ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו עשרה בטבת יום בו תורגמה התורה ליוונית. תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י בטבת. הגמ מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח בטבת, הגמ מספרת שבמשך ג ימים חשך העולם, היינו עד ליום י בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו את משמעות האסון בתרגום זה. באותם ימים של התרבות ההלניסטית, תרבות זו התייחדה ... נוצרים עברית ובאמצעותם למדו את כתבי היהדות כולל את מפרשיהם, יש אף נוצרים אשר למדו אצל פרשנים יהודים את התורה. לימוד זה של התורה ופירושיה היהודיים לא רק שלא קירבם אל היהדות, למעשה ריחקם יותר ואף הגביר את שינאתם ליהדות וליהודים. דבר זה ... לחרב פיפיות אשר הביא לנסיונות רבים עד לימינו אלה, להשמיד את היהודים על דתם. גם בימינו אלה, לימוד ועיסוק התורה, הפך להיות ללימוד ועיסוק, אשר הנגיעה בו הינה נגיעה לא יהודית. היהדות מהותה אמונה, מהותה חיבור אל התורה בבחינת עשייה ולא בבחינת, לימוד לשם לימוד לשם חקירה. תורתינו הינה תורת חיים, הינה הנחייה לדרך לחיים. התורה אין ענינה אינטלקטואלית שכלתנית גרידא, מהצד האינטלקטואלי אין לתורתינו שום יכולת קיום, שכן איננה יכולה להיות מובנת בשכל אנושי. הבנת התורה בשכל אנושי, תיתכן רק כאשר קודמת אמונה ועשיה בחינת נעשה ונשמע להבנה לחקירה. האמונה, הדבקות בתורה, הפיכת התורה לדרך חיים תביא בקרבה גם הבנה אשר איננה יכולה להיות מובנת ללא האמונה, העשיה והחיות המקדימה לחקירה. התובנות יגיעו ... מהווה זיכרון למצוות ועשיות רבות בתורה, פרעות שונות, חנוכה ופורים, עובר דרך פרעות שונות ומשונות ביניהם, שואה. אף תרגום התורה אשר בגינה הננו צמים, כזכר ליום נמהר זה. ימי הזיכרון, הבאים לביטוי באופני שונים, ביניהם גם צום, אין ענין מהותם הזיכרון של העבר, אין ענינם בכי, ענינם המהותי הינו לקח לעתיד. ליקחו של עשרה בטבת הינה בזיכרון, תרגום התורה ליוונית, זיכרון שליקחו האחד הינו להימנע מלתרגם התורה כלל. שלא להפוך את התורה לנושא לחקירה. השני לחזור לשורשי האמונה האמונתית ולא החקרנית. אמונה אשר ההנהגה על פיה תביא לידי הבנה וחיבור למציאות. ... יותר ורק בצד האמוני, להפוך את מהות חיינו את הנהגתנו והנהגותינו, לחיי תורה להנהגת תורה ומצוות. אל לנו להפוך התורה לנושא חקירה אשר ענינו חקירה ולא הנהגה. הקבה אינו חפץ לא בתענית ולא בקורבנות, רחמנא ליבא בעי. יהי רצון ...
צער אהבה קשר מיני עוררות מינית לבכות אמונות אינטלקטואל הימנעות
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ג
... תחליטו על משקלו ואם כדאי לתת עליו את הדעת. בדבר המוזר הזה שאני עומד לציין - תלוי ועומד הקוד שהתורה מנסה להעביר לנו מראשיתה ועד סופה, בכל מילה ובכל פרק - מבראשית ועד לעיני כל ישראל. הקוד הזה מסתתר ... מקום לגל הזה בתודעת האדם ולכן הוא לא יכל לעשות בו שימוש, מאדם הראשון ועד האדם של המאה הזאת. התורה פתחה בתיעוד סיפור הדחיה העקרוני של אדם הראשון וירדה לפרטי פרטיו, ומשם יצאה למסע תיעודי של סיפור הדחיה של ... הגל. זהו גן - עדן. זהו הגן שהאדם נולד אל תוכו ודחה אותו. זה סיפור הגירוש מגן עדן שתיעדה