ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם ✔בודהיזם - בְּרַהְמָא פונה אל הישויות ✔השיחה עם גַ'נַבַסַבְּהַה בְּרַהְמָא פונה אל הישויות Janavasabha Sutta גַ'נַבַסַבְּהַה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - בְּרַהְמָא פונה אל הישויות
השיחה עם גַ'נַבַסַבְּהַה

בְּרַהְמָא פונה אל הישויות

Janavasabha Sutta

גַ'נַבַסַבְּהַה סוּטַּהיעדם של בני נָאדִיקָא

(ntikiydibykaraa)

I.כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר בבית הלְבְנִים אשר בנָאדִיקָא. [1] באותה עת הבודהה סיפר אודות הלידות מחדש של חסידים שונים בחלקים שונים של הארץ אשר נפטרו ומתו: בני קָאסִי ובני קוֹסַלַה, בני וַגִּ'יאַה ובני מַלַּה, בני צֶ'טִי ובני וַמְסַה, בני קוּרוּ ובני פַּנְצָ'אלַה, בני מַצְּ'הַה ובני סוּרַסֶנַה, באומרו: "זה נולד מחדש כאן, וההוא נולד מחדש שם." יותר מחמישים חסידים בני הנָאדִיקָא, אשר זנחו את חמשת הכבלים הנמוכים, נולדו ספונטנית ויגשימו נִיבָּאנַה מבלי לשוב לעולם הזה. יותר מתשעים מהם, לאחר שזנחו את שלושת הכבלים והחלישו חמדנות שנאה ואשלייה, הפכו ל'חוזרים - פעם - אחת', אשר ישובו לעולם הזה פעם אחת נוספת ואז ישימו קץ לסבל. ויותר מחמש מאות, לאחר שזנחו שלושה כבלים, הפכו ל'נכנסים - לזרם', שאינם יכולים ליפול לעולמות הצער, מובטחים לניבאנה.

II.השמועה הזו הגיעה אל אוזניהם של החסידים בנָאדִיקָא, והם היו מרוצים, שמחים ומלאי אושר לשמוע את דבריו של הבודהה.

הערתו של אָנַנְדַה

(nandaparikath)

I.והמכובד אָנַנְדַה שמע את דיווחיו של הבודהה ואת שמחתם של בני הנָאדִיקָא.

II.והוא חשב לעצמו: 'היו גם תלמידים ותיקים מבני מַגַדְהַה שמתו. ואכן גם הם היו חסידים מסורים של הבודהה, הדהמה והסנגהה, והם שמרו על כללי המוסר בשלמות. הבודהה לא הכריז על יעדיהם. יהיה זה טוב להכריז על כך, הדבר יעצים את אמונם של ההמונים וכך יזכו ללידה טובה.

כעת, המלך סֵנִיַיה בִּימְבִּיסָארַה של מַגַדְהַה היה מלך צדיק ושומר חוק, ידיד ברהמינים, בעלי - בית, יושבי ערים וכפרים, כך שתהילתו ידועה בכל העולם: 'מלכנו הצדיק, אשר העניק לנו אושר רב, כעת מת. החיים שלנו היו קלים תחת שלטון חוק הצדק שהנהיג. והוא היה מסור לבודהה, לדהמה ולסנגהה, ושמר על כללי המוסר בשלמות. ' כך אנשים אמרו: 'המלך בִּימְבִּיסָארַה, אשר שיבח את הבודהה עד יום מותו, כעת מת! ' והבודהה לא הכריז על יעד לידתו, ויהיה זה טוב להכריז על כך... מלבד זאת, היה זה בארץ מַגַדְהַה בה הבודהה הגשים התעוררות. מאחר והמכובד הגשים התעוררות במַגַדְהַה, מדוע אין הוא מכריז על יעדי הלידה של אלו אשר מתו שם? כיוון שאם המכובד לא יכריז על כך הדבר יגרום צער רב לבני מַגַדְהַה. מאחר שכך המצב מדוע שהבודהה לא יכריז על כך? '

I.ולאחר שהירהר כך בבדידות בשמם של חסידי מַגַדְהַה, המכובד אָנַנְדַה השכים קום עם עלות השחר, הלך אל הבודהה וברך אותו בכבוד. ולאחר שהתיישב במקום ראוי, אמר: "אדוני, שמעתי את שהוכרז בעניין תושבי נָאדִיקָא... (המשך כמו בפסקאות 1-2).

II.כל אלו היו מסורים לבודהה, לדהמה ולסנגהה, והם שמרו על כללי המוסר בשלמות. והמכובד לא הכריז על יעדי הלידה שלהם... (המשך כמו בפסקה 4). מדוע המכובד לא מכריז על כך?". ולאחר שאמר זאת לבודהה בשמם של חסידי בני מַגַדְהַה, הוא קם ממושבו, ברך את הבודהה בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את צידו הימיני כלפיו.

III.מייד לאחר שאָנַנְדַה הלך, הבודהה לקח את גלימתו קערתו, ויצא אל נָאדִיקָא לסבב נדבות. מאוחר יותר, עם חזרתו, ולאחר שסיים את ארוחתו, הלך אל בית הלבנים ולאחר שרחץ את כפות רגליו, נכנס פנימה, ואז, לאחר שהרהר, שקל ונתן את דעתו המלאה לשאלת חסידי מַגַדְהַה, הוא התישב על המושב המוכן, ואמר: "אני אדע את יעדיהם וגורלותיהם העתידיים, יהיו אשר יהיו." ואז הוא תפס במחשבתו את יעדו וגורלו של כל אחד מהם. ובערב, לאחר שסיים את ההתבודדות המדיטטיבית, הבודהה יצא מבית הלבנים והתיישב במושב המוכן בצל מגוריו.

IV.אז הגיע המכובד אָנַנְדַה, ברך אותו לשלום, התיישב במקום ראוי ואמר: "אדוני, ארשת פניו של המכובד בהירה וזוהרת, ומראה שתודעתו של המכובד שלווה. האם המכובד מסופק עם לינת היום?"

V."אָנַנְדַה, לאחר שדיברתי עימי אודות חסידי מַגַדְהַה, לקחתי את גלימתי וקערתי ויצאתי אל נָאדִיקָא לסבב נדבות. לאחר מכן... הלכתי אל בית הלבנים והרהרתי בשאלת חסידי מַגַדְהַה... וכך תפסתי במחשבתי את יעדיהם וגורליהם של כל אחד מהם.

היַקְהַה גַ'נַבַסַבְּהה

(janavasabhayakkho)

אז נשמעה קריאתו של יַקְהַה [2] שחלף שם: 'אני הוא גַ'נַבַסַבְּהה, [3] אדוני! אני הוא גַ'נַבַסַבְּהה, הוא שכך - הלך! ' אם כך, אָנַנְדַה, האם אתה מכיר מישהו אשר קודם לכן נקרא בשם גַ'נַבַסַבְּהה?"

