של אמת שאין אחריה שום דופי. לדברי אליעד, הוא למד את הבודהיזם מתוך נקודת מבט של רבי נחמן, ובכך הייתה לו אפשרות לבדוק כל שיטה ביחס לרעיון השלמות המוחלטת. הוא מציין ... לבחור מורה רוחני? מהי שלמות מוחלטת? למה להיות אלוהים? האם אפשר להיות אלוהים באמת? מה הקשר בין רבי נחמן לבודהיזם? איך לזהות מורה רוחני אמיתי?
הדרך של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות
הדרך של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות
... רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות איך לדעת האם אתה הולך בדרך הרוחנית הנכונה? אליעד כהן מסביר בשיחה את הקושי העיקרי לדעת האם הדרך ... מסוימת ומרגיש בטוח שזו הדרך הנכונה, כנראה לא מספיק מתבונן בעצמו ובמציאות. אליעד מודה כי גם הוא עבר בדרך הבודהיזם, אבל לדבריו זו לא הייתה דרך מודעת או מסומנת מראש אלא חלק מניסיונות רבים שעשה. מדוע הדרך הרוחנית אינה ... לא הלך בדרך אחת ספציפית שהייתה ברורה לו מראש. במקום זאת, הוא ניסה כמעט את כל הדרכים האפשריות: מדיטציה, בודהיזם, וגישות שונות. הוא לא ידע מראש איזו דרך תוביל אותו למטרה. רק כשהוא הרגיש שהוא כבר לא מחפש יותר, ...
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
... רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות מהי הבעיה שנוצרת מלימודי רוחניות? אחת הבעיות המרכזיות שאליעד כהן מציג בנושא של לימודי רוחניות היא שהאדם מגיע ללמוד תחומים הקשורים לאושר, מודעות עצמית, מדיטציה (ויפאסנה) ועוד שיטות שונות כמו בודהיזם. בהתחלה, האדם שמתחיל ללמוד לימודים רוחניים חווה הצלחות ומגיע לרמות מסוימות של מודעות ואושר, אך לאחר שהוא עובר שלב ... אליעד כהן מסביר באמצעות דוגמאות של אנשים שעושים מדיטציות, כמו ויפאסנה, או מתעסקים בנושאים כמו אהבה וחמלה, כמו בתורות בודהיסטיות. אנשים אלו מגיעים למודעות גבוהה שלפיה הכל זמני וחולף, אך ההכרה הזו יוצרת אצלם בעיה קשה - הם כבר ...
בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת?
בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת? במאמר הזה ניקח שתי גישות הפוכות, ששתיהן מתיימרות להוביל את האדם אל האושר, ונבדוק את האמת עליהן. ולצורך העניין ניקח את הבודהיזם אל מול ההדוניזם (הדוניזם = נהנתנות). הרעיון שעומד מאחורי הבודהיזם (ומאחורי פילוסופיות רבות נוספות), הוא כי הסבל של האדם נובע מכך שהוא תלוי רגשית בתופעות חולפות. העולם משתנה כל ... בשום דבר, ושהכל יהיה אצלו אחד... הרי שהוא יגיע אל ההארה ואל האושר. ומהצד השני ניתן להעמיד אל מול הבודהיזם ושכיוב, את התפישה של ההדוניזם ושל הנהנתנות, שאומרת שתכלית החיים היא להשיג כמה שיותר הנאות. ושמי שרוצה להיות מאושר, ... הדרכים האלו שהן הפוכות לחלוטין, שתיהן מובילות את האדם לאותה הנקודה בדיוק. ונסביר: אם ינסה האדם לברוח מהסבל באמצעות הבודהיזם, הרי שהוא רק יגדיל את הסבל שלו. ואם ינסה האדם לברוח מהסבל שלו באמצעות הנהנתנות, הרי שגם הוא רק ... שבעולם, הרי שחייו יהיו חסרי משמעות. וחיים חסרי משמעות, הם לחלוטין לא אושר, אלא רק סוג אחר של סבל. והבודהיסט, תמיד ירגיש שחסרה לו היכולת להתאהב והיכולת להתקשר רגשית והיכולת לבטא את הרגשות שלו בעוצמה חזקה, כי הוא תמיד צריך להיזהר לא להקשר רגשית כדי לא לסבול. כך שהבודהיזם חסר את ההדוניזם ואת הנהנתנות. ומהצד השני, גם הנהנתן, גם הוא בסופו של דבר ירגיש שחייו חסרי משמעות כלשהי. ... אז הוא מרגיש סוג של אושר. משום שהוא מתחיל להכיל בתוכו את מה שהיה חסר לו בדרך השנייה. וכאשר הבודהיסט מתחיל להתאהב, אז הוא מרגיש סוג של אושר. וכאשר ההדוניסט מפסיק להתאהב ומתחיל לשמור על ריחוק רגשי, גם הוא ...
מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם ליהנות צריך לדעת!
מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם ליהנות צריך לדעת! כפי שכבר ביארתי, זכותו המלאה של האדם לא לדעת את הכל. אך ...
בודהיזם / הינדואיזם / מאיה / אשליה - ועולם התופעות המשתנות.
בודהיזם / הינדואיזם / מאיה / אשליה - ועולם התופעות המשתנות. אחד הרעיונות המרכזיים בתורת הבודהיזם ובתורות שקרובות אליו, היא הרעיון שהעולם הזה הוא סוג של מאיה דהיינו, אשליה. ולרעיון הזה שהעולם הזה הוא אשליה בלבד, יש לו משמעויות שונות. והרעיון המרכזי של הבודהיזם וחבריו, הוא שכל התופעות שיש בעולם הזה, הן תופעות שמשתנות כל הזמן. ושום דבר בעולם הזה לא יציב. וכאשר ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2
בודהיזם - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 2 כי מי שיתבונן היטב על העולם, יראה כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את כל הכוחות ... אחר. וגן עדן שורשו ביכולת של האדם להכיל בתוכו את התופעות של המשתנות של העולם, ולא לברוח מהן. כי הבודהה שלא הבין את העולם, ושלא הבין למה המציאות היא כפי מה שהיא, הוא מלמד את האדם איך לברוח מהמציאות. ... תמיד כאשר מתחדשת לאדם הבנה כלשהי. וחשוב להבהיר, כי בכל הדעות שיש בעולם יש בהן מן האמת. וגם כמובן בבודהיזם ובכל הרעיונות שלו, וגם בתפישה שאומרת ששורש הסבל הוא השכל, גם בזה יש מן האמת. אך הפתרון הוא לא ... שלו יתיישר לפי האמת, אז לא רק שהוא לא יסבול, אלא הוא גם ייהנה. וכאשר האדם מתחיל ללכת בדרך הבודהיסטית, הוא אכן מתחיל להרגיש יותר טוב. משום שגם בבודהיזם יש משהו טוב. כי גם בחשיבה הבודהיסטית של התנתקות רגשית, גם בה יש משהו נכון. שהוא היכולת שחסרה לאדם שסובל בגלל ההיקשרות הרגשית שלו. ולכן האדם מרגיש טוב אחרי שהוא מתחיל לתרגל מדיטציות וכיוב. אבל מצד האמת, הבודהיזם הוא סבל, בדיוק כמו שההפך של הבודהיזם (הדוניזם), גם הוא סבל. וגם הבודהיסט בתוך ליבו מקנא בהדוניסט. כי הבודהיסט אומנם לא סובל כמו ההדוניסט, אבל הוא גם לא נהנה כמו ההדוניסט. והבודהיסט בתוך ליבו משתוקק למצוא את הדרך ליהנות מהחיים, בלי לסבול מהם. אבל אין לו את הדרך הזאת. ולכן הוא ... אבל זו לא השלמות. כי השלמות כפי שכבר ביארתי, היא היכולת להכיל את ההפכים. דהיינו, שהאדם ידע להיות גם בודהיסט וגם הדוניסט בו זמנית. דהיינו, מצד אחד גם ליהנות מהחיים הרגילים של העולם הזה, וגם לאזן אותם עם האמת שנמצאת בבודהיזם. בין כך ובין כך נסכם ונאמר, כי ליהנות זאת מומחיות. ומצד האמת גם הבודהה משתוקק ליהנות. כי אם לבודהה לא היה חשוב ליהנות, ממילא הוא לא היה סובל. והסבל נוצר רק בגלל הרצון ליהנות. והבודהה לימד איך לא לסבול. אבל הוא לא לימד איך ליהנות. והבודהה הסביר לאדם איך לא להיפגע מהעולם, אבל הוא לא התמודד עם שורש הרצון של האדם ליהנות. וגם הבודהה עצמו רצה ליהנות. ומה לעשות שבמגרש המשחקים אפשר גם להיפגע? כי ההנאה נמצאת במגרש