ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ג
... משקלו ואם כדאי לתת עליו את הדעת. בדבר המוזר הזה שאני עומד לציין - תלוי ועומד הקוד שהתורה מנסה להעביר לנו מראשיתה ועד סופה, בכל מילה ובכל פרק - מבראשית ועד לעיני כל ישראל. הקוד הזה מסתתר בתורה אלפי השנים מבלי שבן אנוש ישים לב אליו או יעשה בו שימוש, ... הזה בתודעת האדם ולכן הוא לא יכל לעשות בו שימוש, מאדם הראשון ועד האדם של המאה הזאת. התורה פתחה בתיעוד סיפור הדחיה העקרוני של אדם הראשון וירדה לפרטי פרטיו, ומשם יצאה למסע תיעודי של סיפור הדחיה של עוד דמויות. מטרתה ולמעשה לא היה התיעוד בפני עצמו כי - ... זהו גן - עדן. זהו הגן שהאדם נולד אל תוכו ודחה אותו. זה סיפור הגירוש מגן עדן שתיעדה התורה וירדה לפרטי פרטיו. לתיבול הדברים, גם פרשת העקדה עוסקת בסממן הדחייה מנקודת מבט כלל אנושית, כלומר היא מאירה בפרשת העקדה נקודת עיוות כלל אנושית. להזכירכם אנו בהתחלת הפרשה הזאת. התורה תיעדה כל ווראציה אפשרית של דחייה אנושית - היינו מנקודת המבט האנושית, למען להצביע על העיוות הנסתר בנקודת המבט הנתונה הזאת ולהאיר אותה. היא הראתה לנו פשוט איך ... עבודתו? מי מסוגל לזהות את הגל הקסום הזה... - התודעה האנושית, האלהים. הפרק הראשון של התורה מתעד את התודעה האנושית המקורית, עד לאן יכולה להגיע, עד לאן יכולה להוביל את האדם... בפרק הזה ביקשתי להגדיר את המונח אלהים זה שנסה את אברהם... באופן הזה הגעתי עד ... קצת את הפרק הזה ולתת לכם טעימה מהמונח הזה, שתשקיפו יחד איתי בדרך הקסומה בה השתמשה התורה במונח אלהים: התודעה האנושית. אני מבקש לפתוח ביחד איתכם את התורה המקורית ולנער מעליה את האבק שהצטבר מזה אלפי השנים, הפסקנו כבר לספור ממתי קראו בה בפעם האחרונה. בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ - יקום אין - סופי ולצידו הארץ, ... האדיר האין - סופי זה... והרי המפתח בידו והיקום בידו השניה. את הנקודה הזאת ביקשה התורה להביא לידי האדם: בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ - בידך כל הכלים הנחוצים לפריצת היקום, השכל נא להשתמש בהם והינה בידך את מפתח היקום. בזאת למעשה מסתכם המסר של התורה ועל כן ניתן היה במסר הזה לחתום אותה, תורה בת משפט תמציתי אחד. אולם האדם לא השכיל להבין את המשפט הזה לאשורו גם לא לעשות בו שימוש, ולכן היה צורך בהמשך התורה... כך נולד המשפט השני, וגם שמה עצרה התורה ושאלה: האם יש מבין? כמובן שהצלחנו להבין משהו מהמסר אך לא את מלואו, לא הצלחנו לרדת אל עומקו באופן שנחשוף את כל הכלים הנחוצים לפריצת הדרך אל האין - סוף... לכן ובסיום המסר הראשון כאשר שאלה התורה יש מבין? שרר שקט באולם ועיני הנוכחים שידרו מבוכה... כן אנחנו מבינים את המילים ואת משמעותם ואפילו קצת מעבר לזה אבל לא מצליחים לרדת אל העומק הנחוץ, לא מצליחים ... הזיקה האנושית שלנו עם האין סוף. לא, עונים העיניים במבוכה, לא! אין מבין. לכן המשיכה התורה אל התיאור המפורט שבמשפט השני וממנו אל השלישי. כך נולד הפרק הראשון, והספר הראשון והשני... והחמישי. זו משמעות המילה הראשונה של התורה: בראשית: אלף. בסעיף אלף נמצא כל המסר של התורה. בפסוק השני כבר לא היה צורך בפתיח שיפתח ב - בשנית שמסמן אחריו