"אני חייב להודות שמעולם לא שמעתי שם שכזה, ועדיין לשמע השם 'גַ'נַבַסַבְּהַה' שערותיי סמרו, וחשבתי: 'הוא ששמו גַ'נַבַסַבְּהה לא יתכן שיהיה יַקְהַה מדרג נמוך! '"

I."אָנַנְדַה, מייד לאחר ששמעתי את הקול הזה, היַקְהַה הופיע בפני בחיזיון אצילי, וקרא בשנית: 'אני הוא בִּימְבִּיסָארַה, אדוני! אני הוא בִּימְבִּיסָארַה, הוא שכך - הלך! כעת נולדתי בפעם השביעית לתוך פמלייתו של האדון וֶסַּבַנַה. [4] כך לאחר שמתתי כמלך של בני - אדם, כעת הפכתי בין הישויות השמימיות מלך של ישויות לא - אנושיות.

שבעה חיים כאן ושבעה שם, ארבע עשר לידות

זהו סכום תקופות החיים בהם אני יכול להזכר.

זה זמן רב, אדוני, שידעתי עצמי פטור מעולמות הצער, [5] ועתה עלתה בי התשוקה להיות חוזר - פעם - אחת. ' ואני אמרתי: 'זה מדהים, זה מפליא שהיַקְהַה המכובד גַ'נַבַסַבְּהה אומר זאת. על בסיס מה הוא יודע הישג אצילי ומיוחד שכזה?"

I."לא אחרת, אדוני, לא אחרת, הוא שכך - הלך, אלא מתוך הלימוד שלך ממש! מהתקופה בה הפכתי מחויב לחלוטין ורכשתי אמון מושלם, מאז והלאה, אדוני, זה זמן רב, שידעתי עצמי פטור מעולמות הצער, והתשוקה עלתה בי להיות חוזר - פעם - אחת. וכאן, אדוני, לאחר שנשלחתי על ידי המלך וֶסַּבַנַה אל המלך וִירוּלְהַקַה [6] בעניין מסויים, ראיתי את האדון נכנס אל בית הלבנים ומתיישב ומהרהר בשאלת חסידי מַגַדְהַה... ומאחר ורק שמעתי לפני כן את המלך וֶסַּבַנַה מכריז לאסיפתו מה היו יעדיהם של אנשים אלו, אין זה פלא שחשבתי: 'אלך לראות את המכובד ואדווח לו על הדבר. ' ואלו שתי הסיבות [7] לשמם הגעתי לראות את המכובד.

אסיפת הישויות השמיימיות

(devasabh)

I.אדוני, בימים עברו, לפני זמן רב, ביום - הצום של החמישה - עשר בתחילת תקופת הגשמים, [8] בליל ירח מלא כל ישויות השלושים - ושלוש ישבו באולם סוּדְהַמָּא [9] - אסיפה גדולה של ישויות שמיימיות, וארבעת המלכים האדירים מארבעת קצוות עולם היו שם. היה שם המלך האדיר דְהַטַרַטְּהַה [10] מהמזרח בראש נתיניו, כשפניו פונים מערבה, המלך האדיר וִירוּלְהַקַה מהדרום בראש נתיניו, כשפניו פונים צפונה, המלך האדיר וִירוּפַּקְּהַה מהמערב בראש נתיניו, כשפניו פונים מזרחה, והמלך האדיר וֶסַּבַנַה מהצפון בראש נתיניו, כשפניו פונים דרומה.

באירועים כאלו זהו הסדר בו הם יושבים, ואחריהם נמצאים מושבינו. והישויות הללו שחיו את החיים הרוחניים תחת הבודהה, הופיעו לא מזמן בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש, נעלים על הדֶווֹת האחרות בבהירות זוהרן והדרן. ומסיבה זו ישויות השלושים - ושלוש היו מרוצות, מאושרות, מלאות הנאה ושמחה, באומרן: 'קהל הדֶווֹת גדל, קהל האַסוּרַה מצטמטם! ' [11]

I.ואז, אדוני, סַקַּה, שליט הישויות, בראותו את הנאתן של השלושים - ושלוש, יצא בקריאת פיוטים אלו של שימחה:

'ישויות השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן

מהללות את הטַטְהָאגַטַה, ואת אמת הדְהַמַה

בראותן דֶווֹת חדשות מגיעות, חסרות דופי ומרהיבות

אשר הובילו חיים רוחניים, וכעת זוכות ללידה טובה.

עולות על כל האחרות בבהירות זוהרן והדרן

תלמידיו של החכם הגדול יוצאי דופן הם.

בראותן כל זאת, השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן

מהללות את הטַטְהָאגַטַה, ואת אמת הדהמה. '

ובראותן כל זאת, ישויות השלושים - ושלוש עלזו עוד יותר, ואמרו: 'קהל הדֶווֹת גדל, קהל האסורה מצטמצם! '.

I.ואז הם נועצו ובחנו יחד את העניין לשמו התכנסו באולם סוּדְהַמָּא, ארבעת המלכים האדירים קיבלו עצות והבהרות בעניין זה בעוד הם עומדים ללא ניע לצד מושבם. [12]

המלכים, בקבלם את ההנחיות, שמו לב היטב לדברים

שנאמרו, בעומדם רגועים ושלווים, לצד מושבם.

I.אז, אדוני, זוהר מרהיב הבהיק מכיוון צפון, ונראה פאר אדיר יותר מבוהק הישויות השמיימיות. וסַקַּה אמר לישויות השלושים - ושלוש: 'רבותיי, כאשר סימנים אלו נצפים, אור כזה נראה וזוהר כזה מבהיק, אז בְּרַהְמָא יופיע. ההופעה של זוהר שכזה היא הסימן הראשון להתגלמות קרבתו של בְּרַהְמָא.

כאשר הם רואים את הסימנים האלו, בְּרַהְמָא יופיע בקרוב.

זהו האות של בְּרַהְמָא, זוהר עצום ואדיר.

נאומו של סַנַנְקוּמָארַה

(sanakumrakath)

I.אז ישויות השלושים - ושלוש התיישבו כל אחד במקומו המתאים, ואמרו: 'הבה נגלה מה יצא מהזוהר הזה, [13] ולאחר שנגלה מה מהותו, נלך אליו. ' וכך גם אמרו ארבעת המלכים האדירים ביושבם במקומם. כך כולם הסכימו.

II.אדוני, כאשר הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה [14] מופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש, הוא מופיע בדמות גסה יותר, כיוון שדמותו הטבעית אינה כזו שנתפסת בעיניהם. כאשר הוא מופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש, הוא עולה על הדֶווֹת האחרות בזוהרן והדרן, בדיוק כפי שדמות עשויה זהב עולה על דמות אנושית. ואדוני, כאשר הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה מופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש, אף לא אחת מהן ברכה אותו, או קמה בפניו, או הציעה לו מקום לשבת. כולן ישבו בדממה בכפות ידיים צמודות, [15] ובסיקול רגליים, [16] חושבות שישב על מושב [17] הישות הזו ממנה הוא רוצה דבר מה. והיא אשר על מושבה הבְּרַהְמָא יושב, נרגשת ומאושרת כמלך בן - לוחמים משוח היטב בטקס המלכתו.