התורה וירדה לפרטי פרטיו. לתיבול הדברים, גם פרשת העקדה עוסקת בסממן הדחייה מנקודת מבט כלל אנושית, כלומר היא מאירה בפרשת העקדה נקודת עיוות כלל אנושית. להזכירכם אנו בהתחלת הפרשה הזאת. התורה תיעדה כל ווראציה אפשרית של דחייה אנושית - היינו מנקודת המבט האנושית, למען להצביע על העיוות הנסתר בנקודת המבט ... את הטבע, את אופן עבודתו? מי מסוגל לזהות את הגל הקסום הזה... - התודעה האנושית, האלהים. הפרק הראשון של התורה מתעד את התודעה האנושית המקורית, עד לאן יכולה להגיע, עד לאן יכולה להוביל את האדם... בפרק הזה ביקשתי להגדיר ... מבקש להאריך עוד קצת את הפרק הזה ולתת לכם טעימה מהמונח הזה, שתשקיפו יחד איתי בדרך הקסומה בה השתמשה התורה במונח אלהים: התודעה האנושית. אני מבקש לפתוח ביחד איתכם את התורה המקורית ולנער מעליה את האבק שהצטבר מזה אלפי השנים, הפסקנו כבר לספור ממתי קראו בה בפעם האחרונה. בראשית ברא ... כי אבוד הוא במרחב האדיר האין - סופי זה... והרי המפתח בידו והיקום בידו השניה. את הנקודה הזאת ביקשה התורה להביא לידי האדם: בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ - בידך כל הכלים הנחוצים לפריצת היקום, השכל נא להשתמש בהם והינה בידך את מפתח היקום. בזאת למעשה מסתכם המסר של התורה ועל כן ניתן היה במסר הזה לחתום אותה, תורה בת משפט תמציתי אחד. אולם האדם לא השכיל להבין את המשפט הזה לאשורו גם לא לעשות בו שימוש, ולכן היה צורך בהמשך התורה... כך נולד המשפט השני, וגם שמה עצרה התורה ושאלה: האם יש מבין? כמובן שהצלחנו להבין משהו מהמסר אך לא את מלואו, לא הצלחנו לרדת אל עומקו באופן שנחשוף את כל הכלים הנחוצים לפריצת הדרך אל האין - סוף... לכן ובסיום המסר הראשון כאשר שאלה התורה יש מבין? שרר שקט באולם ועיני הנוכחים שידרו מבוכה... כן אנחנו מבינים את המילים ואת משמעותם ואפילו קצת מעבר ... זו שתחבר אותנו עפ הזיקה האנושית שלנו עם האין סוף. לא, עונים העיניים במבוכה, לא! אין מבין. לכן המשיכה התורה אל התיאור המפורט שבמשפט השני וממנו אל השלישי. כך נולד הפרק הראשון, והספר הראשון והשני... והחמישי. זו משמעות המילה הראשונה של התורה: בראשית: אלף. בסעיף אלף נמצא כל המסר של התורה. בפסוק השני כבר לא היה צורך בפתיח שיפתח ב - בשנית שמסמן אחריו את תמצית המסר של התורה בצורה יותר מפורטת... כלומר אתם הולכים לפגוש בשנית את אותו המסר הראשון אך באופן מפורט יותר. ניתן לדמיין את ... - פני תהום, ורוח אלהים מרחפת על - פני המים בשנית: והארץ היתה... שלושה גורמים הרכיבו את המסר של התורה באופנו הראשון, ואלו הם: 1. השמים, הוא היקום האין סופי שהאדם עמד מולו אובד עצות... 2. הארץ, הכדור הכחול ... את שני הגורמים האלו וחיברה ביניהם. אבל לא הצלחנו לרדת אל עומק המסר... היה נחוץ לנו הסבר יותר מפורט, והתורה מפרטת: מה היה מעמד שלושת הגורמים האלה לגבי התהוות האדם? היא מתחילה בארץ, במסגרת החשיבה שהאדם נולד אל תוכה, ... - וגם לתודעה מעמד... היא היא הרוח שמרחפת מעל פני המידע. זהו מעמדם של שלושת הגורמים שבנו את מסר התורה המקורי עבור האדם. הוא התבקש להבין את המסר הזה ולחזור דרכו אל תודעתו המקורית, אך לשווא... לא הצליח. היה ...