את תמצית המסר של התורה בצורה יותר מפורטת... כלומר אתם הולכים לפגוש בשנית את אותו המסר הראשון אך באופן מפורט יותר. ניתן לדמיין את הפסוק השלישי שפותח במילה המוסוות בשלישית... ב והארץ ... ורוח אלהים מרחפת על - פני המים בשנית: והארץ היתה... שלושה גורמים הרכיבו את המסר של התורה באופנו הראשון, ואלו הם: 1. השמים, הוא היקום האין סופי שהאדם עמד מולו אובד עצות... 2. הארץ, הכדור הכחול הזה שסימן עבור האדם את מסגרת החשיבה בהתגלמותה. 3. אלהים, ... וחיברה ביניהם. אבל לא הצלחנו לרדת אל עומק המסר... היה נחוץ לנו הסבר יותר מפורט, והתורה מפרטת: מה היה מעמד שלושת הגורמים האלה לגבי התהוות האדם? היא מתחילה בארץ, במסגרת החשיבה שהאדם נולד אל תוכה, וכשמה כך המעמד שלה: והארץ היתה תהו ובהו - יש לנקד את ... מעמד... היא היא הרוח שמרחפת מעל פני המידע. זהו מעמדם של שלושת הגורמים שבנו את מסר התורה המקורי עבור האדם. הוא התבקש להבין את המסר הזה ולחזור דרכו אל תודעתו המקורית, אך לשווא... לא הצליח. היה איפוא את הצורך בלרדת אל מעמקי התודעה ולתארה משם: איך היא ...
מטרות הרצון האנושי עצות היקום אכילה לדחות רצון לכתוב
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
... עשרה בטבת משמעותה, ולימינו עשרה בטבת יום בו תורגמה התורה ליוונית. תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י בטבת. הגמ מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח בטבת, הגמ מספרת שבמשך ג ימים חשך העולם, היינו עד ליום י בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו ... נוספים בהם למדו נוצרים עברית ובאמצעותם למדו את כתבי היהדות כולל את מפרשיהם, יש אף נוצרים אשר למדו אצל פרשנים יהודים את התורה. לימוד זה של התורה ופירושיה היהודיים לא רק שלא קירבם אל ... רצוי, הפך להיות לחרב פיפיות אשר הביא לנסיונות רבים עד לימינו אלה, להשמיד את היהודים על דתם. גם בימינו אלה, לימוד ועיסוק התורה, הפך להיות ללימוד ועיסוק, אשר הנגיעה בו הינה נגיעה לא יהודית. היהדות מהותה אמונה, מהותה חיבור אל התורה בבחינת עשייה ולא בבחינת, לימוד לשם לימוד לשם חקירה. תורתינו הינה תורת חיים, הינה הנחייה לדרך לחיים. התורה אין ענינה אינטלקטואלית שכלתנית גרידא, מהצד האינטלקטואלי אין לתורתינו שום יכולת קיום, שכן איננה יכולה להיות מובנת בשכל אנושי. הבנת התורה בשכל אנושי, תיתכן רק כאשר קודמת אמונה ועשיה בחינת נעשה ונשמע להבנה לחקירה. האמונה, הדבקות בתורה, הפיכת התורה לדרך חיים תביא בקרבה גם הבנה אשר ... אשר מהווה זיכרון למצוות ועשיות רבות בתורה, פרעות שונות, חנוכה ופורים, עובר דרך פרעות שונות ומשונות ביניהם, שואה. אף תרגום התורה אשר בגינה הננו צמים, כזכר ליום נמהר ... גם צום, אין ענין מהותם הזיכרון של העבר, אין ענינם בכי, ענינם המהותי הינו לקח לעתיד. ליקחו של עשרה בטבת הינה בזיכרון, תרגום התורה ליוונית, זיכרון שליקחו האחד הינו להימנע מלתרגם התורה כלל. שלא להפוך את התורה לנושא לחקירה. השני לחזור לשורשי ... עלינו לעסוק יותר ורק בצד האמוני, להפוך את מהות חיינו את הנהגתנו והנהגותינו, לחיי תורה להנהגת תורה ומצוות. אל לנו להפוך התורה לנושא חקירה אשר ענינו חקירה ולא ...