III.אז, אדוני, הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה, לאחר שקיבל דמות גסה יותר, הופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש בדמותו של הצעיר פַּנְצַ'סִיקְהַה. [18] ובהתרוממו באוויר, הוא הופיע מרחף בסיקול רגליים, בדיוק כפי שאדם חזק ישב על גבי מושב יציב או על האדמה. וכאשר ראה את הנאתן של ישויות השלושים - ושלוש, הוא יצא בקריאת פיוטים אלו של שימחה:

'ישויות השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן

מהללות את הטַטְהָאגַטַה, ואת אמת הדְהַמַה

בראותן דֶווֹת חדשות מגיעות, חסרות דופי ומרהיבות

אשר הובילו חיים רוחניים, וכעת זוכות ללידה טובה.

עולות על כל האחרות בבהירות זוהרן והדרן

תלמידיו של החכם הגדול יוצאי דופן הם.

בראותן כל זאת, השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן

מהללות את הטַטְהָאגַטַה, ואת אמת הדהמה. '

I.כעת, באשר לעניין נאומו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה, ולאופן דבריו, קולו היה בעל שמונה איכויות: הוא היה מובחן, ברור, נעים, מושך, תמציתי, תכליתי, עמוק ומהדהד. וכאשר דיבר בקול זה אל האסיפה, קולו לא נשמע מעבר לכך. כל מי שיש לו קול שכזה נאמר עליו שיש לו את קולו של בְּרַהְמָא.

II.ובְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה, בהכפילו את צורתו בשלושים - ושלוש, התיישב בסיקול רגליים על כל אחד מהמושבים של השלושים - ושלוש, ואמר: 'מה חושבים רבותי השלושים ושלוש? מאחר והמכובד, מתוך חמלה לעולם ולמען רווחתם ואושרם של רבים, פעל לתועלתם של ישויות ובני - האדם, יהיו אשר יהיו אלו אשר ישימו את מבטחם בבודהה, בדהמה ובסנגהה וישמרו על כללי המוסר, לאחר מותם והתפרקות הגוף, יופיעו בחברת הישויות פַּרִינִימִּיטַה - וַסַבַטּי, או הישויות נִימָאנַרַטִּי, או ישויות הטוּסִיטַה, או ישויות היָאמַה, או בפמלייתן של ישויות השלושים - ושלוש, או של ארבעת המלכים האדירים - או לכל הפחות בחברת הגַנְדְהַבּוֹת. [19]

III.זה היה משא דבריו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה. וכל אחת מהישויות הגבוהות אליה דיבר חשבה לעצמה: 'הוא יושב במושבי, הוא מדבר אלי בלבד. '

כל הדמויות שנלבשו דיברו בקול אחד

ולאחר שסיימו לדבר, כולם דממו בבת אחת.

כך השלושים - ושלוש ומנהיגן

כל אחת מהן חשבה: 'הוא מדבר אלי בלבד. '

I.לאחר מכן הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה לבש דמות אחת, התיישב במושבו של סַקַּה ופנה אליהם:

פיתוח הנתיבים לעוצמה

(bhvitaiddhipdo)

'מה חושבים רבותי השלושים ושלוש? המכובד הזה, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות, יודע ורואה את ארבעת הנתיבים לעוצמה, [20] כיצד לפתח אותם, להשלים ולתרגל אותם. מה הם הארבעה? הנה נזיר מפתח ריכוז של כוונה המלווה במאמץ של רצון, ריכוז של אנרגיה המלווה במאמץ של רצון, ריכוז של הכרה המלווה במאמץ של רצון, וריכוז של חקירה מלווה במאמץ של רצון. אלו הם ארבעת הנתיבים לעוצמה... וכל הפרושים או הברהמינים אשר בעבר מימשו כוחות מעין אלו בדרכים שונות, כולם פיתחו ותרגלו רבות את ארבעת הנתיבים הללו, וכך גם לגבי כל מי שבעתיד, או בהווה מפתח כוחות מעין אלו. האם רבותיי השלושים - ושלוש מבחינים בי בעוצמות מעין אלו? '

'כן, בְּרַהְמָא. '

'אכן, גם אני פיתחתי ותירגלתי רבות את ארבעת הנתיבים. '

I.זה היה משא דבריו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה. והוא המשיך כך:

שלושת האופנים להשגת ראייה

(tividho oksdhigamo)

'מה חושבים רבותי השלושים - ושלוש? היו שלושה אופנים להשגת ראייה ולהשגת הרגשה נעימה אשר הוכרזו על ידי המכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות, אשר יודע ורואה. מה הם השלושה? במקרה הראשון מישהו חי עם תאוות - חושים, עם גורמים מזיקים. קורה מקרה בו הוא שומע את הדהמה האצילית, והוא מקשיב בתשומת לב ומתרגל בהתאם לכך. וכתוצאה מתרגול זה הוא מתחיל לחיות מנותק מתאוות חושים וגורמים מזיקים אלו. כתוצאה מהנתקות זו, מופיעה בו הנאה, [21] ואף יותר מכך, שמחה. [22] כפי שתענוג גורם להנאה, כך מתוך הנאה הוא חווה שמחה.

I.במקרה השני ישנו יצור - חי כלשהו בו התגובות הגסות [23] של גוף, דיבור ומחשבה אינן שקטות. קורה מקרה בו הוא שומע את הדהמה האצילית והוא מקשיב בתשומת לב ומתרגל בהתאם לכך. וכתוצאה מתרגול זה התגובות הגסות של גוף, דיבור ומחשבה מושקטות. וכתוצאה מהשקטה זו, מופיעה בו הנאה, ואף יותר יותר מכך, שמחה. כפי שתענוג גורם להנאה, כך מתוך הנאה הוא חווה שמחה.

II.במקרה השלישי ישנו אדם אשר באמת לא יודע מה טוב ומה רע, מה ראוי לגנאי ומה אינו ראוי לגנאי, מה יש לתרגל ומה אין לתרגל, מה בזוי ומה אצילי, מה דוחה, חסר - דופי, או מעורב באיכויותיו. קורה מקרה בו הוא שומע את הדהמה האצילית והוא מקשיב בתשומת לב ומתרגל בהתאם לכך. כתוצאה מכך, הוא מבין באמת מה טוב ומה רע, מה ראוי לגנאי ומה אינו ראוי לגנאי, מה יש לתרגל ומה לא ראוי לתרגל, מה בזוי ומה אצילי, מה דוחה, חסר - דופי, או מעורב באיכויותיו. ובו אשר יודע ורואה כך, הבורות מתפוגגת ומופיעה ידיעה. עם התפוגגות הבורות והופעת ידיעה, מופיעה בו הנאה ויותר מכך, שמחה. כפי שתענוג גורם להנאה, כך מתוך הנאה הוא חווה שמחה. אלו שלושת האופנים להשגת ראייה ולהשגת נעימות שהוכרזו על ידי המכובד, הבודהה הער בשלמות, אשר יודע ורואה. '

III.זה היה משא דבריו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה. והוא המשיך כך:

ביסוס הקשב מארבע בחינות

(catusatipahna)

'מה חושבים רבותי השלושים ושלוש? כיצד המכובד אשר יודע ורואה הסביר היטב את ארבע הבחינות לביסוס הקשב להשגת הטוב, מה הן?