חשיבה כפייתית טיפול ב או סי די מסתתר השכל המסר של התורה תכונות תועלת היקום
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 15
... לאור עצום וטוהר כדי להשיג אותן. כמו 50 שערי בינה כדי להגיע אל התכלית של העולם הרוחני. גם בקבלת התורה רמזה התורה... בהוציאך את העם ממצרים... תעבדון את הא / לוקים על ההר הזה (שמות ג יב). מעניין שיציאת מצרים מוזכרת ... אביו ושמו של משה היה נון המבטא את הגובה הרוחני הגבוה ביותר שאליו בר אנוש יכול להגיע. לא בכדי התורה מספרת לנו כי משה החליף את שמו של הושע בן נון ליהושע. מסביר רשבם (במדבר יג, יז) כי כך ... ברית ה נוסע לפניהם דרך שלושת ימים לתור להם מנוחה.. (פרשת בהעלותך י לג) מהי הפורענות? שיש מרחק בין התורה ובין עם ישראל, כביכול לומדים תורה ואין היא מתקיימת חלילה במציאות - פער בין לימוד התורה וקיום מצוותיה... אכן זה ענין של צער... שפתי חכמים מסביר והיכן מקומו? והכוונה היא: מקומה של התורה שולח אותנו שפתי חכמים 50 פרשיות לפני כן (במדבר ב יז) שם נאמר: ונסע אוהל מועד מחנה הלויים בתוך המחנות...הרי שהמספר 50 שוב מזכיר לנו את התורה הקדושה הטהורה והזכה אשר צריכה להיות מחוברת בכל המציאות, בתוך המחנות...ודל. נון - נוני ימא פירושו: דגים, המים (האות ... בסוד הים. בתוך מים אינסופיים שט הנון. 2 סוגי נשמות עיקר זיקתן לקדש את הגוף להתעסק בחלק המסתורי של התורה: נון ימא דעת הצפונה המסתתרת בתוך הים. ויש נשמות שמטרתן להתחזק בחלק ההלכה והנגלה בתוכם. אלה נקראים בהמה - ... היבשה. מציאות של העולם הזה. יבשה - עלמא דאיתגליא, ים - עלמא דאיתכסיא. עיקר ביאת משיח מצוי בתוך סודות התורה. ישקני מנשיקות פיהו - אלו סודות התורה בביאת המשיח מלכות= בגימ: לויתן (הדג הגדול שבים). ראינו כי יש כמה שמות למשיח, אחד מהם: ינון: =דג בלשון ... ללא הרף. החלל הריק שבתוך האות סמך מסמל את האינסוף את הלא מוגדר. לפי אותיות דרבי עקיבא: הסמך הינה התורה שבכתב המהווה את הגרעין עליו מתבסס כל השאר. התורה היא הסמך עליה יש לסמוך ולהסתמך, ויתר הפירושים הצמודים המשנה הגמרא וכל הנלווים הרי הם סובבים וסמוכים לכל התורה... האות סמך רומזת למושגים הבאים: סוף, סגור, סתום, סחור סחור, סביב, כביכול קיים גדר הסוגר מקום שאין להיכנס אליו ... ברמה של פרד. יש המבינים שהמילה: פרדס רומזת למילה הידועה באנגלית ויא גם בפרסית: פארדייז פירוש: גן - עדן. התורה גורמת לנו להרגשה נפלאה של עונג שמחה ואושר. טו באב נאמר: לא היו ימים טובים לישראל כמו טו באב... בשמו את האות י, שהוסיף אות י לשמו הקודם שהיה הושע כפי שנאמר: ויקרא משה להושע בן נון יהושוע...ובסוף התורה נאמר: ויהושע בן נון מלא רוח חכמה כי סמך משה את ידיו עליו וישמעו אליו בני ישראל ויעשו כאשר ... אנו מוצאים בתורה אלא 305805 אותיות. ככ נאמר כי בני ישראל היו ששים רבוא ויש ששים רבוא פירושים. הלוא התורה רחבה מני ים ואין לה גבול... גם עם ישראל נאמר עליו: לא ימד ולא יספר. (הושע ב) אומר האדמור ... דברים בסיסיים חשובים במסורת ישראל. לקבה - 70 שמות, לתורה - 70 שמות, לישראל 70 שמות לירושלים 70 שמות. התורה נמסרה לשבעים זקנים ונשמרה עי הסנהדרין (70+1). בבית המקדש היו 70 עמודים, בחג הסוכות הקריבו 70 פרים כנגד 70 ...