יכולה להיות רצון לסקס קיום מצוות שורש מין נעשה ונשמע אינטלקטואליות נשים
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 15
... של העולם הרוחני. גם בקבלת התורה רמזה התורה... בהוציאך את העם ממצרים... תעבדון את הא לוקים ... אנוש יכול להגיע. לא בכדי התורה מספרת לנו כי משה החליף את שמו של הושע בן נון ... הפורענות? שיש מרחק בין התורה ובין עם ישראל, כביכול לומדים תורה ואין היא ... במציאות - פער בין לימוד התורה וקיום מצוותיה... אכן זה ענין של צער... שפתי ... והכוונה היא: מקומה של התורה שולח אותנו שפתי חכמים 50 פרשיות לפני כן (במדבר ... 50 שוב מזכיר לנו את התורה הקדושה הטהורה והזכה אשר צריכה להיות מחוברת בכל ... להתעסק בחלק המסתורי של התורה: נון ימא דעת הצפונה המסתתרת בתוך הים. ויש נשמות ... ביאת משיח מצוי בתוך סודות התורה. ישקני מנשיקות פיהו - אלו סודות התורה בביאת המשיח מלכות= בגימ: לויתן (הדג הגדול ... דרבי עקיבא: הסמך הינה התורה שבכתב המהווה את הגרעין עליו מתבסס כל השאר. התורה היא הסמך עליה יש לסמוך ולהסתמך, ויתר הפירושים ... הרי הם סובבים וסמוכים לכל התורה... האות סמך רומזת למושגים הבאים: סוף, סגור, ... פארדייז פירוש: גן - עדן. התורה גורמת לנו להרגשה נפלאה של עונג שמחה ואושר. טו ... בן נון יהושוע...ובסוף התורה נאמר: ויהושע בן נון מלא רוח חכמה כי סמך משה את ... ששים רבוא פירושים. הלוא התורה רחבה מני ים ואין לה גבול... גם עם ישראל נאמר ... 70 שמות לירושלים 70 שמות. התורה נמסרה לשבעים זקנים ונשמרה עי הסנהדרין (70+1). ...
קושיות ברכות כבוד בחורות שקר החן והבל היופי סובייקטיבי קריאת התורה היא
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 6
... החיים לא רק את החיים... בנקודה הזו התמכר לפוטנציה שבו וביקש להפיק ממנה את התועלת המקסימלית. על התועלת המקסימלית הזו עמד מחבר התורה וביקש להגדירה. למעשה הוא ביקש לבודד אותה מיתר כל הגורמים ולהתבונן בה, אם תרצה - ליצור רגע אינטימי איתה. זו דרכו של מחבר התורה כאשר מבקש להגדיר גורם מסויים, הוא מבודד אותו ורק אז מתבונן בו. כך עשה עם הסטיה שגרמה לאדם להתרחק מהמציאות הפיזיקלית של היקום - היא הנושא ... אבל עם הצהרת הגוף הזה הופיעה קושיה מהותית: והיכן אני אלברט שבות נמצא בגוף הזה? ערכי כאדם בטל בשישים בגוף האין - סופי הזה. מחבר התורה ענה לי: יש לחזור לגורם הסדר בשביל להתבונן במופשטת הזו. החוליה הראשונה במופשטת הזו הופיעה כאשר עמד האדם על הפוטנציה שבו וביקש להפיק ממנה את ... אלו שמרחקים אדירים מפרידים ביניהם - מייצגים את האזורים השונים שעומד עליהם ולא את השינויים שעוברים עליו. ולמרות זאת מצא מחבר התורה דרך עיונית - דרכה ניתן להתבונן באדם הזה ולעמוד על מאפייניו, ולמעשה מדובר בתרגיל מחשבתי לכל דבר בו עוצרים את מכונת היקום לרגע קט ומתבוננים ... הרגשתי אובדן במרחב הגוף העצום הזה ואף תחושת ניכור לבשה אותי: מי יזהה את ערכי כאדם בגוף האין סופי זה... ברגע מבוכה זה, מחבר