הנה נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. כאשר הוא כך מתרגל התבוננות בגופו כגוף, הוא הופך מרוכז לחלוטין ושליו לחלוטין. בהיותו כך רגוע ושליו, הוא משיג ידיעה וראייה חיצונית בגופם של אחרים. [24] הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. כאשר הוא כך מתרגל התבוננות בהרגשותיו כהרגשות, הוא הופך מרוכז לחלוטין ושליו לחלוטין. בהיותו כך רגוע ושליו, הוא משיג ידיעה וראייה חיצונית בהרגשות של אחרים. הוא מתבונן בתודעתו כתודעה במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. כאשר הוא כך מתרגל התבוננות בתודעתו כתודעה, הוא הופך מרוכז לחלוטין ושליו לחלוטין. בהיותו כך רגוע ושליו, הוא משיג ידיעה וראייה חיצונית בתודעות של אחרים. הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. כאשר הוא כך מתרגל התבוננות בתכני תודעתו כתכני - תודעה, הוא הופך מרוכז לחלוטין ושליו לחלוטין. בהיותו כך רגוע ושליו, הוא משיג ידיעה וראייה חיצונית בתכני - תודעה של אחרים. אלו הם ארבעת הבחינות לביסוס הקשב אשר הוסברו היטב על ידי הבודהה המכובד, אשר יודע ורואה, להשגת הטוב.

I.זה היה משא דבריו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה. והוא המשיך כך:

שבעת הצרכים לריכוז

(satta samdhiparikkhr)

'מה חושבים רבותי השלושים ושלוש? כיצד המכובד אשר יודע ורואה הסביר את שבעת הצרכים לריכוז, לפיתוח ריכוז מושלם, והשלמת הריכוז, אילו שבעה? הם הבנה נכונה, חשיבה נכונה, [25] דיבור נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, קשב נכון. [26] אחדות התודעה הנוצרת כתוצאה משבעת גורמים אלו מכונה ריכוז אצילי נכון עם בסיסיו וצרכיו. מהבנה נכונה נוצרת חשיבה נכונה, מחשיבה נכונה נוצר דיבור נכון, מדיבור נכון נוצרת פעולה נכונה, מפעולה נכונה נוצר אורח חיים נכון, מאורח חיים נכון נוצר מאמץ נכון, ממאמץ נכון נוצר קשב נכון, מקשב נכון נוצר ריכוז נכון, מריכוז נכון נוצרת ידיעה נכונה, [27] מידיעה נכונה נוצר שיחרור נכון. [28] אם מישהו היה מכריז נכונה: 'הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. ' והיה אומר: 'דלתות האלמוות פתוחות! ', הוא היה אומר זאת בתואם עם האמת הגבוהה ביותר. כיוון שאכן הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו, וכן דלתות האלמוות פתוחות.

אלו בעלי אמון בלתי מעורער בבודהה, בדהמה ובסנגהה, ובעלי התנהגות מוסרית משביעת רצון לאציליים, היצורים האלו אשר הופיעו כאן בהסתמך על תרגול - הדהמה שלהם מסתכמים ביותר מאלפיים וארבע מאות חסידים בני מַגַדְהַה שנפטרו, ולאחר שהוכחדו בהם שלושה כבלים הם הפכו לנכנסים - לזרם, חסרי יכולת ליפול לעולמות הצער ומובטחים להתעוררות, ואכן ישנם כאן גם שחוזרים - פעם - אחת.

אך אכן, על הגזע האחר

בעל סגולה גדולה יותר

אותו עדיין תודעתי

כלל אינה יכולה לאמוד

מפחד שאומר דבר שקר. [29]

I.זה היה משא דבריו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה. ובהקשר לכך המלך האדיר וֶסַּבַנַה הרהר במחשבתו: 'זה מדהים, זה נפלא, שמופיע מורה כה מהולל, שתהיה כזו הכרזה נהדרת של דהמה, ושדרכים כאלו נהדרות אל הנשגב יוצגו! ' והבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה קרא את מחשבותיו של המלך וֶסַּבַנַה ואמר לו: 'מה דעתך המלך וֶסַּבַנַה? היה מורה כזה מהולל בעבר, וכזו הכרזה וכאלו דרכים הוצגו, וכך גם יהיה שוב בעתיד. '"

II.זה היה משא הכרזתו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה לישויות השלושים - ושלוש. והמלך האדיר וֶסַּבַנַה, לאחר ששמע וקיבל זאת באופן אישי, העביר את הדברים לחסידיו. והיַקְהַה גַ'נַבַסַבְּהה, לאחר ששמע זאת עצמו וגם הגיע לכך באמצעות תבונת - העל שלו, העביר זאת למכובד אָנַנְדַה, שבתורו העביר זאת לנזירים ולנזירות, ולחסידים בעלי - הבית הגברים והנשים.

וכך החיים הרוחניים הוברקו היטב ושגשגו והופצו במרחבים כאשר הוצגו לבני האדם.


[1] נָאדִיקָא: ndik. מופיע גם כנָאטִיקָא, ntik.

[2] יַקְהַה נחשב בדרך כלל כיצור לא נעים כמו שד או מפלצת, אך הם מכונים גם 'פיות'.

[3] גַ'נַבַסַבְּהַה: מילולית - 'שור בין בני - אדם' או 'שור (גיבור) בני האדם. '

[4] וֶסַּבַנַה: 'המלך הגדול' של הצפון. מנהיגם של היַקְהוֹת.

[5] שבע הלידות בעולם האנושי מציינות את המספר המירבי של לידות שנכנס לזרם יכול לעבור. על כן 'התשוקה' שעלתה בו לעבור לשלב הבא.

[6] וִירוּלְהַקַה: 'המלך הגדול' של הדרום.

[7] שתי הסיבות הן העובדה שוֶסַּבַנַה יצא באמירה באותו נושא ושהוא היה מודע למחשבותיו של הבודהה (!) באותו נושא. זה מתאים גם להצהרותיו של הבודהה במקרים שונים שהוא יודע דברים מסויימים הן באמצעות הידע האישי שלו והן באמצעות ישות שמיימית המספרת לו על כך.

[8] תקופת הגשמים: וַסַּה, vassa. תקופת ההתבודדות השנתית של שלושה חודשים בעונת הגשמים.

[9] סוּדְהַמָּא: 'אולם ההתייעצות הטובה. '

[10] לסקירה רחבה אודות דְהַטַרַטְּהַה והמלכים הגדולים האחרים החולשים על גני העדן הנמוכים הממוקמים רק מעט מעל העולם האנושי, ראה סוטה 32.

[11] האַסוּרוֹת סבלו מדעיכה במעמדם בהודו. משווים אותם לאַהוּרַה (ahura) הפרסיים. האסורות נמצאים במצב מלחמה עם הדֶווֹת (deva). מאחר ובני אנוש יכולים להיוולד בכל אחד מהמחנות (כמו בסוטה 24 פסקה 1.7), זה טבעי שהדֶווֹת ישמחו בהתחזקות מעמדם מהצטרפות תלמידיו של הבודהה.

[12] נראה, כפי שרייס דיוויס מציין, שהם היו ככל הנראה המתעדים של ההתרחשויות באסיפות של ישויות השלושים - ושלוש. היה עליהן לשנן את אשר הוחלט. כך היה נהוג גם באסיפות אחרות בהודו של אותם זמנים.