המשחקים. ומי שרוצה ליהנות, צריך לשחק את המשחק. ובודהה הסביר שמאחר שבמשחק אפשר להיפגע, אז ההמלצה שלו היא לא לשחק את המשחק. אבל זאת המלצה של מי שלא יודע לנצח במשחק, וגם להפסיד בכבוד אם צריך. כי הבודהה לא היה מסוגל ולא ידע איך להכיל בתוכו את הסבל. כי הסבל והרע הוא חלק מהמשחק. ומי שרוצה להשתחרר ... להכיל בתוכו את הסבל. דהיינו, להבין את חוקי המשחק באמת, ועל ידי זה לדעת גם להפסיד כאשר מפסידים. אבל הבודהה לא באמת השתחרר מהסבל. כי הוא כל הזמן ברח ממנו. כי מי שמסוגל להכיל בתוכו את הסבל, רק הוא השתחרר מהסבל. כי הסבל לא מאיים עליו. אבל הבודהה אולי לא סבל בפועל מענייני העולם, אבל הוא בהחלט לא השתחרר מהסבל בפנימיות שלו. וההוכחה הפשוטה לכך היא, שהוא דגל בכך שעל האדם לא להזדהות רגשית לתופעות משתנות כדי לא לסבול. וזה בעצם אומר שהבודהה לא השתחרר מהסבל בפנימיות שלו, אלא רק בחיצוניות שלו. כי אילו הוא היה משתחרר מהסבל באמת, הוא היה יכול כן להתאהב, להשתוקק וכיוב, ועדיין לא לסבול. אבל הסבל עדיין היה בתוך הבודהה. ולכן הבודהה ברח מהעולם, כדי לא לסבול. כי הוא לא באמת השתחרר מהסבל. ומי שמשתחרר מהסבל באמת, זה בא לידי ביטוי ... משום שהוא מסוגל להכיל בתוכו את הסבל. ולהשתחרר מהסבל פירושו, לדעת להפיק הנאה גם ממצב של סבל. ואת זה הבודהה לא ידע איך לעשות. בכל מקרה, השלמות היא שהאדם יבין את המציאות, ואז האדם ימצא את הטוב שיש בכל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיזם, כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
ריבאונד אחרי פרידה איך אפשר לשכוח אותו? הרמה נכונה של משא תנועה רב מפרקית תחושה של חוסר תכלית התאמה אישית טיפול תרופתי נגד חרדה פחדים מהמוות לא כל חרדה חברתית זה רע להתגבר על חרדה חברתית לגרום לילד לאהוב ללמוד מה זאת אהבה אובססיבית? למה לא קל להיות מאושר? סוגי אושר משלימים האם להתחייב בזוגיות זה טבעי? מריבות עם האקס החלטה קבוצתית קבלת החלטות בתנאי אי וודאות התמודדות עם מחלה כרונית להתמודד עם מחשבות מטרידות איך אפשר להצליח בלי תואר? מוטיבציה נעלמה טכניקת nlp לשתול ללקוח מחשבה טראומה מהילדות למה לגרום לילד לסדר את החדר שלו? מודעות עצמית לגוף ולרגשות טראומה בתת מודע סוגי אוטיזם בתפקוד נמוך למה הילד שומע קולות בראש? לשמור על קשר עם האקסית לחזור להיות עם אקסית תרגילים לשיפור גמישות המסטרינג שרירי הזרוע התלת ראשי הוכחה שאין אלוהים אלוהים הוא אין סופי איך לזהות הארה? הארה שנעלמה איך להיות אלוהים בדמיון? להפוך להיות אלוהים האמיתי לשלם לך יותר כסף להכניס כסף התכלית של החיים הופך למשמעות החיים להשיג את ההנאה מוניטין שלילי בגוגל למה אני בוחר משהו? תחושת הבחירה איך לפרש סימן מהיקום? מערכת היחסים שבין אלוהים לבין העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, מאמן אישי קשב וריכוז, קואצ'ינג לילדים בתחום בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 11_09_2025 השעה 01:53:55 - wesi4