התורה הציע לחזור לגורם הסדר ולהתבונן דרכו במופשטת הזו. הוא השתמש למטרה הזאת בתרגיל מחשבתי שמאפשר להתבונן בגוף אנושי שנע ונד ללא הרף על פני יקום אין ... - הוא זיהה כיכולת ליהנות מהיקום ולאכול את פירותיו, לנצלו, לקפץ ולהתענג עליו, לצרוך אותו. זו היתה החוליה הראשונה שהבחין בה מחבר התורה ובודד אותה מתוך תמונת האדם הנייחת, אותה גזר מהיקום כאשר עצר את מנועיו לרגע קט... וגם את החוליה הזו ביקש מחבר התורה לפרק לחלקים, לבודדם ולהתבונן בכל אחד בנפרד, כי הרי יש בידו תמונה נייחת שמאפשרת כל חלוקה... שבעת הפסוקים להלן מתעדים את רשמי הניתוח האנטומי שביצע מחבר התורה בחולית התועלת המקסימלית, ואני מעדיף לכנותה כתכונת הצריכה שפרחה באדם כאשר זיהה את הפוטנציה שבו ויצא עימה לצרוך את העולם, מה שנקרא בימינו - לצאת ... באשתו והיו לבשר אחד. (בראשית, ב) בחלק הראשון של שבעת ימי הבריאה - יום7 עמדתי ארוכות על התחלת הפסוקים האלה, שמבחין דרכם מחבר התורה בתולדות תכונת הצרכנות שנצפתה באדם, וכאמור עצרתי שם באמצע המלאכה מסיבות אישיות והינה אני כאן שוב עם אותם הפסוקים ואותה התכונה, אולם וכפי שאמרתי ... כי הוא מהווה חוליה מקשרת בין כל תכני המופשטת. היקום שלנו, ציינתי, הוא יקום דינמי שפועלים על החומר שבו כוחות טבע הנקראים בלשון התורה צבאות יהוה. צבאות מלשון כוחות, והמונח יהוה מייצג את הדינמיקה של הכוחות האלה, ללא הבנת הדינמיקה הזאת אני אבוד בעולם ואין לי מה לחפש בו, לכן ... מעודו על זיהוי כוחות היקום, וזאת בשביל לרתום אותם לעגלתו ולדהור... אני צריך איפוא להבין את המציאות בה אני חי, וכאן בא מחבר התורה ואמר לי שלמעשה המציאות שלי אינה מסתכמת בסביבה בה אני חי, וכוחות הטבע הפועלים עלי ועל הסביבה שלי מקורם למעשה בכל היקום ולא רק במערכת השמש או ... על הגלקסיה שלי, הווה אומר שאותו הכוח משפיע על מערכת השמש שלי ועל כדור הארץ שלי ועל הסביבה שלי. למעשה ההכללה הגורפת של מחבר התורה היא מבחינת מוסכמה היום, אכן וללא ספק כוחות הטבע הפועלים על הסביבה שלנו מקורם בכוחות אין סופיים שגם מערכת השמש מושפעת מהם וגם גלקסית שביל החלב... ואולם מחבר התורה לא הסתפק בהכללה הגורפת הזאת והדביק בזנבה עוד הכללה גדולה ממנה: למעשה כל הכוחות הפועלים ביקום - פועלים בו בזמן בכל מרחב היקום. אני מהנהן בראשי ...
להיגמל מהתמכרות הפרכה הגוף האנושי הכללה בודדה להבין רוצה להגיד לא טוב היות האדם לבדו
אלימות במגזר הדתי / חרדי
... מסוימות, דבר הגורם לאלימות יתר על פי קריטריונים של המשפט המודרני. גאולת הדם התורה מתירה לאדם יחיד להרוג אדם שהרג בשגגה את בן משפחתו, והוא נקרא בתורה גואל הדם - ואשר יבא את רעהו ביער לחטב עצים ונשל הברזל מן העץ ומצא את רעהו ומת הוא ינוס אל אחת ... צריך ונכון לנהוג, אך הבאנו דין זה שיש לו השפעה עקיפה לזילות חיי אדם על מאמיני התורה האלהית. קנאים פוגעים בו קנאים הם האנשים החרדים וקנאים לעשות ולקיים את רצון האלהים, להם התיר המשפט העברי לחרוץ דינו של עבריין