[13] יצא: וִיפָּאקַה, vipka. כאן אין הכוונה למונח במובנו השכיח של 'תוצאה של פעולה' אלא שימוש נדיר במובן תוצאה באופן כללי.

[14] סַנַנְקוּמָארַה: צעיר לנצח, או בתול לנצח. אחד מחמשת הבנים של בְּרַהְמָא.

[15] כפות ידיים צמודות: אַנְגַ'לִי, ajali. מחווה של הוקרה, כבוד וברכה אשר עדיין נעשה בה שימוש רב בהודו ובארצות בודהיסטיות. לעיתים נתפס בטעות בעיניים מערביות כמחווה של תפילה, שעל פי הבודהיזם המסורתי אינה רלוונטית.

[16] סיקול רגליים: פַּלַּנְקֵנַה, pallankena. תנוחה של רגליים צלובות - לוטוס ונגזרותיה.

[17] מושב: פַּלַּנְקַה, pallanka. זו גם הכורסא עליה יושבים בסיקול רגליים.

[18] הפרשנות מציינת שבְּרַהְמָא אימץ את דמותו של פַּנְצַסִיקְהַה, כיוון שהיה אהוב על כל הדֶווֹת.

[19] כאן מוזכרות קבוצות שונות של ישויות. גַנְדְהַבּוֹת לדוגמה הם מוזיקאים שמימיים, כעוזריהם של הדֶווֹת מעולם ארבעת המלכים הגדולים, הן הישויות מהדרגה הנמוכה ביותר בעולמות השמיימיים. זה היה מביש לנזיר להיוולד בעולמן.

[20] ארבעת הנתיבים לעוצמה מוגדרים בסוטה 26 פסקה 28.

[21] הנאה: סוּקְהַה, sukha. קיימות שתי גרסאות לפירוש הראשונה כהרגשה נעימה פיזית או מנטלית, והשנייה הרגשה פיזית בלבד. מאחר והמילה היא הניגוד לדוּקְּהַה המתורגם כ'סבל', התרגום השכיח למילה סוּקְהַה הוא דווקא 'אושר' או 'נוחות'.

[22] שמחה: סוֹמַנַסַּה, somanassa. הרגשה מנטלית נעימה. על פי הגרסה הראשונה כאן הכוונה לדרגה גבוהה יותר של הרגשה (אך לא תחושת התעלות, פִּיטִי - pti). על פי הגרסא השניה הכוונה כאן היא להרגשה טובה מנטלית לעומת סוּקְהַה שהיא הרגשה נעימה פיזית בלבד. לכן, המילה סוֹמַנַסַּה קרובה יותר בפירושה ל'אושר' מאשר המילה 'סוּקְהַה'

[23] תגובות: סַנְקְהַרַה, sankhr. מונח בעל פירושים שונים: התניות, נטיות, תבניות.

[24] 'ידיעה וראייה חיצונית בגופם של אחרים' או 'ידיעה וראייה של צורות חומריות חיצוניות לעצמו'.

[25] חשיבה נכונה: סַמָּא - סַנְקַפַּה, samm-sankappa. מתורגם גם כ'כוונה נכונה', 'מניע נכון', 'מחשבה נכונה'. הכוונה בחשיבה במקרה זה היא כוונות ומניעים ולא ההיבטים של שפה ומילוליות.

[26] הצגה נדירה של הדרך בעלת שמונה האיברים, במקומות אחרים הסבר הדרגתי שכזה נדחה. הדבר הוביל לניסוח מאוחר של דרך מדורגת.

[27] ידיעה נכונה: סַמָּא - נְיַנַם, samm- a.

[28] שיחרור נכון: סַמָּא - וִימוּטִּי, samm-vimutti. שני השלבים הנוספים האלו הם חלק מהדרך העל - גשמית.