דתות בת מלך המוחלט קושי מה זה כסף להסתפק במועט תלמיד להסביר
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 9
... לא בשפתיו ולא בלשונו. אינו מוציא בה טיפת רוק מפיו. כמו בשאר האותיות. ישנן עדות בעם ישראל, לפני קריאת התורה בחג השבועות, קוראים את הפיוט: אקדמות. שם נאמר: ובלא לאוי שכלילה ובלא תשישותא ובאתא קלילא דלית בה מששותא פירוש: ... סוף. הזהר הקדוש (ויחי רמז עב) מדגיש ואומר: כל מקום בו נמצאת האות ואו - י ש לו קיום. התורה והאות ו התורה ניתנה ב ו בסיון. הפעם הראשונה בה מוזכר המספר שש, כרומז לאות ו נמצא בפסוק ויהי ערב ויהי בקר ... ששי. ומדוע נכתב בהא הידיעה - יום הששי? חכמים גילו לנו כי יש כאן רמז ליום המיוחס, יום קבלת התורה שניתנה בשישי בסיון... הקבה ברא את העולם וקיים אותו על תנאי: אם ישראל יקבלו את התורה - מוטב, ואם לאו - יחזור העולם לתוהו ובוהו. כביכול, עמד העולם בהמתנה תלוי על וו. (תרתי משמע) בכל ... כ - 250- עמודים. האות ו נמצאת בהקפדה בראש כל עמוד. חוץ מששה (ו = 6) מקומות שונים בספר התורה, שבראש העמוד שלהם נמצאות אותיות אחרות וסימנן: ביה שמו ב - בראשית ברא א - להים... (בראשית א א) ... אחד, אוצר - גנוז, עברי - אנכי עזר - א - להים, רזי - עולם, לדוד ולזרעו, הגאולה קרובה. התורה קשורה למושג דעת כפי שנאמר: טוב טעם ודעת למדני כי במצוותיך האמנתי. (תהילים קיט סו) התורה קשורה לאות ו, לאות החיים, ולכן התורה נקראת חיים כנאמר: וחיי עולם נטע בתוכנו. (ברכות מט יא) ואתם הדבקים בה א - להיכם חיים כולכם היום ... השמע עם קול א - להים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי (דברים ד לג). סוד החיים זו התורה. התורה מידתה מידת הנצח שניתנה לנו עי משה רבינו, שהוא סמל ורמז למידת הנצח. על פי המסורה, האות ו היא מרכז ולבה של התורה. האות הזאת נמצאת בפסוק כל הולך על גחון... (יקרא יא מב) היא האות הנמצאת במרכז התורה. מימינה ומשמאלה נמצאת כל התורה. ועל כך ניתן לומר: אורך ימים בימינה, בשמאלה עושר וכבוד. (משלי ג טז) האות ו בלב המילה יהודי וחיי ... = 13 -רומזת לקבה, שהוא אחד, ושמו אחד. אחד = 13 ויו = 22 -רומזת ל - 22 אותיות התורה הרי לפנינו נוסחה הידועה: קודשא בריך הוא ישראל ואורייתא חד הוא. כולם רמוזים באות ו הנמצאת בלב המילה יהודי. ...
סוכות תלמיד תהילים שלמות נוסחה סודות לשמור מצוות גורל
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 6
... את החיים... בנקודה הזו התמכר לפוטנציה שבו וביקש להפיק ממנה את התועלת המקסימלית. על התועלת המקסימלית הזו עמד מחבר התורה וביקש להגדירה. למעשה הוא ביקש לבודד אותה מיתר כל הגורמים ולהתבונן בה, אם תרצה - ליצור רגע אינטימי איתה. זו דרכו של מחבר התורה כאשר מבקש להגדיר גורם מסויים, הוא מבודד אותו ורק אז מתבונן בו. כך עשה עם הסטיה שגרמה לאדם להתרחק ... קושיה מהותית: והיכן אני אלברט שבות נמצא בגוף הזה? ערכי כאדם בטל בשישים בגוף האין - סופי הזה. מחבר התורה ענה לי: יש לחזור לגורם הסדר בשביל להתבונן במופשטת הזו. החוליה הראשונה במופשטת הזו הופיעה כאשר עמד האדם על ... אדירים מפרידים ביניהם - מייצגים את האזורים השונים שעומד עליהם ולא את השינויים שעוברים עליו. ולמרות זאת מצא מחבר התורה דרך עיונית - דרכה ניתן להתבונן באדם הזה ולעמוד על מאפייניו, ולמעשה מדובר בתרגיל מחשבתי לכל דבר בו עוצרים ... הזה ואף תחושת ניכור לבשה אותי: מי יזהה את ערכי כאדם בגוף האין סופי זה... ברגע מבוכה זה, מחבר התורה הציע לחזור לגורם הסדר ולהתבונן דרכו במופשטת הזו. הוא השתמש למטרה הזאת בתרגיל מחשבתי שמאפשר להתבונן בגוף אנושי שנע ... כיכולת ליהנות מהיקום ולאכול את פירותיו, לנצלו, לקפץ ולהתענג עליו, לצרוך אותו. זו היתה החוליה הראשונה שהבחין בה מחבר התורה ובודד אותה מתוך תמונת האדם הנייחת, אותה גזר מהיקום כאשר עצר את מנועיו לרגע קט... וגם את החוליה הזו ביקש מחבר התורה לפרק לחלקים, לבודדם ולהתבונן בכל אחד