ולהורגו בשעת העבירה. זאת נלמד ממעשה פנחס ... כך מבואר בתלמוד: אר אלעזר בן יעקב: שמעתי, שבתי הדין מכין ועונשין שלא מן התורה, ולא לעבור על דברי תורה אלא לעשות סייג לתורה, ומעשה באדם אחד שרכב על סוס בשבת בימי יונים, והביאוהו לבית דין וסקלוהו, לא מפני שראוי לכך אלא שהשעה צריכה לכך (הרי לך ... שיפסוק היום על פי שיקול דעתו וינצל את הוראת השעה שבתי הדין מכין ועונשין שלא מן התורה לחתוך אפה של נואפת, כפי שהוזכר בשולחן ערוך: ורשאין הבית דין לקנוס הזונות, כדי לעשות גדר. ומעשה באחת שזנתה עם העובד כוכבים, וחתכו את חוטמה, כדי לנוולה (אבן העזר קעז, ... שעה זו ייענש על פי החוק הישראלי. כל מה שנותר היום כמקל עונשין לאכוף את חוקי התורה הם דרכי הענישה המתאימות לחיי קהילה סגורה ומצומצמת - חרמות, נידויים, וסילוק - שאינם יכולים לקיים חברה המונה חברים רבים (היום מונים החרדים כ 700,000 נפש) באופן תקין. ... נביא כמה התבטאויות של רבנים: במאי 2000 כתב הרב חיים שאול קרליץ זל ממועצת גדולי התורה בבטאון יתד נאמן: הנציגים בכנסת הם השתדלנים שלנו למנוע פגיעה בקודשי ישראל... אין בכך כל הכרה בקיומו של מוסד זה ששמו בית המחוקקים . באתר הישיבה כתב הרב זלמן מלמד (ראש ישיבת בית אל ורב הישוב, וראש ועד רבני ישע): אם ניתנה פקודה לעבור על מצוות התורה (כמו פינוי מאחזים) אין כל היתר לעשות זאת גם אם הדבר יגרור עונש. וכן הרב אליעזר מלמד השיב לשאלה, האם יש חובה לציית לחוקי המדינה: ככלל יש חובה לציית לחוקי המדינה. ושני ... כלל הציבור הסכים וקיבל על עצמו את תקנות הקהל ורק כאשר החוקים נוגדים את דיני התורה, הם בטלים, ואין לקיימם (http: www.yeshiva.org.il ). והרב עובדיה יוסף בתשובה לשאלה: בהיות וידוע שלפי דין תורה אין הבנות יורשות את אביהן במקום שיש בנים, וזאת בניגוד ... לנתיבותינו, אסור בהחלט לדון בדיני ירושות ונחלות וכן בדיני ממונות אלא על פי התורה שהיא נצחית ולא תשתנה בשום זמן חו ולכן איסור חמור הוא להתדיין בכל הדינים האלה בפני ערכאות ששופטים לפי חוקות הגוים, אשר עליהם נאמר ומשפטים בל ידעום. ואין כל הבדל בזה בין כשהשופטים גוים, לבין כשהשופטים יהודים הדנים על פי חוקות הגוים, שלא כדין התורה (שות יחווה דעת חלק ד סימן סה). במציאות חברתית כזאת של חיי קהילה שמערכת המשפט שלה מאפשרת ליחיד במקרים לא מעטים לעשות דין לעצמו, להרוג, להכות ולקלל ובד בבד אינה מקבלת ... אשר כתב אחד מהרבנים שליטא לבחור, כדי לרוצץ ראשי פתנים שפלים הבאים לקעקע חומות התורה בכזבים נבזיים, כפי שיבואר במכתב, ובראשם המעורער ומעוות בנפשו הידוע כמושחת גם בחייו האישיים. הרב הרשנו לפרסם את המכתב עי עריכתו וצילומו לתועלת מי שנזקק לזה. ומתפרסם ... קוראים את פיסקי ההלכה של רבותיהם המתירים לעבור על החוק הישראלי כאשר נוגדים את התורה וההלכה. אין ספק לכל בר דעת שמערכת משפט המתירה אלימות ללא איזונים הנדרשים, מחלחלת היטב לליבותיהם של תינוקות בית רבן המאמינים שכל ההלכות הם דברי אלהים חיים. ולכן אין ...