[29] אלו הם 'לא - חוזרים', אשר לכאורה הרבה מעבר לבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה ולכן הוא אינו יכול לדבר אליהם מידיעה.
מנהיג משחקי כוח מוזיקה סלידה שלווה התעוררות אהבה חשיבה אנרגיות שליטה תלמיד בודהיזם
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל?
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל? בודהיזם. הינדואיזם. בודהה. הארה. נירוואנה. נירוונה. דהרמה. אנאטמן. מדיטציה. בודהיזם טיבטי (דרך היהלום. הארה מלאה). זן בודהיזם. מאיה (אשליה). הדרך המתומנת האצילה. הודו. דתות דהרמיות. פילוסופיה סינית. במאמר זה נעסוק בנקודת האמת שיש בבודהיזם כמו שיש בכל דבר אחר. הרעיון של הבודהיזם הוא די פשוט. הסבל של האדם נוצר בגלל התלות הרגשית שלו בתופעות חולפות. האדם נקשר רגשית לדברים שונים שאינם אמתיים, ורק משום כך הוא סובל. הרעיון הבודהיסטי הוא, אל תיקשר רגשית לשום דבר וכך לא תסבול. ולזה יש המשך: גם לא להקשר רגשית זהו סוג של ... לגמרי מתלות רגשית כלשהי / משתחרר מהאגו לגמרי / משתחרר מהרצון לגמרי, באותו הרגע האדם מגיע להארה והופך להיות בודהה. הארה היינו מצב של נירוואנה ואושר תמידי. נירוונה היינו מצב שבו האדם אינו קשור רגשית לשום דבר, אך אוהב ... מה שיש בה באהבה עצמית אמיתית וללא תנאי כלשהו. מהי הדרך להגיע להארה? איך להגיע אל הנירוונה ולהפוך להיות בודהה? תשובה: בעיקר על ידי מדיטציה. מדיטציה היא התבוננות פנימית של האדם על האני שלו. היינו האדם מסתכל פנימה על ... שהיא גם המהות של כל מה שקיים. כאשר זה קורה, נוצרת אחדות של האדם עם המציאות = הארה = בודהה. אחת מהמדיטציות הידועות היא מדיטציית ויפאסנה. מדיטציית ויפאסאנה היא מדיטציה שעוסקת בעיקר בעניין של שתיקה והעדר דיבור. המעשים של ... ולחשוב. לשתוק = להתחבר לשורש של כל מה שקיים לפני שנוצר הדיבור. זוהי מהותה של מדיטציית ויפאסאנה. בנוסף קיימים בבודהיזם (זן בודהיזם) גם הקואנים. קואן = שאלת התבוננות שהאדם שואל את עצמו כדי לנסות ללמוד משהו על עצמו / המציאות. בבודהיזם וגם בהינדואיזם קיים גם הרעיון של המאיה האשליה של החושים. הרעיון הוא כי המציאות האמיתית היא אינה כפי מה שהאדם חווה ... שונים, למרות שכולם הם בכלל ישות אחת ודבר אחד ממש. אז מה באמת צריך לעשות כדי להגיע להארה ולהיות בודהה? תשובה: צריך לחפש את האמת. דהיינו, האדם צריך לראות שצורת המחשבה שלו היא אכן אמיתית ושהתפיסה שלו את המציאות ... רואה את כל המציאות כישות אחת ויחידה. כאשר זה קורה, האדם משתחרר מהסבל בשלמות, מגיע להארה אמיתית ובשלמות והופך לבודהה אמיתי שאינו רק בודהיסטי אלא הוא באחדות עם כל דבר.
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות ... בטוח אם מה שהוא עושה טוב או לא, ובסופו של דבר לא יכול ליהנות מהחיים. האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם מובילות לאושר אמיתי? נראה כי גם הגישות הרוחניות שמובילות לאי - היקשרות לדברים, כמו בודהיזם, יוצרות תחושת אושר, אך יש בזה צדדים נסתרים. יש אנשים שמצליחים לא להיות מחוברים לדברים ומרגישים טוב יותר בגלל ... מה זה אושר פילוסופי? האם לימודי פילוסופיה תורמים לאושר? מה הקשר בין ניתוח רגשות לאושר? האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם עוזרות להרגיש מאושר? כיצד ניתוחים רגשיים משפיעים על חיינו?
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 1
בודהיזם - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 1 במאמר הזה נדבר על תפישת העולם הבודהיסטית. נסביר את היתרון שלה, ונסביר גם את החיסרון שלה. וממילא נסביר גם מה בודהה לא ידע ולאיזו הארה בודהה לא הגיע. וכאשר מדברים על תפישת חיים כלשהי, בפרט כאשר באים לבאר את החסרונות שלה, אז יש לזכור כי ... שהוא שמע. אך עדיין יתכן שהחכם עצמו אמר דבר אחר והתכוון לדבר אחר. ולכן, בטרם נסביר את החיסרון של הבודהיזם, נגדיר את תפישת הבודהיזם שעליה אנחנו מדברים. כי ההתייחסות צריכה תמיד להיות לדבר מוגדר, דהיינו, לפירוש כלשהו של תפישת העולם הבודהיסטית. ואם מישהו תופס את הבודהיזם בצורה שונה, הרי שאין כאן התייחסות לכל תפיסות הבודהיזם השונות. וכאן במאמר נעמוד על מספר רעיונות בודהיסטים ונתייחס אליהם. והרעיון הבודהיסטי הראשון שאליו נתייחס, הוא אל תפישת החיים הבודהיסטית, שעל פיה הבודהיזם הוא הדרך לשחרור מסבל. כי עפ הבודהיזם העולם הזה הוא מלא בסבל. ושורש הסבל של האדם עפ הבודהיזם, הוא בכך שהאדם נאחז בתופעות משתנות. כי בעולם שלנו הכל משתנה כל הזמן. וכאשר האדם נאחז מבחינה רגשית בתופעה חולפת כלשהי, על ידי זה האדם סובל כאשר התופעה משתנה. ואדם מואר עפ הבודהיזם, הוא מי שהצליח להשתחרר מכל תלות רגשית כלשהי לגבי תופעה משתנה כלשהי. וניתן למצוא עמקויות כלשהן בבודהיזם, לגבי זה שגם האני של האדם הוא תופעה משתנה וכיוב, ועוד רעיונות שונים שאליהם לא נכנס כאן. וכאן נתמקד ... שנוצר על ידי היצמדות לתופעות משתנות. וההארה היא כאשר האדם משתחרר מהתלות הרגשית בתופעות המשתנות. ואם נתבונן על אנשים בודהיסטים, נראה כי כלפי חוץ לפחות חלקם נראים אנשים מאושרים ושמחים. כי כאשר לוקחים בן אדם שכל היום רודף אחרי ... עליו, רואים כמובן אדם לא מאושר, שהוא בעצם חי את חייו מתוך מרדף לא ברור. וכאשר שמים לידו את הבודהיסט, שהוא אולי בדיוק עושה באותו הרגע איזו מדיטציה שמרגיעה אותו וכיוב, אז האדם שנמצא בתוך מרוץ משוגע של החיים, כאשר הוא מסתכל על הבודהיסט הרגוע שנח לו מחוץ למרוץ, הוא בטוח שהבודהיסט הזה מאושר. כי הוא האדם הרגיל נמצא בתוך מרוץ, והבודהיסט נח מהמרוץ. ונראה כאילו שהבודהיסט כבר הגיע לסוף המרוץ. ולכן האדם שנמצא במרוץ, חושב שהבודהיסט הוא אדם מואר ומאושר. וכאשר האדם מתבונן על הבודהיסט והוא רואה מולו אדם רגוע, שמשדר כלפי חוץ תחושה של שלווה, שקט נפשי, רוגע, שמחה, שלוות נפש וכיוב, אז האדם שנמצא במרוץ ושאין לו את כל הדברים האלו, אז נדמה לו שהבודהיסט הזה הוא אדם מואר ומאושר. ובפרט אם אותו הבודהה בא לאדם ומספר לאדם שהעולם הזה מלא בסבל, ושהסבל נובע מכך שהאדם רודף אחרי דברים שכל הזמן משתנים, והבודהה ... בטוח שהנה הבודהה הזה הוא אדם מואר ומאושר באמת. ואז האדם גם הוא מנסה ללמוד את שיטת הבודהה ואת הבודהיזם. והאדם מנסה