בנפרד, כי הרי יש בידו תמונה נייחת שמאפשרת כל חלוקה... שבעת הפסוקים להלן מתעדים את רשמי הניתוח האנטומי שביצע מחבר התורה בחולית התועלת המקסימלית, ואני מעדיף לכנותה כתכונת הצריכה שפרחה באדם כאשר זיהה את הפוטנציה שבו ויצא עימה לצרוך את ... (בראשית, ב) בחלק הראשון של שבעת ימי הבריאה - יום7 עמדתי ארוכות על התחלת הפסוקים האלה, שמבחין דרכם מחבר התורה בתולדות תכונת הצרכנות שנצפתה באדם, וכאמור עצרתי שם באמצע המלאכה מסיבות אישיות והינה אני כאן שוב עם אותם הפסוקים ... מקשרת בין כל תכני המופשטת. היקום שלנו, ציינתי, הוא יקום דינמי שפועלים על החומר שבו כוחות טבע הנקראים בלשון התורה צבאות יהוה. צבאות מלשון כוחות, והמונח יהוה מייצג את הדינמיקה של הכוחות האלה, ללא הבנת הדינמיקה הזאת אני אבוד ... היקום, וזאת בשביל לרתום אותם לעגלתו ולדהור... אני צריך איפוא להבין את המציאות בה אני חי, וכאן בא מחבר התורה ואמר לי שלמעשה המציאות שלי אינה מסתכמת בסביבה בה אני חי, וכוחות הטבע הפועלים עלי ועל הסביבה שלי מקורם ... שאותו הכוח משפיע על מערכת השמש שלי ועל כדור הארץ שלי ועל הסביבה שלי. למעשה ההכללה הגורפת של מחבר התורה היא מבחינת מוסכמה היום, אכן וללא ספק כוחות הטבע הפועלים על הסביבה שלנו מקורם בכוחות אין סופיים שגם מערכת השמש מושפעת מהם וגם גלקסית שביל החלב... ואולם מחבר התורה לא הסתפק בהכללה הגורפת הזאת והדביק בזנבה עוד הכללה גדולה ממנה: למעשה כל הכוחות הפועלים ביקום - פועלים בו ...
לטפל בהתמכרות הבנת המציאות טיפול בהתמכרויות פיזיקה איך להגדיר תמונה התורה בדידות
אלימות במגזר הדתי / חרדי
... על פי שיקול דעתו עם מגבלות מסוימות, דבר הגורם לאלימות יתר על פי קריטריונים של המשפט המודרני. גאולת הדם התורה מתירה לאדם יחיד להרוג אדם שהרג בשגגה את בן משפחתו, והוא נקרא בתורה גואל הדם - ואשר יבא את ... אינו חושב שכך צריך ונכון לנהוג, אך הבאנו דין זה שיש לו השפעה עקיפה לזילות חיי אדם על מאמיני התורה האלהית. קנאים פוגעים בו קנאים הם האנשים החרדים וקנאים לעשות ולקיים את רצון האלהים, להם התיר המשפט העברי לחרוץ ... הדמוקרטי של חופש דת ומצפון. כך מבואר בתלמוד: אר אלעזר בן יעקב: שמעתי, שבתי הדין מכין ועונשין שלא מן התורה, ולא לעבור על דברי תורה אלא לעשות סייג לתורה, ומעשה באדם אחד שרכב על סוס בשבת בימי יונים, והביאוהו ... בית דין רבני שיפסוק היום על פי שיקול דעתו וינצל את הוראת השעה שבתי הדין מכין ועונשין שלא מן התורה לחתוך אפה של נואפת, כפי שהוזכר בשולחן ערוך: ורשאין הבית דין לקנוס הזונות, כדי לעשות גדר. ומעשה באחת שזנתה ... על פי הוראת שעה זו ייענש על פי החוק הישראלי. כל מה שנותר היום כמקל עונשין לאכוף את חוקי התורה הם דרכי הענישה המתאימות לחיי קהילה סגורה ומצומצמת - חרמות, נידויים, וסילוק - שאינם יכולים לקיים חברה המונה חברים ... לקבל את החוק הישראלי. נביא כמה התבטאויות של רבנים: במאי 2000 כתב הרב חיים שאול קרליץ זל ממועצת גדולי התורה בבטאון יתד נאמן: הנציגים בכנסת הם השתדלנים שלנו למנוע פגיעה בקודשי ישראל... אין בכך כל הכרה בקיומו של מוסד ... הרב זלמן מלמד (ראש ישיבת בית אל ורב הישוב, וראש ועד רבני ישע): אם ניתנה פקודה לעבור על מצוות התורה (כמו פינוי מאחזים) אין כל היתר לעשות זאת גם אם הדבר יגרור עונש. וכן הרב אליעזר מלמד השיב לשאלה, ... מפני שכך נהגו ואף כלל הציבור הסכים וקיבל על עצמו את תקנות הקהל ורק כאשר החוקים נוגדים את דיני התורה, הם בטלים, ואין לקיימם (http:/ / www.yeshiva.org.il ). והרב עובדיה יוסף בתשובה לשאלה: בהיות וידוע שלפי דין תורה אין ... ואורך ימינו, ודבריה נר לרגלינו ואור לנתיבותינו, אסור בהחלט לדון בדיני ירושות ונחלות וכן בדיני ממונות אלא על פי התורה שהיא נצחית ולא תשתנה בשום זמן חו ולכן איסור חמור הוא להתדיין בכל הדינים האלה בפני ערכאות ששופטים לפי ... בל ידעום. ואין כל הבדל בזה בין כשהשופטים גוים, לבין כשהשופטים יהודים