מציאות שאלה גויים הנאצים לשם שמים רצח להתמודד עם קנאה השטן
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9
... 9 ראה גם: תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8. אני הולך להתעסק היום בשאלה הגדולה ביותר: מי אמר שאלהים כתב את התורה? אולי זה אהוד? שלמה? שרה? איתן... תנו לי שתי דקות ואני כבר חוזר אל השאלה הזאת, פתחתי בה בשביל לוודא שלא אשכחנה, זהו הנושא שלנו להיום, אבל לפני כן הייתי רוצה להשלים רעיון קטן שהתחלתי בו בפרק הקודם אודות חוק הטבע, המסר... כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר הזה ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. המסר וכאמור פשוט הוא מאין כמוהו: לך - תגיע, הטבע בנוי באופן שיבטיח את הגעתך, את קיום רצונך שביטאת אותו והתחלת בפועל לעסוק בו - יהא אשר יהא. אם כן, מה הכוונה שכל התורה על כל פרקיה וחמשת חומשיה מעבירה את המסר הזה ברמותיו השונים? מה הכוונה! דוגמה: לאכול בשביל לחיות - זה אחד המשפטים הפשוטים והמופשטים ביותר, העקרוניים ביותר המוסכמים ... הראשון ואין לאל ידה... היא נתקלת בבור הראשון, נופלת ומוצאת את מותה במוקדם או במאוחר, תלוי מתי נזדמן לה הבור. כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר לך - תגיע ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. היא מנסה לפתח בנו את המודעות לחוק - טבע הזה באופן שנעמוד במודעותינו אליו ... רבות, היינו פרק אחד מתוך הרבה פרקים המתארים מיכשולים שונים - בדרך להבנת המסר המקורי הוא הוא חוק הטבע. אבל מי אמר שהתורה כותבת אודות המסר הזה ומי אמר שהיא מתכוונת לזאת? ועל איזה מסר סח אתה! ויאמר קח - נא את - בנך את - יחידך אשר - אהבת את - יצחק, ולך - לך אל - ארץ המריה, והעלהו שם ... פרק העקדה. מכשול אנושי זה מתואר באופן ישיר ברור ועקבי דרך שני התריסרים של פסוקי פרק כב של בראשית. לעומק זה יורדת התורה. חתמתי בשורות הקודמות על אחד הציקים הכבדים ביותר שהתחייבתי עליהם פעם, ולא נותר איפוא אלא למלא את ההתחייבות: איך והיכן כתובים הדברים האלה, המתוארים על ידי כברורים, ... עליו, או אין, אין באמצע, ניתן לגלות במהרה זיופים מעורפלים או הזיות פילוסופיות. אבל, היה וקיימתי את הבטחתי והראתי שהתורה, כל כולה, מדברת על המסר ומפענחת את המסר ומחזירה את האדם לחיק הטבע ולאחד החוקים הבסיסיים שבו, אבל מי אמר שאלהים כתב אותה? מי אמר שזו ישות על שבראה את היקום ואת האדם ... כל האפשרויות האלה סבירות הן, תקינות הן, קיימות הן בזכות עצמן, אינני מביע את דעתי שלי אני מביא את הדעה שהעתקתיה מהתורה, ובעצם שהיסקתיה ישירות מהתורה עצמה. התורה ידידי לא הזכירה אף במילה אחת את קיום ישות העל, את המושג אלוהים השגור בפינו. היא כן תיארה את המסר, את חוק הטבע, את המיכשולים... היא כן הראתה לאדם את הדרך חזרה אל ... ועל כן האדם ובאמצעותו חי לעד. אלו דברים שניתן לקרוא אותם שחור על גבי לבן ולבחון את מקוריותם ואמינותם מקרוב. אבל התורה עצמה שואלת אותנו בעצם: ולמה עליכם לדעת אם אלהים קיים! האם קיומו או אי - קיומו משנה כהוא זה מחוקי הטבע הנהוגים ביקום? בשביל להגיע אל מעמקי חוק הטבע הזה שקראתי לו מסר, לימדה אותנו התורה להעמיק אל תוך עצמינו... היינו לפתוח ערוץ מיוחד אל עצמינו, באופן כנה טוטלי, באופן הזה ניצור את הקשר המתאים עם הערוץ הראשי הפועל ביקום שידריך אותנו הלאה... ערוץ זה יוביל אותנו אל המדריך האישי שבעגה של התורה נקרא אלהים. כותב התורה יכול להיות המדריך הזה אלהים, זו האפשרות הסבירה שאני מוצא, אבל בין כה וכה השאלה בעינה עומדת: וכי מדוע אנו מתעסקים בקיום אלהים - ישות העל! והרי זו שאלה אישית עד מאוד... כן מעניין אותי מאוד לגלות את מהות הישות הזו - מה עוד ויש בידי את האפשרות ליצור עימה קשר, התורה בעצמה לימדה אותי לעשות זאת. משה רבינו, באחד ההתייחדות שלו עם עצמו כאשר הצליח ליצור את הקשר המתאים עם מדריכו האישי שגילה בעזרתו את אושיות החוק הזה, הוא שאל אותו שאלה ...