גם הוא להשתחרר מהסבל שיש בעולם. והאדם מתחיל להשתחרר מכל התלויות הרגשיות שיש לו. והאדם חושב מקווה ... לא ידע, אז נאמר שבודהה לא ידע ליהנות. כי כל מה שבודהה ניסה להסביר, זה שהעולם הזה מלא בסבל. ושהבודהיזם יראה לאדם את הדרך להשתחרר מהסבל, ושזאת הארה ופסגת חלומותיו של האדם שאליה רוצה להגיע האדם. וכפי שכבר ביארתי ... אז המקסימום שהוא יכול להתחייב עליו, זה לגרום לך לא לסבול כמו כולם. וכאשר האדם סובל, והוא רואה מולו בודהיסטי שדוגל בכך שהאדם צריך להשתחרר רגשית מכל מה שקיים, אז נדמה לאדם שהנה המפתח אל האושר. וכאשר האדם מתחיל לתרגל בודהיזם, והאדם מתחיל לעשות מדיטציות והתבוננות כלשהי, ומתחיל להשתחרר מהתלות הרגשית שלו בכל מיני דברים, אז האדם באמת מרגיש סוג ... התעלות רוחנית. ונדמה לאדם שמי שהוא לא תלוי רגשית בשום דבר, הרי שהוא מאושר. ומי שיתבונן היטב על הרעיון הבודהיסטי הנל, הוא יראה שיש חסרונות מאוד גדולים במה שלימד בודהה. וניתן כאן כמה נקודות להתבוננות על התורה הבודהיסטית. והדבר הראשון שצריך להדליק נורה אדומה אצל מי ששומע את התפישה הבודהיסטית, הוא שהבודהה מגדיר את עצמו באמצעות הסבל. פירושו שהבודהה מצהיר שהוא יעזור לאדם להשתחרר מהסבל. וכפי שהבודהיזם עצמו מוגדר הדרך לשחרור מסבל. וכאשר הגדרת הבודהיזם היא כדרך שמסבירה איך לא לסבול, ממילא ניתן להבין שהדבר הטוב ביותר שאותו יכול הבודהיזם להציע לאדם, זה איך לסבול פחות או אפילו איך לא לסבול בכלל. אבל הבודהיזם לא יכול להציע לאדם את הרגשות הטובים והיפים שיש בתשוקה, התאהבות והיקשרות רגשית, התמכרות, התמסרות לדברים שונים וכיוב. וכפי ... ככ סבל מהעולם, עד שהוא החליט לחשוב שהעולם לא קיים. כי גם הרעיון הזה ניתן להיתקל בו בצורות שונות בבודהיזם, שכאילו העולם שלנו הוא אשליה. למרות שמצד האמת העולם הזה הוא אמיתי לגמרי, ורק מי שסובל כאן, רק הוא ...
אליעד כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים
אליעד כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים
... כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים איך לבחור מורה רוחני מתאים לך? אליעד כהן מסביר איך לדעת אם מורה ... גם את השלמות וגם את חוסר השלמות בו - זמנית. מה הקשר של אליעד כהן לתורת רבי נחמן מברסלב ולבודהיזם? אליעד כהן מספר על עצמו שהוא עבר דרך שיטות רוחניות רבות מאוד, ביניהן בודהיזם, ויפאסנה, יוגה, וכן למד לעומק את תורת רבי נחמן מברסלב. הוא מסביר כי רבי נחמן השפיע עליו יותר מכל ... לא הבטיח הבטחות מוגדרות אלא דיבר על חיפוש של אמת שאין אחריה שום דופי. לדברי אליעד, הוא למד את הבודהיזם מתוך נקודת מבט של רבי נחמן, ובכך הייתה לו אפשרות לבדוק כל שיטה ביחס לרעיון השלמות המוחלטת. הוא מציין ... לבחור מורה רוחני? מהי שלמות מוחלטת? למה להיות אלוהים? האם אפשר להיות אלוהים באמת? מה הקשר בין רבי נחמן לבודהיזם? איך לזהות מורה רוחני אמיתי?
הדרך של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות
הדרך של אליעד כהן, מורה רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות
... רוחני מואר, מורה דרך רוחנית, באיזו דרך ללכת, הדרך הטובה ביותר, הארה רוחנית, באיזו דרך ללכת, להגיע לסוף הדרך, בודהיזם, רוחניות איך לדעת האם אתה הולך בדרך הרוחנית הנכונה? אליעד כהן מסביר בשיחה את הקושי העיקרי לדעת האם הדרך ... מסוימת ומרגיש בטוח שזו הדרך הנכונה, כנראה לא מספיק מתבונן בעצמו ובמציאות. אליעד מודה כי גם הוא עבר בדרך הבודהיזם, אבל לדבריו זו לא הייתה דרך מודעת או מסומנת מראש אלא חלק מניסיונות רבים שעשה. מדוע הדרך הרוחנית אינה ... לא הלך בדרך אחת ספציפית שהייתה ברורה לו מראש. במקום זאת, הוא ניסה כמעט את כל הדרכים האפשריות: מדיטציה, בודהיזם, וגישות שונות. הוא לא ידע מראש איזו דרך תוביל אותו למטרה. רק כשהוא הרגיש שהוא כבר לא מחפש יותר, ...
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות
... רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות מהי הבעיה שנוצרת מלימודי רוחניות? אחת הבעיות המרכזיות שאליעד כהן מציג בנושא של לימודי רוחניות היא שהאדם מגיע ללמוד תחומים הקשורים לאושר, מודעות עצמית, מדיטציה (ויפאסנה) ועוד שיטות שונות כמו בודהיזם. בהתחלה, האדם שמתחיל ללמוד לימודים רוחניים חווה הצלחות ומגיע לרמות מסוימות של מודעות ואושר, אך לאחר שהוא עובר שלב ... אליעד כהן מסביר באמצעות דוגמאות של אנשים שעושים מדיטציות, כמו ויפאסנה, או מתעסקים בנושאים כמו אהבה וחמלה, כמו בתורות בודהיסטיות. אנשים אלו מגיעים למודעות גבוהה שלפיה הכל זמני וחולף, אך ההכרה הזו יוצרת אצלם בעיה קשה - הם כבר ...
בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת?
בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת? במאמר הזה ניקח שתי גישות הפוכות, ששתיהן מתיימרות להוביל את האדם אל האושר, ונבדוק את האמת עליהן. ולצורך העניין ניקח את הבודהיזם אל מול ההדוניזם (הדוניזם = נהנתנות). הרעיון שעומד מאחורי הבודהיזם (ומאחורי פילוסופיות רבות נוספות), הוא כי הסבל של האדם נובע מכך שהוא תלוי רגשית בתופעות חולפות. העולם משתנה כל ... בשום דבר, ושהכל יהיה אצלו אחד... הרי שהוא יגיע אל ההארה ואל האושר. ומהצד השני ניתן להעמיד אל מול הבודהיזם ושכיוב, את התפישה של ההדוניזם ושל הנהנתנות, שאומרת שתכלית החיים היא להשיג כמה שיותר הנאות. ושמי שרוצה להיות מאושר, ... הדרכים האלו שהן הפוכות לחלוטין, שתיהן מובילות את האדם לאותה הנקודה בדיוק. ונסביר: אם ינסה האדם לברוח מהסבל באמצעות הבודהיזם, הרי שהוא רק יגדיל את הסבל שלו. ואם ינסה האדם לברוח מהסבל שלו באמצעות הנהנתנות, הרי שגם הוא רק ... שבעולם, הרי שחייו יהיו חסרי משמעות. וחיים חסרי משמעות, הם לחלוטין לא אושר, אלא רק סוג אחר של סבל. והבודהיסט, תמיד ירגיש שחסרה לו היכולת להתאהב והיכולת להתקשר רגשית והיכולת לבטא את הרגשות שלו בעוצמה חזקה, כי הוא תמיד צריך להיזהר לא להקשר רגשית כדי לא לסבול. כך שהבודהיזם חסר את ההדוניזם ואת הנהנתנות. ומהצד השני, גם הנהנתן, גם הוא בסופו של דבר ירגיש שחייו חסרי משמעות כלשהי. ... אז הוא מרגיש סוג של אושר. משום שהוא מתחיל להכיל בתוכו את מה שהיה חסר לו בדרך השנייה. וכאשר הבודהיסט מתחיל להתאהב, אז הוא מרגיש סוג של אושר. וכאשר ההדוניסט מפסיק להתאהב ומתחיל לשמור על ריחוק רגשי, גם הוא ...
מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם ליהנות צריך לדעת!
מנהיגות / בודהיזם / הנאה - גם ליהנות צריך לדעת! כפי שכבר ביארתי, זכותו המלאה של האדם לא לדעת את הכל. אך ...
בודהיזם / הינדואיזם / מאיה / אשליה - ועולם התופעות המשתנות.
בודהיזם / הינדואיזם / מאיה / אשליה - ועולם התופעות המשתנות. אחד הרעיונות המרכזיים בתורת הבודהיזם ובתורות שקרובות אליו, היא הרעיון שהעולם הזה הוא סוג של מאיה דהיינו, אשליה. ולרעיון הזה שהעולם הזה הוא אשליה בלבד, יש לו משמעויות שונות. והרעיון המרכזי של הבודהיזם וחבריו, הוא שכל התופעות שיש בעולם הזה, הן תופעות שמשתנות כל הזמן. ושום דבר בעולם הזה לא יציב. וכאשר ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2
בודהיזם - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 2 כי מי שיתבונן היטב על העולם, יראה כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את כל הכוחות ... אחר. וגן עדן שורשו ביכולת של האדם להכיל בתוכו את התופעות של המשתנות של העולם, ולא לברוח מהן. כי הבודהה שלא הבין את העולם, ושלא הבין למה המציאות היא כפי מה שהיא, הוא מלמד את האדם איך לברוח מהמציאות. ... תמיד כאשר מתחדשת לאדם הבנה כלשהי. וחשוב להבהיר, כי בכל הדעות שיש בעולם יש בהן מן האמת. וגם כמובן בבודהיזם ובכל הרעיונות שלו, וגם בתפישה שאומרת ששורש הסבל הוא השכל, גם בזה יש מן האמת. אך הפתרון הוא לא ... שלו יתיישר לפי האמת, אז לא רק שהוא לא יסבול, אלא הוא גם ייהנה. וכאשר האדם מתחיל ללכת בדרך הבודהיסטית, הוא אכן מתחיל להרגיש יותר טוב. משום שגם בבודהיזם יש משהו טוב. כי גם בחשיבה הבודהיסטית של התנתקות רגשית, גם בה יש משהו נכון. שהוא היכולת שחסרה לאדם שסובל בגלל ההיקשרות הרגשית שלו. ולכן האדם מרגיש טוב אחרי שהוא מתחיל לתרגל מדיטציות וכיוב. אבל מצד האמת, הבודהיזם הוא סבל, בדיוק כמו שההפך של הבודהיזם (הדוניזם), גם הוא סבל. וגם הבודהיסט בתוך ליבו מקנא בהדוניסט. כי הבודהיסט אומנם לא סובל כמו ההדוניסט, אבל הוא גם לא נהנה כמו ההדוניסט. והבודהיסט בתוך ליבו משתוקק למצוא את הדרך ליהנות מהחיים, בלי לסבול מהם. אבל אין לו את הדרך הזאת. ולכן הוא ... אבל זו לא השלמות. כי השלמות כפי שכבר ביארתי, היא היכולת להכיל את ההפכים. דהיינו, שהאדם ידע להיות גם בודהיסט וגם הדוניסט בו זמנית. דהיינו, מצד אחד גם ליהנות מהחיים הרגילים של העולם הזה, וגם לאזן אותם עם האמת שנמצאת בבודהיזם. בין כך ובין כך נסכם ונאמר, כי ליהנות זאת מומחיות. ומצד האמת גם הבודהה משתוקק ליהנות. כי אם לבודהה לא היה חשוב ליהנות, ממילא הוא לא היה סובל. והסבל נוצר רק בגלל הרצון ליהנות. והבודהה לימד איך לא לסבול. אבל הוא לא לימד איך ליהנות. והבודהה הסביר לאדם איך לא להיפגע מהעולם, אבל הוא לא התמודד עם שורש הרצון של האדם ליהנות. וגם הבודהה עצמו רצה ליהנות. ומה לעשות שבמגרש המשחקים אפשר גם להיפגע? כי ההנאה נמצאת במגרש המשחקים. ומי שרוצה ליהנות, צריך לשחק את המשחק. ובודהה הסביר שמאחר שבמשחק אפשר להיפגע, אז ההמלצה שלו היא לא לשחק את המשחק. אבל זאת המלצה של מי שלא יודע לנצח במשחק, וגם להפסיד בכבוד אם צריך. כי הבודהה לא היה מסוגל ולא ידע איך להכיל בתוכו את הסבל. כי הסבל והרע הוא חלק מהמשחק. ומי שרוצה להשתחרר ... להכיל בתוכו את הסבל. דהיינו, להבין את חוקי המשחק באמת, ועל ידי זה לדעת גם להפסיד כאשר מפסידים. אבל הבודהה לא באמת השתחרר מהסבל. כי הוא כל הזמן ברח ממנו. כי מי שמסוגל להכיל בתוכו את הסבל, רק הוא השתחרר מהסבל. כי הסבל לא מאיים עליו. אבל הבודהה אולי לא סבל בפועל מענייני העולם, אבל הוא בהחלט לא השתחרר מהסבל בפנימיות שלו. וההוכחה הפשוטה לכך היא, שהוא דגל בכך שעל האדם לא להזדהות רגשית לתופעות משתנות כדי לא לסבול. וזה בעצם אומר שהבודהה לא השתחרר מהסבל בפנימיות שלו, אלא רק בחיצוניות שלו. כי אילו הוא היה משתחרר מהסבל באמת, הוא היה יכול כן להתאהב, להשתוקק וכיוב, ועדיין לא לסבול. אבל הסבל עדיין היה בתוך הבודהה. ולכן הבודהה ברח מהעולם, כדי לא לסבול. כי הוא לא באמת השתחרר מהסבל. ומי שמשתחרר מהסבל באמת, זה בא לידי ביטוי ... משום שהוא מסוגל להכיל בתוכו את הסבל. ולהשתחרר מהסבל פירושו, לדעת להפיק הנאה גם ממצב של סבל. ואת זה הבודהה לא ידע איך לעשות. בכל מקרה, השלמות היא שהאדם יבין את המציאות, ואז האדם ימצא את הטוב שיש בכל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיזם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בודהיזם, אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיזם, איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לשכנע מישהו לענות לסקר להרגיש רע באמצעות הטלת ספק האם הגיוני להאשים את ביבי? דיספרקסיה התמודדות עם כאב טיפול נגד חרדות חרדה להיות בחרדה איך להתמודד עם חרדה כללית? איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו בלי תנאים? אהבה עצמית ללא תנאים אני רוצה שהיא תאהב אותי מרגיש אהבה מבחן אושר לקוח שמח אימון אישי למציאת בן זוג לבד בלי זוגיות איך הכי נכון להחליט? החלטה להפסיק לעשן להתמודד עם ocd להתמודד עם נידוי חברתי לא מצליח להתרכז בלימודים הצלחה תלויה במעשים איך להעלות מחיר ללקוחות? טכניקות של nlp משחקי ילדים לחנך ילד אלים הנאה גשמית מחשבות גשמיות להבריא מסכיזופרניה ללא טיפול תרופתי סכיזופרניה פרנואידית תורשה להחזיר את האקסית איך לנקום באקס? לנעול את המפרקים קורונה וכושר למה לכפור באלוהים? מה זה להיות אלוהים? הדרך אל ההארה חיפוש הארה להפוך להיות אלוהים האמיתי האם כדאי להיות אלוהים? מודלים של השקעה בנדלן איך להרוויח יותר כסף? איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? שלמות ומטרת החיים לראות את השלילי הנאה שכלית חופש הבחירה הבחירה ביד האדם לעשות כרצונו הגיוני שאלוהים ברא את העולם מתי נברא העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רב תחומי, אימון אישי בסקייפ, מאמן אישי בסקייפ בנושאי בודהיזם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 05_10_2025 השעה 15:31:21 - wesi4