הדנים על פי חוקות הגוים, שלא כדין התורה (שות יחווה דעת חלק ד סימן סה). במציאות חברתית כזאת של חיי קהילה שמערכת המשפט שלה מאפשרת ליחיד במקרים ... זיכנו השם יתברך לפרסם את אשר כתב אחד מהרבנים שליטא לבחור, כדי לרוצץ ראשי פתנים שפלים הבאים לקעקע חומות התורה בכזבים נבזיים, כפי שיבואר במכתב, ובראשם המעורער ומעוות בנפשו הידוע כמושחת גם בחייו האישיים. הרב הרשנו לפרסם את המכתב ... פסקי ההלכה האמורים לעיל, תלמידיהם קוראים את פיסקי ההלכה של רבותיהם המתירים לעבור על החוק הישראלי כאשר נוגדים את התורה וההלכה. אין ספק לכל בר דעת שמערכת משפט המתירה אלימות ללא איזונים הנדרשים, מחלחלת היטב לליבותיהם של תינוקות בית ...
טיפול בקנאה התאמצות להגן על עצמך חוקי המדינה ערכיות תורה ומצוות חרוץ מצוקה
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9
... פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8. אני הולך להתעסק היום בשאלה הגדולה ביותר: מי אמר שאלהים כתב את התורה? אולי זה אהוד? שלמה? שרה? איתן... תנו לי שתי דקות ואני כבר חוזר אל השאלה הזאת, פתחתי בה בשביל ... שלנו להיום, אבל לפני כן הייתי רוצה להשלים רעיון קטן שהתחלתי בו בפרק הקודם אודות חוק הטבע, המסר... כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר הזה ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. המסר וכאמור פשוט הוא מאין ... הגעתך, את קיום רצונך שביטאת אותו והתחלת בפועל לעסוק בו - יהא אשר יהא. אם כן, מה הכוונה שכל התורה על כל פרקיה וחמשת חומשיה מעבירה את המסר הזה ברמותיו השונים? מה הכוונה! דוגמה: לאכול בשביל לחיות - זה ... לאל ידה... היא נתקלת בבור הראשון, נופלת ומוצאת את מותה במוקדם או במאוחר, תלוי מתי נזדמן לה הבור. כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר לך - תגיע ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. היא מנסה לפתח ... אחד מתוך הרבה פרקים המתארים מיכשולים שונים - בדרך להבנת המסר המקורי הוא הוא חוק הטבע. אבל מי אמר שהתורה כותבת אודות המסר הזה ומי אמר שהיא מתכוונת לזאת? ועל איזה מסר סח אתה! ויאמר קח - נא את ... אנושי זה מתואר באופן ישיר ברור ועקבי דרך שני התריסרים של פסוקי פרק כב של בראשית. לעומק זה יורדת התורה. חתמתי בשורות הקודמות על אחד הציקים הכבדים ביותר שהתחייבתי עליהם פעם, ולא נותר איפוא אלא למלא את ההתחייבות: איך ... עליו, או אין, אין באמצע, ניתן לגלות במהרה זיופים מעורפלים או הזיות פילוסופיות. אבל, היה וקיימתי את הבטחתי והראתי שהתורה, כל כולה, מדברת על המסר ומפענחת את המסר ומחזירה את האדם לחיק הטבע ולאחד החוקים הבסיסיים שבו, אבל מי ... האלה סבירות הן, תקינות הן, קיימות הן בזכות עצמן, אינני מביע את דעתי שלי אני מביא את הדעה שהעתקתיה מהתורה, ובעצם שהיסקתיה ישירות מהתורה עצמה. התורה ידידי לא הזכירה אף במילה אחת את קיום ישות העל, את המושג אלוהים השגור בפינו. היא כן תיארה את ... האדם ובאמצעותו חי לעד. אלו דברים שניתן לקרוא אותם שחור על גבי לבן ולבחון את מקוריותם ואמינותם מקרוב. אבל התורה עצמה שואלת אותנו בעצם: ולמה עליכם לדעת אם אלהים קיים! האם קיומו או אי - קיומו משנה כהוא זה מחוקי הטבע הנהוגים ביקום? בשביל להגיע אל מעמקי חוק הטבע הזה שקראתי לו מסר, לימדה אותנו התורה להעמיק אל תוך עצמינו... היינו לפתוח ערוץ מיוחד אל עצמינו, באופן כנה טוטלי, באופן הזה ניצור את הקשר המתאים עם הערוץ הראשי הפועל ביקום שידריך אותנו הלאה... ערוץ זה יוביל אותנו אל המדריך האישי שבעגה של התורה נקרא אלהים. כותב התורה יכול להיות המדריך הזה אלהים, זו האפשרות הסבירה שאני מוצא, אבל בין כה וכה השאלה בעינה עומדת: וכי מדוע ... כן מעניין אותי מאוד לגלות את מהות הישות הזו - מה עוד ויש בידי את האפשרות ליצור עימה קשר, התורה בעצמה לימדה אותי לעשות זאת. משה רבינו, באחד ההתייחדות שלו עם עצמו כאשר הצליח ליצור את הקשר המתאים עם ...