מציאות הגבוהה ביותר אפשרויות להמשיך קושי יכולת חלבון פילוסופיה
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד
... הדבר מניח את דעתי, עכשיו אני בשקט. אם כן, התורה לימדה אותנו להגיע עם התודעה שלנו אל התמונה האחת ותיעדה הלכה למעשה את המסע ... כך מגיע היום השני, בשנית... ביום השני מתעדת התורה את הדרך בה מגבשת התודעה את מסגרת החשיבה שלה, ודרך המסגרת הזאת פורצת את ... את הרצף... פני התודעה האנושית אל המסגרת הזאת. התורה לוקחת אותנו ביד ומלמדת אותנו איך לבנות את המסגרת הזאת, איך לחזור אל ... מקבלים ביד נדיבה וסובלנית על גב הפרק הראשון של התורה , אך עדיין... לא יורדים אל המקום המתאים, לא מבינים, כה התרחקנו... זה המכשול, והתורה מבינה את המכשול הזה, כך מגיע הפרק השני ואיתו קושיה מסוג אחר שגם עימה מתמודדת התורה. במה דברים אמורים: איננו חמורים גמורים! קלטנו משהו מהחומר... מה עוד וכבר ... על התודעה שלו - בו ברגע נולד הפרק השני של התורה, וגם כאן אני מזהה את היד העדינה שאוחזת ביד האדם ברכות והולכת איתו אל ... מטבעה מתודעה כוללת (מתמונת האחד) ושייכת אליה. התורה מכנה את תמונת האחד: (יהוה), אותה לא ניתן לראות בשלמותה כי מטבעה ומטבעינו ... הזאת ומבקשים להדביק אותה, להשלימה. החל מכאן התורה מחברת את התודעה האנושית עם מקורה האין - סופי ומזווגת בין שתיהן למען לענות ... וחוויות כאשר השיוך הזה נצרב בתודעת האדם, חוזרת התורה אל המונחים המקוריים ואל השימוש הרלוונטי בכל אחד מהם. אלהים: התודעה ... והארץ בהבראם: ביום עשות יהוה אלהים - ארץ ושמים התורה לסיכום ביקשה להחזיר את התודעה האנושית לעבוד במשרה מלאה. ביקשה גם הנחתה את ... איננו זקוקים לכלי - עזר נוספים, כך הנחתה אותנו התורה על פני הפרק הראשון שלה. מאידך, הרעיון הכפייתי של הגדרת התמונה המלאה ...
באמצעות הרצון האנושי המוצר יקר לי התודעה האנושית להתווכח על המחיר מחשבות טורדניות בחורה בלתי אפשרי
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 12
... בעצם, גם הקליפה של התורה אינה רחוקה מהאבן על כל תכונותיה, אך ... הנמצא בתוך קליפת התורה מתנהג כגוש של מידע אנושי מלוכד שנע ... אני שואב מהגוף של התורה מידע שמשקף בעצם את המידע על עצמי, ... גוף המידע המלוכד של התורה הנמצא בתנועה מתמדת קולט את המידע ... כן יש לגוף המזוהה של התורה ישות לכל דבר ועיקר, כי לא יתכן קיום ... לנגד עיני: מחבר התורה הוא, כי אין ספק שספר התורה חובר עי ישות. לכן היה מקום לדון בישות מחבר התורה - דיון שנפתח מהנקודה הזו. ולמעשה לא ... כאדם לבין ישות מחבר התורה, כי שני הגופות שלנו האחראים על ... בעוד הוא, מחבר התורה, יצר מידע משתנה, ניסח את התורה כמידע משתנה, ושלט באופן מרשים במידע ...
מחבר התורה הבדל לשאול שאלות ערכיות אופטימיות זיהוי להפריד ביניהם להיפגש
רפלקסולוגיה - כל התורה על רגל אחת
... - כל התורה על רגל אחת רבות ניתן לכתוב על שיטת וגישת טיפול זו. הפעם אתמקד ביחסי ...
הרגשת בטן אסטמה להבין מודע לתת מודע אותיות שורש בית החזה יחסי גומלין
שבעת ימי הבריאה - יום 4 - חלק 3
... המידע שבסל? כיצד מתפזר האור של הבכור הזה ונעשה ממנו מאור - מקור של אור עבור יתר המידע שבערימה? זכרו נא כי מחבר התורה משתמש לשיטתו בארץ כדוגמה המייצגת שרשרת מידע חלקית - בה נפגשה התודעה האנושית לראשונה, וביקשה לפזר את המידע הזה ולהפוך אותו למאורות ... אף בבכור ובמאור ובפטר חמור - גם על גב התמונות הקודמות, אך הבעיה היא עם בעלי הראיה הקצרה... לכן היה על מחבר התורה להגדיל עבורינו את התמונה המקורית באופן שנבבחין בכל הפרטים שבתוכה עד הקטנים ביותר. הוא חישב וראה שיש להגדילה שש פעמים בנוסף לעוד הגדלה ... אותה למאור עבור החזון לבין התפתחות אותו החזון - דנה עצמה נפלה בין הכיסאות... מה עם דנה! אם נחזור למטבע הלשון של התורה ולדוגמה המיוחדת של המחבר, או גם אז נשאל את השאלה: ומה עם הארץ? אומנם - זיהיתי עכשיו את הארץ וראיתי בה כמאור לחזון הגדול שלי לשליטה ... ליהנות ממנה היא... אני רוצה ליהנות מהארץ, מיופיה, מנופה, רוצה לאכול את פירותיה... תהייתך תקנית - ענה לי מחבר התורה והציע לי לנוע בשבילי התמונה כפי שנעים בשבילי החילזון, ניתן להגיע בתנועה סיבובית אל כל חלק בחילזון ומכל נקודה אשר עליו. ובכן זיהיתי ... האור. כך מזהים את ערימת המידע ונעים בתוכה - בתנועה הסיבובית הזו. עד כאן משמעות משפט המפתח ויהי אור בו הציג מחבר התורה את התמונה המקורית בראשונה, והרחיב אותה זה ארבע פעמים עבורינו. ביום השני הרחיב את המשפט ויהי אור ל - יהי רקיע שיבדיל בין מים למים... ... האנושית: זיהוי המידע, וכאשר התודעה אומרת: ויהי אור - משמעות הדבר: ותהי העשייה, ויהי הזיהוי. באופן הזה ניסח מחבר התורה את משמעות העשייה האנושית ותכליתה - על פני המקבילה השנייה: ויעש אלהים את - הרקיע, כלומר יהי אור שמשמעותו יהי אחד שמשמעותו יהי רקיע - ... מרצף חוליותיה, קוטפת אותו ומורידה אותו אליה למטה אל המציאות. כך מתפתחת בהדרגה המציאות האנושית. כך ניסח מחבר התורה במקבילה השניה את תכלית העשיה האנושית, תכלית שמסתכמת בזיהוי המידע: ויעש אלהים את - הרקיע, ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע. זו היתה כאמור המקבילה השניה היום השני. וכך ניסח מחבר התורה במקבילה הרביעית המורחבת את תכלית העשיה האנושית, תכלית שמסתכמת כאמור בזיהוי המידע: ויעש אלהים את - שני המארת הגדלים: את - המאור הגדל ... נטויה לאין סוף)... והן זו שלמעלה שלמעשה נגזרות מתוכה כל יתר החוליות שעתידות להתחבר עם המציאות. לכן, השתמש מחבר התורה במילת התואר גדולים לתאר את המאור שיעמוד לשימוש כל חמולה ויאיר את הדרך אליה... שני המארת הגדלים. (בניגוד למקבילה השניה בה השתמש המחבר ... הירח הקטן מספיק למשימה מוגדרת כזו, בשביל למשול באמצעותו בחבילת המידע המשתרעת על הלילה הארוך הזה. לכן השתמש מחבר התורה כאן במילת התואר (קטן) המאור הקטן הגם והאזור שאמור להאיר בו - גדול הוא מהאזור בו פועל המאור הראשון. עד עכשיו השתמשה התודעה המקורית ... למאור) נוצר עקב החופן הראשון שחפנה התודעה מערימת המידע, דוגמה לחופן כזה: הגלגל. דוגמה אחרת שהשתמש בה מחבר התורה: הארץ. ולמעשה ניתן להשתמש בכל דוגמה שעולה על הדעת, כל חופן כל חבילת - מידע כל זיהוי של רצף - חוליות - כל אחת מאלה מהווה דוגמה מאלפת ...
תודעת האדם אם תרצה למידה עקשנות מרחב משיכה לזכור המוחלט
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התורה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התורה, איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: התורה, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, אימון אישי רוחני, מגשר בתחום התורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 20:22:38 - wesi4