מרחב ילד מסר מופשט קלוריות רצונות משפטים אהבה איכות חיים
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 12
... אבן, אבל האבן עצמה לא מקרינה לעברי מידע היוצא מגדר העקומה שמזהה דרכה את האבן. בעצם, גם הקליפה של התורה אינה רחוקה מהאבן על כל תכונותיה, אך המידע הנמצא בתוך קליפת התורה מתנהג כגוש של מידע אנושי מלוכד שנע במרחב, פוגש גוש ממינו ומקיים איתו יחסי גומלין במלוא מובנה של המילה. אני שואב מהגוף של התורה מידע שמשקף בעצם את המידע על עצמי, לכן אני יכול לעשות שימוש במידע הזה ולפרוץ בו את דרכי, להתקדם ... לשפר את רמת המודעות על מיקומי במרחב, להגדיל את מרחב הפוטנציה שלי... מכאן יוצא שגם גוף המידע המלוכד של התורה הנמצא בתנועה מתמדת קולט את המידע המשתנה שלי ללא הרף, אחרת לא היה מקרין לעברי את המידע שמשקף את זהותי העדכנית במרחב. אם כן יש לגוף המזוהה של התורה ישות לכל דבר ועיקר, כי לא יתכן קיום גוף של מידע מלוכד ללא ישות. השאלה מי היא הישות הזו, והתשובה מתנוססת לנגד עיני: מחבר התורה הוא, כי אין ספק שספר התורה חובר עי ישות. לכן היה מקום לדון בישות מחבר התורה - דיון שנפתח מהנקודה הזו. ולמעשה לא אמור להיות הבדל בין ישותי כאדם לבין ישות מחבר התורה, כי שני הגופות שלנו האחראים על המידע המלוכד שבתוכם, מקיימים ביניהם יחסי גומלין ברורים שניכרת בהם התכונה היסודית של ... מידע משתנה, כי הדבר סותר את המופשטת היסודית ביותר בטבע: המידע כהוא זה אינו משתנה לעולם. בעוד הוא, מחבר התורה, יצר מידע משתנה, ניסח את התורה כמידע משתנה, ושלט באופן מרשים במידע המשתנה. ובזאת ניצח אותי. בעודי חוגג את הניצחון הזה, כי עצם הקרב עם ...
ישויות מושפע לשפר התקדמות בנחרצות מסקנות אכילה אובססיבית חיבה
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד
... מוצא האדם את עצמו בתמונה - מצהיר קבל עם ועדה: הדבר מניח את דעתי, עכשיו אני בשקט. אם כן, התורה לימדה אותנו להגיע עם התודעה שלנו אל התמונה האחת ותיעדה הלכה למעשה את המסע הזה עג הפרק הראשון של ... התאורטית לרדת לעומקם ולמצוא את התמונה האחת. לא עדיין לא הבנתי... כך מגיע היום השני, בשנית... ביום השני מתעדת התורה את הדרך בה מגבשת התודעה את מסגרת החשיבה שלה, ודרך המסגרת הזאת פורצת את דרכה אל התמונה האחת בשנית... להגיע אל התמונה האחת ולפרוץ אליה, היינו אל המסגרת שנגלה דרכה את הרצף... פני התודעה האנושית אל המסגרת הזאת. התורה לוקחת אותנו ביד ומלמדת אותנו איך לבנות את המסגרת הזאת, איך לחזור אל התודעה המקורית והיא תעשה את העבודה, היא מוכנה ומזומנת לזאת. את 7 השיעורים המפורטים האלה אנו מקבלים ביד נדיבה וסובלנית על גב הפרק הראשון של התורה, אך עדיין... לא יורדים אל המקום המתאים, לא מבינים, כה התרחקנו... זה המכשול, והתורה מבינה את המכשול הזה, כך מגיע הפרק השני ואיתו קושיה מסוג אחר שגם עימה מתמודדת התורה. במה דברים אמורים: איננו חמורים גמורים! קלטנו משהו מהחומר... מה עוד וכבר שמנו את ידינו על חלק נכבד מהכלים ... למעשה... ברגע הקריטי הזה בו עמד האדם למעוד ולוותר על התודעה שלו - בו ברגע נולד הפרק השני של התורה, וגם כאן אני מזהה את היד העדינה שאוחזת ביד האדם ברכות והולכת איתו אל היעד, ברכות, בסבלנות... ברצונך לזהות ... המקור שלהם: הם נבראו על פני יום שלם (אחד) בתודעה שלך, הנגזרת מטבעה מתודעה כוללת (מתמונת האחד) ושייכת אליה. התורה מכנה את תמונת האחד: (יהוה), אותה לא ניתן לראות בשלמותה כי מטבעה ומטבעינו - אנו שואפים אל תמונת האחד הזאת ומבקשים להדביק אותה, להשלימה. החל מכאן התורה מחברת את התודעה האנושית עם מקורה האין - סופי ומזווגת בין שתיהן למען לענות על דרישת האדם שביקש לזהות ... השונים ולשייכם באופן מיידי אל התמונה השלמה. רק כעבור מספר שיעורים וחוויות כאשר השיוך הזה נצרב בתודעת האדם, חוזרת התורה אל המונחים המקוריים ואל השימוש הרלוונטי בכל אחד מהם. אלהים: התודעה האנושית, מרכז ההנחיה האנושי. יהוה: תמונת האחד ממנה ... גם נבראו השמים והארץ וגם תודעת האדם: אלה תולדות השמים והארץ בהבראם: ביום עשות יהוה אלהים - ארץ ושמים התורה לסיכום ביקשה להחזיר את התודעה האנושית לעבוד במשרה מלאה. ביקשה גם הנחתה את האדם איך לעשות זאת, איך לחזור ... זו תמצית זיקתינו. די בתודעה שלנו להגיע אל כל זה, איננו זקוקים לכלי - עזר נוספים, כך הנחתה אותנו התורה על פני הפרק הראשון שלה. מאידך, הרעיון הכפייתי של הגדרת התמונה המלאה שהגדרתיה כ - תמונת האחד באה על ...
לוותר טכניקת עבודה משימה הפרעת התנהגות כפייתית תוצאות מוח למכור מוצר יקר ללקוח להסביר
רפלקסולוגיה - כל התורה על רגל אחת
רפלקסולוגיה - כל התורה על רגל אחת רבות ניתן לכתוב על שיטת וגישת טיפול זו. הפעם אתמקד ביחסי הגומלין בין הגוף לנפש כפי ...
גוף ונפש שייכות תינוקות בין גוף לנפש אימפולסיביות שינויים עיצוב חינוך
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התורה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: התורה, האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: התורה, איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מרגיש מוכרח לעשות משהו עיצוב באנר שיווקי הפגנות הקורונה והפצת מחלות אני רוצה שהמציאות תהיה כרצוני להתמודד עם רגישות עלות חרדת טסט פחד להחמיץ ביישנות טריקים לביטחון עצמי אוהב אותי רק בגלל אינטרסים ליצור התאהבות בדייט ראשון חוקי האושר אנשים מחפשים את האושר פשרות רומנטיות סקס עם בחורה יפה תכנון וקבלת החלטות שיטה לקבלת החלטות להתמודד עם פעולות טקסיות להתמודד עם רוע אכזרי להצליח אחרי משבר סרטים על אנשים מצליחים דימויים של לקוח איך לקוח מפרש את התמחור? איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? לעזור לילד מנודה חברתית מורים רוחניים גדולים לשתול לעצמך אמונה בתת מודע טיפול במחלות נפש גנטיות סכיזופרן הלופ של האקס טעויות בהחזרת אקסית מאמץ מקסימאלי כפיפה בחוליות בעיות של אלוהים האם אלוהים טוב או רע? לזהות מורה רוחני מואר נגד שימוש בסמים להארה רוחנית להיות אלוהים זה טוב או רע ביקורת על הספר להיות אלוהים איך עושים כסף בקלות? איך לעשות עוד כסף? מטרת החיים מטרת החיים בימות המשיח להתרחק מאנשים שליליים מסירת מידע שלילי רצון חופשי וכתות בחירה אקראית התרחבות היקום לאן היקום מתפשט? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למנהלים, אימון אישי לחיים, מאמן אישי להרזייה בתחום התורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 09_11_2025 השעה 11:31:35 - wesi4